***Kesämasut 2009 VOL.3***

tervehdys.

vähän ajan päästä päästään lääkäriin... kakkosen antibioottia vaihtaan ja kuuntelemaan kontan keuhkot yms. on nyt alkuviikon yskinyt kuin aika mies. kuumetta ei tosin o ollu mutta tuleehan sitte tarkastettua pienimiestkin ja ne korvat mua tässä eniten pelottaa kun on hieman "valuvikaiset" vissiin kaikilla noista meitin jälkeläisistä.

konsta syö soseita ihan kiltisti. hankaluuksia teettää väsymys ja yli-nälkä. meillä menee 4 kasvis sosetta, (pottu,porkkana,kukkakaali ja maissi) puurona muksu riisihiutalepuuro (kotimaisia viljoja en o viellä kokeillu), hedelmistä siten aika laaja kirjo. aloitin niin että ekaksi yksittäisiä esim. päärynä. seuraavaksi päärynä omena ja sitten päärynä vadelma. näin voi periaatteessa maistatella yhden kerrallaan. jos ei kerran päärynästä tullu mitään ja sitten uutena ohessa omena, vadelma yms. yksikerralllaan.

kutsu käy... ei ressukka osaa edelleenkään kääntyä vatsaltaan selälleen.

tinni ja konsta 5kk
 
Hei vaan kaikille! Vaihdoin tuon mönkiäis-nimimerkin uuteen, tuo kun tuli aikanaan odotusaikana mieleen kun, Onni mönki mahassa ihan villinä.

Soseista ollut puhetta, meillä syödään peruna, porkkana, maissi + possunlihaa päivällisenä, hedelmäsoseista menee jo aika kirjo, muksu kaura- sekä riisipuuroa ja iltaisin kaura- tai maissivelli.

Nukkuminen on ollut yhtä hevonpersettä tämän viikon |O |O parhaillaan olen saanut nukkua 2 tuntia putkeen! Onni pyörii kuin väkkärä tuolla sängyssä, yleensä ulvoo mahallaan kun menen tuttia laittamaan.... Taitaa uudet taidot tulla uniinkin :kieh: Pinna on siis suhteettoman kireällä.

Sikalentsu painaa kanssa mieltä. En tiedä otanko Onnille rokotuksen, kele. Välillä tuntuu, että tottakai otan ja sit taas viiden minuutin päästä, että en tietenkään ota :/ Joulukuun kolmanteen päivään asti voin pyörittää asiaa ja sitten se pitää päättää. Itselle kyllä haluaisin tuon rokotteen, ei ole varaa sairastaa kun ei ole pojalle ketään hoitajaa. Pelottaa ettei kenellekkään rakkaistani vaan kävisi mitään tämän lentsun takia = alan olla aika ylihysteerinen.... :ashamed:
 
Moi!

Telkkaria en oo antanu kattoo, mitä nyt joskus vähän vilkaisee tms.. Luin joskus jostain (luotettava tiedonlähde siis... :LOL: ), että pienen ei olis hyvä kattoo vihaisia ja surullisia ihmiskasvoja telkkarista, kun ei tajua miks ne on vihasia ja surullisia. En sitte tiiä.

Käteen mä oon antanu syömiseks maissinaksuja, keitettyä perunaa ja bataattia. Tärkee pitää vauva istuvassa asennossa kun syö. Meidän vauva ei vielä oikein hyvin syöttötuolissa istu niin oon pitäny sylissä.

Kakkaa tulee päivän/kahden/kolmen välein. Meillä mennään melkein pelkällä imetyksellä siis vielä.

Vauva käänty eka kerran mahalta selälleen. :) Ei oo kauheen liikkuvaista sorttia ainakaan näin alkuun ollut. Noo, ehtiihän tuota. =)

Sika vähän jännittää, mutta ei ihan liikaa pelota. Pestään käsiä kun käydään jossain, jospa se auttais... Rokotteesta en tiiä. Kyllä mä sen jo päätin ottaa, mutta sitten sitä ei saanukaan. Vaikka vauva on jo 6kk ja 10 päivää... Kato sitten jos sen joskus saa...

