Kesäkuun kullanmurut 2016 tammi-helmikuussa

Mua kiinnostais hirveesti tietää minkä kokoisia mahoja täällä on! :D oma on vielä ihan olemattoman pieni! Välillä miettii että kasvaakohan siellä nyt oikeesti joku? o_O:LOL: ultrassa kätilö vielä sanoi, että mulla on eteenpäin kallistunut kohtu. Iltasin kyllä turvottaa aika lailla ja sillon maha ihan pallo sitte..

Laitoin vielä kuvanki :LOL:
http://aijaa.com/Q01rHs
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Falisa
Satsuma Mun silmään näyttää kyllä ihan normilta ensikertalaisen ihanalta pieneltä masulta:love:(y) Oon itte ekassa raskaudessa ollut rv 20 Bulgariassa kavereiden kanssa, biksut päällä olin ja kukaan ei huomannut että masussa oli salamatkustaja mukana:DNyt sen olis huomannut varmaan jo rv 10;)

Hitsit mä oon kuulkaa tehnyt tänään kolme, siis KOLME kertaa lumityöt. ja meidän piha on IIIIISO. Todellista hyötyliikuntaa. Tästä hyvästä tuhoan kyllä jonkun herkun illalla:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: satsuma13
Satsuma söpö pikkumasu:)

Mulla on maha ottanu jonku kasvupyrähdyksen kuluneen viikon aikana, ei mikään iso mut omaan silmään selvästi pallukka;) töissä edelleenkin ihmettelevät, miten mun maha voi olla niin pieni, mut oon lohdutellu niitä, että kyllä se kesään mennessä on varmasti jo niin iso että alkaa ahdistaa:D

Miten, joko teillä tuntuu liikkeitä?
Mulla ei oo mitään tuntemuksia, tiedän et ensikertalaiselle ne voi tuntua myöhemmin ja kaikenlisäksi mulla on istukka etuseinämässä vaimentamassa, mut oishan se silti jo ihana tuntea pienet potkut:love:

Falisa 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: satsuma13
Heippa taas

Tänään vihdoin käyty rakenneultrassa! Vatsassa asiat hyvin ja kaikki näytti siltä kuin pitääkin. Lisäksi selvisi, että meille tulee pikkuveli :) Nyt sitten pääseekin haalimaan sinisiä potkuhousuja oikein urakalla :)

Liikkeitä tuntunut selkeästi vasta viikon pari. Nyt tosin jo ihan päivittäin ja myös vatsan päältä.

naxu 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Falisa
Voi miten ihania ultra uutisia Naxu !!!!:love: Nyt vaan shoppailemaan sinisiä ihanuuksia:)

Mulla myös istukka etuseinämässä, mutta oon bongaillu jo hyvin liikkeitä, toki tämä on jo viides kerta kun niitä kuulostelee, että saattaapi vaikuttaa asiaan:D Eilen oli ensimmäinen ilta kun liikkeet näkyi jo päältäkin päin ja ne oli kyllä jo ihan selviä potkuja:love:

Viettäkäähän aurinkoinen pakkaspäivä!!

Lumi ja Mini rv 18+3


Tässä linkkiä mun masu kuviin blogissa:
http://unelmienelamista.blogspot.fi/2016/01/masun-kasvatusta.html
 
Vaikka odotan ekaa lasta niin olen tuntenut jo rv 15+ jotain liikkeet ja nyt jo rupee meneen hermo niihin kun tuntuu että vauva ei nuku ikinä...huoh....innolla odotan loppu raskautta nyt siis vasta rv18 muutenkin taas kaikki ottaa päähän ollu viikon verran kauheessa flunssassa joka on vieny voimat ihan totaalisesti ehkä kohta flunssa olis ohi toivotaan ainakin :)
 
En oo kirjottanu tänne vähään aikaan, mutta nyt vois kertoa kuulumisia. Tänään oli rakenneultra ja kaikki näytti olevan hyvin! :) istukka on edessä, mutta ei se ainakaan liikkeiden tuntemiseen oo vaikuttanu.
Paino noussut 3kg ja pieniä pahoinvointikohtauksia on ollut muutaman viikon ajan. Ja tisseistä tulee kellertävää nestettä :D

Mulle vois myös päivittää poikalupauksen! :love:

tässä vielä mun pötsi 21+2

http://aijaa.com/QMRdq3
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksista :) meillä oli rakenneultra maanantaina ja kaikki oli hyvin :love: pieni oli vilkas ja tykkäs kääntää selkää koko ajan ... ultraaminen siis oli haasteellista.
 
