Kesäkuun kullankerät 2008 KESÄKUUSSA

Onnittelut Maxille! :flower:

Joo, ei tulisi kyllä mitään ilman lastenhuonetta tällä lelumäärällä.. vauva-ajan sai vauvalelut olla olkkarissa mutta nyt olen vienyt kaiken lasten huoneeseen ja siellä saavat leikkiä.
Kannattaa opettaa heti siivoamaan lelut laatikoihin niin oppivat siihen.. meidän th oli neuvolassa aikoinaan ihmeissään kun reilu vuosikkaana Nooan odotusneuvolassa tyttö leikin lopuksi rupesi siivoamaan lelut pois. :)

Täällä iski eilen autokuume.. ei vaan onnistu vaihto näin hoitovapaalla. :kieh:
Mutta eiköhän siitä yli pääse.. :D
 
Olipa hyvä huomen..

Kun heräsin nenni istui tyytyväisenä sängyssä ja hihitteli näki että heräsin ni esitteli uuden taitonsa..kaivoi haaruksien kautta kakat vaipasta ja läiski pitkin sänkyä ja itteensä :headwall: :headwall:
ei muuta ku koko tyttö suihkuun ja lakanat pesuun..

no hetki sen jälkeen se löys jostain lasin ja kerkesi rikkomaan sen.

Ja sitte vielä oppi kiipeemään sohvalle, eikä löydy mitään itsesuojelu vaistoa..

Nyt neiti päiväunilla ja kauhulla odotan mitä se vielä tänään keksii..
 
wiivi, :LOL: :kieh: :hug: ...on se uskomatonta miten ne keksii kaikkee...

Täällä Emma muuten oppinu taputtamaan ja ennätysaskelmäärä on 5...
Huhhu, kosteeta on juu, sais tulla kunnon ukkonen tänne...mun pitää hikipäässä tehdä viel niitä chili-tonnikala nappeja ja laittaa mustikkapiiras uuniin...
Kiwa hikoilla täällä kun tulee vieraita klo15...

Eli eiku kokkaileen :wave:
 
varastan Mousen alku lauseen...eli

Voi että ku ottaa päähän!!! Yks mun parhaista kamuista UNOHTI mun lapsen 1v synttärit :kieh:
Oon varmaan tyhmä kuu suutun moisesta mutta kun se jo siirsi yhden päivän ku olivat titi-nallen talolla käymäs sillo olis ollu heille kutsut, ja sanoin että Tulla vaan vaikka sukulaisia onki sit paikalla..
No tämä sit otti UNOHTI...laitoin tekstarin klo17 että Ovatko tulossa, soitti sitten ja sanoi että oon ihan kokonaan unohtanu ku ollaan nukuttu koko päivän...
Voi vittu sentään, ja MÄ oon ollu jokaikises hänen lapsen synttäreil...

Ja viel kaupan päälle Emman synttärit on jo kolmessa osassa ja nyt sitä tulee niitä tyhmiä lisäosia...Mutta en meinaa niihin lisäosiin mitään leipoa enkä tarjota..
Pääasia että MUISTAVAT Emmaa..

prkl...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
ärsyttää vaan suunnattomasti kun oon leiponu ja tehny kaikkea hyvää ja sit yks unohtaa...

:(
Hei iha oikeest...ei se ollu ku yks ja jos kert vierait jo kolmes osassa käyny :attn:

Meil sentää 18 peru tai oli tulematta ja 4 vierasta kävi!
Vaik ei tää mikää kilpailu ookkaa ni nyt ylireagoit...sori,tätä mielt nyt oon :ashamed:
 
Ymmärrän kyl, et harmittaa, jos on läheinen ystävä ja sit unohtaa, ni varmasti harmittaa. Oman lapsen eka synttäri on kuitenki itellekin iso juttu. Ainakin mun mielestä.

