Kesäkuun kullanmurut 2015 **Lokakuu**

Moikka!

Täällä ilmoittautuisi mukaan yksi kesävauvaa odottava äiti. Plussasin eilen aamulla ja tänään testasin vielä digillä ja siellä luki raskaana 1-2 viikkoa, joten raskaana ollaan, vaikkakin hyvin alussa. Mulla ja mun miehellä on entuudestaan yksi poika, joka täyttää joulukuussa kaksi vuotta. Oliks täällä muuten jotain facebook-ryhmää olemassa ja miten sinne saa liityttyä? Täytyy harkita sellaiseen liittymistä jossain kohtaa :)

Tietoja: dzelli/23/toinen lapsi/15.6./TYKS
 
lauwra: Siellä onkin jännät ajat menossa, peukkuja odotteluun :)
kuusama: Onnea kihlautumisen johdosta!
jennyliini: Kyllä mä kannattaisin soittoa, kannattaahan se varmistaa.

Omaan napaan ei muuta ihmeellistä kuulu ku että oireet tulee ja menee, vaihtelee päivästä toiseen mutta nyt on viime päivinä tuntunu, että joka päivä on jotain. Ihan kiva, ku olo on kuitenkin (ainakin vielä) ihan hyvä. Tulee tunne että ehkä sielä onkin joku :)

Joku tossa sanoki että pyytäis ekalla neuvola käynnillä sydänääniä ja mä oon miettiny ihan samaa. Voiko ekassa neuvolassa kuulua sydänäänet tai suostuuko ne niitä ees kuuntelemaan vielä niin aikasin? Mulla eka neuvola siis 8+4. Hirveesti tekis mieli jo saada jotain konkreettista tuntumaa.. :)

aida1& pikkukaveri 7+2
 
matruusi78
Täällä alkanut päivittäinen pahoinvointi ja onnex saa olla lomalla tän viikon. Kotonakin kyllä hommaa riittää ja valmistelut kotipuodin avaamisesta lauantaina pitää kiireisenä :)
Onnea uusille plussanneille!
Mä oon jotenkin kans aina toivonu kaksosia, onnea lawralle jos niin käy :)
Ens viikon ke vasta neuvola...

matruusi78 ja viitostoukka 8+3
 
Perun kaikki puheeni kuvotuksen katoamisesta. Kaksi päivää on saanut nieleskellä oksennusta. Kaiken huipuksi ollaan anoppilassa tämä viikko, pakko varmaan kertoa anopille kun näytän niin vihreältä ja olen jatkuvasti väsynyt ja lepäämässä.

Rinnoissa ei ole vieläkään kovin kummoisia tuntemuksia, viimeksi se oli oikeastaan ainut raskausoire. Nyt löytyy sitten tätä pahoinvointia, väsymystä, närästystä ja huonosti nukuttuja öitä. Ja sydämen tykytystä ja itkuherkkyyttä, huoh :whistle:

Neuvolaankin pitäisi ottaa yhteyttä jotta saisin lähetteen sinne ultraan parin viikon päähän. Näin muuten unta että ultrassa näkyi kaksi vauvanalkua :O

Kuusama ja Pikku rv 4+4
 
Aggen
Täällä on ollut tänään samanlaisia tunnelmia kuin Mamiralla... Tuntuu että kaikki raskausoireet on poissa ja olo on ihan "normaali..":(
Myös hirveä itkukohtaus oli eilen kun stressaa tämä asia niin paljon.. Noh ootellaan..

Aggen ja rv 4+1
 
Tervetuloa uusille :)

Dzelli, meillä on sitten samanikäiset taaperot kotona, kun meilläkin vietetään joulukuussa 2v. synttäreitä :)

Mamira, kyllähän tuollainen säikäyttää. Mutta kuten täälläkin on todettu, että oireettomuutta tai oireita ei oikein voi luotettavana mittarina pitää. Ei mulla ainakaan kaikki oireet hävinneet, kun oli se kkm. Ja kun ne oireet voi tosiaan vaihdella ihan päivän mukaankin. Ymmärrän kyllä sun huolesi, kun itsekin olen välillä ihan hermoraunio, vaikka oireet on pysyneet samoina koko ajan.

