Keskenmenon jälkeen kuumeilevat kesällä

Voi sain äsken pidellä sylissä 5 päivää vanhaa vauvaa ja se oli niin ihana <3 Oma tyttökin puheli autossa että eikö meillekin voisi tuollainen vauva tulla.. Niin voisihan se.. Huoh.. Mutta tuskinpa tästä kierrosta. Harmi kun kerrankin olisi ollut kunnon ovis käsillä mutta laparoskopia oli juuri h-hekellä..

Hyvää juhannusta ja onnea plussanneille!
 
Toinen tero kuuri alkanut.. syöty nyt muistaakseni 4kpl.. mahassa tänää ollu outoa tuntemusta.. sellainen olo kun olis ilmapallo laitettu kohdun kohdalle.. siis tuntuu tosi jännältä Toisin en usko että tässä kierrossa tärppää.. kp12 heiluteltiin peittoa mutta siihen se onkin sit jäänyt.. oviksesta ei oomitään tietoa.. hyvinkin mahd. että on ollut kp11-15 kun oli silloi valkovuotoa mutta ei mitään kauheeta määrää eikä oikee jomottanutkaan minnekkään..
 
Heissan..
Olen tänne aikaisemmin kirjoitellut,mutta pidin hieman taukoa, ja nyt ajattelin käydä kuulumisia heittään..
Eli minulla oli viime elokuussa keskenmeno.. Siitä asti ollaan yritetty muuten mutta pari kk pidettiin taukoa välissä kun mitään ei tapahtunu.. Nyt taas tänään pitäis alkaa menkat, ja muutama päivä sitten sain haamujen haamujen haamun testiin, johon ei pitäis tulla mitään jos ei raskaana ole. Olen oottanu apteekin aukeamista ku kuuta nousevaa että pääsen hakeen kunnon uuden testin.. Vaikea uskoa kyllä noin pitkän yrittämisen jälkeen että olisin raskaana,mutta....
Yritetään siis neljättä..
Tsempitykset kaikille! Joitain tuttujakin täällä näkyy viellä olevan..
 
=) Heips kaikille! Oon yrittäny vähän ottaa etäisyyttä tähän palstailuun, et sais ajatuksia vähän muuallekkin kun babyihin... Huonolla menestyksellä.. :D Kävin juuri perustamassa yrityksen joten hommaa kyllä riittää.
Eilen käytiin katsomassa miehen tyttären viimeviikolla syntynyttä poikaa- oli se kyllä suloinen. :heart:
Nyt pitää antaa pienet aplodit tuolle brittien Amazon nettikaupalle. Viimeviikon lopulla tilasin sieltä clearbluen digitaalisia ovulaatiotestejä sen 20kpl paketin. tuli hintaa vähemmän, kun täällä maksaa se 7kpl. Lisäksi toimitus oli tosi lyhyt, kun paketti odotti tälle aamua postilootassa. Tilaan kyllä toistekki tuolta, jos jotaki tarvii.
 
Huh, olipas masentavaa tulla juhannuksen jälkeen töihin : / Kerkesi niin hyvin päästä lomafiiliksiin ja nyt sit pitäis kuitenkin jaksaa vielä 2 viikkoa töitä ennen lomaa.

Memelisa ja Naive88 hurrrrrjan paljon ONNEA plussista :heart: Ja iso kasallinen vaaviliimaa molemmille! Ootteko testannu nyt uudestaan, onko viivat vahvistuneet?

PIKKUVIIKINKI tervetuloa mukaan :wave:

Vaavimasu kiva kuulla susta :wave: Muistan sut vielä :) Toivottavasti haamulainen vahvistuu!!

Tillu minkä alan yrityksen pistit pystyyn? Pitää varmaan itekin katella noita ovistestejä tuolta Amazonista, kun on kerran noin halpoja ja noin nopea toimituskin! Tykkään niistä hymynaamoista, mutta ne on niin pirun kalliita apteekissa.