Meilläki kolmena päivänä juhlat, nyt ekat takana ja virallista päivää & juhlia vielä odotellaan. Tarjoiluista vaan meinaa stressiä tulla, kun tulin kutsuneeks niin paljon väkeä ja yllättäen suurin osa on tulossakin... Olin olettanu, et monelle ei välttämättä sopis, kun on kesäviikonloppu ja ihmisillä lomat jne. Noh, pitää ehkä jotain tilata valmiina ja jotain tehä sit ite, mitä ehtii.
 
meillä vietetään 1v juhlia 28 pvä. toivon vaan että ois nätti ilma että voitais olla ulkona..ei meille sisälle mahu ku pari ihmistä

meijän nirsoperse ei suostu menee nukkumaan kun mamma oli unohtanu ostaa tuttelia.. päivällä juo vaikka miten päin normi maitoa mutta nukkumaan mennessä haluis tuttelia ja kun sitä ei oo ni kiukkuu ja raivoo vaan ja viskelee pulloa. :headwall: :headwall:
 
Meillä vietettiin tänään 1v. synttäreitä - ihan turhaan siivottiin koko huusholli :headwall:

Lohivoileipäkakkua tein 30cm - kaikki meni (kuten aina :D) ja jalkapallokakku (salmiakkiaakkosia täynnä) meni kans kuumille kiville - olikin ensimmäinen täytekakku multa ikinä - ja tein vielä lastensoseista :D

Poika rukka otti päivällä vaan 1h torkut, joten oli sitten tosi väskä juhliensa ajan. Kun oli sit pieniä lapsia pari (kova äänisiä...) niin ei saanut päikyillekään. 17.10 nukahti - 18 piti herättää - sit menikin 20 asti pelkällä huudolla - ei mitään ruokaa suostunut syömään, saatikka nukahtamaan. Stressaavaa kun 20 ihmistä pujahtaa yhtäkkiä ovesta, tuhat eri syliä ja lelua. Raukkaparka.

Silmätkin pojalla rähmii flunssan lisäksi. Pitänee katsoa aamusta että rähmiikö vielä - onko silmätulehdus vai reagoiko vaan flunssaan. Oih tätä stressin määrää - mulla piti olla huomenna vapaapäivä, mutta taidan viettää sen kipeän pojan kanssa kotona. Onneksi ei ole kuumetta.

Sydänkäpynen- tylsää kaverin käytöstä :hug: Yritä ajatella positiivisesti, ja olla iloinen niistä ihmisistä, jotka Emmaa muistivat :) Emma ainakin on, eikä moisesta vielä tajua. Niin mekin tänään mentiin, lasten juhlissa tarjoiltiin Nalle Puh- lautasilta ja ruokaliinatkin oli Disneyn :D Ei kukaan munkaan synttäreitä juhlinut mun kanssa perjantaina, vähän masennuin kun porukka laittoi viestiä toisen perään, ettei kukaan sitten mun kanssa lähdekään - miehen kanssa nautittiin lasit valkoviiniä ja köllöteltiin sohvalla. Silti vähän kyl harmitti :'(

Lupaan kirjoitella taas viikolla enemmän. Mä TIEDÄN että te kaikki odotatte tietokoneen äärellä vain ja ainoastaan lukeaksenne mun viestit :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mouse:
Ymmärrän kyl, et harmittaa, jos on läheinen ystävä ja sit unohtaa, ni varmasti harmittaa. Oman lapsen eka synttäri on kuitenki itellekin iso juttu. Ainakin mun mielestä.
Juu, just se unohtaminen otti mua eniten päähän, ja kun odotin tätä kaveria eniten eilen, ja oikeesti luulin että olis ollu vika ihminen joka olis unohtanu..Ja kyllä tämä 1v synttärit on mulle kumminki ne tärkeimmät..

No mutta eilen sitten sanoin kyllä suorat sanat hänelle ja hän pyysi anteeksi, joten ok nyt, ja osa 4 on sitten juhannuksen jälkeen 24päivä...

Tuonne neljänteen päivään tulee mun sisko ja yks miehen sukulainen ja sit mun yks toinen kaveri, nämä eivät päässeet nyt eikä juhannuksena mökille.
Joten ihan kiwa et osaan4 viel porukkaa mahtuu..

Noniin nyt sitten mies menee takas töihin ihanan 2vkon kesäloman jälkeen, oon vähän haikeena...Pakko kehua mun miestä, on hoitanu hyvin Emmaa koko 2vkon ajan, eli enpä oo joutunu Emmaa syöttään/nukuttaan ku pariin otteeseen...Eli nyt taas suurella innolla hoidan Emman arki askareet :heart:

Että näin..
 
