**Kesäkuun kullanmurut 2014** Toukokuussa

Miinu84 mulla on myös kauhea ongelma vaatteiden kanssa kun ei oo mitään päälle pantavaa. Raivostuttavaa!

Briit täällä myös nukkumisvaikeuksia, taisinkin eilen niistä valittaa. Viime yö meni onneks vähän paremmin kun ei ollut niin tukahduttavan kuuma. Vessassa ramppaaminen kyllä ottaa koville, meillä kun ei ole yläkerrassa vessaa niin joutuu aina tulemaan alas ja sit takas ylös ja just pahimmassa tapauksessa tunnin välein..

Kontrollikäynti Kättärillä takana. Turha reissu oli.. Tämä lääkäri sanoi ettei ole mitään järkeä mitata näin lyhyellä aikavälillä vauvaa ja näin ollen kontrolliultra siirrettiin viikon päähän. Katsoi lääkäri kuitenkin istukan, napanuoran ja aivot ja kaikki oli kunnossa. Viikon päästä siis uudestaan ja sit selviää että onko pieni kasvanut :) Mitään estettä kasvulle ei pitäisi olla kun kaikki näytti hyvältä ja vauva liikkuu hyvin. On vaan luultavasti siis pienikokoinen. Kuinkahan tarkkoja noi painoarviot ultralla muutenkaan on, onko kellään kokemusta?

elpukka & papu 36+6
 
Heissan kaikille.

Ihanat ilmat jatkuu :) Myös vaateongelmaa täällä kun en kuitenkaan helteisiin ollut varautunut..mut onneks jotain tunikaa ja toppia mahtuu päälle, että mennään sitten niillä..:)

Mulla radi ottanut harppauksen huonompaan ja nyt pitää kyllä tarkkailla mitä syö ja aika minimillä mennään. Jätskiä olen silloin tällöin uskaltautunut vähän syömään ja sillä ei niin tunnin sokeriin ole vaikutusta mutt paasto saattaa olla sen jälkeen koholla jos ei pidä yli 3h ruokaväliä. Joku kyseli noista perunoista/pastasta ja riisistä. Eli mun kohdalla on ollut niin, että riisi esim. riisipuuro nostaa tosi heloposti sokerit, perunaa ovi syödä sen kaksi kpl per ruokailu ilman vaikutusta, mutta muussi on pannassa..Pastat olen vaihtanut täysjyvään ja niitä voi syödä aika surutta eikä nosta. Valkosta makaronia en ole syönyt vuosikausiin, radien seurauksesta, että sen suhteen en osaa sanoa. Taas laktoosituotteen eivät ole helposti nostaneet arvoja missään raskauksissa. Mulla siis nyt 4. radi raskaus menossa. Näin siis mulla, mutta nää on tosiaan omia kokemuksia :)

Mun tietääkseni radissa vauva voi kasvaa ihan loppuun asti jos sokerit koholla. Mutta käsittääkseni sokrut arvojen pitää olla kyllä aika korkeet ja jatkuvasti että kauheesti kasvattaa vauvaa. Ainakin omalla kohdalla on näin ollut. Aina olen vähän herkutellut varsinki neuvolapäivinä ja juhlissa on lepsunut eikä vielä ole yksikään ollut sokerivauva.

Äp loma alkas perjantaina ja huomenna viimeneinen työpäivä ja lapsilla hoitopäivä. Lahjat hoitajille onneksi sain hankittua niin saa heitä muistaa kun on ollut hirveen tykätty hoitopaikka ja ihanat hoitajat.. :)

Nyt olen alkanu vauvan vaatteita pesemään ja valkoiset sain jo kaappii ja nyt aattelin tyttöjen vaatteet pestä mitä noilta isommilta on jäänyt ja poikien vaatteita en pese vaan katon ne erikseen, että on helposti sitten koneeseen lykättävissä jos tuleekin poika. Tyttölupaushan mulla on, mutta jotenkin ollut ihan poika olo alusta asti.

