Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, part IV

Ihanaa HH!!! :heart: :flower:

Täällä onkin jo kovasti odoteltu kuulumisianne! Suuren suuret onnittelut karkauspäivän prinsessasta! :heart: Ihanaa että kaikki meni loppujen lopuksi hyvin ja pääsitte sitten kotiin arkea elämään! :hug:
 
Onnea HH! :heart: :hug: :flower:
Ihanaa, että saatiin kolmas tyttö tähän meidän ukkovaltaiseen pinoon! =)
:wave:

Meillä oli tänään taas neuvola. Vaavin paino oli noussut ihan kohisten ja pituuttakin oli tullut lisää. Mennään melkein pystysuoraan ylös paino- ja pituuskäyrällä. Ihana tietää, että paino nousee ja maito riittää. =)
Minun oma hemoglobiinikin oli jo 130. Sehän oli synnytyksen jälkeen vain 99.

Haalistunut ja Vaavi (kohta 3-viikkoinen)
 
Suurenmoiset onnittelut Hormonihirviölle känkkis prinsessasta :flower: :heart:
Mähän sanoin että karkauspäivänä syntyy!!!!!!!!!!!!!!!! ;) ;)
Olipa sullakin synnytys, huhhuh, voit sanoa kokevasti sitten niinku molemmat sekä normaali alatie synnytyksen kipuineen melkein loppuun asti ja sektionkin.Aika ikävää, mutta pieni rinsessa varmasti oli sen kaiken arvoinen. Vielä kerran onnea koko perheelle!

Mai: Liikutuin niin kovasti tuosta sinunkin synnytyskertomuksesta että herkistelin täällä koneella pitkän tovin! Onneksi kaikki meni kuitenkin hienosti ja toivut hyvää vauhtia. Auts toi imukuppi tuntuu kyllä tosi ilkeältä hommalta...hui kamalaa!

Meitin poika on nyt tosi levoton, roikkunut tissillä koko illan,annoin korvikettakin, hyssyttelin ja silti vaan kitisee tuolla sängyssään yliväsyneenä...ei osaa raukka nukkua.

Kitty
 
Hormonihirviö, oikein paljon onnea tytöstä! :flower: :flower: :hug: Lisäsin tiedot ekalle sivulle, kerro mittoja sitten kun kerkiät ja jaksat niin lisään nekin.

(.) Täällä mennään nyt sitten yliajalla... eikä mitään tuntemuksia... Eilen oli neuvola. Kaikki oli ihan hyvin, vaaveli on viime viikosta mennyt vieläkin alaspäin ja painaa paljon, joten kohta sen pää varmaan pulpahtaa itekseen mun jalkojen välistä... :LOL: Lyhyenkin kävelyn jälkeen on paikat todella arkoina, ei sinänsä ihme kun siellä nelikiloinen jötkäle paukuttaa päätään alaspäin. *huokaus*

Yö oli tosi tuskainen, olin ihan hikinen ja tukossa ja sängystä vessaan nouseminen oli yhtä tuskaa. Näistä viimeisistä päivistä/viikoista (!) tulee näköjään tosi raskaita. Mieskään ei saa nukuttua, kun se herää mun joka ähkäisyyn, se on raukka niin varpaillaan koko ajan että pitääkö lähteä sairaalaan. Elämme jännittäviä aikoja, tosin mä alan pelätä että tää ei synny ikinä. :headwall:

Jiksu 40+1
 
Oikein paljon onnea HH:lle pienestä karkauspäivän lahjasta :hug:

Mai ja HH : Kyynel tuli silmäkulmaan täälläkin lukiessani teidän synnytyskertomuksia.

Tuolla joku kyseli nimistä. Meillä on nimi jollainlailla jo päätetty.

Kaikille masun kasvattajille ja vaavin hoitajille oikein mukavaa maaliskuista lumisadepäivää :heart:

kuu-ukko ja poju reilu 5 viikkoa
 
Huomenta kaikille jälleen! :wave:

Kovin on erilaisia väen synnytykset, mutta täälläkin nousee tippa aina silmään kertomuksia lukiessa. Onneksi kaikilla kuitenkin kaikki mennyt loppu viimeksi hyvin. :heart:

Sitten jälleen omaa napaa... Viime yö meni jälleen nukkuessa kuin tukki. En muista että olisin näin hyvin nukkunut moneen kuukauteen. Viime yönä heräsin vain pari kertaa vessaan ja samantien taas virta pois kun takaisin pääsin. Tänään on vauva ollut kovin hiljainen. Laskin jopa tuossa liikkeitä ja sain tuntiin sen 10, mutta eipä paljoa enempiä. Välillä pökkää pepulla, mutta muutoin rauhallista. Nyt alkoi tuossa äsken alavatsaa särkemään, erilailla kuin ennen ja selkäkin juilii. Saisi siis jo tulla pois! :headwall: Olisi kyllä hyvä päivä syntyä, siskollani kun tänään synttärit. :) Ajattelin että jos vain marssisi Taysiin ja sanoisi että me tultiin nyt... Noh, ehkä se ei ihan noin toimi se homma.

Tänään sitten neuvola edessä, tosin iltapäivällä myöhään vasta. Aion kyllä seurailla nyt noita liikkeitä tosi tarkkaan tänään, jos pitää yhtä hiljaiseloa kuin nyt koko aamun.

Mutta mukavaa päivää jälleen kaikille! :wave:

Nampula 38+6
 
Minäpä täällä jatkan kuulumisien kertomista... Joko muut vielä odottavat lähti? Ja vauvaantuneet hoitopuuhissa. :)

Juu, tänään siis oli neuvola. Kaikki ihan hyvin. Kovasti sanoi täti että alkais oleen valmis tulemaan pikkuinen. Mutta kuten sanottu, se että vaikuttaa olevan valmiustilassa ei kuitenkaan auta asiaa yhtään... :headwall: Mutta ihan hauska käynti oli, naureskeltiin kovasti ja sovittiin että positiivisella mielellä nyt vaan mennään eteenpäin. Toivotaan ettei enää ensi viikolla tarvitse mennä neuvolaan. :)

Olen sitten hieman tahattomasti resunnut tänään... Koiran kasvattaja tuli kahville, kun ohi ajeli ja siinä sitten kun nuo haukkuivat kun kasvattaja tuli, nostin tajuamattani tuon toisen ilmaan ja siirsin pois ovelta... Juu no eihän siinä mitään, mutta painoa kaverilla 35 kiloa... :p
Hieman myöhemmin lähdin metsään lenkille... Yhtäkkiä huomasin kompastuneeni ja tumps... olin kontillani maassa. Aikasmoinen tärähdys, mutta onneksi ei massu kolahtanut maahan. Sitten vielä samalla reisulla toinen hauvoista päätti tulla lujaa luokseni ja törmäsi suoraan jalkoihin jolloin taas sinkosin... Pysyin onneksi pystyssä... Joten siis riehuttu on. Mutta onneksi sen isompaa ei sattunut.

Mutta tällainen päivä täällä! :wave:

Nampula
 
:heart: :heart: :heart: :heart:

Nimi on suurin piirtein valmiina meilläkin ja kummitkin on kysytty! Toki voi olla että vielä siitä nimestä keskustelut käydään isännän kanssa vaikka ne käytiin jo silloin aiemminkin...

Maito nousi mulla aika myöhään rintoihin ja vielä sairaalan punnituksessa vauva ei saanut riinoista mitään. Nyt kotona ollessa tulee maitoa mutta annan myös korviketta lisäksi - etenkin öisin syötän vain puolisen tuntia rinnoista ja loput pullosta. Viime yönä herättiin tunnin välein syömään - huh huh että vähän väsyttää :whistle:

Mites sektiolaiset - joko käytte kävelyillä ja nostelette tavaroita?

Viipukka
 
Moi vaan taas pitkästä aikaa!

Meille syntyi poika karkauspäivän aamuna klo 8.16 viikolla 41+3. Mittoja "pikku-ukolla" on kunnioitettavat 4300g painoa ja pituutta 54cm.

Synnytyskertomus:
28.2. illalla meni lapsivedet klo 22.30. Samantien alkoivat supistukset 5 minuutin välein, vaikkei aikaisemmin ollut supistellut ollenkaan. Päätös sairaalaan lähdöstä oli siis helppo ja sairaalassa olimme jo klo 24. Kohdunsuu oli 4cm auki ja kivut olivat senverran kovat, että pyysin heti jotain kivunlievitystä. Ensin sain ilokaasua, mutta se ei mielestäni paljoa auttanut. Sainkin onneksi hyvin pian myös epiduraalin, jonka teho hämmästytti minut täysin. Tunto meni moneksi tunniksi ja pystyin torkkumaan ja välillä käyrältä seurailemaan että jaahas, nyt taitaa olla supistus menossa vaikkei mitään tuntunutkaan. Yön mittaan sain vielä toisenkin annoksen epiduraalia ensimmäisen menetettyä tehojaan.

Avautuminen sujui kuitenkin kohtuullisessa ajassa epiduraaleista huolimatta. Lopuksi sain vielä ilokaasua. Klo 8.05 pääsin ponnistamaan. Kätilö oli siinä vaiheessa lennossa vaihtunut yövuorolaisesta aamuvuorolaiseen. Tämä osoittautui aivan loistavaksi tsemppaajaksi ponnistusvaiheessa ja valoi minuun uskoa kykyyni saada vauva ulos. Poika ilmestyikin maailmaan jo neljännellä ponnistuksella klo 8.16. Sillä oli paljon tummaa tukkaa ja se rääkäisi helpotuksekseni heti. Oli aivan mahtavaa saada se vihdoin vatsalle köllimään! Itku siinä taisi tulla sekä minulle että miehelle.

Täytyy sanoa, että synnytys sujui hirveän paljon helpommin kuin olisin ikinä etukäteen uskonut. Aivan haavereitta en kuitenkaan selvinnyt. Repesin nimittäin pahasti. Välilihassa kolmannen asteen repeämä peräaukkoon asti. Jouduinkin synnytyksen jälkeen leikkaussaliin ommeltavaksi. Koko alakroppa puudutettiin tunnottomaksi ja kokoon kursimiseni kesti kauan. Kun vihdoin pääsin heräämöstä osastolle, oli mies ehtinyt viettää siellä poikamme kanssa jo monta tuntia.

Toissailtana kotiuduimme sairaalasta ja nyt opettelemme elämää uuden pienen ihmisen kanssa. En jaksanut vielä lukea kuulumisianne, kun väsy painaa. Unet jäivät sairaalassa minimiin ja kokonakin on nukkumisen kanssa ollut vähän niin ja näin. Palailen katsomaan kuulumisenne myöhemmin.

Väsynyt mutta onnellinen Posteljooni Petshkin ja pikkumies, 6 päivää

 
Voih, jälleen ihania uutisia! Suunnattomasti onnea Posteljooni Petshkinille perheineen! :heart: :flower:

Synnytyskertomuksesi kuulostaa "hyvältä". Siis siltä että kaikki meni hyvin ja kohtuullisen helposti, repeämiä lukuunottamatta. Onnittelut vielä kerran! :hug:
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Me päästiin oikein lehteenkin kun tyty syntyi karkauspäivänä, joo'o oli tyty kyllä paljon edustavampi kun äitinsä...... :D
Meillä syötiin viime yönä n.2,5 tunnin välein, väsyttää mutta vauva ei kuitenkaan huutanut yöllä ollenkaan ja luulisin että rela tipat auttaa masu vaivoihin. Kokeilkaa ihmeessä jos on masu vauvalla kipeä.
Voimia vielä loppusuoralla kärvistelijöille!!!! Ja yrittäkää nukkua kun vielä voitte.
Meillä ei tyty meinaa alkaa yöllä ollenkaan tisulle kun pullosta tulee niin paljon helpommin, oon yrittänyt nyt päiväs aikaan pumpulla pumpata että saisin maidon tuotannon kunnolla käyntiin. Tärkeintä on kuitenkin että vauva on tyytyväinen.
Tytön paino 3,550kg, pituus 50cm, pipo 34.5cm.
Meidän neukku täti taitaa taas lintsata kun ei ole 2 päivään vastannut puhelimeen, saas nähdeä nyt sitten milloin tulee meitä katsomaan....
Onnea postiljoonille! :flower: :flower:
Piti muuten sanoa että meille tuli 10 kukkalähetystä sairaalaan, voi sitä hajua!!! Piti miehen tuoda kotia suurin osa.

Hormonihirviö+vauva ikää 1 viikko
 
Onnea Posteljooni Petshkin!! :flower: :flower: :flower: :hug:

Onpa mukava kuulla, että muutkin saavat noin isoja lapsia, etten ole ainoa jolla on nelikiloinen tulossa... :whistle:

Täällä taas takana hikinen ja levoton yö, mieskin taas poukkoili kun vähän kylkeä käänsi että MITÄ NYT? Ei mitään, ei yhtään mitään... Eilen illalla meni touhu aivan älyttömäksi, kun miehen puhelin soi koko ajan, kaverit ja tutut ja ANOPPI soittelivat että JOKOJOKO? Onneksi ne sentään soittaa miehelle eikä mulle, mä repeäisin jollekin ihan takuulla. Kyllä me sitten ilmoitetaan, ei tarvitse ihan joka päivä kysellä... |O

HH: Onpa kumma että ihmiset lähetti kukkia sairaalaan? Eikö se ole kiellettyä joka paikassa nykyään, kun niin monilla on allergia? Mä toivon että ihmiset ymmärtää lähettää mulle hedelmiä ja suklaata sit ku joskus pääsen sairaalaan saakka. :D Mä muuten taisin nähdä teidät lehdessä... ;)

Nampula: Meilläkin meni neuvola vähän naureskellen, eihän tässä paljon ole sanottavaa tai tehtävää. Mullekin neukkutäti vaan toivotti, ettei tarvitsisi enää ensi viikolla tulla... aika on heti maanantaina, ja musta tuntuu epäuskottavalta että täällä jotakin viikonlopun aikana tapahtuisi (olen luopunut toivosta...). Ensi viikolla pitääkin sitten neuvolaan KAKSI kertaa jos kaveri ei ole ulkoistanut itseään. *huoh*

Pitänee ryhtyä siivoamaan... jos vaikka jotakin tapahtuisi. Meillä ei oo koskaan ollut näin puhdasta ja pölytöntä. :LOL:

Jiksu 40+2
 
Huomenia! :wave:

Posteljooni Petshkin Onnea!!! :flower: :hug: :heart:
Viime yö meni taas erittäin rikkonaisesti. Vaavilla oli taas älyttömästi masuvaivoja ja kiemurteli tuskissa. Ei itkeskellyt, mutta muuten murisi, örisi ja ähki. Aamulla olikin sitten valtava ylläri vaipassa... :whistle:

On tuo Vaavi sitten tosi suloinen pakkaus. Harmittaa nuo masuvaivat. Täytyy minunkin kokeilla niitä rela-tippoja, kunhan tästä jaksan lähteä ihmisten ilmoille ja apteekkiin. Lansinohkin on lopussa.
Vaavi on saanut korvikemaitoa viimeksi toissa iltana ja silloinkin joi vain 20 ml. Taidetaan kohta olla ihan pelkällä tissimaidolla. =)

Viipukkako kyseli sektiolaisten kuulumisia? Minä en ainakaan vielä uskalla kovin painavia nostella, vaikka tuo haava-alue onkin melko hyvä jo. Joskus sängyssä noustessa unohdan koko leikkauksen ja nousen normaalisti, enkä kyljen kautta silloin haava kyllä muistuttelee itsestään.
Mulla on haavan ympärillä, siis tuolla jossain sisäpuolella, molemmilla sivuilla (vaakaviilto) sellaiset kovat kohdat. En ymmärrä mitä ne voisivat olla, ei ne ainakaan kovin kipeiltä vaikuta.
Ihmeen hyvältä tuo haava näyttää muutenkin, vaikka siinä oli kokonaiset 5 tikkiä!!!

HH Missäs lehdessä te olitte? Minäkin näin yhden jutun karkauspäivän vauvasta. =)

Jiksu plus muut Minäkin kehotan: Nukkukaa ja nauttikaa nyt oloistanne! Vauva voi olla sitten hyvinkin valvottava tapaus. :D

Oletteko te muut keskustelleet miehen kanssa ehkäisystä?
Minä en näe mitään järkeä siinä, että me alettais miehen kanssa ehkäistä, kun nyt varsinkin se raskauden mahdollisuus on aivan älyttömän pieni, kun minäkin täysimetän.
:kieh:

Haalistunut ja Vaavi 3 vkoa :heart:
 
Huomenta täältäkin;-)

Mie oon koittanut olla lukematta noita teidän synnytyskertomuksianne syystä, että hirvittää ajatuskin tuosta projektista.. Kahteen olen kuitenkin sortunut; luin tuon Main ja Petskinin kertomukset, ja nyt vasta pelottaakin :x Nuo repeilemiset ovat olleet suurin pelon aiheeni, ja niitä näyttää tulevan... :/ No, ei kai tässä auta muu kuin odottaa omaa vuoroaan päästä ompelimoon :(

Nampulalla näytti olleen eilen sitten yllin kyllin vauhtia ja vaarallisia tilanteita, onneksi ei mitään myöskään sattunut :hug: Itsekin olen jokuseen otteeseen tehnyt mukavia voltteja tuota koiraa ulkoiluttaessani, se kun on muuten itse rauhallisuus, mutta toisia uroksia kun näkee, niin se heittää täysin tappomoodille :/ Ja näitä liukkaita kelejä on riittänyt yllin kyllin tälle talvelle, väliin ei edes nuo nastat kengissä oikein auta, mutta onneksi ei ihmeempiä ole sattunut täälläkään =)

Ei ihmeempiä tähän hätään kuin mukavaa päivää kaikille, koittakaahan "vaavilliset" saada vähän nukuttuakin, ja kärsivällisyyttä pakettia vielä odottaville :hug:

Dooris ja Väinö 36+2
 
Heipat täältäkin!

Eipä aiheuttanut niin yhtään mitään eiliset riehunnat. Vauvakin innostui illalla taas oikein melskaamaan. :heart: Yö meni nyt sitten vanhaan malliin pyöriessä ja vessassa rampatessa. :headwall:

Amodini, mulla kans toisinaan tuntuu maine täällä kasvavan, kun noiden koirien kanssa tuossa pyörin...Varsinkin nyt kun minä muutenkin lyllerrän niin hiljakseen ja koirat kyllä huomanneet sen ja käyttävät tilaisuutta hyväkseen oikeinkin hyvin... :p Mutta harvemmin nyt onneksi tulee tilanteita että saisi kunnolla hävetä omaa touhuaan. ;)

Mutta siis sen kummempaa ei tänne tänäkään aamuna kuulu, joten mukavaa perjantaita kaikille! :wave:

Nampula 39+0
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Mukavan kokoinen vauveli ;)

Mulla on tuossa sektiohaavassa kuusi tikkiä. Inhottaa kun maha on siitä kohtaa tunnoton. Itse nousen sängystä ihan miten sattuu - en siis kyljen kautta enää. Huomenna tulee tasan neljä viikkoa leikkauksesta. Ajattelin vielä viikon yrittää olla nostelematta painavimpia tavaroita...

Meilläkin käytetään rela-tippoja - en ole huomannut suurta vaikutusta mutta jospa niistä olisi edes vähän apua :/
 
Huomenta vaan kaikille!

Vaaleansiniset onnittelut Posteljoonille potrasta pojasta! Että tuli sitten toinenkin ikinuori karkauspäivän vaavi tähän pinoon! :heart:
Huhhuh, oli siinä sulla työ saada iso poikamaailmaan! Meidän poju painaa nyt 3900 grammaa ,tänään ikää tasan 4 vkoa, ja kun se tuossa masun päällä monesti köllii, en voi kuin hämmästellä miten ihmeessa yli 4 kiloiset mahtuu tuonne masuun :eek: On tämä naisten kroppa ihmeellinen kapine! Muistelin tässä että eikös jossain Meksikossa syntynyt joku aika sitten 7 kilonen jättivauva ?

Vaippagalluppia ajattelin tänne laittaa? Mitä merkkiä olette käyttäneet?
Meillä nuo Pampers newbornit aina silloin tällöin falskaa. Monesti vauvan kyljet oli ihan yltäpäältä pissassa, ja tulipa pari kertaa noi ''kinder ylläritkin'' läpi |O Kokeilin sitten Liberon numero ykköstä, ja jotenkin paljon paksumman ja leveämmän oloinen tuo vaippaosa, imutehoa huomattavasti enempi. Ei ole vielä kertaakaan läpi tullut mitään =)

Eilen iski jonkimmoinen masennuksen poikanen .Alkoi tämä nuutunut olo, kotona kykkiminen, ja yöpaita look ärsyttää, ja sanoin miehelle että kattoo pari tuntia poikaa kun minä häippäsen shoppaamaan ittelle jotain kivaa. Hyvin olivat pärjänneet mun pumppaamalla maidolla, ja mulla mieli heti koheni kun sain pari uutta puseroa ja uuden kevättuoksunkin =) Maitoläikät paidoissa ja puklauksien haju alkoi tosiaan jo tympästä senverran. Mutta peilikuva ei todellakaan ole vielä sitä mitä pitäisi. Nyt pitäs tsempata kevättä kohti, ja toivottavasti kiloja karisee ennen kesää.
9kiloa on nyt tippunut synnytyksestä! Mites muilla?

 
Kitty Minä ajattelin ensi viikolla siirtyä kestovaippoihin vihdoin, kunhan tuo Liberopaketti kuluu loppuun.
Kestovaippoja, tai siis vaippakuoria ajattelin vielä käydä ostamassa. Sitä äp:n kestovaippaa kokeiltiin kerran ja se kyllä päästi kakat surutta sivusta läpi, taisi olla vielä liian suuri Vaaville.
 
hyvä minä taas kerran :ashamed: olin jo ihan unohtanut että kestoja on olemassakaan...eihän täälläpäin eurooppaa olla kestoista kuultukaan! :( ei auta muu kuin kokeilla kaikki olemassa olevat kertikset ja löytää niistä se paras. Kuinkas moni täällä nyt kestoilee? Niissäkin on varmaan on eroja?
 
Ranja
Onnea HH ja Posteljooni! :flower:

Mä luen kans synnytyskertomuksia vähän valikoiden, hyppään heti seuraavaan juttuun jos liian rajuksi menee :/ Jotenkin tuntuu että aika monella on ollut ainakin pientä ongelmaa synnytyksessä, Petshkinin repeäminen kuulostaa tosi rajulta!

Nyt on taas semmonen olo, ettei meidän vauva synny ollenkaan. Ei mitään oireita |O Eilen neuvolassa th teki kovakouraisen sisätutkimuksen, 1cm auki ja kanavaa 2cm jäljellä. Sisätutkimus ei saanut mitään aikaan, ässät ei tehoa. Uutena juttuna käynnistämiseen olen nyt testannut vyöhyketerapiaa ja terveydenhoitajan ohjeesta Laxoberon-tippoja. Laxoberonia tai muuta laksatiivia suositellaan kuulemma Saksassa neuvolassa ihan säännönmukaisesti yliaikaisten käynnistämiseen, ei auttaneet täällä. :headwall:

Nyt täytyy mennä hoitamaan esikoista, pienellä silmätulehdus, kuumetta ja tosi kova nuha. :(

Ranja 40+3, voi prkl sanon minä!
 
Aurinkoista päivää kaikille!

Kittyn galluppiin: Me käytettiin myös alkuun Pampers newbornia ja huomasin saman että päästivät pissat ja joskus kakitkin sivusta läpi. Eilen sit ostin liberon baby soft 3-6kg ja ne on nyt ainakin vaikuttanut hyviltä. Hiukan saattaa olla vielä reilua kokoa mut ei muuten valittamista. Mä en alkanut kestovaippoja käyttään, vaikka alussa sitä meinasinkin. Taidan olla sen verran laiska...

Mulle jäi sairaalaan 5kg ja nyt kotona on lähtenyt 3kg pois eli 8kg ja vielä olis 8kg jäljellä alkupainoon. Eiköhän ne siitä pikku hiljaa karise pois. Kun alkaa vauvan kanssa enemmän liikkumaan vaunujen kanssa.

Mitenkäs muut olette parantunut?
Mulla on turvotus hävinnyt ja luulen että osa tikeistäkin on jo sulannut pois. Vuotoa ei ole tullut tänään lainkaan. Toivottavasti se jo loppuisikin.

Meillä kävi eilen neuvola täti kotikäynnillä. Punnittiin poju ja painoa on nyt 3280g eli ollaan menty jo syntymäpainosta ohi =) (sairaalasta kotiutumispaino oli 2900g )ihanaa huomata että on saannut tarpeeksi maitoa kun noin hyvin paino alkanut nousemaan.
Kyllä sille maistuukin, tuntuu että jatkuvalla syötöllä vaan tissiä haluaisi, hyvä niin.

Onko teidän vauveleilla jo iho uusiutunut?
Meillä pojulla iho lähtee ihan riekaleina pois. Kylpy veteen ollaan laitettu hiukan öljyä mut ei ainakaan ole vielä tehonnut.
Neuvolasta sanoivat että rasvata ei saa tai tarvii. Äidinmaidolla taas voi ihoa sivellä.

 
Täällä mieliala heitti kyllä niin matalaksi, että kääks! |O
Aamupäivästä tuli karmea pahaolo ja väsymys. Nukuin päikkärit ja kävin hieman ulkoilemassa. Tuli siinä höyryttyä turhasta koirillekin hulluna. On kyllä niiiiiin kovin alamaissa olo. Mutta kai se kuuluu asiaan. Lisäksi iski ihan hirveä salmiakin himo!! :headwall:

Että semmottis, ei tässä muuta kuin tällaista pään purkamista vain. :p
 

Yhteistyössä