Kesäkuun kullanmurut 2015 **Helmikuu**


Kesäkuun kullanmurut 2015 **Helmikuu**


Kesäkuun kullanmurut 2015 **Helmikuu**



Lasketut ajat
Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / sairaala

24.5.
*Pihla* / 27v. / 2.lapsi / / POIKALUPAUS
Jennyliini"" / 26v. / 4.lapsi / KYS / POIKALUPAUS


28.5.
Anselmus2 / ? / ? /


29.5
lauwra / 27v. / 2.lapsi / TAYS / POIKALUPAUS
aida1 / 23v. / 1.lapsi / PHKS / POIKALUPAUS


31.5.
Boni / 30v. / 1.lapsi / PS tai KOS


1.6.
Hopeakissa / 26v. / 2.lapsi / OYS
Pikku kakkonen / ? / 2.lapsi / OAS tai OYS
kissu1 / 23v. / 3.lapsi / SeKS
Charlie / 25v. / 2.lapsi / TAYS


2.6.
"Mama" / ? / ? /
Staffy85 / 29v. / 1.lapsi / / POIKALUPAUS
*Tuiki* / 31v. / 4.lapsi / TAYS
Kerttuli84 / 30v. / 1.lapsi /
Naneni / 30v. / 3.lapsi / TYKS tai KOS / POIKALUPAUS


3.6.
lumiriver / ? / 2.lapsi /
-Tipe- / ? / 3.lapsi / SeKS
Neiti Sievänen / 30v. / 2.lapsi / POIKALUPAUS

4.6.
Aisha4 / 30v. / 4.lapsi /
Hansukas / 30v. / 2.lapsi / HYS
Mae / 30v. / 3.lapsi / KOKS
niiskuilija / 28v. / 1.lapsi / / POIKALUPAUS
cnnmn / 24v. / 1.lapsi /


5.6.
Klemmu / 31v. / 1.lapsi / PHKS
Alvinna / 28v. / 2.lapsi /
Ansku089 / 25v. / 1.lapsi / KOS tai JS
Eeka1234 / 28v. / 4.lapsi / KOS
Vihervaara / 30v. / 2.lapsi /


6.6.
matruusi78 / 36v. / 5. lapsi / K-SKS


7.6.
jjennna / 23v. / 1.lapsi / SeKS / POIKALUPAUS
Ameile / ? / ? /


8.6.
Myttö82 / 33v. / 2.lapsi / KOS / TYTTÖLUPAUS


9.6.
Ninatus / 30v. / 3.lapsi / SAS tai TYKS / POIKALUPAUS
miiula / 26v. / 1.lapsi / OYS / POIKALUPAUS
Valkoinen / 34v. / 3.lapsi / JS
MiiSa-80 / 34v. / 1.lapsi / K-SKS / POIKALUPAUS


10.6.
AUkko / ? / 1.lapsi / TYKS


11.6.
Hepuli_ / 30v. / 2.lapsi / TYKS / POIKALUPAUS
Pele / ? / 4.lapsi / TYKS
Lissu123 / 26v. / 2.lapsi / POIKALUPAUS
Jensspa / 24v. / 2.lapsi / TAYS


12.6.
mariana87 / 27v. / 2.lapsi / KYS
peikkorinsessa / 31v. / 2.lapsi /
Emmi85 / 29v. / 3.lapsi / KOS
taikax / 32v. / 3.lapsi / TAYS / POIKALUPAUS
CityPähkinä / 34v. / 2.lapsi / KYS / POIKALUPAUS


13.6.
SaaraN / 35v. / 4.lapsi /
Saana78 / ? / 3.lapsi /
ruu79 / 35v. / 1.lapsi / KYS
Bella85 / 30v. / 3.lapsi / KOS / POIKALUPAUS


14.6.
Minchi84 / 29v. / 2.lapsi / / POIKALUPAUS


15.6.
Dzelli / 23v. / 2.lapsi / TYKS
vieno55 / 22v. / 2.lapsi /
Sasukka86 / 28v. / 2.lapsi / TYKS
Margareta91 / ? / ? / ? /


16.6.
otustus / 24v. / 2.lapsi / K-HKS
Henttu82 / 32v. / 1.lapsi / KYS / TYTTÖLUPAUS


17.6.
Hep87 / 27v. / 1.lapsi / TYTTÖLUPAUS
Enni* / 31v. / 2.lapsi / Jorvi


18.6.
millimamma / 33v. / 4.lapsi / TYKS
Mamira / 25v. / 1.lapsi /
Kepa-81 / 33v. / 1. lapsi / K-SKV / TYTTÖLUPAUS


19.6.
Kuusama / 30v. / 1.lapsi / / POIKALUPAUS
mimii. / 22v. / 2.lapsi / SeKS
Catnip82 / 31v. / 2.lapsi / K-SKS
hennaliina / 26v. / 1.lapsi / K-SKS
Sulo-Sylvia / 37v. / 4.lapsi / HYS / TYTTÖLUPAUS



20.6.
Tähkä81 / 33v. / 1.lapsi / TAYS
Lassu / 26v. / 4.lapsi / PKSSK
Toukkamasu / 30v. / 3.lapsi / OYS
Maarit / 38v. / 2. lapsi / KYS.


