Kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajat, part IV

Hei!

Tuohon maidon tulon tyrehtymiseen kuulin eilen muutamalta äidiltä,että jos äitillä on syöminen vähentynyt tai ei ole tarpeeksi ravintopitoista ja ei juo tarpeeksi nestettä niin maidon tulo heikkenee.
Mä tajusin itse että mun syöminen on ollut aika huonoa tai siis että ei ole ehtinyt huolehtia omasta syömisestä hyvin kun kaikki aika menee vauvan kanssa.
Nyt ei muuta kuin kovasti syömään vaan =)

Roosa: Kun sä annat tota NAN-vastiketta pojille, niin heräätkö yöllä keittämään veden ja tekemään maidon vai oletko illalla tehnyt sen valmiiksi yötä varten jääkaappiin ja sit vaan mikrossa lämmittänyt uudestaan?

Mai

 
Ihanaa tosiaan kun tyttöjäkin tulee. Toivon teille ihanaa rauhallista pääsiäistä :heart: :heart: Ensimmäinen viikko kotona on jotenkin niin ihmeellinen. Sitä on kuin jossain rauhaisassa ihanassa tilassa vauvan kanssa. Ei ihme jos itku on herkässä.

Mai, meillä on käytössä valmis Nan maito. Pieni 2dl tetra. Laitan siitä yöllä mikroon. Toisella pojalla oleva vastike on jauhetta ja sen kanssa teen niin, että keitän illalla vettä valmiiksi ja sitten sen lämmitän mikrossa yöllä. Siihen sekoitan jauheen. Mittaan jauheenkin usein valmiiksi pieneen mukiin jotta kaikki kävisi nopeasti yöllä. Vesi on valmiiksi siis tuttipullossa.

Pojat syö öisin kahden ja puolen tunnin välein. Päivisin hieman harvemmin. Heillä on selkeästi yöpainotteinen rytmi. Tosin toinen poika on alkanut nukkua öisin paremmin ja päivisin seurustelee enemmän. Tänään sain ihania ilmeitä kirkkain silmin. On se niin ihana tunne kun pojat katselee isoilla silmillään suoraan silmiin :) :)

Mulla on myös ruokailu p.a valmisaterioiden varassa ja irtokarkit on maistunut
:whistle:
Painoa on nyt tippunut 22kg ja vielä olisi 10kg tiputettavaa. Voi olla vaikeaa mutta jos kesään mennessä mahtuisi vanhoihin housuihin, niin olisin tyytyväinen.

Kitty, voi miten pian sinun pitää palata töihin. Tuntuu aikamoiselta. Minne te saatte pojan hoitoon, vai tuleeko teille kotiin hoitaja? Nauti tosiaan nyt ihanista vauvaviikoista :heart: Onko sinulla rintapumppu? Eikös pumpulla saisi stimuloitua maidon tuloa. Pumppaa usein niin maitoa pitäisi tulla enemmän.
Mulla ainakin auttoi. Tosin minun on pakko pumpata kun en ehdi imettämään niin usein ja maitoa lentää rinnoista pitkinpoikin
:eek:

Nyt pitää mennä, täällä huudetaan stereona |O |O

Ihanaa tulevaa pääsiäistä! toivoo Roosa ja Pojat
 
Paljon onnea Amodinille ja perheelle pikku-prinsessasta :flower: :hug:

Roosa:
Kuukaudessa pudonnut 22kg??? Melkoisen hyvin on paino tippunut, elän toivossa, että kuulun myös niihin onnekkaisiin, tosin pelkään, että suurin osa näistä meikäläisen kiloista on tullut jäädäkseen, sen verran hyvä on tuo itsehillintä ollut viime aikoina :LOL:

Tänne ei ihmeempiä, tämänkin päivän tapoin aikaa kiertelemällä kauppoja. Tällä tuurilla tässä joutaakin aikaa tappamaan vielä monta viikkoa :/

