***Kesämasut 2009 VOL.3***

Sisu juu,mulla oli siskolta lainassa tuo Gracon istuin...Vaihdoin n.3vkoa sitten Alisan eri istuimeen,kun se huusi heti kun laitoin sen turvakaukaloon(ajattelin,et se on jo aika tiiviis paketti siellä)...ei meilläkään ole kilot vielä täynnä(lähelläkään :ashamed: 9kg ylöspäin on tuo uus istuin ja alisa on sen 7150g),huutaa se tässä uudessakin penkissä,ei vaan yksinkertaisesti tykkää olla auton kyydissä...näkeehän se nyt enemmän tuosta istuimesta,mitä kaukalosta,mut ei..huutoa huutoa...mahtava lomareissu lappiin kesällä :x Mä en nyt muista lainkaan et millä mallilla meillä on ne kaukalon vyöt,et kuinka pitkäksi ne saa...mut hei,mä oon ihan torvi!!! onhan meillä se kaukalo käytössä,sehän on ukon autossa(nähtävästi tulee harvemmin sillä kuskattua :snotty: ) eli mun autossa on uus istuin ja ukon autossa kaukalo...jalat alkaa aika pahasti tökkiin jo penkkiin,et pieneksi käy...määpä katon ens kerralla et miten on nuitten vöitten laita,en ny vihti lähtä hipsimään tuonne myräkkään...

Alisa sai tänään oman perjantaiherkun =) Ostin pussin niitä maissinaksuja,ai että ne oli Allusta namia...kaikilla oli jotain herkkua illaksi...Onko kukaan antanu niitä kaupan valmiita sokeroimattomia marjasoppia vauvalle? Mä oon antanu mustikkaa ja vadelma-mustikkaa,lusikalla syöttäny allua,kunnes huomasin,että pullosta juottamalla(vellitutti)ei oo niin sotkusta,mutta siis se kysymys:muistanko väärin,että nuin pienelle ei sais syöttää raparperiä? aatelin vaan,kun nuita soppiahan on karviaista,raparperiä,mustikkaa,mansikkaa,vadelmaa...mansikkahan oli pannassa 1v asti,mut miten karviainen ja raparperi...

nyt hihiteleen suomen pelille... :D
 
Kello on paljon jo ja mä vaan kukun :D
Ei oikein osaa kirjoittaa mitään kun olisi niin paljon kerrottavaa...
Pommin kuitenkin tiputan tännekin puolelle, muutamat ovat varmaan jo lukeneet mitäs nytin puolelta, että marraskuun alussa jos kaikki menee hyvin, meille syntyy kolmas lapsi.
Juu-u, ihan oikeasti :D :saint: :D

Tulen viikonlopun aikana kertomaan Vanen kuulumiset :)
 
BV:lle Onnittelut ,ellen jo onnitellut MN:llä :D
Mä kans ihmettelin kerrattain,et miksi mansikkaa on siinä yhessä soseessa,kun aina meille on toitotettu että mansikka on pahasti allergisoiva marja...onko se jotenki käsitelty erillä lailla siinä soseessa vai oisko päässy se kieltolistalta pois...Siskoni jolla pieni lapsi sanoi kyllä että vieläkin oli ainakin neuvolassa kielletty antaan mansikkaa,vasta vuosikkaana...tiedä sit...
 
BV:lle ONNEA!! :flower: :hug:

Raparperiä ei suositella annettavaksi sen sisältämän oksaalihapon takia. Sehän sitoo kalsuimia elimistöstä, ja sen takia isommillekin lapsille (ja muös aikuisille ) suositellaan juotavaksi maitoa esim. raparperipuuron-, tai kiisselin kans. Pieninä määrinä esim. piirakassa siitä ei niin suurta haittaa ole, mut en nyt menis kuitenkaan antaa tän ikäiselle vielä, kun on niin hapanta evästä.
Mansikka puolestaan on kiellettyjen listalla ainakin täällä neuvolassa sen allergisoimisen takia. Toki jogurteissa ja eines-tuotteissa mansikka on varmasti paljon miedompaa (= käsitellympää ), kun tuoreena, mut itse en uskalla antaa varmaan vielä kesälläkään Venlalle mansikkaa, kun meillä on suvussa monta tyyppiä, jotka saa joko iho tai suolisto-oireita mansikasta. Esikoisenkin kans vältettiin aika pitkään mansikkaa, ja nythän hän ei syö sitä muutenkaan, kun (atooppinen )ihottuma selvästi pahenee siitä.

