Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**



:love: Syntyneet :love:

2.5
Ruu79 / KYS / POIKA rv 34+0 / 2195g

13.5?
Ninatus / 36+1 / POJAT / a 2930g ja b 2650g

19.5.
Pihla / 39+2 / POIKA / 2786g - 47,5cm
Kuusama / 35+4 / POIKA / 2900g - 48,5cm
CityPähkinä / POIKA /2600g

22.5
Kultatiuku / PKKS / TYTTÖ / 2950g - 47,5cm

23.5.
Catnip82 / 36+1 / TYTTÖ / 2025g - 42,8cm

26.5
matruusi78 / TYTTÖ / 3930g - 51cm
ViherVaara / 38+4 / POIKA / 3230g - 48,5cm

29.5
Staffy85 / POIKA

2.6
Ameile / POIKA / 3450g - 49cm

3.6
Taikax / 38+4 / POIKA / 3475g - 52cm
5.6
miiula / POIKA / 3400g - 49cm
Neiti Sievänen / 40+2 / POIKA / 4,3kg - 53cm

6.6
niiskuilija / POIKA

8.6
Lissu123 39+4 / 39+5 / POIKA / 4400g - 53cm


9.5
Lauwra / 41+4 / POIKA / 53.5cm - 4965 g
malsa / POIKA / 3750g - 54cm

11.6.
pupumama / 37+2 / POIKA / 3970g - 51cm
Syli84 / POIKA / 3800g - 51cm
Bella85/ 39+5 / POIKA / 3944 g - 52 cm

13.6
Hep87 / 39+5 / TYTTÖ / 3320g - 49 cm

14.6
Hepaliini / rv 39+3 / POIKA / 3280g - 48,5cm.

16.6
Valkoinen / 41+0 / TYTTÖ / 4400g - 53cm

17.6
Toukkamasu / 39+4 / TYTTÖ / 3950g - 50cm

18.6
Milsteri / 39+2 / POIKA / 4055g - 53cm

19.6
Sulo-Sylvia / rv 40+0 / TYTTÖ / 3628g - 52cm

20.6.
Kerttuliini / 39+3 / TYTTÖ / 3065g - 48cm
Illa Tuu / 38+4 / POIKA / 2890g - 50cm

24.6
Lara-- / 39+5 / POIKA / 4600g - 53cm
Tähkä81 / 40+3 / TYTTÖ

26.6
Aggen / POIKA / 3620g - 49cm
Silva88 / 40+5 / POIKA / 3304g - 52cm

28.6
Mammutti79 / 40+5 /
TYTTÖ / 4000g - 51cm

30.6
Mamira / 41+5 /
TYTTÖ / 4060g - 53cm

1.7
JeHiL / 41+2 /
TYTTÖ / 2910g - 48cm

4.7
Beibei / 41+2 / TYTTÖ / 3375g - 49cm
AnnaS. / 41+6 / TYTTÖ / 3430g - 52cm

Odottajat:


2.6.
Kerttuli84 / 30v. / 1.lapsi /
Naneni / 30v. / 3.lapsi / TYKS tai KOS / POIKALUPAUS


7.6.
jjennna / 23v. / 1.lapsi / SeKS / POIKALUPAUS

9.6.
Valkoinen / 34v. / 3.lapsi / JS
MiiSa-80 / 34v. / 1.lapsi / K-SKS / POIKALUPAUS


11.6.
Hepuli_ / 30v. / 2.lapsi / TYKS / POIKALUPAUS
Lissu123 / 26v. / 2.lapsi / / POIKALUPAUS


15.6
Margareta 91/23v/2.lapsi/Jorvi


16.6.
Henttu82 / 32v. / 1.lapsi / KYS / TYTTÖLUPAUS


18.6.
Kepa-81 / 33v. / 1. lapsi / K-SKV / TYTTÖLUPAUS


20.6.
Lassu / 26v. / 4.lapsi / PKSSK
Toukkamasu / 30v. / 3.lapsi / OYS

21.6.
Silva88 / 27v. / 1.lapsi / MKS / POIKALUPAUS
AnnaS. / 26v. / 1.lapsi / KYS

22.6.
JeHil / 34v. / 5.lapsi

23.6.
Jossu79 / 35v. / 3.lapsi / KOS

25.6.
Beibei / 25v. / 2.lapsi / VKS


26.6.
JeHil / ? / 5.lapsi /

28.6.
Helen85 / 29v. / 3.lapsi / OYS / TYTTÖLUPAUS
Pihlaja / 28v. / 1.lapsi /

29.6.
Seireeni / ? / ? / SeKs

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Päivityspyynnöt punaisella

tai omalle riville ISOILLA kirjaimilla, kiitos.

