***Kesämasut 2009 VOL.2***

Vauhtis 1,7 oli meilläkin tuo kahden tunnin arvo mikä oli matalin mitatuista. Poitsu ei vaan suostunut syömään pullosta joten tippa laitettiin päähän ja nenä-mahaletkulla evästä :( Tissiä ei pystynyt tarjoamaan kun en päässyt pojan luokse menemään leikkauksen takia |O

Noista ristiäiskutsuista, itse tein niin, että puolitin kartongin johon toiselle puolelle laitoin kuvan jossa pojan jalat on mieheni kädellä ja toiselle puolelle Riikan unilaulun sekä tekstin : olette tervetulleet poikamme ristiäisiin aika ja paikka, vanhempien nimet alle eikä muuta. Ihan kivat tuli.

Vatsavaivoihin olen aloittanut rela-tippojen käytön mikä sattuikin sopivasti koska mieheni on kovassa mahataudissa ja neuvolan mukaan rela-tipat antaa lisäsuojaa vauvalle tautia vastaan :)

Kiitoksia kaikille myötätunnosta kokemaani kohtaan!! :heart:

Pakko laittaa vielä noi sanat tähän kun on niin kaunis runo että,
Me isäsi kanssa seisottiin
käsi kädessä tässä
ja juteltiin ihan hiljaksiin:
"No nyt se on elämässä."

Sinä olit ihan pikkuinen
ehkä viikon vanha vasta.
Minä sanoin: "Pilvi kukkasten
kai ympäröi tätä lasta,

ja perhoset, lintuset untuvapäät
tuntuu lentävän korin yllä."
Isä kysyi: "Näkyjäkös sinä näät?"
Ja minä: "No ihmeitä kyllä."

Sinä olit se ihme tietysti
vaikka poruun puhkesitkin.
Imit minusta maitoa nälkääsi.
Minä ilosta nauroin ja itkin.

"Sill' on ripsissä tähden säkenet",
isäs naurahti ja keksi:
"Sen varpaat on puolukan raakileet."
Ja hän puki sinut puhtoiseksi.

Sinä nukuit. Oli talo hiljainen.
Löi kolmisin sydämemme.
"Tästä tulee kai hyvä ihminen",
me puhuttiin toisillemme.
 
Pikaisesti van katsomassa menon kahvitauon aikana. Juoksen 2 min välein ulkona Minniä lohduttaa, ja yritän samalla järjestellä ja siivoilla kotia, kun the pappi tulee klo 15 käymään. Ja pitäkääpä peukkuja, et
A ) pappi ei sano vauvan nimeä ääneen esikoisen kuullen :xmas: (aion sanoa kyllä heti kättelyssä, et siitä ei sit hiiskuta )
B ) mies ehtii kotiin ajoissa... :snotty:

Viime yö meni kun unelma: Minni nukahti klo 21.30 yöunille, heräsi 2 ja 5 aikaan syömään, ja jatko unia 9 asti :heart: Kun kaikki yöt olis tuommosia!

Mitä KERTAKÄYTTÖvaippoja pidätte vauvalla YÖLLÄ? Onkelma tuolla saralla...
Sisu ja Minni 7 viikoa ja 1 päivä :heart:
 
Sisu meil on nyt kotona vaan noita Nature Babycare- maissivaippoja. saa s-ryhmän kaupoista. ainoastaan kerran on vaippa falskannu lahkeesta, en nyt muista mikä vaippa se oli, kun oli aika alussa ja kotoota löytyi varmaan 4 eri sorttii vaippaa.
 
Jos pikainen ilmoitus tännekin.
Poika syntyi 25.6 klo 9.50 ja mitat oli hurjat 2660g ja 45cm.

Kiirettä pitää ja mitään ei ehdi.

Onko muilla ollut alakuloa ilmassa, mulla epäillään synnytyksen jälkeistä masennusta :ashamed:

Ilmavaivat on meillä kovia! Iltaisin varsinkin itkua riittää, epäilen et täyttää pian koliikin kriteerit :( Vauva nukkuu päivisin tosi huonosti ja välillä tuntuu ettei hereillä ollessaan oo tyytyväinen ku tissillä :S Huono äiti olo siis 24/7 :headwall:

Meillä mennään täysimetyksellä ja eilen neuvolassa näin:

Poika 3vkoa
Pituus 49,5cm (+4,5cm syntymästä)
Paino 3300g (+640g)
Päänympärys 36cm (+2,5cm)

Ja taas itkettäis, miksen mä osaa iloita vauvasta niinkuin pitäis :ashamed: :ashamed:
 
Täällä on nyt alkaneet ne vatsavaivat. Itkuttaa ja vääntää vatsaa pienellä. Kävimme ostamassa relatippoja, mutta mietin, että voisiko niiden kanssa antaa samanaikaisesti niitä distafyltippoja?

