KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT KESÄLLÄ

Kyllä täytyy sanoo että vika kerta kun tuolla mitäs nyt:in puolella jaan yhtään mitää iloja taikka suruja..Tuli aika paljon paskaa niskaan tästäkin plussan muuttumisesta negaksi..Mä en ymmärrä mitä ihmiset saa irti siitä että pettynyttä poljetaan maanrakoon entistä kovemmin ja oikein tunnutaan nauttivan siitä :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja NoBlood:
Harhaanjohtaja, yritä olla välittämättä tai älä käy lukemassa ainakaan enää sitä ketjua. Minäkin kävin kattomassa niin oli tosi törkeetä tekstiä! :hug: :hug:
joo en käy. Joku oli jopa kehdannut ottaa raskaustestistä linkin, ja aloitta toisen ketjun aiheesta "onko tässä testissä häpykarva" :headwall: :headwall: ja vielä sen jälkeen kun tuolla kerroin että ei sit tulekkaan vauvaa. Kuinka helppoa onkaan olla julma kasvottomana..
 
Harhaanjohtaja, tuota se nettikeskustelu just on silloin kun on mahdollisuus ns "huudella puskista". Tosi ikävää. Onneksi on näitä ketjuja joissa kaikki pysyvät ihan asialinjalla, ainakin pääosin. :saint:

Sanmar, ei ole keliakiaa koskaan tutkittu. Eikä tähän liittyen mitään muutakaan. Olen miettinyt, onkohan mulla oviksen kanssa jotain ongelmaa, kun tosiaan en ainakaan tässä kierrossa tunnu saavan ovisplussaa testeihin lainkaan. Ajattelin että tämän kierron jälkeen voisi kysellä tk:sta lääkäriaikaa, alkaa usko loppua vähitellen. Ja sitten toisaalta, tokan keskenmenon jälkeen yrityskiertoja ollut nyt vasta viisi. :headwall:
 
heipä hei.. sori on ollu vähän vähissä tää kirjottelu tääl.. viimeviikolla eli 2.8 kävin taas naisten gyn.polilla ja kattoivat kohdun ja ottivat verikokeet ym 0 menee. eli tyhjä on.. sitten lekuri katto munarakkulat ja sano että "nyt paljon aikuistenleikkejä" ;) näytti vielä että vasemmalla puolella oli paljon rakkuloita ja yks oikein isokin :D ja viimeviikko todellakin käytettiin sit hyväks..

nyt sitten vaan odotellaan että miten toimi??!!

Onnea kaikille plussaneille.. :flower: :flower:
 
Liinukka83 ja Ellilei oikein muhkeat onnittelut teille plussasta :D

Mur mur ja cappuccino syvät osanotot :'(

Harhaanjohtaja toi nyt puoli on ihan hirveä. Mun kaveri purki tuntojaan raskauden jälkeisen masennuksen kanssa ja sai sellaisen määrän paskaa niskaansa ettei mitään rajaa ja sairaus paheni osittain sen vuoksi kun matala mieli tallottiin vielä pahemmaksi |O Mä menin joskus sanomaan et saunon isäni kanssa vieläkin samaan aikaan niin isästä tehtiin pedofiili ja musta muuten vaan perverssi et kaikkee siellä niskaansa voi saada..

).( me ei nyt sit pidetä taukoa, en malta. Päätin et jos luoja suo ja oon reissun aikana raskaana niin ylpeydellä kärsin väsymyksen ja huonon olon ja kolmannen lapseni kannan enemmän kun mielelläni matkassa. Sitä nöyrtyy sen verran että tosiasiahan se on ettei niitä vauvoja niin helpolla tule.. Mut kohtalon käsiin tämä homma :)

Maanantaina papakokeeseen ja valkovuotonäytteeseen et saan tietää onko tulehdus lähtenyt ja sit fyssari parin viikon päästä :)
 
Harhaanjohtaja Elä välitä tollasista, jätä ne ihan omaanarvoonsa. :kieh:

