***Kesämasut 2009 VOL.3***

Kiitos tinni! Meillä on suht.koht. samat satsit päivässä, puuroa ajattelin itsekin kohtapuoliin aloitella, 5 kuukautta tulee täyteen reilu viikon päästä :eek: Mihin tämä aika oikein menee????

Voihan, voihan. Pitäisi tehdä toimintasuunnitelma koskien mahdollista töihin menoa tai hoitovapaalle jäämistä. Mä en millään haluaisi mennä töihin vielä maaliskuussa, mutta tuo taloudellinen tilanne on sen verran heikko etten tiedä onnistuuko kotiin jääminen edes muutamaksi kuukaudeksi :/ Pastilli sentään!

Ja kyssäriä pukkaa taasen :LOL: Tuo leikkimatto kaikkine killuttimineen ei enää kiinnosta poitsua vaan kaveri pyörii pitkin lattioita milloin minnekin, niin millä tavalla saatte lapsenne viihtymään päivisin vaikka edes hetken lelujen parissa? Ja mitä muita tapoja on saada vauvalle viihteellisempi päivä?

Niin ja onnea Raffelille uudesta kodista :flower:
 
Heip Kaikki.

Isoja likkoja ja poikia täällä jo näköjään ollaan. Puuroa syödään ja isommat rikkoo 10kg:n rajoja =)

Meillä neuvola vasta ens viikolla, saa nähdä miten on kasvanut.

Pientä ongelmaa imetyksen kanssa
. Eilen huomasin rinnassa kyhmyn, joka olikin sitten pakkautunutta maitoa, tyttö sai sen imettyä pois. Mutta tänään samassa paikassa maito taas jumissa ja itselle paniikki kun imetys ei auttanut. Luojan kiitos on netti ja sieltä apu ongelmaan. Mulla oli nännissä ns."piimäkokkare" eli maitotiehye tukossa nännistä. Puhkaisin sen ja pakkautunut maito suihkusi itsellään pois. Helpotus oli suuri, kun pelkona oli tulehdus ja paiseet ym.

Kovasti Kerttu jo kääntyilee, eikä hetkeäkään malta olla selällään, mahallaan oleilee pitkiä aikoja ja oikein innostuessaan yrittää hakea konttausasentoa, vetää jalkoja mahan alle, mutta pää aina tässä kohtaa painuu maahan. Naurattaa kun yks on peppu pystyssä äheltämässä. =)
Uusi hittituote meillä on päristely/sylkeminen/kuolapallerot näihin ääniin herään aamusti ja näillä huvitetaan äitiä ja itseä koko päivä. :heart:

Niin ja pahoinvointia havaittu... Enkä tiedä toivonko vai pelkäänkö.
 
Täällä on kotiuduttu kuusamosta...oli pakko ottaa hengähdystauko ja päästä miettimään mitä haluan suhteeltamme...heh,pääsin mökil pihalle niin ukko jo soitti ja siinä pikaseltaan jo jotain puhuttiin mitä haluamme muuttuvan...kirjoitin siis ukolle kirjeen ennen lähtöä ja pakkasin kamat ja painuin tyttöjen kanssa erämökillemme...Alisa ei oikein innostunut mökkielämästä,kun siellä ei ole kuin kynttilänvalo :D Mutta kyllä se nautti sitten kun näki niin seinän ja katon oksanreijistä...se on niin ihastunut niihin,aamuisin juttelee kotonakin katolle kun oksanreikiä on paljon,mut aatelkaa,nyt oli seinässäkin,mitä luksusta =)

Ukon kans siis elo jatkuu...ei olla puhuttu asioita halki vielä,mut ainakin nää kaks päivää on mennyt hyvin,on ollut hauskaa pitkästä aikaa yhdessä...eilen jopa lähti meidän kans markkinoille,sitä ei ole tapahtunut miesmuistiin...en nyt muista et kirjoitinko sillon,et mies ei tee meidän kans mitään,mut kavereiden kans kyllä tekee ja reissailee...paljon reissailemme erilleen,se on ihan kivaa(eli ukko kamujen kans ja mä lasten),nautin kun saan tyttöjen kanssa tehdä mitä mieleen juolahtaa...isomman kans Turku on meidän vakikohde...eiköhän pienempikin ala turkufaniksi pakosta :LOL: ,mut siis haluan et me reissattas sit perheenäkin joskus...ei aina mut ees joskus...katsotaan muuttuuko mikään,aika näyttää...