Sydänäänistä, tyttöä odottaessa mulla oli eka neuvola 8+6. Silloin terkka totesi, että voi yrittää löytää sydänäänet, koska olen niin hoikka, mutta että jos ei löydy, niin en saa pelästyä, koska ei välttämättä kuulu vielä silloin. Suostui kokeilemaankin vain sillä ehdolla, etten huolestu, jos ääniä ei löydy :D terkka sitten kuitenkin sai näytölle näkymään nopean sykkeen, vaikkei mulle asti sitä löytänytkään. Myöhemmin aloin kyllä epäillä koko asiaa, kun ultran mukaan tuolloin olisi ollut jotain 6+5 :D nyt mulla on menkoista laskettuna eka neuvola 10+0, mutta kun ne viikot voi silloin olla vasta 8+. Tai sitten ne voi olla jopa 9+. En osaa itse kyllä yhtään sanoa :D pidemmällä ei ainakaan mennä. Nyt olisi menkoista laskettuna 9+1, mutta etova olokaan ei tunnu olevan edes hiipumaan päin... Tosi turhauttavaa, kun ei yhtään tiedä noita viikkoja ja sitten tunnen olevani jotenkin törkimys, kun kirjoittelen kesäkuisissa, vaikka menkoista laskettuaika olisikin toukokuun puolella. Mun veikkaus on, että osuu 25.5.-3.6. välille. Mä niin kadehdin teitä, joiden menkat on luotettava laskuri :D mun eka kierto kkm:n jälkeen oli jotain lähemmäs 100 päivää, seuraava 32 ja sitten 28 ja sen jälkeen tärppi kävi. Että kuinkas pitkän kierron mukaan tässä pitäisi laskea? :D kp33 oli haalea plussa ja kp35 jo vähän vahvempi. Kontrollia vahvemman sain kp40+. Apua, kun on vaikeaa. Huomaatteko mun turhautumisen? :D

Neuvola lähestyy ja sen myötä myös ultra (meidän neuvolassa ei ole ultraa) ja paniikki alkaa nostaa päätään.
 
  • Tykkää
Reactions: aida1
Heippa!
Mahtuuko mukaan? Olen siis 30v ja odotan kolmatta lasta. Aijemmat tytöt syntyneet 2/08 ja 6/11. Kolmannella pienellä oisi sama laskettu aika kuin kuopuksella eli 9.6. (ehkä)

Mulla alkoi pari päivää sitten kuin kirkkaalta taivaalta kauhean etova olo. Sitä ennen se oli vaan sellaista satunnaista.

Oletteko te menossa varhaisultraan? mä olen tänään soitellut moneen paikkaan ja tehnyt vähän hintavertailuja. Ainakin täällä melkeen joka paikassa hinta menee siihen 200euroon, joka mun mielestä hirmunen summa. Kuopuksen aikana selvisin alle 100e. Mutta oman mielenrauhan vuoksi haluaisin mennä, yksi keskenmeno takana 2010 rv 8.

Mutta en osaa nyt alkuun oikein muuta rustailla. eka neuvola varattu ja sihen kaksi viikkoa aikaa..hui :)

T. Ninatus rv 6+0 tai 6+2

Niin niitä tietoja :)

Ninatus 30v, 3 lapsi. synnäri ehkä SAS tai sitte TYKS (mitä ne päättäjät nyt päättää) ja siis laskettua aika 9.6
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin vielä änkeäisin mukaan jos sopii... :) Loppuviikosta plussasin, nyt olisi laskurin mukaan 4+6 menossa. Kaikenlaista oiretta kyllä piisaa ja huonoa oloa oli jo ennen plussaa, mistä jo vähän arvasin, muutenkin kroppa jotenkin kertoi että nyt olisi tärpännyt. Tämä olisi toinen lapsi meille ja esikoinen on reilut pari vuotias. Toki kokoajan pelottaa takaraivossa jos menisikin kesken kun on vielä kovin varhaista, mutta yritän olla murehtimatta. Voi kun aika menisi nopeasti että pääsisi turvallisemmille vesille. Kivan joululahjauutisen tästä saa, kun ultrakin olisi sitten joskus joulukuussa. :) Yhdelle ystävälle olen kertonut, sellainen joka sitten varmasti olisi tukena jos huonosti kävisi.

17.6. Enni*/31v/toinen lapsi/Jorvi
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans oireet vaihtelee. Aluks oli rinnat tosi arat ja jotenkin turpeet. La-su välisenä yönä heräsin järkyttävään pahaan oloon. Valvoin varmaan pari tuntia, mut onneks uni vielä tuli. Su päivän aikana paha olo välillä voimistui,syöminen kuitenkin auttoi.
No eilen sitten ei ollu mitään. Ei pahaa oloa, rinnatkaan ei aristaneet.. Mutta iltaa kohden kamala palelu, kurkkukipu, niskakipu, pääkipu ja korvakipu alkoi. Taas meni aamuyö valvoessa. Pakko oli jäädä saikulle, ja nyt päivällä pientä lämpöäkin on ollut. Koko kehoa särkee ja etoo. Toivottavasti ei muutu pahemmaks, kuume korkeemmaks. Olo niin surkea, että itkukin silmässä.

Viikon päästä keskiviikkona olis varhaisultra. Jännittää!!

Miten tää olo voikin olla tämmönen? Jatkuva huoli ja epävarmuus päällä. Onneks täältä saa lukea ettei ole ainoa murehtija.

MiiSa-80 ja 6+2
 
Minäkin voisin liittyä joukkoon mukaan. Plussasin tänään, ihan ylläriplussa, imetän, esikoinen 7,5kk vanha. Menkkoja ollut synnytyksen jälkeen 2. Kondomi unohtui ja siitä meidän ylläri sai alkunsa. Neuvolaan soitin, sain ajan ensi viikon tiistaiksi, saa nähdä miten varmentavat miten pitkällä ollaan. En nimittäin muista tarkasti koska edelliset kuukautiset ovat olleet. Rv 6-8+ jotain todennäköisesti. Ei mitään oireita (etova olo mut mies oksennustaudissa ja väsyttää mutta esikoinen tekee hampaita ja unikoulu menossa ni ihmekkö tuo).

Toivottavasti tämä palsta pysyy aktiivisena, itse kirjottelen tuolla helmikuun helmissa 2014 ja pieni ryhmä pysynyt ihanan aktiivisena ja heistä iso tuki ja turva :)

Eli Margareta 91/23v/toinen lapsi/ Jorvi
 
Miisa jaan täysin saman olon sun kanssa. Viimeks eilen itkin ihan hirveästi, kun on niin kauhea olo. Ja mulla on just tätä lämmönsahausta, joka on pahimmillaan ollut sen 37,5 astetta ja joka paikkaa särkee. Sit taas parin tunnin päästä voi olla ihan hyvä olo. Saikkua on vaan huomiseen ja pelottaa, miten käy kun töihin palaa. Eilinen töissä ainakin nosti lämpöä ja teki illasta sitten ihan helvetillisen... Sekin pelottaa voiko olla merkki keskenmenosta kun on lämmöt noin koholla? Torstaina on se varhaisultra, jossa sitten ainakin jotain selvinnee... Tsemppiä kaikille pahoissa oloissa velloville!

Boni 6+6
 
Tervetuloa kaikille uusille plussanneille ja paljon onnea! :heart:

Tuntuu kyllä, että mitenkään päin ei ole hyvä olla, jatkuva huoli täälläkin. Koko ajan jyskyttää takaraivossa ajatus keskenmenosta...Piti tänään ihan työpäivän jälkeen tehdä jälleen yksi r-testi, kun noita on kaupanpäällisinä tullut.. Oli onneksi tummempi viiva kuin toissapäivänä, hieman edes helpotti, mutta ei pitkäksi aikaa kun edelleen ei noita oireita enää kunnolla tunnu olevan...

Niin ja päätimpä minäkin tänne nyt siis rekisteröityä :D

Miisalle ja Bonille jaksamisia huonon olon kanssa!!

Aggen ja rv 4+1
 
  • Tykkää
Reactions: Boni
Mae
Tervehdys. En ole saanut mitään kirjoiteltua, kun olo ollut huono ja todella epätodellinen. Viikko sitten kirkasta verta tuli useampana aamuna ja kipujakin oli. Tänään kuitenkin ultrassa näkyi pienenpieni alku ja sydänkin sykki reippaasti <3. Vastasi paria päivää pienempää, kuin itse olin ajatellut ja vuoto johtui hematoomasta.
Tosin oksentelun rajuudesta päätellen, ultraaja epäili kaksosia. Onneksi oli kuitenkin vain yksi. Meillä kun on aika hurjat allergiat ja korvakierteet edellisillä lapsilla, niin mun kauhukuva on se, että niitä olisi vielä tuplasti.

Tosiaan olo on superväsynyt ja kuvottaa kaiken aikaa. Aikaisissa aamuvuoroissa (ennen 6.30 meno) oksennan aamun, vaikka söisin mitä tai olisin syömättä. Sillä ei siis ole mitään merkitystä. Rinnat ovat edelleen kipeät, kuitenkaan ei niin kipeät kuin alussa.

Minulla on neuvola ensi viikon torstaina ja olenkin joutunut töissä jo kertomaan raskaudesta. Ihan jo oksentelun vuoksi ja sitten neuvolan vuoksi, se kun sisältyy työaikoihin ja tuo eka neuvola aiheuttaa myöhästymisen töistä.

Itseäni pelottaa, kuinka mun selkä tulee kestämään. Aina tullut tosi kipeäksi ja sängystä olen joutunut nousemaan kierimällä. Nyt on viimeiset 3 vuotta ollut hermo?kipu lapaluun välissä/alla ja sitä on hoidettu jos vaikka miten. Olen siis kaikki fysiatrit, kiropraktikot, fyssarit ym. kokeillut. Viimeisenä koitin 3 kk akupunktiota ja sepä onkin ollut paras apu. Mulla kun se kipupiste aiheutti niin pahoja migreeneitä, että sairaalassa olin useampaan otteeseen. Akupunktion kautta sekin helpottui ja en ole joutunut huhtikuun jälkeen ottamaan kun 5krt särkylääkettä. Saakohan akupunktiota käyttää raskausaikana?

Mae ja mini 6+3
 
Mitä muuten syötte silloin, kun lähes kaikki yököttää? Mä oon syönyt tänään karjalanpiirakoita, jätskin (ei menis enää alas), greipin ja pari haarukallista tonnikalasalaattia, joka tökki ihan kamalasti. Kauhea nälkä koko ajan kun on tottunut syömään paljon proteiinia ja nyt mikään sellanen ei maistu. Lähetin äsken tekstarin miehelle, että nyt voisin syödä ehkä lihapiirakan, riisipuuroa, lämpimiä voileipiä tai isolla varauksella kalapuikkoja. Lisäsin vielä perään, että se ei sitten tarkota, että välttämättä mikään näistä maistuu enää 2h päästä. :D on niillä meissä kestämistä... Mutta mieluusti kuulisin mitä te ootte saaneet alas?
 
Maelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

Voimia oksentelun kanssa kamppaileville. Ei varmasti ole helppoa. Itse en ole joutunut oksentamaan, vaikka välillä joutuukin vähän nieleskelemään.

Mun tämän päivän ruokavalio koostuu yhdestä proteiinirahkasta ja cocktailpiirakoista :D eilen söin protskurahkan jäisillä mustikoilla, satsumia ja vesimelonia, illalla juustoleipiä. Mulla on siis nuo protskurahkat jäisillä mustikoilla, satsumat ja vesimeloni sellaisia, mitä syön paljon. Lämmintä ruokaa en ole syönyt moneen päivään. Etoo jo pelkkä ajatuskin. Lisäksi syön noin 1-2 tunnin välein jotain, että etominen ei pääse pahaksi.

Mies on taas ylitöissä. Soitti siirtäneensä mun tilille rahaa, jos haluan käydä kaupassa (olen siis kotihoidontuella, sen takia mies laittoi mulle rahaa :D ). "ostat sitten niin, ettei tartte joka päivä käydä". Mullakin nämä pystyn syömään-enpäs pystykkään vaihtelee ihan päivittäin, jopa tunneittain :D tosi vaikea mennä kauppaan sillä ajatuksella, että pitäisi tietää, mitä pystyy syömään huomenna tai ylihuomenna... Miesten on kai vähän vaikea ymmärtää :D niinpä sitten ostin taas sitä vesimelonia, satsumia, ruisleipää, suklaapipareita ( :D ) ja mehuja... Miehelle eineksiä, tytölle piltin purkkeja. Saavat edes jotain lämmintä ruokaa.
 
Mulle maistuu nyt parhaiten miniluumutomaatit ja appelsiini Trip mehut :D ja ohraleipä. Kunnon ruokaa ei ole tullut syötyä, mutta ei mun vaa'an lukema ole ainakaan laskemaan päin, +2kg turvotusta.

Mä vähän pelkäsin ennen raskautta, että tuleeko pahoja vieroitusoireita energiajuomista, mutta ei kyllä ole ollut ongelmaa! Ei tee niin yhtään mieli :D
 
"Minchi84"
Kivasti on tullut lisää porukkaa. :)

Ihmettelen miten niin monella on niin etova olo etteivät pysty syömään oikein mitään, kun mä taas voisin syödä koko ajan ja ihan mitä vaan.

Pitäisi pian varata neuvola-aika. Harmillisesti puhelinaika vain klo 12-13, joten pitänee laittaa muistutus puhelimeen, koska jostain syystä soitto unohtuu aina työpäivän aikana ja muistaa asian vasta myöhemmin iltapäivällä.

Minchi 5+2
 
Mullakaan ei onneks oo esiintyny kauheesti etovaa oloa eikä oo kauheesti tarvinnu miettiä mitä voin syödä. Mulla on esiintyny lähinnä mielitekoja kaikkee kunnon (ja "kunnon" ruokaa, omenaa ja täytettyjä leipiä kohtaan. Tähän viikkoon asti ällötti kaikki makee mutta nyt taas valitettavasti maistuu. Mutta onneks ehkä vähän vähentyny :)

Onnea hyviä uutisia saaneille ja tervetuloa uusille! :)

Mulla on alkanu esiintyä vihlontaa molemmissa nivusissa ja kohdussa (?). Ei mitään repäsykipuja vaan ihan millon sattuu esiintyviä, ei mitään pysäyttäviä mutta tuntuvia ja niitä tulee lähes koko ajan. Pitäskö huolestua? Mitään vuotoja ei oo onneks ollu (ainakaan vielä..)

aida1& pikkukaveri 7+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä