*~* Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ HELMIKUU *~*

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Em mulla on kanssa pari kertaa iskeny tommonen tuskanärästys yöllä päälle. Siihen ei tosiaan Rennie riitä ...mut onneks ei ole muuten närästellyt, joten en ole käynyt hakemassa vahvempaakaan. Ja opinpahan olemaan syömättä raakaa sipulia. :xmas: Mutta tuossa lohessa on muuten toinenkin joka voi tehdä tuskaisan olon: mun äiti esim. saa siitä heti sappikohtauksen, varma ettei ollu mitään semmoista? :)
Kuule, toisessakin pinossa mainittiin että voisko olla joku sappijuttu... hämmentävää. Kait ihan mahollista... :/ Täytyypä mainita neuvola/lääkärissä perjantaina tuosta... :|

nöttiäinen :hug: nyt vaan hermoja ja jaksamista. Pian se eka ultra tulee ja sit kun näkee sydämen sykkeen niin helpottaa... :)
 
eikä oo mikään sappikohtaus... (kävin vähän lukemassa) mulla se kipu tuntu selkeesti tuossa keskellä tissien välissä, just siinä kohtaa missä menee ruokatorvi. Et kyl se vaan tais olla pahimmanlaatuista närästystä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
nöttiäinen :hug: nyt vaan hermoja ja jaksamista. Pian se eka ultra tulee ja sit kun näkee sydämen sykkeen niin helpottaa... :)
Täytyy yrittää. :hug: Sinäkin olet hienosti noussut omasta "suosta". Jonkin verran lukenu sun blogia ja vkonloppuna kirjoituksesi enkelipalstalta. :hug:

Pvä kerrallaan, ei se muu auta. =)

 
Em Just noissa syntyneissä noi merkit, mutta ne ei siis ihan varmasti ollut paikoillaan kun mä listaa luin, vai olenko mä ihan totaalisesti sekoamassa? Voi olla kyllä mahdollista sekin :kieh: |O Mutta oliko ne alusta asti paikoillaan? Vai onko mun silmät harittanut noin hirveästi? |O

Mä kävin eilen ja tänään kirppareilla etsimässä siskon vauvalle pieniä vaatteita, ihanaa kun saa luvan kanssa hypistellä. Meillehän ei tarvitsisi yhtään riepua eikä rättiä ainoastaan uusi turvakaukalo on ostettava mutta pikkuruisia vaatteita on niin ihanaa hypistellä! Mä vielä pesen ja silitän noi valmiiksi niin saa kunnolla fiilistellä :heart:

Oih! Milloinkohan tulisi uuden äp-pakkauksen kuvia nähtäville nettiin, haluaisin päästä päättämään onko se kiva vai ihan tylsä! Ai vaatehullu? Ai, minä vai? Ai kuin niin?

Okei myönnän yhdet potkarit laittaneeni omaan kaappiin mutta systerin vaavi sai vaatteita sentään ainakin 30 kappaletta!

Unicco ja Taimi
 
Hihii, kiitos uudesta pinosta! :) Jos vaikka tässä kuussa vaivautuisin useammin tähän koneen ääreen nököttämään ja kuulumisia vaihtamaan... :ashamed:

Tammikuun vietin melkoista hiljaiseloa, en vain viitsinyt kirjoitella. Mitään ongelmia ei siis ole ollut, on vain LAISKOTTANUT pahemman kerran! :D Rakenneultra oli ja siellä oli kaikki ok, ei edes udeltu sukupuolta, joten se selviää sitten synnytyksessä. Mies puhuu tytöstä ja minä pojasta, saas nähdä kumpi on oikeassa.... =) Vaunutkin ostettiin! Teutonian Mistralit, tuossa ne vieressä odottavat. Niin ja vaatteita olen alkanut ostamaan, hulluus meinaa iskeä aina siellä pienten vaatteiden keskellä, kun NE ON KAIKKI NIIN IHANIA! :D Vähän haastetta hommaan tuo se, ettei tosiaan sukupuolta tiedetä, mutta onneksi ne kaikki retroväritykset sun muut on meidän molempien mielestä mahtavia!

