***Kesämasut 2009 VOL.2***

Hippu oli tänään ensimmäistä kertaa hoidossa mummolassa. :) Alettiin olla miehen kanssa molemmat jo aika väsyksissä jatkuvaan kitinään ja kun siihen lisää huonosti nukutu yöt, niin... Vein pienen mummolaan muutamaksi tunniksi ja pumppailin evät mukaan. Saatiin juuri lahjaksi joku mam:in rintaa muistuttava tuttipullo, jossa on venttiili pohjassa ja neiti oli siitä osannut kuulemma hyvin maidon juodakin. Tuttiakin oli vähän paremmin oppinut syömään, joten taisi olla ihan hyödyllinen hoitoreissu. ;) Me käytiin pienen mummolareissun aikana isompien lasten kanssa uimassa ja itsekin uskaltauduin uimaan, vaikka muutamia tippoja vielä jälkivuotoa tulee päivittäin.. Jospa se ei niin pahasti haittaisi. :saint:

Meillä käytössä liberot, ne tuntuvat sopivan pienen iholle ja niitä sitten ostelen.

Vauvan lempinukkumapaikka on tietenkin syli. Kantoliinassa ja vaunuissa nukkuu myös aika mukavasti päivällä. Pinnasängyssä vauva on nukkunut vasta muutaman kerran päiväunia.. =) Yöt nukun vauvan vieressä (mies on paennut olkkariin ja me vallattu koko sänky kaksistaan). Jostain syystä kaikki meidän neidit ovat tykänneet nukkua tyynyn päällä. Siis niin, että vauva on kokonaan tyynyn päällä. Itse tykkään myös imettää välillä öisin niin, että vauva on tyynyn päällä, näin voin imettää hyvin myös "yläpuolella" olevasta tissistä ja saan tissin paremmin tyhjenemään myös kainalon puolelta.. Nämä on näitä omia juttuja ja tapoja, jotka jossain vaiheessa on löytänyt helpottamaan arkea. ;)

Nyt taidan painua kohta pehkuihin ja ottaa oman pienen rakkaan kainaloon! :heart:
 
nukkumisesta : meillä neiti nukkuu mun vieressä,eikä ole kertaakaan nukkunut pinnasängyssä.ajattelin ostaa isommalle ikeasta sellasen ihanan rautasängyn niin vois pienemmälle tuoda tuon isosiskon sängyn meijän sängyn viereen jo,josko ukko pian sit muuttelis takasin makuriin nukkuun,johan tuo pian 7vuotta on ollut evakossa eri huoneessa...tuskin muuttaa enää mun viereen,kun kuorsaan kuulemma niiiin isosti...oli pirulainen nauhottanu sitä kerran ja työkavereiden kans nauraneet mulle,nyt se on sillä sit viestin merkkiäänenä :ashamed: nyt kun nuha oli Alisalla ni sillon nukku vaunun kantokopassa mun vieressä,et sain pääpuolen ylemmäs...

Onkohan meille rantautumassa koliikki...neiti alkanut itkeen sydäntä särkevästi joka ilta n.19.30 ja sitä kestää n.22.30.ei auta mikään muu kuin kävely tai takapuolelle taputtelu(tärinä)...ei suostu syömään,vasta ku sit kun itkut on itketty...reppana...onneksi itku aika on tuollanen,et itse jaksaa lohdutella,toista se oli siskollani,jonka vauva alkoi aina itkeen 23.30 eteen päin...meillä nukahtaa sit umpiuneen klo 23...jospa tää tästä... :(

Onko kaikkien miehet aivan into piukeena hoitamassa vauvaa?mä lietsoin itseni taas aamulla kiukkuseksi mielessäni,kun aloin ajatteleen ukkoani...se ei varmaankaan ole pitäny vauvaa sylissä kuin kymmenkunta kertaa(varmastikkin enemmän,mut ei tunnu siltä)sylissä,ja ei KERTAAKAAN ole sanonut ,et annatko hänelle sen vauvan,kun neiti on ollut mun sylissä...vaan olen käskenyt ottaa sen...mielellään kyllä sit hoitaa neitiä ja myönnän syylistyväni omimaan vauvaa itelleni,mut tänään oli sellanen v*tutus aamu,et lietsoin itseni raivoihin...tietty sit kun mä manasin ukkoa ni se keitteli oma alotteisesti pullot ja tutit,etten pääse niistäkin kiukkuamaan...

