~KesäMassut 2007~

Hei kaikille. Onkin aikaa, kun viimeksi olen kirjoitellut, vaikka juttuja olen käynyt lukemassa.

Hyrr..on niin KAMALAN kylmä, -31 näyttää mittari. Aivan jäässä tulin juuri neuvolasta.

Kuuttipieni: Aion yrittää hakea Pohjolasta vakuutusta vauvalle. Luulisi, että vauvalle saa vakuutuksen, vaikkei äiti ihan "terve" olisikaan. Kannattaa varmaan sinunkin hakea.

Onnittelut mukavista ultrakuulumisista+ neuvolakuulumisista niitä saaneille.

Tavarat: Ei ole hankittu vielä mitään. Vaunut kuitenkin katsottu jo valmiiksi. Pinnasänky tulee äidiltä. Turvakaukalo saadaan avomiehen veljeltä. Vaatteita olen muutamia kappaleita ostanut kirppikseltä, ihana, kun sai vaaleanpunaista ostaa. :) Avomiehen veljeltä tulee varmaan vaatteitakin. Niin, ja sieltä luvattiin rintapumppua lainaksi myös, joten siitä ei tarvitse stressata, on niin hintaviakin. =) . Muita tavaroita vielä katsellaan. Mies aikoi tehdä hoitopöydän, katsotaan nyt, jos tekee sen sitten- ei menisi siihenkään rahaa.

Flunssa: Sitä tosiaan on liikkeellä ihan kiitettävästi. Minulla ainakin ollut kamala flunssa. Ihan hirveä olo oli välillä, mutta nyt alkaa helpottamaan.

Seksi: Mitäpäs tähän sanoisi. Tekee kyllä mieli, aika useastikin, mutta kuitenkin seksin harrastaminen tuntuu välillä vastenmieliseltä. En tajua mikä siinä on, että kun alkaa tekemään mieli ja sitten kun pitäisi harrastaa, niin ei jotenkin...fiilikset saattaa vain mennä. Ääh, olenkohan epänormaali. :ashamed: . En ajattele, että miehessä vika ja siksi en sitä hänelle sanokaan enkä tosiaan kesken seksin viitsi sanoa, että nyt riittää, ei tämä kiinnostakaan. Mutta mieli kyllä tekee...

Neuvola + painoasiaa(kun kyseltiin): Sydänäänet oli ok, liikkeet erittäin ok, kun neiti liikkuu koko ajan vauhdikkaasti! Mahdoton vipeltäjä, toivottavasti tosiaan syntyy vähän rauhallisempana. :p . Sf- mitta otettiin ekaa kertaa ja on ihan NORMAALI (20cm); helpotus, kun minulla tällainen minimassu ja kaikki päivittelee sitä (ARRGHH :kieh: ).
RR 122/60 eli samoissa kuin ennenkin. HB 121, laskussa, mutta edelleen ihan hyvä. Paino laskenut nyt 200g. Lähtöpainosta ollaan tietysti kaukana, mutta edellisestä kerrasta pudonnut 200g. Syömisestä puhuttiin eli muistanko syödä ja milloin pitää syödä ja kuinka paljon. Neuvolatäti huomautti, että painon pitäisi nousta 8-10kg, jotta vauva kehittyy normaalisti. En ainakaan itse näkisi sitä noin yksiselitteisenä. Ärsyttävää- en tajua, miksi ei olla tyytyväisiä, ettei kauheasti tule painoa...
Olen kyllä syönyt ihan hyvin, joka päivä yhden lämpimän ruoan ja muutakin. Karkkiakin olen jopa napostellut, ja mielestäni aika paljon. Salmiakkiakin syönyt, mutta ei minulla vaikuta verenpaineeseen näköjään.

Sellaiset kommentit nyt tällä kertaa pikaisesti.

Pepsukka ja neiti 22+4.
<br><br>
 
Voih..JO unohdin mitä piti sanoo... :snotty:

Maisalla ollut se räkätauti ja voi että..Säken huonmasin että tytöltä on korva puhjennut...Märkää juoksee korvasta ulos.KAmala olo,minkälainen äiti oon kun en ole huomannut että tyttö noin kipee.
Yöt nukkunut hyvin,syömisiä pantannut,eli vellil on ainut joka on kelvannut mutta tyttö on sellanen kausisyöppö muutenkin ja aattelin että kun nuha ei vaan maistu.

Nyt on korvalääkäri kolmelta.

Olen kipulääketta antanut jakai se vienyt sen kivun niin hyvin...VOi että.

Masu on vähän kasvanut tuosta profiilin kuvasta,mutta mulle ei oo tullut sellasta ihanaa pallon näköistä vieläkään,kkuten esim HAnilla oli!!
Mä en ala!!
Jotenkin mulla vauva kasvaa ylöspäin ja sitte navan kohalla alkaa pullottaa.Alavatsassa tuntuu ihan "tyhjää" tuossa häpyluusta ylöspäin noin 10 cm.

painosta

lähtöpaino oli se 58 ja nyt 60 vaaka näyttää.
En ala ees purnaamaan siitä että nousis nyt..Mulla joku systeemi vaikka oonkin normipainoinen että paino ei nouse vaan.
En aio ottaa stressii siitä,se tulee mitä tulee.Toivon tietty että saisin 10 kiloo mutta kun ei ole ees kaksosista onnistunut,eikä muista niin en masennu ihan kuitenkaan...

Mulla iskeyt kauhee virtapiikki.EIlen luuttusin taloa,jalkalistoja ja seiniä,konttasin koko talon lattiat läpi,vaikka ois moppiakin voinut käyttää!!! ;)

Tolun tuoksuun oon ihan koukussa,se oli tuossa MAisan odotusaikanakin sama.Joka toinen päivä luuttusin seiniä sun muita pintoja...Kaapin ovia jne...
Se iskenyt nyt taasen.Ihanaa mennä nukkumaan kun tuoksuu tolu/puhdas..
KOukussa!!! :D

On ihana palsta tosiaan ja huippukiva lukea teidän juttuja.Koitan ehtii paremmin kommmentoida kun saan murheen tuosta sytämmeltä eli tuon tyttösen lääkäriin.
Tuossa helmien kanssa leikkii...On kyllä niin kiltti... :heart:

VOinteja ihan kaikille ja iso,iso :hug:

kata 23+5
 
Irmeli harmaana
Ei sitä korvatulehdusta aina huomaa, turha Kata siitä syytellä itseään. Lapset reagoivat siihen kaikki niin eri tavalla. Meillä kun tyttö oli pieni, ainut mistä tiesi että oli korvatulehdus oli, kun flunssan jälkeen oli yskä kestänyt kaksi viikkoa. Nyt vasta isona ekan kerran sanonut että korva kipee. Ei noussut pienenä kuume ja söi kuitenkin. Mutta siis oli "selvästi" kipeä.

Mulla kanssa lääkäriin aika 14.15, taitaapi olla poskiontelotulehdus. Viime viikon oli tyttö kovassa kuumeessa ja olin pois töistä. Nyt olen itse ihan nukkuneen rukous eikä edes ääntä tule kurkusta, mutta ei oikein voisi jäädä saikulle töistä. Aamulehdessä meinaan oli juttu että ensi viikolla odotetaan päiväkoteihin influenssa epidemiaa, ja se tarkottaa sitä että meidän tytöllä se varmasti tulee olemaan... :( Ja sit pitää kuiteskiin jäädä pois. Jos olis joku toinen työpaikka, täällä kun ei sitä ymmärretä että mä en voi sille mitään että lapsi on kipeenä.