Kello siirretty,saapa nähdä miten unet menee:) tänään herätty uutta aikaa klo 6.30...Alisa kans oppinut päriseen,eli ruokailu tuskaa :headwall:
 
Raffeli: Isänpäivälahjaksi meillä isukki saa partakoneen ja ajattelin värjätä lapsukaisen kätöset vesivärillä ja painella korttipohjaan. Saa nähdä keksinkö muuta, kun on kummiskin ihan ensimmäinen isänpäivä, jota meillä juhlitaan. Ihanaa!
Semmosta tässä mietin, että juotatteko vauvoillenne vettä? Ja keitettyä vai suoraan hanasta? Meillä ei ole koskaan annettu vielä vettä tytölle ja nyt on tullut mieleen, että pitää kai sitä jo jotain muutakin nestettä saada kun kiinteitä on alettu maistelemaan...
 
Raffeli, hanki sille isille vaikka lempparijoukkueensa kaulaliina tai pelipaita? Ulkomaisten joukkueiden paitoja löytyy täältä: http://www.supportersplace.com/store/supportersplace_fi_category_1464.html kotimaisten joukkueiden tuotteita saa seurojen toimistoista/nettisivuilta..

Meillä on onneksi jo nuo isommat neidit jo niin vanhoja, että osaavat isille keksiä ja askarrella itsekin. Levyjä ja tuoksuja olen tainnut aikaisempina vuosina ostella meidän isille. :)
 
Morjens taas munki puolesta pitkästä aikaa!

Täällä elämä rullaa hyvin, May tuntuu päivä päivältä helpommalta ja tyytyväisemmältä mitä enemmän oppii liikkuu ja kykenee viihdyttää itseään ja lelut pysyy kädessä. Nyt on parin viikon ajan juttua riittäny ja keskusteluita käydään kauheesti niin ihmisten, nallejen kuin jalkalampunkin kanssa. :) Unirytmikin alkaa olla aika säännöllinen, vaikka välillä olis kiva jos neiti menis nukkuu ennen 11, mut onhan tää kiva nukkuakin sit myöhempään ja kattoa iltaohjelmia.
Pituudesta tuli kuun alussa vähän juttuu neuvolassa kun se on laahannu jo pidemmän aikaa ihan alarajalla ja tuntuu et tää sentti/kk jatkuu vaan vaikka paino nouseekin. Toivottavasti se kasvupyrähdys alkaa pian! :)

Itellä ollu rankka syksy, isä kuoli yllättäen, järjestin yksin hautajaiset, oon tyhjentäny asunnon (siihen sain vähän apua) ja perunkirjoitus pitäis vielä tehdä. Sit vielä parisuhde katkes lopullisesti, mut silti on nyt kuiteskin aikas hyvä olo. Minä, May ja eläimet keskitytään perunkirjoituksen jälkeen vaan itteemme ja omaan hyvinvointiin.

Hyvää syksynjatkoa kaikille, mä tuun lukee taas joskus kun ehin. :wave:
 
cranyo :hug: Tiedän miltä sinusta tuntuu,itsekkin menetin isäni yllättäen maaliskuussa(samoin juuri raskauden alussa viime syksynä,menetin isäpuoleni,joka oli minulle kuin toinen isä 29vuotta)...kova työ on järjestää kaikki itse,mutta kun kaikki on ohi niin sitten helpottaa ja kuten kirjoititkin,että perunkirj.jälkeen keskityt vain sinun ja tyttäresi hyvinvointiin,olette sen ansainneet...muista ,että jos tulee "tyhjä"olo kun kaikki "virallinen"loppuu,sekin on käytävä läpi,itke kun itkettää,naura kun naurattaa...Onneksi on nuo pienet vauvelit ,jotka pitää meidät arjessa kiinni,niin isämmekin olisi toivoneet...Hyvää syksyn jatkoa sinulle ja pienokaisellesi ja ihanaa joulun odotusta!
 