Ens la pitäs lähtä reissuun lappiin...ei jaksais tällä hetkellä...laiskottaa...jälkitarkastuskin ois pe...saapa nähä mitä ne sanoo...katsookohan ne ultralla sektioarpea "sisältä päin"?et sais tietää et saako viel joskus tehdä kolmannen...

mut menen meidän ampiaisen viereen(isosiskon nimitys meidän kiukuttelijalle =) )

ryhis ja Alisa(os.seppo) 5vkoa5vrk
 
Heippa

koitin tässä taas lueskella mitä kaikkea ootte kirjoitelleet,josko vaikka pystyis omalta osaltaan laittelee kans vastauksia:

nukkuminen: poitsu nukkuu kehdossa meidän makkarissa. Odotellaan että alkaa nukkumaan yöt kunnolla niin siirretään viereiseen huoneeseen. Kaksi vanhempaa muksua on nukkuneet alusta asti omissa huoneissaan, mutta nyt on tarkoitus että nämä nuorimmat jakavat huoneen joten ei voi laittaa toista herättämään sitten toista.

d-vitamiinit: meillä saatiin neuvolasta Jekovit-tippoja, mutta aloitan d-vitamiinin antamisen vasta kesän jälkeen ja jollain toisella valmisteella. En ymmärrä miten voidaan sanoa et on hyväksi antaa lapselle tuotetta jossa on 96% alkoholia...no mä nyt en aina ymmärrä muutoinkaan mitään.

Imetys: imetän ja annan myös korviketta...meillä ois yöt niin repaleisia jos mentäis mun rintamaidon varassa joten yötä vasten annan reilun satsin korviketta jotta saan sitten nukkua 6 tuntia maksimissaan ennen syöttöä.

vaipat: kestoja käytellään ja myös kertiksiä...vähän tilanteen mukaan. Imse vimset ei toimi meillä ollenkaan, mutta fuzzi bunzit on aivan ykkösiä. Kertiksissä käytetään niin pampperseja, liberoja kuin ekovaippoja...niitä naturcare vai mitä ovatkaan.

Ristiäiset: on ensi viikonloppuna ja käytännössä en oo vielä tehnyt mitään niiden eteen.
Kakut on kylläkin jo hankittu aikaa sitten ja ovat pakkasessa...meillä ei ole tavallisia täytekakkuja vaan sellaisia sacherkakun tyylisiä suklaakakkuja sekä erilaisia juustokakkuja. Voileipäkakut tehdään sitten edellispäivänä.

Mutta joo, nyt tuli täys ajatuskatkos...palaan jatkamaan joku päivä.

Jeps1+poitsu reilu 6vkoa...kait :whistle:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
HS Meillä oli tosiaan tarkotuksena lähteä siihen rokotetutkimukseen mukaan, mutta viime tingassa tulin toisiin ajatuksiin. Oltais se rokote saatu siellä 6vk lääkärineuvolassa. Kuulemma se täytyy laittaa ennen ensimmäistä rokotusta, joka taas tais tulla 3kk iässä. Jäi vain kaivelemaan se tyyli, millä neuvolassa edelliskerralla kysyttiin siitä tutkimukseen osallistumisesta. Täti kysyi, että oonhan mä varmasti saanu mielestäni tarpeeksi tietoa siitä tutkimuksesta. Se sai sen kysymyksen kuulostamaan jotenkin oudolta, joten minähän sitten googlasin. Ja tulin siihen tulokseen, että me ei sitä rokotetta oteta.
mitä tietoa löysit mikä sai sun mieli muuttuu? :eek: :|
 
