~KesäMassut 2007~ vol. 2

Moips!

Tässä meidän pikaiset kuulumiset. En ole kirjoittanut niin pitkään aikaan, että en osaa edes kommentoida mitään, sori.

Ollaan oltu Antonin kanssa torstaista asti reissussa, eilen tultiin kotiin ja nyt totutellaan taas kotirutiineihin. Torstaina oltiin Hml:ssa katsomassa mun veljen vanhojen tansseja. Anton oli mukana ja oli tosi hienosti koko sen kaks tuntia, jonka tanssit kesti (tanssivat kaksi kertaa, että kaikki saivat vastakkaista sukupuolta olevan parin). Meni sylistä syliin ja leikki milloin kenenkin korulla tai mun isän solmioneulalla. Etukäteen pelkäsin että mitä siitä tulee, kun oltiin siellä vielä iltapuuron aikaan... No, annoin extra-hedelmäsoseen ja sai myös nakerrella rinkeliä (sellasta kovaa). Ihan turhaan pelkäsin, uskomattoman hyvin meni, ei inahtanutkaan koko aikana! Ei kyllä hymyillytkään juuri kellekään. Anton on alkanut hieman vierastamaan ja se tulee esille lähinnä vielä normaalia intensiivisemmällä tuijotuksella. Esim. meidän takana istui mummo, joka yritti kaikkensa saadakseen Antonin hymyilemään, mutta meidän herra Aurinkoinen tuijottaa vain kulmat kurtussa takaisin, ja piiiiitkääään. Tylyä :)

Perjantaina mun mies nappas meidät kyytiin Hml:sta ja mentiin Tampereelle siskolle viikonlopuks. Vietiin viemisiksi orkidea ja Anton sai päähänsä pelätä sitä!!! Meillä on kotona aivan samanlainen, mutta jostain syystä tämä yksilö oli tosi pelottava! :)) Anton ei saanut silmiään irti siitä ja huuteli kauhuissaan vähän väliä. Myös siskon viherkasvit aiheuttivat kauhunhuutoja... Ja mä kun naureskelin aikoinaan sitä, kun kaverin lapsi pelkäsi meillä sähkötaulua... Ei taida meidän pojasta tulla ainakaan puutarhuria! :D


T:Anskuli ja Anton 8kk1pv
 
Voi ei, ihana tuo Antonin orkidea-kammo :D . Lapset on kyllä hassuja, kun ne saa päähänsä pelätä ties mitä milloinkin.

Pepsukka kyseli onko palstan kautta saatu ystäviä. Jos ei nyt ihan sydänystäviä niin ainakin hyviä kavereita on tullut heistä keitä tavataan noissa meidän tapaamisissa, vaikkei tapaamisten ulkopuolella henkilökohtaisesti yhteyttä pidetäkään. Ja ebbuliinin kanssa jonkin verran kaveerataan myös palstan ja tapaamisten lisäksi. Tosi kiva kyllä, että tätä kautta on saanut kavereita ihan IRL, niitä kun ei mulla ainakaan liikaa ole =).

Mä menin ja tilasin nyt Niilolle Patapumin, pitkään oon sitä miettinyt, mutta tossa laivareissulla tulin siihen tulokseen, että kyllä sen tilaan. Kätevämmin saa kuletettua mukana tollasta reppua ku viittä metriä kangasta ja saa sitten nopeemmin käyttöönkin kun tarttee. Ja mieskin ehkä sitten osaa itsenäisesti sitä käyttää.

Meillä ollaankin nyt kotona koko perhe tää viikko, mies pitää tällä viikolla viimeisen isyyslomaviikkonsa ja isot pojat on hiihtolomalla. Suunnittelin tossa justiin että jos lähtis joku päivä Linnanmäelle, kun se on tän viikon auki. Olis ihan kiva puuhailla jotain extraa tällä viikolla. Ens viikolla mulla loppuukin sitten vanhempainvapaat :( , äkkiä se menikin.

Jes nyt ruuan laittoon, moikka ja mukavaa viikkoa kaikille!!

Teppana & Niilo 8kk
 
Mulle on taas tullut pitkä väli kirjoittamisessa, mut lukemassa kyllä käyn ahkeraan. Kiitos Myylle uudesta pinosta. Toivottavasti tämä nyt toimii.

Meillä piti olla viime viikolla se maitoaltistus, mutta siirtyi 26. helmikuuta, kun Konstantinilla vaan tuntuu flunssa jatkuvan. Saatiin jo toinen antibioottikuuri, joten jospa se nyt siitä parantuisi. Jo kolme viikkoa pojalla ollut yskää ja nuhaa. Muillakin ollut sairastelua. :hug: kaikille ja pikaista paranemista.

Täällä meillä on tämä viikko hiihtolomaa ja mieskin pitää viimeiset isyyslomapäivät pois. Huomenna lähdetään kylpylään Turun Caribiaan. Toivottavasti Konstan korvatulehdus ei siellä äidy pahemmaksi.