:wave: Hyvää huomenta rouvat! Täällä taas, reissusta kotiutuneena. Käytiin pidennetty viikonloppu Jyväskylässä siskon tytön 1v synttäreillä, siellä varsinainen itsepäinen ja syötävän suloinen pikkuneiti! :D :heart: Matkat jännitti Venlan suhteen, että miten menee, mutta ne sujuikin ihan hyvin (mitä nyt tulomatkalla jouduin vaihtaa esikoisen kans paikkoja 50km ennen kotia, kun V meinasi raivostua ihan lopullisesti matkustamiseen ). Reissu sujui lähes täydellisesti, mitä nyt semmonen "pikku" moka tuli tehtyä, että esikoisen koko helkkarin kassi, missä oli niin kaikki vaatteet, hammasraudat, kuin rasvatkin, niin koko systeemi jäi kotiin. Näytin varmaan tälle :eek: |O :headwall: kun asia selvisi perillä. Ja kotiin oli siis matkaa 313km... :whistle: IKINÄ ei pidä luottaa mieheen, kun se pakkaa autoa, ja sanoa sille, että esikoisen huoneessa on vielä sen kassi, H-A-E S-E. Olis pitäny itse tarkistaa vielä takakontti ennen lähtöä, mutta nooo, käytiin perjantaina sit löytötexistä ja prismasta pikaisesti vaatteita ostaa, ja onneksi saatiin siskon kaverin muksuilta ulkovaatteita lainaan. Oli kyllä (muuten ) piristävää vaihtaa maisemaa vähäksi aikaa, ja päästä irti koti-arjesta.
Vaikuttiko teillä kellojen siirtäminen vauvojen rytmiin? Meillä kävi niin "hyvin", että Venla päätti taas pitää kukkumis-illan lauantai-iltana, ja nukahti yöunille 23.30, ja nukku siis autuaasti aamulla pidempään, kun normaalisti, eikä siis kellojen siirtämisellä ollu minkään sortin vaikutusta rytmiin :LOL: Iltaitkut alkaa olla taaksejäänyttä elämää (huh! ), ja V onkin iltasin jo ihan hyvällä tuulella.

Mutta, mua alkaa huolettaa tuo vauva. Se osaa kääntyä mahalleen, ja kääntyy kyllä, jos haluaa, mutta hyyyyyvin harvakseltaan se kääntyy :/ Missähän vaiheessa siihen sit tarkemmin kiinnitetään huomiota? Menee kyllä selällään ympäri, siis jos jalat osoittaa vaikka sohvaa, niin kohta ne saattaa olla aivan toiseen suuntaan, ja mahallaan viihtyy, ja osaa olla kyynärnojassa, mutta tuo kääntyminen. Äiti kyllä vakuutti (on siis elto koulutukseltaan ja jotain tietää näistä asioista, ei paljon näin pienistä, mutta vähän kuitenkin ), että jos tuolla 7-8 kk iässä on vielä samanlaista, niin sit vasta kannattaa huolestua. Mut kun esikoinen oli niin nopea ja kääntyili väkisinkin, niin ihmetyttää toisen hitaus, ja laiskuus. Kyllä V potkii, ja sätkii, heiluu, ja ottaa topakasti jo jaloilla vastaan, mutta siinäpä se onkin.

Raffel kyseli isänpäivälahjasta. Me ostettiin iskälle Duudsonien Jussi-paita (pitkähihaisena ) ja Venlalle vauvojen samanlainen pipo! :LOL: Saavat sit keväällä olla tekstiilikaksosia, kun pipokelit taas tulee. Kokeillaan ihmisten huumorintajua.

cranyo :hug: ja osanotto!

Tässäpä tätä nyt alkuun, pitää käydä takemmin lukemassa päivän mittaan teidän juttuja!
Ens viikolla onkin JO 5kk neuvola, ja ylihuomenna tulee se 5kk täyteen. Tänään maistellaan kanaa V:n kans.
Sisu ja Venla kohta 5kk :heart:
 
Sisu: meillä oli samanlainen body, oli kyllä loistava :) Tuota pipoakin harkitsin, mutta jäi ostamatta... ja se bodykin on jo pieneksi jäänyt... jos ei nyt ensi kesäksi innostu uutta ostamaan kun oli lyhyet hihat...
Meillä tyttö on nyt noin 4.5 kk ja ei ole vieläkään kääntynyt edes selältä mahalleen... yritystä on jonkinverran, mutta ei niin ei... kun sen itse laittaa mahalleen niin kyllä viihtyy ja hyvin..

Meillä olis tänään neuvolan äiti-vauva tapaaminen... ajattelin että menisin vaunuilla niin saisi eilisen spinning tunnin jälkeen vähän jalkoihin liikettä... ensimmäistä kertaa kokeilin ja ei se nyt ihan hullua touhua ollut.. toki vaatii paremman peruskunnon mitä meikäläisellä on tällä hetkellä :whistle:

Isänpäivä tosiaan lähestyy... lahjasta mitään tietoa... selvinnee sitten vielä lähempänä... ehkä vois alkaa miettiä...

