~KesäMassut 2007~

no me ollaan sisaruksia mietiitty et kun likka täyttää sen vuoden niin sit vois miettiä. Et tuloo kun tuloo.
Ens kesän haluaisin nauttia =) viimekesästä en noin niinku ilmoista ja rannoista mitään tiedä.
Mut jos se parivuotta oiserona niin ihan ok. Se sitten näkee kauanko menee kun ekaakin tekemällä tehtiin vuodenpäivät :D

muokkaan kun karkas teksti tänne liian aikaisin =)

Raskausoireista, mulla oli rinnat turvoksissa ja kipeet, mutta niin myös oli kuukautisten aikana.
toodella huono olo. siis ihan järkyttävä. Sitten armoton väsy mihin 12h yöunet ei auttanu.

isäkuukaus meillä kans pidetään. Kesän aikoihin kans niin saa kesäloma rahaa ja pitemmän loman =) katotaan nyt miten kesäloma rahan käy jos ja kun mieheltä työpaikka menee vaihtoon ja meidän osote muutuu taas espooseen. toivoisin :x tulipas se sit kerrottua.
No toivottavasti tutut ei lue (tuskin lukee) tätä niin ei tarvi netin kautta kuulla muutto puuhista :)

soitin allergia lääkärille. oli oikein mukava ja huomiselle saatiin heti aika. Auttoko lie se että tuli taas puhelimessa itkettyä :)
no eiköhän tää tästä ala helpottuun ja auton talvi rengas rahat menee lasten lääkäriin mutta menkööt =)

Netskuli ja neiti päivän vajaa 7kk =)

ps. sit kun sinne päästään niin koitan tunkea itteni tapaamisiin mukaan mikäli vielä sit ootte aktiivisia
 
Moikka taasen!

Nyt ollaan palattu arkeen. Aamulla käytiin hammashoitajalla ja saatiin sieltä hammasharja mukaan ja vinkkejä hampaidenhoitoon. Oli kyllä pääosin ihan tuttua juttua, mutta kiva oli kuitenkin käydä. Helmi oli oikein iloinen tavalliseen tapaansa ja aurinkoiseksi ihasteli hammashoitaja tyttöä. Niin se kyllä onkin, pieni aurinkoinen. :heart:

Meidän asunto on ihan sotkunen ja kaikki on täällä rempallaan! |O Pitäis pestä pyykkiä, siivota ja vaihtaa verhot, tyhjentää matkatavarat ja käydä kaupungilla ostamassa syöttötuoli. En oo saanu oikein mitään koko päivänä tehtyä. Pitäis varmaan ottaa itseä niskasta kiinni ja ruveta ahkerasti hommiin nyt kun Hemmu nukkuu, muuten mies kiittää, kun tulee töistä kotiin. :whistle:

Netskuli: Tuo Helmiina on vaan yks tytön lempinimi, joka on kyllä ahkerassa käytössä. (Oikee nimi on Helmi.) Paljon voimia sulle pikkusen allergioiden kanssa! Tosi raskasta kyllä, kun kukaan ei ota tosissaan. :hug:

Kaikille muillekin allergisten lasten äideille ja perheille jaksamista! :hug: Mua ei ainakaan yhtään haittaa, vaikka kirjotatte allergiajutuista tähän ketjuun.

Lapselle lukemisesta on ollut juttua. Me luetaan Helmin kanssa iltaisin sängyssä vauvoille ja pikkulapsille tarkoitettuja kirjoja. Helmi köllöttelee uniräty kainalossa ja tutti suussa mun tai miehen sykkylissä ja sitten luetaan ja katsellaan kirjoja. Monesti luen Helmille ääneen myös ihan omia lukemisiani tytön leikkiessä vieressä.

Selkein raskausoire oli mulla painontunne vatsassa.Olin ihan varma raskaudestani, kun tuo tunne tuli, koska koskaan aikasemmin en ollu samanlaista tunnetta kokenu. Mulla myös nippaili alamahasta ja valkovuoto taisi olla runsaampaa.

Pompula-81: Mulla maidontulo on tasaantunu soseiden alotuksen myötä, mutta en kyllä edelleenkään voi nukkua ilman rintsikoita ja liivinsuojia. Mulla imettäminen käynnistää herumisen molemmista rinnoista, joten sänky ois varmasti märkä, jos liivinsuojaa ei ois käytössä.

Sisaruksia ei olla Helmille vielä "suunniteltu", mutta jos tulisin raskaaksi, niin iloinen uutinen se vaan ois, vaikka meillä on ehkäisy käytössä, vielä ainakin toistaiseksi. Haluttais kyllä lapset melko pienellä ikäerolla, että eihän sitä tiedä, mitä (lähi)tulevaisuus tuo tullessaan. ;)

Kreecher: Mä oon ihan varma, että Helmin ensimmäinen tarkoituksellinen sano tulee olemaan äiti, kun se jo niin selvästi tulee. Tai sitten Hemmu yllättää ja sanoo ekaks jotain ihan muuta, kuten "kakka". :D

Joo, mutta nyt vihdoin huushollaamaan!

Katziina ja Helmiina 7kk1vko+
 
Heipat!!

Ihan ensimmäiseksi tahtoisin toivoa kovasti voimia kaikille allergioiden kanssa painiville!!!! :hug: On varmasti raskasta aikaa... Minua ei ainakaan allergiakeskustelut kypsytä yhtään, eli ei tod. tarvitse anteeksi pyydellä! :)

Raskausoireista muistan vahvimmin ne, että oli kauheita vilunväristyksiä ja menkkakipuja sekä painontunnetta alavatsalla... Ennen plussaa oli hassu raudan maku suussa... Eikä suklaa maistunut!

Sisaruksista ja vauvahaaveista eli meillähän Julia oli ns. Jamille tehtiin kaveria ja mies on nyt sitä mieltä että lapsiluku on täynnä. Mä olen sitä mieltä että joskus 4 vuoden päästä voisi 'iltatähteä' suunnitella. Miehen kanssa on sitten yhdessä päätetty että katsotaan millaiset olot on sitten kun kierukka menee vanhaksi ja päätetään mahdollisista lisälapsista sitten.
Nyt olen sit myynytkin meidän yhdistelmät ja turvakaukalon pois ja vanhat Julian vaatteet vien suoraan kummitytön käytettäväksi.
Mutta jos nyt ihan hiiren hiljaa ja vain teille paljastan salaisuuden eli ei se kierukan pettäminen olisi mulle mikään ongelma, päinvastoin olen siis varmasti päästäni vialla mutta jonkinmoista vauvakuumetta ilmassa... :ashamed: :saint: ;) :whistle:

Muuten olen kokenut tämän näiden kahden ikäeron (2v1kk) ihan kivaksi eroksi.

