Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

@Minji Eipä juuri ole (n):(

Järki lähtee kohta näiden testien kanssa, ylin tehty tänään iltapäivällä. Aikaisemmissa raskauksissa tullut heti selvä plussa eikä ole tarvinnut sen jälkeen tikuttaa niin en nyt jaksa uskoa tämän raskauden jatkumista. :( Ostin yhden viikkonäytöllisen diginkin kaappiin, mutten tiedä viitsinkö kuluttaa sitä.. tänään olisi kait 4+2.
IMG_20181129_185022.jpg

Testit tehty siis alhaalta ylös su,ma,ke,to aamu ja to ip
 
Viimeksi muokattu:
@Hannaah kyllähän tuo vahvistunut on (y) ootko aikasemmissa raskauksissa käyttänyt eri merkkisiä testejä? Onko noi pc:n liuskoja? Itellä ainakin pc näyttää myöhemmin kunnon vahvaa plussaa esim. apteekin oma näyttää paljon aikasemmin..
 
@Ninnu118 Kiitos. Kirjoitin vähän epäselvästi niin tarkennan vielä, tarkoitin siis että aiemmin testiin piirtynyt heti testiviiva ennen kontrolliviivaa ja vahvana. Nyt tämä plussa tulee kyllä, mutta ensiksi tulee testiviiva ja hetken kuluttua piirtyy kontrolliviiva eikä ole läheskään yhtä vahva kun aikaisemmissa raskauksissa on ollut (n) Pitäisi osata iloita vain tästä plussasta ja lopettaa koko testaaminen, mutta ehkä ne aikaisemmat ikävät kokemukset nyt jättänyt tunteen ettei tämäkään raskaus onnistu :unsure:

@kosmo Olen aikaisemmin käyttänyt rfsu:n liuskoja ja olen niitäkin tehnyt pari kappaletta, viimeksi tänään eikä antanut noinkaan vahavaa viivaa kuin tuo pc. Ovat siis pc:n liuskoja tosiaan. Mutta toisaalta helpottava kuulla, että ei ole antanut niin herkästi vahvoja viivoja nämä, itse en ole aikaisemmissa raskauksissa näytä käyttänyt.

On tämä ihmismieli tosiaan niin ihmeellinen kun ensin odottaa sitä plussaa ja sitten kun tulee plussa niin nyt masentelen näitä viivojen vahvuuksia. Jos viivat vahvistuvat niin sitten panikoin kaikkea muuta. :confused:
Ehkä pitäisi tehdä vaan nyt lähipäivinä se digi ja antaa sitten testailun olla. Kaikki menee hyvin jos on mennäkseen :)
 
@Ninnu118 Kiitos. Kirjoitin vähän epäselvästi niin tarkennan vielä, tarkoitin siis että aiemmin testiin piirtynyt heti testiviiva ennen kontrolliviivaa ja vahvana. Nyt tämä plussa tulee kyllä, mutta ensiksi tulee testiviiva ja hetken kuluttua piirtyy kontrolliviiva eikä ole läheskään yhtä vahva kun aikaisemmissa raskauksissa on ollut (n) Pitäisi osata iloita vain tästä plussasta ja lopettaa koko testaaminen, mutta ehkä ne aikaisemmat ikävät kokemukset nyt jättänyt tunteen ettei tämäkään raskaus onnistu :unsure:

@kosmo Olen aikaisemmin käyttänyt rfsu:n liuskoja ja olen niitäkin tehnyt pari kappaletta, viimeksi tänään eikä antanut noinkaan vahavaa viivaa kuin tuo pc. Ovat siis pc:n liuskoja tosiaan. Mutta toisaalta helpottava kuulla, että ei ole antanut niin herkästi vahvoja viivoja nämä, itse en ole aikaisemmissa raskauksissa näytä käyttänyt.

