Keskenmenon jälkeen kuumeilevat keväällä

Kitikat3 :heart:

Alpa, surullista että päädyit joukkoomme. Aivan pöyristyttävä tuo kaverisi kommentti! Minulla on yksi, jolta voisin odottaa suunnilleen samanlaista, koska tämä kaveri ei vaan osaa osoittaa empaattisuuttaan kuin tylyillä läpillä..
 
Missa-76, niinpä, vaikka itsekkin huumorilla koitan suhtautua moniin asioihin, niin olisin kaivannut tähän tilanteeseen vähän muunlaista tukea kuin mustaa huumoria. Jokainen tyylillään. : /
Toinen suosikkin kyseisen taulapään suusta: No eipä mee joulu pilalle! Laskettu aika oli tosiaan oli 23.12....

Kitikat3:ille voimia! Ja kaikille muillekkin!
 
Voi Apua! :O Tää on vähän tällasta riskipeliä tulla aina kurkkaamaan tänne. Ette voi kuvitella miten pahalta musta tuntuu Alpan ja Kitikatin puolesta :'( Mä en löydä sanoja kertomaan kuinka pahoillani olen, en osaa muodostaa järkevää lausetta jolla lohduttaa, onko edes sellaisia?? Mutta sen tiedän et täällä olette vertaisryhmässä, josta saa todella hyvää tukea. Ja mikäli haluatte konkreettista tukea niin suosittelen kääntymään Käpy Ry:n puoleen. Siellä keskenmenon kokeneet naiset vetävät vertaisryhmiä ja sieltä saa oman henkilökohtaisen tukihenkilön, joka todellakin ymmärtää mitä olemme kokeneet läpi.

Muuta en osaa sanoa kuin valtavasti voimia molemmille :hug:

Ite otin tuonne Käpyyn yhteyttä kun musta on alkanu tuntua siltä ettei kukaan ymmärrä mua sillä tasolla ku mä tarvitsen. Odottelen juuri oman tukihenkilöni yhteydenottoa ja ensiviikolla on jo ensimmäinen ryhmätapaaminen. Toivon et saan sieltä tarvitsemani tuen.
 
PERJANTAI 6.5.2011


HAAVEISSA ESIKOINEN



syysmyrsky..............TM 04/08, KM 02/11............KP 9/36
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10.......KP 9/26-30
Gabrielle..................KM 02/11............................KP 12/31
Sanmar82................KM 05/10, 09/10, 12/10........KP 13/27-28
LeenaT....................KM 12/10, 03/11...................KP 16/27-28
Memelisa.................KM 03/11.............................KP 16/?
durasel....................KM 03/10, 10/10, 03/11........KP 18/23-29
Tipetsu....................KM 08/10, 10/10..................KP 21/22-27
KatieSadie...............KM 02/11............................KP 42/28-31
Katie85....................KM 11/10
Epa_88....................TM 04/11
Padmerine...............KM 11/10, 04/11
Naive88...................KM 04/11
lemonade................KM 03/11
maikkuliini...............KM 10/10



HAAVEISSA TOINEN



Too-ticki..............KM 05/08, 03/11.........................KP 11/28?
ElinaMaria..........RK 01/08, 02/11...........................KP 21/28
Imoen..................KM 10/09, 01/10........................KP 24/28-30
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10.........................KP 24/
Mamulis..............KM 07/10



HAAVEISSA KOLMAS



Champion.........KM 04/10, 09/10..........................KP 6/26-30
Nuunuu78........KM 03/10, 08/10...........................KP 34/25-30
mammuzki.......KM 03/11, 04/11
Sandemar........TM 11/10, KKM 02/11



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10...................................KP 28/25-28


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10................................KP 27/28
mamakone...............KM 06/10, 03/11


HAAVEISSA KUUDES


Sinderella..............TM 05/04, KM 05/07,12/10..........KP 13/29
sonsku..................KM 11/00, 02/04, 02/11...............KP 29/28-30





TAUSTALLA:

An-nie, Danjuska, Bianca



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86



 
kitikat :( & :hug:

Minnäi, oikein paljon Onnea plussasta! :heart: Lisäsin sut plussalistalle. :)

Alpa ja Missa, tervetuloa mukaan ja pahoittelut molemmille! Jos haluatte listalle, laittakaahan noita tietoja. :)