Mulla ei närästystä ole ollut ollenkaan. Olin jotenkin varautunut että sitä on ja paljon, mutta ehtiihän se vielä, monta kuukautta on aikaa... Niin ja Kelan paperit laitoin tänään postiin. Kuinka kauan teillä muilla on kestänyt äitiyspakkauksen saaminen? Olisi NIIN mukava päästä hipeltämään kaikkea sen sisältöä! :D

Eipä muuta, palaan taas, nyt menen sohvalle lepuuttamaan persehermoa... :wave:

Viuhtis ja Tyyppi 23+2
 
Viuhtis : mulla kesti pakkauksen tulo aikalailla kaksi viikkoa siitä, kun jätin hakemuksen. :)

Em : hyvä, jos ei ollu. Se ei ole kiva vaiva. Mun äiti kärsii siitä ja itse ilmeisesti jonkinasteisena, joskaan en läheskään samassa mittakaavassa kuin äiti (en voi allergian vuoksi syödä kalaa, varsinkaan lohta tai muita rasvaisia kaloja, joten niillä en ole "testannu", mut en kestä kodeiinia sisältäviä lääkkeitä. Eikä mulle tule samanlaista tuskan kipua, vaikka kipeäksi tulenkin).

Unicco mulla on semmoinen kutina, että tuo uusi pakkaus on päätynyt esille tänne nopeammin kuin kelan sivuille. B) Siis toisin sanoen joku aina ottaa niillä messuilla kuvia ja laittaa tänne. :D Oisko maaliskuun tienoilla ne messut? Tai huhtikuun, aikalailla kuitenkin alkukeväästä. :)

Nöttiäinen tavallaan aavistin, tavallaan en. Siis en kuuna päivänä testin tehtyäni olisi uskonut, ettei meidän raskaus jatku. Enkä ekalla viikollakaan vielä. Toisaalta aavistin jo ennen testiä, sillä näin unen, jossa tein testin, johon viiva piirtyi vain puoliksi ja siinä unessa sanoin ääneen, että mitäs tämä tarkoittaa? Keskenmenoako? Ja noita unia jatkui siihen ekaan ultraan asti. Vähän ennen ekaa ultraa mun kaveri sanoi mulle unessa, että mun raskaus on tuulimuna. ...mut siis uniahan noi on, en väitä omaavani mitään "lahjoja". :D Alitajunnasta lähtöisin kuitenkin. Mutta muuten kyllä ajattelin olevani raskaana ja kiinnyttiin molemmat (noh, minä enemmän kuin mies) kirppuun jo sinä aikana, kun edes sen alkuainekset mun sisällä oli (jep, meidän ekan työnimi oli kirppu. Ja on edelleen. Jos siihen raskauteen viitataan, se on aina "jos kirppu olisi syntynyt". Vaikka tiedetään, että kehitys päättyi jo alkuunsa, mutta niin se vaan ehtii mielessä elää jo pidemmälle. Varsinkin, kun mun kaavinta oli vasta suht myöhään eli aika kauan ehdittiin elätellä toivoa, että josko sittenkin...).

Papun ekassa ultrassa, kun näin sykkeen ruudulla (tosin lääkäri joutui sen mulle näyttämään, mä en sitä ois siitä tajunnu. Enkä ensin uskaltanu edes katsoa), aloin itkeä. Joten joo, tm:n uusiutumista mäkin olin pelännyt (sekä kohdunulkoista, sillä mulla oli alussa tosi voimakkaita kipuja toisessa munasarjassa). Ja senkin jälkeen pelkäsin papun menettämistä vielä monet kerrat. Jos ihan totta puhutaan, edelleen pelkään, että jotain käy (mutta tämä lienee jo sitä äidin huolta..). Eli ei siitä mun kokemuksella ikinä kokonaan eroon pääse. Mut oma olo helpotti aivan älyttömästi sinä päivänä, kun uskalsin alkaa luottaa siihen, että meille tulee vauva (eikä mulle koskaan riittänyt yksi ultra vakuuttamaan, sillä ultran jälkeen oli aina uus hankaluus edessä. :xmas: ). Mutta toivotaan, että on se sitten ultra tai aika, säkin uskallat pian alkaa vaan ajatella, että vauva sieltä nyt tulee. :hug:

Eikä ollu muuten tarkoitus saarnata... :snotty: :ashamed:

Joo. Taidan mennä toosan eteen. :)

T. Kärppä ja papunen 36+2
 
Kärppänä heinälatoon Kiitos tästä "saarnasta". =) Ei vaan oikeesti kiitos. Yritän olla miettimättä nyt koko asiaa ja ottaa huolet hyllyltä käyttöön vasta sitten kun niille oikeesti on aihetta. Raskas kuukausi tulee olemaan, eka ulra vasta 3.3. Mutta sitä odotellessa, ei tässä muutakaan voi. :)



*muoks*
Unista vielä.. Näin tässä plussaus kierrossa, siis ennen ovista kaks kertaa unta että olen raskaana ja neuvolassa käydessä neuvolatäti sanoi, että tämä on jo tarkoitettu teille, teille on tapahtunu jo niin paljon pahaa.

