***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Onnea bigmama88 :flower: , kuullosti lohdullisen helpolta sunkin synnytys.

Lissulille ja nalleperheelle pitelen täällä peukkuja, jotta lähtö koittais. Ja toki muillekin odottajille. Eiköhän me jakseta odotella, ku ollaan jo näinki kauan maltettu ;)

Vähän huolimattomasti lukeneena varmistelen, et eihän kaikilta jo synnyttäneiltä oo välttämättä tullu sitä limanuljaskaa olleskaa. Ku itellä ei kyl tosiaan (niin ku ei kaikilla muillakaa) oo ollu minkäänlaisia oireita. Ei ees mitään harkkarisuppareita, tai sit vaan oon niin hölmö etten tajuu... :whistle: Toivonki, et humpsahtais sit kerralla, kun ensimmäiset oireet ilmaantuu =)

Aurinkoista äänestyspäivää!
peppi & pkm (39+4)
 
Aamulla tuli sit käytyä synnärillä kun käskivät mennä näytille kun luulin et lapsivettä valahti housuun mut olikin sit vaan tosi vetistä valkovuotoa ja paljon |O no saatiin sentään painoarvio 3200g ja on ne supistukset jotain tehny kun oli kohdunsuu 2cm auki ja ihan kypsä et ehkä se toivoi ei oo ihan täysin menetetty :D

Niin ja onnea vauvautuneille! :heart: :flower:

noppispoppis & toukkis 38+5 :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja peppi80:
Vähän huolimattomasti lukeneena varmistelen, et eihän kaikilta jo synnyttäneiltä oo välttämättä tullu sitä limanuljaskaa olleskaa. Ku itellä ei kyl tosiaan (niin ku ei kaikilla muillakaa) oo ollu minkäänlaisia oireita. Ei ees mitään harkkarisuppareita, tai sit vaan oon niin hölmö etten tajuu... :whistle: Toivonki, et humpsahtais sit kerralla, kun ensimmäiset oireet ilmaantuu =)
mulla ei tullu ekan, tokan tai kolmosen kaa ku vasta sitten kun synnytys oli jo käynnissä MUTTA tällä kertaa on tullu. silti tässä vaan paksusti vielä kasassa. yey! :D joka päivä tulee enemmän tai vähemmän. suppareita tullu nyt viikonloppuna kans ihan kivasti. viime yönä supisteli kivuliaasti pari tuntiakin. nukahdin eikä aamulla ollu enää mitään. :kieh:

toivottavasti noi supparit saanu edes jotain aikaseks jos ei muuta.

HS ja J rv 40+3
 
Onnea kaikille nyytin saaneille ja hyviä vointeja odottajille, vaikka varmasti monella on tukalat oltavat, mutta pian se odotus palkitaan!

Täällä ollaan kotiuduttu hyvin ja arki alkaa rullaamaan...
Meillä pikku mies joutui viime viikolla vuorokaudeksi takaisin sairaalaan, kun kellastui, eli oli sitten sinilamppujen alla yön yli.
Herra on kovin rauhallinen tapaus, nukkuu ja syö pääosin. Nyt olis nimi pienelle hakusessa..

Halinalle ja pikkukakkonen 8päivää
 
Moi!

EIpäs ole tullut kirjoiteltua pitkään pitkään aikaan, mutta pitäähän minun teidän kanssa jakaa, että meille syntyi prinsessa 2.6.09. Synnytys meni nopeasti ja helposti. Yhteensä 3h50min, ponnistus 4 min. Mitään kipulääkettä en ehtinyt saada, joten luomusynnytys tuli tahtomatta. Strategiset mitat olivat 3100g ja 48,5cm. Vauveli syntyi 40+4 ilman mitään ennakko-oireita. Ku supistukset alkoi, niin tiesi, että nyt se sitten tuleekin. Sairaalasta kotiuduttiin jo 3.6. Kotona on ollut mukava olla ja isovelikin pääsi heti vauvan hoidon harjoitteluun. Onneksi mustasukkaisuutta ei ole vielä ilmennyt.

Oikein hyvää odotusta kasassa vielä olijoille. "onneksi" helteet ei ole piinana, vaan eipä tätä kylmyyttäkään kyllä jaksaisi. :/
 
Taa
Onnea uusille vauvautuneille!

Meillä pikkumies syö ja nukkuu. Varsinainen tissitakiainen onkin :D Välillä ärisee jotain tissille ja jatkaa syömistä. Mitä lie juttelevat :LOL:

Ja kauheasti jaksamista kaikille odottaville. Odottavan aika on pitkä.. (mikä klisee!)

Taa ja jättisykerö eli tissitakiainen 4pv
 
Onnittelut uusille vauvautuneille minunkin puolestani! :flower: :heart:

Tänne ei kerrassaan mitään uutta.. Ei suppareita, ei yhtään mitään ennusmerkkejä. Joko joko -soittelijat alkavat nyt kyl jo todellakin tympiä, omalle äidillekin pitäis muka monta kertaa päivässä olla raportoimassa "tapahtumista". |O Mitenhän mä kestän, jos tää ei synny edes ennen la:ta.. ARGH!!

No, tänään sentään koottiin pinnasänky ja muutenkin laitettiin se valmiiksi - enää vauveli puuttuu. Nyt ajateltiin miehen ja yhden kaverin kans mennä kaupungille syömään, seuraavaa mahdollisuutta kun ei tiiä milloin sellainen tulee..

Pirtsi80 39+1
 
Onnea pikkuötökälle :flower:

Tässä just mietin et mitä tekis vai tekiskö mitään :p

Jotenkin meinaa olla voimat loppu ja siitähän mä en tykkää yhtään, ku koko ajan pitäs muka touhuta ja tehdä ja mennä...

Jennynen ja P-M 38+1
 
no meille tulossa iso vauva... kun edellinenkin oli ja kakkonen käynnistettiin vasta rv 42+0
ja siis painoi sen 4450g

nyt sitte sokerivauva tulossa ja paino kontrolli hänestä on 11.6 eli rv 40+1 ja silloinkin nimellä painokontrolli ei käynnistys. eli jos synnytystapa arviossa toteevat että mahtuu vielä normi teitä ulos ni sitte ei ainakaan tyksi kovin mieluusti etuaikoja käynnistele. muiden sairaaloiden käytännöistä ei tietoa...

ei mitään uutta tänne.

pikkuötökälle onnea pienestä prinsessasta....

tinni ja ryyni 39+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Ei mitään uutta.. Ei mitään uutta.. Ei mitään uutta.. Ei mitään uutta.. :snotty:
Ei täälläkään. Eikä kyllä tulevalla viikolla tarttiskaan, mies tänään lähti sotimaan koko viikoksi, tulee vasta pe iltapäivällä kotio. Jos sitten mennään :)

Onnea jälleen kaikille nyyttinsä jo saaneille :flower: Ja HSlle menoja, hushus nyt :D!!!!

-Himpsu ja Kyytiläinen 38+4
 
Parempi päivä - huomattavasti parempi päivä =) Kyl taas osaa nauttia tästä tasaisesta arjesta kun huomaa kuin helvetillisiä ne ahdistuspäivät on...

Onnea pikku-ötökälle :flower:

Limatulppa-asiaan viel et TYKSin sivuilla kun puhutaan noista synnytyksen ennusmerkeistä lukee, et se tulppa voi tulla kakskin viikkoa ennen ja tosiaan kertarysäyksellä tai sitten tiputellen. Ja kaikki ei sitä ees huomaa: mä en ekalla kerralla siit tienny mitään, että missä välissä meni ja tokalla kerrallakin vasta kun synnytys oli jo hyvässä vauhdissa ja minä synnärillä.

Viel sektiosta kyselen, jos joku viitsii vastata... Eli kun tuol ohjeissa lukee, että "autolla ajaminen sujuu turvallisesti n. kahden viikon kuluttua" niin mitäs ihmettä se oikeen tahtoo sanoa? Eli siis että ei suositella pidempiä automatkoja ennen sitä vai?

HS mitä jos se pahaolo onki synnytystä enteilevää? Paitsi että vatta toimii, niin osallehan se aiheuttaa ihan tota oksenteluakin... d :) b

Supistaa. Sen verran ikävästi, että päätin lopettaa syömiset tältä illalta ja katsoa mihin tää kehittyy. Tuskin mihkää, ei tää vielä "siltä" tunnu ja ei ois niin välikskään mun puolesta.