Hanille lähetän plussatuulia ja toivottavasti ne mensut pian alkaisi! :)

Kotihoidontuelle aion minä jäädä äippäloman jälkeen, itseasiassa juuri tänään vein hakemuksen. En sitten alkanut turhia kursailemaan, vaan hain tuen suoraan 1.9.2009 eli kotona olen näillä näkymin sitten siihen asti, että tyttö on reilu 2 vuotta :)

Hampilääkäri oli meillä tänään, oli aikamoista ajanhukkaa, mutta saatiinpahan ilmainen hammasharja :D Sain varattua neuvolankin se on sitten vasta 13 helmikuuta.

Soseita olen edelleen tytölle tehnyt, on suostunut syömään jopa mun soseita :D Aika tylsä valikoima meillä vielä, tänään maistettiin ekaa kertaa hernettä ja vaikka aluksi pelkäsin että miten menee alas niin hyvin tyty sai syötyä ja tykkäsi kovasti :) riisiä ja pastaa olen ajatellut antaa vasta 8kk iässä kun muutenkin saa siirtyä karkeampaan ruokaan.

olisi kiva kokeilla vähän jotain uutta tytöllä, mutta mitäs ne jutut oli mitä alle vuosikkaalle ei saanut antaa? lanttu oli ainakin. Ja miten muuten teette kanan soseisiin?

-Hiiviö & Julia 6,5kk-
 
Tulin vain äkkiä sanomaan, että B-todistus kelaa varten postitetaan mulle loppuviikoksi!!! B) Jes!!!! Vielä on almiron testaus edessä, mutta eipä haittaa, kun olen nyt jotain saanut aikaiseksi!! Kyllä on hyvä mielei ja nyt poika saa vetää niin paljon neocatea kun lystää.. :D

Hiiviö, mullakin on Jami tuo keskimmäinen.. 5v.

Meillä ei sisaruksia tehdä enempää, tämä katras saa riittää.. Mutta kehaisen myös tuota 2v. ikäeroa. Meilläkin on niin kiva kun on toisistaan seuraa ja viihtyvät yhdessä. Toki välissä tapellaankin, mut noin yleensä ottaen ovat hyvä pari.

Jonna ja Jere pian 7kk
 
Jonnakar olette kyllä hyvän nimen pojalle valinneet.... :D ;)

Sellainen tässä tuli vielä mieleen, että kun meillä se liinailu sujui tytyn kanssa niin kivasti, mutta nyt se on sitten talvella vähän jäänyt, kotonakin viihtyy niin hyvin lattialla...
Olen nyt sit noita kantoreppuja katsellut ja sellaista tekisi vähän mieli...

Joten onkohan kellään tietoa mitä eroa Ergolla ja Patapumin repuilla on, muutakuin hinta?? Patapum on melkein 40e edullisempi....

Kokemuksia otetaan vastaan!! :wave:
 
Hellou taasen!!
Jonnakar-ihanaa!!! :flower: onnea taistelusta!!

Mä laitoin Hiiwiö sulle tuonne mitäs nyt palstalle tosta Ergosta että hyyvä on ja musta Kreecher on myös innostunut Ergoilija!!
Kantsiin kattoa huutonetistä taikka babyidean kirppisosastolta jos sais käytettynä tuon,en usko että menis miksikään käytössä.

Isäkuusta ukkeli kun on yrittäjä niin pitää välilllä vapaata muttei mitään kuukautta kuitenkaan.No,on tän syksyn mennyt töihin vasta 9-10 aikaan,vähän väsyttää vissiin kun pojun kanssa nukkuu!! :p
No,Miska kyllä nukkuu hyvin mutta tuo nukahtaminen on välillä työn takana sillä herää pulautteluun joskus menee 2 tuntiakin simahtamisesta kun vielä oksentelee.

On ollut aika kitisevä tänään,en tiiä oisko eilinen naudanliha,huomasin että olin peijakas sitä antanut eilen...Oksenteli eilen enemmän ja tänään vielä jatkunut.Yöks.

Nyt pihalle,Maisa on mun vanhemmilla tän yöseen.
Vaude vaan 5 muksua kotona!!

Tuolla ne vinkkuu että eikö olis jo tarpeeks lunta että vois ottaa lumilaudat esiin..Joo-o.
Kyllä ootellaan että saadaan kunnon hanget!!
 
Kata Juu, huomasin tuon vastauksesi heti sen jälkeen kun olin jo tänne kirjoittanut.... :D
Selasin nuo kirppisosiot läpi, ei huutiksessakaan ollut. Mutta mitä noita juttuja luin, niin ei ne paljoakaan eroa, Ergossa on enemmän värejä ja patapum on hieman kompaktimpi.

No, tilasinpa sitten sen patapumin khakin värisenä, koska mä tykkäsin sit kuitenkin ulkonäöllisesti enemmän siitä.. Huomenna sen käyn varastosta hakemassa, että katsotaan sitten millainen se on :D

Niin ja tilasin myös tälläisen http://www.vauvabuumi.fi/babysafefeeder.php

Pitäkää vaan hulluna, mutta sain taas sellaisiä sätkyjä kun tyttö yks päivä söi omenaa ja kakoi niin pahasti että omena lähti aika vikkelään...
 
Voimia kaikille ruoka-aineallergioiden kanssa kamppaileville. Meilläkin pulautellaan aika paljon, mutta pääosin taitaa kaikki ruoka sopia. Rintamaidolla mennään siten, että yritän välttää kananmunaa ja maitoa, koska ne aiheuttavat pojalle suolisto- ja iho-oireita. Nyt lopetin kaurapuuron antamisen Hannekselle, kun noin viikon sitä syötyään alkoi tosi rajusti oksentamaan aina puuron jälkeen. En sitten uskalla vielä muitakaan kotimaisia viljoja kokeilla, vaan siirrymme takaisin maissipuuroon. Keuhkojen rohinat meillä jatkuvat edelleen, joten ehkä pitäisi tilata taas lääkäriin aika.

Minullakin on ollut maidontulon kanssa ongelmia kiinteiden aloittamisen jälkeen. Yösyöttöjen loppuessa, jouduin aluksi nousemaan aamuyöstä pumppaamaan, kun rinnat pakkasivat niin täyteen. Tästä pumppaamisesta sain sitten jännetupentulehduksen ranteeseen. Vieläkään en pysty ilman liivejä ja liivinsuojia nukkumaan, ellen halua herätä maitoisten lakanoiden keskeltä.

Ikäeroista: kahdella ensimmäisellä on ikäeroa 1v 11kk ja kolmosella kakkoseen 2v 3kk. Sitten tällä iltatähdellä onkin 16, 14 ja 12 v vanhemmat sisarukset :LOL: Mielestäni nuo kahden vuoden ikäerot ovat olleet passeleita: vanhempi ei ole ollut enää ihan vauva uuden sisaruksen syntyessä, mutta ikäero on ollut tarpeeksi pieni, että leikkiseuraa on pian sisaruksista saanut. Hannes parka taitaa vain jäädä vaille samanikäistä leikkiseuraa, sillä lisää lapsia ei ole tarkoitus enää tehdä.

