Keskenmenon jälkeen kuumeilevat keväällä

Alkuperäinen kirjoittaja Kiitäjä;23469695:
Mun oli pakko tulla kirjoittamaan tänne.
Mainitsin mun työkaverista joka on raskaana. Hän on hyvin nuori.
Sain juuri kuulla sellaista tekstiä että meinasin pyörtyä oikeasti. Siis sain leikkimielistä pilkkaa siitä, miten en saa lasta ja hänestä tulee äiti ennen minua. Näinköhän mä unta? Mulla on nyt ihan epätodellinen olo. En edes muista miten reagoin. :'(

Mä olen niin lyöty.. Ei mitään järkeä.

Tämmöstä.
:O Johan on tyokaveri!!!:mad: Iso lohtuhali!!!!!!:hug::hug::hug:
 
Moi kaikille.
Täällä on taas ollu niin perseelleen alkanu alkuviikko ku olla ja voi. Eilen illalla tosiaan nousi ihan järkyttävä kuume, et piti ihan päivystykseen soittaa et pääsee tarkistukseen ettei oo kohtutulhduksesta kyse. Kuume nousi tosiaan yöksi 38,5 asteeseen. Ei kyllä yhtään kivaa... Kävin tosiaan tänään tarkistuksessa ja kaikki oli kuitenkin mainiosti, pelkästä virusperäsestä sairaudesta. Toivottavasti menis pian ohi, nyt jo toista päivää siis 38 asteen kuumeessa :(

Lisäksi toivoin et tää jälkivuoto ois loppunu, koska eilen ei vuotanu juuri ollenkaa ja tänäänki ollu lähes vuodotonta, kunnes illalla lorahti housuun. Kipujakin on ollu et saapi tässä nähä et pitääkö tässä uudet tulehdusarvot lähtee ottamaan loppuviikosta? Voi Huoh!

Kävin sit moikkaamassa meiän radieltutkijaa (radiel=raskauden ajan diabeteksen seurantaryhmä) ja jouduin oottamaan sit synnytysosaston aulassa. Kyllä piti palaa nuolla ku siinä oli pari äitiä tulossa synnyttämään osastolle. Teki mieli vaan huutaa ku ne kivuilleen siinä naureskeli ja voivotteli et olkaa hiljaa, mut tyydyin olemaan hiljaa ja nieleskelemään... ei oo tää elämä helppoo.

Toivottavasti tää alkas mennä tästä parempaan päin, ei enää jaksas näitä alamäkiä, tässä on viikon sisälle olle ihan tarpeeksi. Miehellä on tyrä ja vesikivekset, joutuu tässä leikkuulle jossain vaiheessa. Miehen isoäiti on ollu viime viikolla leikkauksessa kolmannen kerran kuukauden sisään. Lisäksi tää oma kkm, synnytys ja sairastuminen... mitähän on vielä odotettavissa...

HUOH

-Memelisa-
 
sonsku Järkyttävää tekstiä toi sun tarina. Ehdottomasti pitää tehdä valitus. Ja yritä saada taisteltua sun papereihin merkintä, että jos seuraava raskaus alkaa, niin seuranta on aloitettava ajoissa. Ja Huikkis, jos ei kunnallisella oteta vakavasti, niin äkkiä yksityiselle. Käsittämätöntä, miten potilaat joutuu nykysäästöjen aikaan tappelemaan saadakseen asianmukaista hoitoa. Ja kyllä niitä mätämuniakin valitettavasti meidän ammattikuntaan mahtuu (itsekin olen lääkäri).

Itse olin tänään päivystysskopiassa, jossa saatiin toivottavasti loput residuat ulos. Tulehdusarvo oli tuplaantunut sunnuntaista huolimatta 2 antibiootista, joten oli korkea aika saada infektiopesäke pois. Toivottavasti nyt rupeaa vihdoin olo paranemaan. Suoneen sain 2 annosta antibiootteja, vähän stydimpää tavaraa kuin suun kautta. Nyt lupasivat myös laittaa papereihin merkinnän, että mahdollisen seuraavan keskenmenon jälkeen on kaavinnan jälkeen ehdottomasti varmistettava ultralla, että kaikki on tullut pois. Tarvittaessa sitten voi varata jo heti skopia-ajan.