Mukavaa päivää kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö 38+1
 
Onkos Nampula ja Jiksu tositoimissa synnärillä?
Dooris mullakin lähti kaikki kilot jo ja niitä oli 12-13kg, oli varmaan tosi paljon turvotusta niin että kyllä ne sunkin kilot häviää sitten ajan kanssa (älä nyt turhaan huolehdi).
Onnea Amodinille!!! :flower: :flower: :heart: :heart: :heart: :heart:
Meillä oli tänään eka neuvola ja tytölle tullut pituutta 4,5cm 3 viikossa, painoa vain vähäsen mutta punnittiin eri puntarilla joten ei ole tarkka punnitus. Kaikki muuten ok ja jäntevä tyttö sen on, kovasti hymyilee =)
Mullakaan ei tule maitoa pumpulla kun korkeintaan 40ml yhteensä mutta kyllä sieltä tulee kun vauva imee, 1 kaljaa olen iltasella lipittänyt ja se kyllä auttaa.

Hormonihirviö ja sissi-sipuli 3 viikkoa
 
Hyvää Pääsiäistä vaan kaikille! Me täällä Kreikassa vietämme Pääsiäistä vasta huhtikuun lopussa. No onneksi äiti tulee enso viikolla tänne kylään kattomaan poikaa, ja tuo mulle ainakin kasan mignon munia :ashamed: :ashamed: Se siitä kilojen karistamisesta sitten :D

Hienosti muuten HH sulla kaikki kilot lähteny.Ja Roosalla tippunut kans tosi nopeasti jo 20 kiloa !
Mulla tuli 13 kiloa yhteensö, mutta viimeset 4 kiloa on tosi tiukassa.Alavatsa on kyllä aika löysä reppu, ja oon niin auttamattoman laiska tekemään vatsalihas liikkeitä. Oottekos muut jumppailleet ja tehneet lantionpohja harjoituksia?

Roosa: todellakin täällä tämä äippäloma on vaivaiset 17 viikkoa, ja armotta tuo toukokuu lähestyy ennen pitkää. Anoppi on luvannut toki hoitaa poikaa ja ehkä ensi talvena voisi viedä jo päiväkotiinkin, jos hyvä ja luotettava hoitopaikka löydetään.

Rintapumppu mulla on käytössä, ja juuri pumppasin :saldona vas.rinta 70ml, ja oikea 10ml-eli jotain häikkää toisessa kyllä on. No pääasia että poika kasvaa hyvin. Mutta kiitoksia kaikista vinkeistä, mammateeta voisinkin äidille vinkkasta että tuo tullessaan. Harmi vaan etten voi sietää olutta, muuten olisin ehkä kumonnut HH:n vinkkinä tuopillisen :LOL:

Nyt syöttöpuuhiin ja sitten untenmaille....

Kitty
 
Kiitos onnitteluista!

Ihania vauvoja Kittyllä ja Mailla!!!!

Kateellisena katson kun tapittavat silmät auki.

Meidän neidin ennätys hereillä huutamatta on kokonaiset 3 minuuttia :'( :'( :'( Kun itsellä on tämä rakkauden täytteinen olo, on niin vaikea katsoa miten toisella on paha olla ja mikään ei auta.

Vauva on ollut kotona vajaat 3 vuorokautta ja me ollaan aivan loppu. Itsetunto on siis aivan maissa. En käsitä miten ihmiset selviävät useamman lapsen kanssa. Mun vanhemmat olivat eilen auttamassa. Kävivät kaupassa, laittoivat ruoan ja kantelivat vauvaa koko päivän meidän apuana. Eilen oli myös eka neuvola. Olin todella positiivisesti yllättäynyt kun äitiysneuvola terkkari josta en saanut mitään raskausaikana irti, vaikutti olevan aivan superi pienten vauvojen kanssa. Vaikkei neuvoista olisi hyötyä niin ainakin oli ihanan kannustava.

Kävimme ostamassa Rela-tippoja ja Disflatyliä, ei ainakaan eilen vielä ollut mitään apua. Lapsi huutaa noin klo13 aina yöllä yhteen asti. Rauhoittuu vain tissille tai saattaa hetkiseksi nukahtaa kun kanniskellaan. Hoitorutiinit ovat pahimpia. Vauva huutaa niin kuin päätä leikattaisiin. On pakko nostaa välillä syliin ja rauhoitella. Ollaan todistettu jo yhtä kohtausta, jossa lapsen vasen puoli tärisi holtittomasti kun itku vain jatkui.