Mun maito hävis jonnekki :'( Anoppilassa vauva oli saanu korviketta ja alkoi mahavaivat, oon valvonu 2 yötä et nukkunu 2-4h.. Eilen eikä tänää oo tippaakaa tullu maitoo :eek: Ei käsin, ei pumpulla, ei vauvan imemänä.. MIKÄ MUSSA ON VIKANA?? :'( juon riittävästi mutta tekiskö tää valvominen ja stressi? maha vauvalla jumissa nan:ista, ei auta disflat eikä mallasuute :( Tänää koitan tuttelia varmaan..

Mä oon niin väsynyt :ashamed:

Oon olosuhteiden pakosta ollu vauvan kans perjantaista kahestaan kotosalla..

kleo ja sara 3vko 4pvää
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Mun maito hävis jonnekki :'( Anoppilassa vauva oli saanu korviketta ja alkoi mahavaivat, oon valvonu 2 yötä et nukkunu 2-4h.. Eilen eikä tänää oo tippaakaa tullu maitoo :eek: Ei käsin, ei pumpulla, ei vauvan imemänä.. MIKÄ MUSSA ON VIKANA?? :'( juon riittävästi mutta tekiskö tää valvominen ja stressi? maha vauvalla jumissa nan:ista, ei auta disflat eikä mallasuute :( Tänää koitan tuttelia varmaan..

Mä oon niin väsynyt :ashamed:

Oon olosuhteiden pakosta ollu vauvan kans perjantaista kahestaan kotosalla..

kleo ja sara 3vko 4pvää
miten se voi noin vaan loppua? :eek:
ei mikään stressi tai unettomuus pitäis noin paljon vaikuttaa..että se kokonaan loppuis. ootko kokeillu pilsneriä? :whistle:

tänne ei kuulu oikeestaan mitään erityisen hyvää. aika kovan luokan stressi ja ahistus tietyistä syistä..toivottavasti ei vaikuta vauvan masuun. eilen ainakin itki illalla kovasti masuunsa. sit kun toi sinappikone toimii vaan n. kerran tai pari viikossa niin joutuu tehä oikeesti töitä sen eteen että saa kakan tulemaan. voi pientä reppanaa..selvästi on hankalaa olla. :(

väsyttääkin kun heräsin jo viiden aikaan. kahvi auttais mutta ei sitä paljoo uskalla juoda. |O jos menis vaikka suihkuun ku niiin ehkä piristäis mieltä.

HS ja niin ihana Juliet vko5+jotain
 
Jaksut kaikille väsyneille :hug:

Hikoileeko teillä vauvat paljon?
Luulin jo että Papricalla on lämpöä,kun pää oli kuuman tuntuinen ja niska ihan hiessä,kun imettää.
Lämpö oli kuitenkin 37c,eli ei onneksi mitään sen vakavampaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Mun maito hävis jonnekki :'( Anoppilassa vauva oli saanu korviketta ja alkoi mahavaivat, oon valvonu 2 yötä et nukkunu 2-4h.. Eilen eikä tänää oo tippaakaa tullu maitoo :eek: Ei käsin, ei pumpulla, ei vauvan imemänä.. MIKÄ MUSSA ON VIKANA?? :'( juon riittävästi mutta tekiskö tää valvominen ja stressi? maha vauvalla jumissa nan:ista, ei auta disflat eikä mallasuute :( Tänää koitan tuttelia varmaan..