).( Yritys jäi niin vähäiseksi tässä kierrossa että on ollut ihan kiva kun ei tarvitse jännittää tai kuvitella mitään oireita. Ovisplussa kyllä hyödynnettiin mutta vaan kertaalleen. Onneksi reilu kuukausi enää niin alkaa kesäloma, silloin on varmaan parhaimmat mahdollisuudet päästä oikein urakalla yrittämään. :) Jos en viikonloppuna ole koneen ääressä niin ihanaa viikonloppua kaikille! Ja äitienpäivää ja/tai lapsettomien lauantaita, mä vietän molempia! :flower:
 
Kiitos Memelisa ja Imoen! Hirvee kynnys oli eka kirjoittaa tänne, mut kyl heti huomaa et on parempi olo kun saa täältä tukea ihmisiltä jotka tietää miltä tuntuu. Kavereille kun ei ole samaa sattunut, ja toivon todella ettei satu.

Äsken muuten lohdutti hirmuisesti kun olin kauppaan menossa ja naapurin herra oli ulkoiluttaa pientä ranskanbulldoggi pentuaan. Tämä pikku kaveri juoksi heti luokseni ja pussaili iloisena ja uteliaana ja ois halunnu mukaan lähteä. :heart: Jos ei vauvakuumeilun kylkiäiseksi tulis koirakuumeilua :D

Ja listalle olisi mukava päästä, esikoinen haaveena ja km tuli siis 05/11
 
Heippa kaikille!

Mietin, että kirjoittaisinko tänne vai en. Päätin nyt kuitenkin kirjoittaa ja purkaa sydäntäni.
Pahoittelut ensiksi kaikille tänne joutuneille! :hug:

Olen kokenut keskeytyneen keskenmenon tammikuussa ja takana on lääkeellinen tyhjennys sekä kaavinta. Alkio oli lopettanut kasvunsa jo rv 6+3 mutta lopullinen varmistus asiaan saatiin rv 10+3. En ikinä voinut usko, että joutuisin tällaista kokemaan. Pelkäsin sitä kyllä, mutta halusin uskoa, että kaikki menisi hyvin. Raskausoireitakin oli ja hormonit nousivat kovaa vauhtia, vielä senkin jälkeen, kun alkio oli lopettanut kasvunsa.

On ollut hetkiä, kun olen katsonut toiveikkaana ja positiivisena tulevaisuuteen, mutta väliin mahtuu myös hetkiä, kun ryven surussa ja manaan kaikki ihmiset, jotka ovat raskaana. Pelkään koko ajan, että joku lähipiiristä (eikä tarvi olla niin lähipiiristäkään) ilmoittaa raskaudestaan, koska se muistuttaisi minua vain siitä, mitä olen menettänyt. Mietin, että minua rangaistaan nyt siitä, kun ajattelen muiden raskauksista niin rumasti (taikauskoa).

Lapsi olisi ollut meidän esikoinen. Olen haaveillut lapsesta vuosia. Ensin piti odottaa, että mies lämpenee asialle, sen jälkeen sopivaa elämäntilannetta (jonka piti olla aluksi jo vuosi sitten) ja sitten elämäntilanteiden taas heiteltyä yrityksen piti alkaa nyt keväällä, mutta meitä kohtasikin ilo jo alkutalvesta ja tulin raskaaksi (keskeytetyllä yhdynnällä). Emme käyttäneet ehkäisyä, koska yritys piti aloittaa jo vuosi sitten, mutta silloisen elämäntilanteemme takia päätimme, että käytetään vielä keskeytettyä, jotta saisimme elämämme parempaan vaiheeseen raskautta ajatellen. No tulin raskaaksi, toiveet olivat korkealla ja haaveet suuria. Sitten se kaikki vietiinkin pois :'(

Nyt lääkkeellisestä tyhjennyksestä on kulunut 4kk ja sinä aikana olemme yrittäneet lasta 2 kertaa, mutta tuloksetta. Usko onnistumisesta oli vahva, olihan eka raskauskin saanut alkunsa keskeytetystä. Ensimmäisen yrityskerran jälkeen kävin lääkärillä jatkuvan veren tiputtelun vuoksi ja todettiin, että minulla on vieläkin istukkaa kohdussa, joka saattoi myös estää raskauden alkamisen. Raskaushormonit olivat kuitenkin poissa. Jouduin siis kaavintaan. Sen jälkeen odoteltiin yhdet kuukautiset ja yritettiin taas, mutta ei. Olen juonut greippimehua, syönyt vitamiineja yms, tikuttanut oviksen ajankohtaa ja ollut positiivisella mielellä. Ei se lapsen saaminen tosiaan ole niin yksiselitteistä!

