Keskenmeno?

FFG
Olen raskaana viikolla 5+5 ja tänään alkoi tulla verta. Ensin hulahti vähän pönttöön ja nyt sitä tulee vain pyyhkiessä. Mitään kipuja ei ole. Soitin neuvolaan jossa käskettiin vain odottamaan ja seuraamaan tilannetta.
Oliko tämä keskenmeno? :(
 
vieras
Voi olla tai voi olla olematta. Eikä tuossa vaiheessa muuta voi kuin odotella, vaikka odottavan aika on todella pitkä. Vaikka pääsisitkin ultraan ja jotain löytyisi, niin sittenkin sanotaan, että odotetaan viikko ja katsotaan uudestaan miten käy.

Jos tulee verta niin paljon, etteivät siteet riitä tai tulee pahoja kipuja, ota heti yhteyttä lääkäriin.
 
hei
No ei voi tietää. Aika näyttää. :) Joka kolmas nainen vuotaa raskaana ollessaan, vaikka raskaus ei kesken menisikään. Mut voi hyvin olla km:kin. Ei sitä voi kukaan vielä tietää.
 
vieras
odotat vaan. ei noilla viikoilla näy ultrassakaan vielä mitään. katsot jatkuuko verenvuoto. ja vaikka parin viikon päästä käy vaikka yksityisellä ultrassa kattomassa onko siellä mitään.
 
vieras
mulla tuli kans veristä vuotoa samoilla viikoilla ja siis oikein selvää verta,ei edes mitään vaaleanpunaista vuotoa,verta tuli yhden päivän ja just aina vessassa käydessä jäi paperiin,siteeseen asti ei tullut.Nyt on viikkoja 10+6 ja raskaus siis jatkui normaalisti ja sydän äänetkin kuului viikko sitten neuvolassa..Toivotaan ettei ole mennyt kesken.
 
kun aloin odottamaan viimeisintäni niin kun olin rv7 niin heräsin siihen et ihan kuin pissat ois tullu housuun noh menin vessaan ja verta oli mut ei mitää kipuja. ajattelin et jos se sit vaa oli esim menkat ku sekin on kuulemma mahdollista. noh menin nukkuun ja sit heräsin kun taas alkoi tulla nestettä ja ihan suihkul menin vessaan ja verta tuli melkein yhtä paljon kuin pissalla käydes pissaa. menin parin päivän pääst lääkäriin ja kaik oli kuiteski ok. kun pääsin vihdoin ultraan niin selvisi että masu asukkeja oli ollut alun perin 2kpl mut toinen oli mennyt kesken.
 
Duffy harmaana
Mulla on tullu vuotoa. Verta ja ruskeaa, sitä sun tätä jo rv4. Huomenna ultraan kattomaan onko kohdunulkonen. Klinikalta sanottiin, että tosi yleistä, eikä tosiaankaan tarkota välttämättä keskenmenoa. Toivotaan, ettei vuotoja sulla tule enää. Voi ku loppus mullaki vuotelu *huoh*
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja FFG:
Nyt ei sitten tule enää yhtään verta ja on ihan normaali olo? :O :|
oot vaan ihan rennosti etkä stressaa..kuulostaa just siltä minkälaista mulla oli olotila silloin.en usko että on mennyt kesken.luulis että olis noussut kuumetta tai olis jotain pientä kipua ja sitä verta olis tllut oikeen kunnolla.
 
hei
Niin ikävää kuin se onkin, niin sä et pysty päättelemään, onko mennyt kesken vai ei. Keskeytyneessä keskenmenossa se alku ei tule itsestään ulos (eikä siitä ole itse asiassa välttämättä mitään merkkiä muutenkaan). Samoin tuulimunat eivät useinkaan tule itsestään ulos eivätkä ilmottele itsestään.

Mutta aivan yhtä mahdollista on, että vaikka vuotaisit hyytymiä, kipuja olisi ja punaista verta lorahtelisi, raskaus jatkuisi. Näin oli mulla, kuten tuhansilla muillakin. Kaikkea noita tuli ja moneen kertaan, mutta tuossa tuo lapsi leikkii (ja kohta menee nukkumaan =)).

Eli älä stressaa ja ylimieti sitä asiaa. Tulosta ei voi muuttaa ja vain aika näyttää, mikä se lopputulos on.
 
öh
Alkuperäinen kirjoittaja Hui:
Ei oo totta! Näitä on nykyään aivan liikaa, miltei joka päivä! :'(
Voi että on surullista!

Toivotaan, että se on vain hematooma tms. juttu, joka siellä vuotelee. bd
siis miten toi nyt on kyynelten paikka :eek:
kuule eiköhän noita tapahdu maailmassa tuhansia päivittäin
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja öh:
Alkuperäinen kirjoittaja Hui:
Ei oo totta! Näitä on nykyään aivan liikaa, miltei joka päivä! :'(
Voi että on surullista!

Toivotaan, että se on vain hematooma tms. juttu, joka siellä vuotelee. bd
siis miten toi nyt on kyynelten paikka :eek:
kuule eiköhän noita tapahdu maailmassa tuhansia päivittäin
Ja näissä pitää muistaa se, että nykyisin raskauksista tiedetään jo paljon varhaisemmassa vaiheessa kuin ennen. Kiitos aina vain herkempien kotitestien.

Ennen noilla viikoilla olisi todettu, että jahas menkat oli vaan myöhässä hiukan.
 

Yhteistyössä