Seuraa alkaa jo vähitellen kaipaamaan. Mutta kauheen helposti ei ehdi minnekään, niin olis kiva kun olis joku jota nähdä päivällä vaunulenkillä tai täällä kotona tms... No, onneks ens vuoden puolella on kahdella kaverilla laskettuaika, niin sitten varmaan saa seuraa joillekin päiville. =)

Taas mentävä, heeei. :wave:
 
Hui,kun teillä monella syö lapsi vähäisiä määriä kiinteitä,siis kerralla =) meillä uppoaa koko liha/lasvispurkki kerralla ja sit yks päivä neiti vetäs vielä 1/2prk hed.sosetta napaan...siltikään ei tuo paino kerry...

Raffeli : kyllä se syöminen oli alussa yhtä takkuamista...saattoi yks puolituntia vierähtää kummasti muutamassa lusikallisessa :D nyt pikkuhiljaa syöminenkin luontuu,välillä kyllä lupsuttelee lusikasta kuin koira tai imee ruoan niinku pillillä... :headwall:

Sikataudista : tytölle tuli koulusta lappu saako rokottaa,en antanut lupaa...lehestä luin terveydenhuollon joku pääjehu sanoi ,et tätä sikatautia on liioiteltu hirveesti joka paikassa,on tavallisen influenssan kaltainen tauti..ja jos se epidemia on 8viikossa ohi,ni eihän nuo muksut kerkee sitä rokotetta saadakkaan siihen mennessä(ainakaan meillä)...ja en luota et ne kertos kaikki haittavaikutukset..neuvolantäti sanoi ettei niillä ole vara olla kertomatta,pyh,sanon minä,kuka nyt "omaa"rokotetta menis haukkumaan...ennemmin sulkisin suuni :kieh: tuleekohan musta,jos kolmannen lapsen tekisin ni joku ekoihminen,joka paasaa joka asiasta,kun olen ni fanaattisesti nyt toisen lapsen jälkeen alkanut ajatteleen,et mitä paskaa ne rokotteilla pistää meidän muksuihin...voi mua :kieh:

Mä täs arvon et lähtisinkö kävellen kaupunkiin hakeen joululahjaa kummipojalle ja itelle pillerit,vai istusinko ompelukoneen ääreen ja ompelisin syrämmiä...kiva pakkasilma ois,mut jaksaskohan tuo neiti kävellä kotiin koulusta mun kans jos koukkaisin sit neidin kotimatkalla mukaani...hmm...sovitaan et lähen kartsalle,kun allukin tuntuu nukkuvan vaunuissa ni huonosti,josko innostus nukkuun matkalla(ei kyllä tykkää nukkua vaunuissa jos käyn kävelyllä..eikä nuku autossakaan...Tykkääkö muilla vauvat nukkua automatkat? meillä jos lähtään esim.ouluun jonne on tunnin ajomatka,niin allu nukahtaa 20minuutiksi!!!sit on virkeä kuin peipponen,eikä nuku enää...joten voitte kuvitella kuinka hauskaa meillä voi tulla ens kesän lomamatkasta lappiin :headwall:

Onko kukaan matkustanut koskaan 1v kans lentokoneessa?miten onnistui?koetan kerätä tässä rohkeutta ,et jos uskaltasin lähtä lasten kans kreikkaan toukokuussa,mut kun mä pelkään ihan sikana lentokoneita...unohdun varmaan kentälle ku istun pöntöllä maha kuralla...mut jos itseni siis saan sinne koneeseen ni mitenkähän onnistuu lento 1 ja 7v kans?käykö korviin nousut ja laskut?ukko ei näillä näkymin lähde mukaan,joten seikkailua kerrakseen :kieh:

no niin,nyt mä lähden,muuten kirjoitan teille romaanin :LOL: :wave:
 
Jee.. Nyt sitä possua on tarjolla jokapuolelta :kieh: En ole paniikkiin mennyt, mutta vähän hirvittää jos se pahana tulee meidän hipulle. :/ Esikoisen luokalla on kaatunut jo neljä lasta ja keskimmäisen päikkärissä on myös ihan virallisestikin diagnosoitu tapaus (lasten parhaat kaverit ovat myös taudissa).

