***Kesämasut 2009 VOL.3***

Sisu paranemista pikku potilaalle! :hug: Vaikuttaa ärhäkälle taudille... :(

Meilläkin pahimmat vierastamiset olivat n. 6-7kk iässä. Silloin poika saattoi itkeä vieraita ihmisiä, ja varsinkin toisia vauvoja, ihan hysteerisesti. Nykyään vierastaminen on lievempää, eli vähän vaan menee huuli mutruun...

Kyllä on pojalla kellontarkka rytmi, hyvä hyvä, MUTTA. Hän ei kumma kyllä tullut siirtäneeksi itseään kesäaikaan... :D Nukkumaan kympiltä, herääminen aamuyhdeksältä. :headwall: Millähän tuota nyt lähtisi rukkaamaan, kun väkisin herraa ei saa nukkumaan ennen kuin oikeasti nukuttaa, mutta sitten taas valvottaminenkin on ihan vihonviimeistä hommaa... :/
 
sisu voimia sinne ssairastelun keskelle.

hapanmaitotuotteet olen anatanut maistiaisia maidosta loraus tuttelin sekaan ja jogurtista lusikallisia. ihan hyvin on tykänny syödä. nyt pohdin että pitäiskös kokeilla vierottaa pullosta kun pari päivää suostunut juomaan tuttelia myös nokkiksesta eli tuttipullo iltapäivästä ja illasta olisi nopeesti poissa.

meitin "jätkänpätkäle" elää rytmilllä tällä:

uuteen aamuun noin klo 7.00
aamupalaa puuro 2dl, tuttelia nokiksesta.klo 7.45
touhua ja tohinaa ja itkun kitinää.
pikkupurkki hedelmäsosetta ja vettä/tuttelia ja maissi naksuja odotteluun.
päiskät 11.30-14.00 (nukkuu joskus pidempäänkin.
maitovälipala 150-180 ml tuttelia pullosta (tähän tarvitsisin visioita jogurttia??? jos jättää pullon pois). klo 14.15-14.30
puolet isosta piltti purkista ja peruna ja porkkanaa ala koti. vettä. klo 16.45
2dl puuroa ja "jäänyt maito" eli menee sellainen 0.5l purkki päivässä. klo 20.15-20.30

eli meillä nukutaan yö unia noin 21-07
yhteis uni määräksi tulee siis yö 10h ja päivällä 2,5h mielestäni vähän mutta ei oikein voi uudestaan illallakaan nukuttaa ja ei enää nukahda illalla kuin rattaisiin.


hoitopaikoista. suosittelen hakemaan pph:lle tai ryhmikseen. ryhmiksessä ei välttämättä tuu niin paljon varahoitopäivä kuin pph.lla huonolla tuurilla tulee.
itse palaan työhöni päiväkotiin elokuussaja ja veljekset 6v eskariin, 3v ja 1v samalle pph:lle tai ryhmikseen. päätöstä ei o tullu mutta haluaa´n vain yhelle tietylle pph:lle....

nyt pitää mennä maate.

tinni ja äijänpätkäle 9,5kk
 
:( Että osaa olla kamala tauti!
Mitä tahansa lämmintä syöttää Venlalle, niin kohta alkaa hillitön yskiminen, ja lopuksi lentää oksennus, limaa lähinnä. Kovasti on räkänen pieni, ja ihan surkea. Viime yö sentään meni paremmin, ei koko yötä itkeny. Soitin jo tk:een (onneksi sattu tuttu sh puhelimeen! ), ja sano, et virustautia on nyt paljon liikkeellä, ja kuumetta saattaa kestää 1½viikkoa, yskä jopa kuukauden...

Taitaa meidän pääsiäisreissu peruuntua. Suunnitelmana oli, et torstaina illalla ajellaan anoppilaan, ja lauantai-aamuna sit mun porukoille. Isommalle koiralle varattuna hoitola-paikka, ja kaikki suunnitelmat valmiina. Olis tarkoitus juhlia mun siskon 30v synttäreitä suvun voimin sunnuntaina.
Mutta mutta :/ Siskolla on tietysti lapsensa mukana, ja tää tyttö synty keskosena (taisinkin joskus täällä tästä mainita ). Yllättäen, tää tyttö on kovin herkkä saamaan taudit itselleen, ja sit kun flussa tulee, niin se on melkein automaattisesti osastokeikka, kun se menee niin tukkoon. Infektioastma... Pitää kyllä vielä siskon kans puhua, et jos vaikka Venlalla ei enää kuumetta oliskaan, niin uskalletaanko me kuitenkaan nähdä, jos toinen on vielä kamalan räkänen. Harmittaa kyllä pirusti, jos ei päästä lähtee. Nyt on jo kuitenkin tiistai, ja ylihuomenna pitäis lähtee :|