Muuten.... Oonko mä ainut, jonka tekee mieli siideriä :p :p ? Etenki ku oli niit oikeen aurinkoisia päivä niin ois kyllä maistunu ja saunan jälkeenki se vaan on niin hyvää. Onhan noita holittomiakin, mut oon vähän turhan kranttu makujen suhteen, niin ei niissä oo sellasta, josta tykkäisin.
 
huomenna sitten uudestaan sinne naistenklinikalle :whistle: Olihan se hyvä käydä harjoittelemassa siellä |O
Ja vauva on edelleen pt ja välillä poikittain :headwall: olen jo lyönyt hanskat tiskiin koko asian kanssa, leikkaukseen se varmaan on mentävä :ashamed:
Olen parina iltana ihan oikeasti leikkinyt strutsiakin :D siis kontillani pylly pystyssä sängyn päällä, aina vauvan iltamylläkän aikaan. Mut eipä ole mokoma tajunnut äitinsä jumppaa että ois asentoaan vaihtanu :snotty:

Mut takaisin tulen vauvan kanssa, ens viikolla sit joku päivä :saint:
Huomenna olis laskettu aikakin. Jesh. väsyttää. Tänään on ollut kunnon itkupotkukiukkuraivari-päivä, stressaan sen verran huomista :ashamed:

Ls ja 39+6
 
Onnea vaan kaikille jo synnyttäneille ja kärsivällisyyttä meille odottaville...

On muuten TODELLA ärsyttävää kun kokoajan joku kyselee että eikö nyt vieläkään ole mitään tuntemuksia...

Anni ja vauveli 40+1 :heart: :heart:


ps . Ja tänne kiitos tollanen synnytys kun pikkuötökälläkin...
Oma esikoinen kun kesti 42h..
 
Masukainen78
Onnittelut bigmamalle ja pikkuötökälle vauvoista :flower:

ls tsemppiä huomiseen :hug: täälläkään ei vauva ole näyttänyt yhtään ymmärtävän miksi äitivälillä on niin ihmeellisissä asennoissa vaan edelleen vaan puskee päällä kylkiluita tai suoraan tuosta keskeltä mahaa ulospäin... jalat sitten heiluu tuolla jossain alhaalla tai peppu ja aiheuttaa ihan yhtäkkisiä kipuja mitä ihmeellisimmissä paikoissa... Öisin on pakko ottaa panadolia että saa nukuttua, muuten menis ihan vaelteluksi.

nalleperhe kiitos vinkistä tukisukkien kans, meinasivat instrussa että ne puetaan leikkauksen jälkeen heräämössä mutta luulen että puhui ihan vain suonikohjuleikkauksien käytännöstä. Nyt mua kyllä vähän epäilyttää pukea noita stay up mallisia mustia tukisukkia, taitavat saada hyvät naurut mun kustannuksella :LOL:

Tänään on kyllä ollu sen verran koheltelupäivä että hirvittää, mutta pakko lähtä yrittään josko vispipuuron vatkaaminen onnistuis ilman että koko keittiö on puolukkapuurossa :whistle:

Huomenna sitten jänskätään ketä täällä vielä on paikalla...

Masukainen 38+4
 
pikkuötökälle onnittelut :flower:

mulle siideriä kans kiitos :wave: ite oon kopparbergin holittomaan omenaan aivan rakastunu, "muutama" tölkki sitä menny raskauden aikana.. :LOL:

vois muuten laittaa vielä listaa holittomista vaihtoehdoista!!! :attn: kun imettävät ei pääse heti synnytyksen jälkeenkää maistelemaan... niin ois kiva tietää mitä on tarjolla. ite oon bongannu
-kopparberg omena
-kopparberg päärynä
-kopparberg karpalo-omena tjsp
-golden cap päärynä
-rekorderlig mansikka-lime, kaupoista en oo ehtinyt etsiä mut mainoksen näin...

joko-joko-puheluista mun mielestä niissä on kyllä hiukan eroa, minkälainen kommentti ärsyttää... eniten ärsyttää se sana JOKO.. jos henkilö osaa muotoilla kysymyksen esim "onkos ollut tuntemuksia" ni mua se ei ainakaan (kauheasti) ärsytä, mut heti kun lauseessa on "joko jo" "joko voisit synnyttää" ni kiehahtaa välittömästi.

lähetin isällekki tekstarin eilen illal et jos sattuu veljensä vaimon kanssa puhumaan, niin tekee sille selväksi et mulle ei sit soiteta viikko lasketun ajan jälkeen ja jokotella, eikä myöskään häiriköidä sairaalaan... kyseinen henkilö on vähän yli-innokas ja mun estelyt ei mennyt kaaliin, hihitteli vaan. |O vaikka koitin sanoa että aivan varmasti ilmoitetaan heti kun on ilmoitettavaa, ja et tuskin pidän puhelinta päällä sairaalassa... koska kyseinen nainen ei oo turner-syndroomansa vuoks koskaan saanu lapsia, ni ei oman kokemuksen kautta tiedä kuinka väsyttäviä noi puhelut voi olla :ashamed:

mä ehkä pikkasen naiivisti uskon, että naiset, ketkä on ite kokenu jokottelun väsyttävänä, koittavat rajoittaa omaa jokotteluaan... tai mä oon ainakin muuttanu omaa käytöstäni toisia odottajia kohtaan kun tietää mikä raskaana ollessa voi olla arka paikka.