21.6.
Silva88 / 27v. / 1.lapsi / MKS
AnnaS. / 26v. / 1.lapsi / KYS
Tipsukka1 / ? / ? / KYS
Sasu / 28v. / 1.lapsi / SATKS


22.6.
Aggen / 22v. / 1.lapsi / KYS
Misame / 23v. / 4.lapsi / PHKS
Maamis / 22v. / 2.lapsi / TAYS


23.6.
Jossu79 / 35v. / 3.lapsi / KOS
Milsteri / 22v. / 1.lapsi / TYKS


24.6.
inskun / 24v. / 3.lapsi / KAKS
Piupom / 24v. / 2.lapsi /
Emiliala / 22v. / 1.lapsi / TAYS
Kerttuliinu / 26v. / 1.lapsi / OYS


25.6.
Beibei / 25v. / 2.lapsi / VKS


26.6.
JeHil / ? / 5.lapsi /


27.6.
Lara-- / ? / 3.lapsi / K-HKS


28.6.
Na-dene / 29v. / 2.lapsi / TYKS
Helen85 / 29v. / 3.lapsi / OYS / TYTTÖLUPAUS
Pihlaja / 28v. / 1.lapsi /
erel / 29v. / 3.lapsi / OYS


29.6.
riikkasss / 20v. / 2.lapsi / VKS
Seireeni / ? / ? / EPSHP


30.6.
Ellie_88 / 26v. / 1.lapsi /
Illa Tuu / 32v. / 1. lapsi / KOS


LA ???
Mari
Kerttuli84
Kermeli
Mamira
Tildanystävä
Margareta 91/23v/2.lapsi/Jorvi
Ellil
Lassu / 26v. / 4.lapsi / PKSSK
Toivottavasti / 35v.


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Päivityspyynnöt punaisella tai omalle riville ISOILLA kirjaimilla, kiitos.

Aiemmat pinot

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-2015-lokakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...nmurut-2015-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-marraskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...t-joulukuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2432061-kesakuun-kullanmurut-2015-tammikuu/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta ketjusta Kuusama! :) hyvännäköinen tuo sukupuolijakauma :D

Äänistä, eihän sitä vauvaa tosiaan kannata kaikilta kovemmilta ääniltä varjella. Kun tyttö oli vauva, niin kyllä meillä imuri lauloi, vaikka tyttö olisi nukkunut. Eipä tuo siihen herännyt. Ihan vauvana ei häiriintynyt nukkuessaan edes koirien haukusta :D mahassa jo tottunut sitäkin kuulemaan. Nykyään ei enää puhettakaan, että voisi imuroida lapsen nukkuessa, tai etteikö heräisi, jos koirat haukkuu.

Nivuset on alkaneet vihottelemaan ihan tosissaan. Ja jotkut kohdun kannattimet?? ehkä. Päivä alkoi parin kotiaskareen jälkeen panadolilla. Kunhan saan tytön nukkumaan, niin en kyllä nouse sohvalta ennenkuin on pakko :D pitää vielä illemmalla mennä synttärikahville, kun isä täyttää vuosia.

Pihla poksuu 24+0! :)
 
Kiitos Kuusamalle uudesta pinosta! Mulle voi vielä tällä päivämäärällä päivittää iäksi 27v :) HBD to me!

Pihla, meilläkin alettiin imuroimaan aina vasta sitten kun vauva nukahti :D

Mulla piti olla ahkera viikonloppu kuntosalin ja uimahallin merkeissä, mutta sain alaselän hienosti jumiin tehdessä lumitöitä... Vähän teki kipeää jo kesken hommien, mutta enhän mä malttanut lopettaa! Hölmö minä.

Mun on pitänyt teille mainostaa tämmösestä ihanasta keksinnöstä:
Delfia design ja sieltä tuotteista neuvolakortin kannet :)
Ihania kansia niiiiin rumiin neuvolakortteihin! Sisälle menee myös kelakortit ja muut tärkeät jutut :) Tytöllä on tuommoinen maatuska ja nyt kun saatiin tietää pojan olevan matkalla, niin tilasin pöllö kuosisen kannen omalle äitiyskortille ja jatkossa se on sitten vauvan neuvolakortin suojus :) ihania!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea lauwra! =)

Mä laittelen vielä ne "synnärikukkaset" paikoilleen jahka ehdin ja jaksan. Tälle päivälle on hetkeksi aikaa istumakiintiö täynnä, koko päivä on mennyt ommellessa. Sitä kun herää puoli kuudelta sunnuntaiaamuna niin ehtii kummasti tekemään vaikka mitä :D Pyykkiäkin olen pessyt ja lakanat vaihdoin.