Meillä on nyt isommat muksut (ja minä itse) kipeinä; kova kurkkukipu ja lievä kuume oireina. Tietysti jos tämä on sitä possua ja näin vähällä selvitään niin olisi se paras vaihtoehto. Saa nyt nähdä miten tilanne kehittyy... Osalla on tullut tauti vähän "hiipien", niin että pari päivää ollut lievät oireet (lapset olleet koulussa jne.) ja muutaman päivän jälkeen sitten tauti iskenyt kunnolla päälle. Ensi viikolla saataisiin ainakin tuolle keskimmäiselle rokote mikäli ne eivät ole jälleen loppuneet kesken.

Hippukin on viime päivinä ollut jotenkin kurjalla päällä. Itkee todella paljon ja sylissäkin kampeaa itseään kaarelle vähän väliä. Tietysti pienelläkin voisi olla kurkku kipeänä ja siksi tuntuu olo kurjalta.. Yöllä ei ole kyllä itkeskellyt tai heräillyt poikkeavasti, joten en ole lääkäriin lähtenyt tuon takia viemään.
 
Minuakin hieman hirvittää et jos Ella saa sen sikainfluenssan :| Esikoinen sairasti 4 kuukauden ikäisenä rs-viruksen, ja sekin saa vauvan tosi huonoon kuntoon. Mitä sitten tuollainen raju influenssa saa aikaiseksi?

Ihmettelen myös sitä että missä voin rokotuttaa Ellan kyseistä tautia vastaan sitten joulukuussa? :snotty: Kun täällä Espoossa rokotukset ovat nyt, ja marraskuun lopulla noille meidän muille lapsille, 3-8 vuotiaille. Mutta missään ei lue ohjeistusta että mitäs sitten jos ei vauva ikänsä puolesta ehdi mukaan näihin marraskuun rokotuksiin? :whistle:

Olimme eilen 5 kk neuvolassa. Ella ei yhtään itkenyt kun sai rokotteen. Mutta rokote aiheutti tällä kertaa lämpöilyä, 38.1-38.3 näyttää mittari ja lisäksi Ellalla on vatsa sekaisin. Ei viimeksi tullut mitään tuollaista :/

Ls ja Ella 5 kk
 
telkkarin katselusta oli puhetta. alina on kovinkin kiinnostunut varsinkin salatuista elämistä :D neuvolassa sanoivat, että voi antaa katsella rauhallisia ohjelmia, joissa näkyy paljon kasvoja ja lähikuvia.. kaunarit sopii tähän tarkoitukseen kuulemma oikein hyvin :wave: lisäksi alina on katsellut dvd:ltä fröbelin palikoita, kovin höpötteli mukana. ei tietenkää tuntitolkulla katsele, vartissakin ehtii jo kyllästyä

sikainfluenssa mietityttää tottakai.. itselleni en rokotetta ottaisi, mutta alinalle kyllä, kunhan tulee se ½v täyteen, sitä odotellessa. toivottavasti ei nyt pieni sairastuisi..

niin, automatkoista vielä. alina nukkua possottaa tyytyväisenä automatkat, pienempänä varsinkin nukahti samantien, kun auto laitettiin käntiin, nykyään höpöttelee alkumatkat

laitoin neidille saparot hiuksiin, kun alkoi mennä otsahiukset silmille, aika veikeän näköinen :heart: ja en millään raaskisi leikata niitä lyhemmäksi.. mitenkäs oletteko te jo leikanneet hiuksia vauvoilta?
 
meillä on ollut kiinteet toista päivää tauolla, koska Minjalla on ollu viikon jo niin ilkee vaippaihottuma et mä jo aloin miettiä, voisko sittenkin johtua jostain epäsopivasta ruuasta, vaikka oonkin maistattanu yksitellen makuja ja uuteen makuun on totuteltu viikko. tähän päätelmään tulin myös siksi, et vaippa-alueelta ei tahtonut näppylät+punoitus kadota, vaikka meillä ei oo muutoksia tapahtunut vaipoissa moneen kuukauteen. käytössä siis kestot ja maissikertsit.