Olen pysytellyt poissa palstalta etten kehittelisi itselleni stressiä ja vaikeuttaisi siten raskaaksi tulemista. 2012 tammikuisissa kävin jo lueskelemassa viime kierron aikana, kun uskoin itsekin pääseväni siihen ketjuun mukaan. Sitten menkat alkoivat ja mieli on ollut taas matalalla siitä asti. Tuntuu ettei kukaan ymmärrä tunteitani. En oikeastaan ole puhunutkaan asiasta enää muille, kuin miehelleni. Muut ihmiset, jotka asiasta tietävät, ovat kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Edes kuulumisia asian tiimoilta ei ole kysytty sen jälkeen, kun lääkkeellinen tyhjennys tehtiin. Ehkä he ajattelevat, että asia on jo pois päivänjärjestyksestä. Omassa mielessäni taas on päivittäin että, miksi minä?

Laskettuaika vain lähenee ja vauvaa ei kuulu. Pelkään etten ole raskaana siihen mennessä. En vähättele sitä, miten toiset joutuvat yrittämään vuosia (en tiedä vaikka itsekin joutuisin siihen porukkaan), vaikka täällä jo surkuttelen omia tuloksettomia yrityskertojani mutta sanonpa, vaan että on se niin hel****n väärin ettei sitä lasta saa sellaiset ihmiset, jotka sitä niin kovasti toivovat ja joilla on paljon rakkautta annettavanaan.

Käyn jatkossakin täällä lueskelemassa juttujanne, sillä täällä tuntuu siltä, että ihmiset todella tietävät, mitä keskenemnon takia joutuu kokemaan ja mitä tunteita se herättää. Täällä ei vähätellä! Pysyttelen kuitenkin taustalla etten ala stressata liikaa.

Toivon meille kaikille plussaonnea ja onnellista raskausaikaa!
 
White gold, ihana kuulla susta pitkästä aikaa! Samassa ketjussa kuumeiltiin aikaisemmin ja taidettiin plussanneissakin olla hetken samaan aikaan. Mullakin eka oli sit kemiallinen ja toinen oli kkm, joka tyhjennettiin rv8, kasvu oli loppunut 6+2. Tää on just oikea paikka kertoa tunteistaan, joten tervetuloa joukkoomme. Toivottavasti meille kaikille vielä onni suodaan.

Kitikatille suuret pahoittelut ja paljon voimia jaksamiseen!

:hug:
 
LeenaT: Muistan sut kyllä :) Pahoittelut, että sinäkin olet joutunut tälle puolelle! Olen käynyt aina välillä täällä lukemassa eri ketjuja ja olen lukenut sinunkin tilanteestasi : / Ei vain ole tullut kirjoiteltua mitään. Aluksi oli ihan hirmu vaikeaa palata edes tänne vauvakuumeilijoiden puolelle takaisin.

Kyllä se onni vielä meillekin suodaan! Täytyy ainakin elää siinä uskossa :)
 
Alpa, White gold voimasia paljon!


Memelisa hyvä, että olet saanyt Käpy Ry:ltä apuja - voimasia siullehin kovasti:hug:

Mie uskon, että se päivä paistaa vielä teille ja meille kaikille..uskon teidänhin puolestanne:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
hei
Ei mulla taida ollaa aikaa enää palstailla:ashamed: uus vuorotyö ja puutarhatyöt vie mun ajan,joten mut voi poistaa kokonaan,kyllä varmaan tulen välillä lukemaan ja voipi se olla että kirjoitankin joskus..
Hyvää alkanutta kesää ja onnea kaikille saatte varmasti oman pienen käärön syliinne :heart:
 
Ihanan lämmintä ja aurinkoista sunnuntaita kaikille ja äitienpäivää äideille!!

Olipa niin orpo oli eilen kun nämä sivut olivat päivityksessä tms. Ihan vierotusoiretta vissiin pukkas...:) :ashamed:

Hohhoijaa! Tänään ois kp 23/27 ja dpo 10. Eilen oltiin mökillä ja tokihan sitä siellä tulee pikkusen lonkeroo otettua yleensä. Eilen kumminkin lonkero lähinnä yökötti,mutta puolitoista pientä tölkkiä join ja sit oli jo huono olo. Aamulla oli sitten krapulainen vätys-olo :O
Myös menkkakipuja ilmaantui eilen.Kestivät jonkun 15-30 min. ja häipyivät.Olin varma että täti tulee jo,mutta lugethan pitää vuodon poissa. Nyt tässä sitten kolunnut nettiä hakusanalla lugesteron+menkkakivut,kun ne taas ilmestyi noin tunti sitten ja täytyy todeta että monilla lugejen käyttäjillä menkkakipuja ollut,jotka johtuneetkin alkuraskaudesta ja toisilla olleet vaan lugejen aiheuttamia.. Eli enpä tässä hullua hurskaammaks tullu. Pakko silti sanoo että hieman jänskättää jo!! :) Mulla yleensä menkkakivut alkaneet kp 1 vain hetki ennen kuin vuoto alkaa..