Kantorepuista: Aluksi käytin taskuliinaa, kun en jaksanut pitkän liinan kanssa puljata. Poika oli vaan niin iso ja painava, että taskuliinassa kantaen kipeytyivät hartiat ja selkä tosi pahasti. Lokakuussa ostin sitten ERGO-repun ja olen ollut tosi tyytyväinen. Yritin myös etsiä käytettynä Ergoa tai Patapumia, mutta tosi huonosti oli saatavilla tai sitten pyydettiin melkein uuden hintaa.

Uusin hankintani on paksu ja muhkea vauvan makuupussi Stadiumista (24,90). Se on niin lämmin, etten pue päiväunille Hannekselle kuin kypärämyssyn sisävaatteiden päälle ja sitten vain pussiin ja parvekevaunuihin. Pakkasella pussin pohjalla on lisälämmikkeenä vielä lampaantalja. Plussakelillä pidän lampaantaljaa vaunujen pohjalla. Aiemmin puin Hannekselle ulkovaatteet ennen päiväuni-imetystä, kun poika kuitenkin nukahti tissille.

Töihin mulla olis tarkoitus palata kesäkuussa ja Hannesta hoitaisivat alussa ísä ja isot sisarukset. Kodin ulkopuoliseen hoitoon Hannes menisi sitten elokuussa.
 
Nyt Oskari kasvaa taas normaalisti keskikäyrällä eli pikkumiehellä kokoa 8120g ja 68,8cm.
Selvisimme siis vatsataudista kunnialla! =)

Vanhempainlomani loppuu 11.3 ja jään hoitovapaalle toistaiseksi. Haluaisin olla kotona siihen saakka, kun Oskari täyttää kolme vuotta, mutta mieheni suku takuuvarmasti alkaa painostamaan, että töihin pitää ennemmin mennä. Tienaaminen ennen lasten kotihoitoa siis! |O :headwall: :'(

Anteeksi purkaus...

Riina-Niina ja Oskari pian 7kk :heart:
 
Huomenta täältä!
Juur pikkumies lähti isukin matkassa mammalaan,Maisahan on toisella mammalla jo ollut eilisestä asti.

Mun vapaisiin tulee muutos sillä mun äiti alkaa tekee osaviikkotyötä..
Voi jee,mä olin eilen ihan maissa,mut sitte hävetti.
Äiti on tosi reipas ja nuorekas,mutta ollut kotona jo monen monta vuotta.
Taitaa olla hei jo reilu 10 vee.
Nyt tarjottiin ja hän sanoi että joo.
Itsekkäänä aattelin että kun MUN piti ruveta keikkaa tekemään ja hänen hoitamaan näitä pieniä...Niin ollut muiden lasten kanssa,mun äiti on hoitanut kun on olleet pieniä ja mä keikkaillut.

Oon iloinen äidin puolesta mutta samalla tä vaikeuttaa mun tilannetta.Viihdyn kyllä kotona,ei sillä mutta oon oikeesti nyt ollut liki 3 vuotta putkeen kotona ja aattelin että voisin ihan keikkaa tehä,eri paikoissa ja virkistää mieltä.
Eli en koko aikaa mutta esim 1-2 pvää viikossa.

No,mä oon kai jumissa kotona!!
EI vaan,hoito ei tuu kyseeseen,mies vastustaa niin paljon kun Miska on niin pieni ja oon ihan samaa mieltä.
Mutta voin viikonloppuja tehä jos tykkään, lohdutti ukkeli eilen.
No,katotaan.

Mutta tässä asiassa Riina-Niina pidä puolesi ja sano että haluat olla kotona pidempään.
Jos se tuntuu susta vaikeeltalaittaa Oskari hoitoon niin eikö vois kattoa jonkun aikaa ainakin,vaikka ensin ens syksyyn?
Älä taivu painostukseen,yhteinen päätös se pitää olla ja sen päätöksen voi tehä vain sinä ja miehes,ei miehen suku.Kaameeta jos tuollanen suku...Voi että,voimia ja pidä pintasi!! :wave:

Kurjaa Jänkäsirriäinen että teilläkin allergioita.kamalan yleistä näköjään.

HeiHiiwiö toihan on jännä kapistus tuo vekotin jonne laitetaan omenat tms.Saako siitä muuta kuin makua imettyä,ei kai?
Miten sitte oppii toisaalta syödä niitä palasiakin?No,mutta kamalaa se on kun kurkkuun menee,eilen ruisleipä Miskalla kurkussa ja oksensi sen ulos.

Kreecherillä tais olla korvatulehduskierrettä...Kurjaa!!
Ootko kuullut siitä että maito ja maitotuotteet ylläpitäis tulehdusta.Tosin Aleksanterilta ei maitoa voi ottaa pois mitenkään vielä.
Mutta meillä auttoi Maisan korvatuhdusten kanssa se että tytön ei annettu simahtaa maito suussa ja aina maidon jälkeen vettä päälle.Ettei jää maito kasvualustaks sinne nieluun.
Ja toinen juttu on että veriryhmien mukaan ruokavalio niin auttais tulehduksiin...No,näillä pienillä ei mahollista.
Sitte homeopaattiset litkut,toiset vannoo niiden nimeen,tiiän.
Jos jostain saisitte apua sillä nuo ab-kuurit ei tosiaan ole hyvästä.
Ja onko oikeesti korva bakteeritulehduksen aiheuttama vaiko vaan viruksen?
Siinä pulma.
Ainoo millä sais satavarmaa tietoa olis tärykalvopisto ja se kuitenkin ikävä toimenpide.

No,se sairauksista.Mä lähen pihalle vähän lakasemaan tallin edustaa ja auto letkun päähän.
Kai sinne Kelaan mentävä,mä oon muistellut että ennen ois tullu esitäytetty lomake ja se palautettu.Mulle ei ole mitään tullut nyt ainakaan...

Heipat!!
 
kääk
Kauheelta kuulostaa kyllä noi tosi monen allergia-ongelmat :( . Onneksi meillä on säästytty moisilta (täytyy koputtaa puuta...). Mutta yöunien kanssa täällä painiskellaan edelleen, viimeyönä valvottiin 22:30-02:30, enpä tiiä mitä tuo vehtaa :headwall: . Hampaita kyllä on taas tulossa ja pientä lentsua, jospa se siitä. Yösyönneistä ollaan kyllä hienosti luovuttu, jee!

Neuvolassa pojan tuoreet mitat oli 10120g ja 75,2cm, kasikymppisiä vaatteita jo käytössä huhhuh. Muutenkin kaikki oli hyvin, terkka kehui pojan topakkaa istumista kun istuu jo hienosti ilman tukea.

Taas mentävä, heips!
 
Ensiksi toivon voimia kaikille jotka tarvitsevat, allergioiden ja korvatulehdusten ja muiden ongelmien kanssa kamppaileville.

Sitten siirrynkin omaan napaan... Vain vähän aikaa kirjoitella, kohta poika herää.