Täällä on noussu kauhea pelko ja stressi että tämäkin menee kesken. Vaikka järki sanoo ettei stressaaminen auta eikä muuta tapahtumia, niin tunteet ne vaan murehtii ja märehtii ja pelkää... :snotty: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Imoen:
Sain tänään verikokeiden tulokset, ja kilpirauhasarvot on ihan normaalit. Joten siinä ei ainakaan mun kohdalla ole vika. Vielä kun tietäisi, missä sitten on... :|
Minkälaiset nuo arvot olivat tarkalleen? Nimittäin lääkärit toteavat 95 %:sti arvojen olevan viitteissä. TSH:n viitearvo voi muistaakseni olla jopa 4 (eli tämä 4 on siis vielä viitearvojen sisällä, mutta raskautta silmällä pitäen aivan liian korkea). Raskautta kannattaa toivoa yleensä vasta noin 1-2 arvoilla (lapsettomuusklinikan lääkärien kommentti). Eli nyt olisivat nuo arvot kuumaa tavaraa :)

Tässä tuulimunassa mulla kesti vuoto 1.5 vk. Km oli siis spontaani. Viime vuoden lääkkeellisessä tyhjennyksessä vuotoa kesti 6 vk. Onkohan sillä vaikutusta onko spontaani vai lääkkeellinen tyhjennys?

Saatiin kutsu syyskuulle lapsettomuustutkimusten aloittamiseen. Saa nähdä miten homma lähtee siitä sitten etenemään :)
 
*huokaus*

Nyt kun yritys voisi alkaa, en tiedä haluanko kuitenkaan. Vielä. Pettymys oli niin kova kun meni edellinenkin kesken, enkä osaa luottaa siihen että toinenkaan onnistuisi sen paremmin! :eek: Samaan aikaan en haluaisi odottaa päivääkään että olisin taas takaisin raskaana.

Plussanneille onnittelut! :flower: Toivottavasti pikkuiset pysyvät matkassa. :)
 
Paljon on taas ehtinyt tapahtua.. Paljon onnea plussanneille ja uusille :hug: .

Enpä taas ole paljoa kirjoitellut.. :ashamed: Mieli on jotenkin vieläkin niin maassa mutta toisaalta ei viittis koko ajan valittaakkaan. Nyt on taas työt alkanut niin on onneksi vähän muutakin ajateltavaa. Varmaan juuri siitä syystä toiveet oli korkealla tästä kierrosta, kun en kerran pahemmin ole stressailemaankaan ehtinyt ja oireitakin ilmaantui mutta niin vaan täti tuli tänään kylään eli kp 1/27-32. Mutta jos jotain positiivista haluaa löytää niin ainakin tämä oli lyhyt kierto.
 
Harhaanjohtaja olen pahoillani:hug: ..voi miten ihmiset voivatkaan olla niin ilkeitä :'( (tarkoitan tuota "Mitäs nyt" puolta)..älä lue niitä oleskaan, äläkä kommentoi millään lailla!

Imoen Mie sain tänään TK lääkäriltä 2kk:n koekäyttöön Thyroxin lääkityksen ja olen kyllä tosi tyytyväinen! =)
..pitkään on ollut kaikenlaista oiretta, jotka viittaavat piilevään vajaatoimintaan..

..ja näillä arvoilla..
TSH 2.48(vajaa 3vko:a taaksepäin, arvo 3.19)
T4V 12.7(tämäkin noussut)
T3V 3.9(viitearvon alaraja 4)
Tygl ABl 1.5
T-boAB 0.3

Puhuin lääkärille kuin Ruunebergi ja varmaankin väsyksiin asti;)..perustelin kovasti MIKSI? lääkkeen haluan!!!
Hän ei kyllä näyttänyt kovin vakuuttuneelta mutta reseptin kuitenkin kirjoitti..

Lämpöisiä haleja vastoinkäymisiä kokeneille&jaksuja:hug:
..ja plussatuulia kaikille kovasti!!!!:wave::heart:

:heart: mur-mur
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnatar:
Minkälaiset nuo arvot olivat tarkalleen? Nimittäin lääkärit toteavat 95 %:sti arvojen olevan viitteissä. TSH:n viitearvo voi muistaakseni olla jopa 4 (eli tämä 4 on siis vielä viitearvojen sisällä, mutta raskautta silmällä pitäen aivan liian korkea). Raskautta kannattaa toivoa yleensä vasta noin 1-2 arvoilla (lapsettomuusklinikan lääkärien kommentti). Eli nyt olisivat nuo arvot kuumaa tavaraa :)
Siis mitä hittoa? Miksei kukaan (lääkäri) oo tota aikasemmin kertonu?! Mulla on otettu kilpirauhasarvot 2 vuotta sitten lievien rytmihäiriöiden takia. Sillon THS arvo oli koholla ja lääkäri sanoi, että sitä pitäisi seurata. No, tästä noin kk:n päästä kävin toisella työterveyslääkärillä toisen asian takia, ja tämä toinen lääkäri sanoi että "ei sulla ainakaan mitään kilpirauhassairautta oo, sen voit unohtaa. Toi arvo on niin vähän koholla". Joten en sitten käynyt uudessa kokeessa, kun uskoin tähän ettei mitään ole. Että jos tää raskautumisen vaikeus ja km johtuukin tästä, niin voi helvetti oikeesti |O