Uudelleen yrittämisestä on ollut puhetta. Mulle juuri tänään skopian tehnyt lääkäri sanoi, että ei tarvitse ehkäisyä käyttää vaan heti voi ruveta yrittämään. Ja tämä siis kaavinnan, kohtutulehduksen ja skopian jälkeen. Näin itsekin olen ammattitietokannoista päätellyt ja olisin toiminut samoin, vaikka lääkäri olisi sanonut mitä ;). En usko, että kroppa raskautuu, jos ei se siihen valmis ole.

Tuosta alkion koosta tuli mieleen, että mä koin ensimmäisen keskenmenon jälkeen tosi kamalana ajatuksen, että pieni oli ollut viikkokausia kuolleena mun sisällä, enkä tiennyt mitään (viikkoja silloin 10+ ja alkio vastasi kokoa 7+1). Tällä kertaa alkio vastasi kuolleeksi todettaessa täysin viikkoja (8+3) eli oli juuri kuollut, mutta seuraavana päivänä oli enää kooltaan enintään 7+1. Tosi nopeasti siis kutistui kuoleman jälkeen.
 
Too-ticki: pakko kommentoida tuota sikiön koko juttua. Mulle sanottiin et meiän pieni ois kans ollu pari viikkoo kuolleena, mutta olin ite ihan 100% varma et edellisellä viikolla olin vielä potkut tuntenu. Kun pienen mittoja otettiin ultralla niin se tosiaan vastas paria viikkoo pienempää, mutta synnytyksen jälkeen palautu kyllä takas ne pari viikkoo. Eli kun sikiö kuolee niin sen selkäranka menee kaarelle, tästä syystä pää-perämitta on pienempi kuin todellinen koko. Eli mun tietääkseni ne ei lähde tosiaan "kutistumaan" vaan käpertyvät kerälle.

-Memelisa-
 
Sattumaa tai ei niin tänään on oksettanut pariin otteeseen, on noussut oksu ylösasti mutta ei vessan pönttöä ole tarvinnut halia..
Testi ostettu tänään kaappiin ja mies illalla kyseli että josko huomenna voisi testailla jo :p
Päätettiin odottaa la aamuun ja tehdä testi yhdessä ennen kuin lähdetään viemään lapsia hoitoon :heart:

Hitto, jännittää niin että varmaan jo sen takiakin oksettaa :LOL:

ja tänään tosiaan kp 25/28-30 (ovulaation bongasin mutu tuntumalla kp 14 tai 15 joten pitäisi tuo kierto olla tuossa oikein ja enään pari päivää piinailua :xmas:


Mulle saa siis vaihtaa kierroksi 28-30 päivää
 
Viimeksi muokattu:
Too-Ticki, sun tarina on tosiaan saman kaltainen itseni kanssa. Oli lohdullista lukea sun ajatuksia tuosta kohtutulehduksen jälkeisestä yrittämisestä. Itse jännitin sitä kovastikin kun tuo pirun kivulias tulehdus pärähti päälle ja 4 päivää vietin marraskuussa sairaalassa suonen sisisessä antibiootissa. Kovasti minuakin tyynnytettiin sairaalassa, että ei pitäisi jättää mitään jälkiä kun huomattiin nopeasti, mutta silti huoli on kalvannut mieltä. Mielessä pyöri kaiken maailman kiinnikkeet ja munajohdinten tukokset ym ym. Ja kun tuo kkm alkoi 1. yrityksestä ja nyt kun on 3. yrityskerta "jo" päällä niin on ehtinyt taas kehitellä vaikka mitä |O Minäkin kävin kyllä vielä yksityisellä varmistamassa julukuussa että kaikki oli hyvin. Ja se tyynnytti onneksi mieltä.

Mitä muuten tuossa skopiassa tehdään?

Memelisa, usein nämä tapahtumien sarjat tulevat putkessa. Kohta se suunta muuttuu ja positiivisemmat tapahtumat kurvaavat elämääsi. Ihan hirmu paljon voimia ja hymyjä :hug:

Neljäskö hirmu jännää:wave: voi että olispas siellä jo lauantai :)

Omassa navassa ollaan nyt varmaan jotain dp1 ja KYLLÄ jo nyt on alkanut ihan levoton kropan tulkinta ja oireiden etsintä :LOL: ei hyvänen aika. Pitäisi rauhottua "hieman".
 
