**~*Keskenmenon jälkeen plussanneet! Joulupino!**~*

Iltaa!

NullPoints:Kiitos kertomuksesta ja ihanaa kun voitte kaikki hyvin =) Onnea vielä paljon! :flower: :hug:

MeaMimosa:Mulla takana 2 alkuraskauden keskenmenoa ja tässä kolmannessa käytin aina rv9+4 asti Lugeja. Koskaan mulla ei oltu tutkittu oliko hormonipuutosta edes olemassa, mutta ei siitä ainakaan haittaa ollut :D Tosin menetin heti plussauksen jälkeen (tietämättäni, osasin kyllä aavistaa)toisen alkioista ja valuin verta runsaimmin 7+4 ennen kuin rauhoittui. Ekassa ultrassa 6+4 näkyi varjostuma, mitä lääkäri epäili toiseksi, heti luovuttaneeksi alkioksi, mutta Mini on nyt onneksi jaksanut 39+1 asti =) Mutta itse ainakin uskon, että Luget antoi ainakin tukea tähän raskauteen!

SS:Supistukseltahan tuo kuullostaa! On ihan normia, että voi joskus tulla myös kivullinenkin, kunhan ei vaan ylly ja ala esiintymään liian usein! Mainitse neuvolalle vaikka tuosta. Mulla eka kivulias tuntui rv30 paikkeilla ja toinen rv32 ja sen jälkeen ei yhtään kivuliasta ole tullut.

(.):Ääh, täällä ei uutta aurongon alla. Kovin ristiriitaiset tunteet vaan pyörii mielessä. Välillä olo, että kaikki tulee menemään hyvin, mutta sitten iskee paniikki ja kaikki kauhukuvat hyökkää mieleen. Mitään kivuliaita supistuksia ei ole tullut ja olo vaihtelee muutenkin päivästä toiseen. Esimerkiksi edellispäivänä tuli kivuttomia supistuksia pitkin päivää ja eilen ei yhtä ainuttakaan. Tänään taas on masu ollut lähes koko ajan kovana, mutta kivuttomina. Hohhoijaa..Mini myös edellispäivänä liiankin rauhallinen, eilen ja tänään on onneksi taas myllännyt tutumpaan tapaansa. Tuttu sairastui todella rajuun vatsatautiin ja oli tiputuksessa viime yön :( Nyt jännätään iskeekö meille vielä vatsatauti tähän lopun kunniaksi :kieh: Harmittaa kyllä vietävästi jos iskee kun olen (koputan puuta eli päätä) ollut yllättävän terve koko raskauden, yksi flunssa oli syksyllä. No toivottavasti maitohappobakuista ois nyt apua kun niitä olen popsinut jo kuukausia. Olo ainakin ihan ok...Ei muuta tällä erää. Taitaa se rv40+0 kuva tulla tätä menoa sunnuntaina ja Mini pitää meitä jännityksessä :p

Toive81 ja Mini 39+1 :heart:
 
Kiitos vastauksesta toive!! Ja juu, taidan mainita tuosta neuvolassa.. Tuntuu vaan et miun neukkutäti o semmone, et vaikka sille sanoo mistä ni se aina kaiken sanoo sillai välinpitämättömästi tyyliin et juu voihan se olla ollu. Eikä sit oikeen mitään ikinä virka sillai osanottavasti.. Vaan aina kaikki on sille se ja sama sekä normaalia. Ja jos ei oo normaalia ni silti kaikki on se ja sama :| :ashamed:

Äske kävin isommal hädällä veskissä ni sen jälkee alko sattuu iha hillittömästi mahaan/lantioon/kylkiin.. outoa.. Mistä lie johtuu sit :/
 
Onnea NP:lle oikein kovasti, tietenkin koko teidän perheelle pienestä prinssistä :heart:

Ja pari plussannuttakin oli, onnea kovasti!

Siitä mun hempasta vielä... Se sijainen kun tuon raudan syönnin määräsi, vertasi vain edellisiin arvoihini (nyt oli siis 123, aiemmat lukemat 131 ja keväällä 148, mikä on lähempänä mun ns normaalia arvoa). "Normaalit" on kuulemma 120-140 ja mä olin vähän että mitäh???

Mulla on ollu maha ihan sekasin monta päivää. Toivottavasti ei ole pahempaa, vaan liikaa syömistä. Nyt on ekaa kertaa tän raskauden aikana sellanen olo, että syötättäs koko ajan ja kaikkein rasvasimmat jne menis... Vaakaan en ole mennyt, onneksi neuvola on monen viikon päästä että jos tässä vähän tasaantus. Viime yön mietinkin kaikenlaista, esim. onko tullut listeria tms ja vauvalla menee huonosti :eek: :( Liikkeitä kovasti odotellaan. Se sama sijainen meinasi, että liikkeet voisivat tuntua 16-17 viikoilla, mutta ainakin kolmosta odottaessa meni lähemmäs 18 viikkoa. Oishan se sitten helpompi kun tuntis liikkeet niin ei tarviis miettiä koko ajan kaikkee hölmöö.

Anoppi taas väläytti, kun kerrottiin odotuksesta. Oli vaan, että eihän AINA voi käydä niin kuin meille kesällä kävi (ei vieläkään sano ääneen sitä sanaa). Ja kesällä istui sen illan meillä (kun haki muksut hoitoon että mies pääsee mun mukaan sairaalaan) saatiin tietää km:stä, niin silloinkin vaan hoki, että miten tämä voi olla mahdollista jne. Puoltoista viikkoa siitä soitti (ja appiukkokin oli soittanut) vartavasten sitä asiaa, että nyt pitäis jo päästä asiasta yli. Ja näytti vielä vauvavideota kun käytiin kylässä (miehen veli sai keväällä esikoisensa, en sano ettei saa siitä iloita mutta mulle teki niiiiin pahaa kattoa sitä sillon). |O :xmas: Kylläpäs tuli purkaus, tuli vaan niin ahdistus tuosta ihmisestä ja kaikki nää parhaat palat mieleen... Joulupäivänä oltiin heillä ja sillon saatiin taas kuulla kaikenlaista kivaa esim siitä, miten lapsia pitäis kasvattaa jne. Me kun saatiin esikoisemme (minä 21, mies 25) niin kuultiin useinkin, että kun lapset saa lapsia, niin ei siitä mitään tule. Ihania ihmisiä joo.......... :headwall:

Anteeksi tämä vielä, nyt ahdistaa kun samat jutut pyörii päässä. Nyt koko eukko inhottaa niin, ettei meikäläistä näe siellä ihan hetkeen :$

Hauskaa uutta vuotta, ottakaahan naiset iisisti :heart: :hug:

hp rv 15+5
 
SS: Kyllä tuo kuulostaa supistukselta. Mulla on ollu samanmoisia jostain viikolta 18 tms. lähtien. Se tuntuu kivuliaalta, jos rakko alkaa täyttyä, mutta ei ole sinänsä varsinainen kivulias supistus (suosittelen tiheitä vessäkäyntejä ja jos oot samanlainen kuin mä, varaudu siihen, et joka kerta, kun istumasta ylös pääset, pitäs mennä vessaan. Muuten taas supistaa..) Mutta siis ihan normaalia tuo on. :) Mulla alkoi nuo suppailut tosiaan sen verran aikaisin, et kävin silloin(kin :xmas: ) synnytysten erikoislääkärillä tarkistuksessa yksityisellä ja se sanoi, et suppailuja saa tulla jo silloin (kipeitäkin), mutta ne ei vaan saa muuttua säännöllisiksi. Ja jos sulla tuo tuli vielä, kun kävelitte, ei sinänsä yhtään ihme, että noilla viikoilla alkaa jo tapahtua. Kohtu siellä vaan sanoi, että otas vähän iisimmin mamma. :D

Mitä taas neuvolatäteihin tulee, mun neuvolatätsy on samaa maata. Samoin meidän neuvolalääkäri. Vaikka vuosin punaista verta ja supisteli ne oli sitä mieltä, että normaalia ja muistutteli mua vaan jutuista, jotka mun pitää muistaa sitten rv 26 jne. Hirveesti silloin niiiden sanomiset kiinnosti, kun en tiennyt, olenko enää edes raskaana seuraavalla viikolla. Kaikki muukin, mistä siltä oon kysynyt, on vaan "sitä raskautta". No... kaikki ei ole ollut, mutta ollaanpa sitten käyty aika monesti myös yksityisellä asioita kysymässä ja saatu sieltä ohjeita. Päinvastaisia kuin mitä neuvolantätsy on käskenyt tekemään. =)

Herkkupeppu: ....anopit on... Mulla ei ole enää anoppia, mikä on harmi. Oisin tahtonut papuskalle kaksi mummia ja tiedän, että papu ois ollu anopille tosi tärkeä ja rakas (ja varmasti anoppi myös papulle). Menetys oli suuri myös mun miehelle sekä sen muulle perheelle, anoppi oli tosi hyvä ja ihana äiti, vaimo ja sisko. En todellakaan olisi toivonut/halunnut/sallinut, että anoppi kuolee jo niin nuorena. Mutta. En silti voi kieltää, etteikö mun oma elämäni olisi tältä osin helpottunut tuon jälkeen aika paljon... Niin hirveältä kuin se kuulostaakin.

Juh, taas töihin.

T. Kärppä ja papuska 31+3
 
Kärppis juu. Paitti et sillonki olin siis just käyny veskissä.. Kävin veskissä ja sit lähettii käveleen. Eikä mulla sillain ollukaa vessahätä koska olin just käyny. Ja sit ku se men ohi ni ei yhtää semmone olo ollukaa et ois vessaa pitänykää päästä.. Noh, jospa niit ei kauhee useasti tulis :)
 
Herkkupeppu voi juma minkälainen tyyppi... ei käy kyllä kateeks tuollainen anoppi. Jos mulle olis joku keskeytyksen jälkeen missä vaiheessa tahansa sanonu että kyllä tuosta pitää jo päästä yli niin olisin kyllä mottassu ja lujaa! :kieh:

Jei! Tämä vuosi loppuu kohta!!! On meinaan ollut aika rankka vuosi - oon niin iloinen että uusi vuosi alkaa puhtaalta pöydältä. =)

EM ja Dodo 21+0 :heart: POKSIS!!
 
SS tuo rakko onkin vähän kinkkinen juttu. Siis usein tuntuu siltä, et on päästävä vessaan ja just, mut sit rakosta ei tulekaan mitään. ...joko siks, et onkin oikeastaan tyhjä tai sit siks, et se ei vaan pääse tyhjentymään. :D

Mut toivotaan, ettei ala kiusaamaan tuon enempää. :)
 
MeaMimosa kyseli Lugeista... Mulla oli tuo lääke käytössä jo edellisessä keskenmenneessä ja myös tässä kuluvassa raskaudessa. Edellisessä siitä ei siis ollut apua, enkä todellakaan tiedä, mikä tämän pienen ihmeen (raskauden jatkumisen...) nyt on saanut aikaiseksi! Mulla ei ihan varhaisimpia alkuraskauden keskenmenoja ole ollut, vaan kaikki neljä ovat lakanneet kasvamasta vasta viikoilla 8-10, tulleet ulos osa vasta paljon myöhemmin. Vikaa ei tutkimuksissa löytynyt, mutta silti kehotettiin käyttämään Lugeja 2x200mg vuorokaudessa. En syönyt kapseleita, vaan tuikkasin alapäähän aamuin illoin, syömällä tulee kuulemma isommat haittavaikutukset, esim. kova väsymys. Käytin lääkettä rv12 (vai 13...?) asti. En tiedä, auttaisiko lääke kohdallasi (toivottavasti), kuulemma ei auta, ellei oman keltarauhashormonin kanssa ole ongelmia... Oho, olipas selostus... :eek:

Itse olen odottanut sitä vessassa ramppaamista olevan vasta myöhemmin, mutta kummasti lähes koko ajan tuntuu olevan vessahätä! Ja kun toisaalta ei viitsisi käydä siellä vartin välein istahtamassa lähes tyhjän takia... :/

Oletteko jumpanneet lantionpohjan lihaksia? Kovasti neuvolassa kehottivat aloittamaan viimeistään nyt, mutta kun en millään meinaa muistaa tehdä niitä juttuja... :ashamed:

Meillä oli tänään neuvola! Ihanat sydänäänet taas kerran :heart: Painoa on tullut yhteensä reilu neljä kiloa, kuulemma ok, ja kaikki muukin oli ok. Terkka sanoi, että seuraavalla kerralla neljän viikon päästä laitetaan jo synnytyslähete (vai mikä se oli...?) TAYSiin, ja saadaan jo äitiyspakkauksen hakupaperit! :eek: Olin ihan yllättynyt, että NYT JO! Toisaalta kovin mukavaa, tietää olevansa melko pitkällä raskaana... :D

Viuhtis ja Tyyppi 18+4
 
Todellakin jo syyskuisia odottajia ja vastahan mä plussasin itse :heart:

Muutama sana päivästä, olen nimittäin totaalisen väsähtänyt :attn:

Tänään oli siis se odotettu ultra! Siellä Taimi kölli ja "intoutui" jopa liikkumaan, sätkimistä havaittiin ja sydän läpätti ja :)
Veri on hävinnyt melkein kokonaan, pieniä pisteitä oli jäljellä enää ja asia jota en viime kerralla kysynyt, sitä verta oli ollut todella reilusti. Onneksi en tiennyt oikeasti, mähän olisin ollut aivan sekaisin :headwall:

Kävin myös äitipolilla muuttamassa/ varaamassa niskaturvotus ultran ajan seuraavaan etappiin matkaa kolmisen viikkoa, siispä 19. päivä olisipa se jo ohi. Viimeeksi ei nimittäin vauva liikkunut lainkaan tuossa ultrassa, enkä kyllä nähnyt vauvan silloin liikkuneen kertaakaan, tai tuntenut.
Oli aika karmivaa käydä siellä, tuntui, että he haluavat viedä mun pienen kuitenkin pois tai sanoovat ettet sä mitään raskaana ole. Ihan kuin se nyt muka heistä olisi kiinni... Joku oli saanut kuulla keskenmenosta siellä juuri, hoitaja kävi kaivelemassa sellaisen vihkosen keskenmenon kokeneille, taitaa se olla jossain mullakin vielä tallessa.

Kaiken tuon jälkeen hain muksut ystävän luota ja lähdettiin etsimään esikoiselle suksia, voi sentään tuota ihmisten paljoutta, meinasi pää hajota kun ei parkkipaikkaa löytynyt ei niin mistään, mutta sitkeys palkitaan. Sitten pojalle vielä lätkämaila ja ruokakauppaan ja sitten kiireellä navettaan josta kyllä myöhstyin mutta nyt on työt tehty ja sohva kutsuu pikkuhiljaa.

Unicco ja Taimi rv 9
 
Onnea ultrakuulumisista Unicco!! :hug: :flower:

Ja juu'u! Aika menee iha siivillä.. Ku ny jo syyskuisten pino.. Ja oma la ois huhtikuussa. TOSI outoa!

Mua muute kenkuttaa, ku haluis ostella vaiks mitä, mut sit tietää et myös saa vaiks mitä (esim. anoppi tekee sit kestoi) ni ei viihti rahaa turhan päite laittaa ku saa sit niit juttui kummiski. Mut miks pitää olla näi malttamaton!! :kieh:
 
suukkis mulla ihan sama vika!!! :LOL: just kysyin mun vanhemmilta että milloin mennään ostamaan vaunut kun ne on ne luvannu ostaa... sanoin et eiks tammialennuksista kannata niit kattoa mut ne vaan sano et ehtiihän noita ostella vielä. :kieh: Ja mä haluisin jo ostaa pinniksen ja hoitopöydän mut TIIÄN et ei tammikuus oo meil ehkäs varaa niihin.... huokaus sentään. :headwall: Pakko siis viel oottaa. No pitää ostella aina kaikkee pientä sit. :D

