Kesälomista

  • Viestiketjun aloittaja kyselyyn ja odottamiseen kypsynyt pph
  • Ensimmäinen viesti
kyselyyn ja odottamiseen kypsynyt pph
Tietääkö kukaan onko lakia siihen milloin työnantajan kuuluu tietää työntekijöiden kesälomat? Minä olen perhepäivähoitaja ja olen kysellyt lomista moneen kertaan ja kertonut että milloin lapset ovat lomalla ja samaan aikaa haluaisin pitää itsekkin loman kun hoitolapset ovat lomalla eli heinäkuussa niin ohjaajani ei vielä eilenkään tiennyt saanko pitää loman ja milloin sillä vastaus oli että en vielä ole kerennyt sinun asioita hoitamaan. Olen aika kypsä sillä haluaisin tietää saanko lomaa vai en ja sekin on vielä auki että saanko jatkaa syksyllä sillä työsopimus on heinäkuun loppuun asti. Nämä lapset jotka minulla on nyt hoidossa tarvitsevat kaikki hoitoa syksyllä. Ohjaajani itse jää lomalle juhannuksena joten ihan kiva ois itsekkin tietää. Palkanlaskijalle soitin ja kysyin lomapäivistaä ja niitä on minulla ihan hyvin mutta tuo yksi ääliö ei vaan saa sanottua saanko lomaa vai en ja pitäähän työntekijällä olla kesäloma. Taidan soittaa ylemmälle pomolle jospa asia sitten hoituisi nopeammin.
 
pph myös
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Tuli mieleeni että jos sopimuksesi on päättymässä et kenties saa lainkaan lomaa ja työt ei jatku.
Meillä on ollut jo hyvissä ajoin keväällä lomat tiedossa ja järjestettynä ja varahoidot suunniteltuina. Mulle tuli toi sama juttu mieleen että jos eivät meinaakaan jatkaa työsoppariasi kun lomaa auki pitävät..? Saat lomarahat sitten lopputilin yhteydessä vaan.
 
Olen myös pph ja mulla sopimus loppuu tän kuun lopussa. Lomapäivät maksetaan eli en saa pitää niitä. Mun lapsilla hoidontarve olisi syksyllä jatkunut, mutta läheisestä pk:sta vapautui paikkoja niin lapset siirtyvät sinne. Kaupunki säästää ja kaikki ylimääräiset määräaikaiset laitetaan pois. Ohjaaja saattaa sun kohdalla miettiä sun jatkomahdollisuuksia ja kun se on selvillä niin sit päättäää loma-asian. En ole varma, että onko loma tiedettävä viimeistään 2 viikkoa ennen alkamista.
 
Eli
Hommahan menee niin että, ensinnäkin se milloin olet aloittanut olisi ihan hyvä tietää.
Jos sinulle on kertynyt vuosilomia 2009 niin niistä on 20pv tai vähintään tietty prosentuaalinen määrä (en muista nyt ulkoa enkä jaksa kaivaa netistä kvtessiä) annettava ns. kesälomakautena.
No, kesäloma kausi taasen on vähän suhtellinen käsite, ja toisaalta taas, työnantaja voi perustellusta syystä olla antamatta lomaa tuolloin ja antaa sen muulloin tai maksaa pois.
Jos taasen sinun kertyneet lomat ovat lomavuoden 2010 lomia niin silloin niitä ei ole mikään pakko myöskään antaa, vaan ne saa maksaa ulos.
Mutta, jos ei asia etene niin soita yllemmäksi, se kyllä auttaa.
 
KYSYMYS???
Hei. kysynpäs nyt ihan asian vierestä kun täällä on tietoa tästä Pph Kvt:istä eli miten Pph maksetaan lomaraha(liekkö taas se paljon puhuttu oikea sana)?? Itse en tuota Kvt löydä. Tuntuu että aina kun on kesällä jäänyt lomalle palkka ei ole ollut sen isompi kuin "tavallisina"kuukausina.. Oisko jollakin tietoa??? Kiitos jo etukäteen!
 
KVTES
Alkuperäinen kirjoittaja KYSYMYS???:
Hei. kysynpäs nyt ihan asian vierestä kun täällä on tietoa tästä Pph Kvt:istä eli miten Pph maksetaan lomaraha(liekkö taas se paljon puhuttu oikea sana)?? Itse en tuota Kvt löydä. Tuntuu että aina kun on kesällä jäänyt lomalle palkka ei ole ollut sen isompi kuin "tavallisina"kuukausina.. Oisko jollakin tietoa??? Kiitos jo etukäteen!
Se on KVTES ei kvt ja löytyy kuntatyönantajan sivuila ihan helposti.
Ja lomalla ollessa palkka ei ole isompi, koska lomapäivät on saman arvoisia työssäolo päivien kanssa. Heinä- elo-kuussa maksetaan sitten lomaraha riippuen mikä on paikan käytäntö. KVTES sanoo että elokuussa mutta esim meillä maksetaan heinäkuussa ja se on sitten taas eri asia kuin vuosiloma-ajan palkka.
 
Keselyyn ja odottamiseen kypsynyt pph
Olen aloittanut työt lasten kotona pph:na 2008 tammikuussa ja sitä ennen työskenellyt ryhmiksessä vuoden pph:na. Tänään soitan ohjaajalleni ja jos hän ei tiedä niin puhelu sen jälkeen ylemmälle taholle. Lasten vanhemmat ovat aika kypsiä jo kun eivät tiedä lasten hoidosta syksyllä mitään ja ens viikolla jää jo eka lomalle joten minun pitäisi alkaa saada jo jotain tietoa ja yksi lapsistani on eläin allergikko joten sitä ei voi ainakaan päiväkotiin sijoittaa.
 

Yhteistyössä