Hyvää alkanutta viikkoa! :flower:

Julialle hyvää syntymäpäivää :heart: :flower:

Noista synttäreiden unohtajista haluan vielä sen verran vatvoa :xmas: että esikoisen kummitäti selitti ennen pojan helmikuisia 2v-synttäreitä, ettei hänellä ole rahaa ostaa mitään lahjaa. Mä sanoin että ok, hoidat asias sitten synttäreiden jälkeen, ei Veeti vielä osaa tuommoisesta loukkaantua. No, juhlat kun koittivat, tämä kummitäti (myös siis mun paras kaverini) tuli ukkonsa kanssa ovesta kauheessa darrassa, 2 koiraa mukanaan. Joo ei muuten mitään, mutta olin ilmoittanut, että meillä on yks lapsivieras paikalla, joka pelkää koiria. No, ensimmäisenä tää mun kaveri kilahti, että joko on kahvi keitetty. Sit kaveri kävikin tarjoilun kimppuun, ja kyseli voisko ottaa kotiinkin mukaan ettei tarvis tehdä ruokaa. No, onneks ei jäänyt mitään mukaanotettavaa, kaikki meni kuin kuumille kiville. No, kaverin ukko oli sit niinkin kovassa darrassa, ettei noussut lepotuolista kertaakaan, kaikki syötävät ja juotavat mun kaveri passas ukolleen. Muutaman tunnin he jaksoivat, sitten tuli niin paha väsy molemmille, että reppanoiden piti lähteä kotiin...Oven suljettuani tajusin, etteivät he tuoneet pojalle edes korttia! Voi olla tosi pikkumaista, mutta mua vituttaa EDELLEEN.

Mä en IKINÄ vois tehdä kummilapselleni, enkä hänen vanhemmilleen noin. Vaikka lapsi olis pieni eikä ymmärtäis. Mun mielestä tommonen on jo käytöstapojen puutetta. Nyt mä päätin, että poika kun "täyttää" 2v4kk tän kuun 24.pvä, niin viimeistään sillon vihjaisen kaverilleni tekemästään mokasta. Jos en sano, tää kaivaa mua aina, ja sit räjähdän joskus väärässä paikassa väärään aikaan. Ja kun kaveri on puhunut jo vaikka minkälaisista lahjoista, ja vielä rahan laittamisesta pojan tilille. Olis hiljaa jos ei aio mitään pojalle antaa. Ja rahasta ei ole kiinni, kaveri käy töissä, ulkonasyömiseen ja viihteellä käymiseen löytyy AINA rahaa. Joo, myönnän, mä olen katkera. Katkerä lähinnä siitä, että kaveri luulee mun UNOHTANEEN koko jutun. Pojan ensimmäisenä jouluna kaverini ei muistanut poikaa millään lailla. Selitti silloin saman rahanpuutteen syyksi. Viime jouluna poika saikin todella hienon lahjan, siitä minulla ei ole missään nimessä mitään valittamsta. Pääasia muutenkin, että muisti.

Joo, se siitä ja asiasta sukkanauhaan. Perjantaina on sitten THE päivä :'( Äitin pieni nyytti täyttää vuoden. Hohhoijaa, mitenköhän sitä sais kerättyä ittensä kasaan...Just kun mä kikattelin leikkauspöydällä kun Venlaa leikattiin ulos..Ja sitten kun Venlaa näytettiin mulle, mä räjähdin lohduttoman onnelliseen itkuun..Ja sit meinasin kuolla järkytyksestä kun mitat oli sen 50cm ja 3380. Piti olla joku 48cm ja 2800g. Että ihan luotettavia arvioita sain siltä virolaislekurilta :D Sit mä ja mun pieni porsas tuhistiin vierekkäin eka yö, ja se typerä hoitsu tuli ottaan Venlan pois mun kainalosta, ja nosti tytön omaan sänkyynsä :kieh: Ja voi että kun mies toi seuraavana päivänä Hesestä ruokaa :heart: Edelliseltä reissulta tuttu hoitaja naureskeli vaan, että olis pitäny arvata, ethän sä viimekskään syöny meidän ruokia :D

Mutta tää emakko menee nyt tekeen lounasta porsailleen, ennen kun nousee taas vedet silmiin :ashamed: =)
 
Oonko mä jotenki outo kun en meinaa pitää ku yhen synttäripäivän ja sinne tulee ne ketkä pääsee??

eli kutsun laitan menemään ja ne ketkä ei pääse tai ei huvita niin olkoon tulematta..mulla ei oo aikaa järkkäillä monia synttäreitä ja kuunnella ihmisten toiveita synttärien ajankohdasta.