On tämä ihmismieli tosiaan niin ihmeellinen kun ensin odottaa sitä plussaa ja sitten kun tulee plussa niin nyt masentelen näitä viivojen vahvuuksia. Jos viivat vahvistuvat niin sitten panikoin kaikkea muuta. :confused:
Ehkä pitäisi tehdä vaan nyt lähipäivinä se digi ja antaa sitten testailun olla. Kaikki menee hyvin jos on mennäkseen :)


Kuvassa on muutama tikku, jotka testattu 4pv ekan plussan jälkeen. Edellisenä päivänä sain erittäin selvän viivan jo cb:n earlyyn ja seuraavana päivänä digiin 2-3. Testeihin piirtyy tosi erilaisia viivoja ja eri vahvuisia. Täällä ei ainakaan ole mitään merkkejä keskenmenosta ja nyt rv 6+5 menossa. Toki itsekin edelleen aralla mielellä edellisen tuulimunaraskauden vuoksi, mutta sitä ei voi millään tietää ennen ultraa, koska siinä hormonit nousee ihan normaalisti, joten on vaan odotettava ja toivottava parasta.
 
@Marlen Toivotaan parasta!! Ja joo, kurjaa että joutuu niin pitkään olemaan epätietoinen. Mutta ihanaa että kaikki ainakin näyttäisi sujuvan hyvin (y)

Tätä on varmaan kysytty ennenkin, mutta kyselenpä taas:) Onko teillä ollu raskauskierrossa jotain selvästi erilaisia merkkejä kun muulloin? Mulla sillon kun tulin raskaaksi oli rinnat tosi kipeet heti ovulaation jälkeen mikä oli poikkeuksellista mulle. Nyt sit kokoajan tunnustelen rintoja että kuinkas arat ne nyt on.. Viime kierrossa ei ollu yhtään kipeet, nyt on vaan vähän ja siitä tulee heti fiilis että ei varmaan tärpännyt taaskaan :( Mutta siis mistähän se johtuu että toikin vaihtelee? Tarkoittaako se että jos on tosi kipeet niin on paljon jotain hormonia tai jos ei kipeet niin vaan vähän hormonia? Vai voiko tollasta päätellä? Loppujen lopuksi kai tässä vaiheessa (dpo6) ei vaan voi vielä tietää..
 
@Hannaah kyllä tossa musta hyvää vahvistumista on ! Mulla pc anto ensin haaleita mut sit yhtäkkiä pärähti tasavahvat.

Tänään testannu pc nega. Eli odottelu jatkuu. Ehkä alan kallistumaan siihen, että ovis tosiaan oli sitten viime sunnuntaina. Tavallaan ei se olisi ihmekkään, että kierto olisi sekaisin. Viivat kuitenkin haalistuivat heti sen jälkeen. Limoja en tosin bongannut. Piina jatkuu siis. Ilalla oli ihan selkeät menkkajomot ja menin ottamaan buranan.. tänää voisi olla dpo 5 joten toivottavasti ei nyt yksi burana pilaa mahdollista kiinnittymistä?

@Pihlaja36 mä en raskauskierrossa tarkkaillut itteäni ollenkaan, mutta nyt mulla on ollut tosi turvonneet rinnat ja arat nännit tän viikon. Ja jos siis ovis oli su niin ehkä johtuu siitä..?
 
@Pihlaja36 Mulla oli viime kierto plussakierto, joka meni heti kesken, kun menkat olivat n. 1 päivän myöhässä. Muihin kiertoihin poikkeavaa oli kirkas verinen vuoto, jota tuli ennen menkkojen alkua. Yleensä menkat alkaa ruskealla tuhrulla, jota voi tulla n. 3 päivää. Nyt tuli kirkasta vuotoa, jota luulin menkoiksi, laitoin tamponin, mutta sitten vuoto loppuikin vielä pariksi päiväksi. Tätä ei ole ennen tapahtunut. Tarkkoja kiertopäiviä en osaa sanoa, mutta tuo kirkas vuoto tuli kuitenkin vasta vähän ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Ehkä se oli myöhäinen kiinnittymisyritys. Ovulaatiokin on voinut olla aika myöhään, koska testit näytti plussaa 4 päivää (veikkaan, että minulla on ovulation/keltarauhasen kanssa ongelmia, koska tuhrua tulee aina ennen menkkoja).

Rinnat olivat myös kipeät ja turvonneet, mutta niin ne ovat usein muulloinkin ennen menkkojen alkua. Omalla kohdalla tulkitsen niin, että rintojen kipeytyminen johtuu keltarauhasen toiminnasta ovulaation jälkeen. Poikkeavaa plussakierrossa oli myös se, että rinnat pysyivät kipeinä vielä menkkojen eli keskenmenovuodon jälkeen n. viikon ajan ja myös raskaustesti näytti silloin edelleen positiivista. Eli loppupeleissä en tiedä, mistä rintojen kipeytyminen juuri siinä kierrossa johtui.
 