Ryhis, jos vaan jossain välissä viitsit vilkasta sitä istuinta...
 
Oi onnea uusien masukkien johdosta!! Kelles... ainakin Pirtsille, Tipsuttimelle ja BV:lle tulossa, ihanaa! :flower: :heart:

Siitä mansikasta .. HUPPS, mä oon antanu pojulle omasta pakastimesta mansikkaa puuron kanssa. Aika vähän kerrallaan, kun isoista määristä helposti menee aikuisellakin pötsi sekaisin... Mut siis just siks luulin että voisi antaa, kun siinä yhessä "Marjakimara"-soseessakin on... No, ei tullut mansikoista mitään vaivoja, joten taidan antaa vastakin. Ja johan tässä melkein ollaan vuosikkaita. :saint:
 
sisumeillä oli gracon telakallinen logigo s turvakaukalo. siitä luovuttiin marraskuussa kun ei vöissä riittänyt ennää mittaa vaikka painollisesti olisi viel mahtunutkin.... eli meille kävi ahtaaksi pelkän toppahaalarin kanssa. tosin konstalla taitaa olla hiukan eri mitat. :D

onnea tipsutin, bv ja se kenen ni´kkiä en nyt muista ihanaa että te muut jatkatte vauvautumista kun mä lopetan :D :D :D :D :D

kauhulla laskeskelin ensi syksyn hoitomaksuja... mitä ilmeisemmin esikoinen tuplaa eskarin (vaihtoehtoina nyt tuplaaminen tai mahdollisesti erityiskoulu). konsta ja "keskiveli" koko aika hoitoon ni kahden nuorimman hoitomaksut huonoimmassa tapauksessa jo 480e ja tohon viel sit esikoisen osapäivä hoito eskarin lisäksi. huh huh. toisaalta jos mies viel syksyllä työtön ni ei tartte poikia joka päivä hoitoon viiä ja saadaan hiukan alas noita summia.

konsta nousee tukea vasten polvlleen. ihan hyvä niin kun ei viel omaa minkään moista varovaisuutta.
ja pukluista konsta jatkaa esikoisen linjaa ja maito välipalan jälkeen iltapäivästä niitä läikkiä löytyy sieltä täältä. eli meillä esikolla ollut refluksi vikaa. löysä vatsa portti löytyy myös poikien isältä jolta on leikattukkin eli meillä perinnöllistä.

nyt pitää lopetella tältä erää.

tinni
 
heipsan taasen!

aika rientää niin huimaa vauhtia että ihan hirvittää :D lukemassa oon käyny mutta omat kirjotukset on jääny kirjottamatta..

onnea paljon plussanneille!! :flower:

meillä ei siis vielä kontata mutta eteenpän mennään ryömien jo ihan mukavaa vauhtia

Nea ei ollut kasvanut hieman yli kuukaudessa YHTÄÄN pituutta, painoa vain 80g.. eli sisu teidän typykälle oli tullut tosi hienosti se n.300g :) Nean mitat siis nyt 70,8cm ja 7300g, painio kontrolliin reilun viikon kuluttua hieman jännittää että jos sitä kasvua ei ole taaskaan tapahtunut...tyttö kyllä syö ihan hyvin, on huonojakin päiviä mutta ei olle allerginen millekkään ja saa ihan monipuolisesti.. jossain vaan nyt sitten mättää :( niin ja hampaita ei vielä ole mutta odotan niitä ilmaantuvaksi aivan lähiaikoina...

s-anttu meillä myös sellainen "hidas kehittyjä" ei suostunut jaloilleen varaamaan ollenkaan kun vasta n. 7 kuisena. fyssarilla käyty ja ei pitäisi olla syytä huoleen..

olenko mä oikeesti ainoa meistä joka on huono äiti ja lähtee töihin??!! mun virallinen viiminen ä.lomapäivä on 12.3, mutta mies ottaa ne pari viimistä viikkoa ja pitää isäkuukauden eli siis mulla oli viime pe viiminen ä.lomapäivä ja nyt siis vietän viikon talviloman ja sitten taas duuniin.. mielelläni jäisin kotiin mutta rahallisesti se ei oo mitenkään mahdollista.. noh, mulla soppari 18.6.2010 asti että sittenhän tuo selviää että jatkuuko työt vaiko ei.. jos ei niin liitonrahoilla elelee sitten jonkun aikaa ihan ok:sti. siitä en siis ota stressiä..
Nea siis jää kuukaudeksi isän kanssa kotiin ja hieman ennen 1v synttäreitä menee hoitoon.. en tiedä kummalle se on kovempi paikka, mulle vai tytölle :D ja siitä otan kyllä stressiä sitten ihan urakalla....eeehhkäpä se siitä sitte lähtee menemään...