Aamulla tuli muuten harkkasupistus kun käänsin kylkeä. Ja tämän raskauden ensimmäinen pohjekramppi. Ja lonkat tietty vaivasi. Onhan tässä taas oloja :D Nyt päikkäreille!
 
matruusi78
Eipä oo paljoo kerinny käymään täällä edes lueskelemassa kun on niin paljon muuta hommaa.
Rakenneultrassa käyty 22.1. Ja sukupuolta ei varsinaisesti kysytty mutta sanoin et jos näkyy niin ei tarvii piilotella ja tytöltä se mun ja miehen mielestä näytti mitä edellisten lasten ultrakuviin vertas.
Painoo on tullut hirveesti liikaa niinkuin aina ennenkin. Nyt jo oman vaakan mukaan 13 kg!
5.2. Ois Kela neuvola. Lääkärikäynti on kuulemma vasta rv 26. Töissä ollessa on alkanut tulla supisteluja mut tosin myös kotona tehdessä lumitöitä tms. Töissä ei jaksais olla eikä motivaatiotakaan tahdo löytyä enää. Nyt oon jo ollu pidempään kun edellisissä raskauksissa mut on jätetty saikulle suppareiden takia rv 21 mut saa nyt nähdä mitä torstain käynnillä terkka sanoo.
Miehellä on kolarin jälkeisinä olkapäät ja käsivarret paskana niin ei hirveesti pysty tekeen ja nyt ootellaan mikä on tuomio 4.2. Kun käy fysipolilla et joutuuko leikkauksiin ja mitä muuta. Kaularangassakin kai jotain. Joulunalusviikolla tuli toinen auto stoppimerkin ja toisen auton takaa kylkeen kun oli töissä mut onnex vauhdit ei ollu kauheen kovia.
Näillä mennään :)

Matruusi78 rv 22+1
 
Heippuli! Täällä kirjottelee 22 vuotias ekaa pikkuista odotteleva, jolla LA 23.6. :) TYKS on silloin luultavimmin suuntana. Nyt jo ehkä uskaltautuu tännekin höpöttelemään kun pikkusen liikkeetkin alkanu jo hiukan tuntua :)
 
Lauwra, paljon onnea! :)

Matruusi78, onneksi ei pahemmin käynyt :) toivottavasti mies toipuu pian.

Voi tuska, millainen päivä! Sattuu, koskee ja vihloo. Nivuset ja häpyluu tuntuu olevan ratkeamaisillaan. Nyt vähän helpottaa, kun pääsin sänkyyn pitkälleni. Panadoliakin olen ottanut, mutta ei noista juuri apua ole ollut. Sisko painostaa vauvanvaatteiden kanssa, vaikka silläkin on laskettuun aikaan vielä 2kk. Hirveä hoppu, että mun on käytävä tytön pieneksi jääneet vaatteet äkkiä läpi, että se tietää, mitä saa. Toisaalta ymmärrän kärsimättömyyden, toisaalta en. Kyllä sen ehtii ihan hyvin ja toistaiseksi mulle on ollut tärkeämpää hoitaa välttämättömiä kotitöitä ja kroppa ei anna kovin montaa askaretta tehdä päivän aikana. Kämppä on yksi kaaos, kun mä en pysty tekemään entiseen malliin ja mies ei saa mitään aikaiseksi. Tiskikone on taas odottanut tyhjentämistä 2 päivää, kun olen pyytänyt miestä sen hoitamaan... Ei siis tosiaankaan ole vauvanvaatteiden läpikäyminen ensimmäisenä tehtävälistalla, kun ei niillä ole vielä mitään kiirettä. Kun saisi tuon miehen ruotuun, niin voisin jo ajatella käyväni niitä vauvanvaatteita läpi, kun löytyisi sellainen päivä, ettei ole pakko tehdä jotain muuta kotityötä. Meillä ei ole kukaan imuroinutkaan koko viikkoon. Kukahan potkaisisi tuota miestä persuksille, että senkin saisi tekemään jotain? Kuitenkin ollut nyt päivät kotona, että aikaa pitäisi löytyä... Mä olen tämän päivän ollut ihan sohvan pohjalla kissojen hiekkalaatikoiden pesemisen ja pyykin pesemisen jäljiltä. Ei tässä siis kovinkaan tehokas enää olla :D ajatuksena oli myös se imuroiminen, mutta kivut on tehokkaasti estäneet.

Onneksi tämä päivä on jo voiton puolella ja kohta voikin käydä nukkumaan :) huomisen yritän lepäillä.
 
Kiitos uudesta ketjusta:)

Täällä myös alkanut kauheat kivut nivusissa, Panadolia on joutunut ottaa ja koiralenkit menee ihan etana vauhtia. Toivottavasti vielä helpottaisivat.

Täällä Vietetty synttäreitä oikein urakalla viikonloppuna ja nyt on voimat vähissä. Onneksi saa vaan löffäillä sohvalla! Hyvää viikkoa kaikille????

Taikax ja poju 21+2
 
"Catnip82"
Uusi pino ja taas ollaan lähempänä h-hetkeä! Jotenkin outoa on ollut huomata kuinka Lokakuisille on tullut omat pinonsa, eli kaiketi tämä aika vaan rientää eteenpäin :) Kiitokset Kuusamalle päivitykseen ryhtymisestä!

Olisi muuten jännä tietää onko facebookin puolella yhtä poikavoittoinen jakauma kuin täälläkin, vai onko poikahautomot täällä ja tyttöhautomot facebookissa :)

Täällä on onneksi elämä kivutonta, toki repäisykipuja aina välillä tulee kun nousee seisomaan tai lähtee kävelemään, mutta muuten pystyy elämään ilman särkyjä. Nyt huomannut se, että selällään ei ole kauhean kiva enää olla, ainakaan jos pää ei ole useamman tyynyn alla. Nukkuessa tätä ei huomaa, eli herään usein selältäni, mutta esimerkiksi kirjaa lukiessa jos pää on liian alhaalla alkaa mahahapot nousemaan kurkkuun... muutenkin röyhtäyttää todella helposti, ei onneksi kuitenkaan närästä.