Mistähän täällä ollaan keskusteltu. Nyt ei edes pääse vanhasta pinosta lukemaan viimeistä sivua. Mulla se sivu jäi kokonaan lukematta. Katalla ainakin oli ollut ikävä kokemus sairaalassa. Onneksi annoit palautetta, ettei muiden tarttis saada samanlaista kohtelua.

Meillä on kanssa tuo paino nyt lähtenyt laskuun :( En tiedä vaikuttaako allergiat tai sairastelu. Olen nyt edelleen imettänyt poikaa ja maitoa kyllä tuntuis tulevan. Olen ollut munattomalla ja maidottomalla dieetillä ja nyt jätin vielä naudanlihankin pois.

Nyt tuntuu ettei juttu luista enää. Kirjoitelkaa ahkerasti, sillä on kiva lukea kuulumisia :heart:

mama-75 ja Konstantin 8kk
 
Jos saisi kirjoitettua jotakin.. Menee tietokoneella vietetty aika yleensä lukemiseen ja sit tuolla hääsivustoilla pyörimiseen. Mulla aina kestää tää kirjoittelu, ku haluaisin aina lukea ensin ja sit kirjoittaa, mut siinä vaiheessa usein täytyykin jo mennä johonkin tai jotain.

Tosi kivaa on lukea kaikkien kuulumisia ja monesti on samanlaisia juttuja itselläänkin.

Kiitos Myylle uuden pinon laittamisesta. Vanha alkoi kyllä jo hiukan tökkiä, kun oli niin pitkä. Viimeinen sivu jäi lukematta, mut jotkuthan (sori, en muista ketkä) ainakin laittoivat omansa uudestaan tänne uuteen.

Meillä on mennyt aika mukavasti tämä vauva-arki. Joskus alkuaikoina kirjoittelin meidän esikoisen voimakkaasta mustasukkaisuudesta. Nyt on sit aivan ihanaa, kun viisivuotias ottaa niin kivasti huomioon pienempäänsä. Leikkii, auttaa, "vahtii", syöttää.... Pari ekaa kuukautta oli tosi rankkaa mut nyt koko ajan paranee tuo neitien yhteiselo. Pienempi on niin onnessaan, kun siskonsa näkee. On se aika ihanaa katsoa, kun siskokset ovat yhdessä.

Liikkumisesta. Neiti on nyt pari viikkoa ryöminyt, yrittää nousta ylös kovasti, mutta se ei vielä onnistu. Uusia paikkoja on löytynyt, mutta yllättävän maltillisesti neiti pysyy tutuissa paikoissa.

Nukkumisesta. Yöt meillä on alkanut menemään tosi repaleisiksi, ennen mentiin yhdellä syötöllä ja muutamalla tutin laitolla, nyt neiti voi syödä neljäkin kertaa!! ja herätäkin ihmettelemään ja höpisemään. En tiedä onko se tuo liikkeellelähtö joka nyt sekoittaa. Mut aika raivostuttavaa on, kun täytyy herätä monta kertaa. Omat unet jää tosi lyhyeksi ja repaleisiksi. Aamulla meilläkin nukuttiin aamumaidon (n.klo6-7) jälkeen vielä yhdeksään, nyt 7-8 aikaan herätys. Kyllä voi olla vaihtelevaa nää yöt. Unipussinkin ostin, mut ei näytä olevan vaikutusta yöuniin, nukahtaminen kyllä tuntuu hieman helpottuneen.

Unikoulusta yms. Miten olette käytännössä siis tehneet, jos yritätte pois öisistä tutinlaitoista ja syömisistä?? Joltain kuulin, että itkua kuunnellaan esim. kolme tai kymmenen minuuttia ja sitten vasta mentäis rauhoittelemaan. Jotenkin on niin vaikea aloittaa kokeilemaan.

Sori, nyt en kommentoinut muita, neiti heräsikin aikaisin unilta, joten mentävä taas olis.

Jaksua kaikille!!!!!

netta73 ja neiti kolme päivää vajaa 8kk!
 
Kiva kuulla harvemminkin kirjoittavien kuulumisia.
Me vietetään nyt hiihtolomaa, tosin nuo talviurheilut jää kyllä väliin, kun ei ole yhtään lunta.
Huomenna mennään 8kk lääkärineuvolaan ja kiva katsoa meneekö neidillä painossa 8kg rikki... epäilen kyllä..
neiti lähti viikonloppuna konttaamaan ja nyt sitten mennään juuri sinne mihin ei saisi mennä..
flunssasta päästiin vihdoin ja viimein eroon... ja taas ajattelen, että kunnes seuraava saapuu...
mutta nyt taidetaan painua ulos... palaan paremmalla ajalla kirjoittelemaan...
mukavaa lomaa kaikille hiihtolomalaisille...

jousimies-70 + neiti pian 8kk
 
Nyt ryömitään meilläkin!!!! Niilo meni metrin verran hienolla tyylillä lelun perässä eteenpäin :D Kohta sitä ei varmaan pidättele enää mikään :)

Ei tässä sitten muuta, pakko oli heti tulla hehkuttamaan :whistle: :D

Teppana & Niilo 8kk1vko2pv
 
Molemmat muksut nukkuu! Ihmeellistä. Alina on jo pitemmän aikaan käynyt 21 tienoolla nukkumaan, mutta pojalla tuo nukahtamninen on kestänyt yleensä ainakin 22 asti.

