**~*Keskenmenon jälkeen plussanneet! Joulupino!**~*

Kateellisena lueskelen kun moni on jo niin pitkällä! itse sain vasta varattua ekan neuvola-ajan! No, tärkeimmät onkin nyt tiedossa eli varhaisultra yksityiselllä, eka neuvola ja np -ultra. Niitä sitten odotellessa, ekana siis tietty varhaisultraa 22.12.

Olo on hyvä. Ihan lievää kuvostusta saattaa olla ilmassa, mutta ei mitään ihmeellistä. Katsotaan nyt kuinka tämä homma tästä etenee... =)

Sini, rv 5+2
 
Ja miula ei mun mielestä oo kovin kummoset rinnat.. siis kooltaan. Eli eivät oo erikoisen isot. Siitä kertoo juuri tuo ympäryksen pienuus. Kannattaa jokaisen käydä ammattilaisen avustamana sovittamassa itselleen oikeen kokosia liivejä.

Meinaa sillo noin vuos sitte luulin, et mulla ois 80C koko. Ny ku pidän niit ni huomaa kuin päin jotakin ne oli.. Eli sillonki jo mietin ain, et miks nää aina nousee ja miks nää menee näin ja näin. Sit päätin rohkaistua ja mennä ensin sokokselle. Siel nainen ohjeisti ja mulle tuli 70D (vai 70E, en muista kumpi) kuppi. Se ol ainoo niide koista, joka ol ees suunnillee ok. Sit menin Changeen, jossa on enempi kokoja ja valinnanvaraa. Tulin sieltä kahtien rintsikoiden kera ulos, toiset siis 70DD ja toiset 65E. Eli tää on suhteellisen yleistäkin naisilla, et pidetään iha väärän kokosia liivejä :|
 
niinuska :LOL: miusta sais myyjähenkistä tekemälläkään :p tai no, riippuis kyllä tuotteesta :saint:

Sini mie muistan ton tunteen! Ku ite ol nii alussa ja nii monet tuntu olevan hirmu pitkällä! Mut tää aika menee iha hirmusen nopiaan!! :heart:
 
Voi Leinikki ihan tulee huono olo ajatellessa sun tautia :x Yritä kestää ja muista sinäkin nesteyttää! Tänä syksynä on jostain syystä ollu tosi ärhäköitä flunssia ja vatsapöpöjä.

Toive ei saa mennä lukemaan niitä! Säkin oot jo niin lähellä, et kaikki menee taatusti loppuun saakka hienosti :) Kiva et sait miehen kotiin taas!

Tauski mikä vitsien sattuma. Mä näin viime yönä unta, et olin vanhan opiskeluporukan kans autoretkellä ja yhdessä otettiin sidukkaa useampikin pullo. Sitten yhtäkkiä hätkähdin, et "hei, mähän oon raskaana! Miksei kukaan muistuttanut mua!". Sit heräsin. Härskiä, oikeesti, mistä noi unet tulee? Oon ollut viimeiset vuodet muutenkin tosi vähällä juhlimisella tän vauvaprojektin kaa. Hyvät arvot ollut sulla ja Toivella!

Siniin en olekaan ennen törmännyt! Tervetuloa :flower: Nopsaan se aika tosiaan menee!

SS samaa mieltä liivikaupan suhteen. On sen arvoista. Mä kans pidin vuosia 75-80B omana kokonani (kun äiti oli joskus vuonna x niin sanonut...). Niitä löytyi helposti sit joka kaupasta ja edullisesti, mutta aina liivit jotenkin nousi, piuhat tippui tms. Sit kävin kunnon liikkeessä ja sieltä kooksi vakiintui 70C pitkäksi aikaa. Nyt en osta mistään muualta enää. Harvemmin kyllä kun hinnat on 60-120 euroa, mutta paljon parempia ja pitkäikäisempiä kuin markettien ja ketjujen liivit. Ja on se aika ihanaa kun myyjä oikeesti palvelee ja tuo koppiin kaiken mitä tarviit :p

Kyllä tänään on oltu aktiivisia (töissä ei ihan niin aktiivisia...). Nyt kotiin!
Mukavaa iltaa kaikille :)
 
Hammaslääkäristä kotiuduttu. No eukko oli rauhallisempi kuin viimeiksi. Juurihoito tuli tohon hampaaseen, ihan kivaa... No nyt ei särje, kun on puutunut puoli päätä :LOL: .
Missä on taas mun oireet? Kuka nyysi ne? Paluttakaa takaisin. Väsyttää kyllä vähän, mutta vaan vähän.
 
SusSoo
:wave: mymmyryy :wave: sori mä vein sun oireet :ashamed:

Ihan järkky päivä ollu tänään. Aamupalan sain jotenkuten syötyä, jonka sitten kokonaisuudessaan oksensin ennen töihin lähtöä. Työt tuli sitten tehtyä heikossa olotilassa. Koko päivä meinas oksu tulla, mutta sinnittelin kuitenkin. Ja taas tuli nukuttua parin tunnin unet kun kotiin pääsin :whistle: Ei tosiaankaan ole oireista puutetta ja se on hyvä juttu! :xmas:

Pitäis tehdä tänään jotain järkevääkin, mutta siihen ei tämä väsynyt odottaja pysty.

Sussoo ja Suloinen 8+3 (8+5)
 
Hui mikä määrä kirjoituksia...

Pari asiaa jäi mieleen, siispä:

Rva Pikkumyylle, suuret pahoittelut, en edes voi käsittää kuinka rankaa teillä on, kovasti voimia teille. :hug:

Sussoolle
tsemppiä, aika samoissa ajatuksissa mennään josta tuonnempana lisää.

Nanniina ja Epsu suunnattomasti onnea matkaan!

Ja paljon muutakin oli mutta muistini ja aikani ovat niin kovin rajallisia! Mutta :hug: ihan kaikille!

Olen ollut hieman hiljaa, koska mieluiten haluaisin olla oikeastaan ajattelematta koko raskautta, tämä on niin pelottavaa. Mutta neuvolassa olen nyt käynyt ja th oli sitä mieltä, että mun olisi hyvä päästä alkuraskauden ultraan sairaalalle (ihan vain mielenterveyden vuoksi), :LOL: ja laittoi lähetteen, saa nyt nähdä mitä mieltä siellä ollaan, epäilen, että en pääse koska eihän mulla ole mitään aiempaa historiaa alkuraskauden km:n suhteen. Muuten ultra olisi vuodenvaihteen jälkeen jollen mene yksityiselle. Tänään aloin miettimään miten kauheata on ylipäätänsä mennä sinne äitipolille, kyllä siihen nyt liittyy vain niin kamalat muistot. Tästä puhuinkin erään ystäväni kanssa joka kysyi minulta tänään, että olenko mä raskaana? Mistä se sen voi tietää? Viikkoja huomenna 7 |O

Kiitokset hyvästä liivilinkistä, täällä yksi isorintainen odottaja myöskin, nyt jo aivan hirveä ahdistus, pitsiliivejä ei voi pitää lainkaan tällä hetkellä, tosin jos menee kuten ennenkin muutaman viikon päästä helpottaa hieman. Mä muuten muistan aina sen tunteen kun esikoisen syntymän jälkeen maito vihdoin nousi 5. päivänä rintoihin ja ne oli kokoajan haittoina. Näytti ihan siltä, että jos olisi nuppineulalla pistänyt niihin niin olisi maito suihkunnut niistä pienistä rei'istä. En enää ihmetellyt sen jälkeen miksi lehmät usein potkii poikimisen jälkeen kun niitä lypsetään :D No joo, en siis vertaa teitä enkä itseäni lehmiin, paitsi tiedättekö, että ne kantaa suunnilleen samanaikaa vasikkaa kun ihmiset vauvojaan.

Nyt mä lopettelen jaarittelemisen, palailen taas!
 
Nimra
Hyvää päivää kaikille


Kärppis Mukava, että saitte kuulla tyttären saapumisesta
nyt on sit helpompi ostella vaatteita jos haluaa ostella heti väriltään sopivia, vaikka kaippa ne käy kaikki vaatteet
ei meidän neiti ainakaan ole valitellut, vaikka on äidin vanhoilla vaatteilla liikkeellä ja ne on tehty sit vaarin vanhoista vaatteista...eli vaatteet on sit "rakkaus vaatteet" itse tehty ja vielä iso vanhempien vaatteista
Tosin on noita uusiakin


Epskeps Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon mukavaan puhumaan ja kertoilemaan kuulumisia ja suuren suuresti pikkuiselle vauvalimaa


tuulen sydän Mukava sinustakin kuulla ja ihanaa, että olet jo uskaltanut ajatella tulevaisuutta pidemmälle ja uskot siihen, että teillekin se oma nyytti suodaan
Mä olin itse valitettavasti myös aika epäuskoinen välillä, mutta parani olo ja usko aina kun edemmäs päästiin


Orchid Loistavaa, ettei sinulla ole enää istukasta harmia!!
No teillä tunnutaankin olevan sit lähdössä jo etukäteen... kun malttaisi pieni vielä..

Kovasti tsemppiä ja voimia siihen opparin tekemiseen!
Täälläkin on aivan ihana talvi keli ja tosiaan lumista
Jännä, että on noin pitkä aika seuraavaan aikaan, mutta kyllähän sitä aina pääsee vaikka polille asiat tarkistuttamaan, jos arveluttaa..ja varmasti myös sinne neuvolaankin.

tauski: Mukavaa, että siellä menee hienosti raskaudessa. Hyvä, että nauvolassa kaikki kunnossa ja tuon hempan saa kyllä nousemaan lääkkeillä
Toivottavasti verikokeissa ei selviä mitään ikävää ja maksa toimii hyvin!

aili: Jaksamista sinne oloon ja eiköhän se teidänkin nyytti murunen tänne ulkomaailmaan piakkoin tule


toive: Hienot arvot on sulla ollut neuvolassa. Kaippa tuo kiinnittyminen sitä ennakoi :D Niin mä ainakin ounastelisin, mutta onhan siinä monta muutakin asiaa sitten mitkä siihen vielä vaikuttaa.. näin olen ymmärtänyt, mutta kyllä se sieltä tulee
Nyt pois sellaisilta sivustoilta!!! Ei niitä passaa lueskella. Mä tein myös tuon virheen, mutta sit opin ettei ne todellakaan auta oloon eikä niitä ole tarkoitus lueskella, joten laita tosiaan lukko tuollaisille sivuille ja teillä menee kyllä kaikki oikein loistavasti loppuun asti ja saatte sen oman nyytin kyllä viereenne


Leinikki: Tsemppiä ultraan ja kovasti jaksuja tuohon oloosi
Ei ole mukava olla noin kipeä... |O

Sinille: myös tsemppihalit


Sussoo: vai ajattelit sä viedä toisen oireet :LOL: Hienoa, että teillä on vuoropäivät mymmyryyn kanssa ;)

mymmyryy: Eiköhän ne oireet sieltä tule takaisin :wave: Ihanaa kyllä lukea, kun hamuat noita oireita


NullPoints: Onpas ollut sulla kokemus...
Toivotaan, että tämä synnytys on tosiaan helppo ja menee niin kuin on suunniteltu, että ei ala itsekseen syntymään tms. Kuulostaapa ikävältä tuo rusahdus kyljessä
Toivottavasti kipu hellittää eikä siiä tullut mitään suurta vahinkoa


Oma napsu sit... Tänään oli sit terkkarin käynti täällä kotosalla ja voi että!!
Siis täytyy myöntää, että voiko tarkistukset ja puheet ja kaikki mennä yhtään tämän paremmin - Siis ollaan kyllä täällä miehen kanssa vähän Pro fiiliksissä
Neuvolatäti katsoi ensin mun haavan ja sanoi, että hyvältä näyttää ei ole ongelmaa ja tikkien poisto on sit maanantaina ja mun vointi on kuulemma tyrmistyttävän hyvä
Yhdellä lääkkeellä on menty ja se taitaa tälle päivälle riittää. Otti haavateipinkin pois ja sanoi haavan reunojen kiinnittyneen hyvin! Ja antoi sitten jo luvan autoillakin, jos vaan oma olo sen sallii, joten täällä ollaan melkein siis toivuttu


Sitten katsastettiin tuo meidän neiti
Paino on noussut 29g/vrk joka on siis juuri sopivasti eli siinä asiassa ollaan tehty syötöt juuri oikein! Ihana juttu, kun mä pelkäsin, että ollaan jo ylisyötetty tyttö, mutta täti sano, että juuri noin
Sitten katsoi vauvan noin muuten ja nyt hävettää sanoa, mutta kehui kyllä tytön niin maasta taivaaseen, että huh huh... Tuntui siis jo ihan häiritsevältä, kun kaikki oli niin hienosti ja...se vaan kehu ja kehu :ashamed: :ashamed: Mä jo meinasin, että eikö se lopeta ollenkaan :LOL: Noh, parempi näin!

Täällä ollaan siis niin onnellisia, että osaanko enää sanoin kuvailla... :whistle: Jotenkin niin seesteistä.. ja IHANAA
Imetystä en tosiaan rinnoista vielä voi itse antaa, mut meillä on miehen kanssa uusi yhteinen harrastus.. Lähetin isännän eilen kauppaan ja haki sieltä rintapumpun ja sillä me muutaman tunnin välein sit yhdessä leikitään :LOL: ja kyllä se ihan näyttää, että siitä saattaa hyötyä olla, joten saas nähdä alkaako se maito virtaamaan kohta ihan omasta takaa
Hyvin kyllä alkaa rinnat kastumaan päästä...


Eipä täällä mitään sen suurempaa.. tyttö nukkuu, itkee hetken nälkää ja ruoan saatuaan nukkuu..
On kyllä niin sulonen... Siis just tässä tänään puhuttiin kaverin kanssa ja todettiín, että miten sitä on osannut ollakaan ilman... jotenkin niin... niin... suloista! Eikä siellä laitoksella tosiaan vielä ihan tajunnut, että hei nää on meidän eikä kukaan ota meidän lapsia pois
Nyt vasta tosiaan havahtunut tähän..

Noh, mut nyt jätän palstatilaa muillekin - Ihanaa odotuksen jatkumista kaikille


-Karviset-
 
Nimra
Rintaliiveistä piti vielä kirjoittaa... että mä olen tilannut kolmet tuolta SuukkoSuulle mainitsemasta paikasta ja kahdet ovat sellaiset koon mukaan muotoutuvat ja ovat erittäin hyvät! Mä otin isoimmat mitä löytyy ja mulla ainakin oli ennen raskautta 85f/g (riipuen liivin mallista ) ja nämä isoimmat liivit (siís koonmukaan menevät ) ovat kyllä sopineet loistavasti :heart:
 
Hui miten paljon ootte taas kirjoitelleet :D
Nyt en millään ehdi kaikkea lukea, enkä taatusti muista puoleenkaan kommentoida... :ashamed: Mutta koitetaanpa nopsasti:

Eka neuvola on nyt sitten takana päin ja oikein mukavasti meni, eli ihan turhaan taas hermoilin. Oikein kiva "täti" oli siellä.

Np-ultra onkin sitten 15.1, että se on myöhään täällä Tampereella ( viikolla 12+6 - 13+6 )
Jännä muuten että seuraava neuvola, joka onkin sitten lääkärillä, on ennen tuota ultraa.
Hassusti päin musta?

Epsu hienoa että tulit tälle puolen! Kyllä nyt täytyy jo olla teidän vuoro =)

Sini74 älä muuta sano! Turhauttavan pitkiltä kyllä tuntuu ekat viikot, mutta kyllä se siitä, ja onhan se ihana nähdä miten pitkällä monet tututkin nimet jo on. Valaa uskoa itseen.

Unicolle tsemppihali :hug:

mymmyryy mä en ole voinut pahoin päivääkään tänä aikana, viimeksi kun oli huono olo joka aamu. Mitkään hajut ei tee pahaa, kaikki ruoka maistuu :ashamed:
On se jännä miten pahoinvointiakin voi kaivata!

Sussoolle voimia pahoinvoinnin kanssa, toivottavasti vointi pian paranee edes vähän, vaikka onkin mukavaa että huomaa olevansa raskaana. Ja hyvästä syystähän sitä "kärsii" =)

Nimra hyvä että oot parantunut kivasti, hieno juttu!

Sitten loppui Meritähden muistikapasiteetti, joten palaillaanhan astialle toiste.
Huomenna alkaakin taas uusi viikko, jippii!

Meritähti :heart: Jellona 7+6
 
SS palauta mun yrkki :x :attn: :attn:
meritähti mä kaipaan yrkkiä heti, kun se ei ilmoita itsestään :x . Se on mun kamu nykyään :whistle:
nimra *huokailee ihastuksesta* :heart: :heart:
(.) Tänään tasan vuosi ekasta km:sta. Hokasin äsken kun rupesin kattomaan, että monesko päivä. Päivä kerrallaan on menty tähänkin saakka, niinpä samalla linjalla jatketaan :'( :'(
 
Heippa kaikille!

Onpas paljon tekstiä... Meritähti, kiva että sulla oli kiva täti siellä. Mukavampi mennä ens kerranki.
Hienoa kun Nimralla ja perheellä menee kaikki mukavasti ja vauva kasvaa. :heart:
Hui kauheeta, tuo Nullpointsin kylki... Toivottavasti nyt ei mitään kovin hirveetä käynyt.
Orchid, toivottavasti saat lahjat hommattua. Yritä yhdestä paikasta, ettei tarvi liikaa kävellä. Tsemppiä kipuiluun, toivottavasti helpottais.

Mä kävin tänään äitiyspolilla. Ultrassa oli kaikki ok. Vauva oli oikean kokoinen. Viikkoja 15. Istukka oli etuseinässä, eikä kähelläkään kohdunsuuta. Viimeks ongelmat lähti siitä etenemään, kun istukka painoi kohdunsuuta, eli se oli hyvä uutinen siksi. Rakenneultra tasan viiden viikon päästä samassa paikassa. Eli siellä ne ainaki sen verran seuraa, kun aluksi oli merkintä vaan yhdestä käynnistä siellä. En sitten tiedä, kuka mun verenpaineet ja hemoglobiinit mittaa ja milloin. Ei mun oo tarvinu kertaakaan pissata edes purkkiin... No, kai sitä ehtii vielä. :) Sain psykologille ajan, että sen pitäis ottaa yhteyttä lähiaikoina. Ei mulla pelko ihan mieletön ole ollut, mutta täytyy kokeilla, jos siitä olis jotain hyötyä kuitenkin. Sanoi se lääkäri, että saan ottaa yhteyttä, jos alkaa taas verta tulla tässäkin raskaudessa. Olisin mä kyllä ottanut yhteyttä ilman lupaakin. :)

Teillä oli aika kivan kokoisia tissejä. =) Mulla ei oo lähelläkään noita mittoja... Tässä raskaudessa ei oo edes melkein yhtään kasvanut nää, parissa edellisessä ne on heti alusta asti ollut suuremmat. :| Mutta kai mä kestän tämän. ;)

Oikein hyviä vointeja! Paitsi alussa oleville pientä huonoa oloa!
 
AAM
mymmyryy, meritähti, Unicco ja Sussoo ja Sini74 :heart: todella äpsoluuttisen ihanaa kun tekin olette täällä :D :hug: :hug: toivottavasti km-laisia pääsee pian muitakin ja paljon tänne..

inside :ashamed: PAKKO muistuttaa ;) Unicco ikuna en unohda sun harlekiinilypsystooria ja sitä woodoon hekumaa savisella pellolla ensin puolison ja sitten palomiesten kanssa :LOL: :whistle:

Nimra :heart: ihana lukea sun kuulumisia.. voi että ! malttaa tuskin odottaa toista omaa kevääseen..

LIIVIASIA: vielä ahtuu ed raskauden aikana ostetut 80D-85C/D liivingit. Siis lättyrinta 75B viimoiset 10 ennen ykköstä :D
ympärysmitta venyi lopullisesti 80 vähintään ja kuppikin alkaa c minimum.. vaikkei heti uskois. Rintakehä venähti lopullisesti :| god only knows why ? jos joku tietää kertokaa tyhmälle miksi näin jäi tilanne että ympmitta jäi tuohon kokoon koska ei kellään kaverillani jäänyt ? ne sai iloisesti käyttää vanhoja ihania tissiksiään imetystenkin jälkeen. Mä viskasin omani rodeen itkusilmin :'(

AM & Hippunen 22+3
 
Nyt muistui minunkin mieleen tuo uniccon tarina. Niitä naureskeli ja kammoksu aina yksin ollessa.
Tsemppiä kaikille odotukseen!
Huomenna taidan soittaa neuvolaan ja varata ajan...Tekisi mieli myöskin varhaisultraan mutta saapa nähdä miten pitkälle nyt päästään.
 
Orchidille jaksuja sen opparin kanssa. Hienosti oot jaksanut, kun loppusuora nyt häämöttää!

niinuska en menny sit lekuriin, kun kaikki sanoi ettei sille voi mitään tehdä. Eli täällä ollaan. :wave:
Tauski niin olis paljon hommaa ja nyt saa ykkösellä tehdä kaiken. Heh, mies on ollut nyt aivan super apurina. Ei vissiin kestä katsella et mä kärvistelen....
Synnytyksistä. Toisilla se on helppoo, toisilla taas ei onnaa. Itse menin neidin haku reissulle avoimin mielin. Jopa tän raskauden alussa ajattelin et ehkä sittenkin mentäis alateitse... Jos nyt olisi vähemmän noita ongelmia ollut, niin sit yrittäisin... mut liian monta niitä mulla on.
Kauheeta ees sanoo näin, mut olen tarpeeksi "nainen", koska sen ekan km:n hoitelin kotona. Se oli kuin synnytys. 4 tuntii polttoineen ja pukkauksineen ja ilman särkylääkkeitä. :ashamed: Paitsi et lopussa ei tietenkään ollut "palkintoa".
aili Hienoo et siel menee kivasti nää vikat viikot! Meil kummallakin on sit lähtö pian käsillä.
Onnee matkaan!!!!!!
Toive joo! Et kun pää on kiinnittynyt, niin se alkaa olla lähtöasemissa. Eka kertalaisilla vaavi on yleensä kiinnittyneenä ajoissa. Jos siis on toinen jne niin voi olla et aivan lopussa vasta kiinnittyy...
Hyvin sul on siel asiat, et voit nauttia tulevasta joulusta miehesi kanssa rauhassa.

Leinikki Toivottavasti mahatauti helpottaa. Hyi yöks.... inhoon niin paljon oksentamista et pahaa tekee ihan kuullakin.....:x
Rintaliiveistä Noi SSn liivit kuulostavat hyviltä. Itse ostin esikoisen aikaan 2 kokoo isommat kun kaikki sanoi et täytyy olla. Ne olivatkin ihan hyvät alkuviikkoina kun rinnat olivat kuin meloonit... Sit ne pikkasen laskivat ja ne rintsikat olivat pikkasen liian isot.
Nyt kävin ostaa 3 uudet, jotka ovat numeroa noita pienemmät. Eli mul on nyt viidet rintsikat. Luulis et jotkut niistä on sopivat meni miten meni...
Toisaalta kun aattelee et yhdet on pesussa, yhdet käytössä ja yhdet odottamassa, niin katsii kolmet varmasti ainakin olla. Viimeks kun mul oli vaan kahdet, niin niitä jouduin koko ajan pesee..... :headwall:
Allusmamma Mulla on ajan kanssa myös mennyt toi ympärysmitta 75:sta 80:een. Olin silloin tosi tikku ja ympärys oli napakka. Painoo on nyt enemmän ja ympärys on miellyttävä. Mul on rintakehä aika levee muuhun kroppaan verrattuna, tai siis on ollut... :ashamed: Nyt on tietty jotain muuta............
Yhdyn tohon SSn kommenttiin et kantsii käydä kunnollisessa paikassa mittauttamassa aika ajoin. Varsinkin jos on isommat kannettavat, niin huonot liivit voi aiheuttaa selkäkipuja sun muuta. Ja sit raskauksien jälkeen rinnat muuttuu, joten helposti menee vanhat rintsikat roskiin.
SusSoo:lle jaksuja oireiden kanssa.

Unicco, Sini ja muut alkutaipaleella olevat Minä olin tosi negatiivinen tän raskauden kanssa. En halunnut edes asiaa ajatella, enkä edes miehen kanssa puhunut paljoo asiasta. Tuntui niin pahalta olla niin, mutta itsesuojelua kai se oli.
On se aika rankkaa odotella et aika menis nopeesti ja et onko kaikki hyvin. Tääl mis mä asun on eka ultra vasta rv14. Minä pääsin kolme viikkoo aikaisemmin ultraan kipujen takia. Mutta se odotus oli aivan kauheeta... :( Eli jos olis ollut varhaisultraa olisin kyl mennyt sinne nopsaan.
Tässä pinossa saa tosiaankin purkaa pahaa oloaan. Sen takia kai täällä ollaan. Minä luulen et jos joskus yritämme numero kolmosta, varmasti sama pelko tulee olee peffassa. Jotain on tuhottu lopullisesti. :(
Niin ja varmasti monet mun kaa matkaa tehneet muistaa et tosi myöhäisessä vaiheessa oon ruvennut uskoo tähän raskauteen ja ostelee ja laittaa tavaroita vaaville. :ashamed:
s-anttu mukavaa et selvis ainakin ettei istukka tuu tuottamaan ongelmia. =)
Muillekkin
Niin paljon ootte kirjoitelleet et ei meinaa pysyy mukana.

(.) Kylki on siis mitä on. Eli ei pysty heiluu paljoo, mut kai pienemmälläkin vauhdilla saa jutut tehtyy. Ajattelin lähtee jouluostoksille, mut saa nähdä miten siel sit jaksaa... :/ Jos muutaman paketin sais ostettuu, niin sekin on ihan hyvä.
Kuulemisiin. :wave:

NP ja Tirri :xmas: 37+1
 
Tervehdys kaikille ja kiitoksia tsempityksestä :flower: vielä on pari kuukautta matkaa maaliin.

Nullpoints: Varmasti inhottava kipu. Toivottavasti se oli kuitenkiin vaan joku lihasrevehtymä ja alkaa itsestään helpottaa...auttaisko joku lämmin juttu- vaikka sauna?

Nimra: Ihanaa, että oot saanut jo oman nyytin syliin - onnea koko perheelle ja mukavaa yhdessäoloa.

Orchid: Tsemppiä sun opparin tekoon - oot ahkera! Mä taas siirsin gradun tekoani hamaaseen tulevaisuuteen...eihän sitä tiedä jos vaikka joku inspiraatio iskis hoitovapaan aikana, kun jotenkin tässä työnohessa ei oo oikein tota aikaa ja innostusta riittänyt...Kirjotit myös noista kivuista, mulla oli välillä samantyyppisiä kipuja ja huomasin, että säännöllinen uimassa käyminen on yllättäin tuonut helpotusta

Niinuska: Kiitti tsempityksestä! Hyvää odotusaikaa myös sulle - kohti päämäärää vähitellen...

Allusmamma: Mulla on vähän sama ongelma noiden liivien suhteen. Ennen esikoista käytin kokoa 80 ja se sitten vaihtui raskauden myötä kokoon 85 ja sinne jäikin vaikka rinnat pieneni ja paino putosi normaaliksi, nyt toi koko on vaihtunut tään raskauden aikana 90 ja todella toivon, että ei jää pysyväksi, muuten alkaa olla vaikeeta löytää rintsikoita normaalista kaupasta...


Tässä välissä on noi joulunpyhät ja saa nähdä millä mielellä ne menee. Nyt maanantaina tulee kuluneeksi 2v onnetomuudesta ja pojan syntymästä ja viattomienlasten päivänä 2v pojan kuolemasta. Pitäs nyt viikonloppuna käydä pojan haudalla viemässä kynttilä ja joku kiva "lahja" - viime vuonna ostin hänelle sinne sellaisen kauniin lyhdyn. Viime jouluna oli kyllä sellaset fiilikset miehen kanssa, että ei huvittanut yhtään joulua juhlia ja meillä olikin suunnitteilla paeta kaukoimaille miehen ja ton esikoisen kanssa tänä vuonna pyhien ajaksi, mutta suunnitelmat muuttu, kun tää pieni ilmoitteli olemassa olostaan mun masussa :heart: Tällä hetkellä on sellanen fiilis, että joulua vois jopa hieman jälleen juhliakin :xmas: jos terveys on ok, niin ois tarkotus matkustaa pyhiksi suomeen (asutaan siis ulkomailla) äitini luokse -poika sitä reissua jo kovasti oottaakin. Elämä voittaa. Mukava viikonloppu on tiedossa oman perheen + tuttavaperheen kanssa - yks yö kylpylähotellissa + lasten näytelmän katsomista teaterissa :wave:

Kaikille hyviä viikonloppuja ja rauhallista odotusta!

Tuulen sydän ja pienitoivo
30+
 
Kiitos teille kaikille kannustavista sanoista! Ulospäin olen melko rauhallinen, miehellenikään en kummemmin ole mitään puhunut, mutta kyllähän tää pelottaa ihan perkuleesti. Ensin pelkään sitä, että onko masussa mitään ja onko se oikeassa paikassa ja kun se selviää 22.12. varhaisultrassa, niin sitten se pelko vasta alkaakin, että löytyykö sykettä enää np -ultrassa. Viimeksihän vaavin todettiin kuolleen rv 10+. Oikeasti jo nyt pelkään tuota enemmän kuin varhaisultraa. Sinne luultavasti pystyn menemään jopa ihan yksin, jos mies ei töiltään ehdi mukaan, mutta np -ultraan raahaan miehen kyllä vaikka millä keinoilla mukaani. Viimeksi olin siellä yksin ja toista kertaa en sitä halua kokea.

Mutta vaikka aika nyt tuntuukin kuluvan hitaasti, niin kuluu se kuitenkin. Tai riippuu vähän mihin vertaa, sillä tänään on TAAS perjantai, justhan se vasta oli! =)

Tänään on ollut vähän päänsärkyä ja lievää etomusta, muuten olo ok.
Sini, rv 5+3
 
sini74: Jotenkin tää ihmisen psyyke on kummallinen, että eniten pelkää just niitä juttuja/viikkoja mistä on edellisestä kerrasta huonot kokemukset ja vaikka järjellä miten tajuais, että ei kannata stressata, ei se hirveesti auta :| Mutta, oikeesti uskotaan, että kaikki menee - täytyy mennä- hyvin! ja saat myös miehen mukaan sinne ultraan. Rauhallista olemista sulle ja kyllä ne viikot alkaa nyt äkkiä menemään :flower:
 
Ajattelin nopeasti tännekin kirjoittaa Joulun odotuksen toivotuksia. jossain vaiheessa ilmoittauduin pinoon mukaan, mutta kirjoittaminen on sittemmin jäänyt ajanpuutteen vuoksi. Olen tuolla Tammikuuntoivoissa ollut hieman ahkerampi...

Joulun odotustahan tämä on... ja vauvan myös =) .

Kaikille jaksamista ja voimia Vauvan- ja Joulunodotuksen kaikkiin vaiheisiin. Itsellä tällähetkellä se asenne, että jos ei ihan jaksa joulua perinteiseen tapaan laittaa, niin ei haittaa!!! Aatoksi olemme tälläytymässä valmiiseen pöytään. Joulun pyhät menee perheemme koon puolesta erilaisin kokoonpanoin... Mun lapset on lähdössä veks Tapaninpäivänä ja miehen lapset tulossa tuolloin...

Flunssan kourissa annan itselleni luvan nyt röhnöttää ja laiskotella.

rakuuna rv 36+6
 
merkkailen =) Tänään poksahti vkotkin!! :heart:

Nii ja semmone, et onkoha muhu ny iskeny se hemmetin raskausväsymys! Ku mie nukuin (menin nukkuu jo kahentoist mais) tänää KAHTEEN!! :headwall: Siis ei herra mun jee sentäs.. Heräsin kympilt ottaa postin eteisest. Sain sen FIT MAMA -dvd:n muute :) Sitä sitten vaa harjotteleen sen tahtiiin.. Mut tosissaan. Iha outoa!! Ku sit olin vaa nii mielettömän väsy ja menin uudellee yhentoist mais nukkuu.. :ashamed:

väsynyt SS ja mytty 23+0!!
 
AAM
ss täällä aina nykysin kasin aikaa illalla ihan HERVOTON väsy tekis mieli vetää zetaa sohvalla ihan hetko vain... |O mutko poika aina siinä häsyää siihen aikaan niin ei voi.. :(
sitko puoliso lähete ysiltä niin piristyn heti ko pojan oon nukuttanut ja sit kukunki tänne kahteentoista langalla :D :LOL:
ja se hemppa on sen 132 !! :) :xmas:
 
Hui kun nämä pinot menee niin kovaa vauhtia eteenpäin, ettei hidas ehdi mukaan lainkaan.. :D

Meritähdelle piti sanoa, et juu, tuon ihan yleistä täällä. Mullakin oli 13+3 (alunperin oli laitettu 13+6, mutta kun en ollut varma, oisko papuska vähän vanhempi, ruinasin sen vaihdon muutamaa päivää aikaisemmaksi). =) Ja tosiaan lääkäri periaatteessa sen jälkeen, mutta mulla tuli sopivasti ongelmaa siihen 11+ viikolle (ja 12+), niin oli lekuritkin sit toisipäin.

Väsymys. Joo, tuttua täälläkin. En saanut (taaskaan) nukuttua viime yönä. Kolmelta heräsin kamalaan janoon (piti käydä tänään sappiarvotarkistuksessa ja sitä ennen piti paastota) ja kai vauvallakin oli jano, kun sillä alkoi hirveä hikka. Ei sitten pienikään vissiin saanut nukuttua, sillä potki kolme tuntia putkeen ihan hirveellä rallilla. Kävin kyllä sit yöllä juomassa ison lasin vettä ja se helpotti mun oloa, mut vauva jatko biletystä. Enpä ole kovin montaa kertaa käynyt puolikuudelta postilaatikolla hakemassa lehteä. :xmas:

Mutta nyt vähän väskäis. Pakko tehdä vielä töitä, mut ei oikein tuo ajatus pysy kasassa... Saa taas jälkikäteen nauraa omille kämmäyksilleen, kun tässä kunnossa koittaa tehdä jotain järkevää... :whistle:

T. Kärppä ja paputyttö 28+6
 

Yhteistyössä