@Pihlaja36 Piti tulla vielä lisäämään kaikkein erikoisin oire, jonka huomasin, nimittäin alavatsalla tuntui ennen menkkojen alkua "kuplintaa", kuin pieniä ilmakuplia olisi liikkunut ihoa vasten. Se ei kuitenkaan kutittanut vaan tuntui enemmän sellaisena väreilynä. Ei ihan elohiireltäkään tuntunut. Tuli myös sellaista jännää sisäistä kuumotusta alamahassa ihan pienelle alueelle, joka meni aina pois. En osannut ajatella niitä raskausoireiksi, mutta nyt jälkikäteen olen ajatellut, että on ihan hyvin voinut ollakin.
 
Itse oon tän kierron mittaillut lämpöjä heti herättyä. Mä ajattelin, että limat ei välttämättä kerro mitään, mutta lämmöt ainakin. Tänään kp 17. WomanLog näyttää ovista sunnuntaille. Seuraillaan..
 
@Pihlaja36 mulla ei varmaan ollut mitään ihmeellistä oiretta. Itse ajattelen varhaisten oireiden olevan kehon valmistautumista mahdolliseen raskauteen, sillä siihenhän se joka kuukausi valmistautuu, kävi sitten miten kävi. Kiinnittymisen jälkeen toki voi alkaa jo oikeita raskausoireita ilmaantumaan.
 
Yritin muistella aiempia plussakiertoja, ja ite muistan kiinnittäneeni huomion tunteeseen että jotain valahtaa housuun (ajatuksella että menkat alkaa) mutta kyse ollutkin vain normaalia kiihtyneimmistä limoista. Muuta eroa ei ole ollut :alien:
 
@Marlen Tämäkin kuva vähän huojensi oloa :rolleyes: Pitää nyt ottaa positiivinen mieli eikä liikaa murehtia tulevaa. Ja ihanaa, että teidän raskaus sujuu hyvin, olenkin miettinyt millä viikoilla jo olet:love:

@tylleröinen_21 Jos ei ollut raskaudesta kyse, niin sitten toivotaan, että ovis oli nyt myöhemmin vasta ja plussa tulisi tästä kierrosta :)

@Pihlaja36 Itsellä edellinen raskaus oli ainut, jossa rinnat oli kipeät jo ovulaatiosta lähtien. Nyt tässäkään plussassa ei ollut mitään tuntemuksia rinnoisaa, nyt parina päivänä vähän tulleet aroiksi. Itseasiassa tuntuu, että itsellä näissä kaikissa neljässä raskaudessa ollut vähän erilaisia oireita. Joten älä suotta huolestu, plussa voi hyvinkin silti tulla :rolleyes: Itsellä kyllä oli jonkin verran tuntemuksia ennen plussaa ja jotenkin osasin odottaakin sitä. Se kuiva kausi tosiaan jäi kokonaan pois ja ovulaatiosta lähtien tuli koko ajan paljon valkovuotoa. Kauhea palelu oli myöskin koko ajan ja on edelleen ja lämmöt ovulaation jälkeen oli 36,6-36,8 ja parina päivänä ennen plussaa 36,8-37,0. Päivälämpöjä kylläkin kun en aamuisin muista juuri mittailla. Myöskin mahassa oli paljon erinäisiä tuntemuksia ja vihlaisevia tuntemuksia ylös noustessa. Ravaan normaalistikin usein vessassa, mutta tuntuu että ennen plussaakin ravasin jo vielä useammin. Kauhea jano myös koko ajan ja nenä aamuisin ihan tukossa. Näitä oireita oli siis ennen plussaa, en tiedä oliko osa kuviteltuja, mutta plussa kuitenkin tuli :ROFLMAO:

Sitten taas omaa napaa. Tein eilen aamulla sen digin, näytti 1-2 vaikka olisi kyllä voinut jo 2-3 näyttää. Pc:n testi näytti hieman vahvistuneen. Odottelua nyt vaan kuinka käy.
 