Cranyolle osanotto!
 
cranyolle :hug:

alinan kanssa käyty neuvolassa ja pituutta oli pimulla 65,3cm ja painoa 7950g. neuvolatädin mielestä voitais jo alottaa iltapuurot. ehkä tästä pikkuhiljaa.. vellejähän alli ei syö, kun ei pulloa vieläkään huoli. ja sanoi tuo täti vielä, että ois hyvä viedä alina esim. isovanhemmille yökylään, niin sais tuon sen rytmin parempaan suuntaan. on kuulemma liian kiinni minussa ja siksi heräilee yöllä 2h välein :snotty:

alina kääntyilee jo vauhdikkaasti.. sitteristäkin yrittää kääntää itseään, onneksi on vöillä kiinni :D

isänpäivälahjaa olen myös kovin miettinyt, vielä ei oikein ole ideoita.. jonkun lastenlaulukirjan ehkä, missä ois nuotit.. soittaa paljon kitaraa, ni vois alinalle soitella ja laulella :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mihan:
isänpäivälahjaa olen myös kovin miettinyt, vielä ei oikein ole ideoita.. jonkun lastenlaulukirjan ehkä, missä ois nuotit.. soittaa paljon kitaraa, ni vois alinalle soitella ja laulella :whistle:
Osta semmonen opus kun Vauvan vaaka! Siinä on nuotit, cd:llä kaikki laulut ja myös leikkiohjeita mukana! Me saatiin se Venlan synnyttyä, ja se ON aivan IHANA! :heart:

Ja sit semmonen kysymys tuli mieleen, et kun täällä moni heti synnytyksen jälkeen tuskaili painon kans, niin mitenkäs rouvilta on kiloja lähteny? Itseltä ihan kiitettävästi, painan tällä hetkellä vähemmän, ku sillon, kun aloin odottaa Venlaa =)
 
Omasta painosta Sisu kyseli - mä en tajua miten paino ei enää laske, vaikka vauva on pelkällä rintamaidolla ja kuitenkin yli 8 kiloinen. Nelisen kiloa on vielä enemmän kuin ennen raskautta ja tässä painossa on nyt pysynyt viimeiset pari kuukautta joten ei se taida laskeakaan jos ei ala vähän vähentää tätä syömistä. Mulla on vaan niin tajuton ruokahalu että tuntuu että vois syödä koko ajan... :ashamed:

4 kk neuvola keskiviikkona, jännityksellä odotetaan mitkä lukemat ovat...

Ainiin, meinasin ke neuvolasta kysellä myös sikaflunssarokotteesta. Koskahan ne rokotukset aloitetaan lapsille ja rokotetaanko nuo alle puolivuotiaatkin?
 
cranyolle osanotto ja :hug:

Täällä kans ihmetellään mitä sitä osais hommata isäinpäivälahjaksi. Jo perus synttäri- tai joululahjoissa on joskus miettiminen ja nyt tuli yks miettiminen lisää.. Ei oo kyl taas mitään ideaa sen suhteen :|

Mun tekis mieli kirota tuo kellon siirto jonnekin alimpaan maanrakoon! Illalla elo on yhtä kitinää klo 17 eteenpäin kun ei vielä silloin kestäis alkaa suunnittelemaankaan yöunille laittoa.. ja aamulla sitten on hyvä jos 6 saakka nukkuu :headwall: Ja sinänsä ei oo mitään vaikutusta silläkään et yrittäis vähän venyttää unille menoa, sillä siltikin herää samaan aikaan.. ja sit vielä neiti on ottanu tavaksi herätä vähintään 2 kertaa yössä syömään, pahimpiin öihin mahtuu kolmekin :( ja joskus kun sai nauttia sentään vain yhden syötön öistä.. Puuroakinhan neiti on jo syönyt iltaisin jonkin aikaa eli ei mitään vaikutusta ollut sit silläkään, vaikka monet sanoo puuron syönnin auttavan yöuniin..