Yöllä nukahtaa rinnalle kun on ensin syönyt järjettömän määrän pullosta. Pelkkä tissi ei tunnu riittävän, vaikka maitoa suihkuaa pumppaamatta paidoille, lakanoille ja maidon kerääjäänkin yli 2dl päivä. Tuntuu hurjilta ne millimäärät mitä vauva iltayöllä syö. Eilenkin varmaan 60ml pelkästään pullosta. Ei pulautteluja. Ja silti vaavi nukahti tissille sänkyyn. Omaan sänkyyn ei toivoakaan.

Toisaalta: Tyttö sitten nukkui tainnuttuaan 5h, söi puoli tuntia ja veteli taas 3h unia. Ja nyt taas torkkuu. Eli saamme kyllä kohtuulliset unet öisin, vaikkakin mä hikoilen kaikki lakanat likomäriksi ja valuva maito ja jälkivuoto pitävät huolen siitä, että pyykkiokone pyörii joka aamu. Mutta ei kai vauva-arjen kuulu olla tämmöistä missä lapsella on kokoajan paha olla???? Sydäntä raastaa ja vihloo toisen paha olo.

Pelottaa, että vauva saa liikaa ilmaa rintakumin vuoksi (en voi imettää ilman kun nänni ei ole näkyvillä) tai että mun maidossa on jokin vika. Särkylääkkäeitä en voi mitenkään jättää pois. Leikkauskohta on niin kipeä vielä. Joudun syömään myös rautaa 3*100mg/vrk kun menetin sektiossa niin paljon verta, että hemppa oli kotiutuessa 83.

Sorry, tämä omanapainen tilitys. Kaikki vinkit otetaan vastaan! Ollaan naurettu miehen kanssa hysteerisesti onnitteluviesteille "nauttikaa näistä ainutlaatuisista hetkistä!".... Mä en edes uskalla ajatella, että miehen täytyy mennä töihin 3 viikon päästä.

Viikon päästä vauvan sais viedä ulos. Jotenkin odotan vaunulenkkejä kuin kuuta nousevaa. Nyt mies pakottaa mut ulos edes 5min kävelylle pari kertaa päivässä. Sekin aika kuluu itkeskellessä...

Pääsiäistunnelmissa...


Nampula ja Jiksu huhhuu! Jänskättää kuulla teidän uutisia.

Amodini
 
Voi kuulostaa kovin rankalta Amoldinin arki, meidän neitihän on itse kiltteys verrattuna teidän touhuihin. Kokeilehan niitä cuplaton tippoja ja sitä masun hieromista öljyn kanssa eli aloitat vas alhaalta ja etenet pyörivin liikkein kylkiluiden alta oik puolelle. Meillä saa pierut liikkeelle :LOL: voi sitä rupsuttelua mutta eipä haittaa kun eilen tyttö oli koko illan kilttinä. Meilläkään ei huoli tissiä kun vasta pullon jälkeen ja rintakumin kanssa vaikka mulla ois jo nännikin noussut esille. Samahan se miten vauva saa ruokansa ja varsinkin kun sulla tota maitoa riittää jota voit pullosta antaa. :hug: Vielä noista ruoka-aineista että paprika, kaali, herne, kahvi, suklaa, pippurikin joillekkin vauvoille aiheuttaa vaivoja, maitoa voi myös yrittää välttää, tuliset ruuat yleensäkin voi olla pahasta.
Meillä tyttö tykkää kun omalla poskella vauvan poskea kutittelee, oikein hymyilee =) Mää oon ihan myyty tuosta vauvasta :D super ihanaa olla äiti!!!! Viime yönä nukuttiinkin jopa 4,5h kerralla.
Ei taida tulla tänä pääsiäisenä munaa :LOL: ollaan noita-akkoina muuten vaan!!!! (ja siltä mää välillä näytänkin vaikka anoppi sanoi eilen että eipä uskos että mää oon synnyttäny 3 viikkoa sitten (olin laittanu meikkiä jne kun menin neuvolaan)

Hormonihirviö =) aurinkosena
 
Heips!
Tuosta imettämisestä ja maidontulosta vielä asiaa...
Mulle ohjeistettiin, että ensin imetys ja sitten palkinnoksi pullomaitoa (joka tulee helpommin kuin tissimaito).
Minä jätin rohkeasti lisämaidon pois, kun sitä meni yksi ilta enää vain 20 ml. Kas kummaa, Vaaville riittääkin nyt minun oma maito, tosin ahkerasti olenkin ollut tuputtamassa rintaa.