Noh, enää parisen kuukautta... :D
 
tulin vaan äkkiä tuolta petinpohjalta kertomaan kuulumiset. ekaa kertaa tosiaan sain itseni nyt pariin päivään sängystä ylös.

sain sitten jonkunlaisen maha pöpön ja olen ollu todella kipeä. eka yö meni vessassa istuessa, seuraavana päivänä lensi laatta kaaressa ja sit alko noin 15h kestävä poltto mahassa ja siihen päälle vielä ihan hirveä närästys.

olin tietenkin ihan paniikissa, et miten vauva siihen suhtautuu mut lääkärit sano ettei tarvi olla huolissaan ja aika jännä juttu kun Samppa ei olekkaan sitten ikinä myllännyt ja harjoitellut näin paljon. ihan koko ajan vehtaa eikä loppua näy tulevan.

kommentoin taas kun jaksan seuraavan kerran koneelle

Hani ja Samppa 23+2
 
Moikka!
Eilen oli niin väsy päivä, etten istunut koneelle ollenkaan. Ja se on silloin iso väsy! :D
Sain kuitenkin hilattua itseni illalla vesijumppaan ja se sitten taas virkisti niin, ettei meinannut nukkumaan päästä ollenkaan.

Toi mahatauti on varmasti ihan kamalaa raskaana ollessa, tai kamalaa se taitaa olla muutenkin. Mulla on ollu viimeksi 8-vuotiaana, muistikuvat on melko hataria. Onneksi!

Meidän esikoisella ei korvatulehdukset oireilleet mitenkään muuten, kuin että piti pientä lämpöä (reilu 37) yllä. Kerran oli ehtinyt aika pahaksi ennen kuin tajusin viedä lääkäriin. Kyllä oli itselä äitinä aika huono mieli silloin, mutta eipä tuolle minkään voinut, kun ei oireillut.

Meidän pojilla on molemmilla ollut sekä 50cm että 56cm vaatteita ja kyllä mun mielestä oli kiva, että oli vauvalle sopivia. Molemmat pojat, etenkin kakkonen, olisivat hukkuneet 60-senttisiin. Just tossa pakkailin noita lainaks kaverille. :)

Kiva kuulla, että muutkin on nostelleet painoa ihan reippaasti. Tosiaan alkoi jo tuntua, että kaikille muille tulee painoa tosi vähän ja meikäläinen keräilee muidenkin edestä! :D Multa pitäisi kieltää noi jaffa-keksit. Anoppi toi paketillisen vierasvaraksi. Olen ollut erityisen vieraanvarainen itseäni kohtaan. Puoli pakettia humpsahti eilen illalla vesijumpan päälle. :ashamed:

Jaaha. Kuopus tuli tuohon kiehnäämään ja kaipaamaan huomiota. Täytynee siirtyä ansaitsemaan "vuoden äiti" -patsasta. Se on jostain syystä jäänyt joka vuosi saamatta! :whistle:

Kreecher ja Antero 21+5
 
moi mammat!!

Teillä siellä Suomessa kauheita pakkasia kuulemma.. grrr... koittakaahan pukea sitten lämpimästi, eikä mitään flunssia keräillä.

Moni on näköjään siinä mahataudissa nyt, ainakin Hani tällä hetkellä, koittakaa kestää.. kurjaa varmaan.

Mä otin kans tänä aamuna uudet Masu kuvat ja lisäsin tuonne profiiliin.. Matkin vielä näköjään Hania, kun oli samallailla mustaa päällä :LOL:

Maha on aamuisin niin pienemmän näköinen ja riippuu niin kuvakulmasta, koska edestä päin se taas näyttää jätti isolta pallolta.. mutta tuosta sivusta aika siveellisen pieneltä.. No Sf mitta oli 22..
Ja viikkoja on nyt vissiin jotain 25 jos en aivan väärin muista.

Enää 2 päivää ja sitten on se 4 D ultra, arvatkaas odotanko sitä!!

Niin ja yhtenä aamuna otin iteltä verensokerin. siis paasto arvon, niin oli just sen rajan yli mitä sais olla raskaana.. mainitsin siitä neuvolassa.. niin sanoi täti vaan, että joo voi lähettää mua johonki seurantaan sitten jos haluan.. heh. Vähän eri hommat täällä ku suomessa. Suomessa mulla olis varmaan jo Raskausajan Diabetes.. varmasti. No kaippa se pissaa sitten tutkii paremmin ens kerralla.. jos on vielä jotain siinä.. nytkin oli 3 plussalla leukkarit siinä ja vähän muutaki, mutta kun ei ole nyt isoa vaivaa niin ei siihen mitään aloitettu.. siis kuuria.

Ja ajatelkaa ku niistä suppareista mainitsin, että oli pari mulle tullu,, jotka vissiin niitä oli. Niin täti sano, että joo täällä annetaan kohdun suun olla rauhassa, eikä sinne turhaan kurkita. No mistäs sitten tietää, onko se auennu vai miten hyvin kiinni?
Suomessa on niin paljon tarkempaa se seuranta oikeesti! Ja mulla ei tosiaan lue mitään minkälainen kohdunsuu on missään papereissa.. äno kunhan vauva pysyy ilman supistuksia kyydissä siihen asti ku tarvii niin hyvä mulle.
Nythän onneksi olen saanutki niin rauhassa olla.. mutta kun noita mäkiä kulkee ylös tuon koiran kans, niin välillä kyllä niin puuskuttaa ja tuntuu että voisko olla supistuksia.. en tiedä..miltähän ne tunuu oikeesti..no ehkä ne on vaarattomia.

No mutta nyt koiran kans ulos.. ja hyvät illan jatkot!!
 
Moonlight; Juu, aika rennommalta tuo touhu siellä kuulostaa ja pakko todeta että vitsit että olen sulle kade!! Mäkin himoitsisin sinne 4D ultraan, mutta on niin kallista ja meillä on se Lapin matkakin nyt edessä.... *huokailee*

Mutta Jee jee, saatiin se pinnasänky mitä himoitsin! Mies käy hakemassa sen sunnuntaina ja viedään se sitten vielä varastoon odottelemaan, no jos malttais vaikka toukokuuhun asti odottaa, ennenku laittaa esille :D Patjankin olen jo katsonut valmiiksi, pitää sitte sellainenkin käydä hakemassa.

Mulla olisi tosiaan nyt maanantaina sit se neuvola ja mielenkiinnolla odotan paljon on painoa tullut... tänään iski oikein kunnolla tajuntaan kuinka valtava mä olen jo.... muutenkin ollut n.40 kokoa ja nyt on jo iso maha niin apua..... Minkäkokoinen sitä on sit 37+ viikoilla??

Tuli muuten mieleen noista neuvoloista, että kun sitten sitä seuraava neuvola on sitten 26 viikoilla niin eikös se ole sitten 2 lääkärineuvola 3:sta?

Vauvakin on ruvennut potkimaan kunnolla, siis kovaa, välillä kun laittaa käden mahalle niin sieltä tömpsähtää heti tuntuvasti takaisin. Rauhallinen tapaus tämä vaavi on kyllä vieläkin, vaikka joskus innostuukin riehumaan :)

Täällä on kyllä ollut kylymä! Aamulla näytti mittari -24 ja ihan etelä suomesta siis ollaan, niin kauhistuttaa ajatella kun ensi viikon lauantaina olisi sinne Lappiin lähtö, että joutuuko sitä viikon istumaan mökissä vai helpottaako tuo pakkanen pian...

-Hiiviö & Elvis 21+3-
 
Hiiviö: Mulla on seuraava neuvola, kun 22 viikkoo tulee täyteen ja siitä seuraava on sitten lääkärineuvola. Se toinen kolmesta. =) Eli menee varmaan sinne 26-27 viikolle..