Astre ai sulla on todettu vajis :O Mitkä sun arvot oli, kun sait lääkityksen? menitkö lääkäriin joidenkin oireiden takia vai miten sulla vajis todettiin? Multa on otettu muutaman kerran toi T4V, mutta viimeks tuola polilla sitä ei otettu. Nyt kun meen uusin verikokeisiin, niin sekin otetaan. En muista mitä ne T4V arvot on ollu, muuta kun sen, että rajojen sisällä olivat.

Mähän tosiaan kävin pari viikkoa sitten työterveydessä sisätautilääkärillä juttelemassa noista kilppariasioista. Mutta tää lääkäri oli tasan sitä mieltä, että mun arvot on ihan kunnossa ja mun kilpirauhasta ei vaivaa mikään. Sanoi myös, ettei kilpparilla ole mitään tekemistä mun keskenmenojen kanssa. (mitä kyllä ite epäilen...) Kysyin siltä, kun mun viimeisin TSH arvo (se 3,1) otettiin klo11 aikaan, että eikö se oo liian myöhään otettu, niin tää lääkäri sanoi, ettei sillä ole kuulemma tuloksen kannalta oleellista merkitystä! Kuitenkin luin netistä Terveyskirjaston sivuilta, että jos TSH mitataan myöhemmin, kun pitäisi, niin arvo on silloin n. 1,5 alhaisempi. Tästä sitten sanoin lääkärille, että mites, kun luin tuollaista, niin tokaisi, että "No sen takiahan se pitäisi ottaa silloin klo 7-10 välillä." Eli ota sitten tosta selvä, kun ensin väittää, ettei ajankohdalla ole väliä ja toisessa lauseessa sanoo, että siksi se pitää ottaakkin tiettyyn aikaan |O No, onneksi se polin lääkäri suotui katsomaan arvot vielä kerran ja oikeaan aikaan. Huomenna pitäis mennä aamusta labraan. Tosin ärsyttää, kun polin kesätauon takia tuloksien saanti kestää. Ellei sitten oo jotain "akuuttia", niin sitten kuulemma joku jostain toiselta "puolelta" soittaa vastauksista.
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys pitkästä aikaa! Jostain kumman syystä en päässyt kirjatumaan tänne jokuseen päivään kun olisin tullut kuulumisia kirjoittelemaan.

Kävin yksityisellä gynellä vajaa kaksi viikkoa sitten tämän vauvakuumeilun tiimoilta vaikka nyt vasta yk kolme onkin menossa, mutta kun jotin häikkää tuntui kroppaan jääneen kun kahdesta kierrosta plussa, mutta heti menneet kesken ja sitten on ollut sitä tuhru vuotoa. Kaiken lisäksi kun kärsin kohtuullisen vaikeasta endosta niin hirmuisen montaa hormoonitonta kiertoa en kestä kun kivut oli jo viimeisissä menkoissa helvetilliset ja vuodon määrä aika mielenkiintoisen runsas.
Sen enempiä labroja tai muita ottamatta päädyttiin kokeilemaan ainakin yksi kierto primolutia. Sillä tarkoitus saada tuhrut pois ja tukee kuulemma raskautta jos sellainen sattuu alkamaan (vaikka netti tuntuukin olevan pullollaan juttua, että primolutia ei saisi ko tarkoitukseen käyttää, kun sitä ei saisi raskaana ollessa käyttää). Eli jonkin sortin keltarauhashormoonivajeesta heräsi gynellä epäilys.
Noh, niinhän tässä taas näyttää käyneen, että solut on toisensa kohdanneet jossain tuolla sisäisessä sokkelossa :D ja nyt dpo 10 ihan kivan viivasen jo testiin sain (kuva löytyy tuolta kuvia plussatesteistä-ketjusta). Nyt sitten vaan peukut ja varpaat pystyyn, että tuo keltarauhashormoonikuuri olisi saanut kohdussa olot otollisemmaksi raskauden jatkumiselle.
 