jees jees, eipä tän kummempia..

m-m ja Nea 10kk ja 5pv
 
Vifi, anna mennä vaan sen mansikan, jos ei kerta tuu oireita, ja maistuu muksulle! :saint:

Tinni, saanko kysyä, et miksi teillä esikoinen tuplaa eskarin? Meillähän on kans esikoinen eskarissa, loppu vuoden lapsi, vilkas, ja olin jo ihan valmistautunu tuplaamiseen. Syksyllä tehdyn kouluvalmius-testin mukaan matikka-osio oli ainut heikommin menny, ja sitä ovatkin treenannu eskarissa tytön kans, mut perheneuvolan psykologin kans keskusteltiin asiasta, niin se oli kovasti sitä mieltä, et kouluun vaan, kun muuten meni testi ihan hyvin.

Mansikka-Maija, eli teillä on kans vähän hitakaisesti kasvava lapsonen. Kyllä Venla oli nyt ihan sitä painoa saanu, mut jatkossa seurataan tietysti tilannetta. Mut jokainen omalla tahdillaan.
(Pakko myöntää, et olen kyllä verrannu tyttöjen kehitystä, esikoinen oli 7kk iässä jo kovasti kontallaan menossa, ja V vaan pötkötteli. 8kk iässä esikoinen paino tasan 2 kiloa enemmän, kun V... Ei pitäis verrata, mut ei sille mahda mitään :kieh: )
Ja sä ET OLE HUONO ÄITI, vaikka lähdetkin töihin! Perheillä on erilaiset tilanteet, ei sille vaan voi mitään. Ja jos ei ole mahdollisuutta olla kotona, niin sit pitää mennä ja elää sen mukaan.

Jahas, pitänee oikeesti alkaa sit katselee noita istuimia miehen kans tarkemmin. Tarjonta vaan on niin valtava, et ei oikein tiedä, mikä olis hyvä, ja minkä valitsis... :/

Pakko kertoo teille!! :D :D Meillä siis remontti on ohi, ja ollaan siivottu kaikki kaapit ja joka paikka. Eilen sit siivottiin leikkihuoneen yläkaappeja koko pesueen voimin. Nakkasin sieltä kaksi vanhaa käsilaukkuani lattialle, et ne voi hävittää, kun en enää käytä niitä. Venlapa tuli ryömien laukkujen luokse, ja laitto toisen kassin hihnan käsivarrelleen, ja lähti tyytyväisenä sen kassin kans ryömimään ympäri mökkiä, hiisaten sitä kassia perässä. Naurettiin miehen kans, et ihan sillä on jo naisen elkeet!! :heart: :D
 
Moikka!

Meillä oli tänään 8 kk neuvola. Tytön mitat oli 68.4 cm ja 9400g. Kaikki kunnossa ja jätetään luultavasti väliin 10 kk neuvola, kun kerran on vapaaehtoinen... Mennään sitten vuoden iässä seuraavan kerran.

Äitiysloma loppuis ens kuussa, mutta ajattelin olla ainakin syksyyn asti kotona.

Oletteko vielä hiihtolomareissuja tai jo kesälomareissuja suunnitelleet? Me varattiin matka toukokuuksi Turkkiin. Vähä jänskättää miten selvitään tytsyn kanssa, kun ollaan totuttu ihan kaksin miehen kanssa aikaisemmin kulkemaan.
 
Moikka taas pitkästä aikaa. Joka päivä melkein käyn lukemaan, mutta kirjoittaan en muka ole joutanut. :ashamed:

Meidän neidillä ei edelleenkään hampaita näy eikä kuulu. Kuolaa valuu ja ikeni hinkkaa, mutta ei tule läpi, ei sitten niin millään. Huomenna tulee 9kk täyteen. Ehkä neiti saa kohta tekarit, että voidaan siirtyä karkeampaan ruokaan. :D

Ensikenkiä pitäisi alkaa metsästämään. Neidin jalan koko kun on 17, niin hieman on hankala löytää sopivia. Eka koot alkaa pääasiassa 18:sta. Kävellä neiti kuiten kovasti jo tahtoisi.