Laiskana kopsaan muualta:

Moikkarallaa!!

Täällä just kotiuduttu ultrasta. Kp nyt 11 ja clomit siis vedetty lärviin. Eipä ole kovin ilosia uutisia: Viime kierto kun veny,niin ultrassa löyty syykin. Siellä möllötti 2 kpl munasoluja,joista toinen nyt 25 mm ja toinen 20mm. Ne ovat jääneet siis viime kierrolta,eli en ovuloinu. Ja ovat nyt kystia,prkl!!

Nyt sitten tälle kierrolle on siellä muhimassa 17mm follikkeli joka irtoo kaiketi parin päivän sisään. En saanu sitä tuki -tai irrotuspiikkiä,koska ne kaksi mölliäistä saattaa suurentua siitä piikistä. Ei kovin toiveikkaalta tän kierron suhteen lekuri vaikuttanu,mutta siis ihan normaalilta näyttää. Kai petty siihen,että viime kierto taas sotki tän systeemin.

Samassa rytäkässä selvis kromosomi-kokeiden tulokset: Miehellä normaalit X ja Y. Mulla toinen X normaali,toinen on frakiili,eli se on heikko/hauras/häiriöinen. Jotain toistoja jos on yli 60,on vaarana että poika-lapsi on kehitysvammanen! Mulla nämä toistot oli 52 eli olen harmaalla alueella,eli voi tulla tai sit ei!! Kun toistoja on 59,on todettu kehitysvammaisuutta ja siitä on tutkimuksiakin..eli 25% todennäkäisyys on.
Lääkäri konsultoi perinnöllisyys-lääkäreitä.. Mä arvasin. Kuitenkaan tämä ei selitä keskenmenoja. Jumaliste sentään!!

Lääkäri haluais äkkiä meidät sinne IVF:ään ja tänään joudutaankin miehen kanssa oikeesti perimmäisten kysymysten äärelle.. JOS meille tulee poika,ollaanko valmiita siihen että SAATTAA tulla kehitysvammainen..Huhhuh! Tyttö-lapselle ei ole siitä "haittaa.."
Lääkäri totesi,että saattaa kulkee meidän suvussa piilevänä,vaikkei kehitysvammaisia lähisuvussa olekaan.

Kyseli,että halutaanko sit tulevaisuudessa lapsivesi-tutkimukseen.. Kamalaa. En haluais joutua päättämään tämmösiä asioita koskaan!! :( Mä en tiiä haluanko lasta joka on ehkä kehitysvammainen,niin kamalalta kuin se kuullostaa.
Mun mielestä kehitysvammaisen elämä on kidutusta: Et ymmärrä,et ehkä näe ja kuule. Et pysty liikkumaan omin avuin. On kipuja ja kouristuksia..
Lapsi olisi varmasti yhtä rakas kuin tervekin,mutta en voi katsoa kärsivää lasta! Ihan kamalaa..
Ja kun lääkäri sanoi,että kyse on sitten vakavastakin henkisestä kehitysvammaisuudesta meidän kohdalla. On tämä niiin perseestä.

Lääkäri laittoi lähtteen psykiatrille,aika joskus 2kk päästä. Että meidän lapsi saattaa jäädä syntymättä :'(
 
KESKIVIIKKO 30.3.2011


HAAVEISSA ESIKOINEN



KatieSadie...............KM 02/11.............................KP 3/28-31
Sanmar82................KM 05/10, 09/10, 12/10........KP 4/27-28
Gabrielle..................KM 02/11...........................KP 6/30
syysmyrsky..............KM 02/11............................KP 8/
Tipetsu....................KM 08/10, 10/10..................KP 11/22-34
viena.......................KM 11/10.............................KP 17/29-31
Katie85....................KM 11/10.............................KP 24/
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10........KP 30/26-30
ginger-lemon-honey..KM 09/10
NoBlood...................KM 06/10
Dark91.....................KM 02/07, 07/10, 10/10
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
toiveissa11...............KM 08/10
Lily86.......................KM 12/10
äidiksi haaveileva......KM 01/11
Memelisa.................KM 03/11
LeenaT....................KM 12/10, 03/11