Aiemmat pinot

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-2015-lokakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...nmurut-2015-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-marraskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...t-joulukuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...2015-tammikuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...2015-helmikuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...015-maaliskuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...2015-huhtikuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2446124-kesakuun-kullanmurut-2015-toukokuu/

VAUVALLE / ÄIDILLE KOTIIN :
* PINNASÄNKY / VUODEVAATTEET
* AUTOKAUKALO
* TUTTI/TUTTIPULLO
* VAATTEITA (alussa kietaisubodyt, vetoketjulliset haalarit ja puolipotkuhousut käteviä)
* ITKUHÄLYTIN
* VAUNUT / RATTAAT
* PUHDISTUSPYYHKEITÄ
* VAIPPOJA
* SINKKIVOIDE / PERUSVOIDE / Lampaanvillavoide rinnan päihin
* PARACETAMOL MOLEMMILLE
* Rautavalmiste äidille synnytyksen jälkeen
* SITTERI
* HARSOJA
* KUUMEMITTARI
* TALKKI
* LIIVINSUOJAT
* IMETYSLIIVIT
* KANTOLIINA TAI REPPU
* KYLPYAMME
* PUMPULI / VANULAPUT
* KORVIKE
* RINTAPUMPPU
* KYNSISAKSET
* IMETYSTYYNY
* RINTAKUMI
* IMETYSPAIDAT
* KYLPYMITTARI
* PYYHE
* HOITOPÖYTÄ / TASO
* HOITOLAUKKU
* SENSITIVE PESUAINEET
* YÖVALO
* NOSEFRIDA (tai muu vastaava nenän puhdistamiseen)
* SUOLATIPAT
(* RELATIPAT, D-TIPAT YMS.)
 
Viimeksi muokattu:
"*Pihla*"
Onnea Kultatiuku! :) sullahan on hyvä tilanne noin monen sektion jälkeen. Mä kun sain jo tämän toisen jälkeen kiellon tehdä enempää lapsia. Tai siis ei suositella, koska riski sille, ettei kohtu kestä, on niin suuri.

BeiBeille kiitokset uudesta pinosta! :)

Mulle voi päivittää
19.5. PIHLA/POIKA 39+2/2786g, 47,5cm

En saa kännykällä punaiseksi.
 
Kiitos Beibei! Vaikea uskoa, että just alkaa kesäkuu!!!

Nää sivut tosiaan tökkii.

Onnea Staffy ja Kultatiuku!

(.) Perjantaina oli neuvola ja uus terkka, kun edellinen jäi eläkkeelle. Kyllä oli nuori (vallankin sen eläkeläisen jälkeen!), mutta tosi mukava ja hyvin tultiin juttuun. Itellä oli vähän levoton olo, kun vauva oli tortaina selvästi poikittain. Maha oli siis super leveä ja kovat "pallot" tuntui molemmilla sivuilla. Keskiviikkonahan olin ollu äippäpolilla perätilan takia, mutta siellä vauva oli sit raivotarjonnassa. No perjantaina tiesin itekin että vauva on taas pystypäin, mutta en tienny kumpi pää alaspäin. Kahden terkan voimin tunnustelivat ja raivotarjontaan päätyivät. Katoin sitte äsken vanhasta neuvolakortista tietoja, kun yks muksuista on ollu kans perätilassa loppuajasta... niin siinähän oli kans niin että rv 36 ollu perätila, rv 37 asia tarkastettu äippäpolilla ja silloin ollu raivotarjonta ja sit rv 38 taas perätila! Eli kylläpä tuo vielä tuolla voi kääntyä. :( Terkkakin sanoi, että on niin korkealla, että sen vuoksi voi olla tilaa pyöriä. Muuten neuvolassa kaikki oli hyvin. Hb:kin alkanut hiljalleen nousemaan, nyt jopa 107.