D-vitamiinien antaminen lopetettiin pari päivää sitten ja vieläkin itkuttaa. Eilen ja edellispäivänä huusi ihan hysteerisenä illalla pari tuntia kunnes nukahti. Viime yöllä väätelehti kovasti nukkuessaan ja herätessään alkoi huutamaan. Tänään on koko päivän ollut itkuinen.
Tässä nyt pohdin, että voiko tuo vielä johtua vitamiineista vai onko tämä nyt jotain muuta?

Mites Kleo teillä nyt menee, huomaatko, että distafyl auttaisi?
 
:'( Joo, ei ehtiny mies kotiin papin tuloksi, ja nyt on käyty "kova ääninen keskustelu" aiheesta... Vituttaa ja rankasti. NIiiiiiiin tekis mieli lähtee ostaa röökiä, ja mennä jonnekin istuu rauhassa ja polttelee. Helvetin mies! :headwall: |O Vituttaa niin paljon, et itku kuristaa kurkussa...

Noista vaipoista: Eli me käytetään nature babycare vaippoja, 2 kokoa. Mut ne jää niin paljon auki tuosta lonkan päältä, et yöllä tahtoo sit pissa tulla sieltä jo yli. Ja myös kakka, jos ei heti olla vaihtamassa sitä. Onko tuo lapsi vaan sen mallinen, ettei sille käy nuo ekovaipat vai mikä?? Kun niissä ei ole sinne sivuille leviävää osaa paljon mitään, ja onkin sit yöllä käytetty pampersin 2 kokoa, mikä istuu paljon paremmin. Mut kun en haluais kokonaan siirtyä käyttää noita perus-kertiksiä, vaan vähän edes kiinnittää huomiota luontoonkin tässä vaiheessa... :/
 
jadal
pikasesti vaan luin ketjun läpi...

Jennynen, mulla puhkes kakkosen raskausaikana masennus, ja lääkityksen aloitin sitten synnytyksen jälkeen. nyt koko ajan tulee tarkkailtua tarkemmin mielialaa.
jos kaipaat vertaistukea tms. niin mua saa kyllä häiritä :hug:

pitää myöhemmin tulla kirjoittelemaan lisää, nyt pitää ruokkia tytöt, poika on taas ollutkoko päivän tississä kiinni...

jadal ja poika 3vk2pv
 
HelloShitty
mulla todettu masis 1.5v sitten. lääkkeet lopetin kun testi näytti plussaa. vähäsen on kyllä välillä ollu pientä itkua ilmassa mutta uskon sen olevan baby bluesia. :hug: jennyselle!

meilläkin nyt noi NBC-vaipat ku sisko toi kaverilta yli jääneet. ovat vaan pikkusen liian pienet. muuten oon liberon fanittaja! ollu jo 7.5v. B) 5-8kg kokoset käytössä meillä. :D

HS ja Juliet, the kiukkuvauva, 1kk 1 vko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Brianna:
Täällä on nyt alkaneet ne vatsavaivat. Itkuttaa ja vääntää vatsaa pienellä. Kävimme ostamassa relatippoja, mutta mietin, että voisiko niiden kanssa antaa samanaikaisesti niitä distafyltippoja?

D-vitamiinien antaminen lopetettiin pari päivää sitten ja vieläkin itkuttaa. Eilen ja edellispäivänä huusi ihan hysteerisenä illalla pari tuntia kunnes nukahti. Viime yöllä väätelehti kovasti nukkuessaan ja herätessään alkoi huutamaan. Tänään on koko päivän ollut itkuinen.
Tässä nyt pohdin, että voiko tuo vielä johtua vitamiineista vai onko tämä nyt jotain muuta?

Mites Kleo teillä nyt menee, huomaatko, että distafyl auttaisi?
Mun ja äsken kysyin mieheltä nii hänenki mielestä hieman on auttaneet joo =) Viime yönä tosin ei nukuttu vaan väänneltiin aamuyöstä eteenpäin ja jumppailtiin jne..

Se taitaa mennä et vauva makaa liikkumatta yöunet niin ilma ei tuu ulos niin siks aamusta vääntelee ja on itkuinen, päivällä kakka tulee niin sen jälkee iltapäivä ja ilta menee hyvin ja tyttö hymyilee ja vähän jo naureskeleekin :heart:

Eli aamu/aamupäivä vääntelee masusta, muulloin juurikaan ei..