HAAVEISSA TOINEN



Astre..................KM 10/10, 02/11..........................KP 9/28
Mango86.............KM 02/11....................................KP 9/
Imoen..................KM 10/09, 01/10........................KP 17/26-32
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10.........................KP 17/
Kengumamma.....KM 03/04, 11/09, 11/10...............KP 51/33
Nippinappi............KM 01/08, 03/10, 12/10
Talvenhaave2......KM 11/08,02/09,08/10,11/10
Linnea82.............KM 12/08
tilda69.................KM 03/10
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
miimii10..............KM 04/10
Mamulis..............KM 07/10
Too-ticki..............KM 05/08, 03/11



HAAVEISSA KOLMAS



Ruttuinen Rusina KM 07/10
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10
tuoli..................KM 10/10
anooj...............KM 12/10
Champion.........KM 04/10, 09/10



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10...................................KP 18/25-28
neljäskö..............KM 02/07, 01/11.........................KP 26/28-30
Vaavimasu..........KM 8/10......................................KP 45/
Minnäi................KM 10/06, 04/10, 10/10
Viulu..................KM 06/10, 11/10


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10................................KP 19/28
äitix4.......................KM 9/00, 12/10........................KP 21/24
mamakone...............KM 06/10, 03/11


HAAVEISSA KUUDES


Sinderella..............TM 05/04, KM 05/07,12/10..........KP 6/25-30
Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10
sonsku..................KM 11/00, 02/04, 02/11





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, jenkkivaimo, jiinas, Oltermanni, Liinus, viirukissa, An-nie, durasel, Danjuska, Bianca



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ



 
viena Hysteroskopiassa mennään tähystimen kanssa kohtuonteloon ja tehdään tarvittavat toimenpiteet näkökontrollissa. Kaavintahan tapahtuu aina sokkona. Skopiassa etuna on se, että voidaan tehdä tarkempaa työtä ja riski esimerkiksi liian kovakouraiseen tyhjentämiseen on kaavintaa pienempi. Sitä ei kuitenkaan tehdä kaavinnan sijasta ensisijaisena tyhjennystoimenpiteenä, koska heti keskenmenon jälkeen kohdun perforaatioriski on suurempi. En itse ole (ainakaan vielä) gynekologi, mutta näin minulle eilen toimenpiteen tehnyt kollega selitti.

Mä jouduin kanssa silloin ekan keskenmenon jälkeen miettimään tuota kiinnikeasiaa, kun kuukautisia ei tullut ja limakalvo oli ultran mukaan jatkuvasti todella ohut, vaikka ovulaatiot testien mukaan tapahtuivatkin säännöllisesti. Oli todella iso helpotus, kun sitten skopiassa selvisi, että kyse olikin 'vain' residuasta, joka esti limakalvoa reagoimasta kuukautiskierron hormonivaihteluihin.

Tipetsu Onpa kurja juttu tuo frax. Pääsettekö itse perinnöllisyyslääkärin puheille? Se kuuluu ehdottomasti teidän oikeuksiinne. Pitäkää kiinni siitä ja käykää keskustelemassa tilanteestanne. Helpottaa takuulla päätösten tekemistä suuntaan tai toiseen. Tsemppiä!
 
Durasel, voihan :'(
Ihan kauheeta. Ei vaan voi käsittää että kerta toisensa jälkeen saa pettyä eikä odotettua vauvaa tulekaan.. iso :hug:

Omaa napaan:
Tää ei ole nyt kauhean kivaa toisen suru-uutisen jälkeen kirjoittaa, mutta jo toista päivää oksettaa. Tänään myös outoja maha tuntemuksia ollut, en osaa oikein kertoa millaisia mutta jonkinlaista "vihlontaa". Hitto, sehän voi myös enteillä tätiä mutta ei mua koskaan okseta ennen tätiä :whistle:
Tekisi mieli testata jo perjantaina, mutta lauantaille pitäisi jaksaa odottaa.. huoh.
 