Taas tuli viimeyö valvottua, ei jaksa.. Meillä oli nyt laina-auto ja sen piti olla meillä juhannuksen yli ja nyt sit se pitääki palauttaa keskiviikkoon mennessä. mistäs sitä sit auton keksis.. No ei sen puoleen ihan romu se on, piti nyt aamusella lähtee kauppaan mutta koska sataa ni en voi kun kuskin puoleinen pyyhin ei toimi ja sitä ei saa ees korjattua.


Viime yönä nenni raivos oikein toden teolla kun vein sille pullossa normi maitoa..ei auttanu mikään pullo vaan lens ja huuto koveni. no sit onneks muistin että autoon saatto jäädä tutteli purkki viimeks kun oltiin reissussa..yöllä vesisateessa rämmin autolle silmät ristissä ja siellähän sitä oli, sähköt oli poissa ja tää mamma koitti fikkarin kanssa laittaa maitoa ja nenni nukahti samoin tein kun tuttelia sai.. :headwall: :headwall:
 
Et sä wiivi mitenkää outo oo. Mä pitäisin mielelläni 1-päiväset juhlat, mutta Venla kastetaan synttäreiden yhteydessä, eikä meille mahdu niin paljoo porukkaa mitä halutaan/aiotaan kutsua. Että sen takia 2-päiväset. Ja on mullakin toi periaate, et ne jotka ei pääse sit jompana kumpana päivänä, en niille erikseen enää mitään järjestä.
 
Juu, et oo Wiivi yhtään outo...täälläkin vaan ilmotettiin meille sopiva päivä ja yksi ainut sellainen! Ne jotka pääsee, niin pääsee ja jotka ei, ni sitte ei...En kyllä jaksa ottaa mitää stressiä moisesta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melodi:
Juu, et oo Wiivi yhtään outo...täälläkin vaan ilmotettiin meille sopiva päivä ja yksi ainut sellainen! Ne jotka pääsee, niin pääsee ja jotka ei, ni sitte ei...En kyllä jaksa ottaa mitää stressiä moisesta!
Joo meillä ihan sama. Ei mulla olis aikaakaan (eikä energiaa) kestitä ihmisiä monilla synttäreillä. Eri asia sitten, kun poika on 5v. tmv. kun jo tajuaa itse synttäreidensä päälle :D

Eilenkin piti kovalla äänellä komentaa siskontyttöä (5v.) joka varasteli pojan lahjoja pöydältä ja kävi availemassa niitä pojan huoneessa salaa :eek: Tuli sitten esittelemään niitä muille pokkana! Eihän poika lahjojen eteen mitään tajua, mutta silti, olishan se kiva että joku meistä vanhemmistakin näkis mitä lahjaa kukakin on antanut ja osaa kiittää avatessa lahjan tuojaa..

Lahjoina tuli muuten plaston magneetti"juna", muutama kaivinkone ja traktori (muovileluja), kirjoja paljon (mauri kunnas, lorukirja, satukirjoja), cars- ruokalautanen, anopilta jatkoa sellaseen metalliseen junavaunuun (1v. kuva- vaunu), vaatteita ja iso säkki 92cm koon käytettyjä vaatteita ja kenkiä (enon perhe kysyi että halutaanko säkki käytettyjä vai pari uutta - vastasin että säkki käytettyjä :) esim. lähes uudet mustat kuomat kokoa 23 jne.).
 
Juu meillä sama homma, ei kiinnosta järjestää juhlia muitten menojen mukaan. Ne tulee jotka pääsee ja jotka ei niin sit ei voi mitään. Meillä juhlitaan tasan 1 viikonloppu ja siinäkin on jo puolet liikaa :kieh:

Tänään oltiin siellä munuaisultrassa, tulokset tulee taas postissa. Mutta altaat ei oo laajentunu vaan pysyny samassa, jee :D

Huomenna sitten sinne 1-wee kuvaukseen, täytyy tänään seurata ettei toi kohella itteensä ruvelle, tulis varmaan hyvä kuva, kun on pää auki :LOL:
 
Tiivari Täällä eletään kans ahtaasti kaksiossa :kieh: pikkusen käy hermoon joka päivä, kun olohuone on täynnä leluja. Ja meillä todellakin osataan jo tyhjentää lelukoppa pitkin lattiaa |O