Sairaalakassinkin ajattelin pakkailla pikkuhiljaa, kun jotenkin tuntuu, että tuliskohan tää aikasemmin. JOhtuu varmaan siitä, että edellinen ei laskeutunut missään vaiheessa ennen veden menoa, ja tämä on jo nyt laskeutunut ainakin viime terkan mukaan ja siltä tuntuukin, kun kohdun suulla painaa ja kirvelee. Mahan kovettumisia on kiitettävästi jo pitkin päivää, mutta eihän niistä tiedä miten avaavat, vaikka mulla on aikasemmissakin raskauksissa sinne pariin senttii avautunut ihan näillä kivuttomilla suppareilla ja ne kivuliaat on alkanut sitten vasta sen jälkeen ja usein veden menosta vasta. no 11.6 on äitipoli et sillon viimestään saa tietää ton alapään tilanteen.. Toinen syy miks aattelen et vois tulla ennemmin on se kun olen sanonut, että joudan synnyttämään vasta heinäkuun ekalla viikolla aikasintaan, kun ohjelmaa olis vielä koko kesäkuulle..:) Vointi on kuitenkin periaatteessa ihan ok, nyt kun flunssakin alkaa helpottaa..:)

Tsemppiä letulle synnytykseen! :)

Aapaliini ja vauva 34+2
 
-Nuppu-: Miulla lääkäri sanoi painoarvion tehdessään, että vaikka arvot nyt nousisi, niin se ei enää paljoa vaikuta vauvan painoon. Suurempi vaikutus omalla herkuttelulla on vauvan sokeriarvoihin ja suositteli jatkamaan ruokavaliota synnytykseen asti.
 
Neuvolassa käyty 36+5. Söin aamulla pari karjalanpiirakkaa ja hieman riisipuuroa ja sokerit oli tietty nousseet. Samoin pissassa hieman sokeria. Muuten kaikki ok. Nyt pitää loppuaika olla tiukassa ruokavaliokontrollissa....Vauva alhaalla mutta ei ollut vielä kunnolla kiinnittynyt.

Lettuperkeleellä jännät paikat:) Tsemppiä koitokseen!
 
Letulle tsemppiä koitokseen! Kohta pieni on sun sylissä :heart:

Elpukka Mulla kokoarviot ultralla on pitäneet aika tarkkaan paikkansa esikoinen ultrattiin kättärillä päivää ennen syntymää ja saatiin 1,8kg ja kun syntyi oli 1,9kg. Käsikopelolla oli ollut kaksi kiloinen jo monta viikkoa aikaisemmin :whistle: Toisesta sanoivat että on syntyessään la;na 3300g ja poika oli 3310g. Nyt tästä kolmannesta sain viime viikolla 37+0 painoarvioksi 2,4kg ja ens ma on uudelleen tsekkaus ja mietintä mitä tehdään. Mulla ekassa raskaudessa oli ongelmia istukan kanssa nyt ei ole mitään poikkeavaa löydetty.

Sairaalakassia olen alkanut miettiä mut mitään en ole saanut vielä aikaiseksi. Vauvalle olen valinut kotiutumisvaatteet+ muut kamat ja laittanut ne valmiiksi kaukaloon jonka mies saa tuoda kun kotiudutaan. Tänään sain kans tutit ja tuttipullon steriloitua ja laitettua valmiiksi jos tulee tarvetta.

Odottajan aika on piiiitkä. Olo on kohtalaisen hyvä välillä paino ahdistaa ja vatsa on tiellä mut muuten voi touhuta vielä ihan kivasti. Kuumuus on vienyt voimia mut tänään on ollu jo paljon helpompaa kun asteet jääneet alle kahdenkymmennen. Ja jäätelöä menee niinpaljon kun vaan olis. Pakko on ollu ostaa lapsille sellaista jädeä mitä en itse voi syödä muuten varmasti vetäisin nekin yön pimeinä tunteina :kieh:

S 37+6
 
Letulle tsemppiä edessä olevaan koitokseen!

Eilen oli neuvolakäynti: kaikki oli kuten joka kerta aiemminkin: pissa puhdas, hb riittävän hyvä (118), verenpaine ok (125/75), syke vaihteli välillä 135-155, sf vielä noussut, nyt 34,5cm, paino noussut 450g/vk.

Ensi viikolle varattuna uusi aika. Kyselin hoitajalta miten pitäis toimia jos lapsivesi menis yllättäen. Hän sanoi juuri keskustelleensa asiasta yliopistollisen sairaalan erikoislääkärin kanssa joka oli ollut sitä mieltä, että aina uudelleensynnyttäjien kohdalla tulisi tilata ambulanssi jos yhtäkkiä vedet hulahtaa. Ja tällaisessa tilanteessa pitäis vähintäänkin mennä heti makuulle ainakin 5 minuutiksi jotta vauva ehtisi laskeutua asemiinsa.