Rintakumin kanssa kävi tosi huonosti, Vaavi vaan ei huolinut sitä ja jouduin hampaat irvessä ja itkien imettämään aluksi. Se oli paljon kovempi tuska kuin sektiohaavan kivut ikinä. :kieh:
Minun nännit ovat vieläkin hieman arat ja ensimmäiset imaisut tekevät vieläkin kipeää. Ilmeisesti Vaavilla on vaan niin kova imuote.
Minä olen jo toista Lansinoh-tuubia käyttämässä ja olen yrittänyt pitää huolen, ettei rinnanpäät ehdi kuivua, kuivuttuaan se vasta sattuukin.

Amodinille :hug: Toivottavasti teillä ne masuvaivat alkavat helpottaa edes vähän!
Meillä Vaavilla on päivässä 2 oikein kivuliasta vaihetta, ensimmäinen on aamulla ja toinen tulee illalla. Nukkumaan pääsemme 23-> ja heräämme 7 - 8 Öisin heräillään joskus 2 tunnin välein ja joskus on 5 tunnin väli.

Minä todellakin olen niitä onnettomia, joilla ne kilot jää kroppaan. :'( Tuntuu, että turpoan vain lisää koko ajan.
Vaakalle en uskalla nousta.
Minun kihla- ja vihkisormukset eivät mene vieläkään sormeen. Täytyy varmaan ostaa väliaikaissormukset. :(

Haalistunut ja Vaavi
 
Amodini, voimia! Tuo kuulostaa niin tutulta. Voi olla että pienoinen babyblues vaivaa :'( Itselläni oli ja on oikeastaan vieläkin vastaavanlaiset fiilikset. Pahintahan asiassa on juuri se, ettei tiedä miten pientä voisi auttaa ja hänen oloaan helpottaa. Meillä on alkanut helpottaa vasta tällä viikolla ja olen itsekkin tuntenut, että voin todella selvitä arjesta yksinkin. Mies kyllä auttaa hyvin kun iltaisin on kotona.
Nyt ei ehkä uskoisi mutta luulen, että parin kuukauden kuluttua on helpompaa kun masuvaivat helpottaa.
Lampukan viestissä aikaisemmin oli hyviä neuvoja. Itse olen saanut niistä apua. Gaviscon auttoi ainakin tuohon pulautteluun. Kiitos muuten niistä vinkeistä!!
Haalistunut Mulla on sama ongelma, että kilot ei tahdo karista kovin helpolla. Mulla ne on nyt jämähtänyt reisiin ja peppuun. Vanhat housut ei mene jalkaan ja jouduin ostamaan uudet farkut. Tuo parikymmentä kiloa jäi jo laitokselle ja silloin olinkin toiveikas mutta ei siihen jämähti :eek: Luulen, että on paras käydä punnitsemassa vasta muutaman kuukauden kuluttua. Mutta imetyksen loputtua aion tehdä tehodieetin jos itsekuri vain sallii..

Noitaakaksi tässä itsensä tuntee kun aamuisin painaa yöpuvussa kello kahteen asti ja vasta sitten ehtii pesulle. Pitäisi tilata aika jalkahoitoon, kampaajalle ja johonkin supervartalohoitoon.
Haalistunut sinulle voisi tuoda helpotusta lymfahoito. Ajattelin itse kokeilla kun aikaa on.

Ei muuta kuin Pitkäperjantain jatkoja!! Meillä kuuluu kova ähinä pinnasängystä. Pitää käydä kurkkaamassa mitä poika touhuaa. Toinen poika onkin rakastunut sitteriin ja tahtoo viettää siellä koko päivän. Siinä ainakin uni maistuu tuttia lutkuttaessa.

