Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

Piitkä aika viimeisestä kirjoittelusta mutta ahkerasti käyn lukemassa.. pahoittelut tänne ryhmään joutuneille ja onnittelut plussanneille! Itsellä marraskuussa vuosi keskenmenosta.

Miten te jaksatte? Kuukaudesta toiseen negatiiviset testit ja menkat. Tuntuu ettei oma pää meinaa pysyä kasassa. Hirveä stressi iskee aina ovulaation jälkeen joka hellittää pariksi viikoksi menkkojen jälkeen.. ja taas sama uudestaan. Itsellä todettu pco, ei oireita, säännöllinen kierto, ovulaatiotestien mukaan ovuloin mutta ei onnistu... kyllä on tähtitiedettä tämäkin homma! :/
 
Liitympä nyt minäkin tänne.. Olen kirjoitellut tuola hätähousuissa, mutta nyt tämä tuntuu oikeammalta paikalta. Tilanne siis sellainen että kolmatta lasta yritetään, tytöt 2010 ja 2015 on ennestään. Ja nyt kolmas raskaus päättyi keskenmenoon juuri. Kyseessä alkuviikkojen km, tarkasta kestosta ei tietoa koska koko kierto oli niin outo, sain siis plussan testiin kun olin aikeissa testata ovulaatiota. Testi viivat ei kuitenkaan tummentuneet ja alusta asti oli jotenkin sellainen olo ettei kaikki ole niinkuin pitää. Kahdesta aikaisemmasta tutut raskausoireet puuttuivat. Nyt tilanne se että maanantain verikokeessa hcg oli 25, kotona raskaustesti antoi jo negan.. Maanantaina alkoi tuhru vuoto ja eilen vuoto alkoi kunnolla, ja (anteeksi kielenkäyttö) helvetilliset kivut. Pahin kipu kesti noin 3h ja sinä aikana verta vaan lorisi pönttöön ja tuli isoja hyytymiä (anteeksi tarkka kuvaus). Mieli aika maassa..
Minut saa siis lisätä listaan

Haaveissa kolmas:
Hipiti / 28v / km 9/2016
 
Voi ei! :cry: Olen niin pahoillani. Ja tiedän todella, miltä tuntuu sen kolmannen epäonnistumisen jälkeen. Olo on toivoton ja se on kyllä vieläkin sitä, vaikka keskenmenosta on aikaa jo viikkoja. Elämä kuitenkin voittaa ja monet iloiset asiat auttavat jaksamaan. Jaksamisia raskaassa tilanteessa!
Kiitos Jutska! On tämä vaikeaa ja usko tulevaisuuteen ja siihen että tulee joskus se vauva on pieni mutta en anna tämän lannistaa vaan täältä noustaan.

Nyt kuitenkin pysyn palstailulta taka-alalla koska meillä seuraa nyt ne tutkimukset ja vasta ensi vuonna saa alkaa yrittämään.. Mä en edes ovuloi normaalisti ilman lääkettä joten raskautumisen mahdollisuus tänä aikana on tosi pieni..

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti plussaatte kaikki pian ja saatte vauvan syliin. Mä tulen lukemaan kuulumisia kyllä.
 
Moikka kaikille, tuun liittymään teihin tuota pikaa. Mutta ensin pikainen kysymys. Laitoin aamulla 4 cytotekkiä ja äsken ne tuli puoliksi sulaneina ulos ja kivut loppu kuin seinään. Mitä mä teen? Yritänkö työntää ne takaisin?

Pikaista apua kaipaa, EtanaLilli.
 
Moikka kaikille, tuun liittymään teihin tuota pikaa. Mutta ensin pikainen kysymys. Laitoin aamulla 4 cytotekkiä ja äsken ne tuli puoliksi sulaneina ulos ja kivut loppu kuin seinään. Mitä mä teen? Yritänkö työntää ne takaisin?

Pikaista apua kaipaa, EtanaLilli.
Hmm.. Nyt en varmaa vastausta tiedä, mutta mulle sanottiin silloin että jos 4 tabletin jälkeen alkaa kova vuoto niin 2 viimeistä kannattaa pureskella ja pyöritellä suussa..
 
Kiitos Jutska! On tämä vaikeaa ja usko tulevaisuuteen ja siihen että tulee joskus se vauva on pieni mutta en anna tämän lannistaa vaan täältä noustaan.

Nyt kuitenkin pysyn palstailulta taka-alalla koska meillä seuraa nyt ne tutkimukset ja vasta ensi vuonna saa alkaa yrittämään.. Mä en edes ovuloi normaalisti ilman lääkettä joten raskautumisen mahdollisuus tänä aikana on tosi pieni..

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti plussaatte kaikki pian ja saatte vauvan syliin. Mä tulen lukemaan kuulumisia kyllä.
En ovuloin minäkään yleensä ilman lääkkeitä, mutta Varaudu siihen, että keskenmenon jälkeen se ovulaatio saattaa tullakin ilman lääkkeitä. Minulle on pari kertaa nyt käynyt niin. Johtuu varmaan siitä, että raskauden aikana estrogeenitasot on korkealla ja siitä, että kroppa pyrkii nopeasti raskautumaan uudestaan keskenmenon jälkeen. Meilläkin on tutkimukset aloitettu ja seuraavia kuukautisia odotellaan niitten takia kohta tulevaksi.

Olen ajatellut, etten enää tee testejä enkä stressaa. Viimeistään nyt olen tajunnut, että omalla jännittämisellä tai huolehtimisella ei voi vaikuttaa lopputulokseen mitenkään. Vaikka kävisi hcg-testeissä ja tekisi tuhat testiä, niin jos raskaus on mennäkseen kesken, niin se menee. Mikään vahva viiva testissä tai lukemat mittauksissa ei takaa raskauden jatkumista. Toki ne voi jotain suuntaa antaa..

Tsemppiä toipumiseen! Elämä jatkuu ja ehkä me vielä joku päivä ne vauvat vielä saadaan. Niin toivotaan!
 
En ovuloin minäkään yleensä ilman lääkkeitä, mutta Varaudu siihen, että keskenmenon jälkeen se ovulaatio saattaa tullakin ilman lääkkeitä. Minulle on pari kertaa nyt käynyt niin. Johtuu varmaan siitä, että raskauden aikana estrogeenitasot on korkealla ja siitä, että kroppa pyrkii nopeasti raskautumaan uudestaan keskenmenon jälkeen. Meilläkin on tutkimukset aloitettu ja seuraavia kuukautisia odotellaan niitten takia kohta tulevaksi.

Olen ajatellut, etten enää tee testejä enkä stressaa. Viimeistään nyt olen tajunnut, että omalla jännittämisellä tai huolehtimisella ei voi vaikuttaa lopputulokseen mitenkään. Vaikka kävisi hcg-testeissä ja tekisi tuhat testiä, niin jos raskaus on mennäkseen kesken, niin se menee. Mikään vahva viiva testissä tai lukemat mittauksissa ei takaa raskauden jatkumista. Toki ne voi jotain suuntaa antaa..

Tsemppiä toipumiseen! Elämä jatkuu ja ehkä me vielä joku päivä ne vauvat vielä saadaan. Niin toivotaan!
Mulla ei siis oo koskaan keskenmenon jälkeen tullut ovulaatiota kun kuukautisetkaan eivät käynnisty itsekseen ilman lääkkeitä, mutta toki kaikkea voi aina tapahtua ja varaudun kaikkeen. Mulle toisaalta ihan sama vaikka raskaudun saman tien uudestaan kun en usko tutkimusten selvittävän paljon mitään mutta epäilen kovasti raskautumiseen kun toistaiseksi oon raskautunut kerran vuodessa..

Ja joo, oon sama mieltä, aivan sama onko hCG miten korkea tai kuinka vahvat viivat ovat. Eivät vaikuta raskauden jatkuvuuteen. Ensi kerralla kun raskaudun en jaksa kun tehdä ne pakolliset testit. Ultraan kyllä menen useammin koska se on ainoa luotettava keino saada selvyyttä että kaikki on hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jutska
Moikka kaikille, tuun liittymään teihin tuota pikaa. Mutta ensin pikainen kysymys. Laitoin aamulla 4 cytotekkiä ja äsken ne tuli puoliksi sulaneina ulos ja kivut loppu kuin seinään. Mitä mä teen? Yritänkö työntää ne takaisin?
Mulla myös tuli cytot ulos seuraavana aamuna kokonaisina. Kätilö sanoi, että ei haittaa kun lääkeaine on kuitenkin ehtinyt imeytyä. Mulla ei kyllä ikinä alkanut se vuoto, eli kaavintaan mentiin. Sama homma molempien keskenmenojen yhteydessä, mutta joka viidennellähän noi tyhjennyslääkkeet ei toimi kuitenkaan.

Helsingissä ainakin annetaan vain noi 4 cytotecia ilman mitään valmistelevaa lääkettä. Mitä nyt oon näistä kokemuksia kuullut niin en tiedä kuinka monella toi oikeasti riittää koko tyhjenemiseen kerralla.
 
Mulla ei siis oo koskaan keskenmenon jälkeen tullut ovulaatiota kun kuukautisetkaan eivät käynnisty itsekseen ilman lääkkeitä, mutta toki kaikkea voi aina tapahtua ja varaudun kaikkeen. Mulle toisaalta ihan sama vaikka raskaudun saman tien uudestaan kun en usko tutkimusten selvittävän paljon mitään mutta epäilen kovasti raskautumiseen kun toistaiseksi oon raskautunut kerran vuodessa..

Ja joo, oon sama mieltä, aivan sama onko hCG miten korkea tai kuinka vahvat viivat ovat. Eivät vaikuta raskauden jatkuvuuteen. Ensi kerralla kun raskaudun en jaksa kun tehdä ne pakolliset testit. Ultraan kyllä menen useammin koska se on ainoa luotettava keino saada selvyyttä että kaikki on hyvin.
Juurikin näin. Olen niin samaa mieltä. Vain ultraääniä tiheään. Nyt parilla viime kerralla en ole ehtinyt edes ultraan, kun on jo tullut kesken pois kaikki..
 
