kesäloma rahoista

  • Viestiketjun aloittaja hanna
  • Ensimmäinen viesti
hanna
Kertokaapa kun mä olen kodinhoidon tuella ja mä oon käsittänyt et kesälomat kertyy normaalisti äitiyslomalta? Elikkäs maksetaanko ne nyt vai vasta kun palaan töihin tai jos sanon itseni irti?
 
Siis sinulla on sisällä kertyneitä lomia? Miksi et pitänyt niitä pois? Oletko kauan vielä kotihoidontuella kotona?

Todennäköisesti maksetaan sinulle silloin kun pidät loman tai sanot itsesi irti.
 
hanna
niin, käsitin et kun olen äitiyslomalla (9kk) niin siltä ajalta kertyy lomia. Ja pidin kesälomani ihan normaalisti kun olin raskaana töissä. Kotona olisi tarkoitus olla 2010 asti.
 
Juu lomat kertyvät kyllä äitiys ja vanhempain rahakaudella. Mutta ne kannattaa pitää pois ennen kuin jää hoitovapaalle. En muista, ja taitaa TESisstäkin riippua, mutta joka tapauksessa lomapäivät menee vanhoiksi.

Kannattaa soittaa palkanlaskijalle maanantaina ja selvittää asia. Voi olla että joudut pitämään lomat samaan aikaan hoitovapaan kanssa.
 
Mulla kerty äippäloman aikaan 20lomapäivää ja hoitovapaalla ollut marraskuusta 07 lähtien, hoitovapaa loppuu elokuussa. Mulle maksetaan kesälomarahat kesälomakaudella milloinn haluan. Lomaltapaluu rahat kai sitten vaihtelee toiset yritykset pitää niin kauan että palaa töihin toiset taas maksaa seuraavan yhteydessä. Mä sain viime vuoden kesälomalta paluu rahat talviloman yhteydessä.
 
xx
Ei ne ihan äkkiä vanhaksi mene.. :)

Itse palasin alkuvuona töihin ja pidin yhden viikon 2006 kertynyttä lomaa joka oli jäänyt sisään. Jäin taas äitiyslomalle enkä pitänyt tarkoituksella 2007 kertyneitä lomia (kesälomilta ja vanhempainvapaalta kertyneitä) vaan pidän kuukauden vanhempain- ja hoitovapaan välissä.
2010 ajattelin pitää osan 2008 kertynyttä lomaa ennen töihin paluuta.. :)
Meille maksetaan koko kesälomarahat aina kerran vuodessa riippumatta töihin paluista joten sain 2007 jäädessäni vanhempainvapaalta hoitovapaalle kesälomarahat.
Äitiys- ja vanhempainvapaa kerryttää lomia, hoitovapaa ei.
 
hepp
Ei ne lomat mihinkään häviä, vaikka jäisi vanhempainvapaalta suoraan hoitovapaalle. Siihen asti kertyneet lomat pitää sitten pois kun hoitovapaalta palaa tai miten nyt työnantajan kanssa asian sopii. Työnantajalla on oikeus määrätä vuosiloman ajankohta, joten loma-ajankohta kannattaa sopia esimiehen kanssa ennenkuin rupeaa mitään lomasuunnitelmia tekemään. Lomarahojen maksu on kans työnantajakohtainen juttu; meillä kun palaa palkkalistoille, niin sitten maksetaan heti eka palkassa kaikki siihen asti jemmassa olleet lomarahat.
 
Juu kuten sanoin niin riippuu TESistä. Mulla itellä oli se tilanne, että sanoivat että kannattaa pitää pois ennen kuin jää hoitovapaalle, sillä muuten ne "määrätään" pidettäviksi hoitovapaan aikana. Eli jäin kotiin äippälomalle silloin 02/05 ja kertyneet lomat pidin sitten pois 12/05. Eli oltiin miehen kanssa 1 kk kotona yhdessä kun hän piti isäkuukauden. Ja sitten jatkoin hoitovapaalla 01/06-03/07. Luottamusmies sanoi että kannattaa pitää pois tai sitten tilanne olisi voinut olla että kesälomat olisin pitänyt sitten kesällä 06. Tajusko kukaan mitä tarkoitan?
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
vanhenee 2 vuodessa
Ja missähän tämmöinen lukee! Jos on lomat ansaittuna niin jos työnantaja ei vaadi niitä pitämään esim. vanhempainvapaan ja hoitovapaan välissä, niin ei ne mihinkään häviä. Aatteleppa niitä jotka on sen lähes 4v pois töistä kun ovat hoitovapaalla vanhempainvapaan jälkeen. Meinaatkos, että heiltä on lomat viety sillä aikaa?
 

Yhteistyössä