**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

Sankofa, valitettavasti se taitaa mennä niin, että sä saat ola putkeen sen 3 päivää vaan, ja sit katkee, ei siis ole lapsikohtaisia päiviä. Mut jos käyt töissä päivänkin, niin saat uudet 3 päivää olla palkallisena lapsia hoitamassa.

Ja joo, mulla on kans tullu huono olo takas :x Illalla varsinki tuntuu, et iltapala nousee ylös... YÖKS!
 
c81
sarkofa, soita liittoon!! Kuulostaa nimittäin laittomalle, mutta riippuu tietty TESistä. :/

(.) Neuvolassa käyty, kaikki hyvin, hb alhaalla ja sain rautakuuri.yöks. Muuten kaikki hyvin, ja sydän löi 149/min :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Taas se pääsi kusettamaan meitä, anoppi siis! V*ttu, kun ottaa päähän, ja suunnattomasti!
Meillä on maanantaina siis rakenneultraan meno OYS:aan, ja anoppi jo aikaa sitten keksi, että hän lähtee samalla reissulla shoppailemaan Ouluun meidän kyydissä. Asia varmistettiin viime viikonloppuna, että se todella tulee, ja sai vielä päättää itse, että ottaako tuon 5v tytön kaupunkiin mukaansa, vai jätetäänkö hänet päikkään hoitoon siksi päiväksi. Halusi tytön mukaansa, ja me ilmoitettiin sit päikkään ensi viikon hoitopäiviksi tiistai ja perjantai. Nyt anoppi soitti, ettei hän lähdekään :kieh: Se taas tarkoittaa sitä, ettei me saada tyttöä enää päikkään maanantaiksi (ensiviikon hoitopivät on pitäny ilmoittaa päikkään viimeistään tänään ), vaan se on otettava mukaan, ja mies ei siis pääse ultraan mukaan |O
KERTAAKAAN en enää luota siihen, mitä se akka sanoo, en kertaakaan! :headwall:
Meillä ainakin oli lapsi (vajaa 4v.) mukana ultrassa. Ja ei edes ajateltu vaihtoehtoa ettei otettais sitä mukaan.. Eikä ultraaja pitänyt sitä minään. Kertoili lapsellekin mitä näkyy ja jututti häntäkin. Mutta tietenkin eri asia jos ette häntä sinne mukaan halua.

 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuötökkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Taas se pääsi kusettamaan meitä, anoppi siis! V*ttu, kun ottaa päähän, ja suunnattomasti!
Meillä on maanantaina siis rakenneultraan meno OYS:aan, ja anoppi jo aikaa sitten keksi, että hän lähtee samalla reissulla shoppailemaan Ouluun meidän kyydissä. Asia varmistettiin viime viikonloppuna, että se todella tulee, ja sai vielä päättää itse, että ottaako tuon 5v tytön kaupunkiin mukaansa, vai jätetäänkö hänet päikkään hoitoon siksi päiväksi. Halusi tytön mukaansa, ja me ilmoitettiin sit päikkään ensi viikon hoitopäiviksi tiistai ja perjantai. Nyt anoppi soitti, ettei hän lähdekään :kieh: Se taas tarkoittaa sitä, ettei me saada tyttöä enää päikkään maanantaiksi (ensiviikon hoitopivät on pitäny ilmoittaa päikkään viimeistään tänään ), vaan se on otettava mukaan, ja mies ei siis pääse ultraan mukaan |O
KERTAAKAAN en enää luota siihen, mitä se akka sanoo, en kertaakaan! :headwall:
Meillä ainakin oli lapsi (vajaa 4v.) mukana ultrassa. Ja ei edes ajateltu vaihtoehtoa ettei otettais sitä mukaan.. Eikä ultraaja pitänyt sitä minään. Kertoili lapsellekin mitä näkyy ja jututti häntäkin. Mutta tietenkin eri asia jos ette häntä sinne mukaan halua.
KOKSissa ei lapsia huolita mukaan, on seinälläkin laput. Ja kun kaverin oli PAKKO ottaa mukaan vauvansa (ei vahteja, mies joutui töihin), niin ultrauksen ajan kätilö oli vaan haukkunut kun otti lapsen mukaan. Mutta se oli KOKS... Muut sairaalat voipi olla ymmärätävisempiä - onneksi! :)
 