Juurikin näin. Olen niin samaa mieltä. Vain ultraääniä tiheään. Nyt parilla viime kerralla en ole ehtinyt edes ultraan, kun on jo tullut kesken pois kaikki..
Nyt toivutaan molemmat tästä ja noustaan ylös taistelemaan ja saadaan se vauva syliin saakka! Oliko niin Jutska että epäilit olevasi jälleen raskaana, onko näin?

Mulla keskenmenot eivät koskaan vuoda itsekseen ulos. En näe veren verta ja tipan tippaa ellei siihen vaikutetaan lääkkein. Keho on todella outo kun mitään ei osaa..
 
Laskin tossa mun dpo:t ja nyt meneillään dpo8

Oireita ei oo juurikasn ollu muuta kun nännien kipeys, runsas valkovuoto ja nippailut molemmin puolin.. Jos rehellisesti sanon niin ei oo kyllä hirveesti mielessä oireilut ollukkaan.

Mun isä taistelee elämästään laajan ja erittäin vakavan aivoinfarktin saaneena. Lääkärit totesi eilen, että mitään ei ole enää tehtävissä, vauriot niin suuret. Me lapset silti toivotaan et ihme tapahtuisi :cry::cry::cry::cry::cry:

Niin epäreilua ja kipeetä tekee.. :cry::cry:
 
Laskin tossa mun dpo:t ja nyt meneillään dpo8

Oireita ei oo juurikasn ollu muuta kun nännien kipeys, runsas valkovuoto ja nippailut molemmin puolin.. Jos rehellisesti sanon niin ei oo kyllä hirveesti mielessä oireilut ollukkaan.

Mun isä taistelee elämästään laajan ja erittäin vakavan aivoinfarktin saaneena. Lääkärit totesi eilen, että mitään ei ole enää tehtävissä, vauriot niin suuret. Me lapset silti toivotaan et ihme tapahtuisi :cry::cry::cry::cry::cry:

Niin epäreilua ja kipeetä tekee.. :cry::cry:
Voi Hantta hirmuisesti voimia! Kauhea tilanne enkä löydä sanoja lohduttamaan.
 
Laskin tossa mun dpo:t ja nyt meneillään dpo8

Oireita ei oo juurikasn ollu muuta kun nännien kipeys, runsas valkovuoto ja nippailut molemmin puolin.. Jos rehellisesti sanon niin ei oo kyllä hirveesti mielessä oireilut ollukkaan.

Mun isä taistelee elämästään laajan ja erittäin vakavan aivoinfarktin saaneena. Lääkärit totesi eilen, että mitään ei ole enää tehtävissä, vauriot niin suuret. Me lapset silti toivotaan et ihme tapahtuisi :cry::cry::cry::cry::cry:

Niin epäreilua ja kipeetä tekee.. :cry::cry:
Voimia Hantta!
 
Nyt toivutaan molemmat tästä ja noustaan ylös taistelemaan ja saadaan se vauva syliin saakka! Oliko niin Jutska että epäilit olevasi jälleen raskaana, onko näin?


Mulla keskenmenot eivät koskaan vuoda itsekseen ulos. En näe veren verta ja tipan tippaa ellei siihen vaikutetaan lääkkein. Keho on todella outo kun mitään ei osaa..
En epäile raskautta. Ovulaatio oli, mutta olo ihan normaali, ei mitenkään raskautunut olo. Tsemppiä toipumiseen!

Hantalle erityisen paljon jaksamista surullisessa tilanteessa!
 
Kiitos kaikille ❤

Tänään oli se päivä, kun isäni lähti taivaan kotiin. Raskasta on, mutta isä jää huolehtimaan meistä vaikkei fyysisesti olekkaan täällä.. Kädestä pidettiin viimeiseen sydämmenlyöntiin saakka. Suru on syvä, niin syvä ettei sanoja löydy..
Nyt vaan täytyy jaksaa jatkaa..
 
Kiitos kaikille ❤

Tänään oli se päivä, kun isäni lähti taivaan kotiin. Raskasta on, mutta isä jää huolehtimaan meistä vaikkei fyysisesti olekkaan täällä.. Kädestä pidettiin viimeiseen sydämmenlyöntiin saakka. Suru on syvä, niin syvä ettei sanoja löydy..
Nyt vaan täytyy jaksaa jatkaa..

Voi Hantta81, sanoja en löydä. Paljon voimia <3.
 
  • Tykkää
Reactions: Hantta81
Itsellä nyt dpo 13, nega tänään puolilta päivin 15-herkässä testissä plaah. Pahoinvointia oli alkuviikosta rajusti, huimausta myös, ne hävis ja nyt eilen ei ollu mitään oireita. Nyt rinnat kipeytyny vauhdilla ja jotain vihlasuja ollu. Myös menkkahäivähdyksiä. Otapa tästä sitten selvää. Huomenna en testaa, su aamuna sitte, ellei menkat ala ennen.
 

Yhteistyössä