KiitosNinnatar tuhannesti vinkistä! Taidan heti huomenna varaa aikaa työterveyteen ja vaadin uuden kokeen. Niin se mun THS arvo oli sillon 2 v sitten siis 4,62!

Onko sulla Ninnatar siis diagnosoitu itsellä kilpirauhasen liika- tai vajaatoiminta, kun tiedät aiheesta noin paljon? Saako ton arvon helposti laskemaan lääkityksellä?
 
Ikäviä uutisia täällä tullut. Osanottoni :flower:
Olen vähän pitänyt taukoa kun ei ole mitään kerrottavaakaan. Ovis oli ma tai ti ja se on hyödynnetty :D En kyllä elättele jostain syystä mitään toivoa raskautumisen suhteen. Ihan hyvä että on muutakin mielessä...
 
mur-mur Mä kyll sanoisin että sulla on vajaatoiminta.
Käyppäs tuolla kilpirauhasfoorumin sivuilla,itse sain ainakin avun sieltä ja menin lääkäriin,sain lääkityksen ja arvot parani.

Tammikuussa 2010
TSH 1.1 ---> tippui 0.45
T4V 13 ---->tippui 11

ja keskenmeno tuli

Lääkitys 06/2010 ja uudet arvot ottettiin 08/2010
TSH 0.35
T4V 16

Ja mulla on tuo sentraalinen eli aivolisäkeperäinen vajaa toiminta.Siinä molemmat arvot ovat matalia.
Nyt syön tyroksiinia 2tbl/pvä eli 50mikrogrammaa.

Noi tk-lääkärit ei välttämättä tiedä oikeesti mitään.
Esim. Helsingissä tosi hyvä lääkäri töölön mehiläisessä Antti Virkamäki.
Otti mut ainakin tosissaan.

Ajateltiin oman lääkärin kanssa että 3.ivf tehdään vasta tammikuussa.Ja hän muistutti että myös luomuraskaus on täysin mahdollinen.
 
pikakuulumiset täältä: menkat vaan jatkuu ja jatkuu, 8. vuotopäivä menossa!! Ei hyvää päivää... Lisäksi meillä hajos toissapäivänä jääkaappi! Ylimäärästä stressiä siitäkin, ei ollu halpa hankinta näin hoitovapaarahoilla ollessa... Juu ja kuopus melkeen 1 v päätti jättää aamupäikyt pois, mutta eipä tunnu nukkuvan nyt iltapäivästäkään... hermot on kireellä kuin viulunkieli...
 
Terveisiä odotuspuolelta! Vihdoin viimein minäkin saavutin maagiset 12 viikkoa täyteen ja eilen todettiin, että pikkuinen on edelleen elossa. Lugesteronit olivat tukena rv 11 saakka ja niiden avulla supistukset pysyivät kurissa. Kovasti teille plussatuulia puhaltelen, että saamme lisää populaa tuonne seuraavallekin portaalle!

tillukas+Onni 12+3
 
shenda81 niin, sitä tässä juuri nyt katsotaan 2kk:n ajan, että auttaako lääke olooni, miten arvot heilahtaa ja mihin suuntaan?..

