Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

@Apustaja tämä on ihan hyvä paikka purkaa olojaan. Eikä niin haittaa vaikka tosiaan olisi yksipuolistaki keskustelua, jos siitä tulee parempi mieli edes vähän, niin hyvähän se vaan on.
Ja me olemme kaikki kokeneet sen, joten voi sanoa melekin mitä vaan ja kaikki ymmärtää.
Ei näiden asioiden kanssa kannata jäädä yksin murehtimaan, apua on kuitenkin monella taholla saatavilla.
Itse olen vähän sellaista lakaistaan ongelmat maton alle tyyppiä. Mutta kesällä tuli kyllä miehen kanssa puhuttua kkm jälkeen paljon asiasta, pakkohan se oli.
mutta äkkiä se meni siihen, että mahdollisimman nopeasti vaan uutta vauvaa alulle. Että se tyhjiö on täytettävä. Ja sitten keskitinkin ajatukseni enemmän vauva projektiin.. Ja yritin vain unohtaa koko asian. Ei ehkä paras tapa käsitella asiaa..

@Karvakorvat mä oon aina ollu sitä mieltä, ettei sillä millä viikoilla km/tm/ku todetaan ole mitään merkitystä omien tunteidensa kanssa.
Jokainen alkaa heti plussattua kuitenkin ajatella vauvaa ja tulevaisuutta :love:
Joten kaikki tunteet on sallittuja oli aikaa kulunut viikko, kaks, viis tai se 20 :cry: Mutta kyllä se olo on juurikin niin tyhjä sen jälkeen, sekä vihainen itselleen. Vaikka mitään itse ei sille voi jos km saa.
Mutta niin sitä vaan alkuun itseäänkin syyllistää..

Täällä edelleen elellään epätietoisena :whistle: muistin maanantaina väärin että kk pitäisi alkaa keskiviikkona. Se olikin tänään. (Ei ole vielä alkanut) eli maanantaina tein illalla testin joka oli tietysti nega. Ja harmittelin sitten sitä, mutta sitten tajusin että kp 25 ei oo mulla koskaan näyttänyt plussaa aamullakaan, jos oon tehnyt malttamattomana, niin tuskin nytkään olisi näkynyt päiväpissasta, mutta kp 26/27 oon saanu haalean haalean plussan aamulla ainakin esikoisesta. Joten päätin jäädä odottelemaan josko ne kk alkaisivat. Ei tosiaan vielä ainakaan. Huomenna ajattelin käydä ostamassa testin, sen pitäisi jotain jo näyttää, jos on näyttääkseen. Tänään siis kp 28. Ovulaatiosta ei tietoa, mutta yleensä se on mulla kp 11-17 välillä ollut.
 
Viimeksi muokattu:
@em85 Toivotaan parasta että plussa olisi tuloillaan! ❤

Uskon myös siihen, että ei ole niin suurta väliä sillä että millä rv:llä km tulee ja onko kyseessä tuulimuna, kohdunulkoinen, rypäle- vai normaali raskaus. Pahalta se tuntuu joka tapauksessa, jos raskaus on toivottu. Kohtukuolema sitten taas varmaan aiheuttaisi niin kauhean tuskan että sitä en varmasti voi nytkään käsittää. Mulla ei ollut aiemmin ylipäätään mitään käsitystä siitä, miten suuren surun ja tuskan keskenmeno aiheuttaa. Onkohan tässä keskustelussa mukana muuten ketään fb:n elokuisten ryhmän puolelta? Sielläkin useampia keskenmenoja oli ja tunsin pahaa mieltä ja surua kaikkien km kokeneiden puolesta, mutta en ymmärtänyt miten isosta asiasta on kyse ennen kuin itse sen koin.

On: tein eilen raskauskeijun herkät ovis- ja raskaustestiliuskat. Rt oli jo nega! Ehkä oikein tarkkaan tihrustamalla näkyi joku varjon häivähdys, mutta ei siinä edes väriä enää erottanut. Ovistestissä oli ihan haalean haalea viiva. Tänään on kp 18 ja nyt kun noita ovistestejä tilasin niin runsaasti niin ajattelin tässä kuukautisiin asti tikuttaa. Ovikseen en jaksa uskoa että sitä heti tulee.
 
Tänään 25IU/ML raskaustestiin tuli enää hyvin haalea haamu, en varmaan luottais positiivisena. Tyhjennyksestä lukien kp15 tänään. Josko hakis vielä herkemmän testin ja viikon alkupuolella tekis sen, 4.3. kattovat kyllä vielä verestä hcg:n mut kiinnostaa liikaa tuo seurailu. :rolleyes: Mut vaikuttaa lupaavasti siltä että miun kohtu on tyhjentyny niinkun pitikin ja pian päästään uuteen yritykseen. :) Ovulaatiotesti näytti hailakkaa viivaa, tuskin tässä heti ovaria tulossa.

@Apustaja Toivotaan että se ovulaatio sieltä osuis tikkuun jo tähän kiertoon :love:
 
Nyt on se 4.5vko keskeytyksestä ja reilu 2vko kaavinnasta, testiin jää vielä pientä häivähdystä. Ja nyt on myös ehkä kp 3.

@em85 toivon, että saisit plussan :love:
 
Tänään testattu puhdas nega :mad: :cry: ja nyt siis kp 30/27 taitaa nyt vaan venyä tää kierto :( :poop: Mullahan ennen on ollut tosi epäsäännölliset kk, pahimmillaan joskus oli ilman teroluttia vain 3 kuukautiset vuodessa..
Mutta nythän mulla ei oo ollu terolut käytössä vaan oon saanu vähentämällä hiilareita kk tasan tohon 27 pv.
Joten mua ärsyttää jos nyt alkaa kierrot venyyn taas turhan pitkiks, niin ei oo sitäkään vähää mahdollisuutta tulla raskaaksi uudestaan..
No tätä tänään, toisena päivänä tuun kommentoimaan muidenkin juttuja..
 
Pahoittelut negasta, @em85! Onko sulla mitään raskausoireita?

Mä oon yrittänyt lueskella tätä ketjua taaksepäin, mutta oon edelleen ihan pihalla teidän muiden taustoista, kun mun muisti on semmonen että hyvä jos edellisen päivän keskusteluja tai nimimerkkejä muistan. Että kenellä on lapsia ja kenellä ei ja kauanko yritetty ym. Kunpa me oltais Facebookissa, siellä ois helpompi lukea eri keskusteluiden alta niitä juttuja mitä ei täältä kaiken seasta bongaa.
 
Listasta näkee ainakin iät ja yrityksen alku. Me yritetään esikoista, tärppi kävi ennen virallisen yrityksen alkua joulukuussa, mutta tosiaan oli tuulimuna. Yrityksen alotusta oon odottelin n. 2v miehen himmailujen vuoksi
 
@em85 pahoittelut negasta! Ja onpa teillä ollutkin vastoinkäymisiä :cry:

Ajattelin keskiviikkona, että josko mulla ois se kp 1 vain kahen viikon jälkeen kaavinnasta. Noh, vuotoa tuli todella niukasti sen kolmisen päivää, tänään ei vuotoa... ja tänään on ollut ihan samanlaiset kivut kun oviksessa! Vasemmalla puolella tärinäkipua ja painetta o_Oo_O
Joko mulla on kohtutulehdus tai sitten tuo vuoto oli vaan jotain ihan randomia ja vihdoin ovuloin! Äh kun on hankalaa :LOL:
 
@Karvakorvat onhan tuossa vuosiin mahtunut paljon, mutta esikoista yrittäessä oltiin vielä niin nuoria, että ajatukset saattoi keskittää harrastuksiin ja kavereihin yms.. ja olimme kavereistamme ensimmäisiä, jotka vauvasta haaveili,niin silloin ja näin jälkikäteen se aika ei tuntunut niin pitkältä vaikka siinä melekin kaksi vuotta meni.
Ja esikoisen jälkeen meillä oli aina se yksi lapsi jo,vaikka se ei poistanut toisen lapsen kaipuuta,oli siitä paljon iloa pettymysten keskellä. Ja nyt niiyä ihania palleroita on jo kolme kappaletta, joten ne auttavat paljon jaksamaan eteenpäin ja auttaa ajattelemaan postiivisesti, että vielä jossain vaiheessa meille vauva suodaan :love:

Itse aina mietin, että te jotka kohtaatte tämän kauhean surun ensimmäistä yrittäessä on jotenkin niin käsittämätöntä. Voin vain yrittää kuvitella miltä se menetys silloin tuntuu..
 