Minua vähän hirvittää allergijutut, jätän ne lukematta koska ne lietsovat omia epäilyjäni ja pelkojani. Mutta toki niitä pitää täällä saada kirjoittaa, ilman muuta, itse vain ohitan ne. Meilläkin on maito pannassa, mutta tällä viikolla kokeilen, josko yliherkkyys olisi ollut vain vatsatautdin jälkeistä oiretta ja nyt masu jo kestäisikin taas maidon minun kauttani. Olen ollut nyt pari kuukautta maidottomalla dieetillä, lapsella oli suolisto-oiretta joka helpotti kun jätin maidon pois.

Maitokokeilu on nyt ajankohtainen, koska ensi viikolla minulla alkaa koulu taas ja lapsi jää isän kanssa kotiin. Mitään korviketta ei ole vielä edes kokeiltu koskaan, ja jos "maidollinen" tissimaito taas käy, ei tarvitsekaan hetkeen kokeilla - pakkanen on täynnä omaa maitoa. Enää ei heru niin paljoa, että saisin kauheasti talteen tätä "maidotonta" maitoa, joten siksi nyt kokeiltava ja katsottava, mitä maitoa lapselle sitten juotetaan kun itse olen poissa. Ei varmaan riitä, jos imetän aamulla, iltapäivällä ja illalla, vaan pullosta on saatava ainakin yksi kerta lisäksi?

Ahtistaa kouluun meno. Siksi, että olen ollut niin kauan pois opintojen parista, ensin töissä ja nyt lapsen kanssa. Ja siksi, että tuo maito-asia painaa, että pärjäävätkö isän kanssa. Muuten kyllä pärjäävät varmasti, mutta se maito, se maito...

Sisaruksia alan toivoa, kun poika on vuoden ikäinen. Mies tosin on vähän vastahankaan, toisaalta on sitä mieltä, että sisaruksia tehdään kyllä ja että pari vuotta olisi ihan hyvä ikäero, mutta toisaalta kauhistelee, että niinkö pian jo sitten taas tulisi pieni vauva. Miehen lapsilla on lähemmäs neljä vuotta ikäeroa, ja jotain sellaista kai ajatteli nytkin. Mutta minä kyllä kannatan tuota vajaan parin vuoden ikäeroa.

Maidontuotanto on tasaantunut, saisi tulla enemmänkin vaan nyt kun pitäisi saada talteen. Pumppaaminen ei oikein enää onnistu.

Meillä poika on taas onneksi ihana oma itsensä korvatulehduksen ja flunssan jälkeen, iloinen ja onnellisen oloinen ja nukkuu taas hyvin ilman syöttämisiä. Vanhemmatkin ovat paremmalla tuulella, välillä oltiin kyllä väsymyksestä niin räjähdysherkkiä, että oli parmepi molempien olla ihan hiljaa vaan... Nyt jaksaa jo ajatella jopa petipuuhia, siis muutakin kuin nukkumista.

Pikkuisen mietityttää, kun meidän poika ei vielä käänny mihinkään suuntaan eikä edes yritä eteenpäin. Jokelluskin on samanlaista kuin on tässä muutaman kuukauden jo ollut, ulinaa ja lauleskelua, guu guuta, ei mitään selviä tavuja. Onkohan tämä vaan vähän hidas tapaus, vai pitäisikö olla huolissaan?

No, eipä tuo lapsi vielä herännytkään. Hei vaan,

Naru ja poikanen 6,5kk
 
Aluksi tsemppiä kaikille allergioiden kanssa painiskeville! Kuulostaa tosi rankoilta jutuilta, ei sitä edes itse tajua kun on selvinnyt ilman niitä. Mun puolesta voitte kirjotella täällä, saahan niistä itsekin arvokasta tietoa vaikkei allergiaepäilyjä olekaan. Just tässä yks päivä epäilin pojan posken ihottumaa kalasta johtuvaksi (kun oltiin juuri aloitettu kalamaistelut), kun joku ehti jo kirjoittaa että allergiaihottuma leviää laajemmalle. Kiitos tiedosta :flower:

Aion jäädä hoitovapaalle ja palaan töihin näillä näkymin vuoden kuluttua, silloin Anton on 1,5v. Haluamme lisää lapsia ja haluan siinä välissä olla hetken töissäkin. Mielestäni hyvä ikäero olisi 2,5-3v, jos sitä nyt pystyy suunnittelemaan. Ehkä pienempikin ikäero menisi, mutta ei ihan vielä kakkosta.

Mies pitää isäkuukauden keväällä, huhti-toukokuussa, jos ehdotus menee hänen esimiehelleen läpi. Itse haluaisin pitää silloin viikon lomaa ja mennä kolmeksi viikoksi töihin. Aiemmin kun soitin asiasta esimiehelleni, hän oli sitä mieltä että minun on oltava koko aika lomalla etten ole resursseissa ylimääräinen. Voiko esimies määrätä näin? Sitä paitsi en ymmärrä hänen logiikkaansa, maksetaanhan minulle palkka lomallakin, joten olenhan silloinkin ylimääräinen. Kiukuttaa vaan, jos joutuu käyttämään kaikki lomansa pois toisen määräyksestä (tai siis jäähän sitä yks viikko), hoitovapaalla kun sitä ei kerry. Silti hän itsekin sanoi että kannattaa varmaan säästää lomia siksi kun palaa töihin... Niinpä. Rahattako minun pitäisi olla isäkuukauden ajan, jäädä vain kotiin hengailemaan kun rahaa ei tule mistään? Sanoin ettei minulla ole siihen varaa, johon hän kauniisti tokaisi ettei se ole työnantajan ongelma. Kerroinkin heti perään ettei minun sijaiseni ole minun ongelma, jos palaan hetkeksi töihin. Meni vähään riitelyks ja mulle jäi tosi paha maku suuhun. Nyt ei sitten kiinnostais yhtään ottaa yhteyttä ja sopia järjestelyistä... SORI avautuminen! Tämä puhelu oli jo paljon ennen joulua, mutta näköjään pistää vihaksi edelleen kun sitä ajattelen! Grrr! |O

Naru: Meidänkin poika taitaa olla hidas tapaus... Kääntyy joskus harvoin vatsalta selälleen, mutta toisinpäin ei ole kääntynyt kertaakaan. Kyljeltä kääntyy vatsalleen joskus, mutta siinäkin pitää olla takana tukemassa ettei kierähdä takaisin selälleen ennen kääntymistä. Eilen taisin nähdä ekan kerran et vatsallaollessa peppu nousi kunnolla ja näytti että yrittää eteenpäin. Tosin näytti siltä ettei ihan heti sillä tekniikalla liiku. :LOL: Positiivista kuitenkin nähdä jotain yritystä. Meillä ei ainakaan vielä puolivuotisneuvolassa oltu huolissaan, seuraava kerta onkin vasta helmikuun lopussa. Tosin th sanoi myös että meidän poitsulla kun on tuota massaa, niin joutuu tekemään enemmän työtä edes kääntyäkseen.