Mä oon niin väsynyt :ashamed:

Oon olosuhteiden pakosta ollu vauvan kans perjantaista kahestaan kotosalla..

kleo ja sara 3vko 4pvää
Mulla oli Gretan kans tätä kolmisen vuotta sitten,, olin jotensakin väsynyt ja allapäin, ja ykskaks ei tullutkaan maitoa pisaraakaan,, mut
tilanne kyllä korjaantui seuraavana päivänä ja jatkui hamaan 1v8kkn ikään :eek:

Eli näitä katkoksia saattaa kai olla, johtuen just väsymyksestä ja stressistä.. meidän neukkatäti sanoi joskus että kannattais antaa ihohoitoa ja olla ilman vaatteita molemmat--vauva ja äiti--- sängyssä lähekkäin niin maidonnousu saa ärsykettä,, on niin henkimaailman juttuja tää imetys !! :eek:

 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
HS Meillä oli tosiaan tarkotuksena lähteä siihen rokotetutkimukseen mukaan, mutta viime tingassa tulin toisiin ajatuksiin. Oltais se rokote saatu siellä 6vk lääkärineuvolassa. Kuulemma se täytyy laittaa ennen ensimmäistä rokotusta, joka taas tais tulla 3kk iässä. Jäi vain kaivelemaan se tyyli, millä neuvolassa edelliskerralla kysyttiin siitä tutkimukseen osallistumisesta. Täti kysyi, että oonhan mä varmasti saanu mielestäni tarpeeksi tietoa siitä tutkimuksesta. Se sai sen kysymyksen kuulostamaan jotenkin oudolta, joten minähän sitten googlasin. Ja tulin siihen tulokseen, että me ei sitä rokotetta oteta.
mitä tietoa löysit mikä sai sun mieli muuttuu? :eek: :|
Olikos tossa rokotteessa nyt niitä aktiivisia tai ei-aktiivisia viruksia?

 
Taa
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mitä tietoa löysit mikä sai sun mieli muuttuu? :eek: :|
En nyt muista mitä kaikkia sivuja selailin, mutta tosi huonosti löytyi tietoa mahdollisista sivuvaikutuksista. En myöskään saanu selville, että onko tuota rokotetta jo kokeiltu ihmisillä vai ei. Myynnissä on myöskin vanhempi pneumokokkirokote, joten miksi verrokkiryhmä saa jotain mikä ei pneumokokkiin liity mitenkään. Miksi verrokkiryhmälle ei anneta vanhaa pneumokokkirokotetta niin nähtäisiin erot paremmin. Rokotetutkimuksesta oli myös ollut jotain tutkintaa jonkun instanssin taholta, mikä taasen horjutti mun luottamusta koko juttuun. Ehkä olen ylihysteerinen tai liian varovainen, mutta en halua puolustuskyvytöntä lasta laittaa mukaan sellaseen, mistä en ole varma.
 
Taa
Nyt on meillä selkeesti meneillään tiheän imun kausi. Eilen viihtyi Kaapo ihan jatkuvasti tissillä ja sai kauheita raivareita, kun puoli tuntia imettyään ei maitoa enää tullutkaan. Yöllä ja aamulla pakkas sitten tissit täyteen. Onneksi Kaapo asui tissillä aamunkin niin sai helpotusta sitä kautta.

 
:wave: Moi! Täällä on kans tämmönen ahdistuspäivä, ei tosin johdu lapsista kummastakkan :heart: Vaan naapurista, jonka kans otettiin kunnolla yhteen niiden koirista, jotka haukkuu öisin. Heräsin viime yönä 00.45 siihen, et tuntu, kun ne olis haukkunu siinä sängyn vieressä, niin kova rähinä siellä oli päällä. Olen yrittäny pysyä asialinjalla ja aikuisena asiaa hoidettaessa, ja pyytäny anteeksi, kun kuulemma loukkasin häntä yöllä soittaessani, et voisko koirille tehdä jotain. Mut kun itse yrittää pysyä asiallisena, ja tää nainen menee henkilkohtaisuuksiin, mitkä ei liity asiaan mitenkään, ja vielä liittyy mun lapseen (Minnin raskausaikaan!! ), niin pikkusen on paha mieli :( Anteeksi, purkaus ei liity mitenkään tän pinon menoon, eikä vauvoihin, mut pakko purkaa johonkin :ashamed: Miestäkään en kehtaa vaivata tällä kesken työpäivän.

