**Kesäkuun kullanmurut 2014** Toukokuussa

Epiduraali saatu, katsellaan kun supistukset piirtyy näytölle. Nyt voin sanoa että syntyy pian.

Lettu ja Kornelius 38+3
 
Onnittelut NancyC! Ja seuraavaksi varmaankin Letulle :)
Täälläkin helteen myötä nestettä alkanut jalkoihin kertymään, joku asiasta mainitsi.
Mitenhän tuon limatulpan kanssa on, saattaa ilmeisesti suuriakin eroja olla sitten synnytyksen käynnistymiseen? Mulla nimittäin jo viikko sitten näky sitä jo ensimmäisen kerran, eli ei kylläkään oo varmaan kokonaan vielä irronnut. Eikä synnytyksestä tietoakaan :D Mutta ehkäpä Tipi81:lle se sais toimintaa aikaseksi, hyvät viikotkin jo on.
Perhehuonetta ei ole meillä aikomuksena ottaa, kun mies ei pysty todennäköisesti yötä poissa kotoa viettämään, noin niinku synnytyksen jälkeen. Oon muuten kuullut, että Tampereella pääsisi hotelliin sitten majoittumaan, voisi olla aika mukavaa omassa rauhassa, mutta apu lähellä.

Briit ja poika 36+0
 
Kiitos tsempeistä :) ja epo tosiaan.. Sanokohan se hapetusarvoksi.. No mutta näin selitettynä niin jos lapsella on kohdussa jotain ahdistusta ja jotenkin huono olla niin se "douppaa" itseään ja epo arvo nousee. Ne kattoo sen vain harvoissa tapauksissa ja mulla taitaa syynä olla diabetes tai alkava raskausmyrkytys tai joku muu näistä vaivoista :D

Tsemppiä ja jaksamisia muillekin touhussa oleville ja onnea vauvan saaneille <3 :)
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Lettu! Ihan kohta syntyy! Vau! Oon niin kade, mulla yksi päivä pidemmällä la ja täällä mä istun kotona perjantai-iltaa yhtenä kappaleena ja syön karkkia :) Ei mitään muuta merkkiä, että vois syntyä, kun se, että päätin nyt pitää pyyhettä sohvalla aina lapsivesien varalta. Autoonkin vois ottaa jonkun muovin pyllyn alle, jos vaikka lorahtaa sinne!

Mulla jatkuu tämä kauhea turvotus. On hassua, kun turvonneempi on tuo oikea käsi ja oikea jalka.

Vaikka merkkejä synnytyksestä ei oo, niin kyllä sen huomaa, että se sieltä kohta tulee. Ihan hirvittävä paineen tunne on tuolla lantiossa ja pahenee koko ajan.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Mä lähden huomenna vähän juhlimaan eli kavereiden kanssa illanviettoon. Saa nähdä kuinka myöhään sitä jaksaa hillua!

-Nuppu- ja Vauva 38+4
 
Onnittelut kaikille synnyttäneille, nyt niitä kesäkuisia tosiaan jo tulee. :heart:

Kotiutumisvaatteet, jos vauvan synnyttyä ja kotiinlähdön aikaan on näin kuuma, niin luultavasti ei laiteta mitenkään hirveen paljoa päälle, koska autossa menee kumminkin se 45 minuuttia, mitä sairaalasta kotio ajaa. Varmaan joku body, ohkasemmat housut, sukat ja pipo. Varoiks tietenkin mukaan joku viltti ja/tai paksempi takki/huppari.

Juu täälläkin herkut maistuu paremmin kuin hyvin. Vois maistuu vähän huonommin. Mutta positiivista on se, että painoa on nyt tullut n. 6 kg, eikä enempää. Mihin oon tyytyväinen mutta myös hyvin yllättynyt. Tokihan tuota painoa vielä voi tässä tulla laskettuun aikaan kumminkin on se kolmisen viikkoa ja voi mennä ylikin. Mutta sittenhän sen näkee, että miten paljon tuota tulee.