nyt ollaan siis toista päivää oltu ilman soseita ja ihottuma lähti sinkkivoide+maissivaippayhdistelmällä. pikkasen punoitusta oli vielä aamulla. sitten likka väänsi ison kakan, vaihdoin puhtaisiin ja menin syömään. leikkimatolta kuului urahtelua ja vartalon liike oli vähän kakkaamisen näköistä, mut en uskonut et siel vois taas kakka olla ja ku syöminen oli kesken ni sit vähän niinku unohdettiin koko asia :ashamed: vaipanvaihto ennen päikkyjä: vaipassa oli hiukan vielä kakkaa, ja näppylöitä ja enemmän punoitusta pepussa.

onko siis tytön kakka+pissa soseiden aloituksen takia sen verran tujua, että tulee vaippaihottumaa????? huoh. tarkemmin ajateltuna tää ongelma alkoi juurikin siitä päivästä, kun lisäsin toisen soseaterian päivän syömisiin.

mut siis asiaan taas. makuja meillä, jotka luullakseni sopivat: peruna, porkkana, maissi, bataatti, kukkakaali, päärynä, mango, persikka. Minja tykkää että sose on ihan sipisileää. esim. verrattuna Piltin 'porkkanaa ja perunaa' menee hyvin, Bonan 'kasviksia' jossa porkkana, peruna ja maissi, sille kiemurrellaan ja päristellään. kasvissosetta menee kerrallaan n. 1/3 purkillista, hedelmää hiukan enemmän. Piltin päärynällekin hiukan kiemurtelee ku se on koostumukseltaan vähän semmonen rakeinen, mut sit taas Bonan persikka-päärynä on namia. ja semperin mango :heart:

huomenna aateltiin maistella riisipuuroa! ja sitten koitetaan omenaa, omatekoista. tähän mennessä omatekemistä soseista on kelvannut vain kukkakaali, ku se on aika sileää. muut ei oo maistuneet ku on väkisinkin jääneet hiukan rakeisiksi :ashamed:

semmonen tarina!
Talvis ja Minja maanantaina 5kk
 
Heippa kaikille!

Soseet täälläkin maistuu päivä päivältä paremmin, peruna-porkkana tällä hetkellä maistelussa ja kohtalaisesti maistuu... Ruusunmarja-vadelma menee kyllä huomattavasti paremmin :) Viikolla käytiin 5kk neuvolassa ja käski vaan ruokamäärää lisätä... mitenkäs lisäät jos ei enempää mene vaikka kuinka yrittää... no pikkuhiljaa.

Possuflunssa on täälläkin mietityttäny... ja joka päivä muuttuu mieli rokotuksen suhteen... onneksi on vielä aikaa tuota asiaa miettiä.
Anoppi sitä mitä suuremmalla todennäköisyydellä sairastaa, ainakin kaikki oireet on siihen viitannu ja kovasti se oli sieltä käymään tulossa tyttöä kattomaan ja kun sille sanoin että ei tule ennenkuin on ihan täysin terve... niin suuttu... no sit multa palo pinna kun se alko sitä jankuttaa kun on niin kauhee ikävä tyttöä.. Mulle taas tärkeintä on kyllä se että ei sen tautinsa kans tule meille ja että likka pysyy terveenä, jos ikäväänsä kuolee sitten kuolee! No sit se sai vielä ukonkin suututettua, niin nyt on sellanen soppa keitetty että oksat pois :LOL: ja minähän se syypää olen ja huono äiti kun en mummua päästä lapsenlastaan katsomaan :(

Telkkaria täälläkin katsotaan, välillä jopa oikein tosissaan tuijotetaan ja hermostuu kun kääntää niin ettei telkkaria näe.... Oon koittanu ettei päivällä olis telkkari auki ollenkaan... eihän sieltä kyllä mitään edes tule, sen auki pitäminen on ehkä enemmän sellainen opittu tapa.

Meillä vissiin tehdään hampaita... alhaalta ikenet turvoksissa ja sormet jatkuvasti suussa... tai sit joku lelu jota hinkataan ikeniä vasten...