Nukkumisesta, meillä Minni on nukkunu alusta asti omassa sängyssä, ja saa nukkua jatkossakin. Päivisin nukkuu myös vaunuissa niin sisällä kun ulkonakin. Kantoliinaan rauhoittuu aina, ja sylissä tietysti saa parhaat unet :heart:
Ryhis, kyllä mä joudun välillä sanoo, et etkö vois ottaa vauvan... Ne tilanteet liittyy lähinnä ruokailuun, että mä syön kiljuva lapsi sylissä, ja mies lähtee ruokapöydästä olkkariin töllöä katsoo. Tää sama oli esikoisen aikaan, ja muutaman kerran sanoin siitä, niin sen jälkeen se itsenäisesti on ottanu vauvan. Ja meishän hoitaa meillä joka viikonloppu toisen yön yösyötöt, kylvettämisen ja iltahommia. Mut nyt yks päivä tässä oli semmonen, et mies kävi työpäivän jälkeen 3 x 15min kotona, oli muuten vikakeikalla koko ajan, eikä koko iltana siis ehtiny pitää Minniä sylissä ollenkaan...
BV, Minni on tosi lämminverinen. Isänsä on, ja esikoinen samaten. Ja jo esikoisen aikaan jouduin opoettelee, etten pue sitä liikaa, kun itse olen tämmönen vilukissa.

Lasagne paistuu uunissa, pitää lähtee tekee salattia ja kattaa pöytää. Meillä on kans viikonloppuna ristiäiset, ja lähden huomenna aamusta Kajaaniin hakee äitiä ja asioille, ja jos ei mua kuulu / näy, niin kiire pukkaa hommien kans, mut tulen kyllä viimeistään sunnuntai-iltana kertomaan teille Minnin nimen :heart:
:wave:
Sisu ja Minni 7 viikoa 4 päivää :heart:
 
millaisia ne rintaraivarit on? :ashamed:
Muuten meillä sujuu imetys hyvin, en ole edes ottanut mitään ilmavaivoja helpottamaan käyttöön. Kyllähän tyttö niitä enemmän ja vähemmän vänkää, mutta ei huudoksi asti eikä ne tunnu häiritsevän vauvaakaan niin en koe että olis tarvetta.

Rytmi on edelleen melko sama mitä alusta asti on ollut, ihan pieniä muutoksia on tullut eli on hereillä paljon enemmän. mutta yöt menee edelleen todella hyvin!

Meillä Ella nukkuu välillä meidän välissä, välillä omassa sängyssään. Olen huomannut itsessäni eroahdistusta jos laitan Ellan nukkumaan omaan sänkyyn. Minulle ja tytölle uni maistuu paremmin jos nukutaan vierekkäin.. Mutta jotenkin en uskalla luottaa ettei tytölle tulis meidän tyynyä tai peittoa naaman päälle niin yritän saada niin et vauva nukkuis vaan omassa sängyssään.

Pulloa tarjoan päivittäin kertaalleen. Tissitelty ollaan tähän mennessä autossa ja sovituskopissakin =) Aikoja en ole seuraillut että kauanko syö. Itse yleensä lopetan siinä vaiheessa kun ei enää selvästi syö vaan lutkuttaa.

Ls ja Ella-neiti
 
Moikka.

Vihdoin sain Kertun nukkumaan ja on aikaa hoitaa kaikkea välttämättöntä ja vähemmän välttämätöntä. =)

Mun äiti oli taas viikon kylässä ja kyllä silloin on helppoa, ei tarvi ko tissittää, mamma hoitaa kaiken muun, laittaa ruokaa, siivoaa, pyykkää ja sylittelee vauvaa.
Nyt pitää taas pärjätä yksin. Tai onhan tuo mies, mutta se on päivät töissä ja iltaisin tahtoo päästä salille tai muutenvaan treenaamaan ja onhan jonkun hoidettava noi koiratkin.
Eli hoidan vauvaa varmasti sen 23 tuntia vuorokaudesta. Silloin kun mies on kotona hän kyllä pyytää vauvaa syliin ja vaihtaa vaippaakin.