Aiemmin täällä oli jotain juttua Facebookista... Mä kirjauduin sinne välipäivinä ja olen aivan koukussa... Kamalaa :ashamed: Taidankin käydä vielä siellä kurkkaamassa ennen kuin annan meidän jäppiselle ruokaa.

Heipat!

T:Anskuli ja Anton, 9 päivän päästä jo 7kk!
 
Moi taas! :)

Jätkällä tänään aamuvirkkupäivä, noustiin kuudelta. |O Nyt tuhisee toisia päikkäreitä ja mun pitäs olla puuhaamass tiskejä ja pyykkejä. :ashamed: No, väsyneelle sallittakoon hetkellinen luistaminen. :saint: Yö meni levottomasti ja ajattelin poiketa neuvolaan tarkastamaan pojan korvat... Sinne vaan ei taaskaan saa yhteyttä. :headwall: No, uutta yritystä sitten vaan.

Jänkäsirriäinen... Jos kerta maito aiheuttaa oireita sun lapselle, niin eihän sitä vaan o puurossa? Noissa lasten puuroissa nimittäin on melkein kaikissa. Aattelin ihan sillä, että et päättele suotta epäsopivaks, jos pahis onkin muu ku se kaura ite. Ite meinaan antaa ihan tavallisesta puurohiutaleesta tehtyä, jauhan vaan sileemmäks ensin. Muutama päivä pitäää vielä seurailla tuota possun sopivuutta vaan ensin... Malttamaton oisin kyllä. :whistle:

Isäkuukautta ei mun mies pidä... Siitä keskusteltiin kyllä, mut tais olla rahakysymys tms. Mulla on aika paha tilanne noissa raha-asioissa, kun en o valmistunu uuteen ammattiini, joten en voi työttömäks ilmottautua ja töihin meen sitte vasta hoitovapaan jälkeen. Haluisin olla syksyyn asti ainaki, mut täytyy vielä keskustella asiasta... Se kun riippuu siitäki muutetaanko vaiko ei.

Jonnakar... Onnittelut myös täältä! :flower: Huippujuttu, että taistelu kannatti. :D Me ootetaan edelleen Kelan päätöstä... Kestääääää!!!! :headwall: |O

Jos vielä yhden pinon kurkkais ja sitte kotihommiin...

Myy ja poikanen 6kk2vk+
 
Ei oo puurossa maitoo; ihan oon tavallisesta Aamun hyvästä veteen keittäny. Laiskana äitinä en ole edes jauhanut sileämmäksi, jäisiä mustikoita olen vaan haarukalla survonut sekaan ja hyvin on alas mennyt.
Pidän nyt jonkin aikaa taukoa noissa kotimaisissa viljoissa. Maissijauhoista olen puuroa keitellyt ja nyt ajattelin ostaa riisihiutaleita, niin sais vähän vaihtelua. Kaikki muut ruoka-aineet on tuntuneet sopivan. Poika on hyvällä halulla syönyt erilaisia kasviksia, possun ja broilerinlihaa sekä marjoja ja hedelmiä, naudanlihaa ei ole vielä kokeiltu.
 
Heippa vaan täältäkin suunnalta!

Yritän minäkin jotain kommenttia heittää...

Allergiakeskustelua voitte minunkin puolestani ihan vapaasti käydä tässäkin pinossa, ainahan niistä voi hypätä yli jos ei itseä kiinnosta lukea. Ja ymmärtäähän sen, että kun allergiat on niin pinnalla elämässä niin tulee niistä silloin paljon kirjotettuakin. Voimia oikein paljon kaikille, joita allergiat koskettaa :hug:

Äitiysloma loppuu mulla 27.2. :'( ja tänään just tuli Kelasta lomakkeet kotihoidontuen hakemista varten, täyttelin juuri ne ja käyn heittämässä postiin. Kotiin siis jään, vaikkakin äärimmäisen tiukkaa rahasta tulee olemaan. Pureskellaan sitten vaikka kynsiä, mutta Niiloa en hoitoon vielä pistä. Täytyy vaan opetella elämään entistä tiukemmin. Toiveina olis olla kotona ainakin siihen saakka kunnes Niilo täyttää 3vee. Jos tositosi tiukille menee, niin täytyy sitten käydä heittämässä sillointällöin vähän keikkaa, vaikka pari sunnuntaita kuukaudessa.

Sisarusten ikäeroksi omasta kokemuksesta sanoisin, että tuollanen 1v4kk on mainio. Meillä ekan ja tokan välissä on 1v8kk ja tokan ja kolmannen välissä 1v4kk ja kolmannen ja neljännen välissä 5v5kk. Ja kaikista läheisimmät toisilleen on nuo toka ja kolmas, ovat kuin paita ja peppu! Tosin vaikuttaahan tuohon myös henkilökemiatkin eikä vaan pelkästään ikäero. Mutta siis tollanen alle kaks vuotta on kyllä tosi hyvä. Omat hyvät puolensa on toki pidemmässäkin ikäerossa, voi ihan erilailla nauttia vauvasta ja isommista on apua, mutta ei niistä oikein leikkikaveria ole sitten kun vauva alkaa olla kunnolla leikki-iässä.

Raskautta toivoisin minäkin, olis kiva kun tärppäis pian, mutta menkkoja ei näy joten ei ole hajuakaan ovuloinkokaan. Ja sit toisekseen pitäs vissiin heilutella noita vällyjäkin hiukan tiuhemmin, että mahikset kasvais. Mut jotenkin halut on aika nollissa. Oon pistänyt ton haluttomuuden imetyksen piikkiin, mahtaako muilla imettäjillä olla samaa?

Maidontulo on mulla tasaantunut kivasti kiinteiden alotuksen jälkeen. Yliloiskumisia ei ole tapahtunut. Ihan ekoina päivinä rinnat tuntu hiukka täydemmiltä kuin yleensä, mutta se meni nopeesti ohi.

Hiiviö, ei kai varovaisuus ole hulluutta! Kyllä noiden kovien pureskeltavien kanssa saa olla niin tarkkana. Tuo kapistushan vaikuttaa varsin mainiolta, en ole tuollaisesta tiennytkään. Täytyy harkita itsekin tilaamista. =)

Isäkuukautta ei meillä pidetä, se olis tarkkottanu sit sitä et mä olisin ollut täysin ilman tuloja sen aikaa. Isyyslomaa miehellä on vielä viikko pitämättä ja yrittää pitää sen koulujen hiihtoloman aikaan.

Meillä on nyt alotettu kaura, muutama päivä sitten alotin laittaa lusikallisen kaurapuuroa riisipuuron joukkoon ja pikkuhiljaa lisään kaurapuuron suhdetta riisipuuroon. Kohta sitten siirrytään tyystiin kaurapuuroon. Lihoista menee jo possua, nautaa ja broiskua. Myös kasviksista ja hedelmistä/marjoista on montaa sorttia käytössä.