Ihanaa kun ootte saaneet hyviä ultra kuulumisia:love:

Hippogryfi ihana tuo sun vatta:)

Täälä podetaan kerta kaikkiaan järkyttävää flunssaa:( Kuumetta ja nenä ihan tukos. Lasten päikkäri aikaa odotellessa(y)

Pää lyö ihan tyhjää joten poistun taka vasemmalle:D

Lumi ja Mini rv19 POKS:love:
 
Onnea ultrakuulumisista! :)
Täällä koettiin viikonloppuna ne ensimmäiset potkut:love: ne oli ihan selviä potkuja, sen jälkeen tuntunut toisinaan vain pientä kuplintaa...

Riesana ollut jo pari päivää todella ikävä etureiden/lonkankoukistajan alueen kipuilu tai ärsyttävä jomotus ja lisääntyvissä määrin erilaiset alavatsakupuilut. Muilla kokemuksia vastaavanlaisesta oireilusta? Esikoisen odottajana oon kyllä hyvin hämilläni tästä taas....(n):whistle:

Falisa ja tänään poksuu rv20
 
Juu täälläkin kaikenlaisia alavatsa/nivus kipuja ja lääkärikin sanoi että ei tartte huolestua :) mua ärsyttää uus oire, kun aina makuulle mennessä nenä menee ihan tukkoon! Nukkumista haittaa ihan huomattavasti :( toivottavasti ei kauaa jatkuis..
Ootteko miettinyt ottaa vauva-/lapsivakuutusta? Me vähän ajateltiin tota vauvavakuutusta, että kannattaisko.. kun kaiken lisäksi ei mitenkään hyviä omia kokemuksia tän kunnan julkisista terveyspalveluista.. :unsure:
Osaatteko suositella erityisesti jotain vakuutusyhtiötä jos on näistä kokemusta? Tai muutenkin mielipiteitä noista vakuutuksista olis kiva kuulla :) Muut meidän vakuutukset on ifillä.
 
Satsuma mulla myös ollut tuota nenän tukkoisuutta melkeinpä ihan alusta asti ja jatkuu edelleen. Lisäksi ihan normaalia on joka aamuiset nenäverenvuodot. Vakuutusasioita ei olla vielä mietitty, mutta aiotaan kyllä ottaa selvää! Toisaalta vois olla järkevää ottaa vauvavakuutus kun eihän sitä koskaan tiedä..

Ilmeisesti maha on ottanu nyt jonku kasvuspurtin, kun tällä viikolla on töissä jo monet asiakkaat onnitelleet vaikken mitään ole kertonutkaan:p eipähän tuota enää piilotellakaan voi. Enää viikko rakenneultraan:love:

Falisa 20+2
 
Satsuma Meillä ei oo ollut tuota vauva vakuutusta missään raskaudessa ja ei olla aateltu tälläkään kertaa ottaa. Ollaan oltu tyytyväisiä terveyskeskuksen toimintaa, aina on ajan saanut ja päivystykseen jos on pienen kanssa mennyt, niin on päässyt jonon ohi ja on etsitty erillinen huone johon vauvan kanssa on saanut mennä jos on pitänyt odottaa(y)

Falisa ihana jos sielä on vatta kasvanu hyvin:love: Ja vitsi miten lähellä sulla on jo rakenne ultra!!!Jännittääkö?!