Kävin aamulla vielä ostamassa 56cm:n ohuehkon ns.gollegehaalarin vauvalle jonka lisään kotiutumisvaatteiden mukaan, kun ei näistä ilmoista oikein osaa sanoa..

Vaatteista sairaalassa Mulle on hyvin aina kelvannut sairaalan omat kamalat :D kaavut ja mekot ja ne verkkopikkarit :D Ja vauvalla on pidetty sairaalan vaatteita vaikka ne usein aika isoja ja vanhoja onkin. Mutta jotenkin sitä on siellä osastolla ihan omanlaisessaan maailmassa, vauvan ja juuri tapahtuneen synnytyksen takia ihan sumussa eikä ajatuksiin mahdu mitään ylimääräistä. Että ehkä omalla kohdallani vaatteilla ei ole niin väliä sen vuoksi.

Sabsu minä värjäilin vaatteita ja aika tasaisesti väri tarttui, joissakin lakanoissa huomasin haaleaa ns tahrakohtaa jossa väri näkyi tummempana kuin muualla, mutta oli saattanut olla siinä jo ennen värjäystä.

Nyt tuntuu et kaikki alkaa olla valmiina vauvan tuloa varten, ehkä tuo valmistautuminen on yhtälailla henkistä valmistautumista samalla :)

Romanssi rv 36+6.
 
Heips kaikille!

Letulle hurjasti voimia! Mua alko itkettämään, ku luin että käynnistävät, voi näitä hormoneja, jatkuvasti tunteet pinnassa kaikesta :).

Elikkä elikkä, me päästiin eilen kotiin! Tyttönen aivan ihana, mikä lienee itsestäänselvyys. Helppo lapsi, eikä turhaan kitise(toistaiseksi ainakaan). Vaikka yöt meneekin aika vähillä unilla, niin hyvin olen jaksanut, ja isi on ollut isona apuna, vaikka vähän kyllä ärsyttää kun on niin sikeäunista sorttia, ettei välttämättä herää vaikka vauva huutaisi suoraa kurkkua vieressä :D

Meillä siis käynnistettiin synnytys ballongilla joka laitettiin torstaina klo14, ja samantien alkoi säännölliset supistukset, ballonki lähti ilmeisesti illalla jo irti, mutta jäi emättimeen(jälkeen päin ajattelin, että onneksi sain levähtää vielä sen yön), ja supistukset jatkuvat lievempinä seuraavaan aamuun. Aamulla ballonki lähti ja kalvot puhkaistiin klo11, ja siitä alkoikin 9,5h helvettiä :D 5min välein kipeitä supistuksia, ja kivunlievityksenä kaksi panadolia, suihku ja kipupiikki(joka auttoi puolituntia hieman).. Saliin pääsin puoli9 aikaan ja sattui luojan lykky ja anestesialääkäri oli paikalla ja sain epiduraalin heti(en ollut ennalta miettinyt otanko vai en, mutta tämä tuntui kohtalolta), laittoivat myös oksitosiinin, jota lisäsivät tasaiseen tahtiin. Epi auttoi n. Tunnin jonka jälkeen kivut palasivat ja hengittelin hetken ilokaasua(ei muuten toiminut juurikaan minulla, ei mennyt edes pää sekaisin), ja pyysin sen jälkeen lisää epiduraalia. Supistukset alkoivat tuntua yhtäkkiä järkyttävänä paineena, ja kätilö ei ottanut tosissaan(olin ollut edellisellä kerralla 3cm(!!) auki), mutta lopulta tajusi tilanteen kun kävin vessassa, ja en päässyt pöntölle asti kun jo kiljuin että vauva tulee nyt. Äkkiä sängylle ja ponnistukseen, alle 10min ja vauva oli rinnalla. Episiotomia tehtiin ja mitään puudutteita en kerinnyt ponnistukseen saada. Mutta kun tytön sain rinnalle kaikki unohtui, sitä tunnetta ei voita mikään.

Painoa tytöllä oli 2660g ja pituutta 47cm, sai 9pistettä. Sokereita seurattiin laitoksella, ja bilirubiinit kohosivat hieman, ei kuitenkaan niin, että olisi valohoitoa tarvinnut. Imetys takkuili, kun rinnanpäät hajoili, eikä maito heti noussut. Eilen kotiin tullessa kuitenkin nousi ja nyt imetys onnituu jo kohtuudella.