Kävin tuon yskäisen poikaseni kanssa tänään lääkärissä ja kaikki oli ihan kunnossa. Lääkäri sanoi, että nyt on liikkeellä semmosta pitkäkestosta yskää ilman mitään muita oireita ja siltä tää meidänkin pojan "tauti" vaikuttaa. Määräsi yskänlääkettä tarvittaessa.

Samalla kertaa lääkäri katsoi mun pakara- ja reisilihaskipujen takia otettujen uusien verikokeiden tulokset. Niissä ei ollut vieläkään mitään ihmeellistä. Tää oli eri lääkäri kuin viimeksi kun kävin kipujeni kanssa ja eka lääkäri oli sitä mieltä, että kivut ei liity raskauteen, mutta tää uusi lääkäri oli sitä mieltä, että todennäkösesti ovat juurikin raskaudesta johtuvia pehmytkudosten ja nivelten kipuja. Jotenkin on helpompi uskoa tätä uutta lääkäriä, koska hän sattuu olemaan nainen ja kaiken lisäksi vielä raskaampana kuin minä :D Vaan eipä paljon lohduttanut kun kivuille ei voi mitään tehdä eikä ees panacod niihin oikein auta :(

Hemoglobiini oli laskenut jo 113. Ilmankos on ollut viime aikoina aika vetämätön olo.

Kylmä on! -27 näytti nyt mittari. Aamulla se oli -33! Hämeenlinnassa.. Ei paljon ulkoilla..

Ihania masukuvia teillä! Huomenna voisin päivittää omani, kun olisi "merkkipäivä", tasan 20 viikkoa =)

-ebbuliini rv 19+6-
 
No niin, viimeinkin pääsin lukemaan uusimmat kuulumiset ja kirjottamaan myös omiani. Kotikoneeseen iski virus, enkä oo vielä saanu aikaseks laitettua sitä kuntoon. Nyt alko työt niin pääsi taas koneen ääreen. Johan tässä alko tulee vierostuoireita, kun en moneen (lue:kahteen) päivään päässy tänne. Minäkö koukussa :whistle:

Jaa jospa laittaski alkuun heti omaa napaa, jossa tosin ei ole ihmeitä kerrottavana. Vauveliini potkii jo melkoisen kovaa ja useasti. Liikkeet tuntuu hyvin päälle päinkin, mies ei vaan vieläkään ole onnistunut niitä tuntemaan. Taitaa kiusata uhallansa pikkuinen isäänsä. Jokakerta meinaan kun sanon isännälle, että nyt kokeilee kun potkii kovasti niin samantein kun mies saa käden mahan päälle pikkunen lopettaa liikkumisen ja vaikka mä olisin ensin pitänyt kättä mahan päällä ja mies salavihkaa vaihtaa omansa tilalle niin varmana loppuu potkut siihen paikkaan, aika velmu kaveri tuo meitin pikku-ukko :LOL: Toivottavasti nyt edes jonkun kerran onnistuu mieskin potkuja tuntemaan =)

Supisteluja tulee jonkun verran lähes päivittäin. Kurja kun nyt jo alkaneet. Kunhan vaan pysyisivät sen verran aisoissa, etteivät tee kohdunsuulla tuhojaan. Nyt on alkanut todenteolla vaivaamaan myös nuo lonkat, ei pysty kun hetken nukkumaan yhdellä kyljellä, kun jo alkaa päällimmäistä lonkkaa särkemään. Selällään olo olis lonkkien puolesta hyvä, mutta en enää voi olla selällään kun tulee huono olo. Eli aikamoista taiteilua on meikäläisen nukkuminen. Muutenkin on ton nukkumisen kannalta niin vaikeeta. Muutkin on kirjottaneet tosta aamuyö heräilystä ja mä kuulun kans siihen sakkiin. Eli herään hyvin usein (sillon kun nyt yöaikaan ylipäätään olen nukkumassa, enkä töissä) siinä kolmen aikaan ja en saa kertakaikkiaan millään enää nukuttua. Pyörin ja väännän sängyssä niin aamuun asti nukkumatta yhtään. No sittenhän se aamuyöstä herääminen kostautuukin iltapäivästä. En kertakaikkiaan kahden jälkeen enää tahdo pysyä hereillä. Saatika että jaksais lähteä johonkin. Alan kyllä olee totaalisen kypsä siihen, etten saa nukuttua. Ja varmastikaan tämä ei ainakaan helpota kun loppua kohden mennään.

Vauvaunelmalle kiitos vauva-lehden kantoliinan kommentoinnista. Eli ei kannata ainakaan sen liinan takia lehteä tilata. Se hug a bub kyllä vaikuttaa melkoisen hyvältäm joten taidanpa itsekin hankkia sellaisen. Huutiksessa näytti olevan jokunen myytävänä, täytynee sieltä yrittää metsästää liinaa.

Sukupuoli asiassa voitte uskoa myös meidän saaneen kommenttia. Jotenkin ihmiset luulee meidän olevan kovin pettyneitä kun vieläkään ei ole tyttöä tulossa. Kaikille ollaan siis jo kerrottu pojan olevan tulossa. Itse ei todellakaan olla vähääkään pettyneitä ja pojaksi kokoajan vauvan kuvittelinkin. Ja se vasta ärsyttääkin jos joku luulee meidän nyt oikein yrittäneen tyttöä, siis että sitä varten vaan oltais alettu vauvan "tekoon" että saatais tyttö. Tätä vauvaa ensinnäkin yritettiin yli kolme vuotta, joten tottavie ollaan ikionnellisia että ylipäätään vauva on viimein tulossa. Sukupuolella ei taatusti ole pienintäkään merkitystä. Aaarg, ihan alkaa sappi taas kiehua kun ajatteleekin! Vaikka täytyy kyllä myöntää, että joskus tuon nuorimmaisen pojan jälkeen tuli joku ihme oman-tyttären-kaipuu-vaihe ja silloin jos olisin raskaaksi tullut olisin saattanut ehkä hetkellisesti jopa ollakin hieman "pettynyt" poikaan.

Nyt saa kyllä tosissaan liikkua kieli keskellä suuta pihalla ettei vaan liukastu. Mäkin heitin kentsalleni toissapäivänä pihassa, en tosin liukastunu vaan astuin kuoppaan. Meidän koira on kaivanu pihaan kivan kuopan ja nyt kun siinä on vähän lunta päällä en huomannut sitä enkä tietenkään muistanut sen olemassa oloa niin hups vaan nurin mentiin. Masuun ei onneks käyny, mutta selkä vähä retkahti ja on nyt vihotellut.

Ruokahalua on kyllä ihan kiitettävästi. Mulla ei oo nyt mitään erityisempää himon kohdetta vaan yleisesti tekee mieli ruokaa. Tänään tein omasta mielestäni erityisen hyvin onnistunutta jauhelihakastiketta ja perunamuusia ja olisin voinut vetää sitä aivan määrättömästi. Tästäpä sainkin oivan aasin sillan...