Tänään aloitin herkkulakon, tuntuu, että paino vaan nousee ja vaikka en haluakaan siitä stressata niin pyrin kuitenkin siihen, että en omatoimisesti sitä liikaa nosta eli että söisin herkkuja usein. Töissä olen lipsunut siihen, että jokaisen tee-kupin taikka vesipullon täydennysreissulla on mukaan lähtenyt pari keksiä. se tekee päivän mittaan about 6 keksiä eli ihan turhia kaloreita ihan liikaa. Karkkiakin on tullut miehen kanssa tässä syötyä niin nyt karkkilakko seuraavat kolme viikkoa. Hiihtoloman alkaessa suuntaamme tytön kanssa mummolaan niin matkakarkit pitää itselle kuitenkin olla :) Mutta nyt siis enemmän kasviksia ja hedelmiä ja vähemmän pullaa ja karkkia!

Ylihuomenna rakenneultra, odotan innolla vaikka toki jännittääkin, että onhan kaikki kunnossa. Kahden viikon kuluttua seuraava neuvola, se kuuluisa Kela-neuvola. Sitten varmaan onkin neuvolalääkäri ekan kerran, täällä se on vasta rv26-28. Ja se onkin sitten ainoa :) viime raskaudessa olin kahdesti, koska sf-mitta oli niin iso yhdessä vaiheessa niin lääkäri ultrasi koko arvion ja lapsiveden määrän. Sitten seuraava th tapaaminen onkin rv30-32. Itse voisin käydä vaikka useamminkin, toivottavasti toki kaikki menee hyvin eikä useampaan käyntiin tarvetta ole, mutta nuo käynnit tekee kaikesta vaan todellisempaa.

Nyt meikit naamaan ja hiukset kuntoon ja töihin! Vähän tässä on töitä tullut jo tehtyäkin tälle aamua!

Catnip82 + kyytiläinen 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Catnip, mekin aloitettiin miehen kanssa (hänen aloitteestaan) herkuton helmikuu! Noh, ei tää nyt aivan herkuton ole kun alkoi eilen mun synttärikakulla ja saa jatkoa torstaina hääpäivän merkeissä ja sitten kuun puolessa välissä on tytön 2v synttärit :D mutta tarkoitus on jättää viikolla ylimääräiset herkut pois ja sitten viikonloppuna herkutella kohtuudella (saunalimppari). Mies vielä oma-alotteisesti lisäsi omaan herkkulistaansa oluen! Saa nähdä miten käy :D Ei tuo nyt mitenkään paljon juo, mutta mun veljeni käu säännöllisesti tuolla Virossa niin onhan meillä kellarissa aina olutta.

Mä tein eilen jotain tosi poikkeuksellista! Laitoin nimittäin hakemuksen Livin Toisenlaiset äidit ohjelmaan! Ajattelen sitä asiaa sitten tarkemmin vielä jos me mukaan päästäisiin. Mä olen kyllä sen luonteinen, että tahdon jakaa asioita, jos niistä on hyötyä muille. Esikoisen raskausaikana mua syrjittiin töissä ja tein siitä jutun tasa-arvovaltuutetulle ja voitin ja annoin liiton lehteen haastattelun. Esikoisen kanssa käytiin monia taisteluita kaupungin kanssa ja halusin antaa neuvoja muille samassa tilanteessa oleville ja perustin fb-ryhmän ja meitä on nyt yli 30 samojen asioiden kanssa painivaa siellä tukena toisillemme. Kyllähän mua huolestuttaa kaikki se negatiivinen keskustelu mitä niistä ohjelmista seuraa tämmösillä palstoilla ja että joku kuvais synnytystä! :O mutta tosiaan, mietitään sitä sitten tarkemmin myöhemmin.

lauwra & poika 23+3
 
Wau Lauwra! Minäkin huomasin mainoksen, mutta en rohjennut sen enempää asiaa ajatella. Ei minusta ole telkkariin :) Ohjelmaa katson kyllä aina, viimeistään uusintana.

Täällä ei muuta ihmeellistä, kuin hyvin kesti kroppa eilisen 10 tunnin autossa istumisen karvalapsen katsomis reissulla. Joten eiköhän se lentomatkakin mene hyvin, nyt kun vielä löytyisi sopiva äkkilähtö. Pitää viimeisen kerran piiiitkään aikaan käydä kahdestaan auringon lämmössa:D

Ruu ja nappula 21+2
 
Hei kaikille!!

Onnea tänne kaikille ultrassa käyneille ja sitä vielä jännääville!! :heart:

Mä karkasin tuonne facen puolelle kans, mutta käyn täällä aina teidän kuulumisia lukemassa myös.
Mulla on RU viime viikolla 27.1 ja POIKALUPAUS meillekkin annettiin. Kaikki oli hienosti, ja olo huojentui jälleen kerran. Siinä ultratessa tunsin eka kertaa liikkeetkin. Näin että minua potkittiin ja älysin et se tuntuukin tältä!! =) Nyt on sitten pienen pientä myllerrystä tuntunut iltaisin ja tänään tunsin jo päivällä. Keskiviikkona olisi seuraava neuvola.

