Keskenmenon jälkeen kuumeilevat keväällä

Huh, onpas täälä ollut kiitettävän aktiivista jutustelua =)

Tervetuloa mukaan ja pahoittelut kokemuksistanne äiti minäkin ja kiken :wave:

Tillu kiits kilpparivastauksesta! Ja oikein iso plussapuhuri sinne oviksen hyödyntämiseen :whistle:

Naive88 kuulostaa kyllä hyvinkin ovikselta sun oireilut :p Kävishän tuo ihan järkeen, jos sulla nyt kp22 ja jos nyt olis ovis, niin kierto ois n. 36 päivää. Useinhan km:n jälkeen eka kierto saattaa venyä. Ei muuta kun pupuilua illan ohjelmaan :whistle:

Memelisa jokos sä kävit sielä Käpy ry:n vertaistukitilaisuudessa? Mitä tykkäsit? *muoks* Onnea ovisplussasta!! On se aina yhtä hieno tunne nähdä se hymynaama siinä testissä. Tietää, että ainakin jotain kropassa tapahtuu.

Misalle myös täältäkin onnittelut ovisplussasta!!

Kitikat kovasti voimia sulle ja miehellesi :hug: Itke niin paljon kuin itkettää, äläkä epäile ottaa lisää saikkua jos siltä tuntuu *halirutistus*

Imoen ISO :hug: rutistus! Tääläkin tulee ens viikolla vuosipäivä vastaan, kun 20.5. ois ollu toisen km:n laskettu aika :(

Astre onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

syysmyrsky no onpa tosiaan aika masu! Toivottavasti lääkärissä tulisi selvyys tuohonkin, vaikka todnäköistä varmaan on, että on vaan joku raskauden "jälkitila". Mulla on kans välillä kunnon raskauspötsi, jos maha on vähääkään turvoksissa. Varsinkin menkkaturvotus on ihan pahinta. Oon kans muuten tosi hoikka, mutta kaikki läski tykkää kertyä mulla mahaan ja kun siihen lasketaan yhteen huono ryhti ja turvotus, niin raskauspötsi on valmis. Kerran yksissä häissä känninen ja mulle tuntematon kaaso kysyi multa oonko raskaana! Joo, en ollu sillon, mutta turvotus oli muuten kohdillaan :D Oishan se kiva, jos ois kunnon syy tälle mahalle...

Pupuilusta ja halukkuudesta oli täälä puhetta. Meillä menee miehen kanssa halut melkein aina ristiin. Pillerit vei multa kaikki halut melkein täysin ja oisin voinu olla ilman seksiä vaikka kuinka monta viikkoa, kun taas mies oli silloin koko ajan valmis. Nyt taas kun mun halut on heränny pillereiden lopetuksen jälkeen, niin miehen halut ei oo enää niin isot : / Suurin syy kyllä on miehen selkä- ja niskakivut, jotka on välillä tosi lamaannuttavia (mitään syytä ei oo löytyny) ja kun se vielä nukkuu niiden takia huonosti, niin sitten ei ainakaan jaksa pupuilla. Mutta onneksi meillä kuitenkin on pupuilua sentään sen muutaman kerran viikossa :) Mutta joka toinen päivä ois tietysti tärpin kannalta paras...