Onnea UNICCO hienoja uutisia!!! :heart:
 
Me ei hoitopöytää ees hankita, mut joku pestävä hoitoalusta pittää olla.. Ja just tuo! Et ku haluis vaunui jo men ostaan ni sit suunnillee toiset on sillä mielillä et no ehtiihän ne.. No ehtii ehtii, mut miks ihmees ei vois ostaa sillon ku ne on alessa?!?! Sitä logiikkaa mä en tajua!! Esim. vähä aiemmin jo ois vauvattareltaki saanu kombit hintaan 395? ku ovh ol jotai päälle 700.. Ni juu ei voi vielä.. No ok, sillo ei ollu viel kyl rakenneultrakaan ohitte. Mut siltikää en tajua tota logiikkaa.. Et ennemmin sit ostaa myöhemmin ja maksaa ittesä kipeeks.. No, ei toki oo mun rahoja, mut kyl mä ny haluisin halvemmal päästä ku voi kerran! Ja nytki tammialet ni en tajua miksei ostaa sieltä..
TOSIN juteltii miehen kans, et jos menis sitteriä kahtoon jos ois joku hyvä sitteri alessa :heart: :heart:
 
suukkis no sehän helpottais tätä shoppailukuumetta... :D :D kai meijänki JOTAIN ostettavaa pitää keksiä kun muitten mielestä on vielä aikaa ostella ja hankkia kaikki. Mut en mä nyt kaikkia isoja ostoksia haluis samalle kuulle laittaa... ei sekään hyvä juttu oo.

Joo, miks ei ostais nyt kun halvalla saa?

****

Ollaaks me kärsimättömiä vai mitä? :p :heart:
 
Nimra
Onpas aikaa vierähtänyt.. kun viimeksi täällä kävin..


Mun täytyy sanoa, että vaikka ehtivä nainen olenkin.., niin kaikkea ei ehdi kuitenkaan ihan koko aikaa touhuta ja tosiaan, kun pieni kasvaa niin hurjalla vauhdilla niin tarviii jo paljon enemmän aikaa ja virikkeitä, kun on pystyssä kun telkkä koko päivän


Ensinnäkin onnea NullPoints ja kiitos tarinasta se oli ihana ja poika on suloinen
ja ihanasti on teidänkin nyytillä hiuksia - Oikein paljon onnea koko perheelle
ja kerhonpuolella tosiaan nähdään :wave:

Anteeksi, kun en ole nyt ehtinyt kommentoida ja lukea teidän kuulumisia, mutta ehkä sen ymmärtää ?

Kaikille uusille oikein paljon tervetuloa ja hurjasti onnea!!!! ja pienokaisille tarrasukkia matkaan :wave: Mukava saada uutta porukkaa mukaan.

Loppumetreillä menijät... Kyllä kaikki menee hyvin
ja tosiaan nuo viimoiset viikot on niitä tuskallisimpia..ja ehkä siinä ajatuksetkin tosiaan harhailee, mutta uskoo ja luottaa hyvään lopputulokseen niin sieltä se tulee :heart: Kovasti tsemppiä siis kaikille loppurutistuksen edellä


Seesteisellä keskiraskaudessa menijöille hurjasti kanssa jaksamista :wave: Aika tosiaan menee kuin siivillä :D Itsekin vasta tänään mietin, että vastahan me maaliskuussa muutettiin tänne ja aloin odottaa..ja nyt onkin jo uusi vuosi alkamassa ja tyttö elossa mukana.. Mihin siis tämä aika menee :eek: :eek: ?