Roosa ja pojat
 
Pääsiästä täältäkin!
Käytiin kyläilemässä 3-4 tuntia mun vanhemmilla ja tyttö oli kuin itse herttaisuus eikä itkenyt kertaakaan, auto matkatkin (20km) nukkui mennentullen.
Haalistunut niin meilläkin kätilöt sanoi että ensin tissille ja sitten vasta pullosta mutta meidän neiti huutaa suoraa huutoa tissille jos on nälkäinen eikä halua tissiä suuhunsa eli pakko antaa ensin pullosta että malttaa sitten alkaa tissille.

Hormonihirviö ja sissi-sipuli
 
Hiljaista on. Paitsi meillä :LOL: tai itseasiassa tämä on toinen niistä päivän hiljaisista hetkistä. Vauva nukkuu miehen sylissä. Jos yrittää laskea johonkin alkaa valtava huuto. Meneehän tuo sylissäkin. En ole osannut edes kuvitella mitään noin ihanaa ja rakasta olentoa. Olen yllättynyt, että kestän huutoa näinkin hyvin. Ei ole vielä tullut "nyt perkele hiljaa"-oloa. Sydäntä vain raastaa niin syvältä kun toisella on niin paha olla tässä maailmassa. Mies kulkee kuulosuojaimien kanssa vauva kainalossa.

Mä olenkin tehnyt noita sairaalassa opetettuja masuhierontoja jos vain mahdollista. Rauhaisia hetkiä on niin järjettömän harvassa, että ei ole helppoa löytää välejä. Disflatylit ja Relat on kehissä, ei juurikaan apua.

Luin jostakin etu- ja takamaidon vaikutuksista koliikkiin. Tietääkö joku tästä enemmän? Onko tutkittua vai mutu-tietoa? Yritän nyt syöttää vain tissin kerrallaan yhdellä syöttökerralla. Samoin ajattelin, että kannattaako kerääjiin kertyvää maitoa säilöä kun sehän on aina etumaitoa.

Nuo nännikivut on varmaan aivan järjettömän hirveitä. Huomaan kun vauva välillä nappaa ikävämmin kiinni, niin sattuu niin pirusti vaikka on kumi välissä.

Mulla on kilot samassa kuin just ennen raskautta. Mikä ei ole hurrattava tilanne. Kilojahan tuli vain noin 8. Sormukset ei kuitenkaan vielä mene sormiin.

Onko muilla käsittämätöntä yöhikoilua?

Imettelee Amodini & pikkuterroristi
 
Amodini, meillä oli pari ekaa viikkoa ihan älytön huuto 24/7. Olin tosi hermostunut tilanteeseen kun piti hoitaa samalla toinenkin vauva. Varasin ajan Mehiläisen lastenlääkäriasemalta lääkäriltä jota kätilötuttuni suositteli. Käski minun olla pari viikkoa maidottomalla dieetillä jos imetän ja kirjoitti reseptin Almiron pepti nimisestä vastikkeesta.
Meillä poika rauhoittui sillä ja on nyt kuin toinen poika. Rauhallinen ja tyytyväinen. Ihana tunne katsoa toista kun ei kokoajan itke.
Toisinsanoen kyse voi meillä olla maitoallergiasta. Toivon ettei kuitenkaan ole. Kun poika aikaisemmin imi rintaa oli aina vaipassa löysät ja hirveä huuto heti ruuan päälle. Harmi vain että imettäminen on nyt vähentynyt kun toinen poika taas on huono imiä. Oli jo laitoksella.
Meillä siis mennään pitkälti pullosapuskalla. Äitinä tunnen siitä kyllä huonoa omatuntoa.

Olen myös kuullut ja minua on neuvottu imettämään aina yksi rinta tyhjäksi. Voi imettää samasta rinnasta siis esim parikin syöttöä. Etumaito on tosiaan huonompaa masulle ja aihuttaa vaivoja. Paras maito ravintosisällöllisesti on kai juuri tuo takamaito. En säästäisi etumaitoa.
Meillä oli ongelma myös se että toinen poika imi aina ensin etumaidon hätäisesti ja sitten rauhallisempi kaveri imi ravinteikkaan takamaidon. Tämä hätäisempi kaveri on juuri se jolla oli kovat masuvaivat.