Täällä on kans yksi kuumaverinen tyttö. Näinä lämpiminä päivinä ei päälle voi laittaa kuin lyhythihaisen bodyn ja villavaippahousut, muuten raukka läkähtyy. Mä taas kärsin vilua melkein näilläkin keleillä.
 
jadal
mukava lukea teidän kuulumisia :)

Meillä on aika mukavasti lähtenyt arki sujumaan kotiutumiusen jälkeen. Välillä on pikku miehellä mahavaivoja, mutta hirveitä konsertteja ei ole pitänyt. yöt nukkuu nin että "alkuyön", siis noi yhdestä kolmeen, nukkuu omassa sängyssä, ja siitä eteen päin meidän vieressä. päivällä nukkuu sitten milloin missäkin, sängyssä, sohvalla, sitterissä tai sylissä.
Kovasti tää syö, melkeimpä tunnin välein. pari kertaa vuorokaudessa nukkuu sitten pidemmän, parintunnin pätkän, joista toinen osuu onneksi yö aikaan. korviketta oon antanut yleensä illalla kerran, että tottuu pulloon, ja korvikkeen makuun, jos joskus tulee tarvetta.

Mulla vissiin vähän jäänyt kaihertemaan pojan sektioon päättynyt synnytys. tänään katsoin jotain synnytys ohjelmaa, ja sai ihan tosissaan pidätellä itkua.
Olis varmaan hyvä käydä se kunnolla puhumalla jonkun kanssa läpi, mutta toisaalta haluan unohtaa koko synnytyksen.
no, aika auttaa :)

isosiskot on ottanut tosi hyvin vauvan vastaan, sylissä pitäisivät koko ajan :heart: yllätyin, kuinka vähän tuo taapero on ollut mustasukkainen, mutta oma tyytyväinen itsensä se on ollut koko ajan :)

ristiäisiäkin pitäis miettiä, kun vaan muistais soittaa kirkkoherranvirastoon ja varata papin. mä vaan aina unohdan sen :ashamed:

mutta nyt äitiä kutsutaan :)

jadal ja pikkumies 3vk5pv
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mitä tietoa löysit mikä sai sun mieli muuttuu? :eek: :|
En nyt muista mitä kaikkia sivuja selailin, mutta tosi huonosti löytyi tietoa mahdollisista sivuvaikutuksista. En myöskään saanu selville, että onko tuota rokotetta jo kokeiltu ihmisillä vai ei. Myynnissä on myöskin vanhempi pneumokokkirokote, joten miksi verrokkiryhmä saa jotain mikä ei pneumokokkiin liity mitenkään. Miksi verrokkiryhmälle ei anneta vanhaa pneumokokkirokotetta niin nähtäisiin erot paremmin. Rokotetutkimuksesta oli myös ollut jotain tutkintaa jonkun instanssin taholta, mikä taasen horjutti mun luottamusta koko juttuun. Ehkä olen ylihysteerinen tai liian varovainen, mutta en halua puolustuskyvytöntä lasta laittaa mukaan sellaseen, mistä en ole varma.
siis mitä mä ymmärsin niin toi rokote on jo markkinoilla eli on testattu. :whistle:
kuulostaa omituiselta..pitääpä googlettaa ite sitten. :whistle: aika selkeet selitykset tuli mukaan neuvolasta, oisko ollu peräti 7 sivuinen juttu mutta jos siinä on jotain muutakin mistä ne ei kerro niin taitaa jäädä väliin meiltäkin. :|
 