Ja missä on mun ovis!!?? |O Ei näy, vaikka nyt jo kp18! Digillä oon testaillu kp14 lähtein joka aamu, mutta aina vaan negaa. Kp15 oli ihan ovismaisia tuntemuksia oikealla (jossa se follikin kasvoi), mutta testit negaa sillon aamulla, samoin kun seuraavana. Aina oon oviksen löytäny, kun oon testaillu, muutaman kerran venyny kp18 asti, mutta ei sen pidemmälle. Onkohan se voinu tosiaan mennä huomaamatta "ohi", kun oon testaillut vaan kerran päivässä? :confused: Toisaalta en oolimojakaan bongannu ja kun vedin sitä buranaa sopivasti kp 14-15, niin ehkä ne tosiaan esti koko munasolun irtoamisen...tiedä näistä nyt sitten! Mutta pirusti ottaa päähän, jos menee koko kierto hukkaan!
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar82: joo se on huisi tunne, kädet tärisi enemmän kun sen ekan positiivisen raskaustestin saadessaan. Tää plussa tuntuu sen takia ihan mahtavalta kun viime viikolla sain pco tuomion ja sitä kautta tuli tunne et me ei saada luomulapsia, ku viime vuonna kroppa ei toiminu ku on tää pco eikä ovulointia tapahtu kunnolla. Niin on oikeesti aika onni et nyt se tapahtuu luonnollisesti, se antaa oikeesti toivoo. Mä olin jo oikeesti tuudittautunu viikossa siihen ajatukseen et meiän lapset tulee olemaan clomilapsia. Mut tänään tuntuu oikeesti helpottavalta :heart: Kävin eilen siellä tukiryhmässä ja koin et se ei oikein oo mua varten. Siellä tällä kerralla olleet ihmiset oli menettäneet lapsen joko synnytyksessä tai useemman vuoden ikäisenä. Tunteethan on sinäänsä samat mitä siinä käydään läpi, mutta mä oon niin empaattinen ihminen et mä aloin surra niiden muiden puolesta ja oma suruni alkoi tuntua mitättömältä. Joten tein päätöksen et en mee sinne enää uudelleen koska en halua vähätellä omaa suruani, mulla on kuitenkin ne omat kanavat joitten kautta saan tunteitani purettua.

Seksihaluista voisin mäki sen verta sanoa, et meillä on kans vähän tätä ristiinmenoa... ei kauheen aktiivisia olla, mut ku sille päälle satutaan ni kyllä sitä riittää sit ihan urakaksi asti :D
 
Tillu minkälaisella annostuksella aloitit tyoksiinin oton ja miten sitä on notsettu. Mäkin sain nyt rv 8+2 tyoksiinin arvoilla TSH 2,6 ja T4V 12. Lääkäri oli sitä mieltä ettei kauhian paha ole, mutta ei siitä haittakaan ole jos ottaa tuohon tukemaan lääkityksen (kun on tuo km:kin takana). Nyt sitten jännittää ehtiikö tyroksiini vaikuttaa ettei taas menisi kesken tämäkin. Pläääh.

Mulle siis määrättiin aloitusannokseksi 3 lasten tabua, joka musta o aika paljon. Ajattelin nyt kevyesti aloittaa yhdellä.
 
Mun annostus on nyt pari kuukautta ollu 2 lastentabua, eli 50 mikrogrammaa. Mun lähtöarvot oli tsh 2,3 ja t4v 11 ja nyt oli kontrolliverikokeet. Arvot nyt tsh 1,73 ja t4v 15,13 ,eli huimasti parannusta. Huomenna on sisätautilääkärille aika ja katellaan, et pitäskö annostusta muuttaa.
Aikaa menee noin 3 viikkoa, et se thyroksiini alkaa noihin veriarvoihin vaikuttamaan.
 
Täällähän ollaan oltu ahkerina!;)

Naive88: Mulla oli viikkoja kasassa 7+1 eli aikaisessa vaiheessa.


Nyt ois vuoto ohi, ja lupa ois aloittaa uusi yritys. Ukko haluais, itseäni epäilyttää. Kyllähän sitä halua ois mutta uskaltaakohan tässä ottaa riskiä, jos kroppa ei oliskaan vielä valmis.

Kai pitää heittää pois synkät ajatukset ja pelot.
 
Huomenta! Lääkärissä käyty. Pallolle ei mitään selitystä? Ultraaminen kertakaikkisen turhaa,kuulemma? Terolutit tulee ensi kierrossa mukaan, epäili limakalvojen paksuutta (yleensäkkin,kun papa otettiin niin rupesi veri tirskumaan) ja sanoi että saattaa olla myös kkm syy,ei ole ollut kalvoja mihin sikiöillä olis ollut mahdollisuus tarrautua 9kuukaudeksi. No,nyt sit odotellaan ja katsotaan. Hieman on kyllä turhautunut olo.
 