Työstä. Itse aloitan perjantaina kokoaikaisesti töissä. Syyskuusta lähtien tein 10 pvä/kk. Iina menee hoitoon veljen seuraksi. Ovat yleensä kahdestaan illat hoidossa. Hoitopäiviä tulee kk:ssa 8. Muuten isä hoitaa tai mie olen vapaalla. Koulua käyn myös, sosionomiksi opiskelen työn ohella. Joten sille, joka mietti, että onko paska äiti, kun ISÄLLE jättää lapsen hoitoon, niin et ole. Tai sitten olen mieki. Enkä kyllä ole kokenut huonoa omaatuntoa siitä, että haluan tehdä itsekseni jotain. (Käydä töissä tai koulussa ja olin viikon kanariallakin lomalla.) Isä osaa yhtä hyvin hoitaa. Eikä ole pelkästään isän oikeus saada olla töissä tai muissa menoissa. Tasa-arvoa tähänkin..

Meillä ei kaukalosta näytetä pääsevän ikinä eroon. Ei ole ongelmia vöiden pituudenkaan kanssa. Kirppu neiti on meillä. :) Itse odotan jo kovasti, että pääsis turvaistuinta käyttään. Tällä kasvutahdilla ehkä ens jouluna. :xmas:
 
Heipsis pitkästä aikaa!!

Pikaisesti tulen kommentoimaan, kun lukaisin äsken teidän kuulumisia. On olevinaan niin kiirusta ettei ehdi kirjottelemaan...Erityiset plussaonnittelut Pirtsille;hienoa, että tärppäsi :flower: Onnittelut myös muille plussanneille ja synttärisankareille! Täällä on nyt rv 27 meneillään ja kaikki mennyt ok raskaudessa ja Iidan kanssa :heart: Kirjoittelen piakkoin lisää kuulumisia, nyt moikat!
 
Häh?!Iituska83 ? siis vastahan sä aloit odottamaan vauvaa!!! :eek: Siis onko tosi et aika menee nuin nopeeta...Aikas hurjaa vauhtia on menny...

pikkuötökkämeille ei kans hapaita tule ,ei sitten millään...ei ees kuulla ikenien läpi mitään...olenki sanonu et jos ei yks vuotiaana oo hampaita niin tekarit saat lahjaksi...mut kummasti nuilla ikenilläkin saa jyystettyä kurkkua ym...+siskon sormia...

Mapitusmä kans hipuilin ulkomaille lähtöä toukokuussa,kreikka oli ensisiainen kohde mut muuttu matkalla turkiksi...mut sit ukko löi hanttiin,et hän ei lähde(kalavedet kutsuu lappiin)niin en viitsinyt sitten lähteä siskon perheen mukaan nuitten lasteni kans(aattelin siskon miehen parasta :kieh: )vaikka ne niin vinku meitä mukaan...isompihan oli pahoilla mielin,kun ei pääse mut lupasin,et mennään junalla sit kierteleen eteläsuomea(tre-hki-tku)...ja tietty se pakollinen utsjoen kalastusviikko on käydä ja omalla mökillä kuusamossa...siinnäpä ne meijän reissut...Alisa "viihtyy"...INHOAA matkustelua autolla,ei osaa nukkua...

Joku kenties muistaa kun kerroin käyneeni mammografiassa ja ultrassa ja otettiin ohutneula näytteet tissistä ja kilpirauhasesta löydetystä kyhmystä...tänään lääkäri soitti ja kaikki oli ok(paitsi tuo kilpirauh.näyte ei ollu vielä tullu)...mastopatiaa oli kyhmy tississä,ei löytyny kilpirauh.liika eikä vajaatoimintaa...vielä 2vkoa jännätään tuota kilpparitulosta,mut aiko soitella aijemmin jos jotain vakavaa löytyy...lääkäri kyllä sano ku otti näytteen et hyvän väristä verta,joten en aijo panikoida :snotty:

Oon alkanu käymään spinningissä,minä joka inhoan kaikkea ruumiillista liikuntaa...on se toisaalta hullujen hommaa,mut toisaalta nautittavaa rääkkiä...etenki näin kun ei ole vuoteen voinu ees kävelyllä käydä,ni huhuh...jospa nää läskit lähtis sulaan...mut nyt emmerdalea vahtaan nauhalta... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Häh?!Iituska83 ? siis vastahan sä aloit odottamaan vauvaa!!! :eek: Siis onko tosi et aika menee nuin nopeeta...Aikas hurjaa vauhtia on menny...
PEESI!!!