Menkkojen alkamisesta: Te joilla menkat on jo alkanut, niin onko ne tullut heti säännöllisesti ja suunnilleen vanhan kiertorytmin mukaisesti? Mulla tuli ekat menkat 34 päivää sitten ja ennen raskautta kierto oli 26-27 päivää... Eli viikon alkaa olla myöhässä. Joo, puolipaniikissa tein jo raskaustestin, mutta se näytti negaa. Ihmettelen vaan missä menkat viipyy... Pitäis saada kierukka asennettuu, ettei tarttis tällasilla stressata.

Mä koen myös saaneeni hyviä kavereita kesämassuista. Tapaamisissa on päässyt vielä paremmin tutustumaan osaan porukasta, ihan laidasta laitaan pystyy elämän isoista ja pienistä asioista juttelemaan. Teppanasta ainakin on tullut selkeesti enemmän kuin nettituttavuus =)

Alina seistä kökötti tänään pinniksessä kun heräsin aamulla. Kovasti yrittää pystyyn muuallakin, mutta ei ihan vielä :)

-ebbuliini ja Alina 7,5kk-
 
Heippa!

Jätkällä kestikin se maidon huono juominen vaan muutaman pävän... On nyt useemman päivän juonu ihan normaalisti ja mä tietysti oon tyytyväinen, kun ei tarvi ujuttaa maitojauhetta joka paikkaan. Muutenkin tuntuu ruokahalua riittävän flunssasta huolimatta, joten se ei ainakaan hidasta toipumista. Miten muuten... Kuinka kauan vauvan toipumista voi seurailla kotona ja missä vaiheessa olis syytä käyttää lääkärissä? Kuumetta ei edelleenkään ole ja poika nukkuu hyvin. Yskittää vaan välillä ja nenä vuotaa, välillä on vähän tkossakin.

Näyttää nyt siltä, että unirytmi on nyt muuttunu yksien päikkäreiden taktiikkaan... Ei o nytkään aamupäivän aikana näkyny väsähtämisen merkkejä, joten taidan ehtiä lounaan antamaan ensin. Tuntuu tälleen alkuun aika uuvuttavalta nää aamupäivät, kun oon tottunu hengähdydtaukoon... Mut nukkuu sen verran pitkät unet sitten, että siinä kerkee vaikka mitä. :) Öisin nukkuu nyt n. 21-7.30 eli tosi hyvin. Nyt kun mäkin tottusin meneen nukkuun aikasemmin, niin saisin hyvin väsymystä tasattua... Uni on maistunu mullekin. :)

Ystävyyssuhteita kesämassuista ei o kehittyny ainakaan vielä. Täältä Turun seudun porukasta on kyllä joidenki kanssa tuntunu natsaavan ihan hyvin, mut kun ei o niitä tapaamisia, niin ei o päässy paremmin tutustumaan. Vois kai sitä ihan erikseenkin pyytää kahvittelemaan, mut oon vähän huono sellasessa... Mulle on alkuun helpompi tutustua porukassa. Noista muista turkulaispurukoista on kyllä kehkeytyny jo ainakin pari ihan lupaavaa kaverisuhdetta... Jonkin verran tulee meseiltyä, mut ei vielä o tavattu tapaamisten ulkopuolella... Niitä tapaamisia kun on viikottain, niin kiva nähdä muitakin samalla. :)

Menkat on nyt tullu pari kertaa ja kolmannet alkaa piakoin... Säännöllisiltä vaikuttaa, onneks. Inhoon sitä oottelua, jos ei tiedä yhtään millon alkaa, kun mä pahvipää en yleensä o just sillon varautunu. Oireista voi jotain päätellä, mut ei kovin tarkkaan arvioida. Luovuttasin mielelläni toistaseks itelle tarpeettomina jollekin tarvitsevalle... On ne sen verran rasittava lisävaiva.

Teppikselle ja Niilolle onnittelut ryöminnän oppimisesta! :flower: Onnitteluja myös muille, joilla on opittu uusia taitoja, mut en o hokannu huomioida! =)

Netalle voimia öiden kanssa... :hug: Neuvoo en osaa antaa, kun meillä on menny enempi itekseen noi syönnin pois jättämiset ja muut, tuttia poika lussuttaa edelleen ja saa sen ite takasin suuhunsa. Tuttinauhassa on kiinni yökkärissä eli helppo siitä hamuta.

