**~*Keskenmenon jälkeen plussanneet! Joulupino!**~*

Ihanaa Sophia että kaikki meni hienosti ja että olo on noin onnellinen! =)

Mäkään en ymmärrä että miten voi olla jo tänään 19+0... hurjaa miten se aika menee vaan eteenpäin! Ensi viikon rakenneultra p-e-l-o-t-t-a-a :x Mutta ei auta kuin kestää. Se on vaan nyt sellainen meille tosi tärkeä etappi jonka yli on päästävä. :ashamed: Viimeksi siihen loppui odotus... :'(

Mutta nyt on kaikki hyvin. :) Ja uskotaan että masussakin kaikki on hyvin. :heart: Ainakin Dodo potkiskelee paljon ja liikkuu. Mussukkainen. :heart:

EM ja Dodo 19+0 POKS! :heart:
 
SusSoo
Epsulle :hug: :'(

Mymmyryy :wave: mulla oli eka neuvola tänään. Mä olin myös kolmatta kertaa tänä vuonna... Ei sitten kauheasti kiinnostanut ottaa sitä esite/mainospinoa... Mä pääsen heti seuraavalle käynnille äippäpolille lääkäriin ja ultraan, kun mulla on ollu tänä vuonna kolme perättäistä keskenmenoa. Muutama viikko pitää kuitenkin odottaa sinne pääsyä. Ei siis mitään hajua siitä onko kaikki edes hyvin tuolla masussa :/ Vaatimalla vaadin päästä labrakokeisiin, että multa mitataan edes hcg-arvo. Ja huomenna menen sitten verikokeeseen. Vaikutti ihan siltä, että olin maailman ensimmäinen odottava äiti joka itse vaati päästä verikokeeseen. Neuvolantäti sanoi, että hän ei sitten osaa arvioida yhtään sitä lukemaa. Sanoin sitten, että kyllä mä itse osaan! :eek: Kyllä se nyt sanoo jo jotain jos arvo on 100 eikä 100 000. Netistä löytyy ne viitearvotkin eli analysoin sitten tuloksen itse, kun ei neuvolassa siihen ole pätevyyttä :xmas:

Pian täytyy lähteä laittamaan neitejä nukkumaan ja samalla painaa omakin pää tyynyyn.

t. Sussoo ja Suloinen 9+4
 
Iltaa!!!
Nyt nopsaan sit ne päivän ä-poli kuulumiset, eli tulee nyt omaa napaa täydeltä tuutilta. Pahoittelut siis siitä.......
Eli oli aika jännittynyt sinne mennessä. Oli hermot mennä kun jouduin ekaks ettii parkkipaikkaakin puoli tuntia, joten olin myöhässä sit. Onneks se paikka on niin kiireinen, ettei ne yhtä kaipaa jos on hukassa. :|
Kuitenkin heti se reseption tyyppi sanoi et sul on ultra eli sinne mars. Mä oli et häh??????????????? :eek: :eek: :eek:
Täällä kun annetaan ultra vaan kaks kertaa ja se on siinä. Vaikka kuinka valittais tai ruikuttais ei saa useampaan otteeseen. Ei todellakaan.
Siellä sit odottaessa mulle tuli aivan kauhee olo. Iski mieleen et miks mua nyt ultrataankin, et onko ne nyt huomanneet et jokin onkin aivan kauheen huonosti. :(
Onneks en joutunut odottelee kun vaan 10min. Sit kun pääsin sen ultraajan juttusille kysyin et MIKSI mua ultrataan. Onko tää joku vahinko nyt vai häh?
Se nainen sanoi et mua ultrataan sen raskausdiabeteksen takia eli katsotaan vauvan kokoa. Eli jopas olikin.........
Kun esikoista odotin mun RD oli paha ja jouduin siel juoksee koko ajan rasituksissa. Vauva olikin iso.
Tällä kertaa mun olo on ollut parempi ja mä sanoin kauan aikaa sit et EN niihin rasituksiin tule. Mun lekuri otti kolme verikoetta ja totes et ei tarte enempää asian kans rassata. ELI koska sanoin tolle ä-polille ei kiitos, niin vissiin ne huolestuivat ja antoivat palkinnoksi lisä ultran! Eli silleen. Vissiin luulivat et ilman niiden apua asiat menee hutelikkoon...........
No kuitenkin. Kun se nainen ultrasi ajattelin et kysyisinkö sukupuolta, mut sit ajattelin et hitto aivan sama se nyt on. Kysyin sit et onko kaikki rakenteet ok ja se tyyppi sanoi et on. =)
Sit siihen painoon. VAUVA ON PIENI!!!!!!!!!!! Siis ei oo tosikaan!!!!!!!! =) Siis Tirri on tosiaankin tirrimpi kuin isosiskonsa on!!!!!!!!! Painoo on vaan siis n 3500g nyt, eli isoo siitä ei siis tuu viikon aikana tekemälläkään!!!!!!!!!!!!!!!! :D
Silleen aivan sama mitä kokoo Tirri on, mut koska mut ohjattiin ultraan Tirrin painon takia oon niin iloinen et se onkin normaali, eikä iso.
Tuohon liittyen kysymys: paljonko vauva kasvaa nyt viikossa??? Unohdin ton kysyy nimittäin. :ashamed: Jotain 300g???
Eli tuossa on nyt opetus mulle ja muillekkin: luottakaa omaan aistiinne! Joskus todellakin äiti tietää itse paremmin kuin joku ammattilainen!
Sit otettiin veret ja mä vähä ilkuin niille (ne ovat just ne tädit, jotka ottaa kans RD verikokeet) ja sanoin et nyt aion syödä kaikki rasvaiset ja makeet! Ne olivat aivan kauhuissaan.... :kieh: Sanoinkin et vitsi vitsinä...
Lekuri sit katseli muut jutut. Pää on alhaalla, mut ei oo kiinnittynyt. Mun paineet ok, samoin vaavin. Pissa ok jne... Kaikki hyvin. Ei siis tullutkaan nyt raskausmyrkytystä ollenkaan. :D Ne sanoivat et vievät sen mun kansion nyt yläkertaan, eli sinne minne sit mennään synnyttämään. Eli kaikki hyvin.
Eli ens tiistaina siis sinne menen suomen aikaan klo 16.00. Keskiviikkona sit on sektio. Kellon aikaa ei sille vielä ollut, eli se sit selvinneet tiistaina kun sinne laukkujeni kanssa menen.

NP ja Tirri :xmas: 37+5
 
NP Onnittelut hienosta ä-poli käynnistä =)
Mut mun on pakko tohon ultran paino arvioon aina lisätä, että meiän jätkä ultrattiin 3 päivää ennen syntymää ja painoarvio oli 3500g-3700g, kun vauvat kasvaa 200g viikossa niin miten ihmeessä meiän jätkä oli sitten syntyessään 4042g... kyllä niissä ultra-arvioissakin näyttää olevan muutaman sadan gramman heittoja :p

Mutta en nyt siis tarkota että Tirri olis isompi, varsinkin jos oma fiilis on nyt erilainen ku esikoisen kanssa :heart:
 
Kiitos!
Orchid joo tuo on tosiaankin arvio. Mut helpottaa et ei tullut noottia. Se et heti kun menin sinne silloin kauan sitten olivat punaisen kynän kans vahtaamassa mun sokruja... Kyllä tää masu on pienempi kuin viimeksi. Ja Tirriä oon tosiaankin odottanut koko ajan. Mut katsotaan tosiaankin et miten toi arvio menee. Hyvä mieli mulle kuitenkin tuli ettei sokruvauvaa ole odotettavissa ainakaan.
EM Pelotti tosiaankin näiden huonojen uutisten jälkeen mennä sinne. Tuntui et joku kirous on tänne pinoon iskenyt. :'(
Mulla oli tosiaankin karmee vuosi ennen kuin Tirri ilmoitti itsestään. Usko meni kokonaan. Nyt näyttää et tää muuttuukin paremmaksi. Peukut on jo pystyssä et loppuun asti menee hyvin ja meille todellakin tulisi onnellinen joulu.
Tulen huomenna lukee teiän juttui paremmin. On nyt aika sekaisin nuppi. :headwall:
 
SusSoo
NP :wave: mukavia uutisia! :) En osaa sanoa tuohon kysymykseesi vauvan kasvamisesta. Mulla oli synnytystapa-arvio viimeisimmän lapsen kohdalla kolme viikkoa ennen synnytystä. Silloin arvioitiin vauva noin kolme kiloiseksi ja että ISO lapsi syntyy. Meidän lapsonen siis oli dieetillä viimeiset viikot, koska painoi syntyessään 2800g :D Eli semmoisia arvioita meillä päin :snotty:
 
Nullpoints mulla on tuommoinen vau'kirjan yks kirjanen, jossa on aina jutun lopussa sanottu, paljonko vauva suunnilleen kasvaa milläkin viikoilla. ...mut mä en löytänyt nyt mistään, että millä viikolla sä oot.. :snotty: Mut tuossa loppuvaiheilla se näyttäs olevan aikalailla 250 g viikossa. (tosin ainakin papu on ultran mukaan painanut koko ajan hiukan enemmän kuin tuo kirja sanoo sen kullakin viikolla painavan ja silti se on aina lääkäreiden käyrien mukaan ollut hiukan keskikäyrän alapuolella =) )

Sophia noita housuja oon tehnyt/muokannut. Siis en alusta asti itse vaan ostin halpakaupasta ensin alkuun kahdet (erikokoiset) 15 erkin farkut, joista leikkasin yläosan pois (eestä alemmas, takaa vain vyötärökaistale) ja pistin resorin tilalle. Sitten pepun leviämisen myötä kävin hakemassa vielä yhdet isommat kympin farkut, jotka tänään muokkasin. :) Mulla on ollu yhteensä nyt kolmet äippäfarkut käytössä, ne ekat pienimmät, mitkä tein, on auttamattomasti pienet... :snotty: (mutta myös mahan kohdalta, se resori on liian tiukka ja en jaksanut vaihtaa isompaan, kun pepustakin puristi :ashamed: ). Mut just ukkosen kanssa tuossa laskettiin, että silti aika halvalla noista selvinnyt (resori ei paljon maksa eikä noi farkutkaan. Kerrankin ei ole väliä, miten ne vyötäröltä istuu, kun se leikataan pois kuitenkin :D). Kotihousujen vyötäröä muokkasin toisista kanssa hiukan, mut oon todennut, et kotona on ihaninta olla yksillä salihousuilla, jotka joustaa, joustaa, joustaa, joustaa, joustaa... :xmas:

Paitoja oon käyttäny enimmäkseen normaaleja omia, ostin vain semmoisen masutuubin silloin jo heti alussa alesta (meinasin senkin tosin tehdä itse, ei ole hankala tehdä, mut löyty niin halvalla, että käytinkin siihenkin varaamani resorin sit noihin farkkuihin. :xmas: ).

Mietin, josko jonkun hameen tuhois ja pistäs mammamallille jouluksi, mutta toisaalta, kun en yleensä käytä hameita, se jää sitten vain kertakäyttöiseksi, niin en taida viitsiä mitään sitä varten muokata. On mulla nyt taas kahdet farkut.
 
Voi ei, oli tullut lisää huonoja uutisia. Epskeps jaksamisia! :hug:
ElinaMaria varmasti pelottaa tuleva rakenneultra vähän enemmän sun kokemuksilla, vaikka kaikki onkin varmasti hyvin! Onneks se on sitten kohta ohi. :hug:
Orchid ota vaan vähän rauhallisemmin. Onneks sä oot nyt kyllä shopannu varmaan jo kaikki, kun niin pitkään oot siellä viipynyt... :)
mymmyryylle jaksamista oksetukseen! Toivottavasti helpottais...
Sophialle onnittelut liikkeitten tuntemisesta! :) Mulla ei oo tuntunut kuin kerran muutaman päivän sisällä, mutta kai ne joskus alkaa enemmän tuntumaan.
Mulla on viikkoja nyt 15+5. Olo on ihmeen hyvä! Mä en oo koskaan ennen kokenut tällaista raskaana, että kaikki on hyvin. =) Jatkuis vaan! Nyt kun vaan osais olla liikaa pelkäämättäkin.

Hyvää joulun odotusta kaikille! Ja onnea vauvan saaneille! :heart:
 
Voi Epsu :'( :hug: Ei voi olla totta... :'(

Nimra, kiitos. keskimmäinen yski viime yön ja ovat muutenkin niin räkäisiä jne, että kai se on tänäänkin oltava sisällä. Hulluksihan tässä tulee... Tai jotain. Tekis mieli lähteä miehen kaveriks raksalle, kun yksinään siellä illat on, onneksi tuo esikoinen meni eilen 6-vuotiaan tarmolla kaveriksi. Pääsis joskus muuttamaan, haave on että jos kesällä...

Tänään on 13+6, juuri SE päivä milloin pieni poikamme oli kuollut keväällä (huomattiin reilun viikon päästä vasta). On vähän omituinen olo, onneksi perjantaina on neuvola ja sinne menen vaikka olis minkälaiset köhät sun muut. Pakko saada varmistusta... :xmas:
 
Neuvolassa kaikki ok. Hb ei liian alhaalla. RR iltaisin vaan laskee 90/50 paikkeille että päähän koskee ja huippaa, siihen määräsi salmiakkia :LOL:

Ei ollut mitään mitä vainoharhaisuuksissani pelkäsin, hiv, hepatiitti, kuppa negatiivisia, enkä kanna sitä munuaissairauden geeniä, downin riski 1:51000 eli sekin aika epätodennälöinen.. =)

Ylipainoinenkaan en ollut. Hidasta mutta varmaa painonnousua =) Esikoista kun odotin niin se lähtöpaino oli 48kg ja viimeisillään 59kg.. Olin 16 vuotias silloin.. Nyt lähtöpainoakin enemmän kuin tuo 59kg :LOL:

Pitäsköhän päikkäreille mennä? =)

Kleo rv 13+6
 
Anteeks... :ashamed:
Mä en ole yksin kertasesti joutanut...enkä ole tajunnut päivittää tilannetta täältä meiltä päin.
NullPoints ja Nimra siellä jossain huuteli.
yhessä koossa täällä siis ollaan..ja saadaan ollakkin laskettuun asti ellei sitten 29 pvä poli käynnillä ilmene jtn...Meillä sis pikkunen kasva mukavasti omalla nätillä käyrällään ja voi hyvin.Kaikki arvot on kohillaan...niin sokerit kun kaikki muutkin.vointi on ok.

NullPoints Sulla ei enään kauaa ole pikkusen syntymään..ja ihan jouluaattona. :heart: vaude...mä oon tääl huumorilla heittäny et meille tulee lähtö tuurilla kummiski jouluaattona...toivottavasti ei nyt ihan..mut joulu pyhien jälkeen sai sitten tulla pikkunen äitin ja isin suukoteltavaks... :heart: :heart: :heart: Meillä ei sitten etes otettu sitä punktiota eikä varmasti otetakkaan.Pian täyaikasia kun ollaan... :D ja lekurit luottaa nyt siihen et tää pikkunen ei tee kasvupyrähdystä tässä neljässä vkossa...toivotaan niin :/ Voi että...sulla on viikko...SIIS VIIIKKO ENÄÄ.Mauahtavaa... :D Kumpikohan sieltä tulee...olikohan teillä tiedossa se...hmmh...

Nimra...Kyl tääl ollaan ollaan koossa...Molemmat voidaan oikeen hyvin.Mitä nyt äitin pienen räkätaudin..mut muuten.Joulua kovatsi tääl valmistelen..ja leivin uunia lämmitelen et jos leipos tuos ilta pvästä...jotain..pipareita tai torttuja...Paitsi oon niitä kyl jo leiponut aikasemminki jo...mut nää mu herkkupersiit syö kaik...niille kelepaa... =) se on hyvä et jollekkin etes kelpaa... :p

Voima :hug: Halaus menettäneille...Mä nyt miettiny aikalailla edes menneitä pieniä...ne niin pieninä ihanina mutta sit taas nii satuttavina kulkee mukana koko ajan.Tääkin raskaus...kun se toinen ei jaksanut...mietityttää todella...synnytyskin kun lähenee ja on ajankohtanen minä päivänä tahansa...et mä voisin ihan hyvin lähtee synnyttää kahta...jos se meidän kolmas enkelimme ei olisi lentänyt enkeliksi kahden edellisen enkelimme luokse.

Tämä pikkunen on nyt aarteemme ja siitä nautimme nyt.Toivotaan teille pieniä askelia tupaan.Ilosia nauruja...joskus tulevaisuudessa.Piankin. :hug:

Me siis täällä lähennytään täysaikasuutta..ihan pian...perjantaina JEEE...Me saahaan sittenki töysaikanen pikkunen :D paitsi onha tässä vielä pari pvää...hmmh...ei se tuu näinä päivinä..mä luotan siihen...
Mut saas nähä miten käy tuleeko jouluaattona meille lähtö...oon nii nhuumorilla heittänyt kun ´mun sisaruksia on tulossa meille viettämään joulua... :saint:

Mutta nyt mä meen kahtoo leivinuunia...ja koiraa ulkona et mitä se möykkää tuolla....

Palataan...mä tääl siis yhes koos..ja tuun olemaanki viel jokusen pvän/vkon...

Daizz ja ihmelapsi sydänkäpynen mötkyn pötkylä 36+5
 
Ompa tänne taas tullu paljon tekstiä, kun on ollut taas vähän vähäisempää koneella olo.

Epsu, Meritähti ja Leinikki ISO :hug: . Teille olisi kyllä nuo pikkuiset suonut. Itku tuli kun uutiset luin.

Nimran tyttö on aivan valloittava pakkaus! Kiva lukea sun kuulumisia vauva-arjesta :heart:

Mymmyyry Mie olen täällä hengessä mukana, tiedän tunteen kun mikään ei pysy sisällä. Nyt on mennyt jo 2 vko :attn: ilman oksua, on tää vaan jotenkin ihan luksusta. Peesaan Kärppistä siinä asiassa, että mulla auttoi kaikki kylmä syötävä. Vanilijajäätelö, jääkaappikylmät mandariinit tms. tekivät hyvin kauppansa.

Sophialle myös onnittelut kivasta neuvolareissusta ja sydänäänien kuulumisesta :heart:

EM Ihan ymmärrettävää, että rakenneultra pelottaa, mutta mie uskon vakaasti niin, että kaikki menee nyt hyvin :hug:

(.) Tänään kävin sitten aamulla neuvolassa. Hb oli laskenut 113 :eek: (alkuun 138) Kysyin terkkarilta, että pitääkö alkaa syomaan rautaa, niin sanoi vaan että arvon kuuluukin laskea ja rajana on 110, eli ei vielä syytä huoleen. Painoa on nyt tullut +3,3 kg alusta. Ei siinä muuten mitään, mutta kaikki on tullut viimeiseen reiluun kuukauteen. :whistle: . Seuraavan kerran punnitaan rakenneultrassa 29.12 ja sitten seuraava nla on tammikuun alussa. Kivasti heti joulun jälkeen, mutta en jaksa ottaa stressiä. Terkka sanoi, että olen ensimmäinen joka räjähtää nauramaan painonsa nähdessään :p Kohdun pohjan korkeus oli huimat 15 cm ja syke oli 150. Kaveri alkoi jumppaamaan kun terkka otti dopplerin käyttöön. Sain siinä sitten vahvistusta sille, että kyllä ne liikkeitä on mitä on tuntunut :heart: Sain kuulla myös np:n riskiluvun. Oli 1:53 000, joten ei suurta syytä huoleen :heart: Sellaista tänne, mukavaa päivää kaikille :wave:

-Snowball&peikko 19+2 :eek: (minne se aika kuluu, vastahan mie plussasin !?)
 
Huomenia taas!

daizz:Kiva kuulla sustakin ja onnea lähestyvästä täysiaikaisuudesta B) Se on kyl mahtava fiilis kun sen saavutti! Pian meilläkin ne nyytit on sylissä :heart:

Snowball:Niin se aika rientää! Alku tuntui täälläkin matelevan, sitten yhtäkkiä viikot riensi ja nyt lähellä loppukoitosta tuntuu, että aika on PYSÄHTYNYT :D Kivoja neuvolakuulumisiakin olit saanut! =)

kleopatra84:Hyvä, että kaikki hyvin sielläkin =) Kääk, mulla sama lähtöpaino kuin sulla esikoisesta ja mun vaaka näyttää nyt 60kg...Mietin just tänään, että kuinkahan paljon saan vielä painoa lisää kun joulukin lähestyy ja olen kova tyttö herkuttelemaan... :p

herkkupeppu: :hug: Varmasti kaikki menee hyvin, siihen luotetaan ja uskotaan!!! =)

ElinaMaria:Tsemppiä jo etukäteen ensi viikon ultraan. Varmasti tulee sieltä hyviä uutisia!!! :hug: =)

NullPoints:Päivät vähenee...Kiva, että jäi hyvä fiilis ultran jälkeen! =)

Nanniina:Toivotaan ettei öklö olo pilaa joulun herkutteluja :D

Kärppänä heinälatoon:Jotkut ovat sitten ihanan näppäriä ompeluissa...Mä olen niin peukalo keskellä kämmentä ettei tosikaan :D Jos täytyy joku ratkennut kainalokin kursia kasaan niin mun jälki ei todellakaan ole mistään näteimmästä päästä! Mieskin saa kauniimpaa ommellusta aikaiseksi :LOL:

Tänne ei kait mitään erikoista...Totaalisen tympääntynyt näihin sadeilmoihin. On NIIN tylsän harmaata, että fiilikset ihan maassa! :kieh: Mikään ei huvita ja tekisi vain mieli maata soffan pohjalla ja ahtaa herkkuja kitaan... :p Minikin tuntuu jotenkin vaisummalta, mutta toivon sen kuuluvan viikkoihin ja siihen ettei hällä yksinkertaisesti ole enää tilaa melskata samalla raivolla kuin ennen...? :eek: Perjantaina olisi miehen työpaikan jouluruokailu ja ei huvittaisi yhtään sinnekään mennä. Kiva kun ei ymmärrä kielestä juurikaan mitään. No uskon, että ihmiset siellä englantia suostuvat puhumaan jos haluavat kommunikoida meikäläisen kanssa. Se hyvä puoli on raskaana ollessa, että aina käydään lähes sama keskustelu:koska laskettuaika on, tiedetäänkö kumpi tulossa, mitä nimeä ajateltu jne...Osaan jo aika hienosti lausua nämä vastaukset englanniksi :LOL: No parempi sinne on vain mennä niin ei tule kalkkiuduttua ihan täysin asuntoon...Josta tulikin mieleeni, että mitäs pirua sitä pukisi päälleen sinne? Kääk, joku kolttu mulla on täällä mukana, mutta saas nähdä mahtuuko edes päälle (vielä rv28 meni)! Sitten iskeekin ahdistus jos se ei mahru, kääks! :whistle: Ois niin kiva sitten pukeutuakin nätimmin...Täytyypä sovittaa tänään!

Päivänjatkoja ja jaksuja!!!

Toive81 ja Mini 37+3 :heart:
 
Toive Hyvä et teilläkin hyvin..pikkasen edellä menet mutta vain muutaman pvän.. :D
Mä huomannu nyt viimesen viikon aikana et aika meni alussa hitaasti..mut sit vkoja tuli yhtäkkii ihan hirveellä rytinällä ja nyt ne pysähty. :kieh: Tuntuu et ne päivät ei lisäänny millään...mikä siinä on.Onko se se sitten et sitä odottaa niin et rupee tapahtumaan ja saa sen maaliman sulosimman nyytin syliin suukoteltavaks ja tuoksuteltavaks...??Tjaa ah...

Nooh mä tässä yrittänyt keksiä vähän jotain joka pvälle tekemistä...tänää jos leipos torttuja.Ja huomenna en tiiä mitä... perjantaina jos leipos pipareita.Ja lauantaina on noije muksujen kavereiden synttäri tms kyyditykset...ja sunnuntaina jos hakis kuusen ja havuja saunaan ja uunin päälle...maanantaina ja ti jos siivoilis taas vähä...ti ois neuvola ja viimeset ruoka ostokset enne joulua...sit oiski aatto...
Mut huomasin tuossa et höh huomiselle ei oo mitään...hmph... :| Mitä mä tekisin huomenna..hmmh...

Ihanaa ku tääl maalla asuu ni saa joulua laitettua iha erillailla ku kaupungissa.Ku meil o viel piha sauna ainoostaan ja mehtää ympärillä.JA KU OIS SITÄ LUNTAKI...ni ois jees...Kuusen voi hakea omasta metästä...ja kaikkee...on nii eri tunnelma kun kaupunki jouluissa...MÄ tykkään.Kynttilöitä vaan piha ja tupa täyteen...ja joulun tuoksut.Ni ihanaa...Mä rakastan sitä fiilistä ja yhdessä oloa perheen kanssa ihan kunnolla. :heart: Siinä sitä meneeki joulun pyhät...ja sit onki uuen vuoje vaihe... :heart: Ja pikkunen saakin sit tulla...pian...TOIVOTTAVASTI.

Mutta tulis nyt etes 5 astetta pakkasta ja lunta ainaki parikytä senttii...ni jeps ois kohilaan.Nää tämmöset harmaat kelit saa nii lusmuumaan...hmmh...

Pian on tosissaan nyytit sylissä...mikäs sen ihanampaa oiskaan??!! ;) Joulun aika ja uuevuoje vaihe vielä ni sit..jees...POKS poks mahat...saa tulla...pikkuset tähä maalimaa. :D

daizz
 
Np: Hienoa että sait hyviä ultra kuulunmisia =) Voi teillä on h-hetki viikon päästä :heart: jännittääkö??

Mymmyryy: Itsellä juuri nuo kaupan keitot auttoi huonoon oloon.. sokeroimatonta, kylmää mansikka ja vadelma keittoa lipitinkin ihan urakalla..

Tänne ei uutta.. jalat ylös vähäksi aikaa kun särkee..
 
Taas valkeata joulua...
joopa joo, kyllä nää kerkee taas ennen joulua sulamaan. Mutta pääasia, että maa on taas valkoinen


Mukava kuulla Daizz, että kaikki on OK


Ei nyt oikein oo mitään asiaa, tulin vaan kattomaan mitä on kirjoteltu. Tuli tossa jo 3 tuntia puhuttua koulun kanssa puhelimessa
ja selvitettyä kaikkea opinnoista. Nyt on hyvä fiilis, saatiin kaikki epäselvyydet kuntoon, ja tammikuussa teen vaan yhden esseen niin sitten saan paperit maaliskuussa


Nyt koisaamaan, enneku pitää lähtee ruokakauppaan ja leipominen alkaa


Orchid ja hikottelija 33+0
POKS!!!
 
Kiitos haleista. Epskeps sinulle halusin vielä välittää tätä kautta halauksen :hug:
Sinulle olisin todella suonut jo onnistumisen! Kovasti toivotan teille voimia jaksaa.

Joku täällä kirjoitti, että tuntuu väärältä olla iloinen omasta onnesta. Ei tarvitse sellaista miettiä. Minä ainakin olen aidosti onnellinen ja iloinen toisten onnistumisesta enkä niistä tunne surunkaan keskellä katkeruutta. Ne eivät ole minulta pois!
Joten hehkuttakaahan tytöt niin saatte tähänkin pinoon taas iloa näiden kurjien uutisten jälkeen!

Mitä minuun tulee, niin pärjään kyllä. Joulu on ovella ja jouluani en anna tämän pilata :xmas:
Minä meinaan juhlia, nauraa ja iloita läheisten kanssa ja jättää tämän taakseni. :)
Välillä vituttaa ihan suunnattomasti, suututtaa ja itkettää niin kuin kuuluukin, mutta valtaosan ajasta kaikki on ihan ok.

Odotellaan vuodon loppumista ja sitten noustaan täältä taas uuteen yritykseen, meni sitten syteen tai saveen. Meni miten meni, niin mä palaan vielä!

Mun puolestani tuhannesti onnea joka ainoalle masun kasvattajalle ja nyytin saaneelle ja oikein rauhallista ja onnellista joulun aikaa koko poppoolle! :heart::xmas::heart:

-Meritähti-
 
Tänne olikin tullut paljon surullisia uutisia viime käynnin jälkeen... :'( . Epsulle, Meritähdelle ja Leinikille :hug: . Eipä tässä oikeen osaa mitään sanoa :| . Ei sitä menetystä toivoisi kenellekään. Itsellä on kanssa vielä niin pinnassa se kaipuu ja ikävä minkä se pieni enkeli lähtiessään jälkeensä jättää. Voimia teille kaikille surun keskelle :hug: .

Daizz:
Kiva kuulla et sielläkin ollaan vielä nipussa. Lopussahan se aika tuntuu aina matelevan ja synnytys käynnistyy aina yleensä sillon kun sitä vähiten odottaa....

Herkkupeppu: Hyvin siellä neuvolassa menee sit perjantaina. Itse ajattelin et kun pääsen Rv 23+5 (silloin tyttö syntyi kuolleena) yli niin olisin jo vähän varmemmin mielin tästä raskaudesta, mutta eipä niin sit käynytkään. Edelleenkin neuroottisesti tarkkailen liikkeitä joka päivä ja mietin et mitä jos jotain tapahtuukin taas....Kaipa sitä mieluummin odottaa sitä pahinta.

NP: Sullahan oli hyviä kuulumisia ultrasta :D . En kyllä tohon sun paino kysymykseen osaa sanoa mitään. Haluun jo etukäteen onnitella teidän perhettä vaavista :heart: . Oon kohta kolme viikkoa ilman tietokonetta, enkä sit pääse lukemaan teidän kuulumisia. Lueskelen kyl sit heti kun palataan reissusta.

Kärppänä heinälatoon: Ihanaa kun toiset jaksaa olla noin ahkera ja tehdä itse äitiysvaatteita. Tossa kyllä varmasti säästääkin. Itsellä on muutamat siistimmät housut missä on niin matalat vyötäröt et viel mahtuu jotenkin päälle ja muuten kuljenkin kotosalla isännän verkkareissa :ashamed: .

ON:
Eilen sit tyhmänä menin kaappia nostelemaan ja tuli semmonen repäisevä kipu tonne alakertaan. Koko illan sit teki kipeetä enkä voinu oikein edes kävellä. Mitään ei sit onneks vuotanut, mut vauvan liikkeitä ei illalla tuntunut. Onneks tänään on taas asukki ihan normaalisti mahassa möyrynnyt, mut kyllä taas pelästyin. Mies oli mulle sit tosi vihanen, kun on monta kertaa sanonu et ei halua mun nostelevan mitään painavaa. Oon vaan niin tyhmän malttamaton, kun jotain pitää tehdä niin se pitää tehdä heti :ashamed: .

Haluun viel näin etukäteen daamit toivottaa teille kaikille tosi Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2009 :heart: . Palailen taas palstailemaan ensi vuoden puolella, kun palaillaan reissusta :wave: .

Tauski ja Nuppu 25+5
 
Kleopatra sullapas on mennyt hurjan alas hb esikoisen kanssa! :eek: :eek: :eek: Kamalaa jos ihan verta joutuu ottaa. Tuollaista en ookkaan ennen kuullut.

Nimra on laittanut hienoi kuvia. Onnellisen näköisiä ovat niin Anni kuin äiti-Karvinenkin.

Orchid Mulla aiheutti noi shoppailut kans suppareita. Eilen sain ihan hammasta purren kaupoissa mennä et pääsin eteenpäin. Sit tulikin kunnollisia sukkapuikkoja kun menin autoon. :headwall: Ja autossa lisää pieniä. :headwall: Tulin sit siihen tulokseen et mun ostokset on nyt ostettu. En rupee riskeeraamaan mitään.
Eilen eivät katsoneet kohdunsuun tilannetta ollenkaan, mikä on ihan hyvä. Tirrin pää ei oo totaalisesti kiinnittynyt. Eli on aika epäkypsä tilanne. Ihan hyvä silleen, ettei tarte turhaan jännittää ton asian takia vikoja päiviä. =)
Unicco kauheeta tollanen et syntyneiden osastolle jouduit menee. :headwall: Mä oon miettinyt täällä kans et pitäis olla erillinen paikka mihin tollasten asioiden kans menee. Jos on vuotoo jne niin pitää ilmoittautua samaan paikkaa kuin minne kaikki synnyttämään menevät ilmoittautuvat. Kiva oli siel olla, kun samaan aikaan oli joku nainen mahaansa pitelemässä ja huusi kun suppareita tuli. :$
Sit ultra on se sama mis oon nyt käyny, eli samassa odotustilassa on ihmisii jotka ovat n rv14 tai rv31. Eli kiva kun osalla on selkeet vatsat ja iso hymy huulilla. Itse vaan istuin siellä ja katselin lattian rakoja... Eli jotenkin sais noi erottaa ihan oikeesti.... Tekis mieli kirjoittaa johonkin yleisö palstalle ja valittaa........ Mut se on just sitä monessa maassa, et se on raha kysymys. Mun mielestä on pikkasen tahdittomuuttakin, mut se on taas mun mielipide. :whistle:
Mä kun olin siellä menos ultraan rv31, niin ultrasta tuli just joku neito ulos... Kyl teki pahaa kun hoksasin et just sil oli alkanut vuoto, kun housut olivat takaa veressä.... Eli todellakin missä on ihmisen arvo noissa tilanteissa??? En tiedä.... :ashamed:
mymmyryy jaksuja sen pahanolon kanssa. Mul ei oo niksejä kun tosiaankaan ei oo tuollaista mulla koskaan ollut. :ashamed: Hurja oli tuo sun uni.
Mut onneks oli elävä lapsi siinä, eli jos on enneuni, niin ei ole paha sellainen. Kyllä ne hauraatkin vahvistuu ja kasvaa hienosti. :heart:
Kärppä sinäkin saat ottaa rauhallisemmin (ei hulluja ostosreissuja!!!) ettei vaavi valu liian alas...
Sophia Paljon onnea liikkeistä ja hienosta n- visiitistä! Painoo tulee kaikille eri tahtiin. Toisilla tippuu aluksi ja toisilla alkaa heti nousee. Mun kroppa on vissiin sellainen imuri, et heti nousee...... Kai se tästä joskus sit laskeekin. En ota ongelmaa siitä vielä ainakaan. =)
EM Noi on noi etapit sellasii et ne kyl pelottaa... :( Mut eiköhän Dodolla oo kaikki kivasti siellä.

SusSoo, Kärppä ja muut vissiin vauva kasvaa jotain 200-300g nyt (rv38). Toi on tosiaankin monen arvio... On se muuten kumma et AINA jää joku juttu mietityttää noiden reissujen lopuksi. :ashamed: Onneks täältä voi aina kysyy. :kieh:
S-anttu Aivan ihanaa joulun odotusta sinnekkin!!!!!!!!!

herkkupeppu jaksamista sinne tämän päivän ohi. Kyllä nuo päivät varmasti muistaa ikuisesti. :hug:
nanniina mul oli kuvotusta kans noilla viikoilla se paha olo olikin sit siinä. Toivottavasti ei äidy pahemmaksi siellä! :heart:
SS Kiitti! :wave:
Daizz Ihana kuulla et kaikki menee hyvin siellä nyt! En kyl koskaan tuu unohtaa sitä sun sokeri-pyörtymis-tarinaa. On se hyvä et ne ovat hallussa kans. Mistäs sitä tosiaankaan tietää millon sinäkin lähdet nyydin hakuun. Voi vaikka sattua jouluaatoksi. :kieh: Tiedät sit ainakin aivan varmasti toisen, jolla on sama kohtalo. :LOL:
Meritähti oletpa niin epäitsekäs kuin kukaan voi olla! :wave: Voi olla vaikeeta kuunnella toisten hehkutusta, kun on matto vedetty alta pois. Tai ainakin minulla oli. Se katkeruus oli aivan hirveetä ja vaikka tajusin ettei se muiden syy ollut, kuitenkin en todellakaan pystynyt siihen. Tuntui et olis joku vaan haavoille kaatanut suolaa.
Ehkä asia olisi ollut eri tän palstan kanssa, kun tietää ettei kukaan helposti sitä nyytiä saa... Mua vaan ketutti karmeesti ja sen yli oli päästävä tietty.
Toisaalta minä ainakaan en halua tahallani hihkua jonkun naaman edessä varmuuden vuoksi, koska tiiän miltä itsestäni tuntui....
Yritä vaan kun jaksat ja kykenet. Toivon niin paljon et saisit todellakin vauvan lahjaksi kaikesta. On se melkeen lotto-voitto et sen saa. Kaikkea hyvää sinulle koko sydämestäni. :heart:
Tauskille oikein ihanaa reissua!!!!!!!! :wave: Kiitos tosi paljon onnitteluista jo. :heart: Otahan rauhallisesti siellä kaiken rehkimisen kanssa, ettei mikää revähdä. ;)
Danjuska ja Toive Kysymykseen miltä tuntuu? En tajuu vieläkään et pian tosiaankin menen laitokselle. Eli en osaa paniikoida tai muutakaan. Jospa se sit iskee aivan ennen sitä sit? Tai sit sairaalassa? Katsotaan. :/

Haleja kaikille! NP ja Tirri :xmas: 37+6
 

Yhteistyössä