Hyvää Viikonlopun jatkoa kaikille! Ja pikaista paranemista kaikille sitä tarvitseville! :wave:
 
Tänään aamulla huomasime iloksemme että pikku-ukkelille oli tullut alas etuhammas läpi ikenestä. Onhan hän syönyt noita sormiaan ja kuola on valunut oikein urakalla jo reilun kuukauden. Ei kyllä oltu yhtään ajateltu että nyt jo tulee hampaita.
Soseista meillä menee peruna, porkkana, maissi, ruusunmarja, vadelma, omena ja tänään maistettiin mustikkaa. Päärynästä tulee näppyjä huulten ympärys täyteen, kaks kertaa kokeiltu ja kukkakaalista aivan kauheat vatsanväänteet. Huomenna ajattelin antaa hiukan kaurapuuroa maistiaisiksi.
Sikatauti pelottaa hiukan. Me ollaan kyllä miehen kanssa ehkä se jo sairastettu, mies oli ihan kauhean kipee minä vain murto-osan siitä. Ei onneksi tarttunut se tauti poikaan. Itellä menossa jo kolmas räkätauti tänä syksynä, ottaa pattiin niin hirveesti että..... :snotty: Aloitin vitamiini kuurinkin jos auttais. En oo sairastanut näin montaa lentsua peräjälkeen opiskeluaikojen jälkeen, sairaalassa kun altistui jos minkälaisille pöpöille (oon sairastanut sellaisenkin kun mykoplasma alkueläin tartunnan).
Jeps se ois ukkelin kylpyaika kohta edessä.

Topoca ja Max 5kk
 
Sorruin tänään antamaan hipulle ensimmäisen soseaterian.. :ashamed: Tein noille isommille lapsille pottumuusia ja päätin extempore antaa myös hippuselle maistiaisia (tissimaitoon) tehdyllä muusilla. Ostin sitten myös kaupasta pottu-kukkakaalia ja pottu-parsakaalia, jotka olivat ainoat valmissoseet jotka sopivat aikanaan tuolle meidän esikoisellekin. Niitä uskaltaudun antamaan lähipäivinä maistaiaisiksi. :) Myös muksu-kaurapuuroainekset nappasin vauvanruokaosastolta ja sen sopivuutta kokeillaan sitten puuroista ensimmäiseksi.

Aika varovaisesti aion kyllä ottaa ainesten lisäämisen noiden allergioiden takia. En tosiaan ollut ajatellut aloittaa soseita vielä, mutta tissimaitoa ei tule enää ihan niin paljon kuin aikaisemmin.. Jouluna meillä syödään siis muutakin kuin riisipuuroa. :)
 
Jee, sain sovittua mieheni sekä työnantajan kanssa, että palaan töihin aikaisintaan 5.7 2010 =)

Nyt sen päätin etten ota tuota sikarokotetta Onnille vaikka se joulukuussa saataisiinkin! Saa sekin vatvominen nyt jäädä. Toivottavasti emme sairasta sitä ainakaan kauhean rankasti.

Yöt yhä valvotaan ja suurin osa päivääkin, millä lie energialla koko poika yleensä jaksaa?? Äiti ei meinaa perässä pysyä eikä sen puoleen valvoakkaan.
Unisempia aikoja odotellessa.
 
Äh, joopa joo. Samaa vaivaa kuin Miryamilla. Meidänkään Onni ei nuku. Ehdin jo tottua tuossa parin viikon ajan siihen, että poju nukkuu suht hyvin yöllä ja päivällä. Mut nyt on sit tullut herralle joku ihmeen ylivilkkauskausi. Ei malta nukkua, vaikka selvästi väsyttää. Touhuaa vaan hirveästi koko ajan. Yöt vielä menee, mutta päiväunille saaminen on nyt ollut muutaman päivän tosi vaikeaa. Niin no sillähän tuo sitten yöt nukkuukin, kun päiväunet jääneet vähiin - hän ei kerta kaikkiaan pysty valvomaan kovin myöhään, hyvä sinänsä. Mut millä ton tainnuttaisi näin iltapäivällä? Onni ei ole vieläkään nukkunut tänään pitkiä päikkäreitään, vain pikku torkut, joten nyt kun se sitten kohta käy unille, vai käykö edes?, nukkuisi koko illan jos antaisin. No sehän ei käy, sillä unta pitäisi riittää yöksikin, joten taitaa olla väsynyt kiukkuilta tulossa... :kieh: |O :headwall:

Mä luin just jostain, että kiinteiden aloituksen myötä kakkimisväli todellakin pitenisi, mutta kuten kerroin, ei siis meillä. Ellen väärin haista, niin nyt vaippaan tuli jo päivän viidennet (!!!)pökäleet. :x

Käyttääkö muuten joku tän ikäisillä jo housuvaippoja ? Tai no ei niitä ihan pieniä kokoja kai olekaan, ja monet kesävauvat on vielä liian pieniä niihin, mutta me ollaan tuolle 9 kilon Onni-jötkäleelle jo kokeiltu niitä Libero-kerhon lahjapaketin mukana tulleita näytevaippoja. Tykkäsin! Ne istuu Onnille paremmin kuin teippivaipat. No onhan niiden päälle pukeminen vähän semmosta pujottamista, mutta toisaalta Onni pyörii hoitoalustalla joka tapauksessa niin paljon, ettei teippivaippojenkaan pukeminen enää mitään helppoa ole!! :LOL:
 
Ai niin sellaistakin piti kysyä, että pesettekö te edelleen aina tunnollisesti vauvan pepun vedellä kakan jälkeen? Jossain vauvanhoito-ohjeissa oli, että "kosteuspyyhkeet eivät korvaa vesipesua", mutta kun nuo kiinteät pökäleet eivät juuri edes tahri, ja mä en kerta kaikkiaan jaksaisi roikotella tuota meidän isoa kakkatykkiä kymmentä kertaa päivässä hanan alla... :ashamed: Kuitenkin aamuin illoin pesen pepun vedellä, niin josko kosteuspyyhkeiden käyttö ei olisi kovin paha asia?

Hmm, huomaan että mun kaikki viestit on kakka-aiheisia... Olisikohan taas aika lähteä kotoa johonkin tuulettumaan, että saisi muutakin ajateltavaa? :D
 
Iltaa.
Meidän tytölle iski aamusella ripuli ja VIISI ripulivaippaa vaihtelin sitten tunnin välein. Nyt näyttää asettuneen.
Minä pesen tytön pyllyn joka vaipanvaihdon yhteydessä, vaikka ei ois kakannutkaan. Ukko tykkää käyttää noita kosteupyyheitä, mutta minusta on ihana pukea aina puhtaalle pyllylle puhdas kestis. Tytön iho on kyllä pysynyt vaippa-alueelta hyvässä kunnossa ja oonkin ollut siitä tosi ilonen. Ton kaulan kanssa on sitten taisteltukkin...Huh, aluksi oli niin hankala saada noi poimut kuivaksi niin ettei hautois. Onneksi jo isompi, nii helpottanut kovasti tuota hommaa.
Annoin tänään pitkästä aikaa noita relatippoja tytölle, kun tuo masu alkoi vaivaamaan. Käyttääkö täällä vielä joku reloja tai esim. cuplatoneja? Meillähän nuo oli sillon alkuhässäköissä käytössä, mutta ollut jo pari kuukautta ilman.

Mapitus ja Neitinöppönen 4,5 kk
 
Mapitus kyseli tippojen käytöstä, meillä on annettu nyt kiinteiden aloitamisen kanssa disflatyl tippoja. Otin ne taas käyttöön kun Kerttu yhden illan parkui niin ettei henkeä meinannut ehtiä välissä vetää. Tosin silloin meni uutena ruoka-aineena porkkana, jota en ole enää antanut. Joka päivä en tippoja anna, mutta jos menee uus maku ni sitten.

Kakka-asiasta meillä tulee kakka nyt yleensä joka päivä, maidolla mentäessä tuli jokatoinen päivä. Kiinteitä kikkareita ei vielä tule, mut koostumus on kyllä muuttunut.... :x

Bree ja Kepa noin 4,5kk
 
Heipsistä hei :flower:

Kakka-asiaa: Meillä toimii vatsa keskimäärin 2-3 krt/päivässä ja nyt ilmeisesti aloitetun mustikan vuoksi aika mustaa on :x Ja pökäleitä, juuh... Mä pesen kotona aina vedellä kakan jälkeen, mutta jos ollaan vierailla niin yleensä silloin käytän noita pyyhkeitä. Typyllä on ollut syntymästä lähtien tosi hyvä iho, ei mitään punoituksia tai muita lain.