@tylleröinen_21 Päivitä ihmeessä, mie en oo missään listoilla vielä ku menny aikalailla opetellessa tätä foorumia :D Mitä tietoja siihen tarvii?

Mie täällä kuumottelen et oisko tässä peräti ovulaatiota kuitenkin tyrkyllä. :alien: Oireet viittais vahvasti siihen, sellanen vesiputous iski ja oikeelle puolelle munasarjan kohalle juilii.. Ollaan reissussa ja unohin ovaritestit kotiin, ärsyttää. Pitänee yrittää hyödynnellä nää päivät josko onni potkis.

Viivoille vahvistumisia niitä jännääville :love:
 
Laitan nyt tän tännekin, eiköhän se ovis ois tässä käsillä. R-testin vois jo melkee tulkita negaks (alempi, 10mIU/ml) ja ovistestin vois tulkita plussaks (ylempi). Tein jo tossa alkuviikosta vissiin yhen ovistestin, jotta vois sit tarvittaessa verrata, sillon oli selkeesti haaleempi :)
 

Attachments

Kirjoittelin täällä aktiivisesti vuosina 2015-2016, sinä aikana sain neljä keskenmenoa. Sitten syntyi tyttö alkuvuodesta 2017 ongelmattoman raskauden ja synnytyksen jälkeen. Nyt olen yllärinä uudestaan raskaana, ja ainakin alku näyttää lupaavalta (viikkoja tosin vasta 7+).

Sitä ajattelin vaan tulla sanomaan, että jos ei muuta syytä löydy ja keskenmenoja on toistuvasti, niin tutkituttakaa hampaanne. Siinä ei mitään menetäkään, paitsi korkeintaan vähän rahaa :) Mulla ei ollut mitään oireita ja ihan perusnätit hampaat päällepäin, mutta myöhemmin löytyi kaksi isoa tulehduspesäkettä. Oon jälkeenpäin monesti miettinyt, että se jatkuva tulehdustila saattoi hyvin olla syy keskenmenoihin... Etenkin jos tämä raskaus nyt tosiaan sujuukin ongelmitta.
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Mulla taitaa ovulaatio olla jo lähellä ovistikun viivojen vahvistumisen perusteella. Toivotaan että luteaalivaihe ois tarpeeksi pitkä, ku mulla on ollu sen kans vähän ongelmaa. Mä oon nyt ehkä vähän liian toiveikas sen suhteen, että meillä tärppäis heti uudelleen tästä keskenmenokierrosta. Toiveikas ja samalla ihan kauhuissaan siitä että jos tulisin taas raskaaksi, koska pelkään uutta keskenmenoa.
 
Mulla taitaa ovulaatio olla jo lähellä ovistikun viivojen vahvistumisen perusteella. Toivotaan että luteaalivaihe ois tarpeeksi pitkä, ku mulla on ollu sen kans vähän ongelmaa. Mä oon nyt ehkä vähän liian toiveikas sen suhteen, että meillä tärppäis heti uudelleen tästä keskenmenokierrosta. Toiveikas ja samalla ihan kauhuissaan siitä että jos tulisin taas raskaaksi, koska pelkään uutta keskenmenoa.
Tiedän tunteet, mä en ollu tikuttanu kun yhen alkuviikosta ja nyt oli pakko tuntemusten takia tikuttaa. Kyllä se plussa eilen tai olla, nyt lähteny haalentuu.
Mäkin jotenkin toivon ja odotan heti plussaa, vaikka mulla vielä sai aika kovaa kohtelua kohtu ja päälle vuoteluita miten sattuu, eli lähtökohdat ei hirveen hyvät :ROFLMAO:
 
@Karvakorvat Jospa se plussa sieltä tulisi. :love: Minä liittynen piinailemaan kanssasi reilun viikon päästä, alkuillan ovulaatiotesti oli jo melkein plussa ja ollaan talleteltu ahkerasti tänään. :whistle: Jos nyt ovulaatio tapahtuu.
 