Sairasteleville ja allergioitten kanssa taisteleville voimia! :hug: Onneks ne ajallaan helpottaa. :)

Uusista ruoka-aineista... Meillä ei vielä paprikaa ja tomaattia olla kokeiltu, mut voisin seuraavaan lihasatsiin sitä paprikaa laittaa ja tomaattia vaikka sit pastasörsseliin, jos tuo tänään alotettu vehnä sopii pojalle. Mähän yleensä teen soseet aina yhdestä aineesta (paitsi perunan yhdistän) ja sitte ateriaa laittaessa poimin mieleiset sosepalat pakastepusseista. Nyt sit ajattelin paria erilaista ateriasosetta tehdä, mut kuiten sit pakastaa jääpalamuotteihin, kun annoskoko hieman vaihtelee. Mitenkähän sen lihan määrän osaa arvioida?

Poika vaatii lounasta, joten keittiön suuntaan...

Myy ja poikanen hieman vajaa 8kk
 
No nyt sain minäkin metsästettyä odotusajan kirjoitukseni ja tallensin ne konelle :D Tuli ihan ikävä sitä aikaa, vaikka aikamoista valitusta se sisältääkin! Lueskelin samalla kaikkien kirjoituksia ja oli kyllä nauru herkässä!

Meillä sairastellaan yhä. Nyt keskimmäinen on ollut neljä päivää jo kipeänä, miehellä poskionteloissa tulehdus ja vauva röhii edelleen, tosin kuumetta ei ole. Esikoinen taitaa olla ainoa terveiden kirjoissa.

Meillä yöt on nyt rauhoittuneet ja olen NIIN onnellinen, kun saa nukkua! Toivottavasti Netan vauvan heräily alkaisi myös tasoittumaan :hug:

Menkat synnytyksen jälkeen olivat muutaman kierron verran epäsäännölliset. Nyt on enää muutaman päivän heittoja, kuten normaalisti on ollutkin.

Pakko hehkuttaa, että tänään pääsen hierojalle!!! Yläselkä ja kädet ovat olleet jo kauan tulessa. Kännykkäänkään ei enää jaksa oikein puhua, kun kädet väsyy :whistle:

Muuten vauva on oikein ihana meillä. Iloinen tursake ja kaikin puolin tyytyväinen tapaus :heart: Kävelyä tulee koko ajan enemmän, ja poika on aivan innoissaan itsekin.

t.auramaria ja poika 8kk6pv
 
Moikka moi!
OOn joka päivä käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta ite oon huono tänne kirjottelemaan :ashamed:

Meillä menee muuten ihan mukavasti, mutta poika on tosi kova yöllä syömään! Tutti ei auta, vaan kauhee huuto siihen saakka, kunnes saa velliä. Sitä sitten juoda lipittää kolmesti yöllä, kerralaan aina suurinpiirtein 100ml. Vaikka illalla saakin puuroa ison annoksen, niin jo ennen puolta yötä on nälkänen... Neuvolassakaan eivät osanneet sanoa syytä moiseen, vaan veikkailivat edelleen sen johtuvan siitä, ku poika kuluttaa niin paljon. Tiiä häntä sitten... En oo hyvin siis nukkunu tän 8kk aikana. Noh, jospa se joskus helpottas! =)

Tänään oli pojalla siis tuo 8kk neuvola-lääkäri. PAinoa ei ollu tullu kahen kuukauden aikana ku vajaa 500g ja pituutta 3cm. Pieni kokoinen on, mutta tasaisella käyrällä menee pikkasen nollan alapuolella...

Painoa siis: 8090g
pituutta: 70,6cm ja päänymp. : 44 cm.

Läääkäri kehui kovasti pojan taitoja ja seurallisuutta. :heart: Sanoi myös hurmuriksi, kun pojalla leukakuoppa ja mielettömän pitkät tummat ripset =)

Kiva klukea, miten teidän vauvat on kehittyneet! Joillakin taitaa lapsukaiset jopa kävelläkin! MEillä mennään kierien kovaa, ja kävelytuoilla tykkää kovasti kulkea. KOntata ei, mutta tosiaan kierii ja istuukin jo tosi tukevasti! Niin, ja yhtään hammasta ei myöskään meijän poijjaalla oo... jospa ne joskus tulla tupsahtas!

Mutta näin, nyt taas mentävä!

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! =)

Terveisin: SaNI ja poika 8kk1pv =)
 
Heips!
Pikakirjoitus, kunkohta pitää lähte viemään esikoista korvatarkastukseen.

Meillä on opittu istumaan, en tosin ole vielä onnistunut bongaamaan, miten jätkä nousee istualleen, joten pieni mahdollisuus on, että isoveljet ovat auttaneet. Mutta istua tapittaa milloin missäkin, eli eiköhän hän itse siihen nouse. Lisäksi Aleksanteri nousee polvilleen tukea vasten, mutta ei vielä seiso.