Raskauduin tuolloin -09 joulukuussa 2.19 TSH arvoilla, T4V muistaakseni 13 - kesken meni se sitten..
Nyt alkumetreillä(4+2)kesken mennyt, oli arvoilla TSH 2.48 ja T4V 12.7 Katsellaan nyt, onko miulle tästä lääkkehestä apuja, ekan 1/2 tabletin otin tänään aamulla. =)

tillukas voi miten ihanaa, että kaikki pikkisellä masussa Ok!!!!!:wave:

Ihanaista loppukesää&mukavaa masun kasvattelua:flower::heart:
 
TORSTAI 12.8




HAAVEISSA ESIKOINEN



Tipetsu.....................KM 08/10..............................KP 7/27
An-nie......................KM 08/10...............................KP 9/30-35
durasel.....................KM 03/10..............................KP 15/28
Minttu81..................KM 09/09, 03/10....................KP 25/26
NoBlood...................KM 06/10...............................KP 25/25-28
viirukissa..................KM, TM 07/09........................KP 30/27
Liinus.......................KM 02/07,09/09,01&04/10....KP 31/28-29
Sanmar82................KM 05/10...............................KP 37/27-30
rikupi........................KM 2/09, 5/09, 10/09............KP /28
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85.....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10




HAAVEISSA TOINEN



jiinas....................KM4/10.........................................KP 2/27-32
Cappuccino..........KM 02/10, 08/10...........................KP 8/26
Imoen..................KM 10/09, 01/10..........................KP 18/26-33
Nallekarkki...........KM 06/10.....................................KP 18/28
Minsku82.............KM 07/10.....................................KP 22/29
Linnea82.............KM 12/08......................................KP 26/31
Catalia.................ES 01/10......................................KP /31-35
Kengumamma......KM 03/04, 11/09..........................KP /29-40
tilda69.................KM 03/10
memmu123..........KM 4/09
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
miimii10..............KM 04/10
Mamulis...............KM 07/10





HAAVEISSA KOLMAS



Harhaanjohtaja...KM 10/01,12/08,02/09,07/10........KP 2/21-26
Ruttuinen Rusina KM 07/10.......................................KP 3/
Champion............KM 04/10.......................................KP 6/28-31
nepula.................KM 07/10.......................................KP 8/28-32
Muutosta.............KM 03/10.......................................KP 11/28
Oltermanni...........KM 04/10.......................................KP 17/28-30
Koralli73...............KM 04/10 ja 5/10...........................KP 18/25-28
syyslaulu..............TM 09/00,TM 12/08,KM 12/09........KP 22/26-29
Unicco...................KM 07/07, 03/09...........................KP 29/35-50
Rhiannon.............KU 12/09
viivi ja vagner......KM 12/09
Riinu....................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10
HelinäKeiju10......KM 07/10



HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09.........KP 11/31
Minnäi.................KM 10/06, 04/10..........................KP 27/28-31



HAAVEISSA VIIDES






HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10...................................KP 22/26




TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Orion, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, Danjuska, jenkkivaimo


:heart: :heart:


2009

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei



[/quote]
[/quote]

 
Ninnatar, mulla ne arvot oli TSH 1,4 ja T4V 13. Eli siis oikeasti ihan ok. Oireet on muuten kyllä kuin oppikirjasta, joten olin ihan varma että arvotkin heittää. Miten teillä nuo tutkimukset lähti alunperin käyntiin? Mietin, että missä vaiheessa pitäisi tosiaan itsekin luovuttaa tämä omin avuin räpiköinti ja edes yrittää saada jotain apua... Kaksi vuotta yritystä täyttyy ensi kuussa. :(

tillukas, tosi hienoa että kaikki on vihdoinkin ok!! :heart: Käyn kyllä teidän kuulumisia lueskelemassa tasaisin väliajoin. Olisi kiva ehtiä "sille puolelle" ennen kuin teillä kaikilla on jo vauvat sylissä. :)
 
Minun perheessäni on kilpirauhaspotilaita ja aviomiehelläni on kilpirauhasen vajaatoiminta. Näiden asioiden vuoksi olen perehtynyt asiaan äärimmäisen hyvin. Itselläni on ollut n. 15 vuotta vajaatoiminnan oireita, mutta koska en aiemmin ole ymmärtänyt tästä sairaudesta mitään, niin olen aina uskonut lääkäreiden kommentteja "normaali arvot". Lääkärit tietävät uskomattoman vähän kilpparista, eivätkä ymmärrä, että tulee kuunnella oireita eikä katsoa arvoja.

Pyysin koelääkityksen keväällä arvoilla TSH 1,59 ja T4V muistaakseni 14. Heti raskauduin, mutta josta tuli tuulimuna.