Tämäkin päivä ollut yhtä neidin sylissä pitämistä ja ilostuttamista, jostain syystä ei oo matolla viihtyny ollenkaan - heti kauhea huuto jos on lattialla joutunu vähän aikaa olemaan.. ja muutenkin koko ajan oltava jotain touhua.. En tiiä onko sille jo toinen hammas tulossa vai mikä on niin kiukuttanu.. päikkäreitäkään ei oo kunnolla nukkunu koko päivänä: monet alle 30 min unet ja alle tunti vaunuissa ulkona.. kun normaalisti voi nukkua 4 tuntiakin ulkona..

Ääh, no se siitä avautumisesta.. meinaa vaan niin jurppia ja väsyttää :ashamed:

Niin hullua kuin ehkä onkin, niin mua stressaa jo ihan hulluna mahdollinen töihin palaaminen maalis-huhtikuussa. Ei yhtään kiinnostais palata takas töihin. Suunnitelmissa tosin ois alkaa rakentaan taloa joten kunhan saatais tää nykyinen myytyä niin muutettais jonnekin halpaan asuntoon vuokralle.. silloin voisin ehkä jäädäkin kotiin ainakin rakentamisajaksi. Ja sit jos sattuis pikkukakkonen ilmoittaan tulostaan niin sit ainakin jäisin kotiin. No, saa nyt nähdä miten tää homma etenee

 
Huomenta-päivää :wave:

Isänpäivälahjasta ei mitään hajua, välillä olen kyllä ollut sitä mieltä etten hommaa mitään, kun ottaa tuo ukko aivoon |O Täällä tuntuu olevan yhdellä sun toisella ongelmia parisuhteen saralla, erittäin harmillista, :hug: ja voimia kaikille.

Kellojen siirtäminen ei juurikaan vaikuttanut elämäämme, Onni kimpoaa ylös kuudelta niin kuin kesäajassakin. Luoja kiitos ei viideltä!!!! Yöunet saatiin takaisin ruokailurytmin muutoksella eli kiinteät syödään aamupäivästä ja iltaruokailut mennään maidolla ja vellillä. Jäi yökeikkuminen siihen ainakin toistaiseksi.

Sain vihdoin ja viimein tilattua ajan lääkäriin, kun en meinannut enää päästä sängystä ylös

:headwall: On tuo selkä mennyt jo niin huonoon kuntoon ettei kohta saa enää poikaa nostettua.... Pelottaa ihan perkeleesti, että mikä siellä on :| No, perjantaina toivottavasti ollaan viisaampia. Inhottaa kyllä lähteä tuon poitsun kanssa tuonne basilli-pesään pyörimään, mutta nyt alkaa olla jo pikku pakko ettei mene toimintakyky ihan kokonaan. Ärsytti kun soitin aikaa niin kyseltiin, että mitä lääkkeitä olen syönyt. Siis anteeksi??? Sanoin etten syö mitään lääkkeitä, koska en tiedä mikä minua vaivaa!!!!!! Joo, mutta kun pitäisi ainakin ibuprofeiinia syödä ihan vaikka kokeilumielellä? WTF sanoin etten syö ja piste. Vielä täti jankutti, että mutta kun pitäisi nyt syödä..... Mulle on ihan sama miten paljon koskee, mutta en lähde arvalla itseäni lääkitsemään ja sitä paitsi tässä kivussa on ihan yks ja sama joku hemmetin nelisatanen ibumaxi tai muu itsehoitolääke.
Sori avautuminen :ashamed: mutta en koskaan syö lääkkeitä millään mutu-tuntumalla tai huvikseen ja haluan tietää mistä tämä johtuu.
 
Oli "pakko"tulla tänne notkuun,kun kuola rupes valuun suusta kun katselin Ulla Svenskin leivontakirjoja(pitää netissäkin blogia ullan unelma)...Täytyy tänään varmaan yllättää perhe ja leipoa vaikka kakku =) pakko hommata itsellekkin nuo kirjat...

Eilen meinasin kirjoitella,et meillä ei Alisa käänny vielä mahalleen,ni kappas,illalla neiti moneen otteeseen innostu kääntyyn massulleen...onneksi ei ainakaan vielä vaikuttanu uniin...

Sikarokotteesta joku kyseli,ni lehessä oli alin ikä 5kk millon rokotetaan...just luin lehteä...Onko muita rokotteesta kieltytyjiä kuin minä?en aijo laittaa kummallekkaan lapselle sitä,mun mielestä turhan nopeesti saivat rokotteet kehiteltyä...mut tää on vaan mun mielipide ja voihan se vielä muuttua jos tää sikatauti nyt leveää käsiin...

Painosta,mulla lähti 2vkoa synnytyksen jälkeen 15kg painoa,hups,kun on tullut takasinkin 7kg...kiitos näitten saakelin pillereiden...ja kun edelleen kärsinliitoskivuistaniin ei tuo lenkkeily nannaa ole :headwall: onko kellään muulla enää liitoskivut ongelmana?painoa on siis aivan törkeenä LIIKAA muutenkin...





Isänpäivälahjaon täälläkin mietinnässä...ehkä voisin joku laattakäsikorun ostaa missä on tyttöjen nimet,olen koettenut houkutella,et ostasin sille tatuointiin lahjakortin,et tatuoi lasten nimet,mut ei...(itsellä pe tatuointi aika =) )...Reinot ostin viime jouluksi(olen vihjaillut et mulle pinkit reinot syntlahjaksi)...,Leijona kaulakorun on miehillä kiva...muutenkin tykkään miehistä joilla ois hopeisia koruja,tatuointeja ja läväreitä ja kaljukin sais olla...muut ei täsmää omaan ukkoon muutakun et päälaki harvenee ihan luonnonlakejen vuoksi :LOL: ööh...miehille on ihan sikavaikee keksiä mitään lahjoja...kerron vinkkejä jos keksin =)

mut nyt tekeen halloween koristeita,ylihuomenna järjestän esikolle ja sen kamuille halloween pirskeet meillä...taas yöllä tullut uusia ideoita...mahtavaa!!!

Halloween humuinen Ryhis ja Alisa 41/2kk
 
moikka pitkästä aikaa. viimeksi näköjään kirjautunut 2 kuukautta sitten :)

on ollut vähän huisketta. 3 yötä ollaan asuttu vastavalmistuneesssa omakotitalossamme :) tätä päivää onkin sitten odotettu ja hikiä ja kyyneleistä valutettu :) mutta hyvältä tuntuu, kun nyt odotus on palkittu!

pirtsi, sinun kertomasi kuulosti melkein minun kirjoittamalta :D meillä on myös ollut pikku-neidin kanssa päivisin tuota ongelmaa nyt parin viikon ajan, ettei meinaa missään viihtyä paria minuuttia kauempaa, ja jos vessaankin aion niin itkuhan siitä tulee... ja minä myös olen alkanut stressaamaan työhön paluuta maalis-huhtikuussa. mutta onneks saatiin hyvät veronpalautukset, niin olen nyt ainakin kesään asti, kun neiti täyttää vuoden ja tarkoitus olis jos sitten elokuun alussa palais töihin, ellei pikkukakkonen ilmoita tulostaan :D
meillä tuohon neidin "levottomuuteen" on kyllä auttanut vellit. viikko sitten tasan 4 kuukauden iässä aloiteltiin maissivellin maistelut. annettiin sitä sitten iltavellinä ja on päästy taas palaamaan siihen rytmiin, että ensimmäinen pätkä yöunia on n. 6 tuntia. nyt olen myös antanut aamupäivällä vellin ja sitten ulos nukkumaan. on niin tyytyväinen vellin syötyään, että ollaan saatu edes yhdet päikkärit n. 2 tunnin mittaisiksi. muuten ovat päivän mittaan n. puolta tuntia. välillä tuntu, et ne oli 5 min kerrallaan :) eilen maisteltiin peruna-porkkanavelliä ja äsken uudestaan ja nukahti ulos. muuten imetän. tais vaan olla, ettei enää pelkkä rintamaito riittänyt, kun alkoi levottomuutta tulemaan ja kyllä meinas äitikin väsyä. tuntu et koko päivä piti kannella ja keksiä tekemistä jne, eikä hetken rauhaa, ku nukku sen 5-15 min kerrallaan.. mut nyt muutaman päivän perusteella vois sanoa, että velli auttoi asiaan ja ollaan saatu vähän entisestä rytmistä kiinni. kohta jos rupeis päivälle laittamaan perunaa tai hedelmäsoseita yms... ihanaa, kun pääsee vähän tuosta imetyksestäkin irti.. aivan ihanaa ja mahtavaa kun maitoa on riittänyt ja on saanut imettää, mutta kyllähän siinä on niin kiinni, että tuntuu kyllä jo tässä vaiheessa ihan mukavalta lämmittää se velli siihen tuttipulloon ja syöttää siitä :) mut kyl mä aion sinne puoleen vuoteen asti imetellä osin, jos suinkin vain maitoa riittää.