Tän hetken oireita: Väsymys meinaa painaa. Ja alapäässä on kaiken maailman tuikkimiskipuja. Maha on iltaisin ihan superpallo ilmavaivojen takia. Ja nyt eilen tuli ihanaakin ihanampi oire: NÄRÄSTYS. Yöks, nyt tiedän miltä se tuntuu. Kurkkua polttaa ja ei tee mieli syödä yhtään mitään. Jos olisin lohikäärme, lieskoja voisin puhaltaa.
Mutta silti nautin tästä odotuksesta, ja pienestä tulokkaasta! :heart:

Hankintoja olen tehnyt jo vähän. Tammikuun alussa ostin Emmaljungat käytettynä, maksoivat vaan 150€. Ovat tosin 2008 vuoden mallia, mutta todella hyväkuntoiset.
Viime viikolla RU:n jälkeen päästin itseni kirppikselle, ja eilen toisen kerran. Oi ne vaatteet on niin ihania, löysin sellaiset pienen pienet 62cm farkutkin ja paljon muita ihanuuksia!! Mulle iski joku kirpparihulluus!! :heart: Lisäksi ostin pinnasängyn, petivaatteita ja mobilen työkaverilta..

Mistä olette niitä kissaverkkoja hommanneet?

Meilläkin on kohta 10-vuotias kissa, joka aristelee lapsia ja vanhuksia, sekä aistii ne ihmiset jotka ei kissoista pidä. Vieraiden tullessa pakenee piiloon, mutta tulee jonkin ajan päästä kurkistelemaan. Suojus on meidänkin ostettava. Lisäksi tää kissakaveri tykkää nukkua sängyssä, ja tulee aina pään yläpuolelle nukkumaan.. Pitäs varmaan meidänkin koota se sänky ja aloittaa opetus.

Tässä mun osalta päivitettävää:

MiiSa-80 / 34v. / 1.lapsi / K-SKS /POIKALUPAUS

LA muuttunut 9.6.



Terkuin
MiiSa-80 ja PikkuMies 21+6


P.S. Aika poikavoittoista se tuolla facen puollellakin näyttää olevan! =)
 
Viimeksi muokattu:
Lauwra, oho! Mukaan ilman muuta, jos teidät otetaan :) muistat vaan meillekin sitten kertoa, jos olette ohjelmassa mukana. Jokainen jakso on tullut katsottua täälläkin, mutta itse en telkkariin lähtisi :) hirveä puunaaminen, että kotikin olisi sellaisessa kunnossa, että kehtaa telkkarissa näyttää :D

MiiSa, onnittelut ultrakuulumisista :) me ostettiin kissasuoja lastentarvikkeesta ja maksoi satasen... Nyt saatiin ilmaiseksi vähän erilainen verkko, täytyy mallata, miten sopii tuohon meidän pinnikseen. Olisi nimittäin paljon näppärämpi käyttää :) meillähän pinnasänky on jo kasattuna, kun tyttö muutti suoraan pinniksestä/meidän sängystä lastensänkyyn, eikä nähty mitään järkeä alkaa pinnistä purkamaan muutaman kuukauden takia :) mutta tytön vauva-aikana pinnis on kasattu vasta, kun on sairaalasta kotiuduttu :D

Tänään on ollut kipujen suhteen parempi päivä, mutta enpä ole juuri mitään tehnytkään. Rauhallisesti aion tämän päivän ottaa muutenkin, jospa ne kivut pysyisi poissa :) pientä arkuutta kyllä tuntuu nivusissa aina kävellessä tai muuten pystyssä ollessa. Ihan sellainen olo kuin ne kivut kyttäisi koko ajan nurkan takana :D kaupassa käynti oli melkoista köpöttelyä. Onneksi ei ole lumitöihin tarvinnut alkaa, vaikka lunta onkin tullut nyt kohta 2vrk putkeen... Sen puolen mies on sentään kiltisti hoitanut :)

Pihla 24+1
 
Mukavaa maanantai-iltapäivää!

Täällä kotiuduttu juuri töistä ja nyt ehtii hetken istahtaa koneella. Viikonloppu hujahti synttärihulinassa, kun juhlittiin mun pienemmän pojan 6.v-synttäreitä ja mun omia kolmekymppisiä. Kauheen ähky olo vieläkin, kun tuli syötyä niin hirveästi. Tuntuu itelläkin tota painoa tulevan ja se kyllä vähän ahdistaa. Liikunta on jäänyt tosi vähälle ja herkuttelu jää välillä päälle. Mutta joka maanantai otan itseä niskasta kiinni ja päätän ryhdistäytyä - ehkä joskus koittaa se maanantai, kun ryhdistäytyminen on pysyvää :D

Oot kyllä Lauwra rohkea! Pidän peukkuja, että pääsette mukaan ohjelmaan. Itse kans huomasin mainoksen ja heitinkin miehelle, että pitäiskö hakea. Mutta ei riitä itsellä kantti mennä telkkariin :D Onneksi kuitenkin on rohkeita ja avoimia perheitä, kun noita ohjelmia on mukava katsella.