...Mulle on tullut vähän pakokauhu ruuan suhteen, kun nuo meidän pojat syö nyt jo ihan kiitettäviä määriä ruokaa, esim. tohon perunamuusiin kuorin 2,5kg perunoita ja kolmeen litraan kastiketta tuli 800g jauhelihaa, jätkät (mies mukaan lukien) kun söi niin eipä jäänyt kuin tippa tähdettä huomiseksi ja mä olin ajatellut siitä riittävän ruokaa ainakin pariks päiväks. Samaten tein äskettäin viisi litraa kalasoppaa, eikä siitäkään riittäny ku pariks kerraks. Mihin ihmeeseen mä joudun muutaman vuoden päästä kun pojat (masu-poika mukaan lukien) vielä kasvavat ja ruokahalu siinä ohessa. Mun täytyy varmaan hankkia soppatykki ja siinä keitellä perheelle ruokaa. Ja isäntä saa paiskia niskalimassa töitä että rahat riittää ruokaan ;)

Nimi on pojalle jo valmiina. Tytölle olisikin ollut paljon vaikeampi keksiä hyvää, tai olishan tytöille nättiä nimiä vaikka kuin, mutta kun meillä on ehtona, että nimi alkaa N:llä ja mielummin vielä NI:llä niin eipä olis kyllä tytölle oikein mieluista löytynyt. Mutta pojalle on hyvä NI alkuinen nimi tiedosa. Toista nimeä pitää vielä miettiä. Meillä on kaikilla muilla pojilla toinen nimi suvusta joten ilmanmuuta tällekin tulee, mutta ei olla vielä päätetty kenen nimi otetaan. Esikoisella on isänsä toinen nimi, keskimmäisellä on vaarinsa ja nuorimmaisella on isoukin. Tälle tule joko minun tai miehen edesmenneen papan toinen nimi. Niin ja tosta NI-alku kriteeristä sen verran, että kun kahden vanhimman pojan nimet alkaa MI ja nuorimmaisen alkaa NI niin onhan se tämänkin nimi alettava NI, että on sitten kaks ja kaks B) Täytyy kyllä mainita, että Katalla on hyvä maku tulevan pojan nimen suhteen :whistle: ;)

Välit vanhempiin mulla on tosi hyvät ja lämpimät. Joka päivä vähintään kerran äiti soittaa ja kyselee kuulumisia. Joskus se kyllä kyllästyttää, mutta toisaalta joka aamuiseen puheluun äidiltä on niin tottumut, että jos se ei jostain syystä soitakaan on ihan huoli. Porukoilla käydään kylässä varmaan kerran kuussa ja aina heiltä saa apua jos tarttee. Ja pojat on tietysti oikeita mummun ja vaarin kultamussuja! Anoppiin ei olla yhteyksissä oltu moneen vuoteen. Se ei pidä mitään yhteyttä meihin, miehen puolesta se on tosi kurja ja sekin harmittaa kun anoppi kyllä muistaa muita lapsenlapsiaan jouluina ja syntymäpäivinä, muttei meidän. Appiukkokaan ei kovin aktiivinen yhteydenpitäjä ole, mutta joskus sentään ja käy lasten synttäreillä jne.

Kiloja ei vielä ole tullut kuin kolme lisää, mutta ihan varmana loppua kohden kiihtyy toi painon nousu. Esikoisesta tuli 25kg, tokasta 10kg ja kolmannesta 25kg. Nyt odotan kans jotain n. 10 kg:n painon nousua, sillä ekaa ja kolmatta odottaessa olen ollut hoikka joten helpommin paino noussutkin, kun taas tokassa raskaudessa ja nyt olen isompi niin paino ei ehkä niin helposti nouse. Selitän tuon teoriani sillä, että jos ihminen on joskus painanut vaikka 80kg ja laihduttaakin itsensä 60 kiloiseksi, niin elimistössä on "muistissa" tuo isompi paino ja helposti paino nousee takaisin sinne lähtölukemiin jos ei kokoajan katso mitä syö. Ja sitten kun paino on valmiiksi jo siellä 80kg:ssä, niin ei niin helposti lihokaan kun paino on siellä omissa huippulukemissa jo valmiina. Joo tulipa sekavasti selitettyä, tokkopa kukaan tajuu mitä tarkotan...

Nyt en osaa yhtään päättää mitä teen äitiyspakkauksen suhteen, kun siskolta saadaan -05 pakkauksen vaatteet käyttämättöminä, että kannattaako ite sitten ottaa koko pakkausta. Kyllähän sillä rahallakin sais ihan kivasti esim. Lindexiltä ja H&M:ltä vaatteita osteltua kun ei noissa paikoissa vaatteet niin kamalan kalliita ole. Toisaalta siinä äitiyspakkauksen saamisessa on se jokin ihana fiilis minkä vuoksi olis ihan kiva se ottaakin, mutta miten järkevää se on sitten pelkästään fiiliksen vuoksi sitä ottaa. Äst, mitähän ihmettä sitä tekis...

Joo nyt alkaa mennä pakkaset jo pikkasen liian pitkälle. Eihän tonne pihalle voi nokkaansa pistää. Ihan sääliksi kävi laittaa koululaista eilen aamulla kouluun. Sai kyllä änkeä sille päälle kaikkea mahdollista välivaatetta toppapuvun alle.

No joo nyt on kai viimein aika lopetella tää tarnointi taas. Tsemmppiä ja paranemisiä kaikille sairastuneille. :hug: Koittakaahan parantua!

Teppana & pikku-ukko 21+3<br><br>
 
Olipas tänne taasen tullu parissa päivässä paljon asiaa :) Oon flunssan kourissa vaan sängyssä makoillu enkä edes koneelle vaivautunnu.

Moni muukin ollu kipeenä, voimia vaan kovasti ja paranemisia :heart: Nyt tosiaan tulossa kaikenmaailman flunssa-aaltoja ja vissiin se noroviruksen toinen versio joten toivottavast pysyttäs terveinä niistä huolimatta. Ja monella lapsikin kipeänä..kurjaa :(

Pikkumyykös se kyseli onko täällä muita "apuvälineiden" käyttäjiä(?) Mulla on käytössä nukkumatyyny jalkojen välissä ja on kyllä aika ehdoton! Pysyy lantio mukavasti suorassa kun ei ole polvet yhdessä. Ja joinakin öinä pidän vielä toista tyynyä masun alla tukemassa :)

Tähtitaivas, mulla kans päänsärky vaivaa mut lähinnä kausittain. Muutaman päivän saattaa sattua ja sit taas pitää taukoa. Inhottavasti oikein vihloo ohimoita tai jotain muuta yhtä tiettyä paikkaa :\|

Kiloista oli puhetta..mulla lähtöpaino oli neuvolan vaakalla 63 ja nyt 65 viime neuvolassa. ELi pari kiloa tullu vaan, vaikka masu hurjan iso jo. Mut huomaan kyllä että esim reisistä ja tuosta jenkkiksistä on lähtenyt täytettä ja siirtyny ilmeisesti masuun sitte :D neuvolassa kehotti kans syömään hyvin kun on jo ennestään suht hoikka niin imetyksessä hänen mukaansa saattaa sit kostautua. Mikä joidenkin kohdalla on kyllä tottakin.. Mutta ite en ainakaan jaksa stressata painon suhteen olleskaa, tulee mitä on tullakseen =)

Voi kuinka ihania masuja teillä onkaan!!..pitäisiköhän munkin rohjeta ottaa tuollainen vähän "rohkeampi" kuva niinkun Hanilla ja Moonlightilla ;) ..nyt vielä voisikin ottaa ennenkun alkaa tulemaa raskausarpia. Sanon kun, koska meidän äitille on tullu paljonkin ja kuulema melko periytyvää on. Nyt mulla on tullu pari pientä arpea tisuihin joten tästä se kai alkaa :ashamed: Mies on kyllä innokkaasti tehny mulle kokovartalorasvauksen aina iltaisin jotta pysyis iho kosteana venyessään. Ja nännejä rasvaan extrakosteuttavalla perusvoiteella kun on tosi kuivan tuntuset aina välillä ja tuntuu että ne halkee jos unohtaa rasvata. Onko muilla samoja ongelmia kenties?