Ergo tai Patapum kiinnostas muakin kovasti, etenkin kesää ajatellen. Kunhan Hiiviö saat Patapumisi niin saat luvan kertoa onko millanen :) Se kun tosiaan olis huomattavasti Ergoa edukkaampi.Toinen vaihtoehto olis opetella selkäsidonta pitkällä liinalla, mutta lapsen siihen saaminen/pois otto ei varmastikaan ole kovin nopeaa.

Jeps, nyt saa tarinointi riittää =)

Teppana & Niilo huomenna 7kk (apua miten tämä aika kuluu :eek: )
 
sori nyt tulee pitkä viesti. en jaksa luekea tai kommentoida tänään muiden juttuja. laitoin vaan mielenkiintoisen lääkäri kokemuksen.
pahoittelut kirjotus virheistä tai epäselvästä tekstistä, voin kertoa etten ole parhaimmilani

Käytiin lääkärissä ja ihan turhaan sen voi sanoa V tuttaa niin kovaa ettei voi käsittää.

No lääkäri katsoi tyttön kasvukäyrää ja sanoi että kun on noin hyvässä kunnossa eli pituus ja paino kasvaa normaalisti( ei ole edes pullukka) niin ei ole mitään tautia. Hän oli ruotsinkielinen ja hoono soomi.
Sanoi niin kuin neuvolakin että ehkä lapsi saa liikaa ruokaa. Sanoin että kun nyt on saanut pelkkää maitoa mutta tilavuus mahassa sama ja itse asiassa nyt menee maitoa litratolikulla, niin ei pulauta yhtään. Eli siis se ei tue sitä että söisi liikaa koska nyt eilen ja tänään pulauttanu mini pulautuksen ruoan päälle. Pikkulusikan verran. Ja tyttö siis pulauttelee koko ajan, ennen seuraavaa ruokaa ja usissaan..
Hän sitten kysyi että paljonko joi maitoa kun sai soseita. Sanoin että 600-800ml.
Hän sanoi että AIVAN LIIKAA! Siis mitä hittoa. Siinä vaihees olin jo itku kurkus kun neuvolas sanottiin että maitoa liian vähän?
Hän kyseli että kuinka usein annetaan soseita ja minkä verran.
Sanoin et alux tietenkin vähänmutta nostettu koko ajan.
eli
1. 200ml maitoa
2. n. 1dl sosetta + n 90ml maitoa
3. 200ml maitoa
4. joskus vähän sosetta n. 1dl max. + 90ml maitoa
5. joskus 1/2dl puuroa + 140ml maitoa tai 200ml maitoa

hän oli sitä mieltä että kuulostaa ihan normaalilta. Oli ihmeissään.
Minä sit yritin kysellä että pitääkö mun huudattaa nälkästä lasta?
Ei kuulemma pidä mutta ei saa tyrkyttää. Siis mitä kohtaa hän ei ymmärtäny?
koskaan en tyrkytä vaan lapsi ihan mielellään syö ja huutaa kurkku suorana jos ei saa lisää.

Jossain vaiheessa hän ivallisesti sanoi että lapsen vaippa on varmaan koko ajan ihan märkä. sanoin että enen ruokaa vaihdetaan vaippa ja oikeestaan koskaan ei ole ihan täynnä. Aamulla joskus on poikkeus mutta harvoin silloinkaan.
En myöskään käsitä että miksi pitää mennä testeihin vielä kun hän on sitä mieltä että kun lapsi ei ole laiha hän on terve.
Sanoin että eikä refluksia ole periytyvää. Hän myönsi että voi olla ja kysyi että onko minulla vielä aikuisena ollut sitä. Sanoin että kyllä mutta ei niin paljon ja myös isälläni ja isän siskolla on sama juttu. Mutta minun tytöllä ei kuulemma voi olla kun ei ole laiha. SIIS MITÄ HITTOA SE LÄÄKÄRI SEKOILEE? TÄYS PELLE!
kun ei tyttö aina pihalle tuotosta saa vaan nousee kurkkuun mutta ei ulos.
Onko niin että asiaan puututaan kun allergia on niin vakavalla tasolla että suolistotoiminta on kerennyt häiriintymään ja kasvu hidastuu.

Kerroin myös ihottumasta mutta välillä ihottuma oli oire ja kerran jopa sanoi että jos ei paljon ihottumaa niin laita vaan silmät kiinni.
Eli siis ohjeeksi laita silmät kiinni niin ei näy. voi perkl.

Kun sanoin että sunnuntai aamuna kaikki oli ok. ja sitten annoin jekovit tippoja niin ilalla pulautti.
kuulemma noin pieni määrä ei aiheuta allergista oiretta. Siis lääkkeille ei voi olla alerginen vaikka niissä selosteissalukee niin.
Kahteen päivään ei oo jekovittia saanut pelkästää maitoa ja pulautuksia eikä paukkuja ole ollut!

Kysyin että onko mahollista että aluksi ruokanäyttää sopuvan ja sitten ei sovikkaan ja lentää kaaressa pihalle, kuitenkin nyt löysin artikkeleita (siis ihan ammattilaisten ja virallisia) että oireet voi alkaa jopa kuukauden päästä mutta jos on kuukausia sopinut niin sitten ei kyse oleallergiasta.

Kun olin itsepieni niin omenasta meni vatsakovalla. Näin käy tytälläkin ja siksi en sitä anna. Lääkäri melkein nauraen sanoi että ei ole mahdollista.
Mies juuri kertoi että umpisuoli leikkauksen jälkeen sairaalassa sanottiin että omenaa ei saa syädä koska kovettaa vatsan.. juu u..

Niin ja kysyi ulosteesta, sanoin ettei ainoostaa muutaman päivän on ollut normaalia suht kiinteetä, normi väristä, muuten täysin mustaa kuivaa ja kovaa tai löysää lähes vetistä vihreää liejua.
hän ihmetteli tätä mutta sanoi että kun nyt juo maitoa niin löysyys johtuu siitä.. hmm.. mutta kun se oli sitä soseenkin aikana.



TULOS:
- Tauteja ei ole kun ei ole liian laiha! Eli kaikki normaalipainoiset ja ylipainoiset huoli pois ette voi olla sairaita!
-Tyttö syö liikaa vaikka (kaikkien ohjeiden ja keskiarvojen mukaan ok tai vähän) lääkärikin sitä mieltä että määrä tuntuu kohtuulliselta mutta ei sittenkään.
-Omenaa tulee syödä kun ei laita vatsaa kovalle vaikka ollaan itse se todettu ja mikkelin keskussairaalassa ollaan myös tätä mieltä.
- testeihin pitää mennä vaikka ei ole allergiaa?
- Löysä vatsa johtuu kun juo pelkästään maitoa vaikka söisi soseitakin.
- lääkkeille/lääkeaineille/apu aineille ei voi olla allerginen
- Refluksiaa ei ole jos ei laihdu, siis minullakaan ei sitä ole kun tota mahaa on. eli olen isäni ja tätini kanssa hullu kun kuvittelemme että märehdimme ruokaa.
- jos ilmaantuu vähän ihottumaa laita silmät kiinni, jos taas paljon se on oire mutta meidän tapauksessa se ei ollutkaan oire
- Tosta määrästä maitoa vaippa ui pissasta mutta meillä se välillä on ihan kuivakin.
 
no vastaan kuitenkin muillekin niin saa muuta mietittävää.