Toisaalta tekis mieli jo testata koska tuo allergia vaivaa,aivastuttaa jne. ja tekisi mieli ottaa allergialääke,mutta niitähän ei suositella raskaana oleville..
Ja jo senkin takia tekis mieli testata,koska jos (kun) nega,vois luget lopettaa ettei kamalasti kierto veny sit..: / Eipä auta kun ootella vielä pari pvää.

Tillu!! Oliko sulla menkka-oireita lugejen aikaan? Siis menkka-jomotusta loppukierrosta??

Plussatuulia kaikille!!
 
Mulla tulee noista lugeista tissit kipeeks- on sit loppunu pari päivää ennen menkkoja ja välillä on ihme juilintoja alamahassa.
Huomenna suerantaultra taas ja katellaan, et mikä tilanne. Toivottavasti siellä ne 3 follia edelleen olis ja hyvin kasvaneet, et vois sen pregnylin huomenna piikittää.
 
Auttakaa dorkaa mäessä...
Mä olen valmistautunut keskiviikkoiseen jälkitarkastukseen - ja sen mukanaan tuomaan henkiseen kolaukseen. Mä olen oikeasti saanut nyt päähäni, että olen raskaana uudelleen.
Lyhyesti:
Myöhäinen km noin rv 16+3 (noin 8 viikkoa sitten)
Tyttären syntymä rv 19+3 (4,5 viikkoa sitten)
Suvunjatkamisharjoitukset alkoivat jo noin 3 viikkoa sitten, mutta sanokaa nyt, etten mä ole voinut tässä välissä ovuloida tai muutakaan... mun täytyisi nyt saada jotenkin itseni ruotuun etten sitten hajoile jälkitarkastuksessa!!
Valitin reilu viikko sitten jo vihlontaa, minkä jälkeen koko viikon olleet järkyttävät kuukautiskivut. Nyt ei enää muuta ole, kuin valkovuotoa ja ajoittaista vihlontaa munasarjoissa. Lisäksi muutama todella kova vihlaisu kohdussa.
Miten kuukautisten pitäisi oikein alkaa km:n jälkeen? Voinko kärsiä kk-kivuista ilman kuukautisia? Ja antakaa mulle uusi pää keskiviikkoon asti, kiitos :)
 
Memelisa : Me saatiin paikallinen tukihenkilö, joka sattui olemaan vielä minulle tuttu henkilö. Nyt lähdetään perheviikonloppuun ensi viikosta. Odotan kovasti viikonloppua, vaikka vähän tuntuukin hurjalta lähteä niin isoon porukkaan ensi kertaa puhumaan suruistaan.. Mutta yhdessähän siellä ollaan kaikki.
 
Nyt on vaan pakko avautua...

Menkkoja ei kuulu ja elämäni paskin äitienpäivä takana. Ottipa koville. En ois osannut ajatella, koska muuten on tuntunut jo ihan hyvältä, mutta tän aamupäivän oon vaan itkeny, enkä oo saanu itteäni kokoon ollenkaan. Voi helvetti. :stick:
Noooo, tästä taas uuteen nousuun.

Tervetuloa uudet :wave: ikävää, että olette kokeneet kurjuuksia. Palaan myöhemmin lukemaan kaikkien kuulumiset kunnolla ja välitän jonkun muunkin navasta kun omastani! :ashamed:
Oli vaan pakko päästä sanomaan ääneen tänne, kun täältä sen ymmärryksen saa. Ja kyllä se helpottikin!
 
Naive88: Et oo ainut jolle päivä on ollu ristiriitainen. Mä oon miettiny suhtautumistani tähän päivään koko helvetin viikon. Onko mulla oikeutta? Ja jos on niin en mä kyllä oo juhlatuulella? Onko äiti vain silloin jos on elävä lapsi? Kaikenlaisia kysymyksiä on risteilly mielessä, eikä niihin kukaan osaa vastata. Mutta yksi joka minulle on tullut selväksi on se et minä olen ÄITI, lapseni vain ei hengittänyt koskaan samaa ilmaa kanssani, mutta olen kuitenkin hänet sisälläni kantanut, tuntenut potkut, synnyttänyt hänet ja pitänyt häntä sylissäni. Minulle hän on olemassa, oma rakas poikani :heart:

Käytiin eilen poikamme muistolehdossa, todella kaunis paikka. Kova liikuttuminen ja suru nousi jostain syvältä.