Ootteko muut jo ottanut bolakorua käyttöön?! Mä oon tykännyt käyttää ja kaivelin laatikon perältä sen käyttöön:D
http://www.unelmienelamista.blogspot.fi/2016/01/rv-194-ja-pienta-helinaa.html

Mulla on ongelma. Joo siis ihan pieni, mutta aika oleellinen. Oon siis perhepäivähoitaja ja ulkoillaan paljon lasten kanssa. Toki ulkoiltais vaikka en pph olisikaan:p mutta siis mun toppahousut ei meinaa mahtua kiinni:LOL: ahdistavaa kun ne saa kiinni ja on hetken pihalla, niin ne tippuu tuonne vattan alle:eek: ei kuulkaa ollenkaan hyvä!!! Täs pitää vissiin käydä ostaman henkselit,että saa housut pysymään sielä missä pitääkin!;)

Onko uusia ultra kuulumisia??!

Ihanaa viikonloppua tyypit

Lumi ja Mini rv 19+4:love:
 
Eilen oli vihdoin ja viimein jännityksellä odotettu rakenneultra, pienellä kaikki hyvin ja kasvaa niin kuin kuuluukin <3 Sukupuoli jätettiin salaiduudeksi. Ehkä tässä pikkuhiljaa alkaa luottamaan, että tuntemukset mahassa on pikkuisen liikkeitä :love: Mitään oireita ei oo ollut, jos ei nenän tukkoisuutta lasketa oireeksi. Ollaan kyllä mietitty, että vakuutus otettaisiin, mutta ei olla vielä vaihtoehtoja selvitetty.
 
Taigali paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! :love:
Enää puolisentoista viikkoa omaan rakenneultraan jeei!:)

Me käytiin eilen kiertelemässä lastentarvikeliikkeitä, eikä ollutkaan ollenkaan turha reissu. Mukaan tarttui verkko pinnikseen, ettei kissat pääse hyppimään sinne :) tulee kyllä tarpeeseen, nuo meidän otukset on niin uteliaita..

Rentouttavaa sunnuntaita kaikille!

Satsuma ja pikkuinen 18+3 :love:
 
Kiva huomata suuri osa tai ei nyt suurin mutta jotkut on jo käynyt rakenne ultrassa ja saanut hyviä uutisia! :love: :) Se on kohta tammikuu taputeltu tuntuu jotenkin että aika menee kauheen nopeesti kohta on rakenneultra ja sitten ei ns ole enää mitään mitä odottaa muuta kun että saa oman pienen vaavin syliin :) :love: kipaaa ja vaavi 19+3
 
Voi onnea kovasti Taigali hyvistä ultra kuulumisista:)

8 päivää olis omaan ultraan..ei sillä että laskisin...:whistle:

Satsuma meillä myös yksi pieni utelias kissa, jonka takia mäkin oon miettiny just jotain verkko juttua sängyn päälle ja vaunuihin...

Meidän perheeseen iski joku ihan järkyttävä pöp. Lapset ollu melkein viis päivää kovassa kuumeessa ja yskässä.Itte oon vältyny kuumeelta, mutta yskä on kova ja nenä ihan tukossa. Olo siis kaikkea muuta kuin hyvä!!!:(

Onneksi Minillä tuntuu kaikki olevan hyvin,sen verran potkuja satelee:love:

Lumi ja Mini rv 20+1:love:
 
Taigali onnea ihanista ultrakuulumisista:love:

Lumi-84 sain mieheltä joululahjaksi bolakorun. Sellaisen suloisen kellon muotoisen, joka on tarkoitus sitten antaa vauvalle ensikoruksi ja muistoksi... Koru vain harvoin pääsee arkisin kaulaan, koska teen hoitotyötä eikä korua voi turvallisuussyistä käyttää.

Huomenna ois sitten se rakenneultra ja arvatkaa jännittääköo_O liikkeitä tuntuu hyvin harvoin ja aika ajoin mielen valtaa pelko, et jos kaikki ei ookkaan hyvin... Mut huomiseen kunhan jaksan vain odottaa. Väsymys on iskeny taas päin näköä ihan kunnolla, aiemmin niin hyvät yöunet on vaihtunu 1-2 tunnin mittaisiin torkahduksiin ja valveilla kukkumiseen. Onko muilla uniongelmia?