Kiitoksia onnittelijoilla :heart:
Tälälä on tehty ilen uusintatesti pelonsekaisin tuntein. Aamulla tuli ns vanhaa verta ja hädissäni sit laimeesta virtsasta testin tein. Onneksi siinä oli raskaushormonia riittävästi, ainakin se on selkeästi vahvempi kuin edellinenkin ja vuodollekkin löytyi onneksi järkevä syy. Viimeks raskaana ollessani meilä tuli aina päivän parin päästä seksistä tuollasta vanhaa verta, mulla on jotenki limakalvot emättimessä tosi herkällä ja pääsevät ilmeisesti vähän rikkoutumaan. Onneks mies muisti tän ja vuotoo ei tuon kerran jälkeen enää näkyny. Nyt pitää varmaan lääkäriltä kysellä oisko tuohon mitää troppia et ei aina vuotelis seksin jälkeen ja sais mua paniikkiin, kuitenkaan ilman seksiäkään en tahtoisi olla tätä yheksää kuukautta, huoh. Eli kait mut voi sinne plussanneisiin lisätä, pistää tuon 22.6 päivämääräksi, sen jälkeen tää on ollu lähinnä varmistelua. Vielä ois tarkotuksena tehä tällä viikolla ke ja su tuo liusketesti ja yks digitaalinen varmaan ens viikolla. Katotaan nyt miten mä muistan käydä testejä ostamassa kun tuppaa nyt unohtuvan tää raskaus aina ku oon liikenteessä, outoo :D

Sonksulle pidetään täällä valtavat peukut d:)b et pikkuinen pysys tällä kertaa matkassa synnytykseen asti. Ihanaa saada täältäkin lisää plussauutisia, niitä tässä kuussa tuntuu riittävän. Toivottavasti mahdollisimman moni muukin täällä saisi tuon plussan mahdollisimman pian :heart:
 
Memelisa - tuohon pikku vuoteluun sexin jälkeen saattaapi löytyä apua tästä: Liukkari!;)
(toki tuoksuton perusvoide tai esim. Ceridal-öljy sopii myöskin)

Minuahin säikäytti poikasen raskaudessa kun nousin pöntöltä pisun jälkeen(olimme juuri hetki sitten lempineet)ja se aivan veressä!

Soitin heti hädissäni neuvolaan ja siellä TH rauhoitteli, että jos ei kipuja ja vuoto lakkaa pian(pyysi laittaamaan siteen)on kyse vain rikkoutuneesta, herkästä limakalvosta.
 
Viimeksi muokattu:
Jep jep,

Tämän saa kanssa lisäillä plussanneisiin :heart:
Vielä varmaan määkin sorrun niitä testejä varmistelemaan, mutta koitetaan nyt luottaa tähän plussaan!

Plussahyökkäystä nyt tässä kuussa kaikille!
 
Helou!
Selvä plussa pärähti aamupissasta!
Vielä en hypi onnesta eikä tartte merkkailla mua plussanneisiinkaan.. Sitten vasta kun niskaturvotuksesta on selvitty niin voin alkaa uskomaan että siellä joku on ja ELOSSA.. Viimeksi kun oli niin kamala niskaturvotusultrassa kuulla ettei pienen sydän enää sykkinyt! =( Toivottavasti tällä kertaa sydän jaksaa pomppia piiiiiiiiiiitkääääään!
En mää sitten kuvitellutkaan niitä oireita,vaikka jo 10kk yrityksen jälkeen kuvittelin koko ajan tuntevani jotain!
Onnea myös muille plussanneille ja tulkaahan muutkin mukaan!
 
mur-mur täytyy testata tuo liukkari, mut mulla on muistikuva et ois viimeraskauden aikana sitäkin kokeiltu ja taas sama toistunu... mut pistetään korvan taakse ja testaukseen, sillähän se selviää. Muistaakseni joku vaan jossain puhui sellasesta voiteesta, jota laitetaan emättimeen, joka vahvistaa emättimen omia limakalvoja. En vaan tiiä voiko sitä käyttää raskauden aikana... pitää kysästä sit neuvolassa kolmen viikon kuluttua :)

Vaavimasulle onnittelut plussauksesta! :heart: Toivottavasti pienellä on nyt vahva sydän, joka jaksaa pumpata synnytykseen asti, ja tottakai sen jälkeenkin :)
 
Viimeksi muokattu:
Memelisa, tuollaisen jutun löysin..