Taa
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
siis mitä mä ymmärsin niin toi rokote on jo markkinoilla eli on testattu. :whistle:
kuulostaa omituiselta..pitääpä googlettaa ite sitten. :whistle: aika selkeet selitykset tuli mukaan neuvolasta, oisko ollu peräti 7 sivuinen juttu mutta jos siinä on jotain muutakin mistä ne ei kerro niin taitaa jäädä väliin meiltäkin. :|
No minä sain neuvolasta tasan yhden esitteen mukaani eikä terkkakaan osannu kauhean kattavasti siitä kertoa.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
siis mitä mä ymmärsin niin toi rokote on jo markkinoilla eli on testattu. :whistle:
kuulostaa omituiselta..pitääpä googlettaa ite sitten. :whistle: aika selkeet selitykset tuli mukaan neuvolasta, oisko ollu peräti 7 sivuinen juttu mutta jos siinä on jotain muutakin mistä ne ei kerro niin taitaa jäädä väliin meiltäkin. :|
No minä sain neuvolasta tasan yhden esitteen mukaani eikä terkkakaan osannu kauhean kattavasti siitä kertoa.
meiän terkka antoi oikein kattavan kertomuksen tutkimuksesta mutta nyt kun luen siitä niin ne "faktat" mitä se antoi ei pidä edes paikkaansa. esim. että rokote on jo markkinoilla ym. lisäksi luin monia linkkiä aiheesta ja muakin alkoi epäillyttää. esim. mulle iso ongelma on hepatiitti-B rokotteen haittavaikutukset alle 2 vuotiailla. ja se rokote tulee jos ei kuulu siihen ryhmään joka saa sen pneumokokkirokotteen. alkoi vähän tulla semmonen fiilis että skippaa sen tutkimuksen ja ostaa sen pn.rokotteen joka on ollu markkinoilla jo 8v.

lisäksi terkka sanoi niitten tutkivan annoskoot mikä on täyttä kakkaa!!! :kieh: |O :headwall:
 
kysymys jälkivuodosta....

meen tajua ku täällä jälkivuoto vaan jatkuu ja jatkuu.....eilen ei tullu yhtään ja nyt tuli ihan veristä ei tosin paljon mut kuitenki. Kauan teillä on kestänyt jälkivuoto?

hömppä ja poju 4vko huomenna
 
Taa
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
kysymys jälkivuodosta....

meen tajua ku täällä jälkivuoto vaan jatkuu ja jatkuu.....eilen ei tullu yhtään ja nyt tuli ihan veristä ei tosin paljon mut kuitenki. Kauan teillä on kestänyt jälkivuoto?

hömppä ja poju 4vko huomenna
Mulla kesti esikoisesta 6 viikkoa, sitten oli 3 päivää väliä ja alkoi menkat :headwall: . Tällä kertaa kesti 5 viikkoa, joista viimenen viikko oli sellasta tosi vähästä, lähinnä hieman värjäytynyttä valkovuotoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuötökkä:
onko kukaan muu huomannut, että rela- tipat aiheuttaisi lisää masuvaivoja? MEillä heti helpotti mahavaivat, kun relatipat jätettiin pois ja nyt on niin tyytyväinen neiti ettei toista. :D
Juu, on huomattu :) Meillä oli sama reaktio relatipoista. Siirryttiin käyttään gefilus-kapseleita, joissa siis kapselin jauhe sekoitetaan esim. maitoon ja annetaan lusikalla. Niistä ei enää siis mitään oireita :) Relatipat on öljypohjaisia, joten eivät välttämättä todellakaan sovi kaikille vauvoille.
 
miehen hoitamisesta ja vähän muidenkin. musta joko vaan tuntuu, tai sit oon ihan oikeassa, et aina kun on noita sylittäjiä vauvalle ni itkevästä vauvasta pääsee eroon ku alkaa höpisee et "onkohan sulla nälkä, pitäiskö saada tissiä vai" ja hissukseen tullaan tuomaan vauvaa siihen mun lähelle että ottaisin sen. :kieh: jotenkin ärsyttää, kun ite jo tunnistaa vauvan nälkäitkun, ja ois kiva et joku muukin välil sylittäis vauvaa kun se itkee jotain aivan selittämätöntä tai mahavaivojaan. kun mulla muutenkin on tunnetusti todella pitkä hermo sille "random-itkulle"...

huomenna mökkeilemään, olen ainakin perjantaihin asti poissa koneelta :wave:
 

Yhteistyössä