Falisa 21+2
 
Taas täällä! Aamulla oli sitten se rakenneultra. Pikkuisella kaikki hyvin eli tänne kuuluu pelkkää hyvää. Ja kuten aiemmin jo luvattiin, niin poikahan se näyttäisi olevan tulossa:love: joko nyt saa alkaa ostelemaan ja hössöttämään?:D
 
Ihana kuulla Falisa!! :love:

Ja todellakin saa alkaa hössöttää! :D me ollaan ajoissa, kaikki suurimmat hankinnat jo tehty :LOL: tänään vielä lähdettiin ikeaan katsomaan patjaa ja lakanoita pinnikseen.. onneks mies on mielellään mukana vauvahankinnoissa! Aiemmin tällä viikolla Torilta löydettiin ja ostettiin sopuhintaan turvakaukalo ja yhdistelmävaunut :)


Satsuma ja pikkuinen 19+0 :love:

Muoks. piti vielä laittaa tuore masukuva, kun on alkanut porukka kommentoimaan :) on se vähän pyöristyny..
http://aijaa.com/Gj4df8
 
Viimeksi muokattu:
Falisa kovasti onnea ihanista ultra kuulumisista:love: Täälä toinen joka valvoskelee. Toki mulla menee niin,että nukun muuten hyvin, mutta tuossa joskus kolmen aikoihin herään ja sitte saatankin pyöriä melkein pari tuntia sängys, ennen kuin uni tulee uudestaan. Tätä ollut toki muissakin raskauksissa, mutta vasta niillä viimeisillä viikoilla!:confused:

Ja todellakin näillä viikoilla saa alkaa jo haalimaan vauva sälää kasaan ja hurahtaa kaikkeen ihanaan pieneen(y):LOL: Kannatetaan!!!

Satsuma ihana masu(y)

Me otettiin ja sairastettiin koko perhe influenssa. Saa jäädä mun puolesta ekaksi ja vipaksi kerraksi kun tuo kamaluus sairastettiino_O
Mutta nyt olo hyvä ja keskiviikon ultra ei vaan voi tulla liian nopeasti, olo niin malttamaton...

Lumi ja Mini rv20+6:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Falisa
Eilen oli 12.30 rakenne ultra ja jännitti kyllä sata kertaa enemmän kuin aikaisemmilla kerroilla.Mutta hengissä selvittiin ja meidän Mini kasvaa vattassa täysin viikkojen mukaan ja kaikki oli muutenkin niin kuin piti. Näyttäis siltä,että tämä äiti saa uppoutua vaaleanpunaiseen unelmaan:love::love: Nyt se pimahdus vauvan vaatteisiin sitten tulee:D

Mulla on menossa sitteri pohdinnat, meillä on kaikki vauvana viettäny aikaa sitterissa, siis ihan nukkuessa aluksi.Kiva kun vauva tottuu meidän touhuiluun ja ääniin heti alussa. Onko teillä kellään kokemusta tuosta Tiny love 3 in 1 napper keinusta??! Vaikuttais just ihanalta, kun saa helposti muokattua kehtomaiseksi.

Blogissa on noita mun sitteri pohdintoja ja kuvia Ministä:)
http://unelmienelamista.blogspot.fi/2016/02/rakenne-ultra-kuulumisia.html

Lumi ja Mini rv21+3:love:
 
  • Tykkää
Reactions: satsuma13
Onnea hyvistä ultrakuulumisista lumi-84 :love:

Täällä oli myös rakenneultra tänään! Kaikki näytti normaalilta, ja pikkuinen kasvanut hyvin!
Me oltaisiin haluttu sukupuoli tietää, mutta tää istui niin itepäisesti jalat ristissä :D niin ei saatu sitä selville..
Tiedustelisinkin, että ootteko saanu julkiselle puolelle varata uuden ajan vaan sukupuolen selvittämiseksi? Yritin katsella yksityisten hintoja, aikamoisen kallista :eek: saa ilmeisesti pulittaa ainakin tuon 200 euroa.. ei ihan niin paljon raaskis maksaa. Julkisella varmaan huomattavasti huokeempaa?
 

Yhteistyössä