Oon vaan niin onnellinen, itkua tuserran tätä kirjoittaessakin <3

Taniira ja pikku tyttö 5päivää <3
 
Hellou! Eilen oli sitten lääkärineuvola, eikä se kyllä poikennu normineuvolasta muuta ku että kattovat paikat, vauva on siis ihan alhaalla, pää tuntuu heti tuossa emättimen suulla mutta kohdunsuu sitten on vielä tuoll ylhäällä, paikat on pehmentyny muuta muutosta ei ole tapahtunu. Eli mun menkkakivut ei oo avannu paikkoja vielä :) ajattelin tuossa ens viikolla alottaa ikkunanpesut ja muutaki siivoushommia että edistys tämä homma :D joku tuossa puhu tuosta että on pitäny rampata isommalla hädällä enenmpi, täälläki sama homma jatkunu jo pari viikkoa ja sitä seurannu aina mahan kiristelyt mutta silti en oo vielä synnyttäny :D

Meillä on tässä samalla talon ostohommat menossa, pitäs käydä vielä pankissa allekirjottamassa paperit ja sopia talon myyjän kanssa muuttohommista, väkisin se meidän puolesta venyy tuonne heinäkuun loppuun asti koska meillä on kuukauden irtisanomisaika tästä vuokra- asunnosta eilä oo varmaa että missä vaiheessa myyjä saa itselle uuden asunnon.. mutta toivoisin että tämämvaavi päättäs tulla maailmaan tuossa kuun lopussa tai alussa niin sais sitten ilman tätä mahakumpua pakkailla aina ku vaavi vaan antaa :)

Huolta ja murhettaki on ollu, minulle todettiin nyt sitten geenimutaatio joka voi vaikuttaa sydämen toimintaan jossain vaiheessa elämää. Ikinä en saa harrastaa mitään raskasta liikuntaa tai tehdä yötyötä, kaikki mikä voi rasittaa sydäntä on nyt kielletty... ja lapsilla on 50 % mahdollisuus saada se myös mutta heitä ei nyt nuorella iällä aleta edes tutkimaan jos ei mitään sydänperäisiä oireita tule.

No mutta näillä eväillä mennään taas eteenpäin eikä passaa valittaa vaan nauttia elämästä tässä ja nyt, murehditaan sitten jos jotain murehtimisen aihetta tulee :)

Hedeliini ja kullervo 36+4
 
Letulle isot tsempit Kättärille! Mä oon vähän kateellinen, että saat kohta vauvan syliin. Meillä yhden päivän ero lasketussa ajassa ja täällä mä vaan oon kotona vielä ja juon kahvia :) No, kivaa tääkin on ja kohta se vauva tännekin tulee.

Sockervadd Kiitos muistutuksesta, että tosiaan nuo tutit ja pullothan pitää steriloida ennen kun lähdemme sairaalaan. Ei niitä sitten jaksa alkaa,kun tullaan vauvan kanssa kotiin ja se huutaa nälkää ja jos maitoa ei tuukaan vielä kunnolla siinä vaiheessa!

Popsis Kiitos tuosta sun tiedosta noista sokereista. Tottahan se on, että kyllähän ne korkeat sokerit vaikuttaa myös vauvan sokeriarvoihin. Vauva kai kompensoi niitä omia sokereitaan mataliksi, jos äidin sokerit on korkeita. Minäpä siis yritän säntillisesti noudattaa tätä diettiä nyt loppuun asti. Paitsi juhlissa ja perjantain herkuttelupäivänä!

Mä äsken tein vähän rankempia kotihommia! Ei supistellut yhtään eikä mitään tapahtunut. Toivoisin, että vauva syntyis toukokuun puolella.. pitää nyt yrittää edes auttaa, että syntyis. Tietääkö joku, että onko loppuraskaudessa ns. ”itsensä rasittaminen” jotenkin vaarallista? Miten joskus muistan kuulleeni, että jos keho rasittuu nosteluista tms. niin istukka vois irrota tai revetä helpommin... Kertokaapa, jos jollain jotain tietoa.
 
letulla jännät paikat, toivottavasti kaikki menee hyvin!