[/b]painoa minulle on jäänyt jonkin verran :( nyt en edes tarkkaa tiedä, mutta ei kyllä viitsi vanhoja farkkuja ähtää päälle... nyt pitää kyllä aloittaa kuntokuuri, kun saatiin tämä muuttokin tästä alta pois. onko hyviä vinkkejä???? :) meinasin et pitäiskö tilata zumba? :D

minulle iski
huoli meidän pikku-neidin pään asennosta. tuntuu et se pitää sitä kokoajan vähän kennossa toiseen suuntaan. onko se mahdollista että vauvat vielä tuossa vaiheessa pitävät sitä jotenki kenossa, vai onkohan sillä jokin "vaurio" niskassa tms...??? tänään rupesin kattomaan sitä ihan tarkemmin, niin tuntuu ettei saa sitä taas mitenkään pois mielestä ja vaivaa kovin... :(

meillä on käännytty
mahalleen vasta kerran aivan omin voimin pehmeällä alustalla. selältään ei edes kovin innokkaasti ole itse mihinkään päin kääntyilemässä (varpaat ainostaan kiinnostaa :)), mutta jos laitan kylelleen niin sitten punnertaa innokkaana mahalleen. mutta ei tässä vielä mitään kiirettä ole.

istumaan haluais kovasti vängätä. itsellä väsyy selkä nyt tosi paljon ku pitää yrittää vängätä ihme asentoja :)

minuakin kiinnostaisi tuo
veden antaminen. oletteko antaneet ja keitettynäkö? meillä ei olla myöskään maistettu vettä vielä ollenkaan.

jees, mutta rupeiskohan sitä noiden muuttolaatikoiden purkuun :)

ihanaista päivää kaikille (vaikka ulkona onkin aika inhottava ilma, ainakin täällä päin :)) ja voimia kaikille :heart:

terkuin sunshine ja pikku-emäntä 4kk 1vko
 
aha, ja mä päätin sit tummentaa kaiken lopun tekstin :LOL: sori :)

meilläkin muuten tuollainen pikku-emäntä hattu ja body. aivan ihanat. ostin kihlapäivälahjaksi elokuussa miehellä jussi paidan ja neidille tuon bodyn ja hatun. ihania :heart:

isänpäivälahja täälläkin mietinnässä.. sellainen kipsikäsi olis toisaalta ihan kiva ainakin ukille :) tuo käsilaatta olis ihana kans, missä olis tytön nimi.
 
Meidän pienellä on korvatulehdus! |O Toinen nuha tuli heti edellisen perään ja on juuri loppumassa (nuhaa yhteensä ollut yli kolme viikkoa) ja eilinen ilta/yö meni pienen kirkuessa ja huutaessa naama punaisena aina kun yritin pienen saada makuulleen. Korvaansa repi myös, mistä itsekin jo arvasin siellä olevan jotain. Keskimmäisellä oli aikanaan myös monta korvatulehdusta (imetysaikaan) ja silloin muistan hoksanneeni yöhuutojen syyn vasta muutaman valvotun yön jälkeen.. Vahingoista onneksi näköjään viisastuu joskus. :snotty:
 
Pitäisköhän munkin hommata neidille tuollainen pikku-emäntä body, hieno kyl näyttää olevan :)

No, meillä ainakin ilmeisesti selvisi syy neidin kiukkuilulle: toinen hammashan sieltä on tulossa alas jo viime viikolla puhjenneen viereen :eek: No, näitä kiukkuiluja on nyt sit varmaan vielä muutama päivä edessä jos samaa kaavaa noudattaa ku eka hampaan kans.

Saas nähdä kauanko neiti nyt nukkuu päikkyjä, just kävin ulos sen vaunuihin nukuttamassa; eilen nukkui sen vajaan tunnin ku normaalisti nukkuu vähintään 2-3h. No, jospa se aiemmin antamani panadol auttais nyt nukkuun paremmin. Oon ihan suosiolla antanut panadolia pahimpina kiukkupäivinä, on selkeästi auttanu ikenien kipuun.