Anteeksi oma napaisuus! :ashamed:
 
Jaksamista Sisu! :hug:

Tänään tapahtui ensimmäinen hallittu peruutus sohvalta alas! Jes! =) On tullut myös todistettua, että hipun kuudella hampaan nysällä saa kuin saakin hyvin hienonnettua ruokaa: tämän päivän uusi tuttavuus on ollut pistaasipähkinä, jonka neiti pupelsi pieneksi rouheeksi (ja tietenkin söi) :LOL:

Muuten, hipun lempparibiisejä on tällä hetkellä kaksi: "tapu-tapu-tallaan..", jossa saa tietenkin taputella niin paljon kuin jaksaa, sekä (coldplayn) viva la vida. Molempia soitetaan itse ja lauletaan joka päivä ja etenkin tuo viva la vidan kertosäe on suuressa suosiossa: hippu keinuu edestakaisin biisin tahdissa ja laulaa mukana (aika hyvin jo melodiaakin saa lauluunsa mukaan).
 
Sisulle jaksamista pienen kanssa...Meillä Alisa sairastu kans siihen kamalaan röhään ja flunssaan 2vkoa sitten ja siihen sit samaan rytinään korva-ja silmätulehdus...6päivää sitten loppui antibioottikuuri(korva)ni arvatkaapas mitä!!?? tänään käytin Alisan päivystyksessä,kun itki vaan ja ei syöny,ni tuloksena oli et meillä on taas se V*tun(anteeksi) korvatulehdus päällä...ja taas uus antibiootti...Eli meillä on jälleen lapsi joka potee tulehdukset peräkanaa ja eessä on 99%varmasti putkitus...eli mun puolesta sen pneumakokkirokotteen saa työntää.... :x Lumelääke tais olla meijän perällä se rokote...("pikkusen"kiukkusena :headwall: )Ja jos sama kaava toistuu mitä esikolla,niin seuraavana meillä on antibiootista iho vesikelloilla...just eilen puhuin,et taijan katkasta Alisan sairasvakuutuksen,mut enpä taijakkaan,pääsee sit kuitenki putkitukseen yksityiselle nopeempaa...

Alisahan oppi viime viikolla konttaamaan,nyt alkuviikosta neiti tais huomata,et neuvolakirjoissahan puhutaan myös ryömimisen opettelusta ja päätti "taantua"ja heitti konttaamisen pois ja opetteli ryömimään:) eilen sit konttas innossaan,kun mulla tippu appelsiini lattialle,ni pakkohan se oli päästä maistaan...Maidon totuttelun oon alottanu jo,viikonloppuna siirrytään varmaan ihan jo oikeaan maitoon lopullisesti...samoin isomman neidin jugurtinjämiä oon antanu maistella ja raejuustoa...

Mut nyt neidin viereen nukkuun,kitinä yltyy...
 
|O |O |O Kirjoitin jo vaikka kuinka pitkästi, niin tää paska kone hävitti mun tekstin kesken kaiken jonnekin bittiavaruuteen :headwall: :headwall: :headwall:

No, typistetysti... Venla alkaa olla ok, eilen oli jo normaalilämpö, ja räkäsyys vähenee päivä päivältä. Käytin varalta tk:ssa torstaina ennen pyhiä, mut korvat, kurkku ja keuhkot oli puhtaat. Taidettiin siis selvitellä eka flunssa ilman lääkekuuria! :heart:
Taudin talttumisen myötä sit soittelin siskolle, et uskaltaako nähdä meitä koko perhettä (kun meidän pääsiäisreissuhan peruuntu tän flunssan takia ), ja uskaltaa kuulemma. lähdetään siis huomenna päiväseltään porukoille, koko perhe. Käydään sukulaisia tapaamaassa (meidän perinteinen sukukokous pääsiäisenä... ).