Mä taas oon ymmärtänyt että etenkin viimesillä viikoilla vauva kasvaa ja sokereiden kanssa kannattaa olla tarkka. Mutta mitään oikeeta tietoo mulla ei oo.

Täällä yksi jolla herkuttelu lähtenynyt ihan käsistä vaikka on rd. Mun on tehny koko raskauden ihan hirveesti mieli makeeta ja oon sitä myös paljon syönyt kun ne ei kuitenkaan nosta sokereita. Mutta esim aamupalalla muki kaakaoo ja karjalanpiirakka nostaa arvot (vrt. suklaalevyn jälkeen "loistavat" arvot). Nyt mulla onkin huono omatunto herkuista (ja silti söin äsken lisää):( ja vauvan koko pelottaa, isohan se sen ultran mukaan oli, mutta kuitenkin ilmeisesti 1 ja 2 käyrän välissä.

Mä en aio leipoa mitään pakkaseen vaikka hommasta tykkäänkin. Koen että mulla on sen vauvan kanssa parempaakin puuhaa kun kestitä vieraita:) ja meille saa siis kyllä tulla ja vieraat on toivottuja, mutta kestitsemään en rupee.
 
Täällä balonki tehnyt tehtävänsä ja nyt odotetaan lääkäriä puhkomaan kalvot. Antibiootti aloitetaan myös hetimmiten strepton takia. Vielä ei kipuja juurikaan, vaan eiköhän ne tästä ala. Supistelee kyllä kiitettävästi. Jos tästä saliinkin pääsisi vielä tämän päivän puolella.

Lettu ja Kornelius (vielä hetken aikaa yhdessä osassa)
 
Outoa ettei mulle kättärillä laitettu sitä tippaa, vaikka multakin siis se strepto löytyi, ainoastaan vauvan crp katsottiin syntymän jälkeen. Ja kummallista tässä se, että muutama viikko ennen synnytystä, multa ei sitä streptoa muka löytynyt!!

Lettu tsemppiä vielä kerran, on kovin tuoreessa muistissa oma käynnistely. :)
 
Letulle tsempit ponnisteluihin!! :)

Tuntuu edelleen kovin kaukaiselta koko hommeli, vähän et "ai mikä synnytys?"

Mä oon leiponu tänään ehkä joku 6 pellillistä korvapuusteja, ei ehen vierailijoille vaan meillä oli pklla poitsun kevätjuhla ja vanhempaintoimikunnan pitämä buffet. Huh huh ja huh!

Sabsu 34+4
 
Letulle paljon voimia urakkaan!! Olemme kaikki hengessä mukana! :) Ihanaa kun taas saadaan uusi kesäkuinen maailmaan. :)

Herkuttelu ryöstäytynyt käsistä täälläkin...muistan, ett joka raskauden loppumetreillä käynyt samanlailla. Mulla on tää toinen radi-raskaus, eikä ainakaan edellinen kasvanut isoksi, painoi syntyessään 3kg! Kaksi isompaa, joissa ei radia ollut, painoivat molemmat 4kg. Minkähän kokoinen tämä lienee...?! Huomenna onkin (viimeinen?) neuvola ja ens vkolla toivottavasti käynnistys.

Olo ollut edelleen hyvin hyvin huono. :( Oksettaa ja pyörryttää, verenpaineet matalat, 100/60, mutta syke korkea, 87-96!! Alamahaa viiltää, kuin puukkoja työnnettäis, supistukset sattuu kovasti ja tänään kaupassa tuntui, ett pää tulee just pihalle, kun painoi niin kovin. :( Yöt rikkonaisia mullakin, kun herään, ei uni enää meinaa tulla. Asentoa pitää vaihtaa sata kertaa. Plaa tätä loppuajan autuutta! ;D

Joku kyseli että miten ensisynnyttäjillä aika kuluu. Muistan kun esikoista odotin, asuttiin vieraassa kaupungissa, mies opiskeli päivät...niin aika mateli todellakin!! Ulkoilin ja lenkkeilin joka pv, siivosin, leivoin, tein ristikoita, luin...mutta silti muistan ajan pitkästyttävänä. Ja lapsi meni 2vkoa yli...syntyi 42+1.