Mua alkaa hiljalleen epäilyttää että ainakin yks noista neidin yöheräilyistä johtuu tapaheräämisestä. Eilen neiti meni nukkuun tosi pienen iltapalan jälkeen, joi vaan 60 ml maitoa kun normaalisti syö 60-80ml maitoon tehdyn puuron + maitoakin 100-> ml ja siltikin heräs tismalleen samaan aikaan yöllä ku aiemminkin. Toki viime yönä varmastikin eka heräämisellä oli todennäköisestikin kyse nälästä ku söi niin vähän illalla mut miten sillä vois muka nälkä olla heräämissyynä reilusti isommankin iltapalan jälkeen - varsinkin kun herää aina lähes samaan aikaan?! Ääh, tiedä tästä.. :ashamed:
 
Meillä taidettiin sairastaa tuo possunuha pois alta. Miehellä oli koko viime viikon torkeä kehkoputken ja keuhkojen kipu ja kamala yskä jatkuu yhä, pintä lämpöä oli kanssa kun normaalisti ei oo koskaan. Oli kyllä niin kipee että makas lattialla kippurassa ja valitti. Onneks jo nyt parantumaan päin ja työkunnossa. Itsellä sitten alkoi kurkkukipu viime tiistaina ja lauantaina oli keuhkot tulessa ja hirvee yskä, lämpöä en mitannu. En ole kyllä murto-osaakaan niin kipeä kuin mies oli, nyt jo paranemaan päin, yskä vaan vaivaa. Nyt pelottaa ihan kauheesti että sairastuuko poika. Kokoajan kokeilee otsaa että onko kuumetta ja kaikki kiukkuamiset tulkitsee että nyt se on kipeä. Mut kai poju ois jo tullut kipeeksi jos tulis, vai mitä mieltä ootte?
Kellojen kääntäminen ei kauheasti vaikuttanut päivän kulkuun. Nukkuu edelleen päivällä 3 ja puolen tunnin tirsat ulkona ja siihen päälle kolmet puolen tunnin tirsat sisällä ja nukkumaan mennään ysiltä ja herätään puoli kasilta - kasilta. Hei nythän mä huomasin että ukkelihan menee nukkumaan tuntia myöhemmin kuin ennen ja herääkin tuntia aikaisemmin.
Täällä ollaan käännytty vatsalleen jo puolitoista kuukautta ja navan ympäri pyöritään. Istumaan olis kova hinku. Eilen keksi sitten tuon pomppimisen, eli kun pitää kainaloista seisovassa asennossa niin koukistaa polviaan ja pomps pomps pitää pomputtaa, voi sitä kiljumista.
Hammasta pukkaa alaikeneen sivulle, on ihan punainen ja kohonnut ien yhdestä kohti. Ehkä nämä viimepäivien ilta huudot ja päivä kitinät on johtuneet siitä.

Topoca ja Max 4 1/2 kk
 
:ashamed: Eli kaikilla muilla jo käännytään, paitsi meillä? Tai siis kääntyy Venla, mutta ei usein. Just lähti yks kaveri kylästä, ja sillekin sanoin, että kun ei se käänny, ja V makasi lattialla viltillä, niin samantien sit pyörähti ERITTÄIN NÄPPÄRÄSTI mahalleen, ja kohta takas selälleen, mutta kun ei se päivittäin sitä tee :/ HUOLETTAA, perkele!

Veden antamisesta, meillä on esim. kauppareissuilla vesipullo "hätävarana" mukana, ja keitettyä se on. Joku joskus sano, että kun kiinteet on aloitettu, niin sit voi antaa raanavettä suoraan, mutta en ole vielä uskaltanu antaa. Ja V juo vettä ihan mielellään!

Omasta painosta ja kuntoilusta, eli minä käytän lautasmallia aina, ja syön monipuolisesti marjoja, hedelmiä, ja ylensäkin katson, että mitä laitan suuhun. Lisäksi meillä on 2 koiraa, joista toinen tulee pöhköksi, jos ei pääse kunnolla lenkille säännöllisesti, joten siinä + esikoisen hakemisesta eskarista (kävellen siis ) tulee sitä liikuntaa. Ja mahdollisimman vähän lähden autolla mihinkään, pyrin aina pyörällä tai kävellen menemään, jos vaan mahdollista. Nyt päätettiin miehen kans tilata kotiin kuntokeskus, kun salilla käyminen vaatii aina lapsenlikan kotiin, ja se on täällä ainakin helvetin kallista huvia. Eli sillä sit olis takoitus treenaa lihaskuntoa paremmaksi =)

:ashamed: Meni jo ohi, että kenellä pieni oli korvatulehduksessa? Jokatapauksessa, sinne pikaista paranemista! =)
 

Yhteistyössä