Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

Onnea Niwhai!!

Täällä jo vuoto lakannut, voisipa melkein sanoa ettei edes tuhrua enää. R-testin tein eilen ja se näytti jotakin niin hailua, ettei sitä näkynyt "lasin" takaa vaan piti purkaa testi.

Täällä kuulutaan sitten niihin harvinaisuuksiin... :rolleyes:
Eka km oli tuulimuna joka piti keskeyttää kaapimalla 9. viikolla, tästä toisesta ei ole tietoa mikä mätti... On voinut olla tm tämäkin, ehkä kroppa vain ymmärsi nyt keskeyttää itse. Mä olisin melkeinpä valmis yrittämään heti uudelleen jos gyne antaa luvan, en ole mieheltä vielä kysynyt... Tutkimuksia joka tapauksessa pyydetään, ja nehän on tehtävä joka tapauksessa ennen hoitojen aloittamista.
 
Voi itku, miten teille kävi @Lallastiina :( Tsemppiä kauheasti:love:

@Fritang Minä olin jo ihan varma, että sulle tulee kyllä heti plussa, kun viimeinkin se "the oikea puoli" ovuloi.. Olisin niin toivonut sulle plussaa. Onko nyt niin, että plussa ei ole enää mahdollinen tulla? Voisko olla et kiinnittyminen olis niin myöhäinen, eikä vielä näkyis testissä? Vai kannattaako edes toiveajatella?

ON: Minä oon pitäny vähän hiljaiseloa, kun tuntuu, että omien ajatusten kanssa on ihan pihalla.. oon muutaman päivän välein käyny tsekkaamassa, mitä tänne kuuluu ja iloinnut plussista ja harmistunut uusista keskenmenoista. Toivon, että saatais kaikki plussat pian.

Oon sitkeesti nyt yrittänyn tikuttaa ovista ja oon huomannu, että se ei ehkä oo ihan mun juttu, mut tän kierron päätin tikuttaa vaikka väkisin loppuun :LOL: Lisäks epäsäännöllinen vuorotyö tekee haasteelliseks tikuttamisen ajoittamisen päivään. Olin jo ihan varma, et mä en tässä kierrossa edes ovuloi, kun on pukannut niin hailua viivaa jo vaikka kuin kauan, vaikka ovismaisia tykytyksiä on kyllä alavatsalla ollu. Laitan kohta kuvan äskeisestä testistä ja nyt tarviin teidän mielipidettä, et onko plussa vai ei. Täällä elellään kp 15, flo ennusti oviksen eiliselle, mut en kyllä usko et ois ollu, ku ei viivoja oo tullu tikkuun just minkään laisia.
 
Eli tässä tän päivän tikut. 20180122_200829.jpg

Vaaleampi viiva on iltapäivältä ja tummempi tunti sitten tehty. Joko tuo on plussa vai kuinka tulkitsette. En oo viime päivien aika yhtään näinkään tummaa viivaa saanu vielä tikutettua, kun mikä tuo vaaleampi on. Eli tänään on viivat vasta tummunu..

Kuvan laatu kyllä huononee kauheesti tänne ladattaessa. Livenä tuo tumma tikku näyttää vieläkin tummemmalta. Tuossa kuvassa näyttää kyllä vielä vähän vaaleammalta kuin tuo kontrolli.. :confused:
 
@Lallastiina Täällä myös, mutta me voidaan ehkä lohduttautua sitten sillä, että kolmannen perättäisen keskenmenon saa vain 1%... :rolleyes: Toivotaan että kolmas kerta toden sanoo <3

@Hiutale89 Kyllä tuo plussalta näyttää, tai ei ainakaan paljoa plussasta heitä. Ainakin oman silmään viivat näyttävät yhtä vahvoilta :)

Tein eilen raskaustestin ja se oli nega. Tänään menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta eipä näy tai kuulu mitään. Sellainen perinteinen PMS-ketutus on kyllä päällä, että kai ne kuitenkin on tulossa. En tiedä sitten, että arvioinko oviksen ajankohdan väärin, kun en sitä tuntenut vai siirtääkö luget yhä menkkoja vai mitähän on tapahtunut...

Seuraava kierto varmaan pidetään taukoa, kun ovis osuisi miehen yövuoroille.
 
Hei, liityn joukkoon kuumeiseen :)
Minulla todettiin ultrassa KKM 12.1 rv 6+4, sain tuolloin esilääkityksen. Kotona otin sitten 14.1 cytotecit, ja uskoisin kohdun tyhjenneen sen päivän aikana lähes kokonaan. 18.1 oli viimeinen vuotopäivä. (Tai on sen jälkeen tullut satunnaisesti vähän rusehtavaa vuotoa vessassa käynnin yhteydessä.)
Tarkoitus olisi aloittaa uusi yritys heti, tai siis olemme harrastaneet jo seksiä ilman kumia heti kun vuoto loppui.
Muutama asia vaan vaivaa mieltä.