Innolla odotetaan nyt sit niitä kesäkuun vauveleita. Kuka ehtii ensimmäiseks? Useammalla taitaa olla jo hyvissä asetelmissa ja lauwralla ainakin olis viikkoja jo riittämiin.

Sulo-Sylvia ja sipsukka 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: minea__
onnittelut vauvautuneille!!!!:flower:

kestositeitä suosittelen kyllä sekä jälkivuotoon, virtsankarkailuun että muihin juttuihin kertakäyttösten rinnalle. Viimekskin mulle synty kevät/kesävauva ja silloin oli viel kovasti helteitä, kertakäyttösiteet laitto ihon huonoks ja hiivafiilikset pian päälle, vaihdoin hetkeks kokonaan kestoihin ja olo helpotti ekan päivän aikana :O myllymuksuilta saa iholle ihan uskomattoman mukavia bambukuituisia, ne tosin vaatii napakampaa vaatetta tai hakaneulan et pysyvät pyörimättä jaloissa mutta iholle ihan parhaat ja sit kestovaippakaupan tuotantoo oon ostanu paremministuvia ja myöskin iholle hyviä [URL="http://http://www.kestovaippakauppa.com/KVK_kestoside_kuivaliinalla"]

sheivaamisen hygienisyydestä mulle vanhempi gynekologi täräytti vuosia sitten että se on ihan puppua ja muodissa joitain vuosikymmeniä sitten, nykytiedon mukaan nimenomaan nostaa infektioriskiä synnytyksenkin jälkeen. Ja sittemmin muuallakin törmännyt suosituksiin että luonnollisempi parempi, vähän sama kuin että emätintä ei saisi ruveta pesemään aineilla. Mutta nää on näitä juttuja joissa on yhtä monta koulukuntaa ja suositusta kuin on lääkäreitäkin, että itse pitää taas jokaisen tehdä päätöksensä :)

älyttömät kommentit eiliseltä: vanhempi humalainen naapurinherra " tarviiksä jo tyhjennystä?" (siis voi perkeleen helvetti milläköhän meinasit tyhjentää..) ja sit ystävällinen naishenkilö: "kesäkuu tulee ja sä oot vieläkin kokonainen!" (no voi saatana, musta on lapsi tulossa ulos mutta en meinannu KAPPALEIKS HAJOTA!!!)

puuuh sori mutta ei naurata noi jutut enää... täysikuuuuuu tuleee jooooooo..

syli84 ja 40+1
 
vitsi nyt pätkii joko sivusto tai meillä yhteydet.. piti jatkaa argumentointia sheivaamattomuuden puolesta. Sain ton napakan saaranan siis vanhemmalta naisgyneltä kun avasin aiheesta keskustelua. Nuorena sheivasin runsaiden kuukautisten takia kun luulin että olis parempi. Noh, yksi ilkeä lääkehoitoa vaatinut bakteerivaginoosi (onneks ei noussut ylemmäs :p) ja kaksi todella inhaa lääkkeet vaatinutta hiivatulehdusta myöhemmin, (joihin kaikkiin siis sain hoidot terveyskeskuksesta) kävin sit taasen yksityisellä gynellä ja valittelin vaivojani. Hän sit aika hyvin selosti tuota asiaa että esim kertakäyttösiteitä käytettäessä on parempi olla ne karvat siellä välissä niin että ilma kiertää edes jotenkin, jos sheivaa, se muovinen side on suoraan iholla, hiostaa ja hautoo enemmän. Lisäksi se sheivaaminen vie aina iholta luonnollista suojakerrosta pois ja altistaa bakteerikannan muutoksille, hiivojen kasvulle ym.

Eli etenkin just jälkivuotoa ajatellen, jos käyttää kertakäyttösiteitä on parempi et siel välissä on siis jotain ja jää sit ilmaakin. Lämpötila ihollakaan ei nouse niin korkeaksi. Vähän sama efekti kun vertaillaan kertakäyttövaippaa ja kestovaippapakettia vauvalla.