Haluja ei imettäessä ollu. Mutta olin muutenkin huonossa kunnossa mutta huomaan eron hyvin, kyllä mulla imetys vaikutti ja paljon.

äippäloma loppuu toa maaliskuun alussa. Jään kotiin ainakin 2v asti. Varmaan pitempään jos lisää pikkuusia siunaantuu. Oon ollu niin paljon eri päiväkodeissa töissä että ei se pienten paikka oo. Et kaikki jolla mahollista niin yrittäkää yli vuoden ikäsex ainaki mikäli voi keplutella jotenki. Ja sit jos löytäs hyvn luotettavan PPH. se onki vaikeempi juttu.

Noista kantovälineistä niin ite sidon pitkällä liinalla ja ei se loopujen lopux juurikaan enempää aikaa vie kun repun sitominen. Toki oon vasta sillä ohuemmalla (järki ei kulje en muista nimee) sitonu et se on toki tarkempaa sillä kudotulla. Sit voi mennä kauemmin. oon kans miettiny siiden reppujen hankkimista mutta odotellan kokemuksia =)
Liina on kyl paljon parempi verrattuna rintareppu. Mies käyttää r.reppua mut mä en jaksa kantaa kauan siin. Tyttö taas tykkä repun kyydis olla kun on kasvot menosuuntaan ja onkin aina niin tärkeen näkönen kun pääsee kyytiin.
itku ja kiukku tulee kun repusta otetaan pois.
Minä en myöskään saa reppuun koskea kun hän on siinä. Tulee heti kiukku =)

 
Iltaa!!

Netskulille iso hali täältä! Oikein rupesi raivostuttamaan muakin, kun luin tosta kohtelusta! Tosi törkeää, varmaan itse laittaisin valitusta menemään.

kata-74 ja Teppana Tänään tuli kokeiltua tota safe feederiä ja oli aika kätevä. Reiät ei ole mitään ihan minikokoisia, että kyllä sieltä pieniä palojakin tulee, kaikki mitä sinne laitoin (omenaa) katosi kyllä. Uskon, että oppii sitten kyllä syömään ihan normaalistikkin, mutta tää on kätevä nyt kun ei ole oikein syöminen hallussa, katsotaan sitten kun hampaita enemmän ja karkean ruuankin syöminen onnistuu paremmin niitä pelkkiä paloja :)

Tuli sitä patapumiakin katseltua ja kokeiltua ja ihan näpsäkältä vaikuttaa... Säätöjen tekeminen on kyllä hidasta ja vauvaa on vaikea (=mahdotonta) saada selkään ilman apua. Mutta säädöt kun saa kohdalleen niin niitähän ei tartte sitten enää muokkailla. Toi selkään laittaminenkin varmasti helpottuu kun tyttö vähän kasvaa ja muutenkin tottuu tuohon juttuun. Tuntui aika mukavalta päällä, mulla ei se rintareppu oikein toiminut, hartiat meni heti jumiin, mutta tää oli aika kevyt ja Julia hihkui onnesta kun tykkäsi olla siinä :)

-Hiiviö & Julia 6kk3vk-

Tulin vielä mainostamaan, että lauantaina on kesämassujen tapaaminen Helsingissä. Ihan mukavasti meitä on taas tulossa, mutta lisääkin mahtuu :)Tässä Linkkiä http://keskustelu.kaksplus.fi/t895856

 
Anteeksi etten ole useinkaan se, joka vastaa muiden huolenaiheisiin. Myy ja kata ihan turhaan pahoittelevat samaa, kun ovat aina neuvomassa ja tukemassa muita :flower: Se on kyllä totta, että tutuimpien mammojen kyselyihin tulee herkiten otettua kantaa, kai se on ihan luonnollista =)

Allergiakeskustelu täällä ei haittaa ollenkaan, vaikka meidän perhettä ne ei onneksi koske. Tosi ikäviltä kuullostaa oireet ja rankalta lääkärien kanssa taistelut ja korvausviidakot!

Kylläpä tuli "huono äiti"-fiilis kun meinaan lapset pistää hoitoon äitiysloman jälkeen. :( Melkein tuntuu että tarttis ammattiapua syyllisyydentuntoihin ennen kun pystyy töihin lähtemään. Meidän pitäis luopuu autosta (ei onnistu) tai ottaa lyhennysvapaata asuntolainaan (ei järkevää kun laina-aikaa on vielä 24 vuotta jäljellä, joku katastrofi voi tapahtua ja sitten onkin lyhennysvapaat pidetty), että elettäis miehen tuloilla ja mun reilu 300e:n kotihoidontuella. PPH:lle meinaan lapset pistää, vaikka kyllä sekin touhu on välillä aika surkeeta kattottavaa pienten lasten kohdalla. Sylin puute mua eniten raastaa etenkin Alinan puolesta. :'(

Olisihan se jos saisi jotenkin kesään asti kituutettua, niin sitten voisi käyttää hyväkseen miehen ja ehkä mummujenkin lomia, että voisivat hoitaa lapsia täällä omassa kodissa. Sitten olisi Alinakin jo päälle vuoden ikäinen hoitoon mennessä.

Pikkusisaruksia meille ei enää tule, sanoo mies. Itse toivon koko ajan vahinkoa ja kierukan jälkeen (jota ei vielä edes ole laitettu) meinaan kyllä pistää kaikki neuvottelutaitoni peliin, että saataisiin vielä ainakin kolmas lapsi. Ei se kyllä mikään ihan ehdoton ole. Tämä perhe on yhtä valmis tälläkin kokoonpanolla. Meidän muksuilla on 1v 9kk ikäero ja se on ainakin tähän asti tuntunut tosi hyvältä. Nyt jo leikkivät yhdessä pikkuautoilla ja dubloilla! :heart: Pienemmälläkin ikäerolla oltaisiin lapset haluttu, mutta ei annettu.

Petipuuhat ei jaksa kiinnostaa entiseen tapaan. Varmaan imetys vaikuttaa.

Maito on loiskunut liivien ja suojien läpi öisin siitä lähtien kun neiti on saanut iltapuuron ja herännyt vasta 7-8 h päästä syömään. Jotkut yöt on ollut jo helpompia, joten eiköhän se tästä tasaannu pikku hiljaa. Päivisin maitoa tulee juuri sopivasti kiinteisiin nähden.