Maitohappokapseleita ulkoisesti
Moi. Mulle lääkäri määräsi samaan vaivaan gynocaps- emätinkapseleita koko raskauden ajalle ja hyvin toimii, ei ikävää rasvailua, vain kapseli yöksi liukenemaan ja vot:)Kannattaa kokeilla, ainakin yo-apteekista käsikauppatuotteena eikä hintakaan päätä huimannut.
Gynocaps Emätinkapseli 14 kpl - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki

Itsekkin käyttänyt kyseisiä kapseleita kun alakerta tuntui oireilevan(kutisi/kuiva) ja auttoikin hyvin!:wave:

Ps. Tuollaisen vielä löysin(lääkäri oli suositellut kuiville/herkille limiksille raskaana ollessa)
Vagi-C emätinpuikko 6 kpl - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki
Vagi-C:stä juttua:
Algol Pharma Oy - Ajankohtaista
 
Viimeksi muokattu:
Hurjasti onnea plussanneille :) :flower:

Sanmar82 Miä sain taistella ton vajis diagnoosin kanssa yli vuoden, kävin varmaan viidellä eri lääkärillä täällä omalla paikkakunnalla. Oireet on alkan 08 kesällä, silloin arvot oli TSH 1.2 ja T4V 12 silloin ei tietystikkään lääkitystä herunut vaik oireili jo monella tapaa. Sit samasena 08 syksynä sain tietää et odotan esikoista, mul oli siin kohtaa jo helsinkiin yhdelle endolle aika mut se meinas et katellaa eka raskaus ja sen jälkeen jos tarvii ni mietitään tilannetta :)
Raskaus menikin hyvin, mut tytön ollessa muutaman kuukauden vanha alko oireet rajuina taas ja kävin ensin taas kotikaupungin tk:ssa ja yksityisellä mut ei vieläkään mitään et muka olis vajista. Arvot oli TSH 2.7 ja T4V 10 eli huonommat. Muutaman kuukauden sinnittelin ja sit otin yhteyttä siihen endoon tammikuussa 2010, arvot oli siin kohtaa 3,74 ja T4V 8. Eli tollasel historial oon nyt terveempi ja olo on parempi kun vuosiin :)

Arvot on pikkuhiljaa asettun kohillee ja mun vointi hyvä kun TSH alle 0 ja T4V 19 :) Nyt onnistu siis raskauskin ja varma oon ja endokin sitä mieltä et osansa nyt tällä kropan tasapainolla.

Pysy tiukkana ja etsi lääkäri mikä oikeesti ymmärtää näistä :)

Hyvää ja lämmintä kesää kaikille! Ja tietysti plussaa jokaiselle toivon :)

Astre ja Eemeli 14+1
 
Täällä on plussa-aalto! Onnea plussanneille!

kilpirauhasarvoista oli pakko tulla jutustelemaan, meinaan tänään neuvolassa mainitsin kun oli sijainen että se TSH oli 3,6 tammikuussa, ja sehän oli ihan kauhuissaan että eiko sitä ole kontrolloitu??? että 1-2 välissä tulisi olla ja sanoi heti että vaikka on viitearvojen sisällä niin hänen mielestään iso mahdollinen keskenmenojen aiheuttaja minulla. 13.7. on siis kilpirauhaskontrolli ja VIHDOIN ehkä saan sitten lääkityksen jos tilanne sama. hb oli noussut 142, joten väsymys ei siitä enää voi johtua. Mä olen jo aika kauan kuitenkin epäillyt sen olevan mulla se ongelma, mutta kun kaikilla lekureilla on niin eri mielipiteet asiasta. Nyt kuitenkin asia on hoidossa vihdoin.

varsinaisia kauhunhetkiäkin neuvolassa koettiin :(
sf mittaa ei meinannut oikein saada, mulla tosi hankalasti mitattava kohtu, ja rv 24+0 mitaksi saatiin alarajan alle menevä vaatimaton 19cm. Sinänsä ei huolestuttanut koska mulla aina tuo mitta pieni ollut.
Mutta ne sydänäänet..
alettiin rutiinisti etsimään ja aikaa kului.. istukka suhisi... ja aikaa kului.. istukka... hoitaja tarkasti että missäs se istukka on kun kuuluu niin komeasti, ja takanahan se. joten jatkoi etsintojä..
15 min jälkeen alkoi rauhopittelemaan minua että voihan niiden etsimiseen aikaa mennä (fakta on että niiden pitais näillä viikoilla jo aika hyvin olla loydettävissä)
Aloin siinä miettiä että vauvakin on ollut kyllä tosi vaisu tänään...
aika kuluio, tuntui niin ikuisuudelta!! Istukka suhisi..
Sanoi että ihan kun potkuttelua tuntuisi, mutta ei oikein paikallista..
VIHDOIN, 30 minuutin etsimisen jälkeen karkulainen sieltä loytyi: oli oikealla suoliluun (? tuo lonkkaluu?) alla ja takana, aivan piilossa. Hoitajakin sanoi että ei tullu mieleenkään että se sinne enää mahtuisi... mutta mullahan on pitkä selkä, ja tilava lantio.
Sieltä saatiin napakat sykkeet hetken, kunnon potku anturiin ja sitten jo pieni hävisikin omaan rauhaansa jonnekkin muualle kun tajusi tulleensa loydetyksi:heart:
Kyllä oli sydän syrjällään mulla:'(, ja hoitajakin huokaisi kyllä kuuluvasti että huh huh, onhan se siellä:heart: Ehdin jo pyoritellä kaikki kauhuskenaariot päässäni....
 
TIISTAI 28.6.2011


HAAVEISSA ESIKOINEN



Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10.......KP 8/26-30
Epa_88....................TM 04/11............................KP 10/
Emby^...................KM 03/11.............................KP 10/28
maikkuliini...............KM 10/10............................KP 13/31
Sanmar82...............KM 05, 09 & 12/10, 06/11....KP 22/27-28
Gabrielle..................KM 02/11...........................KP 29/31
syysmyrsky..............TM 04/08, KM 02/11............KP 29/36
Padmerine...............KM 11/10, 04/11..................KP 39/
lemonade................KM 03/11
KatieSadie...............KM 02/11
Katie85....................KM 11/10
Alpa.......................KM 05/11
Lara_84..................KM 05/11



HAAVEISSA TOINEN



Too-ticki..............KM 05/08, 03/11.........................KP 14/28
Imoen..................KM 10/09, 01/10........................KP 21/26-30
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10..........................KP 21/
ElinaMaria..........RK 01/08, 02/11...........................KP 24/26-28
plug-in-baby........KM 07/07, 12/10, 04/11...............KP 43/28
Mamulis..............KM 07/10
Äiti minäkin.........KM 04/11
kiken..................KM



HAAVEISSA KOLMAS



mammuzki.......KM 03/11, 04/11.............................KP 14/28
Champion.........KM 04/10, 09/10.............................KP 26/26-30
Nuunuu78........KM 03/10, 08/10
Sandemar........TM 11/10, KKM 02/11



HAAVEISSA NELJÄS



PIKKUVIIKINKI............KM 03/11, 05/11....................KP 23/28-32


HAAVEISSA VIIDES



mamakone...............KM 06/10, 03/11......................KP 14/27-28
miss bamse..............KM 11/10................................KP 25/28



HAAVEISSA KUUDES


sonsku..................KM 11/00, 02/04, 02/11...............KP 25/26-30





TAUSTALLA:

An-nie, Danjuska, Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa





 
Onnea plussa-aallosta :flower:

Ja muille lykkyä peitonheilutus puuhiin vaikka kuuma on kuin saunassa.
Toivottavasti kesä toisi mahdollisimman monta plussaa.

Täällä kaikki ok. Epämääräistä vuotelua ollut mutta vauva kunnossa.
Huomenna jo 16+5, hurjaa. Pian rakenne edessä =)

Kaikille ihanaa kesän jatkoa :wave:
 

Yhteistyössä