Duraselille oli tultava kommentoimaan että olen niin pahoillani :'( Ei voi ymmärtää, :hug:

Tipetsulle myös :hug:. Varmaan aika sekavat fiilikset tällä hetkellä.
Mietin, että oliskohan mullakin toissa kierto ollut ovuloimaton, koska viime kierron kp21 kun kävin ultrassa niin löytyi 25mm kysta, eikä juuri muuta.. Mutta ihmettelen että miten lääkäri ei ultralla nähnyt munasolua joka kypsymässä, jos kerta kp23 otetun verikokeen perusteella olin 1-2pv:ää aikaisemmin ovuloinut.
No, joka tapauksessa mulla on joskus kesäkuussa kontrolli aika.

Tuokaahan plussia pinoon. Itsellä uusi kierto käynnissä ja ajatukset koitan suunnata ihan toisaalle =) Työt loppuu parin päivän päästä ja sitten pääsen kotiin lasten pariin =)
 
Duracel Eipä tähän kohtaan taas sanoja löydy! Elämä potkii joskus liiankin kovaa!

Neljäskö Vähänkö jänskää! Miten ihmeessä maltat olla testaamatta jo nyt? Mä tein tästä vikasta testin jo 2+6 kun oli niin selkeät oireet, tosin oviskin oli siinä kierrossa aika aikaisessa vaiheessa.

Mä sorruin... ja tilasin niitä hemmetin ovulaatiotestejä, ettei vaan mene mitään tähtihetkiä hukkaan =) Jos joudutaan ton yhden ipanan kanssa linnareissulle taas niin ajan vaikka sieltä hesasta kotiin "ihan vaan piipahtamaan":p Mä oon kyllä just niitä ihmisiä mullenytkaikkijamieluitenvieläHETI! Toisaalta tuntuu, että pitäs vielä surra ja murehtia ja kaikkea. Tottakai jossain syvällä on edelleen se suuri surun möykky ja ennenkaikkea se suurin kysymys, että MIKSI? Mutta se on tosiasia, että ei mun paikat tässä vanhetessaan enään ainakaan parane : /
Ja siis selvennykseksi, että en mä nyt vielä ihan ikäloppu kehäraakki ole, vaikka esikoinen jo kesällä 16v täyttääkin, mutta tekevälle sattuu vai miten se nyt meni ;)

Tänään se iski taas, siis se surunmyökky ja kaivoin laatikosta pienen bodyn ja pistin luurit korville, painelin sänkyyn kuuntelemaan parku musiikkia ja itkin taas sydämeni pohjasta... Lemppari on tällä hetkellä ehdottomasti Laura Närhen - Mä annan sun mennä, sillä saa takuu varmasti paruttua pahimmat möykyt pois ja samalla kun nuuhkii kirpparilta ostetusta bodystä vanhaa vauvantuoksua niin sehän nyt ajaa saman asian kun heittelis suolaa haavoille. Helpottaa kummasti vaikka varmasti ihan hullulta kuullostaa. Meillä tämän arjen on kuitenkin pyörittävä vaikka kuinka surku olis milloin mitäkin ja tuon yhden neidin sairaus pitää sillä tavalla "mielen virkeänä", että ei ole vapaa-ajan ongelmia kun yrittää tasapainoilla vauhdin, raivon, kohtausten välillä ja jossain vaiheessa pitää aina ne arkirumbat pyykinpesuineen ja sapuskoineenkin hoitaa.
 
Mä muuten kirjoitan nykyään ihan hullusti. Pisteitä ja pilkkuja puuttuu vaikka mukamas oikoluen tekstin. Sama juttu puheen kanssa. Sanoja ei löydy tai sitten on senat ihan sakaisin. Vieläkähön tän vois pistää viikon takaisen nukutuksen piikkiin? Vai alkaako pää oikeesti olla reikäjuustoa: /
 
Sonsku Mä olen niin samanlainen mulle just nyt kaikki, enkä odota yhtään-tyyppi että välillä oikein hävettää :D

Ja tosiaan testaaminen on niin käsillä, mutta se pelottaa. Entä jos ei olekaan mitään toista viivaa ja täti kurvaa paikalle. Olen varma että innostuneisuuteni tekee mielelle tepposia ja kuvittelen pahaa oloa. Tosin nyt aamulla kanssa etonut/oksettanut ja 2 edellisenä iltana..
Kävi jopa mielessä että en edes la testaa, odottelisin vaan "rauhassa" (juu, rauhassa todellakin) :LOL:

Lähden puolen päivän aikaan syömään pojan kummitädin kanssa jolla laskettu 2 viikon päästä. Ihanaa päästä rauhassa juttelemaan vaikka tää asia tulee olemaan 100% salaisuus.
Sille kyllä viimeksikin jäin kiinni rv 6 joka siis tammikuussa huomattiin keskenmenneeksi, en vieläkään ymmärrä miten se arvasi koska ei oltu puhuttu mitää neljännestä eikä musta näkynyt ulospäin ollenkaan.. Noitia kaikki :LOL:
Toivottavasti ei oksetus jatku tai jään kiinni varmasti yökkäillessäni lautaselle. Paras kai ottaa varmaan päälle ja valita varma ruoka joka menee alas :D

Mutta kaikille ihanaaaaa torstai päivää, olette niin tärkeitä jokainen ja on ihanaa että on paikka johon voi kertoa olojaan kun muille pitää olla hiljaa!

Mä olen yleensä vielä ollut sellainen hölösuu että koilotan asian heti julki plussan tultua. Joten itsehillintää täällä harjoitan nyt sitten taas..;)

Haleja :hug:
 
Tipetsu isoiso :hug: On se niin väärin, että muutenkin koeteltuja ihmisiä koetellaan vielä lisää murheilla :( Mutta onneksi tuo teidän tilanne ei kuulosta ihan toivottomalta, koska mahdollisuus terveeseenkin lapseen on olemassa. Tuo päätöstilanne olisi kyllä kenelle tahansa vaikea paikka, jos pitäisi päättää ensinnäkin lapsivesitutkimuksesta ja jos tuloksissa ilmenee vaikea kehitysvammaisuus, niin päättää raskauden keskeyttämisestä tai jatkumisesta. Olen miettinyt omallekin kohdalle, että mitä sitä tuossa tilanteessa tekisi. Olisiko väärin keskeyttää raskaus, vaikka taustalla useampi km, olisinko itsekäs...vaikeita päätöksiä ja jokainen tekee ne päätökset oman tilanteensa ja voimiensa mukaan, eikä ketään voi tuomita tuossa tilanteessa väärästä päätöksestä. Meilläkin on parin viikon päästä ne kromosomikokeet ja mietityttää, että mitä sieltä löytyy... Paljon tsemppiä Tipetsu!

Kiitäjä aivan törkeä työkaveri sulla!! Saanko tulla vetämään sitä sun puolesta pataan?:mad:

durasel :hug: ei tähän ole sanoja...elämä on välillä niin hiton epäreilua... Jaksamista!

Alkuperäinen kirjoittaja neljäskö;23482494:
Ja tosiaan testaaminen on niin käsillä, mutta se pelottaa. Entä jos ei olekaan mitään toista viivaa ja täti kurvaa paikalle. Olen varma että innostuneisuuteni tekee mielelle tepposia ja kuvittelen pahaa oloa. Tosin nyt aamulla kanssa etonut/oksettanut ja 2 edellisenä iltana..
Kävi jopa mielessä että en edes la testaa, odottelisin vaan "rauhassa" (juu, rauhassa todellakin) :LOL:
Jos neljäskö onnistut tuossa, ettet testaa ollenkaan, vaan "vain" odottelet, niin nostan sulle todellakin hattua :D Itsekin tuota aina miettii, että jos menkkoja ei näkyisikään, niin olisi vaan testaamatta...mutta en vaan ikinä onnistuisi siinä, vaikka kuinka päättäisin! Tiedän, että olen taas ensi kierrosta pissimässä tikkuun jo viikko oviksen jälkeen, vaikka kuinka olisin luvannut itselleni muuta :LOL: Sulla on kyllä neljäskö niin lupaavia oireita, että pakko sieltä on sen toisen viivan tulla!

Too-ticki kiva saada oikea asiantuntija tänne palstalle! Noita sun juttuja on kiva lukea, kun ne on niin ehtaa asiaa :)

Omaa napaa: täti pirulainen kylässä jo viidettä päivää. Voiskohan se pikkuhiljaa pakata kamojaan?! Mulle alkais tällä kertaa taas riittämään. Eikä tarvi tulla seuraavaan 9kk ainakaan takaisin!
 