Tipoista: Mä olen antanut syntymästä lähtien niitä Rela-tippoja. Ja koska olen aina niitä antanut en tiedä onko niistä mitään hyötyä :whistle: Noh, neuvolatädin neuvon mukaan lopetin ne nyt ja kyllä mun mielestä olis jotain vaivaa aistittavissa. Meinasinkin et käytän niitä nyt niin kauan normaalisti, kunnes kaikki ruuat ovat tuttuja.

Semmosta tänne... 5kk ja 2vko neuvolassa paino 9kg ja pituus 69cm et hyvä köntti on :D Ei meinaa äiti jaksaa enää oikein leikittää :LOL: Kehitykseltään 7kk tasolla, kun on joku ihme kiire oppia kaikkea uutta, vaik äiti haluais et pysyis aina vaan vauvana :'( =)
 
Heips kaikille!

Hiukkasen ollut kiireitä viime aikoina, niin en ole edes ehtiny tänne kirjoitella..

Ellalla oli 5 kk neuvola viime perjantaina; 66,5 cm ja 7800g. Pituutta epäilisin kyllä olevan enemmän, terkkari mittas mun mielestä hiukan huonosti pituuden.. No, kasvanut kuitenki oli ihan normaalisti :) Samalla sai myös rokotuksen ja siitä seuraskin sit parin päivää lievää kuumeilua.

Me ilmeisesti annetaan liiankin iso maito/velliannos neidille yösyötöllä. Nyt ei oo muutamaan päivään aamupäivällä oikein mikään ruoka maistunut eikä oo siis ollut nälkäinen.. tänäänkään ei syöny ku vähän puuroa ja lihasoseannoskin meni juuri ja juuri alas.. maitoa ei juonu ollenkaan koko aamuna.. Pitäisköhän alkaa pienenteleen sitä yösyöttöannosta, jotta maistuis ruoka sit päivälläkin :/ tuntuu että neiti tankkailee illalla ja yöllä ja sit aamupäivän ja päivän syö vaan miniannoksia..

No, eipä tänne mitään sen kummempaa.. tänään neiti kääntyili jo muutamia kertoja vatsalta selälleen, mitä ei siis ole ennen osannut :) Ja näköjään hiukan kiukkupäällä tulee hirmuinen tarve päästä ryömimäänkin lattialla - kumma kyllä, hyvällä päällä ollessaan ei oo mikään hoppu :D No, kylläpä se ehtii ryömimäänkin vielä..
 
Heipä hei tännekkin pitkästä aikaa...

Sikataudista on ollut juttua, en ole mitenkään yli hysteerinen tuon taudin suhteen, tulee jos on tullakseen, mutta tietysti toivotaan ettei tule. Päätettiin ettei oteta rokotteitakaan. Pikkuinen ei sitä vielä edes saisi, mutta esikoinen 2v saisi rokotteen jos haluttaisiin.

Syömisistä Meillä mennään edelleen täysimetyksellä, eli pikku mies on saanut vain tissiä, ja hyvin kasvaa ja pärjää. Ikää siis 5,5kk, eli kohta olis meidänkin aika aloittaa kiinteät. Mutta tissitellään nyt vielä pari viikkoa ennen kuin maissia maistellaan.

Kakkaamisesta : Meidän poitsu kakkii noin 3-4 kertaa päivässä. Yksi päivä on ollut ettei ole tehnyt kakkaa ollenkaan. Pienempänä poitsu kakkasi urakalla, tuntui että jatkuvasti sai olla kakkavaippaa vaihtamassa.

Nukkumisesta : Poitsu käy yöunille noin 21.30-22 ja herää 1-2 kertaa syömään yöllä. Heräilee noin 8-9 aikoihin aamulla. Niin ja omassa sängyssä nukkuu.

Jospa sitä nyt itsekkin kävis nukkumaan...

 

Yhteistyössä