Jätin sen keskustelun jälkeen sheivaamiset muille ja tosiaan hiivatulehdukset ja pahat bakteervivaginoosit jäi sille tielle :) bikinirajaa joskus vahailen tai sokeroin mutta varsinaisiin paikkoihin en enää koske.. Yksilöitähän me ollaan kaikki mutta mulla se ero oli niiiin selvä että uskon tota gyneä tässä asiassa ihan kympillä.
 
Nuo Sylin gynen neuvot sheivaamisesta kuulostaa kyllä loogisilta. Onhan kaikilla kehon karvoilla jokin tarkoitus olemassa, usein estääkseen bakteerien tai muun pääsyn eteenpäin... mutta täytyy kyllä itse sanoa, että en voisi kuvitellakaan meneväni kauhean tuheron kanssa synnyttämään! :D Jos tikkejä joutuu laittamaan niin pakkohan siitä vähintään on karvat ottaa pois vai sokkonako ne ompelevat :O
Nojoo, mulla on alapään karvoja ollut hyvin vähänlaisesti viimeiset 15 vuotta ilman ainuttakaan tulehdusta, joten siitä en ole huolissani... lisäksi koen mukavammaksi pestä reilusti vuotavaa alapäätä jos se on karvaton. :) Tuntuu kuitenkin olevan eri synnytyslaitoksissakin vaihtelevia käytäntöjä ton sheivauksen suhteen, vaikka tokihan kaikesta saa kieltäytyä jos haluaa.

Sulo-Sylvia, toivotaan että se vauva lähtis laskeutumaan niin ei olisi sitten enää tilaa kääntyillä. Kontrolloidaanko tota tarjontaa muualla kuin neuvolassa enää? Ikävä se on kyllä ponnistusvaiheessa huomata, että vauva tuleekin peppu edellä...

Beibeille kiitos uudesta pinosta :)

Täällä ei mitään muutosta olotilaan. Olen koittanut touhuta ja toisaalta levätä. Mitään yliväsymys tilaa ei ole... Pitää vaan jaksaa ajatella, että vauva ei vielä ole itse valmis tulemaan ja toisaalta ne supistukset voi alkaa vaikka vartin päästä. :) Kyllä se sieltä kohta pois tulee :heart:

lauwra & poju 40+2
 
Itse liputan sheivaamisen puolesta (omalla kohdallani siis). Olen koko raskauden sheivannut. Ison mahan myötä sokkona.

Siteitä en nyt muutenkaan tapaa käyttää, kun on kuukuppi. Pitää jälkivuodon ajaksi keksiä sitten jotain muuta. En ole ennen kesällä synnyttänyt niin toki nuo muhimiset pitää ottaa ihan eri tavalla huomioon.

Meikä lähtee nyt käyrille, kun tuo pienokainen on käytännössä lakannut liikkumasta.


-Valkoinen 38+5
 
"Catnip82"
Kiitokset beibei pinosta!! En kyllä olisi uskonut että seurailen tässä vaiheessa vain sivusta muiden odotusta..

Voisi siis päivittää (en saa punaiseksi kännykällä)

23.5./Catnip82/36+1 TYTTÖ/2025g ja 42,8cm

Nyt tuli totaalinen blackout mitä piti kommentoida... :)
 
Onnea Kultatiuku! :heart:

Ja kiitos uudesta pinosta! Ihanaa, kun on vihdoin meidän kuukausi :) Mä olen tässä raskaana ollessa ollut jotenkin tosi seesteinen (normaalisti oon melko ylitunteellinen ja herkkis ja ajattelin että raskaushormonit tekis musta vielä tuhat kertaa pahemman pillittäjän...) enkä oo siis pahemmin "turhia" itkeskellytkään. Mutta nyt tässä just makoilen sohvalla katsomassa Greyn anatomiaa ja silittelin masuani, kun yhtäkkiä vaan kyynelkanavat aukes :D Jotenkin niin onnellinen olo tuosta pikkuisessa eikä enää ollenkaan malttaisi odottaa tyypin tapaamista :heart:

Pupumama 35+5
 
..malsa
Niin kiitos Beibei pinosta! :)

Valkoiselle tsemppiä käyrille. :)

Mä yritän savustaa tätä poikaa nyt oikeasti ulos kun miehellä alkoi loma niin olisi kiva, että ehtisi olemaan sitten kotona meidän kanssa rauhassa.