No joo, tuli vielä pikaisempi kirjoitus, kun kuvittelin. Kaksi isointa meinaa tappaa toisensa, täytynee mennä väliin...

K&A
 
Tervehdys kaikille!

Oikein uuvuttava helmikuu ollut, sairastelua kokoa ajan niin vauvalla kuin muullakin perheellä...siihen kun vielä lisää yöheräilyt, niin voimat on ihan finito :|

Onneksi kevät on tuloillaan, minut ainakin auringonpaiste muuttaa ihan toiseksi ihmiseksi =)

Keskusteluaiheista ei ole mitään hajua, niin vähän olen täällä käynyt lueskelemassa. Jos nyt sitten siitä omasta vauvasta höpöttelen...neiti täyttää lauantaina jo huikeat 9kk! Eilen illalla lueskelin tuota meidän odotuspuolen pinoa ja kyllä tuli tippa silmään, ihanaa oli tuo aika vaivoineen kaikkineen.

Täällä saa vauvaa vahtia ihan koko ajan, neiti nousee pystyyn joka paikkaan, nyt on onneksi oppinut jo itse laskeutumaan alas. Konttaa lujaa vauhtia ja istuu tosi tukevasti, aika paljon varvastaa seisoessaan, mutta eiköhän sekin ajan myötä korjaannu. Siivottava on tiheämmin kuin ennen, pikkusormet löytävät ihan kaikkein pienimmätkin roskat ja sitten taas kurkkua kakotaan... Kirjat ovat nyt ykkösjuttu, tykkää että hänelle luetaan, mutta ihaninta on itse käännellä sivuja ja tarkastella kuvia :)

Eilen oli eka hammastarkastus, yksi hammas vasta löytyy, mutta saa silläkin jo kipeän otteen äidin rinnanpäästä...pitäisi jo lopetella niitä yösyömisiä, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Ei auta taputtelut ja tassuttelut yöllä rauhoitteluun, se on vain ja ainoastaan äiti ja äidinmaito... no, eiköhän sekin asia sitten aikanaan järjesty.

Aika rientää, taas on lähdettävä koululaisia hakemaan...

Katti ja vauva kohta 9kk
 
hyvää kuuluupp..




7kk neukkula


6970g

68.5cm
-hymyilevä tyttö
-kasvu OK

ja lääkärin lopusta kirjotuksesta EI mitää selvee sua..
kaikk ol kumminnii kunnossa ja korviskaa ei ollu mitään

supon antamise jälkee kuumekii laski (neiti sairasti vauvarokon)

neiti s. 1.7.07

seur. nla on ke 12.3 klo 13




 
Alkuperäinen kirjoittaja virpi82:
hyvää kuuluupp.. 7kk neukkula


6970g

68.5cm
-hymyilevä tyttö
-kasvu OK

ja lääkärin lopusta kirjotuksesta EI mitää selvee sua..
kaikk ol kumminnii kunnossa ja korviskaa ei ollu mitään

supon antamise jälkee kuumekii laski (neiti sairasti vauvarokon)

neiti s. 1.7.07

seur. nla on ke 12.3 klo 13
Miten teillä menee yöt nykyään? Muistelenko oikein, että vauvasi nukkui jo todella pienestä koko yöt.
 
Nonni, hierojalla tuli käytyä, ja voi mahdoton mikä järkyttävä migreeni laukesi illalla :eek: Parempi olo on nyt kuitenkin sen jälkeen ollut. Pitäisi vielä venytellä kovasti, että aukeaisi kaikki paikat oikein kunnolla.

Katalle muuten tiedoksi, että lopetin facebook-tilin eilen. Vasta jälkikäteen hokasin, että olisi ehkä kannattanut ilmoittaa ystäville viestillä siitä, joten nyt moni voi varmaan ihmetellä katoamistani :/ Mutta jotenkin turha minusta on tuo facebook, hirveästi tulee koko ajan kaiken maailman pyyntöjä, joihin ei ehdi ikinä vastata...nytkin oli 51 pyyntöä ja sähköposti aivan täynnä ilmoituksia, joten päätin vetäytyä hommasta :)

Mutta nyt siivoamaan...joo, viikon jo hokenut päivittäin että luutu käteen ja hommiin, mutta mutta :whistle:

t.auramaria
 
Moikka!
Joo,Auramaria tuo on aika kaamee showmeinikin siellä facebookissa.Onneks en ole laittanut spostiin tulemaan niitä viestejä.Se sopii ihmiselle jolla on aikaa ja paljon!!
Meillä tuli aivan ihana ylläri!!
Isä soitti,oli hommannut meille todella upeen lukus"mokin", tilaa 300 neliötä ja talossa kaikki uudet luksushommelit,porealtaat ja sammiot..
vuoden vanha talo upeine terasseineen ja parvekkeineen.