Käpynen mustakin sä nyt ehkä pikkusen ylireagoit :ashamed: kuitenkin teille on tulossa vieraita niin paljon, että pitää monet juhlat järjestää, niin tuskin se yks unohdus nyt maailmaa kaataa :snotty:
mutta tosiaan mun mielipide, saa kivittää :xmas:

Ja Ursulle jaksuja :hug: muuta en osaa sanoo :ashamed:
 
Julialle synttärionnittelut!
Ja Maxille myöhäset sellaset! :flower:

Meillä vietettiin eilen ja perjantaina synttärit.Perjantaina oli isovanhemmat ja eilen kaikki lapsivieraat.Kyllähän siinä riitti menoa ja melskettä,mutta kivaa oli :)
Lahjoja tuli sopivasti mm vaatteita ja leluastioita. :)
 
Julialle 1v onnittelut!! :flower:
Meillä oli kans tasan ne yhdet synttärit siinäkin oli ihan tarpeeks järjestämistä.
Mä kans luin käpysen jutun jo illalla ja mietin, että otitkohan turhan vakavasti... Mut se voin olla kyl mäkin, jolla suhteellisuudentaju pettää... Kun on monta lasta itsellä, niin siinä yhdet yksittäiset kemut ei paljon heilauta enää (ei edes ensimmäiset ), saati yksittäiset vieraat. Vrt, mun sisko ei tullut Millan ristiäisiin, kun oli joku harrastusriento (olisko ollut melontaa sillä kertaa vai mitä...), kyseessä on mun ainoa sisko, mut enpä tuosta jaksanut hermostua, elämä on valintoja ja hää valitsi siinä kohtaa niin. (vaik toki olisin toivonu heidänkin perheen olevan paikalla)

Hain tänään ne 1v kuvien koevedokset. Haluutteko nähdä muutaman?

Edessä olis valokuvien tiimoilta sellanen urakka, että Millan ekan vuoden kuvat pitäs koneelta käydä läpi ja teettää sellanen kuvakirja niistä, mikä ajaa sit niin ku valokuva-albumin virkaa, kun nyt vaan sais aikaseks....

Vielä muuten tuli mieleen 1v kemuista (kun hennuli kerto tuon oman juttunsa), että meidät oli aikoinaan vuonna nakki kutsuttu kummitytön (pääsee ripiltä tänä kesänä, eli ei ihan tuore tapaus) 1v juhliin. Kerrottiin sit et miehen töiden takia päästäs tulemaan vasta klo se ja se, et sopiiko... "joo, sopii tietysti" No, kun ollaan suunnilleen sovittuna aikana ovella, niin pimpotellaan turhaan, sit soitetaan heille, niin isäntäväki oli lähtenyt itse kyläilemään. Sillon tykkäsin tosi huonoa, kun ei voineet odottaa, kun ensin oli sanottu, että kyllä se käy. Ajettiin sit heidän perässä kylään (kyseessä siis miehen siskon perhe ja ihan tänne anoppilaan olivat tulleet) ja juhlittiin sankaria. Mutta tyhmältä tuntu, kun muutenkin kävivät melkein joka päivä mummolassa, niin olis (muka... mitäpä se oikeastaan mulle, tai kellekään kuuluu) sen synttäripäivän voinu malttaa pysyä kotona... Mut sillon nuorena ja lapsettomana suhtauduin eri lailla. Nykyään jos ei joku ole synttäreillään kotona, niin totean vaan vähän samaan tyyliin kun tossa ristiäisjutussa, että "elämä on valintoja". Enää en lähtis kenenkään perässä mihinkään (en edes anopille), niin kahvin tuskassa en ole. Saan sitä keitettyä kotonakin.
 
Ai niin... Arvatkaa miten mulle kävi tänään?
Menin töistä tullessa hakemaan Millaa hoidosta, ni eihän siellä mitään lasta edes ollut... :eek:
Ja vielä soitin ukolle tullessani, et pitääkö tuoda meijeriltä jotain, niin ei sit voinut siinä mainita, et on jo hakenu tytön... Niin no, miks olis maininnutkaan, kai mun se olis pitäny tietää, kun oon ite kerran käskeny. Ilmeisesti jollain non-verbaalisella viestinnällä, mitään en nimittäin ollu sanonut... Että näin meillä :headwall:
 

Yhteistyössä