Joo,Koksiinhan ei saa ottaa lapsia mukaan,mutta onneksi mies sai vaihdettua vuoron huomiseksi että pääsee mun mukaan sinne.
Ja kaikesta huolimatta vaikka en voi anoppiani sietää niin hän tulee siksi aikaa tota likkaa hoitamaan.
Eläkeläisiä kun ne ovat,niin onhan niillä aikaa ;) Ja olen ihan tyytyväinen että päästään kahdestaan katsomaan vauvelia,np-ultrassa olin yksin.
Ja vaikka Koksissa sallittaiskin lapset,niin ei mun tulisi mieleenkään ottaa tota likkaa mukaan,eihän siitä ultrauksesta mitään tulisi :LOL: :D
 
kleopatra noista lasten syntymäpainoista ja ikäeroista, uskoisin ettei se nyt ainakaan ihan paikkaansa pidä... minä, esikoinen, synnyin hiukan yliaikaisena mitoilla 52cm ja 4120g, ja pikkusiskoni 6 vuotta myöhemmin mitoilla 55cm ja 4300g.. :) en tosin tiedä, millä raskausviikoilla syntyi, mut ihan sopivan kokonen järkäle :) eikä mitään ongelmia, kaikki kehittynyt normaalisti loppuun saakka (keuhkot)

ultrista meillä ei onneksi ole tuota ongelmaa, et mihin laittaa isommat lapset ultrien ajaksi, kun esikkoa odotellaan :heart: tietääks joku mikä LASissa on tää isommat lapset -käytäntö?

(.) flunssaa pukkaa päälle nyt sit ku kaikki muut on jo sairastaneet. ei millään vaan haluais olla viikonloppuna kipeenä, ku vapaata, ja juhlitaan miehen synttäreitä :/ meille tulos n 10 henkee miehen kavereita, ja tarkoitus olis emännöidä tietenkin.. mieskin valitti tänään huonoa oloa, se nyt viel puuttuis et oltais molemmat kipeenä..

Talvis rv 18+4
 
HelloShitty
mä oon käyny kaikki ultrat nyt läpi yksin. :(
ku ei toi ukko jaksa hommaa puoleks tunniks hoitajaa. no..kai se tulee hesaan mukaan mun kaa. ilman tyttöä. jos ei tuu niin otan vaikka sit äidin tai kaverin mukaan. :D
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Jos vaunujen valinta oli vaikeaa ni voi luoja tätä turvaistuimen etsimistä :headwall:

Raffel ja Papsi 19+0

Vihjeenä: Gracon kaukalo käy Gracon ja Emman matkarattaisiin.. kätevä esim ostoskeskuksissa jne. kun saa vaavin siirrettyä helposti kyytiin, ja on samalla naama äitiin päin :heart: . Gracon kanssa tietysti toimii paremmin, mutta meillä Emman kanssa käy myös tukevasti. Ainut on, että kuomua ei saa niin hyvin kuin Gracon kanssa suojaksi. Varmasti muillakin kaukaloilla+matkarattailla on tuollaista 'yhteensopivuutta'. Kannattaa ottaa huomioon :) Ja me ollaan tykätty siitä kun kaukalossa on se telakka, niin saa helposti paikalleen ja pois autosta.

Auttaako vai hankaloittaako? :LOL:
 
Kiitos kaikille lohdutuksista :hug:

Täällä nyt sit nous kuumekkin.Voihan perskule sentään.Olo ku ois jäänyt auton alle.Joka paikkaa särkee ja niiiiiin kylmä hyrr.Itku koht täs pääsee ku näin onneton olo vaik lämpöä ei niin paljoa ole mut silti se tuntuu et ois jotain 39 vaik on vaan 37.5 :/

Toivottavasti te muut pysytte terveinä :wave: Nyt nukkumaan vähäks aikaa.

sankofa & bongos 18+2 :heart:
 
Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. Vauva vastasi viikkoja 19+2 ja tänään olis muuten 19+3 joten laskettuaikaa ei enää vaihdettu.

Vauva oli mahassa mäkihyppääjä asennossa :D tuleville isoveljille on siitä kuvakin! Saatiin paljon paljon kuvia mukaan! Yhdessä kuvassa näkyy pienen jalkapohjat :heart: söpösti vierekkäin.
Tyttöä meille kovasti nyt lupailtiin, kätilö itse otti sukupuoliasian esille, en tosin voi millään uskoa sitä todeksi joten ei lähdetä mitään listoilta muuttamaan :whistle:

Ls ja poikanen 19+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuötökkä:
Meillä ainakin oli lapsi (vajaa 4v.) mukana ultrassa. Ja ei edes ajateltu vaihtoehtoa ettei otettais sitä mukaan.. Eikä ultraaja pitänyt sitä minään. Kertoili lapsellekin mitä näkyy ja jututti häntäkin. Mutta tietenkin eri asia jos ette häntä sinne mukaan halua.
Mua henkilökohtaisesti jännittää tuo rakenneultra tosi paljon, ja kun takana on se menetys, ja kokemus, ettei sydänääniä yhtäkkiä löydykään, niin en suin surminkaan ota ITSENI takia tuota tyttö ultaan mukaan. Suojelen siis lasta siltä, et JOS kaikki ei olekaan hyvin, nin lapsen ei ole tarpeen nähdä mua siinä shokkitilassa heti aluksi.
 
HelloShitty
oi! onnea LS! varmaan hassua kun tulee eri sukupuolta! :flower: =)
sanoiko se täti yhtään mitään noista mitoista..siis mitkä mitat teiän beibillä on?

mulle ku ei kerrottu muuta ku et vastas viikkoja 20+2 ja pään läpimitta oli 4.7cm. armittaa ku en saanu mitään muuta infoota. enkä tajunnu kysyä. :headwall:
 
hei taas pitkästä aikaa!! :flower:

ensi oli loma ja sitten tuli stressi... :/ toivottavasti nyt rytmi rauhoittuu hieman ja pääseen taas mukaan tänne äiti-palstalle! :) en ole vielä pystynyt lukemaan yhtään sivua teidän teksteistä, mutta ajattelin ensin ilmoitella itsestäni ja aloittaa sitten pikkuhiljaa lueskelemaan mitä täällä on juteltu.

eli siis, täällä olo on nykyään melkein loistava. :D oli todella helpottavaa alkaa huomata, ettei koko raskas välttämättä olekaan niin kamalaa kuin ensin näytti. kiloja on tosin tullut ihan kivasti :ashamed: , joten nyt olenkin sitten itsemääräämällä kovalla linjalla syömisten suhteen; vain asiaruokaa eikä mitään ylimääräisiä kalori-turhuuksia! noh, huomenna menen neuvolaan ja siellä sitten nähdään miten paljon paino on oikeasti noussut, kun en itse vaakaa omista.

nyt takaisin töihin ja kertoilen sitten huomenna lisää!

:xmas: caisachu (16-17vk, en muista...)
 