Mun olis tarkotus leipoa pakkaseen jotain vierasvaraa, ja se on kivaa puuhaa myös lapsista, joten pidetään joku pv leipomis-talkoot. :) Vielä ehtii ennen h-hetkeä. Ja jos ei ehdi/jaksa/huvita, ni sit tyydytään kaupan antimiin. Sen tiedän, että vieraita tulee ja menee viikkokausia...meillä käy muutenkin paljon vieraita, joten se varmasti lisääntyy entisestää. :)

Tulipas pitkä tarina...sori.

-julianna rv 38
 
Voi muuten olla, että se antibiootti annettiin kuitenkin, mulle ei vaan kerrottu. Olihan mulla suoniyhteys. Muutenkin kuulin kokoasiasta ohimennen, kun hoitaja sanoi lääkärille lähtötarkastuksessa, että äidillä on gbs ja kysyin mikä se on.. No, ainakin sain tietää, niin tiedän sitten tarkkailla vauvan vointia ja sanoa asiasta mahdollisten kuumeiden tms tiimoilla..
 
Tsemppiä letulle! Toivottavasti kaikki menee hyvin! :)

Täällä olotila on ahdistunut kun alkaa olla niin iso olo ja ei taivu enää mihinkään!

Lisäksi tämän viikon on iltaisin alapäätä vihlonut ja alaselkä juilinut todella paljon... saas nähdä onko mitään vaikutusta sitten kohdunkaulan. Huomenna lääkäri neuvola. ..

viuh_ti ja "elpukka " 35+4
 
Mun piti jo tossa äsken kysyä et miksi uudelleensynnyttäjillä pitäis kutsua amppari jos vedet menee? Hmm mä en kyl tarkalleenottaen kait oo uudelleen 'synnyttäjä' ( vai olenko?) Kun edellinen meni lopuks siihen sektioon, avauduin kyllä siihen 10cm...
 
Hei! Ja Letulle voimia synnytykseen. Seuraava kesäkuinen :)
Kävin lääkärinlassa tänään ja kaikki ok. Tämän hetkinen painoarvio on 3035g ja arvioitu syntymäpaino n.4000g. Paineet oli hyvät, pissa puhdas ja hieman turvotusta.
Vauva on pysynyt rt:ssa, pää ei oo kiinnittynyt vaikka alhaalla onkin. Kohdunsuu oli pehmeä, 2cm kaulaa jäljellä ja sormelle auki. Lääkäri meinasi, että iisisti saisi ottaa pari viikkoa ettei synnytys vielä käynnisty mutta onhan tässä jo hyvät viikot menossa jos niin käy.
Iltaisin kun vauva eniten liikkuu, sattuu kohdunsuulle ihan tosissaan, työntää päätä niin alas kuin saa ja sit supistelee. Sairaalakassi on valmiina, seuraava nla on kahden viikon päästä jos ei mitään tapahdu. Sairaalassa sairaalan vaatteilla vaikka viimeksi vauvojen vaatteet oli vähänä, kun niitä lähtee paljon äitien mukaan :(
Yöt on rikkonaisia helteiden takia, mutta en silti valita. Vähän väliä lorahtelee housuun jotain nestemäistä mutta ei ilmeisesti lapsivettä kuitenkaan.
Ab 35+4
 
Sabsu: mua ainakin kohdeltiin ihan uudelleensynnyttäjänä, vaikka esikoinen tulikin loppuviimeinen sektiolla maailmaan, sehän merkitään epäsäännöllisenä synnytyksenä papereihinkin.

Letulle tsemppiä osastolle!

Leipomisesta, kyllä vaan, sitä harrastan. Ja osin pakkaseen, osin samantien herkutteluun. Yleensä meille tulevat vauvankatsojat ovat tulleet rotinoiden kanssa (on siis tapana täälläpäin), mutta kun itse on tottunut laittamaan jotain kahvin kanssa, niin olen pakkaseen ainakin pullaa leiponut. Tai siis yrittänyt pakkaseen leipoa, yleensä isompi osa tuntuu häviävän tässä perheessä jo parempiin suihin ennen pakastusta... Eikä koske pelkästään minua :D

Kevään aiheuttama työstressiväsymys ei oikein ota purkautuakseen, olen edelleen ihan reporanka ja pinna kireällä, vaikka perjantaina olin viimeisen päivän töissä. Hooh, noh, ehkä tämä viikon sisään helpottaa ja jaksan kohta touhuta muutenkin kuin vain itseni pakottamalla. Eilen käytiin lainaamassa koko porukalle kirjoja ja niitä onkin tänään iltapäivällä sohvalla lueskeltu.

