Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2014

Kovin hiljaiseksi on tämä ketju käynyt. Toivon että kaikille vain on muita mielessä tai hyvät uutiset vieneet toiselle puolelle kirjoittamaan. Meille kävi niin, että 6.2. sain testiin pienen haamun. 10.2. tuo haamu oli vahvistunut kahdeksi tasavahvaksi viivaksi. Nyt tässä katsellaan miten elämä kantaa ja toivotaan että tällä kertaa meille suodaan syliin asti pikkuinen.

Voimia ja jaksamista kaikille. Ja kiitos kaikesta tuesta.
 
Täällä ainaki niin tylsä vaihe kierrosta että ei ole oikein mitään sanottavaa... Välillä vetää mielenkin matalaksi ku ehdittiin silloin joulun aikaan kertoa lapsille vauvasta ja sitten tuli se keskenmeno tammikuussa ja tuo 5 vee ei ole ihan sisäistäny sitä että se vauva ei tulekaan... höpisee sitten kaikkia vauvajuttuja aina välillä...
 
Heippa! Täällä yksi "tuulimunainen", en nyt tiedä luokitellaanko sitä edes keskenmenoksi, mutta josko teillä ois jotain ajatusta...

Itse siis rv 7+0 (viikko sitten ma) yksityisellä varhaisessa ultrassa todettiin tuulimuna, ke osastolta esilääke ja pe menin sinne lääkkeelliseen tyhjennykseen. Pieni vuoto oli alkanu jo sillo pe aamuna kotona, missään vaiheessa se ei yltynyt niin kovaksi osastollakaan kuin mihin olin varautunut, mihinkään ei koskenu... Lähtiessä vielä lääkäri ultras ja ei täysin tyytyväinen ollu kun pyysi vielä ma uudestaan ultraan ja sain yhden lääkesatsin kotiin pe iltana kotiin otettavaksi.

Ma tapaamani eri lääkäri puhui vaan 5mm (kuvittelen sen puhuvan limakalvosta?) ei mitään että onko vielä mitään "materiaalia" jääny, mut ei tarvinnu kuitenkaan kaavintaan jäädä vaan siitä sit pääsin kotiin. Missään vaiheessa vuoto ei ole ollut yhtä runsasta kuin menkoissa, mutta tietysti enemmän ja isompia mustia hyytymiä tuli tiistaihin asti. Tänään on viikko tyhjennyksestä, ja pärjään pikkuhousun suojalla...Onkohan ihan normaalia... Eikä oo koskenu mihinkää, mutta kovasti kuulostelen tulehduksen varalta jotai mahassa tuntuvia sekunnin kestäviä pistoja/kourahduksia/muljahduksia...

9.3 oon menossa vielä verikokeeseen ja 19.3 ultraan jälkitarkastukseen... Clomit odottelee, kuulema saa ottaa vasta 2.kierron jälkeen käyttöön, vaikka yksityinen ja ke eka lääkäri puhui 1.kierron odotuksesta... Onko tässä kuitenki sauma "luomu"plussaan?
 
Heipä hei :wave: Olen pitänyt tarkoituksella hiljaiseloa, minähän sain kkm rv 11+2, tammikuussa 2014. Nyt oli sitten menkat myöhässä 4 pv...oireita oli ja paljon. Tänään sitten pyysin neuvolasta läheteen labraan hcg-verikokeeseen. Nyt illalla siten sain vastauksen, hcg yli 400 :heart: Lokakuun lopulle osuu La :heart:

Jos täällä vielä joku päivittää, niin saa minut lisätä plussaneisiin. Ja mikä parasta tässä on, sain parhaimman syntymäpäivä lahjan, vaikkakin täytän vasta keskiviikkona :D

Paljon plussa tuulia teille kaikille :hug:
 
Onnea CVAD ja Elohiiri! Kiva lukea onnistumisista :)

Itse olen kirjoitellut harvakseltaan kolmekymppisten ensi kertalaisten ketjussa. Keskenmenosta on jo puoli vuotta ja mieli on enemmänkin uudessa yrityksessä. Aika on tehnyt tehtävänsä. Tosin välillä suru ja epäoikeudenmukaisuus nousee pintaan.

Enkeli30 kyllä se mitä olet joutunut kokemaan on ollut keskenmeno. Osanotto suruun!
 
Heissan kaikille pitkästä aikaa!

Ensinnäkin onnitteluhalit kaikille plussanneille, teitä olikin jo melkoinen lössi! :) Olen niin onnellinen puolestanne ja toivon, että kaikki menee hyvin raskauden loppuun asti.

Minulla oli tosiaan suolistotutkimuksia ja sain terveen paperit. Avioliittokin on hieman rakoillut ja ollaan mietitty, onko tässä enää mitää järkeä sinnitellä yhdessä. Päätimme, että on ja vastoinkäymiset tulee ainakin joskus vahvistamaan meitä, vaikka nyt vaikealta tuntuukin. Kyllä lapsettomuus ja tuo kohdunulkoinen raskaus ovat muuttaneet niin paljon elämää...

Kk-kierto on tasaantunut 26 päivään jälleen. Nyt on kp 27 menossa, eikä hirveästi menkkatuntemuksia. Olen järjettömässä flunssassa ja lämpöä on ollut neljän päivän ajan keskimäärin 37.5 astetta. Eilen aamulla tein raskaustestin, jossa jonkinlaista viivaa oli havaittavissa, mutta kyseessä on pahamaineinen Sofin testi. Viime yön laukkasin pissalla ja aamulla en jaksanut liruttaa testiin, joten huomenaamuna sitten uuden testin tekoa, jos menkat ei ala siihen mennessä. Pessimistinen asenne kyllä, kun seksiä oli hurjat 2 kertaa alkukierrosta.

Työrintamallakin puhaltelee uusia tuulia, sain unelmien työpaikan :) Nyt jos olenkin raskaana, niin tämä on kohtalon ivaa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Vadelmanlehti
Onnea plussanneille! :) tuonne keskenmenon jälkeen plussanneisiin vaan, niin pääsee jakamaan pelkojaan kohtalotovereiden kanssa :)

Lakkani, lupaavalta kuulostaa :) ja onnittelut terveen papereista!

Tämä ketju on tosiaan hiljaiseksi käynyt. Silti pitää välillä kurkistella, mitä tänne kuuluu, vaikka toivonkin, etten tänne enää palaa. Täällä siis erittäin vaivaista raskautta elellään, sattuu sinne, koskee tänne, kolottaa tuonne... :D no, kaikki vaivat otetaan, mitä annetaan, jos kaikki vaan muuten menee hyvin loppuun saakka :)

Plussatuulia kaikille! Toivottavasti liitytte pian tuonne plussanneiden ketjuun :)

Pihla 27+3
 
Ei tämä nyt taaskaan ihan putkeen mennyt. Eilen tein testin, jossa selvä punainen viiva. Kerroin sitten miehelle ja ihmeteltiin yhdessä testiä, ei siis ollut vain minun vaaleanpunaisilla viivalaseilla saatu viiva. Tänä aamuna uutta testiä kehiin ja plaaaaaaaah, eipä tuossa enää toista viivaa ole :( Olen niin surullinen ja pettynyt. Kiinnostus on puhdas nolla lähteä tutkimaan, miksi en pääse alkua pidemmälle. Nyt vain menkkoja odotellen ja yrittää pitää pää kasassa. Nyt siis kp 29/26.

Käyn välillä kurkkimassa keskenmenon jälkeen plussanneiden ketjua ja kovasti haaveilen sinne joskus pääseväni. Maybe some day... :)
 
Minä oon jo niin kyllästynyt tähän odotteluun! Kohta kolme viikkoa tyhjennyksestä ja vasta ma pääsen verikokeeseen ja vasta 19.pv sinne jälkitarkastusultraan...Vuotoa ei ole ollu 2viikkoon, eikä mitään kipuja koko aikana, pelkään silti että joudun vielä johonki ylimääräiseen kaavintaan, tai tulee joku tulehdus, siksi en oo suostunu edes petipuuhiin ennen jälkitarkastusta... Tulis vaan jo ne menkat niin pääsis tästä jo hommiin :D
 
Vieläkö ketjussa on eloa?
Joudun epäonnekseni jälleen palaamaan tänne.

Esikkoa ennen miulla oli kkm, joka todettiin vasta rv12 seulontaultrassa, kehitys oli loppunut 8+2. Sitten esikko tärppäs heti seuraavasta kierrosta, kun oli lupa tulla. Ja nyt esikko 1v4kk ja uutta lasta toivotaan. Plussa tuli reilun 4kk yrittämisen jälkeen ja tiistaina rv 6+0 alkoi ruskea vuoto ja lievät alavatsakivut. Käytiin eilen lääkärissä tarkistuttamassa tilanne, sikiökaiku löytyi vastaten viikkoja 6+1, muttei sykettä. Lääkäri painotti, että on erittäin epätodennäköistä, että sykettä enää löytyy, sanoi että pitäisi heidän laitteillaan jo näkyä ja hänestä sikiökaiku ei ollut sellainen kuin pitäisi. Laittoi ensi viikolle lähetteen gyn.polille tarkistukseen. Mikäli sykettä ei edelleenkään löydy ja sikiön koko edelleen sama, lähdetään tyhjennykseen. Diagnoosina vanha tuttu abortus inhibitus eli keskeytynyt keskenmeno.

Olo on lähinnä erittäin pettynyt, surullinen ja tekisi mieli huutaa tätä epäreiluutta kaikille, eikö kerta jo riittänyt vaan piti toistamiseenkin näin käydä? Toisaalta tämä on jotenkin helpompaa kuin ekalla kerralla, kun tietää mitä on edessä ja tietää, että myö selvitään tästä ja elämä jatkuu eteenpäin. Onneksi kotona päiviä ilostuttaa tuo meidän pieni aurinkoinen poikamme :heart:
 
Equus :hug: kysyy jo jaksamista tuollainen riepottelu. Onneksi sulla pieni jolta saat voimahaleja :)

Itselläni 4v yrityksen jälkeen eka plussa ja sittemmin km rv6. nyt ootellaan seuraavaa kierronalkua. Fiilikset aika riekaleina mut tästä ois matka kait vain ylöspäin..

Toivotaan että pääsiäinen ois myös sulle ihmeiden aikaa ja tuleva pienokaises voi hyvin. :heart:
 
Hei vaan! Täällä olisi yksi kuumeilija lisää. Tuntuu helpottavalta lukea näitä muiden kokemuksia ja huomata, että kyllä tästä selvitään.

Mulla on siis takana ensimmäinen raskaus, joka olikin tuulimuna. :( Kahdesti yritettiin lääkkeillä saada kohtu tyhjenemään mutta päädyttiin kuitenkin kaavintaan. Kaavinnasta tulee pian viikko ja fyysisesti olen parantunut hyvin. Henkinen puoli sai tietty kovimman kolauksen heti kun varhaisultrassa ei sikiötä näkynytkään (viikkoja oli jo 7+). Joka päivä lähes koko ajan tämä keskenmeno mielessä pyörii...

Onneksi tiedossa on mukava piiiitkä kesälomareissu heti touko-kesäkuussa niin on tässä jotain mitä odottaa. Yhdet kuukautiset olis tarkoitus odotella ennen uutta raskausyritystä ja täytyy vain toivoa, että tämä tuulimuna oli vaan hemmetin huonoa tuuria eikä muuta. :)
 
Hei, onkohan tässä ketjussa eloa, jos liittyisin mukaan kuumeilemaan? Vertaistuen tarvetta vailla ollaan täälläkin ja samoja asioita kokeneiden kanssa olisi mukavampi jatkaa eteenpäin.

Täällä siiis 35 esikoista toivova ja viime syksynä varhaisen keskenmenon kokenut nainen. Yritystä takana jo puolitoista vuotta ja sysyllä olisi tarkoitus hakeutua lapsettomuuslääkärinpuheille, jos ei kesän aikanakaan tärppää. Painoakin olisi tarkoitus saada hieman pois, ettei siitä tule noottia, jos lääkäriin päädytään.

Keskenmenon jälkeen kierrot ovat olleet suht samanlaisia kuin aiemminkin, mutta kuvioon on tulleet menkkakivut, jotka alkavat usein jo 4-6 pv ennen menkkoja. Ne alkoivat kierrossa, joka päättyi km. Mites teillä muilla, onko kierrot muuttuneet mitenkään km:n jälkeen?

Toivotaan, että saadaan ketjuun hieman eloa :).
 
Viimeksi muokattu:
Tulin vielä jatkamaan juttua paremmalla ajalla.
Ei se varmaan helppoa ole, oli eka tai jo useampi keskenmeno takana, mutta ehkä sitä selviää seuraavien kohdalla jo paremmin, niin kuin Equus sanoi :heart:. Vaikka epäreilua on joutua kokemaan km useasti, kun jo kertakin on riittävän rankka. Jokainen tietysti kokee ne omalla tavalla enkä halua vähätellä kenenkään surua. Omalla kohdalla pelkään, että jos tulee vielä toinen km, niin toivo omasta lapsesta romahtaa todella minimiin, kun ei ole vielä ensimmäistäkään. Jos edes raskaudun...

Onko Equusin tilanne selkiytynyt? Voimahaleja sinne :heart:, samoin myös Oudsille ja Stualle:heart:. Oliko Oudsin plussa luomu vai hoidoilla? Entä kauanko yrititte ennen kuin tuli plussa Stualle? Anteeksi, jos kyselen liikaa, olisi mielenkiintoista tietää näistä, jos keskustelua saadaan tänne.
 
Minä plussasin nyt Tammikuisen keskenmenon jälkeen.. Eka kierto jossa satunnaisesti tikutin ovista, ja satuin jopa saamaan oviksen tikulla kiinni. Alkukierron join greippimehua koska se on hyvää, jätin kuitenkin pois koska täältä syrjäkylästä ei saa sitä mistään.. Ja pellavansiemenöljykapseleita olen käyttänyt enemmän ja vähemmän säännöllisesti...
 
Danniella, voimia sinnekin! Ikävä menetys takana sullakin :(
Me jätettiin ehkäisy pois viime kesänä. Tärppi ei kuitenkaan käynyt, ja syksyllä alettiin sitten haaveilemaan maailmanympärysmatkasta niin vauvantekohommat jäi siinä pariksi kuukaudeksi enemmän tai vähemmän tauolle. Toi matka "kutistui" sitten kuitenkin kuukauden reissuksi Jenkkeihin ja kun mitään tietoa ei ollut kuinka nopeaa raskautuminen kävisi niin mentiin talvi sitten tulee jos on tullakseen-meiningillä. Helmikuussa iloiseksi yllätykseksi plussasin ja tässä sitä nyt ollaan. :(

Kiiltokuvalle paljon tsemppiä ja onnea plussasta! Nää on aina kivoja uutisia kuulla :)
 
Meillä alkaa olla km käsillä se 3kk, eli hyytymistekijöitä päästään nyt tutkailemaan, verikokeet ois tarkoitus ottaa vk19. Kromosomeista saatiin tuossa tulokset jokunen aika sitten, ei ollut mitään häikkää.

Kuukautisethan mulla alkoi ihan normisti 5-6vk km jälkeen, tuli ihan ajallaan ja km hoitui jälleen nätisti pois alta. Nyt on menossa siis eka kierto tavallaan menkkojen alkamisen jälkeen, seuraavaan kiertoon otamme avuksi letrozolin.

Olo on aika mitäänsanomaton, vauvakuume on tässä parin vuoden aikana hävinnyt liki kokonaan, enkä jaksa plussaan enää uskoa, vaikka se sieltä tuleekin välistä niin ei siellä mitään silti ole. Ja vaikka onkin niin silti ei lähde kehittymään mihinkään. Poikakin alkaa olla jo niin iso että arki on niin helppoa ja se vauva-aika tuntuu niin kovin kaukaiselta. Tiedä häntä miten meille käy, kuinka kauan jaksetaan enää yrittää, jossain vaiheessa laitetaan pillit pussiin, nyt mennään näillä eväillä hetki eteenpäin. :)

Onnea kiiltokuvalle plussasta! :)
 
Kontrollissa käyty ja keskenmenohan se.. On alkanut jo valumaan poispäin. Sain cytotecit ja primperania mukaan. Otin lääkkeet, viimeisen satsin hetki sitten. Nyt vaan odotetaan vuotoa.

Kovin kolaus oli, etten voinut antaa esikolle iltatissiä. Soitin päivystykseen, voiko cytotecien kanssa imettää, yhdistivät sit synnärille ja sieltä selvittivät asian. Lääkkeen oton jälkeen pitää odottaa noin 4h ennen imettämistä, mutta poika alkoi olemaan jo niin väsynyt, että oli pakko laittaa yöunille ilman tissiä. Huoh.

Toivottavasti nyt nää lääkkeet tehoaa, viimeeks jouduin kaavintaan, kun ei toimineet. Mutta tämä oli siis jo alkanut liikkumaan poispäin, joten josko nyt tyhjennys onnistuisi.
 
Ladies, tein meille uuden ketjun kevääksi. Laitoin tuohon ensimmäiseksi sarasofian tekemän listan, joka on päivitetty 3/15, eli aikas tuore. Mie voin hetken aikaa päivitellä listaa, ite oon kotona vielä toukokuun loppuun ja sit aloitan työt eli sitten pitää jonku muun lähtee vetää tätä meininkiä :)

Josko me nyt saatais vähän eloa tähän jutusteluun. Miulle tää kuumeilevien ketju oli todella hyvä vertaistukipaikka ensimmäisen keskenmenon jälkeen ja toivon, että nytkin saan tästä tukea saman kokeneilta.

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2443740-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2015-a/
 

Yhteistyössä