Yöllä tuli taas nukuttua ehkä se 3h. :/ Supistus sarja tuli taas ja loppui, vähän teki kipeää, mutta otin yöllä panadolia päänsärkyyn niin saattoi viedä kipuja pois. Päätä on jomotellut nyt pari päivää ja verenpaineet vähän koholla mun normaaleihin arvoihin. Uusimpana vaivana saapui tuossa hetki sitten huimaus.. Tosi inhottavan tuntuista ja jotenkin mulle aina iskee paniikki kun alkaa huimata :S Limatulppaakaan ei ole enää kauheasti tullut, sitä kun on kuitenkin parisen viikkoa tullut pikkuhiljaa. Onneksi huomenna aamulla heti neuvola niin pääsee tästä olosta vähän sielläkin purkamaan. Jos ei sitten synnyttämään vielä ennen sitä lähetä...

Malsa ja pojuE 39+3
 
Lauwra en tiedä onko tolla gynellä joku henk.koht trauma karvoista kun oli niin topakkana aikoinaan ton asian kanssa mutta onnistui kääntämään mun pään :D en kyl olis ihan niin mustavalkoinen sit kuiteskaan kun ruumiinrakenne ja kaikki vaikuttaa tuol alakerrassakin. Että tosiaan yksilöitähän me ollaan. Voi olla et tolla tädillä oli tunteet pinnassa senkin takia kun sillon rupes oleen brassi vahaukset ym kovasti puheenaiheena ja muodissa. Ja tosta ompelusta, mä menin viimeksikin luomuna ja kyllä ne näki tikata, harjoittelija sanoi että tietty se vähän helpottaa jos on karvat veks mutta se on joka tapauksessa niin tarkkaa hommaa et hyvin onnistuu luomunakin. Ja mä olen siis karvatuppien määrässä verrattavissa jonkinmoisen karhuun.... Ihan joka puolella kehoa :ashamed:
 
Vauvautuneiden lista ehkä ajantasalla nyt? Jos joku väärin niin vinkatkaa :)

Nymmä meen sänkyyn, sellasiakin seksiunia viimeyönä taas että oksat pois, en saanut nukuttua kun riivasivat mieltä :kieh: ja tietenkään esikoinen ei suostunut päiväunille tänään.. Huoh.
 
Syli, joo sokkona nyt oli aika voimakas ilmaisu, kyllähän ne kätilöt ne hommat hoitaa karvojenkin kanssa :) Mä muistelisin lukeneeni tosta "hygieniasyystä" ihan jostain virallisesta oppaasta, mutta voi olla että muistan väärin ja homma on huuhaata. Varmasti joku gyne puhuu myös karvattomuuden puolesta. Nää on aina näitä kenen kanssa sattuu olemaan tekemisissä, että kenen kantaan taipuu :)

Valkoiselle tsemppiä käyrille! Toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin. Tulehan kertomaan kuulumiset.

Supistuksia tulee, mutta en viitsi ottaa supistuslaskuria esille kun se on varma homma, että ne loppuu siihen :D herään varmasti aamulla hyvin nukutun yön jälkeen taas ajatukseen "eikö vieläkään?!"

lauwra 40+2

edit. ja taas loppuivat supparit... eli hyvää yötä ja aamulla taas täällä :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans yhdessä kappaleessa! Onko kenelläkään muulla tullut tämmösiä tuskanhikikohtauksia? Yhtäkkiä hikikohtaus ja siihen päälle semmonen outo, epämiellyttävä olotila. Verenpaineet oli taivaissa hetkellisesti eilen kun ahersin niin kovasti kaikenlaista pari päivää, mutta paineet laskeneet siitä kun oon hoksannut levätäkin välillä. Mitään supistustuntemuksia ei ole ollut.
Seireeni 35+6
 
Jos mä tässä pikaisesti yritän kirjoitella vauva kainalossa :D

Mulle saa siis päivittää: Kuusama / 19.5 / Poika / rv 35+4 / 2900 g, 48,5 cm

Kiitos BeiBei uudesta ketjusta! Mun läppäri hajosi taas niin ei tullut päivitettyä edes noita syntyneitä. Pahoittelut vaan kaikille siitä!