Meillä oli rakenneultra viime viikolla ja kaikki oli oikein hyvin. Oli vaan jotenkin tosi hankala hahmottaa vauvaa, jos siis vertaa esim. siihen aikaisempaan ultraan. Ultraaja oli kuitenkin tosi ihana ja piti huolen, että pysyttiin miehen kanssa kartalla mikä vauvan osa näkyi milloinkin ruudulla. Ja pippelihän se löytyi meidänkin pieneltä, eli POIKALUPAUS tännekkin. =)

Mua vaan ottaa päähän ihan älyttömästi ihmisten reaktiot, kun ovat kuulleet vauvan sukupuoliveikkauksen. Ensimmäiset sanat ovat olleet lähes jokaisella "voi ei", "taas poika", "harmittaako kun ei tuu tyttöä?". Alkuraskaudesta asti oon saanut kuulla, että "nyt sitten teet kai tytön" ja "kyllähän se tyttö olisi kivempi tohon poikien jatkoksi". Otan varmasti kommentit herkemmin nyt, kun hormonit hyrrää, mutta tulee ihan vauvan puolesta paha mieli, ettei lähipiiri odota häntä yhtä innolla, kun sattuu jalkojen välistä löytymään pippeli. : /
Minä ja mies ollaan kuitenkin onnellisia tulevasta lapsesta - ihan sama mitä sieltä jalkojen välistä löytyy. Ja tottakai mummot ja muutkin on onnellisia vauvasta, mutta ärsyttää toi voivottelu ja oletus että pitäisi automaattisesti haluta tyttöä, kun on sattunut jo samaan kaksi poikaa tähän maailmaan.

Bella & pikkukaveri 21+2
 
Huh se ois helmikuu...
Tervetuloa uusille!
Rakenneultraan ois vielä 9päivää 17tuntia ja 30minuuttia ;)
Sitä ennen kyllä ajatukset tökkii ja pahasti. Joka toinen ajatus nimittäin harhailee siihen hetkeen kun näkee taas pienen <3
Helen ja pikkuinen 19+1 :)
 
Bella, tuommoiset kommentit on aina ikäviä. Varsinkin sellaiset "tehkää nyt seuraavaksi poika/tyttö" :(

Kiitos kaikille tsemppauksesta! Soittivat itseasiassa Liviltä jo tänään mulle... sanoin, että harkitaan vielä miehen kanssa. Miestä epäilyttää, että onko hänestä telkkariin. Maaliskuussa alkaisi jo kuvaukset jos hommaan ryhdytään, koska laskettuun aikaan on sen verran vähän aikaa. Ompas jännää!
 
Mä oon kyllä äärettömän utelias kyttäämään, mitä muut ihmiset tekee elämässään.. Siks just nuo "toisenlaiset äidit/perheet" yms uppoaa meikäläiseen :LOL: Että sinne vaan lauwra! :D

Itse olen myös saanut kokea nämä "Eikö poika sitten seuraavaksi?" yms letkautukset, sataan saanut laskea että ei paukauta suusta rumuuksia. Vaikka me saisimmekin nyt ultrassa tietää, kumpiko tulossa, niin ei me kenellekkään kerrota kyllä. Siinähän odottavat syntymään asti.
Esikoisen kohdalla ärsytti suuresti, että ihmiset tunkivat kylään jos samana päivänä kun pääsin synnäriltä kotiin. Olisin EHKÄ halunnut levätä päivän pari, mutta ei.. Burn outin oireita kärsin noin 3 viikon päästä synnytyksestä, mutta nekin meni onneksi aika nopskaa ohi. Nyt jo tähän univajeeseen on kerennyt tottua, kroonista alkaa jo olla. Univaje+työpäivä+riiviö=totaali väsyminen. Tämän kanssa en tod päästä ketään tupaan, ellen itse ole heitä pyytänyt.

Hankintoja alan tekemään sitten, kun ultra on ollut.. Vaunuja siis ensimmäisenä varmaankin.

Beibei & Ipana 19+4
 
Lauwra, toivottavasti pääsette ohjelmaan mukaan. :)

Herkuttelusta: Tuntuu, että lounaalta palatessa on mahdotonta kävellä leipomon ohi ostamatta laskiaispullaa. Sama homma tosin on joka vuosi, laskiaispullia menee tolkuton määrä. :D Josko tämä herkuttelu laantuisi, kun pullakausi loppuu....

Typeriä kommentteja on tähän mennessä tullut vastaan vain yksi. Eräs puolituttu kuuli raskaudestani ja kysyi, oliko raskaus suunniteltu. Oli joo, mutta tuntui jotenkin tosi röyhkeältä kysymykseltä, eikä mua kiinnosta melkein vieraalle ihmiselle selittää yhtään mitään meidän perhesuunnitelmista. Mikähän siinä on, että raskaana oleva on jotenkin "yhteistä omaisuutta", jonka raskaudesta ja mahasta ja vauvasta voi kommentoida ihan mitä vaan :mad:

Maha alkaa nyt näyttää raskausmahalta eikä epämääräiseltä paisumiselta. Olen aina ollut hoikka, ja kroppa on ollut suunnilleen samoissa mitoissa lähes 20 vuotta, niin aluksi mahan kasvu tuntui oudolta. Nyt tähän alkaa tottua, ja päivän mittaan tulee siliteltyä mahaa aika usein tai pidettyä käsiä siinä päällä. Vauvan riehuntakin tuntuu entistä paremmin, siellä se myllertää menemään pitkin päivää ja yötä. Yhtenä iltana join lasin kylmää vettä, ja saman tien tuli kolme todella kovaa ja terävää potkua. :D Voikohan vauva jo tuntea kylmän ja protestoida sitä?