Viimeksi muokattu:
Tipetsu: Voi että ikävä, mikään ei ole raskaampaa kuin päättää oman lapsensa kohtalosta. Oma onni oli et päätös tehtiin meidän puolesta (KKM) Mä toivon sydämeni pohjasta et saatte terveen lasen joku päivä syliinne. Voimia teille kaikkeen tulevaan :hug:

Duracel: Olen todella pahoillani. Sulla tarotit tais todella toteutua. Mutta onneksi taitaa olla seuraavaksi luvassa hyvin menevä raskaus, ainakin niitten tarottien mukaan. Valtavasti voimia täältäkin tulevaan :hug:

Neljäskö: voi ei, et kyllä rupee venyttelee enää yhtää, testaat lauantaina ja tuut heti kertoo meille kuvien kerta et oot plussannu. Täällä ollaan ainakin peukut pystyssä sun plussan puolesta d:)b

ON: Täällä jatkuu "sairastelu". Kuumetta ei enää oo, mutta pää tuntuu painavan enemmän ku tonnin ja sitä särkee varsinkin aamuisin ku ylös nousee. Eilen kävin tuulettumassa kaverin kanssa tallilla ja pääsin pitkästä aikaa ihan hevosen selkäänki. Sain niin edullisen tarjouksen myös ratsastustunneista, et voishan tuota käy ihan tunneillakin. Tekee ihan älyttömän hyvää tän vauvahaaveilun keskellä. Eilen oli kyllä todella omanapapäivä. Laittauduin oikein nätiksi ja kävin shoppailemassa yli 100e vaatteita: hame, pari paitaa, kengät, farkut ja vyö. Nyt on sellanen painonpudotus, elämäntaparemontti ja naisellistumisprojekti menossa. Saanpahan muuta ajateltavaa vauvajuttujen keskelle. Ostin myös sen donna ovulaatiotestinkin, vaikka nyt en sitä hetkeen voi käyttää ku raskaustestit näyttää vielä positiivista. Jälkivuotoakin vielä on, toivottavasti loppus ällöttää jo koko homma.
 
Sanmar
Todellakin tää ei ole mun tapaista ollenkaan: odottaminen, mitä se on? :D
testi ollut kaapissa 2 päivää ja saa siellä maatakin AINAKIN la asti. Ekaa kertaa jännittää niin sen tekeminen että :confused: pidän oireitani mielikuvituksen tuotoksena, enkä kai halua vielä innostua liikaa vaikka tää 3 päivää kestävä oksutus ei ehkä kuulu asiaan ;)

Sulle tädin karkoitus myrkkyä täältä. Hus matkaan ja ovista bongaamaan :)

Memelisa
Ihanaa päästä shoppailemaan uusia vaatteita. Se jo piristää mieltä kummasti. Ja pieni elämäntaparemontti on aina hyvä juttu :)
Pikaista vuodon loppumista sinne niin pääsee uutta yrittämään ;)
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar82: Joo yks kaveri kans sanoi, että pitäis vetästä kuonoon mutta kyllähän mä tiedän ettei hän pahalla meinannut. Osui vaan tosi ikävästi.

Duracel: Olen niin pahoillani!! :hug: Mutta älä anna periksi vaikka mikä tulisi!

Tipetsu: Voi että mimmosien päätöksien eteen sitä voi ihminen joutua. Mä ymmärrän hyvin sun ajatuksia. Jos olisin itse tuossa tilanteessa niin tekisin aika varmasti ne kaikki tarjolla olevat tutkimukset ja en synnyttäisi vaikeasti vammaista lasta mutta ajatuskin että pitäisi tuo päätös tehdä on liikaa enkä edes kykene moiseen ajatusleikkiin. Paljon voimia teille jos asia nyt tulee eteen ja et voi tehdä vääriä päätöksiä siinä asiassa. On niin isot kokonaisuudet kyseessä! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Ystävän kanssa kaupungilla käyty ja syöty ihanaa kanaa :p
Outoa että jälkkäri oli aivan likaa ja rupesi heti oksettamaan, perso kun olen aina ollut jälkkärille (ja herkuille) ja lähes pohjaton kaivo jos kauniisti voi ilmaista :whistle:
Kotiin tullessa mahaa juili ja edelleen. Eli viikonlopun aikana voi tulla ihan kumpi vaan. Ainakaan vessassa ei merkkejä verestä.. vielä.
Hitto, pitäisi testata joo, mutta en vaan uskalla. Pakko se on lauantaihin ainakin odottaa..
Jos näiden oiretuntemuksien jälkeen täti tulee paikalle niin en enään koskaan luota/etsi mitään oireita vaan odottelen ja odottelen (helppohan se nyt on luvata).

(kopioin laiskuuttani toisesta pinosta) :ashamed:
 
Tipetsu, Duracel - lämpöinen halitus molemmille:heart:
:heart: Jaksuja&voimasia ihan hirmusti:kiss:

Duracel..näin se miullahin: 3x mennyt kesken reilun 10kk:n sisään
..vaikka pari viimeisintä alkumetreillä,(4+3/5+4) tekee kipiätä nekin.:(
 
Viimeksi muokattu:
neljäskö PuuuhkutaPuuh++++++++++:whistle:sinne testiin lauantaille!!



Kiitäjä kylläpä oli sammakoita työkaverisi suusta päässyt..helvata sentäis:kieh:..kyllä tuollaisten asioiden kanssa ei saisi pelleillä/vitsailla leikilläänkään - ihmiset Ei to-del-la-kaan aina tajua!!!!

Mukavia masunkasvatus hetkiä siulle Neiti81 edelleen:kiss: ja pikkiselle lämmin silitys masun päältä:heart:
 
Viimeksi muokattu:
TORSTAI 31.3.2011


HAAVEISSA ESIKOINEN



Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10........KP 1/26-30
KatieSadie...............KM 02/11.............................KP 4/28-31
Sanmar82................KM 05/10, 09/10, 12/10........KP 5/27-28
Gabrielle..................KM 02/11...........................KP 7/30
syysmyrsky..............KM 02/11............................KP 9/
Tipetsu....................KM 08/10, 10/10..................KP 12/22-34
viena.......................KM 11/10.............................KP 18/29-31
Katie85....................KM 11/10.............................KP 25/
ginger-lemon-honey..KM 09/10
NoBlood...................KM 06/10
Dark91.....................KM 02/07, 07/10, 10/10
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
toiveissa11...............KM 08/10
Lily86.......................KM 12/10
äidiksi haaveileva......KM 01/11
Memelisa.................KM 03/11
LeenaT....................KM 12/10, 03/11



HAAVEISSA TOINEN



Astre..................KM 10/10, 02/11..........................KP 10/28
Mango86.............KM 02/11....................................KP 10/
Imoen..................KM 10/09, 01/10........................KP 18/26-32
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10.........................KP 18/
Kengumamma.....KM 03/04, 11/09, 11/10...............KP 52/33
Nippinappi............KM 01/08, 03/10, 12/10
Talvenhaave2......KM 11/08,02/09,08/10,11/10
Linnea82.............KM 12/08
tilda69.................KM 03/10
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
miimii10..............KM 04/10
Mamulis..............KM 07/10
Too-ticki..............KM 05/08, 03/11



HAAVEISSA KOLMAS



Ruttuinen Rusina KM 07/10
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10
tuoli..................KM 10/10
anooj...............KM 12/10
Champion.........KM 04/10, 09/10



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10...................................KP 19/25-28
neljäskö..............KM 02/07, 01/11.........................KP 27/28-30
Vaavimasu..........KM 8/10......................................KP 46/
Minnäi................KM 10/06, 04/10, 10/10
Viulu..................KM 06/10, 11/10


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10................................KP 20/28
äitix4.......................KM 9/00, 12/10........................KP 22/24
mamakone...............KM 06/10, 03/11


HAAVEISSA KUUDES


Sinderella..............TM 05/04, KM 05/07,12/10..........KP 7/25-30
Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10
sonsku..................KM 11/00, 02/04, 02/11





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, jenkkivaimo, jiinas, Oltermanni, Liinus, viirukissa, An-nie, durasel, Danjuska, Bianca



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ



 

Yhteistyössä