Ensinäkin, saako raskautua uudelleen, vaikka HCG arvot olisivatkin vielä koholla (onko se edes mahdollista, en tiedä)?

Mikä on tämän hetkinen suositus uuden raskauden yrittämisestä. Pitääkö odottaa yhdet menkat, vai voiko heti yrittää?

Kuume on kova, ja ovistestit odottaa. Ajattelin tänään aloittaa tikuttamaan, laskujen mukaan on kp 11 (jos ensimmäisen vuotopäivän laskee kp1).

kesken mennyt raskaus oli kolmas, mutta ensimmäinen keskenmennyt. Entuudestaan minulla on 9 ja 12-vuotiaat lapset.
 
@kuus+1 Tervetuloa ja pahoittelut keskenmenostasi <3

Ei ole mahdollista raskautua, jos hCG on edellisestä raskaudesta vielä koholla. Ovulaatio tapahtuu vasta, kun hCG on laskenut nollaan. :) Jotkut lääkärit käskevät odottaa yhdet kuukautiset, mutta ainut syy on se, että jos raskaus alkaa niin on helpompi laskea laskettu aika. Mitään muuta syytä ei ole ja itseasiassa keskenmenoriski on pienempi, mitä nopeammin uudelleen raskautuu. Että ihan omien tuntemusten mukaan voitte mennä :) Plussatuulia teille!
 
@Lallastiina ja @Fritang Kiitos mielipiteistänne! :) ehkä mä lasken eilisen ovisplussaksi, mutta edelleen viivat on aikalailla tasavahvat. Olis vissiin pitänyt vain lopettaa se testaaminen eilen eikä tehdä mitään tarkistustestiä enää tänään.. :ROFLMAO:

Tervetuloa @kuus+1 Ja pahoittelut keskenmenosta. Mulle lääkäri sanoi, että ei ole estettä raskautua heti km jälkeen, kun vain kohtu on tyhjentynyt kunnolla ja kokee itse olevansa valmis. Onko sulla seurattu hcg laskua verikokein? Mulla seurattiin kerran viikossa lääkärin tarkistuksen asti ja silloin kaikki olikin sitten on. Aloitettiin petihommat kyllä heti vuodon loputtua, mutta tärpännyt. Tsemppiä ja plussatuulta (y)
 
@Fritang
Meille lääkäri sanoi että pitää odottaa, että muutoin kohtu ei välttämättä ole tarpeeksi paksu että kiinnittyminen voisi hyvin tapahtua. Ihmettelin sitä kun olen monesta paikasta kuullut että tämä ei pidä paikkaansa. Varsinkin kun keskenmeno tapahtui niin aikaisin, eikä tarvinnut tehdä kaavintaa. Luultavasti eivät vaan halua minua sinne ultraan raskauden koston arvioimiseksi. Minut muutenkin ultrattiin tuon keskeytyneen raskauden aikana neljä kertaa. Aluksi sain lähetteen ultraan koska viikkonäytöllinen testi ei täsmännyt menkkoihin, ja kun hcg mitattiin verestä, niin se ei ollut niin korkealla kun olisi kuulunut olla oletettuihin viikkoihin nähden. Ultrassa ei tuolloin näkynyt melkein mitään (oli päivystyksen surkea laite). Toisessa ultrassa näkyi paksuuntunut kohdun seinämä ja (nestepussi??), viikon päästä siitä näkyi sikiö vastaten rv 6+3, mutta ei sykettä, ja siitä viikon päästä tilanne oli lähes sama. Silloin sain lääkkeet tyhjennykseen.
Voin sanoa että ei ollut kiva joulu, kun oli monta viikkoa epätietoisuutta :(

@Hiutale89
Mulla ei ole ollut mitää jälkiseurantaa... Tai ainoa joka on, niin sanoivat että 3-4 viikkoa lääkkeistä pitää käydä ottamassa verestä raskaustesti. Mitään lääkärin tarkastusta ei siis ole edes tulossa. Mutta kerta vuoto on loppu, ei tule mitään hajua, eikä ole vatsakipuja tai kuumetta, niin eikö se viittaa siihen että kohtu olisi tyhjentynyt? Sain silloin esilääkityksen perjantaina ja jo lauantaina alkoi vuoto ja tuli yksi isompi joku luiska ulos. Sunnuntaina cytoteccejen jälkeen tuli useampi iso klöntti ja sitten ilmeisesti raskauspussi, joka oli kokonainen, eli uskon että kaikki tuli ulos silloin, kun ei juurikaan tullut mitään pintä rämmälettä vaan luultavasti kokonaisena kaikki.

Tein eilen raskaustestin kotona, ja sain vain aivan haalean haamun. Voisin käydä perjantaina aamulla labrassa, silloin varmasti jo nega.

Joo nyt odottelen hyvillä mielin josko tärppäisi. Molemmat lapseni olen saanut ekasta yrityskierrosta, ja tuo keskeytynyt sai alkunsa tokasta kierrosta kapselin poiston jälkeen. Toki ikää olen saanut kyllä roimasti lisää sen jälkeen kun olen lapseni saanut, mutta luottavaisin mielin olen kuitenkin :)

Tsemppiä kaikille tulevaan :)
 
Täällä päin ei ole mitään jälkitarkastusta, ei edes verikoetta. Muutenkin lääkärille/ultraan pääsee vain jos kuolema uhkaa korjata. Mutta kokemuksesta voin sanoa, että kyllä sen jossain vaiheessa huomaa jos kaikki ei ole tullut ulos :D Ihan järkyttävät kivut alkoivat vajaa viikko cytotecien laittamisen jälkeen, toinen kylki oli aivan tulessa ja ultrassa näkyi että kaikki raskausmateriaali oli vielä kiinni, sikiöpussi oli korkeintaan vähän litistynyt. :rolleyes: Kaavinnan jälkeenkään ei ollut mitään tarkastuksia ja ihan heti olisi saanut yrittää jos olisi halunnut...

Täällä dpo17 ja aamulla näkyi jo pari tippaa verta, jes :X3: Alkaisivat nyt...
 
@kuus+1 pahoittelut keskenmenosta :( ollaan aika samassa tilassa, sillä mä otin lääkkeet 11.1. Mulla oli koko jäänyt 5+6 ja keskeytettiin 8+ viikolla.
Mulle lääkäri sanoi TYKSissä että hyvä olisi odottaa yhdet kuukautiset. Kysyin tätä sitten polilta uudestaan sairaanhoitajalta, että mitähän lääkäri mahtoi tarkoittaa, kun kuitenkin saamassani paperisissa ohjeissa lukee että yrityksen saa aloittaa vuodon loputtua. Sairaanhoitaja totesi että se on vanha ohje odottaa yksi kierto. Eli heti vaan yritykseen kun vuoto on loppunut ja henkisesti on siihen valmis. Ja tätä ohjetta olen noudattanut :)

Täälläkään ei ole mitään jälkiseurantaa. Huomenna ajattelin tehdä raskaustestin kun vuodon loppumisesta on noin viikko. Vuosin mielestäni todella vähän, mutta eipä mulla ole mitään kipuja ollut lääkkeiden ottamisen jälkeen.
 
Tervetuloa @kuus+1 ja pahoittelut keskenmenosta. @Fritang tsemppiä uuteen kiertoon!

Tänään kävin gynellä tarkastuksessa, ultrassa paikat oli siistit. Gyne oli sitä mieltä että kun tämä km oli niin varhainen ja "siisti", ei olisi oikeastaan vielä kromosomitutkimuksille tarvetta, mutta antoi kuitenkin lähetteet kun pyydettiin. Niihin täytyy vielä pyytää vakuutusyhtiöltä valtuutus. Yhdet menkat neuvoi odottamaan ennen yrityksen jatkamista (luulen että se vaan on täällä tapana) ja sanoi että eka kierto voi venyä. Verikokeita ei tehty mutta uskon että r-testi näyttäisi jo negaa jos tekisin, sen verran vaikeasti nähtävä oli jo se sunnuntainen haamunhaamu.
 
Mitäs arvon raati on mieltä siitä, mitä naisen kropassa voi tapahtua näin ensimmäisellä kierrolla km jälkeen? :)
Tein aamulla rtestin ja todella todella hailukka viiva tuli. Eli hieman on hormonia jäljellä kahden viikon jälkeen. Vuotoa ei ole ollut viikkoon.
Voiko ovulaatiota tulla jos on raskaushormonia? Vai tuleeko se tämän jälkeen? Vai todennäköisesti jäät tulematta? Kauheeta spekulointia :D
 
Heippa, mulla sama pohdinta kun @Ann33 lla. Tein tänään uudestaan r-testin, ja näytti haaleaa viivaa vieläkin, mutta tein samalla myös ovulaatiotestin, ja se oli lähes positiivinen. Viivat olivat ihan minimaalisesti eri väriset, ja uskon että yhtävahvoja jo tänään illalla tai huomenna. Eli näyttää että ovis olis tulossa nyt, mutta silti hcg koholla... En tajua :/
 
@kuus+1 Ovistestit reagoi myös hCG:hen, joten kyse ei välttämättä oviksesta vaan siitä raskaushormonista. :)

Ja tuolla ylempänä jo sanoinkin, ettei ole mahdollista ovuloida jos on hCG:tä kropassa. Sehän tarkottaisi, että voisi tulla raskaaksi silloin kun on raskaana.
 
Tervetuloa @kuus+1 ja pahoittelut keskenmenosta :cry:

Mulla oli vielä 3 vkoa imutyhjennyksestä hcg 7 ja 4 viikon päästä hcg 5 ja siitä vajaan viikon päästä alkoivatkin menkat. Eli aika hitaasti lähtivät viimeiset hormonit pois elimistöstä. Ekat menkatkin olivat hieman normaalia niukemmat et varmaan limakalvo ei paksuuntunut normaaliksi tai jotain..

Tänään kp 17 ja aamulla ei ainakaan vielä ovulaatiotestit näyttäneet vahvistumista.. Odottavan aika on pitkä.. :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: Ann33
En tiiä miten on mahdollista, vai onko ees, mutta äsken tikutin oviksen, selkeästi vahvempi viiva. Viiva on voimistunut tässä muutamia päiviä ja tänään on räikeästi vahvempi. R-testi näyttää silti vielä hentoa plussaa...
Jos ovistesti näyttääkin vielä vanhaa raskautta, niin miksi se voimistuu?
Tänään keskenmeno vuodon ekasta päivästä 15 pv.
 
Mielenkiintoista pohdintaa oviksesta km-kierrossa. Mulla ei testauskokemusta, ootan sen viis viikkoa, miten täällä päin ohjeistetaan ja sit teen r-testin.Tosin veikkaan, et sillon saattaa olla jo menkat! Mulla oli SUPERkivulias ovulaatio ilmeisesti tässä kierrossa. VIISI päivää ihan älytöntä pistoa, paineen tunnetta, kipua liikkuessa. En tikutellut kuitenkaan. Nyt siis on dpo jotain. Odottelen rauhassa ne menkat. Sitten seuraavaan kiertoon ja ekaan yritykseen. Jännä nyt nähdä tulevatko menkat oviksesta laskettuna "ajallaan". Nimittäin ovulaation ajankohta oli hyvin sama (kp 21-24) kuin mun normaaleissa kierroissa, se ihmetyttää kyllä!
 
En ole koskaan tunnistanut ovulaatiota, mutta viime torstaina eli kp 15 oli valtavat vatsakivut illan ajan. Olin vielä työpaikan iltatapahtumassa etten päässyt ottamaan särkylääkettä ja koko ilta istuttiin illallisella. Laitoinkin miehelle viestiä, että mitähän täällä nyt tapahtuu.. No pian sitten näkee, mitä se oli vai oliko mitään :)

Nyt mennään sitten kp 19 ja loppu viikosta pitäisi alkaa menkat. Paitsi nyt menossa vasta ensimmäinen kierto km jälkeen, joten odotuksia ei ole suuntaan taikka toiseen.

Mitä muille kuuluu? Tällä on ollut hieman hiljaiseloa (n)

Ihan tämän aiheen ulkopuolelta, käytiin eilen miehen kanssa kokeilemassa Acro Yogaa. Oli todella hauskaa :D Ajatus lähti mieheltä, että käydäänkö kokeilemassa ja mähän innostunu aina kaikesta liikunnallisesta uudesta ajanvietteestä. Nyt sitten saa harrastaa niin kauan kunnes plussaa (toivottavasti pian) näkyy.
 
Täällä kp13 ekaa km:n jälkeistä kiertoa ja mahtaisko olla lähestyvän oviksen merkkejä ilmassa valkkarista päätellen. Tuskin kuitenkaan yritetään tässä kierrossa. Kiva kuitenkin jos ei kierto kauheasti veny. Lähete kromosomitutkimukseen vahvistettu eli aika vaan pitää varata.
 
Täällä päivät matelevat, oviksenkin sain bongattua, muutamalla päivällä venyi normaalista kierrosta, nyt siis dpo1 menossa. Ihan hyvin saatiin talleteltua vaikka tuo miehen reissutyö tuokin omat ongelmansa ajoituksen suhteen.. Nyt vain sitten piinaillaan ja odotetaan päivien kulumista..
 
Heippa kaikille ja tsemppiä tulevaan! :love:
Ajattelin tulla kertomaan teille kuulumisia, kun jokunen sitä ainakin toivoi. Tänään siis ar-ultrassa käyty, ja siellä sykki pieni sydän ihan hulluna. <3 Vastasi viikkoja 7+1, ihan kuin olin laskeskellutkit. :love: Nyt vaan toivon, että pienoinen pysyy mukana.. :oops:

Toivon tänne teille suurta plussa-aaltoa! <3 Käyn lueskelemassa teidän kuulumisia!:)
 

Yhteistyössä