Nyt olen miettinyt tuota sitterissä istumista. Istuuko teillä vauvat sittereissä. Meillä on Babybjörnin 1-2-3 sitteri ja toinen pojista ei enää viihdy missään muualla kuin sitterissä.
En saa häntä takaisin pinnasänkyynkään yöllä kun herää. Pakko laittaa sitteriin ja peitto päälle. Nytkin makaa sitterissä ja nukkuu niin sikeästi. Onkohan haitaksi?

Täällä elämä alkaa siis pikkuhiljaa tasoittumaan ja totean samoin kuin HH, että on kyllä ihanaa olla äiti! :heart: :heart:

Roosa ja pojat
 
Oli pakko tulla kurkkiin miten teillä täällä on menny ja minkä kokoisia vauvoja syntyny jne. Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille. :flower: :heart: :flower:

Itellä tuo IVF-prinsessa täytti tänään jo 5kk :heart:
 
Moikka moi kaikille!

Ensiksikin Amodinille suuren suuret onnittelut! :heart: :flower:

Meidän rinsessa "Hulirumpsis" päätti ponkaista maailmaan 18.3 klo 13.39. Likalla oli kokoa ja näköä paljon. Painoa kertynyt 4630g ja pituutta 53 cm. Päätti vielä tuon lisäksi tulla käsi poskella... Oli siinä äiti kovilla... :p :heart:

Synnytys meni hyvin, loppuvaiheen kuitenkin ollessa äärimmäisen rankka. Siihen sitten palaan myöhemmin. Lapsiveden oltua vihreää otettiin neidistä verikokeet, joissa todettiin tulehdusarvojen nousseen. Tästä johtuen pikkuinen joutui lastenosastolle hoitoon. Se oli minulle äärimmäisen rankkaa, mutta onneksi lääkitys alkoi tehota ja eilen sitten illalla viimeisten antibioottien jälkeen kotiuduttiin. Sain tytön vierihoitoon onneksi pari päivää ennen kotiutumista. Eilen siis kotiuduttiin illalla myöhään ja yö oli kovin katkonainen, mutta eiköhän se tästä.

Tulen myöhemmin lukemaan lisää, nyt ei peppu kestä enempää istumista. :p

Jiksun kuulumisia täälläkin odotellaan kyllä kovasti!

Mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille! Pitäkäähän pienistänne huolta!

Nampula ja "Hulirumpsis" 6vrk :heart:
 
Aamulla kirjoitin kahteen kertaan pitkät pätkät tekstiä ja molemmat katos jonnekin mustaan aukkoon. Nyt vaan pikaiset kommentit...

Onnea Onnea Nampula hulirumpsis rinsessasta! :heart:
Täällä ollaan malttamattomina odoteltu kuulumisia. Hertsilei, oli totta tosiaan neidillä kokoa.Peittoaa meidän pinon jätkät mennen tullen :LOL:

Amodini: raskaalta kuulostaa siellä teillä meno_Onneksi on mies vielä kotona auttamassa, vaikkakin sitten kuulosuojaimet korvilla :eek: voi pientä ressukkaa, toivotaan ettei tarvitse kovin kauaa kärvistellä masuvaivojen kanssa.Meillä korvikemerkin vaihto masuystävällisempään oli tosi iso apu, niinkuin Roosallakin. Mulla oli alussa muuten tuota hirvittävää yöhikoilua.Nyt olen ruvennut jo taas palelemaankin, joten niitä hormooneja kai voi taas syyttää :headwall:

HH tuolla kyselikin jo toisessa ketjussa vauvan silmien värin vakiintumisesta.Kiinnostais kovasti minuakin.Vähän ristiiitaista tietoa on näköjään asiasta. Tällähetkellä pojalla on vauvoille ilmeisen tyypilliset siniharmaat silmät,ja tässä pähkäillään mahtaako periä minun vihreät, -isukin ruskeat, vaiko appiukon suvun puolen siniset silmät. Jääpi nähtäväksi.