Mulla oli siis haamuplussa kp 30 ja samana päivänä alkoi vuoto illalla. Vuoto oli tavallista menkkavuotoa. Seuraavalla viikolla plussa vahvistui 7 kp (testasin, koska rinnat edelleen kipeät). Vuoto oli jo muuttunut ruskeaksi tuhruksi. Tämän jälkeen alkoi taas uusi, yhden päivän kestänyt verinen vuoto kp 11 ja plussa oli haalistunut. Nyt ajattelin, että vuotaa loppuun ja plussa lopukta häviää.
Tänään, kp 23 plussa oli taas vahvistunut (tein testin samalla testillä).
En kestä tätä epätietoisuutta! Miten voi heti alussa kesken mennyt näkyä vielä plussana? Maanantaille on onneksi ultra varattu yksityiseltä...
 
Viimeksi muokattu:
@MonaLisa33 ettei vaan ois kohdunulkonen raskaus, tosin siinäkin viivat pitäis olla tummemmat kun haamuilua vaan (tosin haamuilu ei pois sulje sitä!) Ja siis just ton takia tuli mieleen, kun viivat haalistuu ja tummuu. Mulla oli keväällä KU ja siinä on hyvin tyypillistä että hcg sahaa ylösalasylösalas. Vuorokauden välein otetut arvotkin oli ihan mitä sattuu ja tuo vuoto. Mää vuodin sillon tiputtemalla kauan.
 
@MonaLisa33 Mä uskon, että kaikki on hyvin (y)

Mulla on nyt toista päivää vihlonut ja särkenyt alamahaa. Itseasiassa nyt tuntuu jo selkeästi kipeältä alamaha.Ovista tekee ilmeisesti, ainakin lämpöjen puolesta. Vielä, kun sais miestä suostuteltua tosi toimiin.
Mä kävin perheneuvolassa ja neuvolalääkäri kirjoitti mulle verikokeet, jossa katotaat hormoonit ym. Että ainakin sen suhteen on edistystä. Toki mä toivon, että tästä kierrosta jo tärppäisi, mutta jos ei niin ainakin on tutkimuksia tulossa, et tiietään missä mennään.
 
Minä täällä taas :unsure: tänään ollut menkkamaisia kipuja ilman sellaista repivää tunnetta. Jos ovis viime su, nyt mentäis dpo 7. Mittasin äsken huvikseen lämmön ja antoi 36.8. Normaalisti mulla jotakin 36.5. Eli eikös tämänkin kielisi siitä, että ovis on tapahtunut ? Täytyypi mittailla ensi viikko ja katsoa miten se elää. Tosin aamullahan se mitta pitäisi kai ottaa... Toki toivon, että nämä menkkakivun tyyppiset olisivat kiinnittymiskipuja.... :notworthy::whistle:
 
@tylleröinen_21 Mulla on ihan sama juttu! Ollu eilen ja tänään vihlontaa ja paineen tuntua alavatsalla ja rinnat kans kipeytymässä enemmän. Ja jotenkin herkällä mielelläkin, melkein kaikki itkettää. Myös valkovuotoa on vaikka ei pitäis. Kyllä toi sun lämpö vaikuttais että on ovis jo ollut (y)
 
Kyllä ne mun tuntemukset vain paikkansa pitivät :love: lauantaina illalla haalea plussa ja tänään aamulla testattu kunnon plussa.
Viikonlopun aikana olen ehtinyt tuntea monenlaisia tunteita, en edes tiennyt että näin paljon tunteita mahtuu yhteen ihmiseen :ROFLMAO:
Eikä tämä ole mitään mitä olin kuvitellut.
Ajajttelin, että tottakai tulen jännittämään seuraavaa raskautta, mutta se tunne kun tajusin että kaksi viivaa tuli, oli enemminkin järkytys :cry:
Siis toki olen onnellinen ja häkeltynyt, paniikissa ja vaikka mitä.
Mutta ensimmäisenä ajatuksena mielessä kävi, miten kestän sen toistamiseen jos nytkin käy niin ja siitä se itku sitten alkoikin :cry: olen itkenyt joka välissä :ROFLMAO:
Mutta eiköhän nämä tunteet tästä tasaannu jossain vaiheessa ja yritän toki rauhottaa itseäni, mutta välillä paniikki ottaa vallan, puoliväli on niin kaukana tulevaisuudessa vasta..
Mutta päivä kerrallaan ja toivon todella, että tämä vauva kotiin saakka saataisiin :barefoot::love:

Toivon teille muillekin plussia mahdollisimman pian, älkääkä antako periksi. Jossain vaiheessa tämä kaikki palkitaan :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Minji

Yhteistyössä