Memelisa kyllä toi mun mielestä on ihan normaalia, että ovisplussa näkyy kahtena päivänä testissä. Tuola toisessa kuumeiluketjussa oli just puhetta vähän aikaa sitten, kun muutamat oli saanu CB:n digiin hymyn kahtena päivänä peräkkäin. Ehkä se on vaan merkki vahvasta oviksesta? Jos kolmantenakin päivänä näkyy vielä plussaa, niin siinä vaiheessa suuntaisin katseen kaupan raskaustestihyllyyn ;)

syysmyrsky siis se lääkäri ei ultrannut ollenkaan? Miten mulla on sellanen käsitys, että kohdun limakalvon paksuutta ei voi arvioida/mitata muuta kun ultralla. Eli oishan siinäkin ollut sille lääkärille syytä ultraukseen! Ja luulis, että niiden sun tiputteluvuotojenkin takia ois ultrannut, että näkee onko kohtuun jäänyt jotain. En siis tarkoita kritisoida mitenkään syysmyrsky sua vaan noita lääkäreitä! Tuntuu käsittämättömältä noi lääkäreiden touhut. Ihan kun ne haluis vaan päästä mah. nopeasti ja vähällä työllä potilaista eroon :kieh: Kävitkö sä julkisella vai yksityisellä?

Alpa onnea vuodon loppumisesta! Nyt vaan yritys käyntiin, jos siltä tuntuu! Niinhän sitä sanotaan, ettei raskaus ala, jos kroppa ei ole siihen valmis, eli toipunut km:sta.
 
Viimeksi muokattu:
Syysmyrsky Melkoinen masu kyllä. Onpa kumma kun ei ultrannu lääkäri??

Memelisa Pidän peukkuja!!


Nyt rupee pinna palamaan,kun mekat loistaa poissaolollaan!! Ihan oikeesti,ma iltana laitoin vikan lugen. Eilenkin vuoteli jotain vaaleen haaleen harmaanruskeeta illalla. Itseasiassa melko paljon,pikkuhousunsuoja peittyi siihen kokonaan..Sorry tarkka selostus.

Siis mikähän mättää kun lugesteronin pitäs tukee keltarauhasta ja pitää siten tuhru poissa. Mulla se kuitenkin tuli,mutta nyt niitä menkkoja ei kuulu,eli luget siis pitää kumminkin menkat poissa muttei tuhruja?? :headwall:
Voipa olla etten kovin montaa kiertoo lugeilla kokeile,naama vaan kukkii ja tuhru silti vaivaa..
No huomenna ois sit kp 28/27 eli jospa ne menkat alkas huomenissa,pysys kierto normaalissa.

*muoks* Lämmöt vielä 37. Aloin jo puoliks toivoa tuhrun olevan kiinnittymisvuotoa,kun nipistelyä tuntui maanantaina. Nyt sitten aatteli että jos kiinnittymisvuotoa tullu vasta kp 25,niin se nega testi oli liian aikaseen tehty...No maanantaina sit testaan ellei oo täti tullu.
Mut sanokaan nyt että toivon turhia!!
 
Viimeksi muokattu:
Joo sen käsityksen mäkin sain et pitäis vähä tarkemmin tutkia mutta hän teki papa näytteen ottamisen yhteydessä tällasen diagnoosin. ihan julkiisella kävin ja taidanpa varata vielä ajan yksityiselle ja sanon heti puhelimessa et mut sitten ultrataan piste.
 
:'( Minä olen nyt aivan sekaisin. Minulla alkoi kamala kipu viime torstaina ja aloin sitten pe vuotaa ruskeaa vuotoa ja parina päivänä tuli hiukan kirkastakin ja vieläkin vuodan... Tein molemmat testit sekä raskaus että ovis ja molemmissa olen näkevinäni viivan, mutta en oikein usko että olisin raskaana kun juuri olin siellä lääkärissäkin ja silloin todettiin se monirakkulaisuus... Kaveri onneksi sanoi että katsotaan testiä sitten kun hän tulee, että näenkö ihan omiani vai onko kuitenkin taas... Menkat on siirretty pillereillä lääkärin kanssa sovitusti ja lääkäri puhui parin päivän tiputtelusta, mutta tämä on jo liikaa...6 vuotopvä ja menkat pitäisi tulla vasta kun lopetan pillerit ja tänään otin viimeisen...
Anteeksi sekava teksti, mutta olen itsekin sekaisin tästä....
 