Voimia kaikille tähän päivään! :hug:
 
Pyh! Taitaa puskee täti lugejen läpi kylään!!:headwall: Siis tuhru nyt ainakin. Nimittäin nämä menkkakivut kestäny nyt 4h ja äsken veskireissulla tutkin paprua ja ihankuin siinä ois ollu väriä. Valkee papru joka tosin luonnollisestikin hieman tummuu kastuessaan,mutta pahaa pelkään.. Oishan se ollukin liian hyvää ollakseen totta että heti eka luge-kuuri ois auttanu asiaa..:(
 
Memelisa multa on jostain syystä mennyt sun kokema ohitse..siis sulla on ollut myöhäinen km? millä viikolla? ja jos saa kysyä niin minkä ikäinen oot? Ja toivottavasti se käpy nyt auttaa sua jaksamaan <3 sori tää kysely.

).( itselle tämä päivä on ollut ihana ja rento. Hyvää ruokaa ja kaikki ollut niin ilosia ja aurinko lämmitti mukavasti :) Ainoa mikä painaa mieltä niin miehelle tuli työkeikka kauas kotoa. Se siitä yrityksestä sit. Nyt kp11 eli ovis ensi viikolla odotettavissa. Mä olin niin keskittynyt ja ladannut kaikki toiveet tähän ja nyt kaikki menee taas päin helvettiä.:mad: saako olla vihainen?
 
syysmyrsky, tiiän ton fiiliksen ku niin odottaa ovista ja sit hommat meneekin pieleen. Mulla näytti tiistaina ovisplussaa ja pari tuntia kiehnäsin miehen vierellä eikä hän innostunut yhtään. Yleensä hän valvoo myöhään, mutta eiköhän juuri sinä iltana sitten halunnut mennä aikaisin nukkumaan. Mä rupesin sit ihan hysteerisenä itkemään, kuinka musta ei taaskaan tule äitiä ja vaan sen takia että toista väsyttää. Tunnin itkin. Ja sit sain mitä halusin. :D
 
Syysmyrsky syyskuun sykkivissä oltiin samaan aikaan, mä siellä pinoa päivittelin. Mulla meni kesken mitoilla 14+5, kaiken piti olla mallillaan mutta toisin kävi. Onneks huomattiin jo seuraavana päivänä ja 15+4 oli jo itse synnytys. Mä täytän 28 nyt kesäkuussa, mut oon luonteeltani tällanen aika herkkä et otan tunteilla aika vahvasti asioita... Saat kysellä niin paljo ku haluat, mä puhun mielelläni :) Täälläki tuo yritysmahollisuus tuntuu karkaavan koko ajan kauemmaksi... jos mä nyt tässä oikein toiveita piän yllä niin ehkä päästään kesäkuussa klomien kanssa ekaan yritykseen.
 
aivan, sulla oli syyskuun alulla laskettu,eikö? enkä mä tarkoittanut mitenkään sun tunteenpurkauksia tms vaan oon aiemminkin miettinyt minkä ikäinen mahdat olla :) toivottavasti saisit,nyt jotain selkoa asioihin,vaikka ne klomit. itse odotan kuumeisesti torstaista lääkäriä. ja toivoisin että saisin lähetteen ultrattavaksi että näkis onko siltä suunnalta kaikki ok. ihmetyttää toi helkkarin tiputtelu kaiken aikaa!! mulla on jotenki kauhee paine tästä asiasta. koska ollaan siskon kanssa minun omistamassa yrityksessä töissä niin meillä on vähä vuorottais meininki tässä lapsi asiassa. siskon keisarinleikkauksen takia sain armon aikaa ensi huhtikuuhun yrityksen osalta,koska he ei voi vuoteen alottaa sen takia toisen yrittämistä vaikka heidän tarkoitus oli pistää samantien usvaa putkeen niinsanotusti. no jos ei ensi huhtikuuhun mennessä ole tapahtunut mitään niin joudun sit varmaan jättämään jäihin taas koko homman koska toisen on aina oltava töissä meistä. ja koska minä johdan niin kukapa mua nyt lähtis ajattelemaan että annetaan nyt pikkusiskollekkin mahdollisuus tehdä lapsi. näin on. :(
 

Yhteistyössä