Hmm..jotain muutakin oli vielä mutta RADE pukkaa :whistle:

Aijuu..aloin vihdoin kasailemaan isyyspakkausta kullallein :D Mielestäni aivan loistava idea ja nyt ihan innoissani yritän keräillä siihen kaikkea oikein kivaa. Tiedän että mies tulee yllättymään tosi iloisesti sittenkun saa pakkauksensa, yleensä kun miehet jäävät niiin vähälle kaikessa liittyen raskauteen. Miksi äitiyspakkauksenkin pitää olla juuri äitiyspakkaus nimellä..argh. On vaan ruvennu ärsyttämään kun kaikki kiinnittää nykysin huomion vaan muhun ja masuun ja mieheltä harvoin mitään kysellään. Ihan jo kaveri ja perhepiirissäkin mikä on musta tosi surullista. Äh..nyt täytyy lopettaa tästä aiheesta ennenku alkaa tosissaan keittää :whistle:


Jotain unohtu mutta myöhemmin lisää...


:wave: vauvaunelma ja pikkune 21+4


muoks. (vihdoin profiilissa vähän tuoreempi kuva)<br><br>
 
kolmas
Moro kaikki!

Liitoskivuists joista aikaisemmin valittelin, eilen vihdoin pääsin sairastelujeni jälkeen mammajogaan, ja avot! kaikki kivut jäi sinne!! Suosittelen siis lämpimästi KAIKILLE joogaliikkeitä! Kirjastosta saa äitiysjoogakirjoja, joita kannattaa tutkiskella. Pitää nyt yrittää itselläkin päivittäin tehdä tiettyjä liikkeitä, että pysyisi nuo kivut pois. Onko muilla kokemuksia joogasta?

Kiva kuulla ulkomailla asuvien kokemuksia paikallisesta 'neuvolasta'. Onkos siellä Norjassa (ja muuallakin) minkälainen äitiysloma? Synnytetäänkö laitoksella vai kotona? Hollannissa esim. suurin osa synnyttää kotona, ja muutenkin sairaalasta lähdetään melkein samantien kun on synnyttänyt. Kotiin tulee sitten pariksi viikoksi päivittäin henkilökohtainen avustaja! Aika upeeta!

jeps, takaisin töiden pariin..

Hyviä vointeja kaikille! Toivottavasti pöpöt vähenee näiden pakkasten ansiosta!

=) kolmas 20+3
 
Heippa! :wave:

Nonni, nyt täälläkin mennään jo paremmalla puolella puoliväli ylitetty JIHUU!!!

On mennyt todella nopeasti aika, loppu menee varmaan vielä nopeammin.
Nyt täytyy noita hankintoja sitten alkaa pohtia kaiketi. Oli hyvä huomio jonkun kirjoituksessa, että eihän sitä tiedä kuinka kauan on "shoppailukunnossa" ;) .
Paljon on täältä saanut vinkkejä noihin hankintoihin, kiitos kaikille niistä!

Painoa on tullut 1.5kg, minusta ihan kohtuudella. Itse en painoa ole tarkkaillut vielä sen kummemmin. Tulee minkä tulee, mutta toivottavasti ei paljon yli 10kg kun olen niin pienikokoinen. Mutta nythän se paino käsittääkseni vasta alkaa nousta ?!

Hyviä vointeja kaikille!

Anni ja Pullukka 20+2 :heart:
 
Ihana kuva vauvaunelma
VOi että mä kadehdin kun teillä NIIN upeita vauvamassuja!!!
No,muutama viikko ja mullakin jo varmasti!!!

Kävin äitipolilla.Eilen tuli limansekaista verta ja on tässä pitkin viikko asupistellut...
Mutta onneks ei ole edennyt mitenkään tilanteet tuolla alapäässä,eikä verta näkynyt enää.Sanoi että paljoa ei tarvii kohdunsuuta tökätä kun se on niin verekäs että alkaa vuotelee.
Mutta kaikki ok ja Miskalla painoa jo 500 g!!!Ja on ottanut kiinni sen mitä rakenneultrassa oli jälessä eli vaavit kasvaa eritahtiin vaan!!!
Nyt oli ihan prikulleen oikein!

Maisa sai kuurin ja antibioottitippoja korvaan.On jo kyllä parempi,kyllä se tais kipee vähän olla kun sellanen sylikissa vaan oli.

Voi ej,jotain piti laittaa,mutta nyt itkuhäly vilkkuu..

kata 23+6
 
Heips taas täältä..

Nyt olen siis varma, että tämä ihme kipu tuolla pikkuhousujen resorin kohdalla nivusessa on Liitoskipua! Ajattelin sen vain ensin johtuvan muusta, kuten pupuiluasennosta..mutta nyt se on oikeesti niin kipee, että sitä sen täytyy olla..voih. Pitää tosiaan sitä Joogaa alkaa miettimään niinku Kolmas sano.

Ja sitten noista äippälomista ja muusta käytännöstä täällä Norjassa , kuten Kolmas kyseli;

* Varoitus, tulossa pitkä juttu*

Eli täällä on semmoinen käytäntö, että äitiyslomalle jäädään pääsääntöisesti 3 viikkoa ennen laskettua aikaa ja sitten saa itse päättää onko 10 kk täydellä 100 % omalla palkalla äitiyslomalla vai ottaako 80 % palkan ja on sitten 12 kuukautta lomalla.
Ja jos isä ei voi olla omalla lomallaan niin nekin siirtyy äitille ja samoin ne isyysloma rahat. Eli meillä kun mies on suomalaisella firmalla töissä, eikä maksa veroja tänne, niin täältä ei sitten saa mitään lomiakaan. Eli ne tulee mulle.. ;)

Laskeskeltiin noita rahoja tuossa ja ollaan ajateltu, että otan sen 100 % palkan, kun ei sitten tiedä miten on asiat äippäloman jälkeen. Ja mehän muutetaan suomeen kuiten joko kesällä tai syksyllä todennäköisesti ja tämä mun palkka eli äitiysraha siirtyy kans samalla suomeen. Eli vaikka muutan niin saan täältä loppuun asti sen rahan.
Mikä on oikeesti mulle huippu juttu, koska suomessa hoitoalan palkat on 3 kertaa huonommat ku täällä ja nyt saan kuiten saman rahan ku olisin töissä. Ihan niinku nytki ku olen saikulla, niin koko palkaa tulee silti. Eikä tipu mihinkään niinku suomessa. Olenhan ollu saikulla jo koko raskauden ajan.

Ja sitten lasten lääkäri ja muista asioista,,

Täällä Norjassa on ilmainen terveydenhuolto lapsille siihen asti että lapsi täyttää 7 vuotta ja hammashoito on ilmaista siihen asti että täyttää 18. Eli mulla ei niin kovin ole siitä hätää, jos tosiaan joutuu sitten paljon lääkärissä käymään, niin ilmaista on.