Ryhis, hyvä, et toistaiseksi kaikki on ok :hug:

Tulin vaan vilkasee uusimpia kirjoituksia, pitää ruveta pukee Venlaa, lähdetään pitkästä aikaa kerhoon.

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
mä kans hipuilin ulkomaille lähtöä toukokuussa,kreikka oli ensisiainen kohde mut muuttu matkalla turkiksi...mut sit ukko löi hanttiin,et hän ei lähde(kalavedet kutsuu lappiin)niin en viitsinyt sitten lähteä siskon perheen mukaan nuitten lasteni kans(aattelin siskon miehen parasta :kieh: )vaikka ne niin vinku meitä mukaan...isompihan oli pahoilla mielin,kun ei pääse mut lupasin,et mennään junalla sit kierteleen eteläsuomea(tre-hki-tku)...ja tietty se pakollinen utsjoen kalastusviikko on käydä ja omalla mökillä kuusamossa...siinnäpä ne meijän reissut...Alisa "viihtyy"...INHOAA matkustelua autolla,ei osaa nukkua...


Oon alkanu käymään spinningissä,minä joka inhoan kaikkea ruumiillista liikuntaa...on se toisaalta hullujen hommaa,mut toisaalta nautittavaa rääkkiä...etenki näin kun ei ole vuoteen voinu ees kävelyllä käydä,ni huhuh...jospa nää läskit lähtis sulaan...mut nyt emmerdalea vahtaan nauhalta... :wave:
Jep, Turkki valittiin meikin lähinnä sen vuoksi, että se on vielä kohtuu matkan päässä ja löyty niin kiva all inclusive - hotelli sopuhintaan.

Itsekkin oon käynyt tammikuusta asti jumpissa. Aikaisempi jumppakortti taitaa ollakkin jo kymmenen vuotta vanha... Eli uusia tuulia täälläkin! En kyllä ole saanut yhtään kiloa sulatettua, mutta jos edes sais ns. omaa aikaa ja vähän virkeystasoa kohotettua yleiskunnon noustessa.


 
Sisu: Meillä on varmaan samanlainen kaukalo kuin teillä, siis just sellainen gracon telakallinen kaukalo pari vuotta vanha. Meillä poika istuu siinä edelleen, vaikka on isokokoinen, hän siis painaa jo 9,5kg ja pituutta on noin 72cm. Turvavyöt on säädetty niin pitkiksi kuin on mahdollista ja just just ne menee kiinni jos on paksumpi haalari päällä. Ollaan siis katseltu jo vanhemmalle pojalle uutta istuinta ja siirretään tämä nuorimmainen sitten vanhemman poitsun istuimeen.

Onnea kaikille plussan saaneille :flower: :flower:

Meidän poitsu on oppinut hurjan paljon uusia asioita viikon sisällä. Nyt poitsu oppi laskeutumaan itse alas kun nousee tukea vasten ylös ja hitaasti mutta varmasti hän kävelee jo itse tukia pitkin. Pari kertaa olen nähnyt kun on seisonut ilman tukea. Ei meillä enää mitään vauvaa ole, vaan iso isäntä jo, joka kohta mennä viipottaa pitkin poikin. Konttaa lujaa joka paikkaan ja kaikki kiinnostaa mitkä olisi kiellettyä. Pottailussakin ollaan edistytty, melkein joka päivä poitsu tekee pissat ja kakat pottaan :)
 
Taitaa olla aika niukkavöinen tuo Gracon kaukalo. Meillä saman kokoinen tyttö(9.5kg 72cm) kuin Halinallella poika ja Römerin kaukalossa vyöt on vielä ihan ok. Tosin likka ei viihdy siinä enää ellei nuku, sen takia uus istuin on työn alla.

Täälläkin mennään jo puita pitkin, hitaasti mutta varmasti. Osaa laskeutua turvallisesti alas ja jatkaa matkaa kontaten kun tuet loppuu. Pottaan ei tee mitään, taitaa hieman pelätä siinä istumista kun hätääntyy siinä. No eipä sen kanssa ole mikään kiire vielä.