Memelisa - itselläni juurikin sama tilanne: O-testissä eilen ja tänään vahva viivanen(tänään hippusen verran ehkä vahvempi)mutta eilisen katsoin kyllä JO O-plussaksi!

Lulenpa, että se O-testi näyttää tällehin päivää vahvaa viivaa(=)naamaa)koska munarakkula iiiiihan puhkiamaisillaan.
Miulla siihen menee yleensä 12-24h..ei niin pitkään kuin 36h tai jopa - 48h.
 
mamakone dippaappas huomen aamulla uudemman kerran R-testi..jos siinä punertavaa viivasta näkyvillä, saattaa raskaus olla kyllä aluillaan.
En usko ovikseenkaan sen reagoivan, koska siun O-testissä ei mitä ilmeisemmin ollut vahva se viivanen?

Jaksuja:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
TORSTAI 12.5.2011


HAAVEISSA ESIKOINEN



lemonade................KM 03/11............................KP 5/
syysmyrsky..............TM 04/08, KM 02/11............KP 15/36
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10.......KP 15/26-30
Gabrielle..................KM 02/11............................KP 18/31
Sanmar82................KM 05/10, 09/10, 12/10........KP 19/27-28
LeenaT....................KM 12/10, 03/11...................KP 22/27-28
Memelisa.................KM 03/11.............................KP 22/?
Tipetsu....................KM 08/10, 10/10..................KP 27/22-27
KatieSadie...............KM 02/11............................KP 48/28-31
Katie85....................KM 11/10
Epa_88....................TM 04/11
Padmerine...............KM 11/10, 04/11
Naive88...................KM 04/11
maikkuliini...............KM 10/10
Alpa.......................KM 05/11



HAAVEISSA TOINEN



Imoen..................KM 10/09, 01/10........................KP 4/26-30
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10..........................KP 5/
Too-ticki..............KM 05/08, 03/11.........................KP 17/28?
ElinaMaria..........RK 01/08, 02/11...........................KP 27/28
Mamulis..............KM 07/10
Äiti minäkin.........KM 04/11
kiken..................KM



HAAVEISSA KOLMAS



Champion.........KM 04/10, 09/10..........................KP 12/26-30
Nuunuu78........KM 03/10, 08/10...........................KP 40/25-30
mammuzki.......KM 03/11, 04/11
Sandemar........TM 11/10, KKM 02/11



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10...................................KP 34/25-28


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10................................KP 6/28
mamakone...............KM 06/10, 03/11


HAAVEISSA KUUDES


sonsku..................KM 11/00, 02/04, 02/11...............KP 4/28-30
Sinderella..............TM 05/04, KM 05/07,12/10..........KP 17/29





TAUSTALLA:

An-nie, Danjuska, Bianca



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86



 
:cool: Minäkin tulin plussapuhuria puhaltelemaan tuolta plussapuolelta. Nyt antakaa isännille kyytiä. Kyllä se siitä :heart:

Hitsin vitsi, vieläkin epätoivoinen odotusolo ja jännittää koko odotus ja tämä itselleni niin tärkeä ryhmä on edelleen pop! Käyn aina täällä lukemassa kuulumisianne ja toivomassa että nopeasti kahta viivaa pukkaisi joka mimmille!

Hitaasti aika matelee ohti np-ultraa jossa viimeksi kkm todettiin. Tämä kauhun hetki 3.6.
:wave:


Viena ja 8+3
 
Heips :wave:

Täällä myös yksi, ketä esikoisesta unelmoi.
Yhden enkelilaposen menetin 26.3. viikoilla 15+3, ja toinen munasarja vietiin siinä samassa rytäkässä.. Syytä en tiedä vielä miks raskaus meni miten meni, enkä oikein tiedä mikä oli vikana. Oliko tuplakohtu vai normaalissa kohdussa ihosarvi, jossa sikiö olisi kasvanut.. Selvinnee kesäkuussa, jälkitarkastus sillon.