HelloShitty ei puhunut mitoista. Muuta kuin että kaikki vastaa hyvin viikkoja ja ovat joissain tietyissä rajoissa missä niiden pitää olla :whistle:

Ja juu, on tosi hassu ajatus edes, että tää olis tyttö :snotty: Poikaa mä varmaan edelleen odotan synnytyssaliin asti, kunnes itse näen kumpaa sukupuolta vauva oikeasti on :D

mutta mitenhän paljon sitä nyt uskaltaisi luottaa tuohon arvioon? Niin paljon on lukenut siitä että poika olikin tyttö ja tyttö olikin poika :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Eli mä en laita Levoton Strutsi sun kohdallesi tyttöä :whistle:
ei, älä laita.
Niin paljon menee noita veikkauksia mitä ilmeisemmin pieleen. Vaikka se ultran tehnyt kätilö ei sanonut mitään "ehkä" lauseita, niin silti odotellaan sinne vauvan syntymään asti, että saadaan varmuus.
Tosin asia saattaa selvitä jo aikaisemminkin, mulla on yleensä tehty loppuraskaudesta kokoarvio ultria. jos sellaiseen pääsen niin saatan kysäistä uudestaan että miltä näyttää =)
 
Heipssan!!!

Olen ollut palstalla lueskelemassa jo marraskuusta mut, en ole saanut aikaiseksi "ilmoittautua" tänne. Noh, kait se parempi myöhään kun ei milloinkaan....
Joten tuleva äippä nro. 101 ilmottautuisi jos se vaan teille passaa :)
La olisi 3.6.2009 ja paikkana TYKS.

Jospa sit jotakin lyhykäisesti itsestäni raapustan....
Ensimmäistä odotellaan (perheessä mies ja koira). Pahoinvointia eikä liiemmin muitakaan oireita ole ollut juuri ollenkaan, pahimpana ehkä tuo närästys. Potkuja aloin tuntemaan jo viikolla 16, mies alkoi tuntemaan viime viikolla. Mitäs vielä.... ai niin maha on valtava ;)
Maanantaina oli rakenneultra, jossa ihka ihana kätilö totesi, että terve tyttö siellä olisi!! Mikä oli mahtavaa, kaikki muut ovat olleet varmoja et se on poika paitsi minä B) Noh, tietty prossat on 80/20 joten jos poika on sit kuiteski, ni saa kulkea vaaleanpunaisissa mekoissa jonkun aikaa :D
Raisiossa asustellaan ja meille kuului 2 ultraa jotka oli Medisonarissa (yksityinen) Turussa. Taitaa olla Suomen vanhimpia paikkoja missä ultria tehdään, palvelu siellä on ollut todella mahtavaa! Molemmissa ultrissa käyty tarkasti kaikki asiat läpi ja saatu 7 kuvaa tylleröstä. Kätilö on heti pyytänyt äitiyskorttia ja kirjannut kaikki mitat ylös, joten ei tarvitse ulkoa muistaa. Joku niitä kyselikin joten meillä on seuraavat mitat jos niistä joku jotain ymmärtäis ;)
Bpm; 47,2 mm. HC; 176,8 mm. AC; 148 mm. FI 32,1 mm. Vastaa viikkoja 19+6.
Liikkeet +, lapsiveden määrä normaali, istukka etuseinässä ok ja sydän 4-lokeroinen, syke säännöllinen :heart:
Voisin yrittää pari kuvaa laittaa ultrasta viimeistään ens viikolla. Yhdessä kovin yrittää löytää peukkua suuhun mut ei onnistu :heart:

Taisi tulla aikas sekasortoinen mut, eiköhän nää tästä ajan kanssa selviinny!!!

Jaksamisia kaikille!!!!


Sizzler + Doris 20+1 (ultran mukaan 20+2)
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
[Ihan hyvä vinkki oli.. Meillä tosin ei oo ollu ajatuksissa hommata edes matkarattaita. Luullaan pärjäävämme noille yhdillä. Mutta saas nyt nähä kuinka käy. Täytyy ajatella totaki asiaa nyt sitte ihan varmuudenvuoksi. Jos ne matkarattaat sitte onki tarpeelliset.

Raffel ja Papasi 19+0
Meillä on matkarattaat koko ajan auton takapaksissa, ja kätevät ostoskeskuksissa jne. Isot yhdistelmät on rankkoja sellaisissa paikoissa. Toki täällä maalla kuljetaan omalla autolal jos kauemmas mennään, kun julkiset ei niinkään toimi.

 

Yhteistyössä