Onnittelut vielä uusista plussista!
 
sisu meillä siis matemaattinen testaus nostaa pojan keskitason yläpuolelle mutta kun siirrytään kirjaimiin ja äänteiden kuulemiseen, ymmärtämiseen yms. niin pudotus on niin raju että jäädään pitkälle ikätasosta, ainoastaan sanavarasti ja sanojen selittäminen nousi yli ikätason äidinkielellisellä puolella. lisäksi meillä ollut ongelmia pienempänä korvien kanssa (tuubitettu 3:sti ja molemmat risat leikattu) että puheen kehitys eteni ihan viivästymä rajojen yläpuolta huidellen. ei varsinaisesti ole kiinnostutnut hienomotorisesta työskentelystä vaan mielummin leikkii ja parhaimmat leikit saa aikaan itseään pienempien kanssa. eskarin sanoja lainaten. on pikkupojan oloinen ei vielä "isopoika"

konsta nousee edelleen polvilleen mutta on ittensä kanssa välillä niiiiiiiin solmussa. ja onnistuu toki kolhomaan itteensä tuostakin korkeudelta. kaatuu vähintään 2-8 kertaa päivässä.

nyt pitää mennä maate kun mies kuntoutuksessa ja vietetään taas yh arkea sällien kanssa ilman autoa....

tinni ja poijjjjaaaat
 
Nostelen vaan meidät takaisin ekalle sivulle... :)

Meillä tulikin jo 9kk täyteen, niin äkkiä meni taas kuukausi. Saa niitä 1v-synttäreitä jo alkaa suunnitella... Tai siis oon mää jo miettinyt tarjoilupuolta. Jos "prinsessa"kakkua ja valkosuklaa-dominokakkua vaikka tekisi, hih. B)
 
Voi kääks sentään meillä on menossa oksennus-/ripulitauti pikku-ukolla. Eilen alkoi ripulilla ja illalla oksensi, yöllä ei mitään eikä aamullakaan mutta nyt päivällä oksensi taas. Oon juottanut ruiskulla Floridalia, syönykin on tänään.
Kysymysmitä ruokia vois antaa ja kuinka paljon ettei oo liian kova paukku massulle. Oon antanut tänään aamulla kauravelliä ja mangojugurttia, päivällä Tuttelia ja mustikka sosetta. Oksu tuli kun annoin päiväunien jälkeen toisen kerran Tuttelia, arvatkaa oliko sotku kun mustikat lensi kaaressa pitkin keittiötä :x
Lauantaina olisi minun mummin hautajaiset toivottavasti ei itse sairastuisi niin pääsisi osallistumaan :'(
Meillä on siirrytty jo toiseen autoistuimeen. Ostettiin tuossa tammikuussa Graco cosmic comfort, on tosi hyvä suosittelen.
8kk neuvola mitat oli 9666g ja 72.7cm, eli ihan hyvän kokoinen. Viime viikonloppuna oppi nousemaan seisomaan tukea vasten. Kontataan jo hurjaa vauhtia ja palikoitakin ollaan jo yritetty laittaa päällekkäin. Sanoja ei ole vielä tullut yhtään, ehkä itse on ollut joskus kuulevinaan. Osaa katsoa jos kysyy että missä lamppu tai ikkuna ja antaa tutin äidin käteen jos pyytää.

Topoca ja Max 8kk2vk
 
Moro!

Kiitos kaikille onnitteluista, vielä ei mitään erikoisempia oireita - ja enkä mä nyt niitä oksetusoloja kaipaakaan, ei sen puoleen!!

Meillä kovasti harjoitellaan konttaamista, mutta vielä on sellaista muutaman "askeleen" konttaamista ja sit lähdetään taas ryömimällä eteenpäin. Yöt meillä on menny tosi risaisiksi. Alkuyön nukkuu ihan hyvin mut sit puolen yön jälkeen alkaa katkonaisempi yö.. nukahtaa 10-60 min ja taas herätään.. ja aamua kohden vaikeutuu uudelleen nukahtaminen :( nukutaankohan meillä liikaa päivällä, kun päikkäreitä yht. tänäänkin 3,5h?! On vaan tosi kurjaa tuo yöllä heräileminen kun siihen yhdistää tän alkuraskauden väsymyksen, huoh!! no, jospa tää ois vaan joku ohimenevä vaihe.. toivossa on hyvä elää :D

 
Pirtsi Meillä likka on kans yöheräilijä. Alkaa tuossa 24-01 heräilee ja saattaa tosisaan pahimmillaan tunnin välein herätä. Nukahtaa onneksi aina heti kun antaa tisua tai tuttia, yleensä tisu toimii. Toisinaa haluaa vain äidin viereen nukkumaan ja olen aina ottanut, jotta sais ite edes vähän nukuttua.
Päikkärit on 2-3,5 h. Kovasti hän haluais vielä illalla ottaa nokoset, mutta en ole antanut ellei ole ihan tosi väsynyt. Muuten menee yöunille vasta 23 tai jotai.
 

Yhteistyössä