Viimeksi muokattu:
!!!! LISTAN PÄIVITYS!!!!
@Emppuelkku , @Minji @Aileen @joulutoive @sucrine @Nonsk @Päppyrä @Pihlaja36 @Rnna @Marjusk @MonaLisa33 @Kumiankka1 @em85 @Kikkakolmas @Palleroita @jammaillen

Halutessasi jatkaa listalla, tykkää tästä viestistä. (Oikeassa alakulmassa peukun kuva)
Jos olet jo plussanut, laita sydän niin siirrän plussaneisiin.

Jos haluat listalle, ilmoita : ikä, yrityksen aloitus-aika, km/kkm/KU/TM ajankohta ja rv ja monesko yk sen jälkeen

Esim. Tylleriöinen 21, 21v., ya 5/18, kkm 9/18 10+1, yk 5 Kkm jälkeen.

Odotan vastauksia parin viikon ajan ja sen jälkeen poistan listalta ne jotka eivät ole ragoineet mitenkään mutta toki takaisin saa aina tulla jos plussaa ei vielä näy :) kirjoitella saa toki myös vaikka ei listalle tulisikaan, näin on vain vähän helpompi aina uusien nähdä että millaista porukkaa tällä on !
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon ollut hiljainen täällä, anteeksi. Jospa sitä aktivoituisi nyt. Täällä olis ovis varmaan loppuviikosta, katsotaan saadaanko hyödynnettyä. Kovasti on välillä mieli maassa kun tuntuu raskausuutisia satelevan joka puolelta.. vaikka tietenkin oon onnellinen heidän puolestaan mutta varsinkin eräs vahinkoraskaus sai itelle kyllä tunteet pintaan. Heillä on elokuussa laskettu aika niinkun meilläkin olis jos ei sitä ensimmäistä km olis tullut. :cry: Mutta ei auta kun vaan mennä eteenpäin ja toivoa että meillä kaikilla tärppäis mahdollisimman pian ja saatais nyytit syliin asti!
Ilmottaudun nyt listalle kun en aiemmin siellä ollut.

jjjessma 23v., ya 4/18, km 12/18 rv5+ ja kemiallinen/varhainen km 1/19, yk2 kemiallisen jälkeen
 
  • Tykkää
Reactions: Karvakorvat
Meitä on täällä kirjoittelemassa:


* Emppuelkku......30 v.......ya 9/17...........km 3/18 rv 12.......yk 9 km jälkeen

* Minji..................33 v...... ya 8/17...........kkm 4/18 rv 7........yk 11 km jälkeen

* Aileen...............32 v.......ya 10/16..........km 2/18 rv 7........yk 7 km jälkeen

* Joulutoive.........24 v....... ya 11/17....tm 1/18 rv 11 ja km 6/18 rv 11.....yk 5 km jälkeen

* Nonsk..............28 v.........ya 9/15..........km 9/18.................. yk 6 km jälkeen

* tylleröinen_21...21 v........ya 5/18..........kkm 9/18 rv 10+1..............yk 5 km jälkeen

* Päppyrä...........25 v........ya 1/18........ ......................yk 6 ku jälkeen

* Pihlaja36.........37 v.........ya 2/18.......km 9/18...............yk 5 km jälkeen

* Rnna................28 v.........ya 9/18.........tm 10/18 rv 8................yk 3 tm jälkeen

* Marjusk.............27 v........ya 7/18.........km 11/18 rv 9................yk 3 km jälkeen

* MonaLisa33......33 v........ya 8/18.........km 11/18 rv 5................yk 2 km jälkeen

* Kumiankka1......27 v.......ya 5/17.......km 2/18, km 5/18, kkm 12/18

* em85..............34v.......kkm 06/18 rv 19+6 ..... yk4 kkm jälkeen

* kikkakolmas.... Yk 1.....