Huomenna aion käydä lähimmässä isommassa kaupungissa ohikulkumatkalla ja hankkia vähän vaatesäilytykseen jatkoa. Saa sitten alkaa laittamaan vauvallekin vaatteita odottamaan. Eilen hain iltapäivällä muksujen kanssa yläkertaan pikkulastenhuoneen ja vessan tapetit, vielä kun ne pääsisi laittamaan seinälle, niin hyvä olisi. Pelottavaa tahtia vain nämä illat ja viikonloput kuluvat ilman, että rempalle ehtii tehdä yhtään mitään. Tai maalasinhan tänäänkin parvekkeen kaiteita.

Mahassa on jatkunut normaali mylläys, yhden harkkasupparin olen tänään bongannut. Noh, eipähän tule vielä kiire paikkojen laittamisen kanssa, ikkunatkin on pesemättä vielä :)
 
Lääkäri päätti että aamulla vasta kalvot puhki, Kättärillä sulku päällä niin ei ole saleja. Tilanne toivottavasti toinen huomenna. Supistukset kadonneet ja tässä sitä loikoillaan omassa eristyshuoneessa kera telkkarin. Huomenna sitten tositoimiin.
 
Toivottavasti Lettu pääsee huomenna tositoimiin!

Sabsu ambulanssi tulisi tilata, ja vedenmenon jälkeen olla makuuasennossa ts.kyljellään, jotta napanuoran esiinluiskahtamista ei tapahtuisi. En tiedä kuinka moni tuota ohjetta noudattaa ja kuinka suuri riski tuo on. Itsestä vaan tuntuisi kyllä liioittelulta jos ambulanssi kiitäis mua hakemaan tuosta pihasta :D

Romanssi rv 37+0 POKS täysiaikaisuudelle!!

ps. saisikohan tuota vielä unen päästä kiinni ennen kuin lapset heräävät..|O
 
Huomenta kanssasisaret!

Tsemppiä Letulle synnytyspuuhiin, sekä muille myös mikäli synnärille on pitänyt lähteä!

Täällä maha selvästi valahtanut alas, onkin aika ylhäällä ja pystyssä töröttänyt tähän asti. Napakasti työntää jalkaa oikeaan kylkeen ja ilmeisesti pyllyä puskee navan seutuvilla. 3.6 lääkärinla niin jospa sitten saisi koko arviota ja varmuuden että on pysynyt rt, mutta liikkeistä päätellen näin olisi.

Omaa kroppaa alkaa olla ikävä vaikka masu onkin ihana. Kaikki kävelyä raskaampi saa aikaa harkkasupistuksia, niin saa arvata että paikat on vähän löllöä. Kävelykin on väliin tosi inhottavaa kun samantien kun lähtee liikkeelle alkaa pissattaa! Yleensä pahin hätä menee ohi kun vaan sinnikkäästi jatkaa matkaa. Tähän takia ei oo yhtään kiva enää kulkea kaupungilla kun koko ajan saa olla miettimässä mihin pääsee vessaan.

Myös alkuraskauden ainainen nälkä on palannut! Olen muutamana yönäkin aamuyöllä joutunut käymään esim. banaanin tai tomaatin syömässä, muuten ei toivoakaan että saisi enää unta!

Kivat kelit kyllä nauttia vapaasta, vaikkei kyllä auringossa jaksakaan olla. Kesäkukkia olen laitellut, niin ihanaa kun kun kesä tulee! Saa nähdä vaan mitä kukille käy kun olen sairaalassa, tuleneeko miehellä kasteltua.. ;)

Vointeja kaikille!

Nelina 34+6
 
Hei moi!

Puhuin viimeksi, että sain ne rannetuet yöksi välinelainaamosta, ja on auttanut.
Eilen törmäsin kirpparilla rullaluistelusuojiin, ja iski idean, että rullaluistelun rannesuojat voisi edes vähän ajaa samaa asiaa. Eli vinkkinä teille muillekin joilla kädet puutuu öisin :)

Ylennsä käyn lukemassa tekstejänne useamman kerran päivässä, mutta nyt on jäänyt pari päivää rästiin. Joten nyt aloitan selvittämään teidän kuulumisinne :) Ihanaa päivää kaikille!!

Katann & PAM 36+6
 

Yhteistyössä