Meilläkin liikutaan pääasiassa nykyään konttaamalla. Ryömimällä Venla etenee vain, jos tulee kamala kiire jonnekin, mut kyllä se konttaamallakin ehtii jo ihan hyvää vauhtia. Joka paikkaan noustaan, ja eteisen lipaston laatikoiden sisällön paikka on Venlan mielestä siinä lattialla, lipaston edessä, eikä siellä laatikossa sisällä. Me miehen kans n. 5min välein heitetään ne tavarat takas sinne laatikkoon, ja kohta ne on taas siinä lattialla... :| Kai neiti joskus oppii...

:wave: Jeps, hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille!
Sisu ja Venla 10kk :heart:
 
Hieps pitkästä aikaa! Koulutehtävät ja kotihommat vieny mennessään niin ei ole ehtiny kirjotella. Nyt pääsiäisloma niin hieman aikaakin :)
Jaksamisia sairastelijoille!
Meillä oli viimeviikolla koko perhe kipeänä, mies 6pv kuumeessa, itse räkäsenä ja huonovointisena. Poitsulla molemmat korvat tulehtuneena ja kurkunpäätulehdus, kuume nousi reippaasti yli 40 asteen, eikä laskenut millään lääkkeillä vaikka lääkäristäkin saatiin reseptilla kipu/kuumelääkettä :( Nyt tulehdukset parantunut, mutta yskä jäi. Yöllä yskii niin kovasti että usein oksentaa, samaten ruoan jälkeen :/ Täytyypi käyttää taas lääkärillä jos ei meinaa helpottaa..

Meno on meillä aika hurjaa, poika kiipeilee kaappeihin, tuoleille ja joka paikkaan, alastulo ei ole niinkään fiksua, pääedellä vain :/ Täytyy itse kulkea koko ajan perässä ja ottaa koppia kun poika hyppii..
Taaperokärry on edelleen kovassa käytössä, siihen lastataan leluja ja niitä sitten työnnellään ympäri huushollia :D Muutamia askeleita otetaan myös ilman tukea.

Päivärytmi miellä on tällainen nykyjään:

Yöunet 20.30-8.30 Ja koko yö nukutaan heräämättä.
Päiväunet 12.00-14.30
Aamupala 8.30-9
Ruoka 11.30-12
Välipala 14.30-15
Ruoka2 17.00-17.30
Iltapuuro 20.00

Ja hyvällä ruokahalulla poika syö. kaikki menee missä on mukavasti pureskeltavaa. Nyt poitsulla 8 hammasta, 4 ylhäällä ja samanverran alhaalla. Meilläkin poitsu vilkuttaa, aivan kaikille ihmisille :D Ja äitille morjestetaan ainakin kerran 5minuutissa..
Meillä sanavarastossa jopa yksi sana "äiti", ja sitä hoetaan aina kun haluaa äidin syliin, ja iltasin kun olen koulussa niin poika käy ovella kyselemässä äitiä :)
Illat menneet kyllä todella hienosti isillä ja pojalla, iltaisin ei poika yhtään itke äitin perään, mutta päivällä varmistelee että olen koko ajan lähettyvillä, itku tulee jos käyn vaikka pikaisesti keittiössä. Jätkästä on tullu aivan mammanpoika :D

Nyt kouluhommien tekoon kun poitsu nukkuu!

Taija ja Lenni 9kk, 1vk
 
meillä opittu jälleen liikkumisen saralla uusi taito. nousi seisomaan käsiä vasten jo viikko sitten mutta ei noussu muuta tukea vasten nyt noustaan joka paikkaan mutta laskeutuminen ei onnistu vielä. nyt alkanut kikkailla ihan huolella irrottelee käsiä tuen reunasta ja jos seisoo esim. sohvaa vasten kääntyy ja siirtää toisen käden pöydän reunaan ja sitten toinen käsi. astuu muutaman töppö askeleen. eli nyt alkaa uhkaavasti näyttää että vois oppii nopeempaa kävelemään kuin veljensä. molemmat olleet 1v 1viikko.

meillä kanssa vä'lillä ihan tolkutonta äitin perään itkemistä. olen varmaan jonkin asteisesti "tottunut itkuun" koska aina ei tuu reakoitua ihan heti. kipu itkun kyl herrasta tunnisstaa on sen verran erikuuloist kuin tuo "älä jätä mua yksin veljien kanssa itku.
toisaalta konttaa ahkerasti perään jos häviän näkyvistä.

suosikki puuhaa joka irrottaa parhaimmat naurut on edelleen suihkuun meno. suu kääntyy hymyyn kun aletaan vaatteita riisuu kylppärissä tai khh:ssa. ja meil siis istuksitaan suihkun lattialla ja käkätetään.
 
Iltaa naiset.

Voimia sairastavien äideille. Meillä just pari päivää oltiin kuumeessa, vieläkin on tyttö hieman nuutunut.

Täällä kohta kävellään, ottaa jo askeleen jotta yltää seuraavaan tukipisteeseen.
Ja hirvittävää oman tahdon kiukkuamista. Jos asiat ei mene kuten hän haluaa alkaa hirvittävä kiukkuaminen, heittää tavarat jos on kädessä jotain ja huutaa ja heittää itseään selälleen ja siinä sitten sätkii naama punaisena. Rasittava ja hellyyttävä samaan aikaan...

Mutta ISO ongelma meillä on syöminen. Neiti ei halua syödä mitään mitä ei voi itse laittaa suuhun. Meillä siis alkaa hirvittävä hiutominen käsillä ja pään pyörittäminen kun yrittää laittaa lusikkaa suuhun, tai sitten hän ottaa lusikasta kiltisti mutta sylkee ulos. Yleensä vielä omaan käteen josta se hierotaan toiseen käteen ja päähän ja pöytään. Ja huom. samaa ruokaa hän syö mielellään jos saa sen itse ottaa omaan käteen ja laittaa sitten suuhun.
Onko neuvoja miten hänet saa syömään lusikasta?
Voitte arvata miltä meen lattiat näyttää ruokailun jälkeen.... Onneks on kaks koiraa siivouspartiona.

 
Brianna, koiria on hyvä olla olemassa perheessä, missä on pieni syöjä... :D Meillä kans on ekologinen rikkaimuri, joka kyllä popsi kaiken lattialle tippuvan ruoan nanosekunnissa :D
Mutta tuohon syömisongelmaan. TOSI tyhmä kysymys, ja ehdotus, mutta oletko kokeillu antaa pienelle omalle lautaselle ruokaa vähän, ja lusikan käteen? Saa huiskaa siinä itsekseen, ja touhuta ruokaa suuhun, ja itse siinä ohessa syötät toiselta lautaselta toisella lusikalla?
Meillä esikoisen kans tehtiin jossain vaiheessa tälleen, kun ei enää oikein muuten onnistunu syöttäminen.

Me käytiin eilen pyöräilemässä ekan kerran Venlan kans. Se nojasi koko ajan mun selkään, vaikka oli tietysti kiinni istuimessa, ja joka kerta kun pysähdyin kattoo, et miten matkustaja voi, niin se istu naama punasena kauhusta kankeena istuimessa :LOL: :eek: :xmas: Ilme oli tosiaan kaikkea muuta kun innostunu, mutta sit kun piti nostaa Venla pois istuimesta, niin tämäpä aloitti kamalan protestihuudon!! :xmas: Tiedä sit, että oliko se kyyti pelottavaa, vai miellyttävää. No, olipa kummin tahansa, niin tästä lähtien pyörä on meidän pääasiallinen kulkuväline.

Voi jukra tuota pikkusta! :heart: Niin hellyttävä katsoa, kun toinen rakastaa istua leikkihuoneessa, ja lavehtia leikkiastioita, duploja, junaradan palikoita, ja muita isompia leluja, mihin pikkukäsi yltää. Ja se oikeesti viihtyy siellä, saattaa yksin touhuta puolikin tuntia! :heart:
 
Sisu
Kiitos vinkistä. Ihan tuolla tavalle en oo kokeillut, mutta yleensä hänellä on jotain kädessä mitä voi heittää, tai pureksia esim. pilttipurkin kansi tai just lusikka. Alan vaan turhautuu tuohon kiukkuamiseen. Onneks tänään söi paremmin, eikä huitonut koko aikaa tai tunkenut ruokaa jatkuvasti ulos suusta.

Hurjan kuuloinen teen pyöräretki. Meillä ei vielä ole edes pyörään istuinta tai kypärää...
 
Me kans eilen käytiin eka kertaa pyöräilemässä...nauroin,ettei ainakaan pirrikelloa tarvita,kun neiti kiljui koko matkan...meijät kyllä kuulee...ääni oli kyllä varmaan enemmän vauhdin hurmasta johtuvaa,neiti meljo hurjapää,kun isosisko riepottelee sitä mitä hurjempiin leikkeihin/vauhteihin.
Mut kyl mekin auto nyt laitettiin jäähylle,et aletaan kulkeen pyörällä,kun on niin ihanaa kun täällä nuo pyörätiet on viimein sulat...

Oon siirtyny Alisan kans nyt kokonaan oikeaan maitoon ja lisäksi olen alkanu antaan jugurttia välipalana,että sais korvattua sillä kalsiumia,kun Alisa ei juo maitoa kun iltapullo verran,päivisin ei juo lainkaan yhtään mitään...

Mahtavan tempperamenttinen tyttö on tämäkin(kuten isompikin),hurjaa huutoa heti jos ei saa haluamaansa...ja jos siskolla on jotain kädessä niin huuto alkaa,jos ei itelleen saa... :D

Sisu vieläkö kainuussa riittää lunta?oltas viikon päästä sotkamoon menossa mökkeileen ni kannattaako enää varata pulkkaa mukaan:) saapa nähdä kuinka rentouttava on taas ajomatka,kun neiti ei sitä autolla matkaamista voi sietää...kuten ei kylpemistäkään...edelleenkin huutaa,huutaa,huutaa... :eek: mut pakko kait se välillä on pestäkki :LOL:

Nyt äkkiä unten maille,aamulla isomman pitäs olla koulussa jo klo 8(mä inhoan niitä päiviä...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Sisu vieläkö kainuussa riittää lunta?oltas viikon päästä sotkamoon menossa mökkeileen ni kannattaako enää varata pulkkaa mukaan:) saapa nähdä kuinka rentouttava on taas ajomatka,kun neiti ei sitä autolla matkaamista voi sietää...kuten ei kylpemistäkään...edelleenkin huutaa,huutaa,huutaa... :eek: mut pakko kait se välillä on pestäkki :LOL:
Kaikki kävely/autotiet on sulat, ja pyörällä tosiaan pääsee eteenpäin. Pulkalla pääsee, jos haluaa kulkea umpihangessa. Eli en ehkä ottais sinuna pulkkaa auton täytteeksi, vaan ihan kärrylinjalla yrittäisin pärjätä.

Mihin päin Sotkamoa olette tulossa? Suht tuttuja maisemia... :whistle:
 
Meillä otettiin tänään (vahingossa) ensiaskeleet! =) Jatkoa odotellessa... Hippu osaa seisoa vaivatta ilman tukea ja kohtuullisen pitkiä aikojakin. Tänään neiti jopa nousi seisomaan keskellä huonetta pitämättä mistään kiinni.

Pienellä on ollut nyt pari päivää kuumetta ja viime yö nukuttiin pitkästä aikaa katkonaisilla unilla. Flunssa on sinällään helpoimmasta päästä, koska neiti ei ole edes kovin nuhainen. Kuumetta kyllä on ja pieni kaipaa koko ajan syliä ja on itkuherkkä. Panadolilla kuume onneksi laskee aika hyvin.

Kivaa viikonloppua! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Sisu vieläkö kainuussa riittää lunta?oltas viikon päästä sotkamoon menossa mökkeileen ni kannattaako enää varata pulkkaa mukaan:) saapa nähdä kuinka rentouttava on taas ajomatka,kun neiti ei sitä autolla matkaamista voi sietää...kuten ei kylpemistäkään...edelleenkin huutaa,huutaa,huutaa... :eek: mut pakko kait se välillä on pestäkki :LOL:
Kaikki kävely/autotiet on sulat, ja pyörällä tosiaan pääsee eteenpäin. Pulkalla pääsee, jos haluaa kulkea umpihangessa. Eli en ehkä ottais sinuna pulkkaa auton täytteeksi, vaan ihan kärrylinjalla yrittäisin pärjätä.

Mihin päin Sotkamoa olette tulossa? Suht tuttuja maisemia... :whistle:
noin 20km sotkamosta ristijärvelle päinköhän se oli mihin mennään...ajattelin tuota pulkkaa,et josko ois vielä lunta sen verran et sais muksut laskea mäkeä,mut kärryt otan et alisan saan nukkuun...kyselinki tässä taannoin harmaana kajaanin ullan unelmasta ostovinkkejä,ja olit vastaillu....aivan sormet syyhyää sinne pääsy...laatiin jo muistilistaa mut alko budjetti ylittyyn ruhtinaallisesti et oli pakko hillitä,mut ihana päästä kahtoon se kauppa...


 
Mitenkä sitä ei enää ehdi käymään edes tietokoneella :LOL:

Meillä on ollut ihana vaihe taas. Neiti nukkuu klo 20-06. Joskus haluaa kolmen aikaan meidän keskeen, mutta sitäkään ei edes itse aina huomaa, että on nostanut neidin väliin nukkumaan :) Oli nimittäin tuossa konttaamisen ja pystyyn nousemisen oppimisen jälkeen aikamoisia nuo meidän illat ja yötkin. Hirveellä huudolla nukkumaan ku piti pomppia ja hyppiä sängyssä ja vähän väliä nous ihan unissaan istumaan ja konttaamaan sängyssään... Onneks nyt on taas edes vähän aikaa mennyt hyvin :)

Me ostettiin turvaistuimeks se cragon cosmic comfort ja ollaan kyllä oltu tyytyväisiä.

Raejuusto ollaan maisteltu. Hyvin tuntuu maistuvan. Kiljuminen on kovaa, jos ei meinaa antaa :) Ja itse tykkää kamalasti syödä. Aina pitää olla omassa kädessä myös jotain syötävää. Muuten ei tulis mitään :LOL: :LOL:

On meilläkin hurjan temperamenttinen tyttö. Kyllä kiljuu ja kovaa, jos asiat ei mene oman mielen mukaan. Isäänsä tullut ;) hah. Mutta niin ihania molemmat :heart:

Meillä oli se keskenmeno helmikuussa. Silloin tuntui että olin henkisesti ihan rikki. Ei jaksanut kuvitellakaan toista lasta, vaikka vauvakuume oli edelleen valtava. Nyt on kuitenkin tosi hyvä olo ja moneen viikkoon ei oo enää sillei miettinyt asiaa, joten.... voipi olla, että meillä ruetaan taas toivomaan pikkukakkosta taloon :)

sunshine ja typy melkein 10 kk (mihin tää aika oikein menee??? meidän vauvat on jo noin isoja?? :))
 
:xmas: Kylläpä on taas todettava, et ei tuo baari-elämä ole äiti-ihmisiä varten. Tai ainakaan mua :ashamed: Olin KUSKINA (!!! ) ja kotiin tulin joskus puol 2 aikaan, ja ihan kun tänään olis ollu kunnon kankkuspäivä :whistle: Oikeesti, päätä särkee, väsyttää, paska maistuu suussa, mahaa vääntää eikä ruoka maistu... Kai se henkinen puoli vaikuttaa fyysiseen olemukseen. Tosin, pe-la välinen yö oli katkonainen, ja koko eilispäivä meni iltaan valmistautuessa, kun vietettiin kaverin kolmekymppisiä, ja vietettiinkin pitkän kaavan mukaan, eli koko päivä ja ilta ja yö meni hummaillessa. Nyt sitten karu paluu arkeen taas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
noin 20km sotkamosta ristijärvelle päinköhän se oli mihin mennään...ajattelin tuota pulkkaa,et josko ois vielä lunta sen verran et sais muksut laskea mäkeä,mut kärryt otan et alisan saan nukkuun...kyselinki tässä taannoin harmaana kajaanin ullan unelmasta ostovinkkejä,ja olit vastaillu....aivan sormet syyhyää sinne pääsy...laatiin jo muistilistaa mut alko budjetti ylittyyn ruhtinaallisesti et oli pakko hillitä,mut ihana päästä kahtoon se kauppa...
No siinä ja siinä se on, että pääseekö lapset vielä pulkkamäkeen. Kyllä me vielä eilen tuossa pihan takana remuttiin kavereiden kans (lue edellinen teksti^^ ), mutta saattaapi olla viikon päästä melko hiljaista sen lumen suhteen, jos ilmat pysyy tämmösinä.
Ja joo, edelleen varotan sua Ullan Unelmasta, siellä menee ajan-, paikan-, ja rahantaju täysin!!! B)
 
Moro!

Jospa minäkin kirjoittelisin jotain kuulumisia tännekin..

Meillä tuo syöminen ts. syöttäminen sujuu vielä ihan ok kunhan neidillä on samaan aikaan jokin purkin kansi tai lusikka omassa kädessä. Itse oon antanut syödä lähinnä jotain raejuustoa, maissia, leivän paloja yms. joita voi siis itse pöydältä noukkia suuhunsa. Maitotuotteista on pieniä määriä vasta maisteltu, pitäis alkaa hiljalleen lisäämään niiden määrää kun ei oikein tuota maitoa muutenkaan saa tarpeeksi. Hirvittää vaan alkaa yrittämään normaali maitotuotteisiin siirtymistä kun on HA. Nan:ia saanut koko vauvaikänsä.. :( Muutaman kerran on kokeiltu siirtää normaali korvikkeeseen mut aina on tullu jotain epämääräistä kitinää et on sitten lopetettu kokeilu alkuunsa :(

Meillä neiti nousee seisomaan ja kävelee esim. kärryä työntäen kohtuullisiakin matkoja. Pääsiäisenä huomattiin että näköjään sohvapöydän kiertäminenkin onnistuu jo :) Erilaisia tavuja ja pieniä sanoja yrittelee kovasti sanoa, hirveesti ois asiaa mut kun eihän siitä vielä mitään selvää tahdo saada :LOL:

Käväistiin viime viikko lomareissulla. Jatkettiin mun kotipaikkakunnalla eli mummolassa vietetyn pääsiäisen jälkeen Jyväskylän, Vaasan ja Oulun kautta takas tänne pohjoiseen. Oli kyl niin ihana reissu että ihan harmitti palata "kotiin". Tuo lainausmerkeissä siis sen takia, että asutaan nyt anoppilassa ku aletaan sitä omaa taloa rakenteleen tässä kuussa.. Ja eipä tätä anoppilaa mitenkään voi omana kotina pitää :( Neiti pääsi eka kertaa käymään kylpylässäkin, ja tykkäs kyllä kovasti vaikka aluksi olikin ihan ihmeissään missä oltiin :D

Itsellä kaikki tällä erää ok, onneks nuo pahoinvoinnit on alkaneet helpottaa niin pystyy taas kunnolla hoitelemaan tuota neitiäkin eikä tartte koko ajan olla naama valkoisena sohvalla ja kirota ku neiti ei pysy hetkeäkään paikallaan :)

Mut siinä "lyhyesti" kuulumisia :LOL:

Pirtsi ja Ella pian 10 kk
 
Heissulivei täältäkin :wave:

Kuinka monen "vauvat" kävelee jo? Meillä mennään edelleen seiniä, sohvia, pöytiä ja koiraa pitkin. Taaperokärryn perässä mennään kanssa, mutta se johtaa yleensä kaatumiseen tai kiukkuamiseen kun seinä tulee vastaan :)

Siirryttiin suosiolla yksiin päiväuniin, alkoi olemaan yöt NIIIIIN levottomia, helpotti kummasti. Enää herätään korkeintaan kaksi kertaa yössä ja nekin sijoittuu tuonne aamuyöhön. Yllättävän fiksu poika, kellot kääntyi mutta rytmi pysyi samana |O |O |O eli yhä vaan jatkuu kuudelta herääminen..... No, nukkumaan käydään viimeistään klo19 joten jäähän tuota omaa aikaa ihan yllin kyllin.

Jotkut ovat jo pyöräilleet "kade", meillä on vielä istuin hankkimatta eli suosituksia otetaan vastaan ilomielin sekä istuimesta että kypärästä. Mitä muuta touhuatte ulkosalla? Mä en keksi mitään järkevää tekemistä meille, maahan jos laittaa niin alkaa hillitön hiekan ja roskien syöminen, kiikussa kyllä jaksaa olla pitkiäkin aikoja. Houkuttais nuo kukkapenkit jo aika lailla, mutta en tajua mitä keksisin tuolle pienelle miehella tekemistä????

Täälläkin ollaan sairastettu viimeisen kuukauden aikana ihan hemmetisti!!! Josko tuo alkaisi kesää kohden helpottamaan :|
 
Miriyam, Venla kävelee kans taaperokärryn kans, ja jos käsistä pitämällä kävelyttää. Kamalan pitkillä askelilla harppoo menemään, lähinnä yrittää juosta :snotty: Saapihan nähdä, et kunhan lähtee ilman apuja kävelee, et kuin mustelmilla se on...
Sit se on kamala paukuttaja, kaikkea pitää paiskoa, ja paukuttaa (rumpalin tyttö!! ). Kaappeja ja laatikoita, taaperokärryä seinää / muuta estettä vasten, mitä pahemmin lelu kolisee, niin sitä mukavampi se on Venlan mielestä jne.

Venla tietysti nukkuu päiväunet ulkona, ja se "muu ulkoilu" on lähinnä koirien ulkoiluttamista, eli Venla istuu kärryissä, ja katselee maisemia. Täällä kainuussa on vielä sen verran lunta penkka-kohdissa, et esim. kiikuille (omassa pihassa ) ei pääse vielä piiiiitkään aikaan. Seimikeinu kylläkin odottaa jo Venlaa varastossa... Ja sit mitä ollaan touhuttu miehen kans ulkohommia, niin V on joko istunu kärryissä tai pulkassa (sillon kun vielä pysty vetämään siis ).

Me aloitettiin sit tänä aamuna taas vilja-kokeilua. Ohraa tällä kertaa. Saa nähdä, et tuleeko oireita, pitäkää peukkuja, ettei tule!!
 
Miriyam: Meillä poika on kävellyt tukia pitkin jo jonkun aikaa, ottaa siis tukea seinästä tai sohvan reunasta tms. Kävelee myös työntämällä pieniä ostoskärryjä tai päältä istuttavaa autoa. Nyt poitsu oppi seisomaan ilman tukea, saas nähdä milloin lähtee itse kävelemään.
Me ulkoillaan päivittäin ja pikku isäntä joko istuu maassa/ hiekkalaatikolla/ kiikussa tai rattaissa. Hyvin jaksaa olla ulkosalla kun on niin paljon ihmeteltävää, lintuja, autoja yms... Eilen käytiin eka kertaa tunnin pyörälenkillä ja tykkäsi kovasti :)
 
Sisu *peukutan ohralle,tai siis ettei tule oireita* =) joo...mä oon ihan täpinöissäni tuon ullanunelman kans...(pienet ilot)...oli vaan perhana vieköön lähteny valikoimasta pois yhet kukkamuotit ja ne oli mun TOP1 ostos...niitä kyl löytyy sit toisesta nettiliikkeestä yksittäin...täytynee ostaa niit värejä,tusseja,lehtimuotteja yms.kivaa:)) Ootko kovakin leipomaan tai värkkään kaikkia kaakkuja? mä innostuin tuon Ullan kirjojen myötä ihan urakalla kokeileen reseptejä...alussa joka päivä vatkain pörräs,mut nut muutaman kerran viikossa...enää...

Alisalla oli 10kk neuvola tänään ja mitat oli 7650g ja 71,3cm...painokäyrä oli -14 :/ luulin jo et meillä menis 8kg rikki,mut ei...400gr oli tullu 2kk painoa...onhan alisa nyt kyllä sairastellu korviaan ,mut silti...viime yö nukuttiin koko yö heräämättä syömään,kitisi neiti jossain vaiheessa mut tuttia suuhun vaan,ni rauhottu heti...nyt pitäs laittaa neiti omaan sänkyyn nukkuun viimestään,kun alkanu pyöriin sängyssä,tottuu muuten siihen et on tilaa miten sattuu yöllä hyöriä,tulee kovia potkiskeleen semmosista...mut en raaski :ashamed: tänä aamunaki löyty neiti mun tyynyn takaa nukkumasta poikittain...mieshän on häädetty makurista jo 71/2v sitten,eikä se vois nukkua mun vieres,oon ni järkky kuorsaan...

Oi,joillakikko voi jo kukkapenkkiä tonkia :flower: meillä olkkarin ikkunan alla pilkistää kevät kukkia,mut muuten on vielä lumi maassa...tänään paistaa aurinko pitkästä aikaa ja lämmintä on +8 mut tuulee kylmästi...Joten Alisan kans ulkoilu on rattailla ja pyöräilyä...

Miriyam : me ostettiin Cittarista sellanen istuin missä oli kypärä mukana.oli tarjouksessa 59,90e ja norm.hinta oli 79.90e...ei oltas kypärää tarvittu(esikoiselta jäi)mut oli halvempi kypärä+istuin mitä se toinen istuin mitä meijän cittarissa oli...

nyt kuntoilemaan ....
 

Yhteistyössä