* Palleroita... 39v......ya 6/17.......kkm12/18....... yk 2 km jälkeen

*Jammaillen …. 28v ……..kkm 12/18……..yk1 kkm jälkeen

*Karvakorvat....24v....ya 12/18.....tm 1/19 7+1....yk 1 tm jälkeen

*jjjessma....23v.... ya 4/18....km 12/18 rv5+ & varh.km 1/19.....yk2 varh.km jälkeen

*Päppyrä ....25v.... ya 1/18....KU 4/18....yk 7 KU:n jälkeen.

*Kassu93....25v....ya 11/18....kkm 2/19 rv 12.... yk 1 kkm:n jälkeen

*Apustaja, 28v....ya 6/18....kkm 2/19 rv 12+4....yk 1 kkm jälkeen

Plussanneet :love::love::love::love: :


* Ipanainen +9/18


* Ruska82........36v.... ya 5/18..... kkm7/18 rv 11..... + 9/18, yk 1 km jälkeen


* mira.flower....35v....ya 10/17....km 2/18 rv 11.......+ 9/18, yk 7 km jälkeen


* joojoo1 + 9/18


* Noups........27 v.........ya 9/17.....kkm 6/18 rv 11...... + 10/18


* Marlen....... 36 v........ya 4/18.....tm 8/18 rv 12...... +11/18, yk 3 tm jälkeen


* kosmo........34 v.........ya 8/17.....kkm 6/18 rv 19........ + 12/18, yk 4 km jälkeen


* kathii..........28 v.........ya 8/18.....km 10/18 rv 8......... + 12/18, yk 2 km jälkeen


* Kerttttu..............28 v........ya 8/18.........km 10/18 rv 7................ +12/18, yk 3 km jälkeen


* Hannaah.........................ya 5/18............kkm 8/18 rv 10, km 12/18 rv 6.........yk 1 km jälkeen


* Ninnu118..........31v.........ya 12/17..........kkm 4/18, tm 8/18.....yk 4 km jälkeen


** sucrine.............31 v........ya 12/17..........km 8/18..................+2/18 yk 5 km jälkeen

!!!HUOM!!! Koska lista oli päivitetty viimeksi yli kuukausi sitten, lisäsin jokaiselle yhden ykn lisää. Jos listassa on virheitä niin laittakaa viestiä :)
 
Viimeksi muokattu:
@tylleröinen_21 mulle voi päivittää vielä iän 34, oon kerinnyt tässä alkuvuodesti heti vanhenemaan o_O

Saa nähdä mihin ikään asti yritämme. Aluksi nuorempana ajattelin, etten tee lapsia enää 30.
Mutta kuinka ollakaan, kun viisi vuotta toista lasta tehtiin, niin se 30 tuli täyteen. Nyt tämän neljännen kohdalla aloittaessa raja oli 35, kun tiedettiin että voi mennä aikaa. Ajateltiin, että sitten me ollaan jo tarpeeksi vanhoja siinä vaiheessa vauva juttuihin..
Mutta nyt näyttää vähän siltä, että tarvii vähän vielä lisätä vuosia tuohon :ROFLMAO:

Täällä ei edelleenkään menkkoja, mutta en myöskään enää usko raskauteen. Vaan nyt jostain muusta syystä kierto venyy :poop:
Aloin nyt taas tarkasteleen ruokavaliota, vaikka siitä ei enää paljoa voi nipistää.
Mutta jos ei tällä viikolla ala, niin sitten aloitan taas terolutit hetkeksi..
 
Mun tiedot voi päivittää listalle, eli nyt on yk 5 menossa km jälkeen. Kääks!

@em85 Tosi ikävä kuulla ettet plussanukaan oireista huolimatta :(
Toivottavasti kierrot pysyy kuitenkin normaalina.

Täällä kans ovista odotellaan muutaman päivän sisään. Jos ei tässä kierrossa tärppää niin meen jonneki tutkimuksiin.
 
@tylleröinen_21 Minut voi siirtää plussanneisiin. :love: Olin pitänyt taukoa palstalta, joten tämä ketju pääsi vähän unohtumaan.

Sain plussan toissa viikolla. Viime viikonloppuna viikkodigi näytti 3+. Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin. Ultraa saa odottaa vielä 2 viikkoa. :oops:

Kovasti plussatuulia kaikille! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Minji

Yhteistyössä