Vielä lisäksi jok aamu aamupala viereisessä hotellissa ja mönkijäsafaria sekä hevosajelua ja koiravaljakkoa.
Ihan lähellä on hiihtoputki ja laskettelukeskus.Ai että...muksut on ihan intoa täys!!
Meillä tulee järkky iso peräkärry tavaraa täyteen,tavis sukset,laskettelusuket,lumilaudat,rattaita useempi...rinkkaa ja ergoa...Aiettä mä kyllä tuota pakkaamiseta kammoon.
Mutta on ihana päästä pois kotoa tuulettumaan.

Ai joo,ihana ylläri oli eilen vielä,isä soitti ja sanoi tilanneensa meille ukkelin kanssa hierojan sinne paikanpäälle.TUlee tiistai iltana...
Kumpa kaikki pysyis terveinä,viime hiihtoloma vaihtui laskettelureissusta oksennustautiepidemiaan...
Koko sakin kävi läpi.

Miska on tosi villiks heittäytynyt,koko ajan pitäis painia tms. hurjaa touhua pitää!!
Kiipee minne sattuu ja murisee ja ärisee!!
Ihan kuin juttelis,äittä,potta,lamppu ja kukka..Voi olla että luulen vaan!!

Tulin juur kaameesta vesiräntäsateesta,ihan jalat kastui läpi vaikka oli goret jalassa!!
Oli tosi järkevää lähteä tuonne,mutta ei näyttänyt vielä niin pahalta kun kotoa lähdettiin.Maisa ja Miska oli vaunuissa suojassa,mutta äitee kastui todella pahasti!!

Kesällä tuo ei niin haittaa,mut oli kylmää kyytiä!!

Jaahas,nyt mentävä tiskaamaa...Meillä nimittäin Maisa laitto tiskikoneen jotenkin epäkuntoon saas nähdä saako sitä korjattua enää...Poistopumppu käy koko ajan.Ja kone ei kauheen vanha vielä,4-5 vee eli ei pitäis laueta ihan vielä.

Miska täyttääkin jo 9 kk ens viikolla,voi jukra!
Iso poju jo. :heart:

Moikkis!,varmaan poikeen ens viikollakin,siellä on wlan ja kiintee verkko,otan oman kannettavan mukaan.
Heipat!!
pitäkää peukkuja että pysytään kaikki 8 terveinä!!! :wave:
 
Moikkis!

Katalle ja koko perheelle toivottelen mukavaa lomaa! :wave: Kuulostaa kyllä aivan mahtavalta nuo teidän lomasuunnitelmat!!!

Auramaria: Munkin tekis mieli mennä hierojalle. Varsinkin oikee hartia on ihan jumissa ja kipee. Saisinkohan aikaseks tilata ajan sun innottamana?

Anskuli1978: Ihana tuo Antonin orkideapelko! Mä nauroin täällä ihan ääneen, kun luin tuota sun kuvausta. :D Vaikka eihän toisen pelolle sais nauraa... :ashamed: =) Helmi pelkäs samalla tavalla sädetikkuja, kun sille niitä näytettiin joskus ennen joulua.

Teppis: Eikös oo ihanaa, kun piiperoinen lähtee ryömien liikkeelle? :) Meillä myös lähdettiin pari viikkoa sitten ryömimään ja kyllä on Helmin maailma avartunut! Koluaa kaikki paikat: löytyy sängyn alta ja yrittää tutkia koirankuppeja ja pistorasioita... Laitettiin pistorasioihin ne suojat, niin vähän turvallisemmin mielin voidaan olla. Mutta on se ihana katsella, kun toinen niin päättäväisesti on menossa millon mihinkin. Eilen oltiin miehen kanssa aamukahvilla Helmin leikkiessä lattialla. Keittiöstä Hempula sitten suuntasi kohti olohuonetta koko ajan itsekseen höpöttäen. Ihana on toisen touhuja katella. On se niiiin sulonen tyttö! :heart:

Tämä helmikuu onkin ollut Helmin kuu. Hemmu on nimittäin oppinu istumaan ilman tukea, ryömimään ja menemään konttausasentoon tässä kuussa. Saapas nähdä oppiiko vielä jotain muuta tai tuleekohan eka hammas suuhun tämän kuun aikana...

Kannattaa muuten pyörähtää Seppälässä, jos semmonen on lähellä. Kävin tänä aamuna tekemässä alle kahdeksalla eurolla 93 euron arvoset ostokset mulle ja miehelle. Siellä myydään kaikki loput aletuotteet tosi halvalla tänään ja huomenna. Joo, mutta se Seppälän mainoksesta... ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Katziina ja Helmiäinen kohta 9 kk
 
Tulin potkaisemaan Katziinaa takamukselle, puhelin nyt vain kouraan ja hierojalle aikaa varaamaan!