Joo nukkumisvaikeuksia löytyy täältäkin.. Yöt menee niin vaikeesti. Saan unta vasta joskus 3-4 aikaan ja herään sitte jo siinä 8-9 aikaa. Ja tossa välissä tulee herättyä vessaan ja joskus sitte mieheen kun lähtee töihin. Ja osittain ne vaikeudet mun kohdalla johtuu tosiaan siitä, että ei saa/pysty mahalleen nukkumaan. Eiköhän nuo unet ainakin hieman parane vauvan synnyttyä.

Meillä oli perhehuone, kun esikoinen syntyi ja ois se mukava olla nytkin. Kun täältä nyt kumminkin sen kolmisen varttia ajelee suuntaansa. Ja ois vähän sitä yksityisyyttäkin, mutta eipä mua kovinkaan paljoa harmita tai haittaa, jos ei perhehuoneeseen päästä.

Miehellä alkaa kesäloma ens kuun ensimmäisenä päivänä ja siinä sitä on sitten reippaasti ja kunnolla. Eli saa olla kunnolla vauvan kanssa kotona, syntyi hän sitte milloin tahansa. Eriasia oli kun esikoinen syntyi. Silloin mies lähti armeijaan tammikuun 7pvä ja meijän esikoinen syntyi 2. pvä. Eli nyt on hieman parempi tilanne, kun ei oo mitään armeijaa enää tossa.

Pakko sanoa, että tän kuumuuden myötä oisin valmis synnyttämään vaikka nyt heti. Tai viimeistään maanantaina, silloin vauva on ainakin täysaikainen. Mutta oon niin varma, että mun tuurilla voin paksusti vielä kun heinäkuu lähestyy.

Mä en oo koskaan tykänny kesästä, enkä tykkää nytkään. Tai no vielä vähemmän nyt. :D
Allergia tekee sen, että en muuten sit tykkää.

Esikoisen kanssa kun ollaan ulkonakin leikitty, niin oon siellä viilettäny bikineissä. :D
Onneks naapurit ei asu ihan naapurissa. Täytyy varmaan hankkia uima-allas ja laittaa sinne vettä ja jääpaloja, ni ois ainaki kylmää vettä. :D

Susanna#1 & Flikka 36+4
 
Heissan!

Ihana lukea, että on syntynyt lisää kesäkuisia, paljon onnea jo vauvansa saaneille :flower:
Ja tsemppiä sairaalassa oleville, kohta teilläkin on nyytit sylissä :)
Mulla oli viime viikolla viimeinen neuvolalääkäri, mikä oli aika pettymys. Ei eronnut neuvola käynnistä muuten kuin, että lääkäri teki sisätutkimuksen. Ei mitään arviota vauvan koosta eikä ollut mitään synnytystapa-arviota :( tyhmää kun meillä ei ultrata enää loppusuoralla.. noh, eihän tässä enää kauaa mene kun pääsee ihan livenä vauvan näkemään.. kaikki arvot oli ok, paikat jo pehmenneet ( ollut jo monta viikkoa ).. kivuttomia suppareita tulee päivittäin, välillä on tuntunut menkkamaisia kipuja ja jomotuksia alapäässä/jaloissa.. ehkäpä ne pikkuhiljaa valmistaa synnytykseen..
Me aioitaan kysyä perhehuonetta. Tää on meille eka lapsi ni ois kiva jos mies voi jäädä sairaalaan ja sais omaa rauhaa.. Mut sen näkee sit onko synnytyksen jälkeen huoneita vapaina.
Nukkumisvaikeuksia on täälläkin, yöt saa ravata vessassa ja on kuuma ja valoisaa.. vaikka ihana kun kesä tulee, kunhan tämän mahan saa ensin pois ;) mutta onneks saa nukkua päikkärit sillon kuin itse haluaa.
Kotiumisvaatteita olen miettinyt.. Varmaan lyhyt/pitkähihainen body, housut, hattu, tumput, sukat.. ja viltti jos on kylmä. Meillä kestää matka synnäriltä kotiin n.15min.. vaan kun ei yhtään tiiä onko sit helle vai millanen keli?
Herkut maistuu tännekkin liian hyvin, etenkin jäätelö näillä helteillä. Vauva on ainakin tyytyväinen kun syö herkkuja, heti alkaa hirvee sätkyily mahassa =)
Kaikki on jo valmista vauvaa varten, sairaalakassin olen jo puoliksi pakannut.. Tuntuu, että viimeinen kuukausi matelee.. odottavan aika on tosiaan pitkä... : /
Tsemppiä muille kanssa odottajille :D

satulu ja pieni ihme 36+6
 
Onnea kaikille synnyttäneille! Ja toivotaan, että Lettu on saanut jo Korneliuksen syliinsä :)
Täällä on ihan pakko käydä lukemasa monesti päivässä, nyt tuntuu kesäkuisissa tapahtuvan niin paljon koko ajan. Ja tietysti jännittää pitää jokaisen mukana :) Itsellä, kun ei merkkejä suuntaan tai toiseen vielä ilmassa ole. Eli täytyy vain nauttia tuon pikkumiehen mylläyksestä masussa :) Pian se ontto tunne kuitenkin taas tulee, kun ketään ei enään potki.
Kaikki vauvaa varten valmiina, vain sairaalakassia pitäis valmiiksi pakkailla. Jotenkin se tuntuu niin vaikeelta alottaa moinen...ehkä synnytys tulee jotenkin todellisemmaksi, kun sen tekee ja vaikken ole myöntänyt jännittäväni niin ehkä sitten kuitenkin vähän jännittää :)
Meillä ei mitään ristiäisiä pidetä, koska emmem kumpikaan kuulu kirkkoon. Aiemmat lapset on kastettu, mutta nuilla onkin eri isä ja tilanne tuolloin hyvin toisenlainen. Nimi vielä hakusessa...pitäisi hyvin sopia suomalaiseen ja espanjalaiseen suuhun :) Vaikeelta tuntuu löytää moinen, joka miellyttää vielä molempia :) ja nimi, kun tulisi olla valmiina heti, kun vaavi syntyy.
Mutta nyt rennosti hellepäivän viettoon terassille! Tänään ei muuta kuin löhötään ja nautitaan! Ihanaa viikonloppua kaikille ja jänskätään kuka seuraavaksi saa pikkuisen maailmaan!

Nellineiti ja bebe 35+2

Ps. Ehdottomasti jatketaan kirjoittelua vaavien synnyttyä! On niin ihana lukea ja jakaa kuulumisia vielä vauva aikanakin ja ehkä joku päivä vaikka tavatakkin, jos mahdollista!
 
Kiitokset onnitteluista :)

Limatulpasta mulla meni sellainen kuusi tuntia vesien menoon ja todennäköisesti supistukset ovat alkaneet jo ennen tätä, mutta varmuudelta en voi sanoa kun nukuin tuon ajan..

NancyC + poika 12 vrk
 
Onnea kaikille jo vauvan saaneille. Uskomatonta että laskettu aika on jo niin lähellä : o

Limatulpasta: kahdessa aikaisemmassa synnytyksessä en ole kummassakaan limatulpan poistumista havainnut, en myöskään minkäänlaista veristä vuotoa. Toinen tosiaan käynnistyi vesien menolla ja toinen supistuksilla.

Omasta olosta. Rupeaa vaan tukalampaa täälläkin olemaan, et ihan mielellään jo pallomahasta luopuisin minäkin, vaikken ehkä ihan valmis vielä synnyttämään oikeesti olenkaan :). Tänään on ollut lasten huomisten synttäreiden valmistelua, puolentoista viikon päästä on viimoset kaverisynttäritkin vietetty, ja sitten voisikin lähteä synnärille. Maanantaina olisi neuvola, jossa ajattelin kysellä sitä miten sinne synnärille nyt kannattaa lähteä, lanssilla vai ei... Jännittää jo pikkuhiljaa onko tämä kolmas synnytys kuinka nopea.

Nyt rupean lepäilemään, ja kohta katsomaan lätkää :)

-Orange80 rv 36+6
 
Kornelius syntyi tänä aamuna vihdoin, neljäntenä käynnistys päivänä, kiireellisellä sektiolla. Kerron tarkemmin kun kotiudutaan - ei ole helppo tarina.

Eli 24.5 / Lettuperkele / 38+4 / poika 4090 g ja 51,5 cm

Poika on täydellinen ja koko raskaus- ja synnytyshelvetin arvoinen.

Lettu ja Kornelius
 
Paljon onnea Letulle!

Mä alan olee niin kypsä tähän jatkuvaan huolehtimiseen ja pissan ja verenpaineiden kyttäämiseen.. Nyt illalla katoin kotona pissan ja tikkuhan meni aivan vihreeksi, lähes 3 plussan verran valkuaista virtsassa. Soitin sit äitiyspolin päivystykseen ja käskivät tulla huomenna heti aamusta näytille kun ei muita oireita ole, verenpaine on ihan sallituissa rajoissa. Kyllä tää pistää niin väsyttämään kun jatkuvasti täytyy ravata sairaalassa ja kotona kytätä arvoja! Sais jo syntyy tämä vauva niin ei tarvis murhetia näitä juttuja. Tai vielä sen täytyy muutama päivä odotella kun miehellä on tiistaina lääkiksen pääsykoe niin ei sitä ennen saa syntyä ;)

elpukka & papu 37+3
 
Paljon onnea Letulle! Hurja rupeama sinulla takana.

Saimme perjantaina lopettaa yöherättelyt kun paino on noussut niin hienosti. Viime yönä saimmekin nukkua ensimmäistä kertaa kuusi tuntia putkeen :eek: enemmänkin olisi mennyt, mutta oli pakko ruveta herättelemään kun alkoi huolestutaa niin pitkät unet. Ilta näyttäisikin menevän tankatessa, joten hyvä että siitä maratonista on sitten heti hyötyäkin.

NancyC + 14vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Jansson
Onnea Lettu! Onneksi lopputulos on kaiken sen rankan urakan arvoinen <3

Viime yö oli ihan kamala! Mulla on ollut pitkin matkaa supistuksia mutta ei niitä oikeita supistuksia. Eilen illalla tunsin jotain pientä jomottelua joka ensimmäistä kertaa sai ajatukset siirtymään siihen että ehkäpä tässä lähiaikoina alkaa tapahtua...

Menin nukkumaan 23.30 ja tunnin päästä 00.30 silmät lävähti auki kun tunsin kipeän supistuksen. Oli niin tutun tuntoisia kipuja edellisiltä synnytyksiltä että menin heti pieneen paniikkiin. Supistuksia tuli mutta ei säännöllisesti. Kuitenkin ne oli sellaisia aaltomaisesti eteneviä jotka alkaa mahasta ja siirtyy reisiin ja alas jalkoihin asti.
Otin 1g panadolia ja jossain vaiheessa klo 4 jälkeen nukahdin ja heräsin lasten heräämiseen 6.30.

Nyt olo on kamalan uupunut ja väsynyt. Tuntuu siltä että lähiaikoina vauva kyllä syntyy, jos ei tänään niin sitten lähipäivinä. Nyt ei supistele mutta sellainen kipeä ja sairas olo on ja alapää tuntuu jotenkin ihan oudolta :/

Palataanpa juttuun!

Romanssi rv 37+3
 
Onnea NancyC ja Lettu:flower:

Romanssi: kuulostaa siltä että synnytys lähestyy!

Omaa napaa, Olen kärsinyt pääkivuista jo viikon ajan torstaina oli neuvola ja paineet ihan kohtalaiset tosin yläpaine hieman koholla minun arvoihin nähden ja pissa oli puhdas...
Nyt vain alkanut mietityttämään kun ei tämä päänsärky mene ohi ollenkaan, otin nyt yhden gramman panadolin ja pitää seurata jos ei sillä ala menemään ohi, niin kai se pitää synnärille soittaa ja kysyä mitä pitää tehdä....
muutenkin alan olemaan kärsimätön esikoisen syntymäviikkoihin 6 päivää... Mutta tämä ei taida tulla täältä vielä muutamaan viikkoon on maha nimittäin niin ylhäällä eikä muitakaan tuntemuksia juuri ole....

Viuhti 36+1
 
Ihanaa ku tulee vauvoja lisää, alkaa uskoa siihen että kyllä se omaki vauva jossain vaiheessa syntyy :D

Rupes ihan naurattamaan ku luin Satulun kirjotusta, ihan niin ku ois ite kirjottanu :D

Nyt on tosiaan parina iltana kipeytyny alamaha ja oon tosissaan miettiny että pitääkö lähtiä, samalla on tullu tätä limasta vuotoa enkä kyllä osaa sanoa että onko ollu limatulppaa vai valkovuotoa :) jonkin verran supistellu ja maha menny ihan kivikovaksi pidemmäksi ajaksikkin mutta kaikki on menny ohi nukkumaan mennessä.
Välillä on vaan semmonen tilanne että ei oikeen ole ketään kelle soittaa että tulis kattomaan esikoista siksi aikaa tai sitten että "apu" tulee tunnin päästä.. ja ku ei koskaan tiedä kauan tämä synnytys kestää niin meinaa vähän jänskättää tuo synnytystilanne mutta eiköhän kaikki järjesty sitten ku tulee lähdön hetki ja ainahan sitä voi mennä ambulanssilla edellä ja ukko tulee sitten perässä kunhan poika on saatu johonki hoitoon :D

Erittäin hyviä vointeja kaikille :)

Hedeliini ja Kulervo 37+1
 
Menin nukkumaan 23.30 ja tunnin päästä 00.30 silmät lävähti auki kun tunsin kipeän supistuksen. Oli niin tutun tuntoisia kipuja edellisiltä synnytyksiltä että menin heti pieneen paniikkiin. Supistuksia tuli mutta ei säännöllisesti. Kuitenkin ne oli sellaisia aaltomaisesti eteneviä jotka alkaa mahasta ja siirtyy reisiin ja alas jalkoihin asti.
Otin 1g panadolia ja jossain vaiheessa klo 4 jälkeen nukahdin ja heräsin lasten heräämiseen 6.30.

Nyt olo on kamalan uupunut ja väsynyt.
Tähän asti ihan kuin minun kirjottamani; meillä oli eilen ne juhlat ja olin ihan poikki illalla kun menin nukkumaan, heräsin 3-4 kertaa todella aiempia erilaiseen, aaltomaisesti juurikin etenevään, kipeään supistukseen, jotka tuntu alaselässä, tähän asti ne ei ole tuntuneet kuin kovettumisilta/pientä painetta. Lisäksi ne kesti paljon pitempään kuin ennen, 1-2 minuuttia, aiemmin on kestäneet max. 30 sekuntia. Niiden aikana ei voinut kyllä nukkua tai liikkua, hengitellä vain. Mut en kyllä ajatellut, että vielä syntyy, liitin rasitukseen. Tänään on kyllä edelleen väsynyt olo ja sinällään ihan sama vaikka vauva syntyisikin.

Mulla ei ole paineentunnetta alakerrassa, vaikka vauvan pää onki kiinnittynyt. Perjantaista asti tullut hieman runsaampaa limaista vuotoa, tänään luulin aamulla jo, että lapsivettä tulee, kun tuntui inhottavaa valumisen tunnetta. Lisäksi hieman rusehtavaa tullut gynekologin tutkimisesta lähtien eli perjantaista.

Ostin muuten mittojen mukaan tehdyt hoidolliset tukisukat, 70 euroa pari, ja on todella hyvät, vaikka hintä oli todella suolainen! Jalat tuntuu fresseiltä näilläkin ilmoilla, kun en hirveästi auringossa ole ja illalla ei ole sitä hirveää särkyä ja jomotusta jalkapohjissa. Meidän suvussa on miehillä ja naisilla suonikohjuja, joten haluaisin sellaisten kehittymisen välttää.

RBB 36+5
 

Yhteistyössä