Pyysin lääkäriä kirjoittamaan lähetteen lapsettomuustutkimuksiin, koska yritystä takana vuosi ja nyt siis 2 tuulimunaa. Syön siihen asti koelääkitystä ja kuuntelen sitten lapsettomuuslääkärin mielipiteen asiasta, että kannattaako jatkaa. Luultavasti kyllä, koska arvoni huononivat heti kun tulin raskaaksi.
 
PERJANTAI 13.8




HAAVEISSA ESIKOINEN



Tipetsu.....................KM 08/10..............................KP 8/27
An-nie......................KM 08/10...............................KP 10/30-35
durasel.....................KM 03/10..............................KP 16/28
Minttu81..................KM 09/09, 03/10....................KP 26/26
NoBlood...................KM 06/10...............................KP 26/25-28
viirukissa..................KM, TM 07/09........................KP 31/27
Liinus.......................KM 02/07,09/09,01&04/10....KP 32/28-29
Sanmar82................KM 05/10...............................KP 38/27-30
rikupi........................KM 2/09, 5/09, 10/09............KP /28
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85.....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10




HAAVEISSA TOINEN



jiinas....................KM4/10.........................................KP 3/27-32
Cappuccino..........KM 02/10, 08/10...........................KP 9/26
Imoen..................KM 10/09, 01/10..........................KP 19/26-33
Nallekarkki...........KM 06/10.....................................KP 19/28
Minsku82.............KM 07/10.....................................KP 23/29
Linnea82.............KM 12/08......................................KP 27/31
Catalia.................ES 01/10......................................KP /31-35
Kengumamma......KM 03/04, 11/09..........................KP /29-40
tilda69.................KM 03/10
memmu123..........KM 4/09
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
miimii10..............KM 04/10
Mamulis...............KM 07/10





HAAVEISSA KOLMAS



Harhaanjohtaja...KM 10/01,12/08,02/09,07/10........KP 3/21-26
Ruttuinen Rusina KM 07/10.......................................KP 4/
Champion............KM 04/10.......................................KP 7/28-31
nepula.................KM 07/10.......................................KP 9/28-32
Muutosta.............KM 03/10.......................................KP 12/28
Oltermanni...........KM 04/10.......................................KP 18/28-30
Koralli73...............KM 04/10 ja 5/10...........................KP 19/25-28
syyslaulu..............TM 09/00,TM 12/08,KM 12/09........KP 23/26-29
Unicco...................KM 07/07, 03/09...........................KP 30/35-50
Rhiannon.............KU 12/09
viivi ja vagner......KM 12/09
Riinu....................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10
HelinäKeiju10......KM 07/10



HAAVEISSA NELJÄS



kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09.........KP 12/31
Minnäi.................KM 10/06, 04/10..........................KP 28/28-31



HAAVEISSA VIIDES






HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10...................................KP 23/26




TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Orion, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, Danjuska, jenkkivaimo


:heart: :heart:


2009

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei



[/quote]

 
Muutosta, toivotaan että on onnea! :D

Mulla taas ei ole onnea edes ovisbongailussa. Olen testannut liuskoilla kp 12 alkaen, mutta niissä ei ole näkynyt yhtään mitään. Samaten ovisoireilu on mun mielestä ollut poissa jo useamman kierron ajan. Mä ajattelin katsoa ensi kierron vielä, ja sitten varata vähitellen aikaa lääkärille.
 
Onpas meillä nyt hiljasta.. Täällä ukkostaa kohta :D Ei tää vauvan teko oo kyl superkivaa kun heti kun ovisaika lähenee niin mulla alkaa lantionpohja lyödä kramppiin. Nytkin istun tyynyn ja lämpöpussin päällä kun sattuu niin hitosti |O Ja pahimmat ajat on vielä edessä tunnetusti. Oli pitkään jo hiukan parempi mut ilmeisesti hiukan rajumpi pupuilu laukas krampin toissapäivänä :ashamed: Noh katsotaan nyt mitä tästä tulee mutta kun en millään viitsisi lääkkeitä popsia kun ne voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista.

Muutenkin ollut tosi alavireinen olo. Väsyttää koko ajan vaikka nukkuis kuinka paljon ja on jotenkin ahdistunut olo kaikesta. Ja kaiken lisäks pyörryttää välillä ihan hitosti ja käynyt mielessä et mikähän nyt on mut luulen et tää liittyy jotenkin syksyn tuloon..
 

Yhteistyössä