Katan hiihtolomasuunnitelmat kuulostavat taivaalliselta! Täällä on loma vasta viikon päästä, ja sekin nyhjotetään oman mökin sisällä :( Tai siis välillä tietty ulkoillaankin :p

Arvatkaapa, kuka ei oo vieläkään saanut luutua käteen :snotty:
 
Huh huijaa.. Olipas nukutus! Poitsu ei millään meinannu suostua unille, mut aikani kun annoin vaunussa kitistä, niin sinnehän sitten uinahti. Yliväsyny oli, ihan supervauhti päällä jakauhee riehunta. Sentään söi tosi nätisti hetki ennen sitä. Nyt hyvällä omatunnolla vähän palstailen... :whistle:

Katalle ja poppoolle onnea reissuun, että kaikki pysyy terveenä ja muutenki onnistuu! Ihana olis kyllä tollanen... Voiskin joskus vuokrata mun ja miehen perheille, me sinne tietty kans. Ois varmaan mukavaa, ihan vaihtelunkin kannalta. :)

Katziinan Helmillä ihanasti tullu just tässä kuussa taitoja. :D On ne kyllä ihania. :heart:

Meillä on nyt ollu vähän taukoo uusista... Käsistä roikottaessa jätkä askeltaa nyt aikasempaa reippaammin ja pääsee etenemänkin. Ennen tassutteli lähes paikallaan ja askeleet oli haparoivampia. Uus sana tuli eilen, 8kk päivänä... Se oli kissa. Muuten on ollu hiljasta, mut ihmekös tuo... jossain välissä sai melkein joka päivä merkata listaan jotain uutta. Jos ei taitoa, niin sit hampaan. :) Nyt muuten ootellaankin seuraavaa... Ihan pinnassa on ylhäällä toinen etuhammas. Se viereinen ei näy niin selvästi vielä.

Eilen tuli pipi pojalle... Hirvee huuto alko ihan yllättäen ja käännyin kattoon, oli poika paukauttanu sellasen palikkatestilaatikon kannen sormilleen. :( On ennenkin sillä leikkiny, mut nyt vissiin vähän innoissaan oli ja lipsahti. Sit istuttiin sylikkäin sohvalla pitkä tovi ja lohduttelin... Tuli se hymykin sieltä sitten lopulta ja pipi unohtu.

SaNi... Kokeilepa suurentaa päivän kiinteiden annoskokoa, jos helpottais yöheräilyjä ja syömisiä. Jos päivän aikana saa tarpeeks ravintoa, niin käyttää sitä sitten yöllä sen iltapuuron lisäks ja jaksaa aamuun. Tai ainakin paremmin... Kyllähän jotkut tarvii yösyönnin aika kauankin, mut tosta saattas olla apua edes vähän. :)

Jaa... Pitääkin huomenna koittaa keretä Seppälään, jos tilin saldo antaa myöten. Ite ainakin tarviin vaatteita ja poikakin. Mä en yleensä Seppälässä hirveesti käy, kun en o aikoihin sieltä mitään löytäny, mut kai sieltä ainakin jotain perusjuttuja löytys. Kiitosta vinkistä! :)

Meillä on nyt viljat ohraa lukuun ottamatta kokeiltu. Hyvin näyttäs vehnäkin passaavan, joten voin sit 4-viljan puurolla sen viimosen kokeilla. Nyt laajennetaan hedelmäpuolta ja pohditaan mahdollista kalakokeilua... Millä kalalla te ootte alottanu?

Jonnakar... Mites teillä on lähteny sujumaan? Onko suunta jo parempaan? Voimia! :hug:

Pyykit odottaa ripustajaa ja toinenkin koneellinen pitäs pestä... Jos kurkkais vielä muihin pinkkoihin. :whistle:

Myy ja poikanen 8kk1pv
 
Myylle ihan pikaseen ennen pihalle syöksymistä...

Kiitos vaan kysymästä, meillä päin peetä kaikki! :headwall: Tai siltä aina väliin tuntuu...

Possua syöty kahdeksan päivää ja pientä hienoa ihottumaa rupeaa olemaan koko kropassa.. Olen ennenkin epäillyt vehnänkin epäsopivuutta ja tänään annettuani KAURAleipää (sis. vehnää) jätkän leuka, poski ja korva ja korvan alus tuli täyteen kymmeniä pilkkuja.... :headwall: :(

Ääääääh.... :'( :( :ashamed:

Ihotestit, eikä verikokeet kumminkaan ole koskaan näyttänyt allergioita ja silti tökkii kaikki, mä oon puhki, koko perhe on puhki, enkä enää tiedä, miten jatkaisin. Yöt on mennyt myös suoraan sanottuna persiilleen, jo toista viikkoa nukuttu vähän väliä kiljahdellen, oiskohan tuota eroahdistusta ilmassa.. Luulen niin, koska vieressä pieni nukkuu kuin tukki.