No, raskaaksi sitten tulin siitä kierrosta. Neuvolassa en vielä oo käyny että tommosia sanoja en ole kuullu. Mutta ei auta kuin toivoa parasta. =)
 
jee mulla on jo hoitopöytä pystytettynä :D ja vaunut koottuna makkarissa :D ja vauvanvaatteita alkaa kertyä kaappiin jo pinoja :D on siellä tuttipulloja ja tutteja niihin kans.. oonkohan mä ihan liian aikasessa?! :LOL:

kleo ja möttö 20+4 (vielä 8 minuuttia)
 
Kärppä, kiitos =) Tänään alkoi uusi masennus... Mun on mentävä illalla takaisin kaupunkiin vaihtamaan pojan monot samaksi pariksi :headwall: Ei tajuttu enää varmistaa kun se myyjä niitä räpelti, että onko ne varmasti samaa paria. Oma vika, tiedän. Mutta miten voi olla noin tyhmä, nyt joutuu ajaan toistasataa kilsaa yksien monojen takia "turhaan" :headwall: :headwall:

Ultrakuulumiset. Kaikki on hyvin, rakenteet ym muut mitä kattoi oli kunnossa. Vilkas kaveri, ja kun kasvoja olisi kattonut niin kääntyi selkä meihin päin, niin niitä ei nähty. Painoarvio on hurjat 460 g :heart: Miehellä meinas mennä hermot, kun lääkäri oli kaksi tuntia myöhässä... Hyvin jaksaa istua PAIKOILLAAN ja odottaa... Mutta pääasia on, että kaikki on hyvin.

Mies puhui myöhemmin autossa, että olisi halunnut lääkärin katsovan sukupuolta. Ollaan sovittu jo aiemmin, ettei haluta tietää etukäteen (kuten ei muistakaan mukuloista), joten en sitten edes kysynyt haluaako arvailla etukäteen. Näkeehän sen sitten kun pieni syntyy.

Näin viime yönä sitten unta pikkuisesta. Tällä kertaa oli tyttö, aiemmat unet ovat olleet poikaunia, jos on päästy syntymään asti. Kyllä mullakin unissa tuntuu tää edellinen keskenmeno vielä. Muutenkin mulla on nyt parin päivän aikana kuivunu iho (varsinkin kädet) ihan verille, ihan kuin tyttöä odottaessa. Muulloin eiole tällaista ollut, iho on kuiva kyllä normaalistikin, mutta ei näin kuiva, että sattuu. Saa nähdä onko joku ns ennusmerkki vai ei :xmas:

HP ja Pikkuinen 20+5
 
Terve kaikille :heart:

Tulen jo tänne kurkkimaan, tässä on jo viikon verran kohta haamuiltu, ja alan uskoa asian todeksi että raskaana ollaan :) en vielä "uskalla" pinoutua, ehkä torstain jälkeen sitten :D nyt on kp 25/26 menossa. Joulukuussa takana siis keskaytynyt keskenmeno, joka todettiin rv 10+6. Yksi lapsi löytyy ennestään, vuosimallia -04, ja edellinen keskenmeno oli 10/01
 
Heinämassu82 varovaiset onnittelut! :flower:

Täällä on yksi hyvä esimerkki oireettomuudesta. Mulla ei ole ollut paljoa oireita koko raskauden aikana. Tissikipua vaihtelevasti, tukkoinen nenä, turvotus eli vain jotain pientä. No eilen oli ekan kerran huono-olo. Tänään aamulla sattu eka hirveesti päähän kun laitoin aamupalaa ja sit meinas muutaman kerran lähtee taju. Konttasin herättämään miehen ja söin. Sen jälkeen alkoi taas heikottamaan kunnes makasin tosi pitkään. Lähdin sit kävelylle vanhempieni luokse ja siellä alkoi päänsärky. Ei meinaa edes lääkkeellä lähteä. Tänään pitäis vielä illalla mennä hammaslääkäriin! Olen koko ajan ajatellut että olenpa päässyt helpolla raskauden kanssa ja kiva että voi olla töissä ennen kuin selkä tulee kipeeksi. Se nimittäin varmasti pettää jossain vaiheessa. Toivottavasti vaikeudet ei ala jo nyt. Harmittaa kun vapaapäivä menee maatessa, on niin ihana ilmakin. Huomenna ois pakko mennä töihin. En oikein kehtais olla poiskaan kun en ole töissä kertonut raskaudesta enkä ihan vielä haluaisi kertoa!