Roosa: meidän poika viihtyy myös vähän liiankin hyvin sitterissä. On viihtynyt itseasiassa jo 2 viikkoisesta asti. Mulla on semmonen Fischer Pricen sininen 0+ malli, jonka saa vaakatasoon. Olen laittanut selän ja niskan alle huovan pehmusteeksi, kun ihan samaa mietin mahtaakohan olla haitallista jos pitkiä aikoja siinä makoilee. Jos nukahtaa pidemmäksi aikaa, kannan kyllä omaan sänkyyn johon ei onneksi herää.

Kitty ja nykerö-napero 6vkoa +3pv
 
Paljon Onnea Nampula ja 'pikku' neiti :heart: :heart: :flower: :flower: Olipahan tytöllä kokoa :eek: Meillä menee vieläkin 56 vaatteet ja ikää tulee perjantaina jo 4 viikkoa, teillä ei taida mennä ollenkaan noin pienet???
Meillä on tyttö alkanut käsittämään että mun tissi ei olekkaan mikään hirviö vaan ihan kiva luttuutus väline :LOL: ja ei siis enää huuda täysillä kun näkee tissin. Hyvä niin!!! Meillä iski eilen neitille flunssa, säikähdettiin aamulla kun tyttö vaan kakoo ja sellasta räkä vaahtoa tuli suusta ei meinannu saada happea. Nyt nokka vähän tukossa mutta ei muuta. Mies kävi apteekissa että ostaisi sitä gavisconia vauvalle mutta pitää olla lääkärin lupa käyttää sitä samoin suppoja vasta 3kk ikäisestä saa käyttää (aattelin että varuiksi pitää olla kotona jos iskee kuumekkin).
Kitty onko sulla se sitteri sellanen josta saa tehtyä isommalle tytölle tuolin? Meillä on se ja siinä saa vauvaa pitää syntymästään saakka kun joissain saa vasta 3 viikkoisesta alkaen. Siinä on se täristinkin ja auttaa iltasella joskus masuvaivojen kanssa.
Silmien väristä että ruskea on kaikkein vahvin väri, sitten vihreä ja sen jälkeen vasta sininen. Netistä löysin testin jossa piti laittaa oma, miehen, isovanhempien silmien väri ja antoi prossat värityksiin eli meillä 50% ruskeisiin, 30% vihreisiin ja 20% sinisiin silmiin ja ainoastaan anopilla vihreät silmät. Appiukolla ja miehellä ruskeat muilla siniset.

Hormonihirviö ja sissi-sipuli
 
Hei!

Tuosta yöhikoilusta... Minä hikoilen öisin ihan älyttömästi. Niska on ihan märkänä ja minusta kirjaimellisesti valuu hiki kuin olisin saunassa.
Jostain kumman syystä myös mies hikoilee nykyisin tavallista enemmän. Lienee meidän pienessä makuuhuoneessa liikaa porukkaa nukkumassa ja huone lämpiää normaalia enemmän.

On se jännä juttu, että vaikka hikoilenkin noin paljon, nesteet ja pieni turvotus (?!) pysyy tiukassa.
Jaa, minua huhuillaan tuolta kopasta

Haalistunut ja Vaavi
 
Hui hitsi kävin lukemassa noitten muitten lapsettomuushoidoista plussanneiden juttuja, eipä kateeksi käy :eek: Meidän pinosta kai vain 1 sai ihan alkuajan keskenmenon, niillä on jo monta eli kyllä me ollaan tosi ONNEKKAITA!!!!
Hikoilua täälläkin mutta myös palelua varsinkin öisin.
Jokos olette miettineet tarjoiluja ristiäisiin? Meillä äiti tekee lohikeiton (helppo ruoka) +leivät,leikkeleet yms kraavikalaa. Vaalpun täytekakkua, suklaa-konjakki hyytelökakku, vaalpun pepe leivoksia, 3 sortin pikkuleipiä (anoppi haka leipomaan) Konjakit meinattiin tarjota kun pappi lähtee.... Oishan voileipä kakutkin, salaatitkin jne. ollu kivoja mutta tolla keitolla pääsee helpommalla....

HH
 

Yhteistyössä