Jonna huolesta soikeana ja Jere 8,5kk
 
hommasin tällasen kytkypuhelimen ja näyttää onnistuvan palstailu tälläkin, nyt voikin sitten palstailla missä vaan, ei tartte enää kärsiä vierotusoireista jos ei ole tietokonetta saatavilla. :whistle:
:D no joo palailen myöhemmin. Ei jaksa romaaneita tällä tyylillä kirjottaa :)
 
Jonnakar... Meillä oli kans vähän aikaa sitten tollanen vaihe, että poika heräili tosi paljon itkemään ja tutia sai ola antamassa jatkuvasti. Vieressä nukku kuiten hyvin. Eroahdistukseks päättelin ja tais mennä ohi parissa kolmessa viikossa. Jos yhtään lohduttaa. :) Toivottavasti teillä on myös sellasesta kyse ja yöt rauhottuu pian. Voimia! :hug: Toivottavasti niitä sopivia ruoka-aineitakin alkaa löytymään.

Teppis... Tollasta laitetta ei passaa mulle antaa millä pääsee palstaileen tietsikan puutteessa. Taidan olla niin parantumaton palsta-addikti, että pieni loma sillon tällön tekee hyvää. :LOL:

Ja sit muihin pinoihin taas... :whistle:
 
Heippa!
Terveisiä infrapunasaunasta! Meidän kuntosalille on tullut sellainen hienous! Pitäisi kuulemma vaikuttaa positiivisesti aineenvaihduntaan... Saapa nähdä. :D

Meillä on edelleen kalaruuat aloittamatta, mutta isommilla taidettiin aloittaa seillä, se kun on miedon makuista. Täytyykin aloitella kohta kaloja. Ehkä kuitenkin vasta maitoaltistuksen jälkeen.

Tuosta altistuksesta pitikin kysymäni, että oliko siis niille maidosta tuleville vatsaoireille, lähinnä oksentelulle, tehtävissä mitään. Kun meillä Aleksanteri oksentaa maitoa saatuaan niin kauan, että mahanesteetkin ovat pihalla, vaikka maitoa olisi mennyt vain pari teelusikallista. Kun aikaa varatessa hoitaja sanoi, että ei voi tehdä muuta kuin odottaa, että menee ohi, mutta mulla on muistikuva, että jonkun vauva oli saanut jotain vatsaa rauhoittavaa...? Osaisi sitten itse pyytää tarvittaessa.

Jonnakarin tilanteeseen jaksamista! Tuo allergiahomma on kyllä sellaista salapoliisityötä... Esikoisellakin allergiat löytyivät vasta altistuksessa, verikoe näytti negaa! :eek:

Nyt iltapuuhiin. :wave:

Kreecher ja Aleksanteri
 
Kylläpäs on pino ollut vaisu viime aikoina, liekö ihmiset hiihtolomien vietossa. Siinäpä se lomaviikko meilläkin hurahti ja arki astui taas kuvioihin. Ei tehty lomalla sen ihmeempiä, perjantaina käytiin Ideaparkissa, mutta muuten lojuttiin kotosalla.

Katziina, on joo kyllä tosi ihanaa kun pikkuinen ryömii :heart: . Tänäkin aamuna taas ihastelin, kuinka sööttiä se on toinen niin määrätietoisesti kulkee ryömien perässä, kun mä mennä viipotin pitkin kämppää aamutoimissani. Noita pistorasiantulppia täytyy meidänkin ehdottomasti hankkia. Vielä Niilo ei oo hokassu pistorasioita, mutta sehän on vaan ajan kysymys koska ne keksii.

Kalaruoat alotettiin joskus n. 7,5kk:n iässä lohella. Kauheen hyvin ei kala tunnu Niiloon uppoavan, mutta n. kerran viikossa yritän syöttää että tottuis makuun.

Jokos ebbuliinin porukka on tervehtynyt mahataudista? Käypäs muuten sinäkin tuolla tapaamispuolella huikkaamassa pääsetkö tapaamiseen. (Ja tietty kaikki muutkin ketkä olis halukkaita mukaan!)

Ainiin, mä meen tällä viikolla työhaastatteluun. Bongasin mol:n sivuilta oivan lisätienestin ansaitsemis paikan ja soittelin sitten siihen ja pääsen jopa sentään työhaastatteluun. Työtä olis pe ja la yhteensä n. 13 tuntia, siistiä sisätyötä...nimittäin Porvoon lakritsi-konsulenttina Hämeenlinnan citymarketissa :LOL: :ashamed: Saas kattoo ny kuin käy ja mitä siitä maksetaan, en mä nyt ihan millään vitosella/tunti sinne lähe seisoskelemaan.

Semmosta tänne tälläkertaa =). Tsemppiä ja jaksamisia allergiahommiin!!

teppis & Niilo 8,5kk

muoks: tässä olis vielä tämä tapaamispuolen linkki tyrkylle jos saatas lisää porukkaa kasaan:) http://kaksplus.fi/keskustelu/t895856
 

Yhteistyössä