Synnytyksestä norjassa;

Eli sairaalaan mennään niinku suomessakin, tai tietty saa kotonakin varmaan synnyttää jos haluaa.
Sairaalassa on kaikki nämä pelit ja vempeleet, eli altaat ja riipuköydet tai ne mistä saa tukea jos haluaa seisaaltaan synnyttää..ym, ja saa itse valita missä asennossa pukkaa vauvaa pihalle. Varmaan juuri niinkuin suomessakin.
Kivunlievitys on sama ilmeisesti.. mutta sitten kun vauva on syntynyt, niin tuossa meidän sairaalassa, (mihin mennään synnyttämään) on sellainen sairaalahotelli, eli jos synnytys on mennyt normaalisti niin päivän päästä vauva ja äiti sekä isä siirretään sinne hotelliin ja siellä isäkin siis asuu sitten, eli siellä asutaan koko perhe ensimmäiset päivät ja vauvaa ei tosiaan viedä sieltä mihinkään vaan hoitajat kulkee siellä ja aina saa apua kun soittaa kelloa. Siellä tavallaan harjoitellaan sitä keskenään kotona asumista. Isältä se kyllä maksaa sitten jonku vuorokausi maksun, mutta ei ollut paljon mun mielestä.
Ja ymmärtääkseni sitten ei mikään terkka tule kotiin kylään sen jälkeen enää. siitä en ole varma. Mutta näin täällä toimitaan, tietenkin jos on vaikka menny jotain vaikeemmin tai on sektio tehty tai jotain niin voi olla että sitten ollaan osastolla ja sinne hotelliin ei siirretä.

No se siitä..

Ihania massuja täällä profiileissa tosiaan! Ja Kata, kyllä sun masu varmaan kuule kohta sieltä pompsahtaa.. yllätyt sitten kuinka se siihen tupsahtaakin. Oikeestaan varmaan olis helpompaa olla näin pitkällä menossa jos ei olis masua. Harmi että teillä on se korvahomma siellä meneillään. mutta onneksi lääkkeet auttaa pian. Mun siskolla oli silloin pienenä kauhee kierre ja seuraavasta kerrasta olis putket laitettu, mutta se ajatus säikäytti tulehdukset pois ja ne loppu ku seinään.

Tuli muuten mieleen, että noista itkuhälyttimistä varmaan olis kans hyvä tehä jotain Galluppia, mikä on hyvä ja mikä ei.
Ku kaverilla on se keltanen onko se Phillipsin se pallo ja se ns. tikku.. Se ei kuulemma ole hyvä. Syö pattereita. Ne kehotti ostamaan semmosen akulla olevan niin on paljon parempi.

Siihen Hug a bub liinaan meinaan nyt kans kallistua ja väri on nyt oikeesti ongelma.. Onko teillä miehet kannellu niissä koskaan vauvaa? Meinaan että pitääköhän miettiä tuota miestäkin, että viittikö se jossain vaaleanpunaisessa esim. kantaa ;)
Vaan olen kyllä ehkä kallistumassa siihen mokka ja taide taskuun.. tuolla australian sivuilla oli kyllä uutena se vaaleanpunainen ja taidetasku ja se oli tosi hieno!

Niin ja jos joku haluaa tuolta mun äippäpakkauksesta ne kestovaippa housut niin saa kyllä ne, voin lähettää.. kun en meinaa kestoilla ja joku, heh,, en muista kuka, mua kehoitti pitämään ne liinat kuiten jonain räkäliinoina.. eli kaiken muun kestoilu jutun kyllä joku saa. Turhaa tuolla mun kaappia on täyttämässä. Nytkin olen niin hulluna ostanu niitä vaatteita, että kohta ne komuutilaatikot täynnä jo,. heh.

Oletteko monet muuten miettineet minkähän näköinen vauva on?
Tuleekohan luonnonkihara tukka periytyneesti, ruskeet vai siniset silmät ym.
Mä näen paljon unia ja mietinki monesti että jännä sitten nähdä minkä näköinen veijari sieltä tulee.. Huomenna näen sen onko kaverilla jo tukkaa, kun on se 4 D.. voih arvaan kyllä että yöllä ei tule uni, ku niin jännitän kans sitä.
Kallistahan se tosiaan on, mutta kaikki on suhteellista ;)

Nyt taidan alkaa skannaan koneelle noita suomesta tulleita hääkuvia ja kirjoitteleen kiitos kortteja..

Onko muuten tietoa, että pitääkö niihin kirjoittaa sukunimikin?

No mutta palataan taas, kun kauheita stooreja tulee kun on vaan aikaa.. heh.

Moonlight ja sebbe
 
Hahaa!! Sainpas masukuvan otettua ja laitettua rohviiliin... Tänään siis otettu, täysin tuore kuva. Ja pahoittelut, kun on vähän epäselvä kuva...

Ja täytyy kyllä todeta että hui kamala miten isolta se tossa kuvassa näyttää, ei tunnu noin isolta.

Pöh, teksti karkasi äskön liikkeelle niin jatketaan nyt sit;

kata32; varmasti tollainen veri säikäyttää, mutta onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin :hug:

Moonlight; Mä olen kanssa vähän miettinyt miltä vauva tulee näyttämään, varsinkin kun esikkoa katsoo niin miettii tuleekohan sisarukset olemaan samannäköiset :)

Tulisi jo se maanantai ja neuvola saisi uusimmat tiedot terveydestä... jotenkin nyt ruvennut välillä kummittelemaan se raskausmyrkytys mielessä, kun mulla on se verenpaine välillä vähän kohollakin... Pitäisi myös pikkuhiljaa varailla aikaa sinne sokerirasitukseen, inhottavaa puuhaa vaan kun pitää sit heti aamusta raahautua tuonne terkkaan istumaan kahdeksi tunniksi. Ja sitten vielä pistellään!

No niinpä niin, poeka heräsi.... :wave:

-Hiiviö & Elvis 21+4-<br><br>
 
..minä taas :D

Voi Kata varmaan säikäyttänny pikkasen se sun vuotos kun on supistellukki!!..ikäviä tollaset, hui. Onneks kaikki kuitenki oli niinkun pitääki olla ja vauvakin kasvanu mukavasti :) Ja eiköhän se pikku Maisakin parane kun lääkkeet sai.

Kiva lukea Moonlightin kertomuksia Norjan käytännöistä näissä vaaviasioissa. Itkuhälyttimet otit puheeks..ite kans kaipaisin vinkkejä ja kokemuksia. Niitä kun on niiiiin paljon erilaisia ja on videokuvatoiminnolla ja ilman...on vähän vaikea sit siitä arpoa. Kuitenkin sellainen täytyy hommata kun parvekkeellakin tulee pikkuinen todennäkösesti nukkuun ja muutenki jos häärää eri huoneessa.

Me ollaan kans mietitty että miltähän se meidän jälkeläinen näyttäis. Ja ollaan leikkimielisesti heitelty ilmaan asioita mitä "toivottas" kummanki puolelta tulevan..esim kun mies ei ole ikinä ollut kipeenä (ei edes vauvana)ja mulla astmat ja kaik allergiat vaivannu nii siinä suhteessa vois saada isin geenit. Samoin kun siinä et mies saa syödä mitä vaan kui pal vaan eikä se liho. Niin ja sit sillä olis isin tummanruskeat nappisilmät ja mustat luonnonkiharat hiukset ja jos poika on niin isin komeusgeenit vois periytyä :) Ja multa sit miehen mielestä vois kauneuden, hymykuopat, hyvän ihon ja rytmitajun periä ja tyttönä isot tisut tietty :D että tällasia mielikuvia ollaan kehitelty täällä :LOL: Todellisuudessa kuitenkin meidän vauva on aivan yhtä rakas ja suloinen minkänäköisenä vain :heart:

Mutta eikös luonnonkiharat ja ruskeat silmät ole dominoivia geenejä eli helposti periytyis..?..samoin kun korvannipukat ja leukakuoppaki :)

Ja kiva Hiiviö kun sieki sait masun mukaan rohviiliin :)
Kiva kurkkia muiden masujen kehitystä vaikka joku tuolla "masukuvat-pinossa" kovasti kritisoikin odottvien äitien älytöntä masujen vertailua. Ja Kata kyllä se sun masus sieltä viellä ehtii pullahtaa :)

Nyt syömäään...