Vauva on nyt hoidossa, mä koitan nauttia vapaasta vaikka ikävä on kamala (vein hoitoon tunti sitten) :'( Sais nyt nukkua univelkaa poies..

kleo ja Sara-rakas 3vko 1 pvä
 
Jennyselle :hug: Ajoittain on täälläkin itkua ilmassa, mutta ei ainakaan vielä sen kummempaa. Raskausaikana olin saikullakin työperäisen uupumuksen/masennuksen takia, jolloin lääkäri varoitteli että synnytyksen jälk. masennus voi mulle puhjeta herkemmin..

Mönkiäisen runo oli tosi ihana :)

Meillä on neidillä käytössä pääasiassa pampersin 2 koko ja jonkin verran seassa liberon 2 kokoa. Pampersin vaipat on sopineet hyvin eikä mitään iho-oireita oo näkyny - eikä toisaalta kummillakaan mitään suurempia "valskauksia" ole havaittu. Meillä varmaan jatketaan toistaiseksi pamperseilla, noi liberot on ollut näytepakkausten vaippoja.

Iltakitinät on alkaneet täällä :( nyt ainakin kahtena viime iltana on ollut todellista kitinää ja huutoa tyyliin klo 19-01. Välillä taukoaa ja sit taas täyttä huutoa, eikä oikein edes tiedetä mistä se itku johtuu - vai onko se vaan jotain ihan selittämätöntä. Toivomme todella et toi ei tuu olemaan pysyvä trendi! Päivällä neiti on niin tyytyväinen ja iloinen, ettei mitään valittamista :) :heart: Onneksi on sentään antanut yöllä nukkua sen n. 6h putkeen kunhan on ensin rauhoittunu nukkuun.

Pirtsi ja Ella
 
BV On mulla onneksi mies tukena, muuten tästä ei tuliskaan mitään!
Pirtsi80 Toivottavasti sä säästyt tältä.
Jadal Oot kuitenkin nyt pärjännyt paremmin, vai koska sulla viimeksi toi masennus alkoi? Meidän poitsuhan on nyt 3vkoa ja päivän vanha.

Meillä aloitettiin tänään Idoform ja Cuplaton, toiv. ois jotain apuja!

Jennynen ja Pääpy 3vko 1pv
 
Jennynen suuri :hug: sinne!! tunnistan sun tekstistä hyvinkin omat tunteeni jokunen aika sitten.. aloin jopa varovasti googletella synnytyksen jälkeistä masennusta, kun tuntui etten osaa iloita vauvasta tai äitiydestä. inhottavia ajatuksia pyöri mielessä, mm. toivoin vauvan olleen poika, ettei tarvitsisi enempää hankkia lapsia, ärsyyntymisen tunteen heti kun vauva aloitti kitinän "mitä se taas tahtoo, olisi jo hiljaa". välillä ei kerinny ees pöntölle istua kun vauva jo itki, tai syödä, sitten kun olisi ehtiny syödä ni ruuan ajattelukin teki pahaa. imetyksestäkään en saanut hyvää mieltä kun kiukutti rintakumin käyttö ja vauvan matala hermostumiskynnys. ja tutti otettiin heti käyttöön ku tultiin laitokselta. tunsin itteni huonoks äidiks kaikkien noiden ajatusten kanssa, ja vieläkin välillä kun ei saa omaa lastaan tyytyväiseksi vaikka mitä koittais. jos haluut enempi jutella, ni laita ihmeessä yksäriä :hug:

Sisu mä olin hankkinu kotiin noita nature babycare-vaippoja kokoa 2 ennen vauvan syntymää. ja ne ei sopineet päälle heti, vaan vauva oli lähemmäs 5kg ku alkoivat istua. nyt onki sit edessä kokoon 3 siirtyminen, jaiks. oon huomannu et ne vaipan sisällä olevat vuotosuojat on aika tiiviisti vaipassa kiinni, ne saa aina irrotella auki sieltä... älä ihmeessä heitä vaippoja pois, ne voi hetken päästä olla hyvinkin sopivat päällä.
 
mulla myös taustalla useampia terapiavuosia lapsuuden perhekriisin takia.. mutta lueskeltuani synn.masennus sivustoja tsemppasin itteni ajattelemaan että päällä on vain baby blues. ja olo onkin helpottanut ajan kuluessa.
 
Meillä käytössä libero 2,eli 3-6kg...pampersejakin kokeilin mut hetin mummulaan ne varavaipoiksi,kun valskas yöllä...

Mieletön nukkuja oli viime yönä meidän neiti.nukku 23-07! ja sit söi hetken ja noustiin klo 8.45...saa nähdä millanen yö nyt on,kun neiti nukkunu pitkin iltaa aika paljon...ja isompikin neiti ähräyty meitin sänkyyn,n ahdasta on...

mut livahdan unten maille...
 
jadal
Jennynen: joo nyt on huomattavasti paremmin pärjännyt, kuin keskimmäisen syntymän jälkeen. Silloin oli mieli niin alamaissa, että suunnitelin vakavasti lasten ja miehen jättämistä, ja häipymistä kuvioista kokonaan.
Viimeksi siis alkoi jo alkuraskaudessa, mutta synnytyksen jälkeen se paheni todella paljon. Silloin jo synnäriltä kotiin tullessa lukittauduin vessaan itkemään, kun oli niin paha olla.
Samalla sitten oloa pahensi syyllisyyden tunne masennuksesta, kun oikeasti kaikki oli hyvin, mutta elämä tuntui silti täydeltä helvetiltä. lääkitys kuitenkin alkoi puremaan parissa viikkossa, ja kävin myös säännöllisesti psykologilla. Siellä käynnit lopetin viime tammikuussa, kun psykologini vaihtoi työpaikkaa toiselle paikkakunnalle. Muuten varmaan kävisin vieläkin.

Mulla on kuitenkin lääkkeet tuolla hyllyssä, ja aloitan niiden käytön heti, jos alkaa näyttää siltä,että masennus iskisi uudestaan. Nytkin on välillä hermot pinnassa, mutta ei kuitenkaan mitenkään hälyyttävästi.

Sulle suuri :hug:
 
Aluksi onnittelut kaikille pienistä nyyteistä, jotka ovat kotiinkin päässeet ja kovasti jo kasvaneet. :)

Nyt on hetki aikaa kirjoitella. Lukemassa käyn melkein päivittäin kuulumiset, mutten vaan ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään.

ruokinta Meillä mennään pelkällä pullolla, jo noin parin viikon ikäisestä lähtien. Tutteli on käytössä, muut ei käy. Masuvaivoja on ollut, mutta nyt helpottamaan päin, kun korvike alkaa tutuksi tulemaan. piika kakkaa noin kerran vuorokaudessa, mutta näemä passaa sille. Relatipat on käytössä, muuta ei ole vielä annettu, koska ei vaivat niin pahoja ole. D- tipat ovat olleet tauolla, koska lisäsi masuvaivoja, mutta eiköhän ne kohta vois aloittaa uudelleen.

Eka neuvola oli meillä vasta 1,5kk iässä. Pituutta oli neidillä 54,5cm (+6cm) ja painoa 4kg tasan. Hyvin oli kasvanut, vaikka painokäyrä loivasti laskikin. Neuvolatäti vaan tuumasi, että jokainen kasvaa omalla käyrällään. :)

itselleni raskaudesta jäi 2kg ylimääräistä, mutta ne kannan mielelläni. Onpahan jotain muotoa tähän luikkuun vartaloon jäänyt. Toivottavasti ne ei pois lähde.

Meillä nukutaan yöt noin 20- 03 ja seiskalta noustaan ylös. Eilen neiti nukahti 22, heräsi syömään 4.45 ja uudelleen 7.30. Nukahti vaan taas ja nukkuu edelleen. Ja yhä on yötamineissa. Vaan josko se sieltä kohta heräisi. Muutenkin on alkanut rytmi olemaan, että aamusta ylös, ysiltä aamu-unet, puolilta päivin päiväunet ja iltaunet noin klo 16-18. Helppo vauva meillä siis on.

Isoveli on innoissaan pikkuisesta, mutta välistä käy herättelemässä piikaa kesken unien. Mutta mustasukkaisuutta on melko vähän ilmassa. Odotin paljon pahempaa, ku esikko on saanut täyden huomion 4v. Mutta onneksi sain yllättyä positiivisesti. :heart:

Seksistäkin on ollut puhetta. Me ollaan yhdesti kokeiltu eikä siinä mitään ihmeellistä ollut. Hyvin on epparihaava parantunut. Tilanne siis 1,5kk synnytyksestä. Kuun lopussa on jälkitarkastus. Toivottavasti kaikki kunnossa silloin.

Ristiäiset ovat 28.7. Nimi on jo valmiina ja se on kerrottukin kaikille kysyjille. Toiset tykkää, toiset ei. Mutta pääasiahan on, että me tykätään siitä. :D

Nyt vois lähteä esikkoa viihdyttään. Alkaa sillä tuleen jo aika pitkäksi.

P.S. Niin ja kotona ollaan oltu neidin kanssa yhteensä 3 vko viikon pätkissä. Muuten ollaan oltu reissun päällä. Siis isäni luona. Ja neiti jäi heti viikon ikäisenä hoitoon isomummolle, kun itse olin isääni sairaalassa katsomassa. Piika on siis jo ollut useampana päivänä useamman tunnin hoidossa mummoillaan tämän 1,5kk aikana. Hyvin on neiti ottanut asian, pääasiassahan hän nukkuu hoitoajat. Että sellaista meille tänne. =)
 

Yhteistyössä