Nyt raskaus tuntuu muutenkin hyvältä, ei ole pahoinvointia tai kipuja tai närästystä tai mitään muutakaan ikävää oiretta. Toivottavasti tästä pystyy nyt hetken vaan nautiskelemaan. :)

Tähkä 20+1
 
Voi kun tää aika menee vauhdilla! Täällä oli myös ru viime viikolla ja me tasapainotetaan hieman poikavoittoista listaa eli TYTTÖLUPAUS tuli tänne :) Muutenkin kaikki oli ultrassa kunnossa. Nyt on jotenkin todella helpottunut olo!

Olo on täällä edelleen mitä parhain, väsymyskin vähenee valon lisääntymisen myötä. Liikkeet tuntuu hyvin ja mieskin on niitä tuntenut vatsan päältä jo parin viikon ajan :)

Tsempit kaikille ultraa vielä odotteleville ja onnittelut muille hyvistä ultrakuulumisista!

Hep ja pikkuneiti 21+0
 
Päivittelin listaa ajantasalle, ilmoittakaa jos meni aivan pieleen tyttö- ja poikalupaukset :D

Heittäydyin tänään hurjaksi ja pesin ensimmäiset erät pieniä vaatteita. No emmää muuten olis, mutta osa vaatteista on ollut säilytyksessä n. 30 vuotta ja imenyt itseensä hajua. Järkeilin niin että mitä aiemmin aloitan pesu- ja tuuletusurakan, sen helpommalla pääsen sitten loppuvaiheessa raskautta =) Voi nimittäin olla että yksi pesukerta ei ole vielä mitään.

Vauva-T on ollut tänään oikein vilkkaalla tuulella, potki niin että mieskin tunsi taas mahan päältä :heart:

Kuusama ja vauva-T rv 20+3
 
Lauwra, jännää! Mukaan vaan, kunhan mieskin lämpenee ajatukselle :)

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille :)

Kommentteja meille ei onneksi ole sukupuolesta tullut. Ehkä se on se hyvä puoli siinä, kun meillä on ennestään vain yksi lapsi ja tämän tulevan pitäisi olla eri sukupuolta kuin tuo jo olemassa oleva :) ei tarvi kuulla tuollaisia typeryyksiä, mitkä ihan varmasti ärsyttää ja loukkaa. Äiti on aikanaan saanut kuulla noita kommentteja, kun sai pelkkiä tyttöjä. Miten nuo kommentoijat luulee, että sen sukupuolen voi itse päättää :D (joo, eihän ne varmasti luule, mutta just niin typerän kuvan itsestään antaa)

Vierailuista vauvan syntymän jälkeen joku oli myös maininnut. Meillä oli ensimmäinen käynyt oven takana jo ennenkuin oltiin kotiuduttu sairaalasta! Eikä edes ihan lähimpiä ihmisiä ollut. Onko mitään törkeämpää kuin tulla ilmoittamatta oven taakse, kun vauva on vasta pari vuorokautta vanha?? Tosiaan oltiin vielä sairaalassa. Muuten vähän porrastettiin ihmisten tuloa, ettei kaikki tullut yhtenä ryhmänä. Kotiutumispäivänä kävi mun sisko ja mun vanhemmat. Siitä sitten viikon sisään taisi käydä kaikki muutkin. Toivottiin silloin, että ilmoittamatta ei tule kukaan ja että meille annetaan oma rauha, eikä jatkuvasti ravata katsomassa vauvaa. Kyse oli kuitenkin meidän jaksamisesta ja meidän perheen hyvinvoinnista. Tämän kakkosenkin kohdalla aiotaan ilmoittaa, että vauvaa saa tulla katsomaan, kun meille sopii. En halua hirveää ryntäystä heti, kun on kotiin päästy. Siinä on tytölle niin iso muutos elämään ja eläimillekin totuteltavaa, että en tosiaan kaipaa koko sukua siihen ihmettelemään. Sairaalassa meitä kävi viime kerralla katsomassa vain mun vanhemmat (ja tietysti mies :D ). Osastolla saa vierailla vain vauvan isä ja sisarukset, sekä isovanhemmat. Ja mä olin nimenomaan toivonut, ettei anoppi tule sairaalaan, koska ei olla ollenkaan läheisiä, enkä sanoisi, että tullaan juurikaan edes toimeen, niin en sitä sinne halunnut. Enkä halua myöskään tällä kerralla. Mun vanhemmat saa tulla ja tietysti mies ja tyttö :) mun vanhemmatkin kävi viimeksi vasta seuraavana iltapäivänä, kun tyttö oli syntynyt edellisenä aamuna. Samana päivänä en halunnut sairaalaankaan ketään muuta kuin miehen. Tällä kertaa toki toivoisin näkeväni myös tyttöä mahdollisimman paljon, mutta lapsen ehdoillahan se on nyt mentävä. Mun vanhemmat ja sisko on luvanneet hoitaa tyttöä, että mies voi olla enemmän sairaalassa. Tyttö tuskin jaksaa hirveitä aikoja siellä viettää.

Meidän tuplarattaat on tänään lähetetty, joten tällä viikolla varmasti tulevatkin. Ja mun ei pitänyt ostaa ennen huhtikuuta :D toivottavasti kaikki nyt vaan menee hyvin, että saadaan tuplille käyttöä.