Eniweis.. Tässä sitä nyt ollaan..
En ihan kevääksi kyllä plussaa saa, joten entiiä oonko ihan oikeilla apajilla :ashamed:
Uutta saa alkaa yrittämään viimeistään heinäkuussa, kuulemma.. ehkä..
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Emby Pahoittelen syvästi menetystäsi. Itselläni syntyi enkelityttö 7.4. rv 19+3, mutta oli ollut jo kolmisen viikkoa menehtyneenä... Napanuoran puristuma tarkentui virallisksi kuolinsyyksi.
Emmeköhän me tästä taas kesä-plussaajiksikin muututa jossain välissä. Vähitellen ja pienin askelin eteenpäin!

Nyt tarvitsisi kipeästi apua!!!!!
Eilen jälkitarkastuksessa lääkäri näki kohdussa jotain epämääräistä nestettä. Samalla hän näki, että olen ovuloimassa viimeistään lauantaina. Otti papa-kokeen, joka tietty voi myös jonkin verran vuotaa, mutta nyt olen vuotanut lähes kuin niukoissa kuukautisissa!!!!
Meinasin, jotta lähtiköhän tuo kohdussa oleva neste (vertako?) liikkeelle ovuloinnin alla, vai mitä hemmettiä tämä nyt oikein on.. Pelkään hyvän munasolun huuhtoutuvan mukana, kun en tuota fysiologiaamme oikein hallitse.. Mutta jos lääkäri arvioi ovulaation pe-la, niin eikai se nyt vielä sieltä seilaa mihinkään...???
 
varmaa pitäsi tilata ovistestejä kerta kierto on niin sekaisin.. kp5 nyt ja nivusta jomottaa.. :O MITÄ IHMETTÄ! kävi jopa mielessä että jospa olenkin raskaana vaikka menkat tulikin.. kun ei ollut niitä kipuja.. en vaa jaksaiskäydä ostaa testiä turhaankaan..
 
Voij eeei Missa-76! Kauheeta! :|
Ei voi käsittää miks tällasta tapahtuu.. Ja mitä enemmän tätä miettii ja ettii tietoa ja vertaistukea, tulee sellanen olo, että tää on lähestulkoon melkein syntiä ja hiljaa pitäs vaan olla..

Mut eniweis.. Siis.. eikai se ovulaatio seilaa mihinkään, niinkö, vaihähtäh? :cool:
Hih.. mmuuuttoooi.. eihän sulla nyt menkkojen pitäs olla jos kert ovuloida pitäs, joten eihän se..?
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Emby^! Pahoittelut menetyksestäsi.

Syysmyrsky Pidän peukkuja!!! b :) d


Täällä vihlonut tänään tosi kovasti oikeelle alamahaan. Mitähän se meinaa,kun oikea munasarja ihan hilhainen ja tosi pieni. Laparoskopiassa poistettiin siitä 7cm endometriooma,joka tod.näk. syy siihen miksi se ei enää toimi. Mutta kun tätä nykyä sitten ovuloin vain vasemmalta puolelta,niin luulis nippailujen olevan vasemmalla,siis keltarauhanen surkastuu. Kun eikös se niin ole että sieltä mistä ovuloi,muuttuu rakkula keltarauhaseks ja surkastuu sitten pois ja menkat alkaa??
Tosi kovaa oli ja pitkään kesti ja monia monia pistelyjä. Samoin tissejä vihloi. Samaan aikaan kuvotus aalto. Pöksyyn vuotelee vain vaalean ruskeaa,ei niinkuin normaalia tummaa ruskeeta tuhrua..Ja normit pms oireet puuttuu,paitsi silleen semisti v*tuttaa kaikki..:ashamed:

Meinasin ostaa testin,mutta taitaa olla turhaa.

-Turhautunut Tipetsu-
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä