~KesäMassut 2007~ vol. 2

Iltaa!!

Ajattelin tulla vähän nostamaan pinoa ja kertomaan että Julialla nousi päivällä lämpö 37,6. En sitten tiedä oisko ne hamput tosiaan tulossa läpi vai onko tulossa kipeäksi kun oli vähän räkäisen oloinen...

Annoin panadolia ja meni ainakin kiltisti nukkumaan, saapi nähdä mitä ensi yöstä tulee!! :whistle: :snotty: ;)

Hyviä öitä kaikille!!
 
Nannan 9kk neukkula


kasvu : pituus entinen , paino noussut
yrittää kontata, nousee istumaan
tavuttaa mam mam jne
terve, virkeä tyttö
iho kuiva, perusvoiteet, tarv. kortison
paino 7560g pit 68.5cm pipo 43

seur. neukkula 11.4



me ollaa sairastettu vattatautii , korvatulehduksia jne..
26.3 tytyt alottaa hoijon ja mie työt
 
Tulin hehkuttamaan miten ihanaa kun se siivooja kävi ja koko talo on nätti ja siisti!!
Yleensä ei mulla aikaa näin tehä,pieniä osia tulee kerralla siivottua ja silloin ei koskaan ole totaalisen siistiä.Paitti jouluna!

Mutta on aivan ihanaa olla nyt kun nättiä ja siistiä.
Vaan aika arvokasta tuo,täällä varmaan halvimmasta päästä mutta siivooja oli 5 h meillä ja 30 e tunti.
En tiiä,otetaanko ihan viikottain kuitenkaan.Aika arvokasta työtä hei tehdään äiteet,sanokaas ukkeleille että jos pitäis maksaa palkaa siivouksesta niin avot...

sain ite leivottua sillä välin ja tulee iltasella kaverit kylään.Ostettiin sellanen pyörän perään tuleva peräkärry millä lapsia voipi kuskata.
Tutut sai edullisesti ja maksetaan heille se.
130 e se kärry...
Ja ihanaa kun pääsee pyörällä kahen pienen kanssa.

Nyt menoks!
Ai joo,Hiiwiölle paranemisia!!
 
Laittelenpas minäkin tämän päiväisiä 9kk neuvolakuulumisia. Tai eipä noissa nyt mitään kerrottavaa juuri ole, kun ei siellä muuta tapahtunut kuin mittausta ja punnitusta. Pituus oli 70,6cm ja painoa oli 9550g. Pituuskäyrä menee nyt tasaisesti puolivuotiaana tapahtuneen notkahduksen jälkeen, käyrä menee jonkinverran keskikäyrän alapuolella. Painon suhde pituuteen on tasaantumassa.

Niilo hauskuutti neuvolantätiä suosikkileikillään, Niilo yskäisee ja sitten sille pitää yskäistä takaisin ja taas Niilo yskäisee jne.. Tätä leikkiä saa kotonakin olla jatkuvasti leikkimässä, alkaa itellä olla kohta kurkku käheänä yskimisestä :LOL: .

Meillä tuntuis ainakin toistaiseksi yöt hiukan parantuneen. Viime yönäkin Niilo heräsi ekan kerran vasta joskus viiden jälkeen, aika luxusta =) . Paitsi tietenkin kun näin kirjoitan niin ensi yönä se taas herää sata kertaa...

Pääsiäiseksi meillä ei ole mitään suunnitelmia, kunhan lojutaan kotosalla ja jos sää on kiva niin ehkä käydään porukoitten mökillä joka on tossa parinkymmenen kilsan päässä. Lauantaina mulla on työpäivä joten se päivä menee lakuja esitellessä.

Joo, eipä tänne sen ihmeellisempää, morjens :wave:

Teppis & Niilo 9kk1vko2pv
 
Poitsulla oli levottomia öitä ja sit päikkäritkin meni vaikeeks, saatto unissaankin itkee lujaa. Käytettiin eilen lääkärissä ja totes molemmat korvat tulehtuneiks... Tosi kurjaa. :( Antibioottikuurin sai ja särkylääkettä oon tarvittaessa antanu. Ilonen ja energinen jätkä on silti ollu... Itekin oon jaksanu paremmin, kun on niin valoisa pumpula. :heart: Toi sohvan nurkassa neuloskelu on kyllä kans ollu aika palauttavaa... Melkein päikkäreistä käyny.

Kovasti on harjotusta konttaamisen suuntaan, mut kädet nököttää vielä paikallaan. Uuden sanan sai myös haltuunsa viime viikolla... Tissit. :D Että sellanen poika meillä... :whistle: Mummun ja papan hurmas viikonloppuna könyämällä tukee vasten ylös yms ja torstaina ajellaan mun vanhempien luo pääsiäiseks. Kyllä on jätkällä jännää, eikä varmasti jää syliä vaille. Oon saanu ihan ekstrapaljon märkiä kuolapusuja ja välillä pärryytyspusujakin... :LOL: On vissiin muhunkin sitten ollu tyytyväinen.

Lukasin teidän kuulumiset, mut pää ei taas toimi kommentoinnin osalta... Millonkahan mä mahdan saada keskittymiskyvyn takasin...? :| Ehkä tää tästä reissun myötä... Ylimäärästen unien toivossa... :whistle:

Myy-80 ja poikanen, 3:n yön päästä 9kk
 
Myy-80: Jaksamista siellä vauvelin sairastumisen kanssa!

Meillä kävi vielä siivooja syksypuolella joka toinen viikko, mutta sitten jättivät kuulemma pitkän matkan takia meidän asunnon pois. Se oli harmi, koska oli niin paljon helpompi pyörittää arkea, kun pystyi itse tekemään sillä ajalla jotain muuta, kun perussiivoukset hoitui. On tainnut sitten siivousvälit meillä hiukan sen jälkeen pidentyä :whistle: Etsin kyllä uutta siivoojaa, mutta hyviä ei oikein tunnu löytyvän.

Ok Hiiviö eli vasta nyt tänä viikonloppuna olet menossa pippaloimaan...

Meillä ensimmäinen hampaan alku raivaa alhaalla tietään ja se on saanut yöt levottomaksi. Annoin nyt ennen nukkumaan menoa lääkettä, kohta on posottanut sängyssä jo 4 tuntia yhteen menoon, että ilmeisesti auttoi. Pitäis itsekin mennä nukkumaan, niin sais oikeasti hiukan enemmän unta. Huomenna lähden pojan kanssa reissuun pääsiäiseksi.



 
Meillä vaan tautinen elämä jatkuu. Esikoiselle tuli korvatulehdus ja siihen aloitettiin lääkekuuri eilen aamulla. Nyt sitten joko lääke ei sovi tai sitten pojalla on mahatauti: on oksentanut pari tuntia joka lääkkeen jälkeen. Soittelin jo terkkariinkin, että mitäs tehdään. Nyt sitten kokeillaan vielä tämän aamun lääke, ja jos sekin tulee paluupostissa, vaihdetaan lääkettä. On se nyt tunnin jo pojalla masussa pysynyt. Mieskin sai kuumeen itselleen ja kaksi nuorinta yskivät tolkuttomasti. Huomenna pitäisi mennä mammaa hautaamaan, saa nähdä, millä kokoonpanolla pystytään lähtemään.

Meillä ollaan edelleen hampaattomia eikä alaleuka näytä lainkaan siltä, että sieltä mitään olisi lähiaikoina läpi tulossakaan.

Voi vitsi tuo siivooja olisi aika ihana... Tosin mulla kävis luultavasti niin, että hullunviisiin siivoaisin itse edellisiltana siivoojaa varten. No, siitäkin tavasta kuulemma kyllä pääsee nopeasti. En kyllä taida siltikään raaskia, on se aika arvoasta.

Täällä muuten vietetään viimeistä äitiyslomapäivää, huomenna alkaa sitten kotihoidontuella kitkutus. Tai no, mulla itseasiassa alkaa työttömyys, kun oma ala on tällainen, että kesää kohti ei ole töitä tarjolla, niin voi tällaisen kiertotien käyttää ja saada vähän paremmat tulot. Vähän kieroa, tavallaan, mutta kun siihen etuuteen kerran olen oikeutettu, niin käytänpä sitten.

Toivottavasti Teppiksellä jatkuisi yöt hyvin! Niilolle unituulia... :eek: :whistle:

Nyt pitää siirtyä palvelemaan tätä sairasta seurakuntaa. Koskahan sitä itse joutaisi sairastaa...
 
Pikaisesti pitää taas tulla hehkuttamaan ja pinoa nostelemaan...

Niilo oppi tänään itse nousemaan istumaan!!!:)

Kylläpäs monella taas sairastellaan :(. Paranemisia Hiiviön, Myyn ja Kreecherin (ja muidenkin jotka ehkä unohdin) lapsosille.

Teppis & Niilo 9kk1vko3pvä
 
Taisi olla toiveajattelua, että ei olisi mahatautia noi esikoisen masuvaivat. Nyt on itsellä maha kipeä ja kehno olo ja väsyttääkin niin turkasesti... No, nähtäväksi jää.

Että ihan tällaista tulin raportoimaan... :D
 
Tylsää kun niin kovasti on tautia liikkeellä :( Paranemisia!

Mies sai päivätyön! Pari viikkoa vielä ja sitten alkaa normaali (?) arki meilläkin. Jo se ehtikin tehdä melkein kolme vuotta pelkkää yövuoroa, 5 yötä 2 vapaata rytmillä. Ukko on ollut välillä tosi väsynyt eikä krooninen päänsärky ole ainakaan helpottanut yötöitä tehdessä. Oli yötyössä kyllä hyvätkin puolensa, eikä vähiten palkka :whistle: Kesälomat jää sitten ensi kesältä väliin kun työpaikka vaihtui... No mullakin pitäisi jo kesään mennessä olla töitä niin ei sitä olisi mihinkään päässyt lähtemäänkään. Kurjaa vaan pitää lapsia hoidossa koko kesä :/

Alinan elämässä kaikki ennallaan :) Syö hyvin, nukkuu jotenkin kutenkin, konttaa, nousee istumaan ja seisomaan tukea vasten. Pari kertaa on uskaltanut irrottaa molemmat kädet samaan aikaan, mutta tasapaino ei vielä pidä niin että voisi sanoa seisomiseksi. Sanantapaisia alkaa tulla, ei vielä merkityksellisiä. Tietenkin äiti kuulee jokaisen -ti päätteisen äitinä ja isi itinä :D Kaikkinensa aivan ihana neito meillä! :heart:

-ebbuliini ja Alina 8,5 kk-
 
Ebbuliini, voi kun hienoa, että miehesi sai päivätyötä!!! Varmasti elämä helpottuu ja jää pitkä työmatkakin pois. Ja juu kyllä se kyseinen firma tekee yhteistyötä meidän isännän firman kanssa, eli kohta varmaan sitten myös meitin ukot tuntee toisensa :) .

Jes, ei mulla muuta :)

Hyvää Pääsiäistä!


Teppis & Niilo 9kk
 
Tulin toivottamaan kaikille oikein hyvää pääsiäistä! Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä, hyvin voidaan ja nautiskellaan ihanasta keväästä. Lukemassa olen käynyt, mutta itseltä ei tosiaankaan irtoa mitään, kun mitään erikoista ei juuri nyt ole tapahtunut ;)

t.auramaria
 
Pääsiäistoivotteluja täältäkin!

Mikähän ihmetauti meitä oikein riivaa, kun oma etova olo koheni siinä illan mittaan, mutta väsymys ei ota taittuakseen. Esikoisella edelleen maha aivan sekaisin ja viime yön itki vatsakipua. Tänään taas kuitenkin ihan normaali iloinen itsensä. Ja muille ei ole (vielä) tullut mitään. Flunssa jatkuu, siitä ei olla päästy mihinkään. Kovasti jännäämme Aleksanterin korvien kohtaloa, hänellä kun on tähän mennessä mennyt jokainen nuha korviin. Korvapolille ollaan kyllä menossa keskiviikkona, joten siinähän ne tulee sitten samalla katsottua. Siinä lähetteessä oli muuten joku natiivikuvaus, mikähän hemmetti se on? Jos joku tietäisi... Yritin googletella, mutta sieltä tuli kaikke aluustojuttua ja jotain ylävatsan kuvausta... Olen vähän "hoomoilasena" täällä.

Kivalta kuulostaa ebbuliini toi työpaikanvaihojuttu! Se on tosiaan aina miinuspuoli, kun menee lomat, meilläkin on miehellä ensimkesänä pitkästä aikaa tulossa täydet lomat! Vaihtoi silloin Vihtiin muuttaessamme niin onnettomassa välissä työpaikkaa, ettei tänäkään kesänä sanut kesälomaa kuin kaksi viikkoa. Onneks oli kuitenkin isyyslomaa.

Tuuletukset Niilolle uudesta taidosta! :D

Nyt taidan siirtyä ruuanlaittopuuhiin. Lihapata on porissut aamukymmenestä saakka, luulisi olevan mureaa! :p
 
Moikka.Täällä yksipuhelua!! :wave:

meillä ollut pienet joulukuusta asti terveinä ja viime yönä iski Miskalle paha nuha.
Kaiketi kiertää kaikki...Taikka sitten ei.Olihan tuo iso poika kolme viikkoa sitten kipee ja muut säästyi siltä.

Mutta nyt saavutti pöpö tuon meidän pikku-ukkelin...voi voi.Meillä oli niin ajatuksissa tänäiltana illanhämyssä mennä tekemään noitarovio tuohon lähipellolle.
Ulkotulia ja tuli sinne ja termariin kahvia ja kaakaota.Pätkiskakkua tykö..
Vaan saas nähdä kuinka käy.Miskalla kuumetta eikä kipeetä voi raahata tuonne pihalle.

 
No hitsi, jos menee kokkoilut sivu suun Katan sakilla. On kyllä tosiaan ollut ihmeen tautista aikaa, ja tosi sitkeää tää liikkeellä ollut flunssakin. Sellaisia johtopäätöksiä jo tehtiin, että kun talvi on tällainen lämmin ja vetinen, niin kaikilla pöpöillä on hyvät olosuhteet lisääntyä ja levitä. Kunnon pakkaset tappaisi ainakin osan. Tiedä sitten. Ihan tylsää, kun ei ole saanut vuodevaatteitakaan kunnolla ulos. Pölypunkit tapettiin saunassa, mutta siitä ei tule sitä ihanan raikasta tuoksua, kuin mitä tulisi, jos peitot ja patjat saisi viettää päivän kunnon pakkasessa.

Tein muuten aivan taivaallisia lihapullia, kreikkalaisen ruuan ystävät, katsokaas täältä: http://www.youtube.com/watch?v=ZNvjhrzDctA
Itse vaihdoin possun jauhelihan nautaan ja paistamiseen käytin huomattavasti vähemmän öljyä. Lasten makuun olivat kyllä himpun turhan eksoottisia, mutta ukon kanssa vedettiin kupu pinkeäksi!

Meillä muuten opittiin eilen kävelemään tukea vasten! Ensin meni sohvaa vasten niin, että käytännössä koko kroppa oli sohvaa vasten ja siinä hilasi itseään. Tänään keksi ottaa lastenhuoneesta sellaisen pienen tuolin ja sitä poika nyt sitten työntelee ihan innoissaan. Hassua, miten tässä näin pääsi käymään, vauvahan tuo vasta on!

Ja Hassusta puheenollen, hänen kuulumisiaan ei olekaan näkynyt hetkeen, ja äkkiseltään muisteltuna Hani ja Sisikin ovat olleet aika hiljaa. Ja nyt kun oikein alkoi muistelot, niin milloinkahan swerfiel on päivitellyt meille kuulumisia... Pitänee palailla aiemmille sivuille katsomaan. Kiva oli lukaista Virpin pikkuneidin neuvolakuulumiset, varmasti soma siro typy!

Osaisko muuten Kata tai kuka vaan muukin sanoa, että jos se natiivikuvaus siis on joku vatsan kuvaus, niin mitä tekemistä sillä on korvakierteen kanssa? Hämmennyin... :eek:

Nyt iltatoimiin!

Kreecher poikueineen
 
MOikkis!
Mä nyt kiiruulla kirjoitin enkä huomannut Kreecher ollenkaan että teillä siis korviem vuoksi tuota tutkimista.
Natiivikuvaus voi olla muutakin kuvausta,vatsan aluetta kuvataan useemmin!!
Sorry kun omat ajatukset oli sekaisin.
Natiivikuvaus on siis ilman varjoainette tehtävää kuvausta,useasti vatsanalueen kuvausta.
Teillä kaiketi päänalueen kun korvat oireina.Miten mä noin huolimattomasti luin että ajatus oli ihan poikki...
Joo,eli teillä kait poskiontelot kuvataan.
Ei hämminkiä!!
Anteeks turha huoli!! :ashamed:
 
Hiukan meidän kuulumisia. Neiti on nyt 9kk, ryömii, jos on kiire, konttaamista harjoitellut muutaman päivän. Nousee myös ylös sohvaa tms vasten ja hatarasti siirtää jalkoja ja käsiä eli kulkee pitkin sohvan reunaa hieman.

Kova päpätys käy kaiken aikaa. Lähinnä tätätää, äittttiiii, vauvauvau, papapapaa, mamamama... Tietoisia selkeitä sanoja ei vielä ole tullut, mutta muutaman kerran äitttiiiii tai heihhhei tulee oikeassa tilanteessa.

Neiti rakastaa leikkiä siskon huoneessa ja yllättävän hyvin sisko on sitä kestänytkin. Pikkuleluja yritetty siirtää ylös ja muut lelut neidin saatavilla. Parhaat lelut ovat palikat, leikkikeittiö ja keittiövälineet. Omat vauvalelut ei kyllä pahemmin kiinnosta.

Nukkuminen on edelleenkin aika kirjavaa. Olen kyllä aika väsynyt tähän yöheräilyyn... Sen verran väsynyt, ettei oikein jaksaisi miettiä edes mitä voisi tehdä. Neiti siis heräilee ja rauhoittuu vain maitoon. Luulisi ettei tarvitsisi enää maitoa öisin. Mutta kiljuminen on kyllä aika kovaa, eikä rauhoitu pelkkään tuttiin tai tassutteluun. Neuvolasta antoi vinkkiä, että maidon voisi vaihtaa veteen eli lopettaisi maitotarjoilun, jos se auttais öihin. Katsotaan nyt.

Ollaan mietitty, jos huoneen vaihto rauhottaisi unia. Nyt neiti nukkuu meidän makkarissa, mutta jos siirtäis siskokset samaan huoneeseen voisi unet rauhoittua. Ongelmana siinä on vaan nukkumaan meno. Miten saada kummatkin samaan huoneeseen nukkumaan, toinen haluaa pidemmän iltasadun ja vielä äänikirjaa kuunnella ennen nukahtamista, pienempi tottunut nukahtamaan yksikseen hiljaiseen ja pimeään huoneeseen. On tässä pohtimista.
Miten olette ratkaisseet nukuttamisjutut, jos monta lasta ja erilaiset nukutusrituaalit??

Ihanaa kevään jatkoa kaikille!

Netta 73 ja neiti 9kk
 
Heipat!!!

Meillä Julian yöt rauhoittunut nyt ainakin muutaman yönä, illalla menee 19.30 maissa nukkumaan ja herää aamulla 6 aikaan, mutta yöhuutoja ei ole ollut nyt tosiaan. Saa nähdä kauan kestää :whistle:

Hampaista ei ylhäällä näy vielä vilaustakaan, vaikka 3kuukautta jo kulunut kun alahamput tuli.

Lauantaina oli oikein mainiota, en muistanutkaan kuinka kivaa se ulkona käyminen oikein on :D Meni kyllä myöhään, vasta 4 jälkeen olin kotona ja vielä maanantainakin oli vähän puhti poissa. Mutta oli se sen arvoista ;)

Neuvolaa meillä on vasta 24 päivä ja sitä ennen tulee jo tuo 10kk täyteen joten nyt jo alustavasti kysyisin vinkkejä hapanmaito tuotteista, millä kannattaa aloittaa maistaminen ja millä määrillä? Uskaltaako kauheasti lisätä määriä nopeasti vai?

Miten sen tavallisen maidon kanssa, oliko se niin että reilu 11kk voi alkaa jo maistattamaan ja vuoden iän jälkeen sitten siirtyä kokonaan?

Hirmuisen nopeaa menee aika, vasta toi pirpana syntyi ja nyt jo saa pähkäillä tavallisista maidoista yms. :eek:

Hyvä ettei itku päässyt kun tajusin että 3kk päästä mulla ei ole enää vauvaa ollenkaan.... Jotenkin kauhea luopumisen tunne, vaikka en ymmärrä miksi.

Imetystä pitää nyt vähentää, tuntuu että maito on vähentynyt ja tyttö ei syö enää kunnolla, patsi aamuisin, kun on yön rinnat saanut tasaantua, ajattelin että lämpimien ruokien kanssa saisi korviketta nokkiksesta ja muuten rintaa.. Jos se 2kk saisi edes sinniteltyä näin.

Kauhean syyllinen olo tuosta korvikkeestakin, vaikka ei periaatteessa ole edes syytä. Poikaa imetin vajaat 2kk joten siihen nähden tämähän on jo nyt ollut loistosuoritus! Silti tuntuu jotenkin oudolta ja haikealta.

No jooh, mie innostuin tilaamaan Julialle matkarattaat, kun meillä noi kuomut on aika kömpelöt, vie kauheasti tilaa autossa ja painavatkin jonkin verran ja olen nyt jo hetken katsellut matkiksia ja nää iski silmään ja ihastuin heti! http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1592

Meinasin noi kuomut myydä pois, vaikka niillä onkin paljon helpompi liikkua pitempiä matkoja ja talvellakin isot pyörät kulkee lumessa paremmin, mutta kesää kohti ollaan menossa ja tää talvi on ainakin ollut nyt niin lumeton, että jos sama meno jatkuu niin sama on onko pienet vai isot pyörät. Ja juliakin on sitten jo 1,5vuotias ensi talvena ja varmasti jo kävelee pieniä matkoja... ja jos sitä lunta kuitenkin tulee niin on meillä melkein käyttämätön pulkka :D

Mä sanoinkin miehellekkin jo että noita kehtaa isokin mies työntää ympäriinsä :D :whistle:

Täälläkin loppui sunnuntaina ä-loma ja nyt sitten kotihoidontuella tästä eteenpäin :wave:

-Hiiviö & Julia reilu 9kk-
 
Moikkis!

Netta73 meillä nukkuu kaksi- ja neljävuotiaat samassa huoneessa. Jos jätkät laittaa sänkyyn yhtäaikaa, on ilo ylimmillään. Siis poikien, ei vanhempien. Alkaa siis tolkuton riehuminen. Meillä tehdään niin, että pienempi menee omaan sänkyynsä nukkumaan ja isompi, jolla nukahtaminen kestää kauemmin, menee meidän sänkyyn makoilemaan ja toinen vanhemmista menee hetkeksi juttelemaan päivän tapahtumista hänen kanssaan. Kun pikkuveli on nukahtanut, siirtyy isompi omaan sänkyynsä. Joskus isompi ehtii nukahtaa meidän sänkyyn, mistä hänet sitten kannetaan nukkuvana omaan sänkyynsä. Näinhän ei kai kasvatusoppien mukaan pitäisi tehdä (lapsen pitäisi saada herätä samasta paikasta, missä nukahtikin) mutta ei tämä järjestely ole näyttänyt poikaa haittaavan.

Meillä mentiin tuon keskimmäisen kanssa aikanaan hapanmaitotuotteiden kanssa niin, että noin 10-kuisena alettiin maistella viiliä, piimää ja maustamatonta jugurttia hedelmäsoseella höystettynä. Vuoden ikäisenä poika joi jo ihan täysillä tavallista maitoa, sitä siirtymävaihetta en sen tarkemmin muista. Aleksanteri näyttäisi olevan nutri-soijan uhri ainakin ensi vuoden kevääseen saakka. Toistaiseksi en ole saanut sokeroitunakaan maitoa menemään kuin ihan muutamia millejä lusikalla syöttäen. Imetys siis jatkuu ja soijamaidon makuun yritetään totutella tässä samalla.

Kreecher ja Aleksanteri
 
Moikka!
Soitin lääkärille kun Miska on sen maitolakon vallan tehnyt.Sanoi lekuri että aletaan normimaito ja on allergiaa, poika oirehtii rajusti ja edetään siitä sitten.
Mä pahaa pelkään kun annoin jo meinaan vauvajugurttia ja itkua ja pieremistä tuli kamalasti.

Hapanmaitotuotteista,tuo lastenlääkäri sanoi että ei kauaa ole tä vuoden ikäiseks korviketta ollut,itekin muistan että jo 10 kk iässä sain esikolle alkaa lantrata maitoa korvikkeen joukkoon.

Mä luulen että vois antaa raejuustoa ruuan joukossa,jugurtteja ja viilejä sekä maitorahkaa hedelmäsoseeseen sekoitettuna.
Mäkin alkaisin jo mutta tuo maitojuttu sekoittaa vähän pasmat.

Mua on sisätautiosastolta ahdisteltu töihin...Toisaalta kiinnostais mutta toisaalta en.Raha tekis terää sillä kesäks kaikkea kivaa suunnitteilla ja kesällä menee aina ylimäärästä.EIkä viitti miehen pussilla roikkua koko aikaa...
Siinä mielessä jos nyt tekis viikonloppuja niin vois saada kesärahastoa rakennettua.

Kreecher,mahtaako tuo soija sopia Aleksanterille?Meinaan jos noin kieltäytyy siitä,voi taustalla olla ettei soija sovi.
Kannattaisko kokeilla vaikka Almiron peptiä jos se maistuis paremmin?
Miska joi ensin soijaa mutta sitten tuli toppi.Lisäsin sokeria ja vähän uppos sillä.Mutta Almiron meni ilman kyllä.


TUosta nukkumisesta...Kaksosten kanssa tein niin että makoilin samassa huoneessa kunnes olivat rauhoittuneet ja toivotin hyvät yöt ja lähdin huoneesta.

Muuten ikäerot on meillä niin isoja että on ollut omat huoneet,nyt mietin tässä josko maisa ja miska siirtyis yhteiseen huoneeseen.Toisaalta kaksoista tytteli tahtois Maisan omaan huoneeseensa ja kaksosista poju taas Miskan....Mikäs siinä mut täytyis kolulaisten saada unensa.
Täytyy miettiä,tällä hetkellä isi nukkuu vielä Miskan kanssa ja mä Maisan....

Nyt ruuanlaittoon!!
 
Heippa...

Pitkästä aikaa. Nopeasti kirjoittelen vain meidän kuulumisia vähän, en ehtinyt kaikkea lukea, mitä olette kirjoitelleet.

Olemme muuttaneet ja sen vuoksi ei ole ollut nettiäkään ja muutenkaan ei oikein ole ehtinyt koneelle istua. Amalialla on nyt ikioma huone, jossa nytkin touhuaa lelujen kanssa. Nukkunut yöt omassa huoneessaan siitä asti, kun muutettiin. On ollut todella raskaita öitä, mutta pari viimeistä alkanut helpottamaan: ei heräile kuin 2-3 kertaa.

Amalia nousee tukea vasten seisomaan, noussut jo jonkin aikaa. Ja askelia yrittää ottaa pikku hiljaa, vielä on vähän arka sen suhteen. Joka paikkaan pitää nousta ylös.. :snotty: Neiti on muuttunut kyllä jotenkin hirveästi, oppinut tunnistamaan sanoja paljon enemmän ja puhetta yleensä.

Tämä äippä on aloittanut työtkin ja meillä meni pääsiäinen siten, että olin töissä koko pääsiäisen ja Amalia oli isänsä kanssa. On kyllä ollut tosi mahtavaa olla töissä. Tänään yksi vapaa ja huomenna taas iltaan. Tunnen olevani huomattavasti parempi äiti, kun käyn töissä :). Kauheasti olen kyllä Amaliaa ikävöinyt.

Terveenä ollaan toistaiseksi oltu.

Mutta nyt pitää neidin kanssa mennä kylpyyn ja sitten tehdä lähtöä...

Heippa, jaksamista kaikille, jotka joutuvat sairastelemaan ja valvomaan... :wave:
 
Heips!
Ajattelin minäkin pitkästä aikaa laittaa vähän kuulumisia.. päivittäin olen lueskelemassa käynyt, tosin täällä on ollut kyllä niiiiiin hiljaista...
mullakin on vielä tämä viikko äippälomaa.. sitten jään hoitovapaalle aina tuonne syyskuun loppuun... eli kivasti kesä menee kitkutellessa tuolla suuren suurella kodinhoidontuella.. varsinkin kun meillä ei edes makseta mitään kuntalisää... :headwall:
neiti on kanssa konttaillut jo parisen kuukautta ja kovin jo mennäänkin... tukea vasten yritetään nousta, mutta ei vielä ole siinä onnistunut.. polvilleen asti pääsee...
tauteja on todellakin kovin liikkeellä ja nyt tuntuu, että meihin on taas joku pöpö iskemässä kun suurin osa pääluvusta yskii ja nenä valuu.. no niitä tulee ja menee....
hampaitakin taitaa taas pukata, kun kuola valuu ja on kova känkkis päällä...
tänään olen jo kolme kertaa joutunut ronkkimaan tuolta suusta kaikenlaisia pikkuesineitä pois, kun neiti kyllä löytää kaikki nuo isojen sisarusten pienet esineet...
nukkuminen meillä on vaihtelevaa.. välillä menee paremmin ja välillä huonommin...
no tällaista tänne kuuluu ja nyt ollaan sisällä kun ulkona pauhaa melkoinen talvimyräkkä... on se hurjaa... helmikuussa mulla jo tulppaanit nousi kovin esiin ja nyt tulee lunta...
me painutaan nyt kaikki päikkäreille tai ainakin toivon, että saan nuo molemmat samaan aikaan nukkumaan... 2v on kyllä valmista kamaa, mutta nuori neiti taitaakin olla vaikeampi tapaus...
mukavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti ja yrittäkää pysyä terveinä...

jousimies-70+ neiti 9kk ja risat
 
kääk
Heipat!

Täällä kotiuduttu kylpyläreissulta ja koko päivä mennyt pyykkiä pestessä. Eilen siis tultiin ja aivan loistava reissu oli. Hyvin meni lasten kanssa, ainut mikä vähän kirpas oli kun jouduin kaikki ihanan houkuttelevat hoidot jättämään väliin. Ei siis tuota nuorempaa saanut sinne lapsiparkkiin jättää, mutta uhden pikahieronnan sain ja ripset värjättiin. Ruoka oli hyvää ja paikka muutenkin tosi lapsiystävällinen, vaunuilla pääsi joka paikkaan (jopa altaille!). Nyt tuntuu että on virtaa vaikka muille jakaa. Nukkuminen siellä meni pienellä vähän sekaisin ja kauheen lentsunkin sai, mutta eiköhän se siitä taas tasaannu...

Olit muuten Hiiviö bongannut makeet rattaat, itsekin täällä noita harkitsen. Vaikka meillä kyllä jo nuo yhdistelmät ja yhdet pikkurattaatkin on. Mutta ei oo matkarattaita, siis taitaa pakko olla tilata. Ja ei edes paha hinta!

Meillä poika vasta reilu 9kk, mutta oon maistattanut jo pikkasen raejuustoa ruuan seassa. Ja rahkaa ajattelin seuraavaksi kokeilla.

Nyt kaikki vinkit kehiin! Viikonloppuna olisi tarkoitus pojalta poistaa yöpullo, mahdotonta ähräämistä aamuyöt ja ei rauhoitu muuta kuin maidolla. Esikoinen menee mummolaan yhdeksi yöksi ja toiseksi isälleen että saa rauhassa nukkua jos pientä mekkalaa pullonpoistosta seuraa. Laitanko pulloon vettä/piimää ja tarjoan sitä, vai kerrasta poikki? Kauheeta kun rupesin ajattelemaan itseäni hirviöäitinä, pieneltä riistän jotain tärkeää. Mutta nälkäinen ei kyllä yöllä ole, päivällä syö niin reippaasti ja iltapuuroakin samanlaisen annoksen kuin minä. Tahtoisin vaan siitä tavasta eroon...

Paranemisia sairasteleville ja tätä mun hyvää tuulta ja virkeyttä kaikille :D !
 

Yhteistyössä