Sori kun tuli ihan hirveä valitusvirsi!

Päksäkkä 13+0 POKS
 
Tervetuloa joukkoon Heinämassu =)

Olen kyllä lueskellut säännöllisesti kuulumisianne, mutta en silti oikein ehdi kommentoimaan, kun pino tuntuu porhaltavan niin kovaa vauhtia eteenpäin. Nopsasti tulen vaan kertomaan ultrakuulumisia. Masu siis taas ultrattiin tänään ja kaikki on hyvin, lapsivettä vain hieman keskiarvomäärää niukemmin, mutta siis tarpeeksi. Paino nyt noin 1600g ja syntymäpainoksi arvioitiin 3800g. Huh, oli se taas jännää ja hikoilutti, vaikka oli vahva tunne, että kaikki on hyvin
:whistle:

Ox 29+6 -> huomenna poksuu pyöreitä!
 
Heipsis!
Viimein koneella.. :) Kiirettä on vähän pidellyt! Kiitokset kaikille onnitteluista.
Nyt neiti köllöttelee tyytyväisenä sylissä, joten ajattelin kokeilla yhden sormen järjestelmää. :D
Tyttö tankkaa evästä aivan mahdottomia määriä. Syö kahden tunnin välein, tai jos aloittaa klo 12 niin seuraava tankkauskerta alkaa varmasti klo 14. Päivällä nukkuu hiukka pidempiä pätkiä, ruokailujen väli on välillä kolmekin tuntia. Mutta öisin tuo kaksi tuntia ja taas syödään. :D Mutta mikäpäs siinä, kun maistuu. Olen sitten aamupäivällä nukkunut päiväunet, kun isommat pimut ovat koulussa. Ja isukkikin on nyt pari viikkoa isyyslomalla. On tämä niin ihanaa, olen vieläkin ihan sekaisin. Yllätän itseni vähän väliä tuijottelemasta tätä nyyttiä ja ihmettelemästä, miten ollaankin saatu jotain näin ihanaa aikaiseksi! :heart:

Synnytys tosiaan alkoi tosi puun takaa, kun mitään merkkejä ei siihen suuntaan ollut. Tiistaina siiten (rv39+4) oltiin aamupäivä kaupoilla, eikä sekään ravaaminen aiheuttanut supistuksen supistusta. Olin varma, että perjantaina tullaan menenään äippäpolille kokoarvioon ja siellä kertovat jonkun valtavan arvion. No, kotona päätin imuroida illan suussa koko talon ja mies lämmitti saunan =) Varoittelin, ettei voi välttyä viimeiseltäkään s:ltä sinä iltana :LOL: mut ei sitten ehditty. Imuroidessa alkoi tuntua hiukka kostealta ja arvelin että joko limatulppa irtoaisi. Oli vaan juoksevampaa ja ihan vähän limaa seassa (sorry yöks-kuvaukset..) :p No saunaan menin kuitenkin. Aloin katsomaan miehen kanssa leffaa ja vuoto lisääntyi, tosin ei tullut mitenkään hurjasti mutta kun oli vaaleanpunaista, niin arvasin, että taitaa olla lapsivettä jota tihkuttaa. Soitin synnäriltä toimintaohjeita ja käskivät tulla aamulla näytille, samoin vaikka yöllä menisi kaikki vedet. Katsottiin leffa ja ennen puolta yötä mentiin nukkumaan (unohdettiin yhteistuumin se vika S :D ) Mua jänskätti, et saankohan unta. No, mies sammutti valot ja tuumasi, et "herätä jos jotain tulee" ja käänsi kylkeä. Saman tein mahasta kuului napsahdus ja aloin hihittämään et nyt se lapsivesi meni. Niinhän se meni ja oli vaaleanvihreää, eli vauva oli kakannut veteen. Soitettiin synnärille uudemman kerran et nyt tullaan ja olivat samaa mieltä. Mummo tuli lapsenvahdiksi reilussa puolessa tunnissa ja matka sairalaan n.50min.

Supistukset alkoi autossa saman tein neljän minuutin välein. Koko raskausaikana ei ainuttakaan ja sit vaan yhtäkkiä! :eek: Sairaalassa pääsin käyrille saman tein, sain peräruiskeen (suosittelen! :LOL: ) ja suihkuun. Suihku ei auttanut yhtään. Sairaalassa oli hiljaista, ainoastaan yksi muu synnyttäjä mun lisäks, joten onneksi päästiin suoraan saliin odotteleen jatkoa. Tuolla kun ei ole mitään tiloja siihen, ja mullekin ehdotettiin että josko vielä kotiin.. :eek: 50km päähän! Onneksi päästiin sinne saliin, toinen vaihtoehto ois ollu sermin takana käytävässä! Kätilön tarkastuksessa kaikki paikat oli vielä ihan kiinni ja alkutekijöissään ja odotettavissa oli, että tässähän vielä kärvistellään piiiitkä aika. Supistukset jatku vähintään neljän minuutin välein ja sain kipupiikin pakaraan. Piti tuoda sellaisen "hälläväliä"-olon ja helpottaa näin supistusten kestämistä. Eipä auttanu ja alkoi käydä tosi kipeetä. Kaksin oltiin miehen kans, pari kertaa soitettiin kätilöä, jotka tuli toteamaan, että alussa olet vielä, ei tässä vielä muuta ole tehtävissä. (Tuolta kun on ilokaasun antaminen lopetettu enkä aquarakkuloita halunnut.) No, tonne saliin mentiin kolmen maita ja puoli kuusi tuli meidän "oma" kätilö tsekkaamaa tilanteen. Olin neljä senttiä auki ja siirryttiin saman tein toiseen synnytyssaliin jossa kuuden aikaan sain epiduraalin kun olin auki 5cm. Lääkäriä ei tarvinnut odotella yhtään, ihana hiljainen yö! Epiduraalin laitto ei tuntunut missään. Siitä aukeni sitten taivas :) Supistukset tuntui vain paineena alakerrassa :) Kätilö vaihtui aamuvuorolaiseen, mukava tapaus onneksi. Yhdeksän maissa olin auki 10cm, eli ihan vauhdilla noi vikat sentit eteni. Kätilö totesi jossain vaiheessa, että vauvan pää on vähän vinossa, ja keinuttelin pystyssä lanteitani josko kiertyisi oikeaan tarjontaan. No kiertyi sitten :eek: Eli oli tulossa naama ylöspäin ja päälaki edellä kuten sitten lopulta syntyikin. Ponnistusvaihe alkoi klo 9.30 ja vauva oli maailmassa klo 10.28 eli melkein tunti meni. Synnytyksen rankin osuus, vaikka ei kivuliain. Epiduraali meni koko ajan ja kun supistukset alkoi taas sattumaan niin kerjäsin kätilöltä lisää, sanoin et painetta tuntuu aina suppareiden aikaan, tuntui hyvin milloin tulevat. Ja antoi sitten lisää! Puoli-istuva asento ei ollut yhtään minun juttuni, olisin halunnut olla pystyssä missä ponnistuksen tarve tuntui jotenkin luonnollisemmalta. Synnytysjakkaraa kätilö lähti jo hakemaan kun tajusi, että joutuu imemään vauvan hengitystiet, kunoli sinne veteensä kakannut. Eli pedillä oli pysyttävä :( Nosti sitten pedin pään pystyyn jossa roikuin/nojasin. Välillä iski jo epätoivo, kun olin varma, etten IKINÄ saa sitä vauvaa pungerrettua ulos. Kätilön ja miehen tsemppaus oli kullan arvoista. En ole ikinä ollut niin poikki, mies juotti välillä pillillä mehua ja jaksoin hädin tuskin juoda! Lopulta vauva syntyi puoli-istuvassa asennossa pöngäten episiotomian jälkeen. (Joka ei myöskään sattunut, eikä ompelu synnytyksen jälkeen.) Oli vaan suunaton helpotus, olin jo ihan että leikatkaa vaikka napaan saakka auki kunhan tulee =) Kuulin NIIN monta kertaa lausahduksen, että "seuraavalla ponnistuksella ihan varmasti tulee!" "Pitkä tukka näkyy jo!" Vauva syntyi napanuora kaksi kertaa kaulan ympärillä. Onneksi en sitä tiennyt, olisin hermoillut vain pahemmin.

Mutta sitten tämä suunnaton ihanuus nostettiin rinnalle ja eihän siinä voinut kuin itkeä :heart: Eka imetys salissa osoitti jo, että ruokahaluja neidillä ainakin on :) On se outoa, että jo kun minua kärrättiin osastolle, niin olisin voinut mennä tekemään saman uudelleen. Kotiin päästiin perjantaina ja vauva-arki on kyllä ihanaa. Kyllä sitä odotettiinkin. Ja toivon niin kovasti, että te kaikki perästä tulijat pääsette kokemaan samaa. :hug: Että kaikkien niiden surujen, pelkojen ja epäilyjen jälkeen oma pieni nyytti pääsisi meidän kaikkien syliin.

Luminia ja neitokainen 6vrk
 
ElinaMarialle muuten kiitos uudesta pinosta! :flower:
Korjaatko vielä meidän neitosen syntymäajan tuonne listaan, se on siis 28.1.
Aika kiva rivi tammikuulla tyttöjä, kenelleköhän meistä syntyy vuoden eka poika? =)

Joko Orchid on jakaantunut? =) =)

 
nöttiäinen kiitos haleista. Nyt on ihan hyvä jo olla. Haikeita muistoja aina tulee välillä mieleen mutta siitäkin selvittiin... uskomatonta. :)

Unicco... :LOL: saattohan se olla et mä just päivittelin sitä listaa tms kun sä kattelit sitä. Mut kopsasin suoraan edellisen päivittäjän pinosta ne.. :D Ehkä sulla on vauvahuuruja aivoissa... :p tai silmissä.

Herkkupeppu ONNEA hienoista ultrakuulumisista!!!! :heart:

Heinämassu tervetuloa!!! Kerro sit kun haluat listoille!! :wave: ONNEA!!

Oxford onnea hienoista uutisista!!! :hug:

Luminia ihana tarina!! Kiitos kun jaoit sen!! :hug:

(.) tänään kävin kaupungilla pyörimässä ja tarttui lastenvaatekirppikseltä taas vaatteita mukelolle. :D Raukka kohta hukkuu vaatteisiin... :LOL: Mamma on vähän sekopäinen kun näkee söpöjä vaatteita... :p

viime yönä ei sitten paljoa nukuttu. Ensin tuli ilkeän tuntuinen supistus (?) ehkä siis sellainen, sitten alkoi sattumaan selkään eikä mikään asento ollut hyvä. Sitten vauva piti bileitä monta tuntia... maha vaan hytkyi!! :eek:

huh. Joskus se on aika rankkaa tämä raskaana oleminen. Ihanaa, mut rankkaa.

EM ja Dodoliina 26+0 POKSIS!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
nöttiäinen kiitos haleista. Nyt on ihan hyvä jo olla. Haikeita muistoja aina tulee välillä mieleen mutta siitäkin selvittiin... uskomatonta. :)

Mä ootan itsekin sitä pvää että voin sanoa noin. Nyt on kuitenkin vielä liian aikaista.. Kohta vasta 4kk enkelin menetyksestä.
Mutta pvä kerrallaan. =)
Yritän uskoa ja luottaa uuden raskauden parantavaan voimaan. Kunhan kaikki menis tällä kertaa hyvin...

 
moikat

Oli ihana lukea Luminian kuulumiset =) Onnea vielä pienestä!! :flower:
Eli ei se näköjään tartte aina ennakoivia merkkejä kun alkaa tapahtua ;) :D

Orchidia minäkin kaipailen :wave:

Heinämassulle tervetuloa joukkoon ja onnea!! :flower:

Herkkupeppu:
hienoa että ultrassa kaikki oli hyvin!

Tänne ei uutta.. huomenna olisikin neuvola.. huolestuttaa vähän vauvan asento että miten päin on.. kun potkii oikeaan kylkeen ja lonkkaan edelleen.. tosin rt oli vielä pari viikkoa sitten neuvolalääkärissä.
Ihan alhaalla on alkanut tuntua kovaa painon tunnetta joten toivon että neiti olisi oikein päin ja laskeutunut.. mutta senpä näkee sitten..

yöt menee metsikköön... kun vihdoin saan aamuyöllä kunnolla ruettua nukkumaan niin nukkuisin vaikka kuinka pitkään.. tänäkin aamuna nukuttiin puoli ysiin pojan kanssa...

mutta tulen neuvola kuulumisia kirjoittelemaan.. nyt kirjan pariin ja pitkälleen niin alkaa taas iltarumba masussa.. pääsee sitten joskus nukkumaan...

danjuska ja vilma 32+3
 
Danjuska vauva ehtii kääntyä vielä rv 35 asti hyvin, joten älä vielä ole huolissasi, vaikka oliskin pötkähtänyt kyljelleen tai päättänyt istahtaa. ...mutta ei se välttämättä edes ole. Mullakin on tuntunut tässä monta viikkoa potkuja vaikka missä, välillä on tosi vaikea sanoa, miten päin tuo neiti tuolla on. Mut pää alaspäin hän on koko ajan ollut, onnistuu vaan ihme akrobatiatemppuja tekemään välillä. :D

Mä oon taas ruvennut nyt nukkumaan vähän pidempiä jaksoja (edes ainakin silloin tällöin :whistle: ), kun koko raskauden oon rampannu puolentoista tunnin välein ylhäällä (lähinnä vessassa). Mut nyt sit, kun muuten unta sais, lonkat ei enää anna. :kieh: Ei saaplari, että on ottanu kipeetä koko päivän, ei riitä enää yöllinen tuskailu. Meillä on enemmän tyynyjä sängyssä kuin laki sallii, mut ei auta. En vaan saa itseäni värkättyä semmoiseen asentoon, ettei edes hiukan sattuisi.

Heinämassulle tervetuloa, herkkupepulle (hitsit, et on hassua kirjottaa noin :D:LOL: ) onnea ultrakuulumisista ja Luminialle vielä kerran onnea vauvasta. Perästä tullaan (toivottavasti). En malta odottaa, että tämä putkahtaa... B) (jos vaikka sais tunnonkin sormiinsa takaisin. Oispa kivaa. Sormia näiden pökkelöiden sijaan... :xmas: ).

Meillä ei ihmeempiä, päivät menee tosi nopeesti. Varmaan menis hitaammin, jos nousis ylös joskus ennen puoltapäivää, mutta... Paikkaan aamuvetelehtimisellä huonosti nukuttuja öitä. :p

T. Kärppä ja papunen 36+3
 
Ihanaa kun tulee vauvauutisia.. mua ei se synnytys jännitä yhtään vaikka eka kerta ois alakautta mutta se imetys pelottaa ja jännittää!! näin viime yönä untakin että vauva puri samalla :LOL: ja se sattui.. iik

kun ekan kanssa imetys ei onnistunut mitenkäänpäin ja oli epämiellyttävää ja aina mulla hartiat jumissa, piti pumpata ja antaa pullosta..

kleo ja mutu 20+5
 
AAM
Luminia olipa sullakin synnytys varsinainen äkkiälähtö sillei ilman mtn ennakkovaroitusta varsinaista, mä hyrähtelin sille kun miehes sammutti valot ja sängystä kuului "NAPS" .. *floooosh*
ihana lukea kuitenkin niin tarkasti kuvattu kertomus :heart:
Kaikkea parasta teitin arkeen :) :hug:

HP:kin noin "pitkällä" jo :) ja musta tuntuu että vasta plussasit..

Unicco mtn tyttövaatteita lupasin etten osta ja joo onhan noita jo muovikassillinen tuossa takana :whistle: :headwall: :D mä tein uuden vuoden lupaukseksi sen etten tee uuden vuoden lupauksia.. u see ? =)

Ox meet apaut samoissa päivissä ko mie :D :wave:

Orchid oiskohan jo ? :xmas:

Kohta on Kärppä ja sit o Danjuska.. :whistle:

Oi luoja aika kiitää.. :D

Am & hippunen 30+1 nii joo räts poks :heart:
 
Nimra
Täällä on ollut ihania uutisia niin monella ONNEA kovasti ja Luminialle vielä kiitos kivasta tarinasta :D Mulla tuli ihan samanlainen mielikuva varmaan kun Allusmammalle :LOL: Joka tapauksessa IHANAA aikaa teille :wave:

Mitähän muuta täällä on tapahtunut, niin kovasti on tapahtunut, että ei enää pysy perässä :eek: kamalaa...

Tuosta närästyksestä.. mun on vielä kerrottava, että silloin kun ensimmäistä odotin (keskeytynyt km:no ) niin sain 2-3 todella pahaa "närästys" kohtausta yöllä ja otin Samarinit, Renniet, kipulääkkeet ja EI apua. Kun kohtaus tuli viimeisen kerran niin oksentelin matkalla sairaalaan ja ajoin vielä itse sinne :whistle: :whistle: No mutta siis tällä halusin sen selittää, että tuo mulle "selvä" närästyskohtaus olikin sappikohtaus, joten haluan vain "varoittaa", että ellei mikään auta niin käykää ihmeessä vaiks ultrassa, kun sillä näkee kivet ja varmaan ne saostumatkin.

Mulla tuo kohtaus oli keskellä rintaa (juuri kuten EM sanoi, että ei voi olla sappi ) ;) ja viimeinen kohtaus kesti 8 h ja istuin, itkin, oksensin sairaalan käytävällä :x :x ja mies tukena vierellä :D sain maximi annoksen lääkettä suoraan suoneen ja voin sanoa, että vaikutti hitaasti mutta varmasti :p ja KYLLÄ HELPOTTI B) Kunpa teillä ei kellään olisi sitä vaivaa ja täytyy ihan puuta koputtaa, että eipä ole sen jälkeen ollut mullakaan niin kovaa, että sairaalaan joutuisin. Lääkkeenä mulla on Litalgin ja otan yhden tai kaksi kohtauksen alkaessa ja ei siis tule edes silloin ja mikä autuus se on ;)

Mä alan tänään valmistella leipomisia nimiäisiin ja siivota asunnon katosta lattiaan :saint: Kunpa saisin apuja jostain... :snotty: Tekemistä ON kauheasti!!! Eilen käytiin miehen kanssa kaupassa ostamassa melkein KAIKKI tavara ja niitä tuli 5 kassillista, että kuinkahan paljon jää syömättä... :whistle:

Mä teen siis kaksi kuivakakkua, lohivoileipäkakun, kinkkuvoileipäkakun, broileripiiraan ja ehkä vielä pullaa ja keksiä ... :LOL: :LOL: Riittää sitten koko talolle :D No mä onneksi pidän emännöinnistä ja touhusta, joten ei hermoilla ei :saint: ja tänään haetaan kastepuku mun äidin äidiltä, kun vaikka meille tuleekin nimiäiset niin hän haluaa kuvan ja varmaan muutkin sukulaiset Annista kastepuku päällä ja sanoimme isännän kanssa, että jos se on joillekin niin tärkeä asia niin käy meille, että kuvan ajaksi puku laitetaan :D

Nyt täytyy mennä, ihanaa odotusaikaa kaikille :heart:

 
Niin joo, kuukin oli jo vaihtunut... Kiva uusi pino, kiitos ElinaMaria. :) Oli taas tullu tekstiä niin ettei perässä pysy.
Oli kiva lukee Luminian kertomusta. Onnittelut vauvasta! :heart:
Heinämassulle onnea plussasta! :)
nöttiäinen kirjoitteli tuulimunaraskauden pelosta. Mä itse pelkäsin ihan kauheesti alussa, että tää raskaus olis tuulimuna. En tiiä, kai sain sen vaan päähäni jostain. Takana on siis km viikolla 11 ja enkelivauva syntyi viikolla 22, eikä kumpaankaan mitään sen kummallisempia syitä ihan vaan huonoa tuuria, niin ajattelin että vuorossa olis tuulimuna ihan vaan huvikseen. Sitten aloin uskoa itseeni ja olin varma että aavistan sen tuulimunan. Kävin sit alkuraskaudenultrassa viikolla 7 ja siellä oli alkio oikeassa paikassa ja syke löytyi eli se siitä aavistelusta... Kai sitä pitää vaan yrittää olla pelottelematta itseään. Ja yrittää jaksaa odottaa, aika kuluu välillä tosi hitaasti...
Mulla on huomenna käynti äitiyspolilla. Ihan vaan tarkistus. Siihen loppuu ehkä seuranta siellä ja siirrytään kokonaan neuvolan puolelle. Tai riippuu miten se lääkäri sen päättää sitten. Ens viikolla on neuvolakäyntikin, en oo käyny siellä kuin alussa. Oikeesti ootan, että multa mitattais verenpaineet yms... vaikka ei oo ollut mitään vaivoja, haluun silti, että muakin tutkittais eikä pelkkää vauvan ultrausta. Vaikka onhan se aika luksusta kun on saanut ilmaiseksi nähdä monesti ultrassa. Viime raskaudessa kävin paljon yksityisillä, kun eivät oikeen julkisella puolella muuta kuin vähätelleet vaivoja.
Nyt on viikkoja 22+6. Vauva potkii jo hyvin tuntuvasti. Kaikki on fyysisesti kunnossa. Välillä iskias vaivaa, mutta ei mitenkään pahasti ainakaan vielä. :)
Kaikille oikein mukavaa odotteluaikaa! =)
 

Yhteistyössä