Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

"Enkeli30"
Varhaisultrassa käyty...kylläpä pisti jännittämään... Mutta ihme ja kumma, pieni syherö sykkivällä sydämellä löytyi <3 mittaus vastasi viikkoja 7+1 niinku pitikin.. Kuulema kaiken tämän näkemän jälkeen km riski on 1-2%, yritän luottaa siihen ja nyt ehkä vähän uskallan hengittää...
 
Piti tulla kertomaan, että ultrassa kaikki oli hyvin, kaveri vastaa viikkoja ja sykekin nähtiin. :heart: Vuodolle ei löytynyt mitään selitystä. Kivut ja säryt johtunee endometrioosista ja kiinnikkeistä. Nyt vain päivä kerrallaan eteenpäin. :) Voi kun tuo vuoto nyt vain loppuisi kokonaan eikä enää tulisi takaisin!

Neyda 6+4
 
"*Pihla*"
Neyda, ihania uutisia! Onnea :) kiinnikkeet varmasti aiheuttaa kipua. Mullakin kaikenlaista tuntemusta ollut koko raskauden ajan, kun on se sektio tehty aikaisemmin. Nyt mielenrauhaa ja uskoa siihen, että kaikki menee hyvin :)

Tosi tukala olo ollut koko illan. Ihania nämä viimeiset viikot ennen vauvan syntymää, kun olot on tälläiset. Ihan jännä nähdä ensiviikolla, onko kohdunsuun tilanne millainen, kun supistuksia tulee joka päivä ja pikkuhiljaa alkaa olla aika epämukavia nekin. Näillä viikoilla siitä ei onneksi enää tarvi olla huolissaan, kun vauva varmasti pärjäisi jo ihan kivasti, vaikka syntyisikin nyt. Silti pyrin vielä välttämään kaikkea, mikä supistuksia provosoi. Saisi tuo nyt sen pari viikkoa vielä kasvaa ennenkuin syntyy :) en jotenkin sisäistä sitä, että tämä raskaus on jo ihan loppusuoralla. Enää reilu viikko siihen, ettei vauvaa enää laskettaisi ennenaikaiseksi. Hurjaa! Viikon päästä saatetaan myös tietää tuleva syntymäpäivä.
 
Enkeli30 ja Neyda ihania uutisia!!! :heart: Onnea ultranäkymistä!!

Pihla jännät paikat varmasti. Ja varmasti on huojentavaa, kun täysaikaisuus on noin lähellä. Pidäthän meidät ajantasalla tilanteen kehittymisestä...:wave:

Onko muuten millaisia havaintoja siitä, että vaihteleeko masun koko kovastikin eri päivinä tai vuorokauden aikoina? Kun itsestäni näyttää, että aamuisin juuri ja juuri kauniisti pikkuisen pullottaa ja näin iltaisin... ihan kunnon pallo tuossa edessä! Turvotusta? Ja voiko jo tässä vaiheessa todella olla hengästynyt olo, suonenvetoa ja liitoskivun alkua... kaikkia näitä olen havainnut viime päivinä. :whistle:
 
Ariel, täällä ainakin mahan koko menee juuri noin! Aamuisin maha on huomattavasti pienempi, kuin illalla. Iltaisin se alkaakin olla joskus aikamoinen pömppis ja hyvän nukkuma-asennon löytyminen alkaa olla työn takana.

Onko muilla kasvava maha herättänyt muiden huomiota? Meillä töissä selkeästi uutinen mun raskaudesta on pilkuhiljaa lähtenyt leviämään ja pelkästään keskiviikkona kolme (!) ei-niin-läheistä työkaveria tuli taputtelemaan tai silittelemään mun mahaa ihan yllättäen. Oli ehkä maailman hämmentävin tunne! :eek: siinä tulee huomattua aika äkkiä, että kyllä ihmisellä on vaan se oma reviirinsä jota ihan jokaisen ei pitäisi ylittää :D

Jento 19+6.
 
"*Pihla*"
Ariel, kyllä mä teitä infoilen, jos jotain tapahtuu :) keskiviikkona tosiaan on se synnytystapa-arvio, että sitä vähän jännityksellä odotellaan. Sektiosta jos sovitaan, niin varmaan tiedetään ensi viikolla, milloin se tehdään. Jännää! Voi olla, että sitten alankin taas ottamaan paniikkikierroksia :D

Mahan kokoon mun ei varmaan kannata kommentoida... :D mitään hiplaajia en siedä, enkä sietänyt ensimmäisessäkään raskaudessa. Onneksi niitä on aika vähän, jotka edes yrittää. Tosi kiusallista mun mielestä, jos joku tulee kysymättä lähmimään. Tietysti mies ja tyttö on ihan eri asia, eikä niiden taputtelut haittaa :) edellisessä raskaudessa anoppi tuli lähmimään ja teki sen vielä lääkärityyliin oikein kunnolla puristellen ja painellen :O pääsi yllättämään ihan täysin, kun me ei todellakaan olla läheisiä (juurikaan tulla edes toimeen) ja anoppi tasan tiesi, etten halua mitään lähmintää. Oli kuulemma muut paikalla olleet ihmiset pidättäneet henkeään, että koska nyrkki heilahtaa :D ja varmasti olisin anopille sanonutkin, jos ei olisi yllättänyt niin täysin.

Huomenna poksuu taas, eli tänään 35+6 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Merimakkara
Onnea hyvistä uutisista Enkeli30 ja Neyda!

Vatsantaputteluilta vieraiden toimesta olen säästynyt täällä vuodelevossa ;) Muuten töissä samana päivänä kaksi ihmistä kysyi, että olenko raskaana, oliko silloin ollut 13+3 tms. Ja se on näkynyt jo aikaisemmin, mutta koska työkaverit tietää aiemmasta myöhäisestä keskenmenosta, kynnys kyselyille on paljon korkeampi.

Tänään oli kontrolli äpkl:lla ja tilanne onneksi ennallaan, tukilanka paikallaan ja paketti pysyy kasassa, ponnistettaessa sisäsuu ei aukea. Painoarvioksi tuli 670g eli tasaisesti on kasvanut. Ja makoilu jatkuu mutta hetken rauhallisemmin mielin. Tänään kuitenkin poksuu jo 24+0!!

Niplis ja yöbilettäjä
 
Niplis hienoa kuulla, että yöbilettäjä on turvallisesti mukanasi! Vuodelepo ja kärsivällisyytesi ovat toimineet :)

Pihlalla jännä päivä huomenna, tsemppiä!!

Vatsaantaputtelijoita on ollut vain yksi, veljeni vaimo, jolle sallin tämän kyllä. Muuten kukaan ei ole kysellyt raskaudesta tai siis arvaillut, että olisin. Johtunee juuri noista keskenmenoista, jotkut asian aavistaneet eivät ole viitsineet kysyä. Nyt olen jo aika avoimella linjalla liikkeellä, toki en FB-sivuilla kerro, mutta muuten.

(.) Olipa ihana viikonloppu! Kerrottiin sekä miehen että mun vanhemmille raskaudesta ja vastaanotto oli mukava. Ehkä iloisin yllätys oli tuo miehen tyttönen, joka otti uutisen niin positiivisen innostuneesti vastaan. Tietty muitakin fiiliksiä voi hänelle vielä tulla, mutta alku oli lupaava! Nyt tuntuu ihan erilaiselta odottaa, kun perhe on mukana menossa. :heart: Sain siitä voimia tsemppailla itseäni liikkumaan (kävely ja uinti) ja ruokavaliotakin korjasin taas tuon viikonlopun ravintolassa syömisen ja muun herkuttelun suhteen. Hhmm, miten lie vappu menee :D

Hammaslääkärissä kannattaa kyllä käydä! Multa bongattiin yksi reikä, jonka paikkaamisen siirsin jänishousuna kesäkuulle, jolloin voi käyttää puudutusainetta, toisella kolmanneksella ei voi. Lekuri sanoi, että raskauden aikana voi vuotaa verta ikenistä enemmän kuin yleensä, mutta se menee ohi.

Ihanaa keväistä viikkoa naiset!

Ariel ja PikkuKettu 16+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Neyda ja enkeli! Tsemppiä kaikille nyt tasapuolisesti.

No niin... Rakenneultra takana päin. Oli kyllä maailman jännittävin aamu ja eilen illalla meni jo jännitysitkuksi. Mutta kaikki on hyvin ja pieni kasvaa siellä kovasti. Rakenteet kaikki kunnossa, 10 varvasta ja 10 sormea <3 Ja tyttönen siellä taitaa olla tulossa. Itkuhan siinä tietenkin tuli ja saatiin mukaan kuva pienen jalkapohjasta, kun sitä ansiokkaasti esitteli. Tänään ostetaan ensimmäiset potkarit tästä ilosta. Helpotus on suuri.

Vauvis ja prinsessa 19+6
 
"*Pihla*"
Niplis, kiva kuulla, että edelleen yhdessä kasassa :) toivottavasti olet vielä monta viikkoa :D

Vauvatoiveinen, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta! Ihanaa! :)

Arielille kiitokset tsempeistä :)

Täällä on myös jännitystä riittänyt tämän aamun suhteen. Viime yö menikin 4 tunnin unilla kolmessa pätkässä... Kolme tuntia pyörin hereillä ja yritin tehdä päätöksiä. Käyrillä istuin aamulla ja kaikki näytti hyvältä :) synnytystapa-arvioon meni tunnin verran. Oli oikein ihana nuori naislääkäri. Kyseli ja kuunteli. Sektioarven katsoi ultralla sekä mahan päältä että alakautta ja näytti kuulemma siistiltä. Virtaukset oli hyvät, mutta vauvan kasvu on kuin onkin hidastunut. Nyt oli painoarvio 2178g, kun se 4 viikkoa sitten oli 1700g. Lääkärin mukaan kasvu ei ole dramaattisesti hidastunut, eikä mistään tarvi olla huolissaan, mutta menen kuitenkin sunnuntaina käyrille oman mielenrauhani takia. Lääkäri oli sitä mieltä, että mun kannalta on hyvä mennä, mutta vauvalla ei ole hätää, joten vauvan takia ei kuulemma olisi mikään "pakko" mennä. Menen ihan mielelläni. Ensi viikon perjantaina kontrolloidaan taas tuota kasvua. Lääkäri päätyi suunniteltuun sektioon, vaikken varsinaisesti sitä toiveena esittänyt. Mun kanssa juteltuaan oli vaan tullut siihen tulokseen, että selvästi olen enemmän valmistautunut ja asennoitunut siihen sektioon, jolloin se on mun kannalta parempi ratkaisu. Kysyi vaan, että onko se mulle ok ja sovitaanko alustava päivä :D niinpä meillä on nyt takaraja sille, milloin vauva viimeistään syntyy! Ensi viikon perjantai näyttää sen, tarviiko sektiota aikaistaa, vai mennäänkö suunnitelman mukaan. Jos vauva ei ole juurikaan kasvanut, niin aion jo itsekin vaatia sektion aikaistamista. Ei mun pää kestäisi miettiä, miksi ei kasva. Eikä mun mielestä ole kummankaan etu odotella lähemmäs laskettua aikaa, jos vauva ei kasva. Sovittua päivää en kuitenkaan aio kertoa, kun se pidetään kaikilta salassa siihen saakka, että vauva on syntynyt :) vain lapsenvahti saa tietää päivän etukäteen. Se on jo pakkokin :D

Kohdunkaulaa oli edelleen 3-4cm jäljellä, joten 8 viikossa on lyhentynyt hyvin vähän verrattuna tähän supistelun määrään. 8 viikkoa sitten oli 5cm. Että vaikka nämä jo aika epämukavia onkin, niin ei ne kovin paljon vielä tee. Fyysistä rehkimistä lääkäri kehotti välttämään ja jos supistelee, niin lepoa.
 
taustalta huhuilija
Olen välillä lukenut tätä teidän ketjua, kun itsellä taustalla toistuvia keskenmenoja ja nyt vihdoin onnistunut raskaus. Luin Niplis sinun tarinaasi ja tuli niin omat kokemukset mieleen, että täytyy ihan onnitella 24 vkon saavuttamisesta! Mulla myös taustalla keskiraskauden km ja viimeisimmässä raskaudessa kohdunkaula lyheni ja sisäsuu avautui jo ennen puoliväliä. Mulle ei tukilankaa laitettu, sillä muutokset johtui ilmeisesti tulehduksesta. Lugesteron, Klexane ja vuodelepo oli hoitona. Alku oli hirvittävän ahdistavaa, kun vauvalla ei ois ollu mitään selviämismahdollisuuksia. Rv 24 lähtien alkoi sitten pikkuhiljaa vähän helpottaa, kun viikkoja kertyi lisää. Mä makoilin 3,5 kk. Söin paljon C-vitamiinia, jonka luin ehkäisevän ennenaikaista vedenmenoa. Ja runsaasti magnesiumia ja vettä supistuksia ehkäisemään. Lopulta kaikki meni hyvin ja synnytys jopa käynnistettiin täysiaikaisena. Kohdunkaulalle pahimmat riskiviikot on ilmeisesti just jostain rv 18 viikoille 26-28, kun sikiö on sen kokoinen, että rasittaa/painaa kohdunkaulaa. Myöhemmin se on jo sen verran iso, että lepää enemmän lantion luiden varassa.

Paljon tsemppiä ja hyvää jatkoa Niplikselle kuin myös kaikille muille keskenmenon jälkeen plussanneille!
 
Vauvatoiveinen, onnea ihanista ultrakuulumisista!

Pihla, on varmasti henkisesti helpompaa kun yksi epävarmuustekijä poissa.

Kiitos taustailijalle, kun kerroit tarinasi ja toivotuksista! Ihanaa kuulla, että olette onnistunut kaikkien kamaluuksien jälkeen ja pitkä vuodelepo on tuonut toivotun tuloksen. Milloin sait liikkumisluvat? Mikä tulehdus oli sulla laukaisemassa? Tukilanka on toisaalta vähän pelottava, kun itsessään on tulehdusriskiä lisäämässä. Klexane ja Lutinus on täälläkin käytössä. Mg tai C-vit en käytä erikseen, alkuraskaudessa oli jalkakramppeja, silloin käytin mg, mut nyt sitä vaivaa ei ole onneksi ollut.

Niplis 24+2
 
taustalta huhuilija
Niplis, rv 34 mulle sanottiin, että saa alkaa liikkua vähän enemmän ja rv 36 lähtien sai jo olla ihan normaalisti. Toki pitkän vuodelevon jälkeen ja ison mahan kans ei paljoa jaksanut tehdä! Mulla oli hyvinkin "dynaaminen" kohdunkaula, eli tilanne vaihteli paljon. Sain jo aiemmin välillä luvan liikkua, mutta takapakkien vuoksi en enää uskaltanut, kun en halunnut ottaa riskejä niin tärkeässä asiassa.

Mikä tulehdus mulla oli, niin ei koskaan selvinnyt varmasti. Korioamnioniittiä epäiltiin, kun kohtu hieman aristi. Eli tosi huono juttu, eikä toivoa juuri annettu... Onneksi osasin vaatia hoitoa ajoissa, niin pahimmalta vältyttiin! Välillä mulla sitten ihan flunssaan liittyvät tulehdusarvojen nousut myös aiheutti lyhenemistä ja funnelingia, vaikka niiden ei ois pitänyt.
 
Ultraterveisiä täältäkin! Vappuaaton kunniaksi kuultiin, että meidän perhe kasvaa syksyllä pienellä tytöllä <3 rakenteet oli kaikinpuolin kunnossa, kooltaan tyttö on kuulemma vähän sironpuoleinen mutta mitään syytä huoleen ei kuulemma ole :)

Onnittelut Vauvikselle ihanista ultrakuulumisista ja Niplikselle jo komeille viikoille pääsystä! :)
Hyvää vappua kaikille!

Jento 20+5
 
"*Pihla*"
Onnea Jento hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta! :)

Niplis, koko ajan vauvan mahdollisuudet paranee, vaikka syntyisikin. Olet jo hyvillä viikoilla :)

Käyriltä kotiuduttu. Sen mukaan kaikki hyvin :) keskiviikkona sitten neuvolaan ja perjantaina taas kasvukontrolliultraan. Vähän painostavaa, kun ei voi oikein mitään suunnitelmia tehdä, kun ei tiedä, vieläkö sektiopäivää aikaistetaan. Autoon pitäisi tehdä huoltoa, että saisi katsastuksesta läpi... Mutta sen verran epävarmoja aikoja eletään, että sanoin miehelle, ettei se nyt voi mitään huoltoaikaa varata. Ei ennenkuin ensi perjantaina ollaan taas viisaampia. Tuo kun tuntuu miettivän just niistä pahimpia päiviä auton huollolle... Miehet. "Pakkohan se on korjata, että saa katsastuksesta läpi". "Joo, mutta ei ne siellä sairaalassa kysy, milloin mulle sopii tulla sektioitavaksi, kun suunnitellut sektiot tehdään tiettyinä päivinä... Ja varsinkin jos vauva ei ole kasvanut tarpeeksi..." Tuli hiljaista miestä.

Kivut jatkuu ja pahenee. Toissayönä oli tosi kovat kivut lonkissa. Lonkat kipuileekin nyt oikeastaan tauotta, samoin nivuset. Oikea kankkukin alkoi kiukuttelemaan, enkä pysty aina varaamaan kunnolla painoa oikealle jalalle. Kaikilta kivuiltani en meinaa pystyä kävelemään suorassa. Arvatkaapa, miltä mun liikkuminen näyttää... :D toinen lonkka rusahti eilen niin, että mieskin kääntyi katsomaan. No, ei enää montaa viikkoa. Jos kaikki menee hyvin, niin 3 viikon päästä olen jo kotiutunut sairaalasta ;) toivottavasti vauvan kanssa.

Pihla poksuu täysiaikaisuuteen 37+0!
 
Ihania ultrakuulumisia Jento ja Vauvatoiveinen! Yksi iso etappi saavutettuna ja mukavilla viikoilla menette. Nyt vaan aurinkoisesti eteenpäin!

Pihlan täysiaikiselle poksumiselle superisti onnea! Huh noita kipuja, toivottavasti jäävät kaikki sinne synnärille.

(.) Vappuaattona oli neuvolalääkärille ja terkkarille ajat. Virtsa oli nyt kunnossa (ei punasoluja) ja kaikki muutkin testit. Lekuri katsoi lähinnä sykkeen. Sen antiikkilaitteella ei mitään kovin selkeää kuvaa vauvasta saatu, mutta sen verran kuitenkin, että Pikku-Kettu näytti ottavan päiväunia. :heart: Tämä taitaa olla nyt sitä parasta raskausaikaa, ei juuri vaivoja ja virtaa riittää aika kivasti. Osaan kyllä arvostaa! Kävin muuten raskaana olevien pilateksessa ekaa kertaa ja se tuntui kyllä hyvältä! Mulla alkaa "kesäloma" (yrittäjällä se on vähän epämääräinen käsite) juhannuksesta ja sit elokuussa on seuraavan kerran töitä ennen äitiysloman alkamista - siispä vähiin käy! Pian on todella aikaa ihmetellä masua ja kuulostella liikkeitä - joita muuten ei ole vielä tuntunut yhtään.

Miten teillä muilla about puolessa välissä olevilla nuo liikkeet, minkä verran tuntuu ja millaisia ovat?

Ariel 17+1
 
Huomenta

Nyt on pakko tulla hakemaan vertaistukea. Mua pelottaa nyt ihan hirveesti. Silloin viime lokakuussa kun meni kesken oltiin juuri näillä päivällä. Mä luulin että pystyisin unohtamaan ja elämään normaalisti näiden päivien yli, mutta ei.

Viime yönä näin unta verisestä vuodosta, koko eilisen päivän olen hakenut mieheltä tukea että meneehän kaikki nyt hyvin. Doppleri olisi, mutta en rehellisesti sanottuna uskalla käyttää sitä. Liikkeet eivät vielä tunnu, koska istukka on etuseinämässä.

Huoh, ehkä mä tungen pään pensaaseen ja toivon parasta

Hermoheikko CVAD
 
"*Pihla*"
Ariel, kiitos :) onhan sekin yksi etappi. Ja mä aloin tuntemaan liikkeitä kunnolla tässä raskaudessa vasta puolenvälin jälkeen. Se vähän huolestutti, koska ensimmäisessä tunsin liikkeet jo rv 16 ja aina sanotaan, että toisessa tuntee aikaisemmin. Rakenneultrassa sitten selvisikin, että istukka on edessä ja vauvan kasvot mun selkärankaan päin. Ei siis ihme, että liikkeitä tuntui tosi huonosti.

CVAD, mä uskon, että kaikki menee hyvin :) ymmärrän kyllä pelkosi. Mulla oli ihan sama alkuraskaudessa niillä viikoilla, kun edellinen meni kesken. Näin paljon vuoto-unia ja ne unet kyllä jatkuikin tosi pitkään. Ja kun maaliskuussa tuli kuluneeksi vuosi keskenmenon toteamisesta, olin myös ne päivät ihan paniikissa ja varma, että jotain kamalaa tapahtuu. Kai se on jotain taikauskoa. Suosittelen käyttämään sitä doppleria, jos olet aikaisemmin sen kanssa sykkeet löytänyt hyvin, että saisit mielenrauhaa ja luottoa siihen, että kaikki on hyvin :) pelot kuuluu raskauteen ja keskenmenon jälkeen niitä pelkoja taitaa olla vieläkin enemmän ja ne on voimakkaampia. Ainakin mulla tässä raskaudessa pelot on olleet välillä ihan järjettömissä mittasuhteissa ja niitä on riittänyt.

Omiin oloihin ei kummempia. Vauva puskee rintalastaan niin, että mun on pakko välillä suoristaa ryhtiä oikein kunnolla. Viime yö meni huonoilla unilla ja melko kipeästi, mutta tänään on ollut yllättävän hyvä päivä kipujen suhteen :) olen jopa pessyt pyykkiä ja oltiin tytön kanssa ulkona pari tuntia. Aika pitkälti istuskelin vaan, mutta eilen sekin aiheutti tosi epämukavaa oloa. Kivutonta ei ole nytkään ja supistelee, mutta tämä on pientä viime päiviin verrattuna! Melkein tekisi mieli tarttua haravaan, kun tyttö herää päikkäreiltä, mutta se varmaan kostautuisi ja pahasti :D olen niiiiiin onnellinen näistä vähemmän tuskaisista hetkistä, tunnen oloni jopa ihmismäiseksi. Toki vähän hämmentävääkin tämä on, kun on ollut tosi kipeä viikkokausia :D eiköhän tässä taas viimeistään illalla tai yöllä tuskat iske. Mutta nyt nautin tästä :)
 
Moi,

Jentolle onnea hyvistä ultrakuulumisista ja prinsessauutisista! Pihlalle onnittelut täysiaikaisuudesta!

Ariel: mulla liikkeet on sellaisia muksahduksia, kuplan puhkeamistunteita ja hipsuttelua. Koko ajan voimistuvat. Aika samoissa kohti tuntuu, mutta kaikki tuskin ovat liikkeitä. Osaa epäilen ihan suoliston kuplinnaksi.

(.) täällä alkoi tänään eka saikku. Liitoskivut ja alhaisen verenpaineen aiheuttama päänsärky vaativat nyt lepoa. Miten osaakin olla kipeä tuo häpyliitos ja säteillä nivusiin! Pahenee vain koko ajan ja lenkkeillyt on ihan nollissa. Mutta kunhan saadaan vaian tämä pieni, niin muusta ei väliä.

Ihanaa äitienpäivää jo äideille ja kaikille hyvää vointia!

Vauvis ja prinsessa 21+1
 
CVAD kuinka jakselet? Anteeksi, kun vertaistuki viipyi! Onneksi Pihla ennätti laitamaan hyviä ajatuksia. Kyllä tuo pelko on enemmän kuin ymmärrettävää vaikka kuinka järjellä miettisi, että todennäköisyys kaiken sujumiseen hyvin tällä kertaa on todella paljon isompi kuin se, että kokemasi toistuisi. Miten päätit toimia tuon dopplerin kanssa? Entä jos kokeilisit sitä sellaisella ajatuksella, että hienoa, jos äänet kuuluvat ja jos eivät - tekniikka ei ole täydellistä, etenkin, kun istukka on etupuolella. (Itse en saa joka kerta kuuluviin, joten on täytynyt alkaa ajatella tuohon tapaan..) Nyt uskoa ja luottamusta iso kauhallinen! :heart:

Onko Pihlalla ollut kivuttomampia hetkiä edelleen, toivottavasti! Saisit kerättyä voimia sektioon ja vauvan tuloon.

Vauvikselle rauhallista ja lievittävää saikkua! Kyllä sinä vielä sinne lenkkipoluille ennätät! :)

Liikkeitä ei sitten millään tunnu... mutta kun ei osaa oikein kuulostellakaan ekakertalaisena. Ymmärtääkseni istukka mullakin edessä. (Lisäksi masu näyttää (omissa silmissä) välillä tosi pieneltä ja sitten se taas pullahtaa isoksi, en meinaa pysyä kärryillä missä mennään! )

Huikeaa ajatella, että tämä olisi viimeinen lapsettomien lauantai kohdallani ja että ensi vuonna voisin olla äitienpäivän viettäjä. Us-ko-ma-ton-ta.

Ruusuja ja haleja kaikille äideille! :flower:
 
"*Pihla*"
Vauvatoiveinen, hyvä jäädä saikulle siinä kohtaa, kun oma vointi sen vaatii. Tärkeintä kuitenkin on, että äiti ja vauva voi hyvin :)

Ariel, eiköhän ne liikkeet ala kohta tuntumaan ihan kunnolla :) sullakin jos istukka on edessä ja sattuu, että vauva potkii selkärankaan päin, niin eipä noita liikkeitä hirveän hyvin tunnukkaan vielä. Mulla ainakin katosi tosi hyvin vielä puolenvälin jälkeenkin.

Ei ole kivuttomia hetkiä enää juurikaan ollut :D olo alkaa olla melkoisen hankala ja nyt jännittää, että pysyykö tämä sinne sovittuun päivään saakka, vai päättääkö ottaa varaslähdön. Eilen oli uusi kasvukontrolli ja painoarvioksi saatiin 2687g :) lääkäri oli sama kuin viimeksi ja meinasi, että viime kerralla olisi käynyt mittausvirhe. Nyt vauva oli kuulemma paremmassa asennossa mittaamista ajatellen ja lääkäri mittasikin moneen kertaan samat osat ja sai joka kerta samoja mittoja, joten piti nyt tätä luotettavampana painoarviona. Olen niin iloinen! :) helpottavaa, että vauva on sittenkin kasvanut hyvin (viidessä viikossa melkein kilon) ja olisi nyt jo päälle sen 2,5kg. Ehkä meillä on pieni mahdollisuus välttää se vauvateho tällä kertaa, jos vauvakin on isompi :) sen varaan en kyllä laske, mutta olisihan se ihanaa. Nyt taas jaksaa näitä omiakin oloja paremmin, kun tietää vauvan kasvaneen. Viikko sitten tuntui, ettei tässä ole mitään järkeä, jos vauvakaan ei kasva ja oma olo on surkea. Antaa nyt vielä kasvaa viimeiset päivät/viikot rauhassa. Vaikka pirun kipeästi se tuolla mönkiikin :D

Ihanaa äitienpäivää myös täältä etukäteen kaikille :)

Pihla poksuu huomenna jo 38+0 :O
 
Hei kaikille!

Onpa ihanaa lukea täällä liikkeistä ja kaikesta muusta, mitä te pidemmällä olevat koette. :) Paljon hyviä kuulumisia täällä!

CVAD, ymmärrän myös huolesi, taitaa olla ihan tavallista pelätä juuri niiden aiempien kokemuksien "rajapyykkejä". Uskon ja toivon, että kaikki menee kuitenkin siellä hyvin! Yhdyn myös muiden kommentteihin dopplerin kokeilusta, kunhan muistaa ettei äänien kuulumattomuus ole merkki sinänsä, tekniikka kun ei ole täydellistä. Paljon lämpimiä ajatuksia sinne!

Täällä vaivaa joku hengitystieinfektio, antibioottikuuri jatkuu vielä 5 päivää, yskä ja nuha varmaan kauemminkin. Viikko sitten nousi kuume ja alkoi taas vuoto, mutta selvisi, että sattui kaksi erillistä asiaa päällekäin. Pieni oli kunnossa, kohdussa näkyi pieni hematooma. Eli näiden toistuvien vuotojen taustalla on jokin vuotava suoni. Helpottaa suunnattomasti, kun tietää syyn! :) Osaa ottaa paljon rauhallisemmin nyt.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
"CVAD"
Kiitos kaikille tuesta ja rohkaisusta. Kuuntelin sitten ääniä maantaina. Toisella yrittämällä ja pienen hermoromahduksen jälkeen sain äänet kuulumaan. Oi sitä onnea.

Perjantaina oli kontrolliultra. Pikkuinen siellä painoi menemään. Sukupuoli ei teknisistä syistä näkynyt. Istukka peittää koko etuseinämän ja on nyt 3cm päässä kohdun suulta. Istukassa ei näy kirkastumia (=infarkteja), mutta kaksi tummentumaa kylläkin. Nämä kuulemma normaaleja, voivat olla istukan sisäisiä laskimoita, seurataan miten ovat käyttäytyneet rakenneultraan mennessä. Oli positiivinen lääkäri ultraamassa. Kehoitti lopettamaan stressaamisen ja nauttimaan. Kysyi vielä lopuksi että pärjäänkö 4vk seuraavaan ultraan tai tulenko vielä välissä ultrattavaksi. Lupasi pärjätä.
 

Yhteistyössä