Onnea uusille vauvautuneille! :flower:

Ja sitten meidän kuulumisia.. Mä olen harrastanut taas imettämistä kahden tunnin välein kolme vuorokautta putkeen. Huhhuh, käy ihan työstä. Onneksi rinnat kestää - vielä. Huomenna olisi sitten totuuden hetki, nimittäin punnitus neuvolassa. Jännittää kovasti, kyllä. Mä luulen että on tulos kumpi tahansa (liian vähän painoa / sopivasti painoa) purskahdan joka tapauksessa itkuun. Onneksi mies lähtee mukaan.

Olen yrittänyt tietoisesti olla päästämättä tätä vauvan painoasiaa tunteen puolelle. Jos alan oikeasti tunteilemaan tätä, itken vain silmät päästäni ja stressaan niin että maito loppuu. Se onneton neuvolantäti on saanut mut lietsottua jonkinasteiseen paniikkiin vaikka meillä ei ole paino edes laskenut synnärin jälkeen. Se on vaan noussut vähän liian hitaasti.

Enemmän näitä painoasioita pohdittuani tulin siihen tulokseen että vauvan syntymän jälkeen kaikki tahot ovat unohtaneet että kyseessä on oikeasti tosi pieni mies. Meillä kun ei ollut lainkaan kontaktia lastenlääkäriin/-osastolle, meitä kohdeltiin synnärillä samalla tavoin kuin täysaikaisia eikä kukaan antanut kunnon vinkkejä miten keskosen kanssa menetellään. Uskon että olisimme saaneet lastenosastolta paremmin apua ja neuvoja. Kukaan ei esim. ole kertonut että tuo yksi nollaviikko sallitaan. Kotiinkin päästiin osastolta jo kolmantena päivänä. Vauvan hyvä syntymäpaino ei kuitenkaan kerro kaikkea.

Kakkaaminen on onneksi vähän rauhoittunut. Enää ei tule järkyttävän kokoisia töräyksiä joka vaippaan, vaan rakenne on jo kiinteämpi. Uskon että ruoka imeytyy vauvaan nyt paljon paremmin kuin aluksi. Olisiko ollut suolisto aluksi vähän epäkypsä isoihin maitomääriin?

Tsemppiä odotuksen loppumetreihin kaikille odottajille! Minulta jäi nuo viimeiset viikot kokematta, tavallaan harmittaa jotenkin.

Kuusama ja Vauva-T 12 päivää (rv 37+2 olisi nyt)
 
Kuusama: Sulla on ihan paras asenne tohon imetykseen, vau! :) Luulen että olet oikeilla jäljillä, pienen on vaikeampi kerryttää painoa kuin isomman vauvan. Mun mielestä teidän imetykset kuulostaa tosi hyvältä ja jos kakkaa tulee kokoajan tulee myös maitoa riittävästi... :) Koita olla ajattelematta mitä se terkkari sanoo, harvalla terveydenhoitajalla on minkäänlaista imetykseen liittyvää koulutusta takana! Tsemppiä :)

Täällä valvon pitkästä aikaa... heräsin supistuksiin ja en saanut enää unta. Voisin lahjoittaa nämä nyt joka päivä vaivaavat supparit jollekin!? Aika raskasta kun joka päivä niitä tulee ja kuitenkaan synnytys ei ole käynnistymässä... olin pitkästä aikaa vähän ulkona kävelemässä ja kaupassa, sattui selkään ja mahaan aika kamalasti, mutta loppu illan oli hyvä olo ja nytkin sellainen vähemmän vaivainen fiilis :) vielä kun uni tulisi uudestaan :D

Huomenna otan loppurykäyksen vauvan tavaroiden laittamuseen, voi sitten ottaa lunkisti loppuajan :) (jos viime päivien voimakas väsymys antaa myöden ) Jännittävää kuka saa seuraavan vauvan! Soisin sen Lauwralla :) Hienoa asenne sulla odottelussa vaikka viikot jo 40+ :)

Lara 36+3
 
Täällä kirjoittelemassa pitkästä aikaa. Sivusto on muutamana viime päivänä tökkiny pahasti ja sitä aiemmin en ole saanut aikaiseksi kirjautua... Lukenut olen kyllä teidän juttuja.

Suuret onnittelut kaikille vauvautuneille! Lauwralle erityiset odotustaempit ja tietysti muillekin joilla vielä odotus jatkuu.

Meille syntyi 26.5. POIKA
suunnitellusti sektiolla viikoilla 38+4. 3230g sekä 48,5cm.

Ihanan reipas kaveri. Kotiin päästiin muutaman sairaalapäivän jälkeen ja nyt harjoitellaan elämää 2 lapsen kanssa. Esikoinen tykkää vauvasta, mutta vähän enemmän hakee huomiota kiukuttelemalla. Kaiken kaikkiaan kuitenkin vauvan kotiin tuonti meni yllättävän hyvin.

Vauva on päivisin tissitakiainen, tykkäisi nukkua päiväunet iholla tissi suussa. Mutta öisin meillä nukutaan todella hyvin, viime yönä klo 22 irroitin takiaisen tissiltä, klo 2 imetin toisen rinnan (20min) ja nyt klo lähenee 7 ja odottelen vauvan heräämistä. Mutta öisin tämä nukkui mahassakin. Esikoinen oli ihan samanlainen. Vähän toki jännittää miten maito nousee kun öisin niin vähän imetän. Esikoisen aikaan jouduin heräämään pumpulle muutaman kerran yössä maitoa nostamaan. Vauva pissaa hyvin ja kakkaa tulee sekä nielemisäänet kuuluvat, joten toivottavasti maito riittää...

Nyt alkaa ähellys kuulumaan häkkisängystä ja tissejä pakottaa. Seuraavaan kertaan taas.

Vihervaara
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Onnea Vihervaara pienestä pojasta :heart:

Musta alkaa tuntumaan, että en suinkaan ole ensimmäinen kesäkuisen saaja, mutta tulisko täältä ensimmäinen yli 4-kiloinen? ;) matruusi kävi kyllä sitäkin lähellä.

Yöllä heräilin viitisen kertaa vessaan ja aina supisti menkkamaisesti kun palasin sänkyyn. Sain kuitenkin hyvin nukuttua. Ja söin kolmannet suklaat samalla sairaalakassista :D Huomenna olisi neuvola, mistä saan yliaikaisuuslähetteen tayssiin.

lauwra 40+3
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Sairaalakassisuklaista, heh..mä en yleensä oo mikään himo suklaan ystävä, mut aattelin et no ostammapa meki kassiin ku kaik muutki.. :D mulla ois kyllä
sairaalaan asti säilyny mut tuo mun ukko!! Himoissaan otti ja korkkas sen levyn ja sittehä se hävisikin hetkessä :D :D sanoin sille et seuraava levy käydään matkalla sairaalaan ostaa niin ois jotain toivoa et se säilyis perille asti :D

Onnea Vihervaara! <3 jospa munki pallero nukkuis sit yöt kun nukkunut se on aina mahassakin.. <3

Mä niin ootan et tuo vauva laskeutuis jo! Eilen oli niin tukala päivä kun hengittäminen oli tosi hankalaa..

Tsempit uuteen viikkoon meille kaikille!

Kerttuliinu ja muru 36+5
 
Onnea Vihervaara! :flower:

Me lähdetään nyt ultraan numero 6. :D Toivotaan, ettei poju ole ihan valtava jo, 2 viikkoa sitten oli 2500g. Mutta ois kyllä niin kiva tietää, aletaanko tätä synnytystä käynnistelemään piankin. :stick:

Pupumama 35+6
 
Lämpimät onnittelut kaikiella vauvan saaneille :heart: Meikän muisti on niin huono, että onnittelen kaikkia joita en ole vielä onnitellut tällä tavalla. Ties miten monta kertaa unohtelen päivän aikanakin asioita :D

Minä en yleensä sheivaile kaikkia karvoja pois, mutta siistin kyllä paikat ettei ihan rehottaisi. Tosin se on nyt aika haastavaa tämän kumpareen vuoksi, kun ei näe mitä tekee. Toisaalta uskon, että nuo karvat on aika vähäpätöinen asia tuolla synnytyksessä.