:wave: vauvaunelma ja pikkune 21+4
 
Heippa!

Tässä ukkokultaa töistä odotellessa... Olin kerrankin reipas ja laitoin ruuan heti tulolleen, niin päästään sitten samantien ruokapöytään, kun isäntä saapuu.

Kiva, kun on tullut uusia masukuvia! Mä en oo saanu vieläkään aikaseksi ottaa uutta kuvaa, ikäänkuin siinä olisi jotenkin iso työ... :LOL:

Meillä onkin Hiiviön kanssa sama neuvolapäivä! Vähän jänskättää, tuleeko natinaa painonnoususta, mutta antaa natista jos siltä tuntuu.

Hehe, poika (3-v) laulaa tuossa rati-riti-rallaa. "tulin metsän tuntureilta, lapsin lasten laiturilta", laulaa poika, vaikka laitumista siinä alkuperäisessä laulussa lauletaan. :D

Voin uskoa, että sua Moonlight jännittää se 4D-ultra. En sitä sitte koskaan varannut, vähän oikeastaan harmittaa. Mutta on se vaan niin kallis... Niihin kiitoskortteihin voi mun mielestä laittaa ihan vaan etunimet. Mwillä ainakin oli vaan etunimet, ja miehellä itseasiassa oli lempinimi. Mikael hän on nimeltään, mutta ei häntä kukaan sillä nimellä ole koskaan kutsunut. Pappikin puhui hääpuheessaan Mikusta.

Mulla hajoo oikeesti pää ton nimiasian kanssa. Oon vissiin liian ronkeli. Monta hyvää nimeä on keksitty, mutta sitten kun niitä alkaa maistella, niin aina on löytyvinään jotain vikaa. No, eiköhän se nimi sieltä löydy viimeistään pakon edessä kastepäivänä!

Hienoa, että Katalla on kaikki ok. Fisusta ei ole vissiin kuulunut mitään...? Toivottavasti siellä nyt olisi kaikki kunnossa!

Mun on pakko lähteä ostamaan pikkuhousuja... En mahdu millään noihin omiin, kun kaikki puristaa mahan alla niin vietävästi. Äitiysalkkareita inhoan kamalasti, ne tuppaa olemaan aika rumia. Tai no joo, löysin bebesistä ihan kauniita, mutta hinta sitten rumensi niitä pikkareita sen verran, että kauppaan jäivät.

Neuvolaa odotellessa, omaan napaan ei kuulu edelleenkään mitään utta, joten tähän on hyvä lopetella.

Kreecher ja Antero 21+6
 
Irmeli harmaana
Ihana ajatus toi Norjassa oleva hotellisysteemi, mikskä Moonlight sitä nimitti...?? Että saa koko perhe olla siellä.

Mä oon nähnyt toisaalta yllättävän vähän unia tästä vauvasta. Pari kertaa tosin oon nähny että ne onki kaksoset :) Siis yhtä tässä vaan odotellaan.. Mutta nyt kun asiaa alkaa miettimään, niin onhan se kutkuttavan jänskää miettiä, sillä mun tyttö on ihan kopio minusta, ollut aina. Vastaavasti taas miehen tyttö on aivan isänsä näköinen ja vartalon malli sekä ihotyyppi on aivan sama. Kummassakaan lapsessa ei suoraan ole nähtävissä yhtäläisyyksiä toisen vanhemman kanssa, et onko sit vahvemmat geenit vai??

Silloin kun tyttöä odotin, näin synnytystä edeltävänä viikkona kaksi kertaa unta, että pidin sylissä omaa, ruskeatukkaista suloista tyttöä, näin vauvan unessa tosi selkeästi. Sukupuolta ei silloin tiedetty etukäteen, mutta näinollen tiesin saavani tytön. Ja ruskeatukkainen ( nykyään vaalentunut) suloinen tyttö sieltä tulikin.
:heart:

Meillä mies puhui jostain itkuhälyyttimestä missä äänet kuuluu molempiin suuntiin. On kuulemma niin käytännöllinen varsinaisen käytön jälkeenkin..?? Minä siinä sitten suureen ääneen että mitähän olit sillä suunnitellut tehdä?? No, kun ei se kuulemma ole kuin kympin kalliimpi.

Nää asiat kuuluu meidän perheessä siihen Tekniikka-osioon, missä mulla ei ole sananvaltaa :)
 
Moiks!

Niin... Hyvä, että tuo itkuhälytin -aihe nousi esille. Ite oon kans sitä pohtinut, mut en vielä erityisemmin perehtynyt. Käytettynä saatais ostettua, mut täytyy nyt ensin selvittää onko se mieleinen. Ne sellaset puhelinjutskat, joissa on itkuhälytintoiminto, on kuulemma kantavuudeltaan hyviä. Ei siis huono vaihtoehto, jos haluaa pitempään hyödynnettävän. Me varmaan hankitaan sellanen perinteinen, vaikka kaksiossa asutaankin... Parvekkeelta kun ei välttämättä kuule itkua muuten ja onhan se kesäreissulla mökillä ja mummoloissa kätevä olla. Siellä kun voi ihan huoletta nukuttaa pihalla.

Voi kun täällä on sairastelijoita nyt paljon... Pikaista paranemista! :flower: :hug: Mä oon onnekseni pysyny terveenä, mut mies on nyt saikulla... Eilisen sitä tossa passasinkin, että sai ekan päivän ihan vaan levätä rauhassa. Tänään oon sit skarpannu kouluhommien kanssa. On kyl joku ihmeellinen funssa, kun ei kunnollisia oireita ole... Siis tosi lieviä vaan, mut päänsärky kovaa ja voimat ihan pois. Passitan sen huomenna uudestaan lääkäriin, jos ei olo helpotu... Ettei vaan olis jotain muuta, kun ei sitä viimeks kunnolla tutkittu.

Kreecher tuskaili pikkariasiaa... Mä en o voinu pitää matalamallisia koko raskauden aikana, kun on painanu niin ahistavasti alamasua. Keinokuitusia ei myöskään tee mieli pitää, joten kävin ostamassa sellasia kuminauhattomia navan korkeudelle tulevia peruspöksyjä H&M:ltä. 3 kappaleen pakkaus tais maksaa jotain 10? tienoilla eli ei o edes kalliita. Ei ne kyl kauniita ja sexyjä ole, mut mieluummin kai tavikset ku mammahousut.

Vauvan ulkonäköä on kans tullut mietittyä... Vaikea on kyl arvailla muuta ku hiusten ja silmien väri, miehen leukakuopan saattaa periä. Olishan niitä piirteitä kiva 4D-ultrassa nähdä, mut odotetaan loppuun asti, kun ei sille tutkimukselle muuten ole tarvetta. Rahakysymys vähän meilläkin, kun mä vielä opiskelen...

Fisun kuulumisia oon kans odotellu. Toivottavasti kaikki on hyvin ja pääsee jossain vaiheessa kertomaan meille hyviä uutisia.

Kata... Hui, kun sua taas säikytellään, mut onneks kaikki on hyvin. Ja se masukin siellä kasvaa... :)

Masun koosta tulikin mieleen... Oon tossa ääneen mietiskelly miehelle, että minkähän kokonen mun masu olis ilman tota pehmustekerrosta. Monella teistä on isomman näkönen, vaikka ootte hoikkia tai suorastaan siroja. Yksilöllistä tääkin, mut on kiva vertailla. Kyllä mä tosta omasta masustakin kovasti tykkään pehmusteesta huolimatta. :) :heart:

Mulla an nyt joku mässäyskausi ollu tässä muutaman päivän ja alkaa pelottaa... Täytyy saada nyt parempi itsekuri takas, ettei tarvi dietille alkaa. Seuraava neuvola lähestyy, samoin ku sokerirasitus... En haluu saarnaa.