Lauantaina sitten! =)

-ebbuliini ja Alina 6,5kk-
 
Kylläpäs täällä onkin ollut vilkasta! Itse en ole päässyt koneelle, kun on ollut niin paljon muuta ajateltavaa, mutta nyt kaikki hyvin. Eli olimme pojan kanssa viikonloppuna sairaalassa ihmeellisten säpsyjen takia, joita tuli kolmena iltana peräkkäin. Muutenhan ne voi vauvalla ollakin ihan normaaleja, mutta poika oli itse ihan kauhussaan niiden aikana ja jälkeen. No, sairaalassa sitten seurasivat ja tekivät tutkimuksia, jotka onneksi olivat kaikki ok. Itsehän sitä säikähti, että nyt on alkanut saamaan infantiilispasmeja, kun alkamisikäkin (6kk) sopi justiinsa. Nyt sitten vaan seuraillaan, että tuleeko niitä vielä ja paheneeko.

Muuten poika voi hyvin. Ei saanut edes sitä mahatautia, joka oli meillä muilla :D Nyt on parin päivän sisällä alkanut konttaamaankin. Reilun viikon ajan on noussut tukea vasten kyllä ihan minne vain kynnelle kykenee. Aika rankkaa kyllä, kun ei järkeä päässä ole. Luulee olevansa taitavampi kuin onkaan, kun yrittää ottaa askelia yhdellä kädellä kiinni pitäen ja päälläänhän sitä sitten ollaan. No, aika aikaa kutakin.

Anteeksi, etten nyt ehdi kommentoida muiden kirjoituksia, lukenut kyllä olen ja täytyy kyllä nostaa hattua teille kaikille allergioiden kanssa taisteleville!

t.auramaria ja poika 6kk
 
Ebbuliinille piti sanomani, että älä tunne syyllisyyttä vaikka täytyykin lapset viedä hoitoon (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty). Meillä tuo kolmas muksuista meni myös aikoinaan hoitoon heti mun äitiysloman jälkeen ja kaikki meni vallan hyvin. Saatiin pojat aivan ihanaan pieneen ryhmäperhepäiväkotiin ja siellä riitti paapojia pikkuiselle niin aikuisista kuin lapsista:) Ja ihan normaali kuusi vuotias Niko on vaikkakin on joutunut aloittamaan hoitouransa jo niin pienenä ;). Tottakai se tuntuu rankalta jättää pikkuiset vieraan hoitoon ja varmastikaan ei kyyneleiltäkään alkuun säästytä, mutta pian siihen hoidossa olemiseen tottuu niin lapset kuin äitikin! Älä yhtään soimaa itseäsi huonoksi äidiksi, sitä et varmasti ole!!! Toivotaan, että löydätte lapsille oikein mukavan hoitopaikan jonne voit lapset jättää hyvällä ja turvallisella mielellä! :)

Voi pyhä sylvi millainen tohtori Netskulille sattui. Aivan uskomatonta touhua! :hug:

Teppana & Niilo 7kk
 
neuvolamitat eiliseltä: 10kg ja 73cm. Kaikki muuten ok.

Riina-niinalle harvemmin olen kuullut että joku olis kotihoitoa vastaan,( varsinkin oma suku). Jos ei varsinkaan ole taloudellisesti mahdotonta.

Teppanalle ja muillekin suurperheille jotka ovat hankkimassa lisää lapsia nostan hattua kun jaksatte niin monen lapsen kanssa. Itelläkin niitä varmaankin olisi enemmän kuin kolme jos tietäis että kaikki olis yhtä helppoja kuin tämä viimeinen ja olis jokin paikka johon sais ees yheks yöksi hoitoon.

Allergia perheille sen verran, että jos nämä sivut olisi ollut minun kaytössäni esikoisen aikaan olisin itsekin epäillyt allergiaa kun lukee näitä juttuja. Meillä nimittäin huudettiin ainakin puoleen vuoteen saakka päivät koko ajan paitsi ruuan aikaan oltiin hiljaa. Nukkui päivällä 30-45 min. pätkiä ulkona ja nukutin lähes joka kerta 20min jos en enemmän ja nukkui siitä 20min ja taas olin lykkimässä. Illalla nukutettiin 30min -2 tuntia. Pulautteli hirveästi ja isoja länttejä. Lässähti aina sen verran että koira kuuli ja tuli syömään sen. Iho oli kuiva. Päällepäin ei ollut mitään allergiaan viittaavaa, kasvu oli ok. Eli neuvolan mukaan lapset yleensä itkee jotkut vähemmän jotkut enemmän.
No pulauttelut loppui 8kk ja päikkärit pidentyi tasan vuosi päivänä pariin tuntiin (oli siinä äiti ihmeissään) ja muutenkin rupesi olemaan niin sanottu normi lapsi. Ei roikkunut koko ajan housun puntissa.
Eli meillä ei ole koskaan todettu ruokaaine allergiaa. Siitepöly allergia tuli kuitenkin kuvioon 4 vuotiaana.

Sänky hommat on meilläkin hivenen jäissä, vaikka lopetin imetyksen uuteenvuoteen.

Ahaa-77 ja poika 6kk1viikko
 
Moikka taas pitkästä aikaa!

Harvemmin on tullut avattua edes koko konetta viimeksi kuluneiden viikkojen aikana, niin olen ihan pihalla mistä olette täällä puhuneet...eikä oikein aika riitä kerralla kaikkea lukemaan :(

On ollut ihan hirveän väsynyt olo, vauva alkoi joulun jälkeen heräilemään 1-2 tunnin välein yöllä ja päiväunetkin lyhenivät sekä ruoka ei oikein maistunut. Tänä aamuna sitten käytiin lääkärillä, korvatulehdushan siellä oli muhinut! Ilman kuumetta ja ei kummempaa korvien haromista ollut...kellertävää eritettä jo näkyi, mutta siistin näköiset muuten, että ei pelkoa liimakorvasta. Syksyllä oli edellinen tulehdus, eli ei kai tätä nyt kierteeksi voisi sanoa. Jouluna päättyneen räkätaudin jälkitauti ilmeisesti.

Vauva yrittää jo kovasti kontata, välillä on ihan karhukävelyasennossa :) , jalat likkuisivat eteenpäin, mutta vielä ei ole hoksannut kuinka käsiä pitäisi kontatessa liikuttaa...

Hampaita ei vielä ole, mikä on ihan hyvä äidin kannalta, niin ei pääse puremaan tissiä, mutta karkeampaa ruokaa pitäisi kohta kokeilla ja se ei ihan ilman hampaita onnistu ;)

Ensi viikolla on sitten kontrollikäynti lastenpolilla, tutkitaan mikä on sen keuhkovaltimon tilanne. Toivon niin kovasti, että kaikki olisi vihdoinkin kunnossa.

Nyt lyö kyllä niin tyhjää, kaikenlaista piti kirjoitella, mutta on ihan zombie-olo... ehkä sitten toisella kertaa.


Katti ja vauva 7,5kk
 

Yhteistyössä