Mulla jäi varmasti paljon kommentoimatta, mutta en valitettavasti aina ehdi lukea, mutta kuitenkin haluan toivottaa kaikille ihanaa odotusaikaa :p Nauttikaa ja vielä kerran nauttikaa!!!!!!!!! Sydämenne kyllyydestä :heart:

Itse jään perjantain jälkeen tytön kanssa päiviksi kahden, kun isäntä menee töihin.., joten sen jälkeen on aikaa ehkä vielä vähemmän, mutta yritän aika pistäytyä täälläkin :wave: Eihän teitä osaa kokonaan "jättää" :LOL:

Mä olen täällä jo joulunkin laittanut pois ja siivonnut uuden vuoden kunniaksi ;) Ihanaa, kun voi tehdä kaikkea kotitöitä samalla, kun neito nukkuu... Ei hievahdakaan imurin ääneen :LOL: Nukkuu varmaan vieläkin tyytyväisempänä sen äänen kuullessaan :snotty: Olen myös tehnyt nimiäisiiin kutsut ja vielä olisi jäljellä kaksi kummitodistuksen tekoa. Ihana, kun saa askarrella juhliin
Ne vietetään täällä ihan kotosalla ja tammikuun puolessa välissä..

Meillä oli tosiaan tuossa vähän aikaa sitten kauheet ilmavauvat tytöllä ja illat ja yöt meni tosi hankalaksi, mutta sitten ostettiin kaupasta tuttipulloja mitkä auttaa koliikkiin ja muodoiltaan muistuttaa äidin rintaa ja niistä saa vähemmän ilmaa niin johan ollaan taas aivan ihanan kilttiä tyttöä - Ei mitään ongelmia
Tuosta pullon vaihdosta neiti hiukkan "herppas" ja oli muutaman päivän syömättä normaalia määrää ja vietiin kaiken varulta lääkäriin, mutta ei ollut mitään kuivumista tai muitakaan ongelmia lääkärin mukaan, joten taas saatiin terveen paperit :saint:

Tänään tuli postissa Annille kelakortti, joten sekin on sitten järjestetty, Hieno homma. Noh, jokos olis juttua jo tullut... tyttökin heräilee, joten palailen!

Suvi ja Anni 3 vko ja 4 päivää ( mihin se aika OIKEASTI hukkuu :eek: :eek: :eek: ?!?! Vastahan mä plussasin... :whistle: )

 
Nimra
kleopatra Hui, miten nyt noin ? Kamala tilanne.. Kunpa voisin auttaa :snotty: Kovasti jaksamista. Pärjäätkö sinä varmasti ? Mulle voi laittaa vaiks yv:tä jos haluat purkaa tuntoja m. Kovasti haleja täältä sinulle!!!!
 
Kleopatra hui ko säikähin luettuani sun viestin!! Apua.. Ei tuollaista saa käydä! :( Haluaisitko enemmänkin jutella/tukea? (esim. yv:llä voit suaha meseosoitteen jos kaipaat kuuntelijaa, kuuntelisin mielelläni ja yrittäisin auttaa jos suinkin osaisin!) :hug: :hug:
 
SusSoo
Kleopatra :hug: olipa uutinen. Jaksamisia sinulle. Toivottavasti asiat järjestyvät pian. Minäkin olen täällä valmiina tukemaan. En taida asua kanssasi samalla suunnalla, mutta näin virtuaalisesti voin auttaa :hug:
-Sussoo-
 
Kiitos kaikille tsemppaajille.. Tällä hetkellä vaan tuntuu että olisin sellaisessa suossa josta ei enää ylöspäin nousta.. Tunti kerrallaan menen tästä eteenpäin.. :'( Joudun poistamaan varmaan pian tuon alkuperäisen viestin ettei tämän kylän juorut ala taas liikkua.. :/

kleo 15+5
 
AAM
pyyhkäisinkin sen pois... :whistle:

hyvä jumala ! :eek: :hug: Kleo voi muru... minkälainen mies tuollaisia sanoo rakkaalleen ? Voimia ja jaksamista jos tosiaan tilanne on sellainen ettei sitä pysty selvittämää kukaan eikä mikään.. :hug:
 

Yhteistyössä