Mua välillä ärsyttää, että kaikki kommentoi tätä mahaa. Osa höpöttää ylpeillen(?), että heillä oli paaaljooon isompi maha ja eihän tää mun maha oo mikään. Yksikin kaveri on jankannut mulle tätä koko ajan ja viimeksi, kun näki tämän mahan niin eipä enää tuumannut sanallakaan mitään. No sen verran tuumas, että älä syötä sille sokeria..ihan kuin tän mahan näin nopeesti pelkällä sokerilla sais :confused: Ilmeisesti tää on siis jokin kilpailu kellä on isoin maha? Toinen kaveri taas on aina toivonut itselleen tyttöä ja hänellä on vain poikia. Jostain syystä heti, ku kerroin raskaudestani hän sanoi, että poika sulle tulee. Ei ota kuuleviin korviin, kun tuumaan, että se voi olla tyttökin. :O

Minä oon ajatellut ihan kertakäyttösiteitä käyttää jälkivuotoon. En muutenkaan käytä menkkojen aikana siteitä joten tuon ajan ne varmasti menee. Tietty pitää sit katsoa, että kuin kuumat ilmat ym on, että pitääkö sit harkita noita teidän suosimia kestoja :)

Mulla on sen torstain ruohonleikkuu päivän jälkeen supistellut tosi paljon. Se yö oli yhtä tuskaa ja samoin se seuraava päivä. Ihan kuin ois koko ajan ollut supistus päällä ja sellainen kireä vyö tuossa mahan ja selän ympärillä, mutta ei varsinaisesti käynyt kipeää. Eilen tuota tunnetta ei enää ollut, mutta supistelee ja puhisuttaa kyllä senkin edestä. Välillä juilii kipeästi myös alapäähän. Eilen huomasin, että muutaman supistuksen aikana vasen reisi muuttuu kipeäksi ja se loppuu heti, kun supistus loppuu. Ruokahaluttomuuttakin tahtoo olla ja on koko ajan jotenkin tosi täys olo. Eli kait tässä pikku hiljaa paikat valmistautuu synnytykseen :D Ite oon kyllä jo niin kypsä tähän, että puuh, jos pitää vielä 3 viikkoakin tän olotilan kans olla.

Huomenna on onneksi neuvola. Harmi vain, että enää eivät vissiin tee sisätutkimusta. Ois kiva tietää, että onko tuolla alakerrassa millainen tilanne vai onko kaikki ennallaan viime kertaan verrattuna.

Viivian 36+6
 
Viivian, eikoo jännä tuo miten erilain ihmiset suhtautuu mahan kokoon ja vauvan sukupuoleen. Mun siskot ja kaverit on ihastelleet mun pientä mahaa vain positiiviseen sävyyn, ja kommentoineet muutenkin et ei oo ylimääräisiä kiloja päässy kertyyn muualle ku mahaan jne. itekin tykkään kun tämä on niin näppärän kokoinen pallo ja oon enemmän kuin tyytyväinen ettei tämä oo iso. Mieskin tykkää :) Miehen puolen naisilta ei sit oo positiivista kommenttia juurikaan tullu, ku siellä naiset on tahtoneet vähän pullahtaa joka suuntaan.. Jokunen "ensimmäiseltähän niitä lähtökilojaki on vähiten"-kommentti:: Ja pitkiä katseita vaan:D No kuka käskee jättämään ne raskauskilot killumaan..
Ja siis tottakai meille syntyy vaan villejä poikia ku isänsäki on ollu pienenä vilkas! Eihän meille siis voi syntyä rauhallista vauvaa ja varsinkaan tyttöä!
 

Yhteistyössä