Mä niin kadehdin niitä äitejä, joille "raskaus ei ole sairaus" sanonta pitää paikkansa :D olisi ihanaa kuulua niihin, jotka pystyy liikkumaan ja touhuamaan. Mä en pysty. Tämä päivä on ollut kipujen suhteen ihan hyvä, kun olen aika paljon huilaillut. Vessanpesu sai selän kipeäksi, mutta sekin on jo helpottanut. Saunominen ei ole enää mukavaa, kun alkaa särkemään selkää, takapuoli puutuu ja rintakehää ahdistaa (tissit ja maha). Mutta ei auta valittaa, itse tähän on lähdetty, vaikka jo edellisessä raskaudessa olin kipeä ja kaikki oli vaikeaa :D ja lopputulos on kaiken sen arvoinen :)
 
"lauwra"
vierailusta: tytön synnyttyä sairaalassa kävi jo samana päivänä appivanhemmat. Olin ihan mömmöissä sektion jälkeen enkä muista siitä mitään. Tietysti ymmärsin vierailun tarpeen kun vauvan terveydentila oli kysymysmerkki ja hän joutui suoraan vastasyntyneiden teho-osastolle. Nyt jos kaikki menee hyvin, niin samana päivänä ei kyllä kenenkään tarvitse sinne tulla!
 
Täällä aika on mennyt töitä tehdessä, ei ole ehtinyt oikein tänne kirjoitella vaikka olenkin käynyt ahkerasti lukemassa teidän kuulumisia :)

Meillä on rakenneultra 4.2 eli nyt keskiviikkona. Aikomuksenamme on kysyä vauvan sukupuoli, mutta emme kyllä ajatelleet kertoa sitä muille - saavat jännittää kesäkuulle :D

Eräs ystäväni totesi minut nähdessään, että "sinä et voi olla raskaana, ennemminkin laihtunut!" Ja ymmärrän hänen kommenttinsa, saman kommentin sain 19.1 neuvolassa hoitajalta (ei nyt ihan noin suoraan kuin ystävältäni, mutta kuitenkin.)
Raskaus ei siis vieläkään näy eikä tunnu missään. Kokoajan olo tulee vain vainoharhaisemmaksi, kohta en edes usko itsekään, että siellä kohdussa joku voi olla hengissä.
Tietysti pitäisi olla tosi tyytyväinen ettei mitään kipuja tai särkyjä ole. Töissä voin käydä normaalisti ja omat vanhat vaatteet menee ongelmitta päälle. Kun nyt vaan alkaisi potkimaan silleen, että minäkin sen tajuaisin olevan potku, niin voisin olla paljon rauhallisemmalla mielellä :)

Noista tyhmistä kommenteista: en tiedä kuinka paljon hormonit nyt vaikuttavat siihen, että olen mielenipahoittaja, mutta on kyllä tullut niin uskomattomia juttuja kuultua että hohhoijjaa!
Ensinnäkin inhoan sitä, että kaikki mahdollinen tuntoni ja tekemiseni liittyy yhtäkkiä siihen, että olen raskaana. Ja jotenkin kaikilla tuntuu olevan sellainen käsitys, että raskaana olevaa saa kommentoida ja arvostella minkä ehtii...
Esim. siivosin vaatekaapeista kirpparille tavaraa (jota olen tehnyt noin 3kk välein viimeiset 5 vuotta) JA siivosin meidän kylppärit ekan kerran sitten muuton (2 vuotta sitten) = pesänrakennusvietti.
Sitten on tullut ihan sellaisia kommentteja, että:
"olin aina ajatellut, että sinä et tee koskaan lapsia";
"haluan tavata sinut, että näen kuinka paksu olet";
"olet selkeästi luontainen äiti, kun sinun tissit tursuaa tuolla tavoin jo tässä vaiheessa - joko niistä tulee maitoa";
"turha yrittää saada keskenmenoa meidän laatikoiden avulla" (tarjouduimme mieheni kanssa muuttoavuksi eräälle tuttavapariskunnalle
"tiesithän ettei se salilla ja lenkillä käynti estä sen raskausvatsan tuloa" (joo...en tiennyt, siis EIKÖ?)

Hankinnoissa olen pidätellyt itseäni ru:n asti. Jos ja kun siellä vauva on ihan elossa ja hyvissä voimissa, voisin pikkuhiljaa alkaa katsella vaunuja, kantoreppua ja vaatetta. Tähän mennessä olen hankkinut parit imetysliivit, kun verkkokaupoissa oli hyvät alet joulun jälkeen, mutta eipä oikeastaan muuta. Tiedän että kun annan itselleni luvan, niin kirpparit ja nettikaupat tyhjentyvät ennen kun ehdin kissan sanoa :D

Tulen kertoilemaan rakenneultra-kuulumiset sitten keskiviikkona. Saapa nähdä riittäisikö meillekin vielä sellainen poikanen, vai jokos täällä on kaikki poikalupaukset jaettu :) Kovinhan tässä tyttöoloissa ollaan, miehelläkin on tyttöolo, samoin moni kaverini on sanonut, ettei voi kuvitellakaan mitään muuta kuin tyttövauvaa meille. Uuh ja puuh, saako neuvolassa pyytää terapiaa tyttölupauksen saamisen vuoksi :D

AnnaS. 21+1
 

Yhteistyössä