Moonlight-80... Mulle kelpaa äippäpakkauksen kestovaippahousut. :D Kuinkahan moni muu? Taitaa tästä porukasta löytyä aika paljon kestoilusta innostuneita.

Isyyspakkaus... On aiheesta ollut keskustelua ja sisältöön ideoita useampaankin kertaan tässä foorumissa. Ihan hauska ajatus. Tosiaan hyvin sanottu, että miks ÄITIYSPAKKAUS... Miks ei vanhempien pakkaus tms? Vähän vanhanaikanen nimitys jo nykyään. Alkuperäiseen aiheeseen jätän kommentoimatta, kun mies tietää mun nimimerkin... Jännittäköön loppuun asti saako vai ei. :kieh:

Jospa tässä tällä kertaa, kun jumittaa noi sivut... En siis pääse lunttaamaan puheenaiheita. Muksaa loppuviikkoa ja hyviä vointeja!

PikkuMyy-80 ja poikanen 22+6
 
Irmeli... Kävin sulle ja muillekin ettimässä noi pinot, jossa isyyspakkauksesta on ollut keskustelua aikaisemmin. Noista ideoista kun poimii mieleiset / sopivat ja lisää mahdolliset omat jutut, niin hyvä tulee ja varmasti mies ilahtuu.

Hauskoja isyyspakkauksen kokoamishetkiä!

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=237967
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=687929
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=686304
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=680751
 
Mukavaa torstai-iltaa kaikile kesämassuille!

Hankinnoista on ollut puhetta. Me ei olla hommattu vielä juuri mitään. Hug-a-bubin kantoliinan ostin ja pinnasänky on ostettuna, mut siinä ne sit onkin. Olen myynyt kaikki tyttöjen vaatteet, kun vielä 2 vuotta sitten ajattelin, ettei meille hankita enää perheenlisäystä, mut kyllä se mieli vaan muuttui =)

Painoa mulle on tullut noin kolme kiloa tähän mennessä. Todellisen tämän hetkisen painon saan kuitenkin tietää ens viikolla, kun on neuvola. Kiva päästä taas kuuntelemaan vauvan sydänääniä.

Nimestä: Tytölle meillä on jo nimi valmiina, mut pojan nimestä ei olla päästy vielä yksimielisyyteen. Aiemmissa raskauksissa meillä oli molempien nimet valmiina, mut pojan nimi jota aiemmin mietimme ei mielestäni enää olekaan kiva.

Joku täällä mietti (sori en muista nimimerkkiä) vauvan ulkonäköä ja samalla ruskeiden silmien periytymistä. Meidän suvussa sininen silmien väri taitaa olla vallitseva, sillä mun äidillä on ruskeat silmät ja isällä siniset ja mulla ja mun siskolla on molemmilla siniset silmät. Myös mun miehellä on ruskeat silmät ja meidän tyttäristä toisella on siniset ja toisella vihreät silmät.

Mua on jo alkanut ahdistaa synnytys, sillä meidän tytöt on syntyny Helsingissä ja esikoisesta saimme perhehuoneen. Nuorempi syntyi sitten Haikaranpesässä, joka on aivan ihana paikka. Siellä on yksityiset perhehuoneet, vähän niinikuin Moonlight kertoi Norjassa olevan hotelli, jossa ollaan synnytyksen jälkeen. Nyt olen menossa Satks, jossa tiedän olevan vain 5 hengen huoneita, joissa ei saa omaa rauhaa. :( Olenkin miettinyt, että jos synnytys menee hyvin, niin lähden kotiin jo seuraavana päivänä.

No tässä vuodatusta kyllin. Yrittäkää jaksaa lukea ;)

mama-75 23+3
 
Moonlight laiskana
Vauvaunelma;

Noista ruskeista silmistä, eli siis nehän on yleensä dominoiva, paitsi jos vastaparina on Siniset silmät niin silloin siniset voittaa.. ja yleensä poika saa enemmän äidin näköä ja jos on siis tummempi äiti ja vaaleampi isä, niin pojasta tulee tummempi ja ruskee silmänen ja tyttö monesti saattaa tulla enemmän isään.. vaaleemmaksi.

Luonnonkihara tukka, on ku arvalla heittäs! Ite en ainakaan saanu isän mustaa luonnonkiharaa paksua tukkaa.. vaan äitin suoran mutta taipusan tukan. Mutta ruskeen kylläki ja isän ruskeet silmät perin..

Mulla siis isä latino ja äiti aivan vaalee.. täys blondi..

Meillä mies on kans luonnonkihara tukkanen ja sillä on sudensilmät. .joten saa nähä, kerran poika on tulossa,, niin ehkä sille tulis mun ruskeet silmät sitten. ? Tiedä häntä, tuota kiharaa tukkaa voin vaan toivoa.

Irmeli; niistä itkuhälyttimistä.. se just se phillipsin pallo ja se tikku juttu.. ne on semmoset keltaset.. niin niissä just voi puhua molempiin suuntiin. Mutta menee kuulemma patterit päivässä ja siis ovat silleen aivan onnettomia. Mutta kukin tieten tyylillään.. jos sitä ei käytä niin paljon sitten, en tiedä.

Pikkumyy-80; Koska sä olit siis ensimmäinen jolle ne vaippahousut siitä pakkaukseta kelpas. . niin laita mulle sun osoite vaikka tuonne yksityisviestillä niin mä lähetän ne sulle ku käyn postissa.. kun en oikeesti niillä mitään tee!

Niin ja viime viestissä, Katalle unohdin sanoa, että tosi ikävää nuo vuotojutut ja varmaan säikäyttää.. mutta onneksi kaikki oli hyvin!

Nyt ulos koiran kans ja siellä saa rauhassa jännätä sitä huomista ultraa.. heh.

Moips
 
Heippa!!Kiitokset kannustavista sanoista!!!On ihanaa kyllä kun kaikki ok!!
Itkuhälyihin sanoisin,meillä on philipsin ne persikan väriset.On ihan ok mutta meille vielä sopivammat on Cobran radiopuhelimet.Kantomatka on toosi pitkä,esim jos jättää sisälle ja tuohuu tuolla lammen rannalla,on takuuvarma kantomatka.Ja kun lapsi kasvaa voi puhellimen lyödä taskuun ja kaverille soittaa sillä taikka käyttää tosiaan sillä itkuhäly toiminnolla.

Eli se siis toimii itkuhälynä sekä radiopuhelimena!!

Uus kuva profiilissa eli se edellispäivänä otettu eli 23+4

kasvussa siis on!!!

kata 23+6
 
Kata; Kyllähän tuon jo vauvamasuksi tunnistaa :)

Tässä olisi nyt tää pinnasänky mikä haetaan sunnuntaina; http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=46238445

Mies meinasi jos hioo ja malaa nuo purujäljet piiloon, mutta eikös ole muutenkin siistin näköinen? Mua miellytti kovasti nuo umpipäädyt :)

Sain myös mitat sängystä ja se on 110cmx59cm ja nyt olen haeskellut patjaa siihen... Yhtään täysin mittoja vastaavaa ei ole löytynyt, lähimpänä on kokoa 55x112cm oleva patja ja petari, mitä luulette käviskö sellainen?

Jäisi kuitenkin vain kaksi senttiä sivuista ja ylimääräistä tulisi 1 sentti per pääty... Vai?

-Hiiviö & Elvis 21+4-
 

Yhteistyössä