olipas taas purkautumista.. :D
 
Halinallen ja Taan kuulumisia oli muuten kans kiva lukea :) Varsinkin tuo kun tuo Taan vauvan tissiärinä :LOL:

Ninniliina: En ole siideri-ihmisiä, mut olutta on kyllä tehnyt mieli. Varsinkin kauniilla aurinkoisella säällä *slurps*. Saunaoluen olenkin yleensä ottanut alkoholittomana.

Talvis: Musta tuntuu että just kaikki mun aikanaan JOKOtteluun kyllästyneet kaverit jokottelee ihan tahallaan. No vitsiähän se tietysti on mutta jotenkin sekin jo hermostuttaa :kieh: Äiti sanoi tänään sen mitä itse yleensä sanon että "odottavan aika on pitkä" niin teki mieli sanoo sille että "ai sulle vai", mut en viittinyt. Parempi vaan pitää mölyt mahassa :)

(.) Nyt on sit tää päivä oltu ihan jaloillaan. Mentiin päivällä kodin terraan shoppailee jotain juttuja siellä yllättäen vierähti kolme tuntia. Sit mentiin mun vanhempien luona käymään ja sit vielä tehtiin pihahommia. Nyt sit istun tässä koneella...

Huomenna tulee käly lapsineen käymään aamusta. Saa vähän juttuseuraa ja synnytyskertomuksia :) Sit pitäis viedä auto huoltoon... Salettiin tulee lapsivedet ja alkaa supistelemaan heti viiden minuutin välein kun saan auton huoltoon ja menen itse siihen lähimmälle kirpparille "shoppailee"... No eipä sille sit mahda mitään :LOL: Onneks meillä on vielä kaksi autoa et ukkokulta pääsee sit kaupungille töistänsä.

Lissu ja jäbä 40+5
 
Onnittelut kaikille tänään syntyneille :heart: Ja toki muillekin kesäkuisille!

Tulin tuolta viime vuoden kesäkuisten pinosta tänne kurkkaamaan ja vuoden takaisia muistelemaan... Tänään meillä vietettiin tytön 1-v. synttärijuhlia. Oli oikein ihanat juhlat, ja ilmakin oli kauniin aurinkoinen, kuten vuosi takaperin. Vuosi sitten oli tähän kellonaikaan vielä kova vääntö päällä ja pitkä päivä takana. Näihin aikoihin aloin ponnistamaan, ja vihdoin klo 23.29 tytsy vihdoin saatiin ulos imukupin avustuksella. Ihmeellistä, miten neutraalisti synnytystä pystyy nyt muistelemaan... Lopputulos oli kyllä kaiken sen vaivan arvoinen, ja olen nauttinut ensimmäisestä vauvavuodestamme täysillä.

Ihanaa vauva-aikaa kaikille vuoden 2009 kesäkuisille!

Tiktu & Lelle 1 v. :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
HS mitä jos se pahaolo onki synnytystä enteilevää? Paitsi että vatta toimii, niin osallehan se aiheuttaa ihan tota oksenteluakin... d :) b

Supistaa. Sen verran ikävästi, että päätin lopettaa syömiset tältä illalta ja katsoa mihin tää kehittyy. Tuskin mihkää, ei tää vielä "siltä" tunnu ja ei ois niin välikskään mun puolesta.
muuten jees mutta se joka oksentaa ja ripuloi on toi 3v tyttö. :D

tsemppiä sinne ja toivottavasti pääset nyytinhakuun. :hug:

pikkuötökälle onnea typystä!!!! :flower:

HS ja J rv 40+3
 
masukainen78 Kiitos tsempityksistä! Sulla on siis vaikea olla? Kun mulla taas ei :snotty: Eilen ja toissapäivänä vasemman jalan joku hermo oli puristuksissa koska joka askel aiheutti kipua ja meinas jalka aina lähteä alta. Ja eilen närästi, mut sekin on hyvin kiinni siitä mitä olen syönyt. Muuten mulla on vallan mainio olla :whistle: Tai, ehkä kuitenkin vähän lieventelen, häpyluuhan mulla on kipuillut niin kauan että sitä en edes laske. Mutta siis koskien vauvan asentoa, siitä ei ole minulle ollut mitään sen enempää haittaa.

Kyllä jännittää huominen :ashamed:
 

Yhteistyössä