Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Sanmar Kiitos kun kerroit! :) Eiköhän ne liikkeet sit ehkä ens viikon lopulla voi alkaa jo paremmin tuntuun mullakin.. :) toivotaan!

Tillu Jaksamisia! :heart:

Riikka Nyt vaan lepoa, lepoa ja lepoa!

Nellielli ja pötkö 18+2
 
Huomenta!!!

Mä olen ollut niiiiiin puhki töiden ja muun kanssa mut TÄNÄÄN jäin saikulle ja sit alkaakin äitiysloma heti perään!!! :heart:

Emby oiiiiih!!! Onks sulla sektioaika päätetty vai? :D :D


Omanapa:

Kaikki on hienosti. Poika on hyvin vilkas tapaus ja ei tarvitse yhtään olla huolissaan sen liikehdinnästä. Eilen kävin tosiaan työterveydessä kun alkoi töissä supistelemaan kovasti, niin kirjoitti mulle sairauslomaa äitiysloman alkuun. Aloin kyllä olemaan jo ihan puhki kaiken sen arkihärdellin keskellä, töissä ja raskaana. Puuh.

Mutta nyt siis kotona. =) Ostin sen kunniaksi kirsikoita, jäätelöä ja uusimman kaksplussan. :D Tyttö on vielä päiväkodissa juhannukseen asti niin aion nauttia näistä vapaapäivistä oikein kunnolla.

EM ja MacGyver 30+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
zoobles: hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin :) Täällä eilen ohitettiin tuo "maaginen" rv 12+0 raja. Siis musta tuntuu, että olen pari krt tuntenut potkun, jännän tuntuista vaan kun tosiaan istukka etuseinämässä, niin omituisen tuntuista kun tuntunut tuonne sisälle selänpuolelle.

Elimamaria: nyt nauti levosta!
 
  • Tykkää
Reactions: M1n1
zoobles Hienoa, että oli kaikki hyvin! :)

Liikkeistä en oikein ite tiedä..oon melkein varma ollut, että pikkuinen pötkö on siellä potkinut muutamia kertoja..mutta sitten oon taas alkanut miettiin, et onkohan vaan ollu jotain ruuansulatushäiriöö! :D

Nellielli ja pötkö 18+4
 
nellielli: Vähän ruuansulatushäiriöiltähän nuo liikkeet aluksi tuntuvat. :) Kyllä se vain on pikkuinen joka jumppaa...

Riikka ja ElinaMarialle: Rauhallista lepäilyä! :)

Tillu: Toivotaan, että pikkuisella ei ole kuitenkaan vielä hetkeen ole kiirus ulos! :)

(.) 4d:ssä käyty. Kaikki hyvin, neitokainen kasvaa kaikinpuolin keskikäyrällä (noin 400g) ja syntymäpainoksi veikattiin noin 3500g+... eli meidän lopullinen lapsisarja olisi T-P-T. Ihania kuvia pienestä saatiin!

unelma kolme ja rinsessa 21+4
 
Meinasi unohtua ihan..

Emby: Onnea ensi viikkoon! :) Hyvin se menee! Muutaman päivän tulee olo tod.näk. olemaan liikkuminen tuskaista, mutta nopeasti helpottaa kun vain lähtee sopivan rauhallisesti liikkeelle. Näin kahden suunnitellun sektion kokemuksella sanoisin.
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Hei muutes te, joille sektio on tehty!
Oliko teillä käytössä tukivyötä tms sektion jälkeen? Miten suihkussa käynnit onnistu,pitikö sitä haavaa kauan suojata vedeltä?
Mulla siis sektio edessä heinä-elokuussa,pelottaa ne helteet ja se iso haava : /
 
Haavaa saa heti alkaa suihkuttaa vedellä, kunhan sairaalassa jaksat suihkuun vaan nousta (näin ainakin mulla tohon isoon leikkaushaavaan..) :)

Anteeksi, mut mulla menny ohi :ashamed: mikäs kaktuspiikin sektion syynä? :)
 
Viimeksi muokattu:
kaktuspiikki ei mulla ainakaan mitään vyötä ollu.seuraavana päivänä leikkauksesta piti jo nousta sängystä ja käydä vessassa ja siinä samalla kun alapään suihkutteli niin myös sektio haava. Ja sitten aina joka kerta vessassa tai suihkussa käynnin yhteydessä piti suihkutella. Ja kotona ollessa myös pari kolme kertaa päivässä huuhtelu. Ei siis pitäny mun ainakaan suojata vedeltä yhtään. Ei se kyllä kuulostas järkevältäkään kun siitä kuitenki erittää kaikennäköstä mömmöö nii parempi huuhdella pois ettei kuivu yms. Mutta ei pidä rasvata tai mitään semmosta. Suihkuttaa vaan. :)

Enkä usko että ne helteet mitenkään sitä haavaa haittaa. Ei se oikeestaan oo aukinainen kovin kauan. Siis ulkoisesti, sisäsesti tietty menee kauemmin parantua. Itelläni otettiin niitit pois viiden päivän päästä leikkauksesta ja oli jo sillon hyvin umpeutunu eikä se erittäny enää mitään. Kipee tietysti oli vähän mutta hyvin pärjäsin panadolilla.

Toivottavasti tää mun kokemus autto hieman. :) En sitten tiiä onko eri sairaaloilla eri käytäntö mutta mikkelissä näin. :)

Riikka&Niisku 25+3
 
Viimeksi muokattu:
Huh,minä ootin jotain kauhukertomuksia! :LOL:

Mulla on diabetes niin sen takia leikkaavat aikasemmin kun diabeetikoilla vauvat tuppaa kasvamaan liian isoiksi ja insuliini kalkiuttaa istukan verisuonia,rv 37 on muistaakseni se raja. Lisäksi mulla on nyt tuota valkuaista pissassa koko ajan,jos muita myrkytyksen oireita ilmenee niin sitten hätäsektio. Mutta nyt olo ollu ihan hyvä!

Tuosta tukivyöstä vaan sen takia kun jostain luin että auttaa mahaa palautumaan paremmin,mutta sama se sille mahalle,kunhan se haava paranee hyvin ja ei oo kovin kipee ja työläs hoidettava! :D
 
kaktuspiikki: Sama käytäntö NKL:llä sektiohaavan hoidossa kuin Mikkelissä eli suihkuttelua (oliko se haalealla vedellä) useamman kerran päivässä... suihkun paine kai myös stimuloi haavan paranemista.

Mun sektiot ovat olleet keskivaiheilla heinäkuuta eikä ollut merkkejä tulehtumisesta. Kummallakin kertaa tikit poistettu noin viikon päästä sektiosta. Toka sektio oli tiistaina ja perjantaina kotiuduin... eli aika nopeasti kotiin voi päästä. Olisinko parina päivänä kotosalla ottanut muutaman särkylääkkeen...
 
Toivotaan että mullakin lähtee parantumaan hyvin. Tämä diabetes kun hidastaa sitäkin haavojen parantumista.
Ei siinä sektiossa muuta pelottavaa ookkaan kun se haava ja miten se lähtee paranemaan. Ja tietysti kuin kipee se sitten on!
 
kitikat: onnea vauvasta!!

onko muita vaivannut aamuripuli raskausvaivana? Mietin vaan, että pitäisikö käydä lääkärissä jo pikkuhiljaa vaan tuleeko se ainainen vastaus: raskauden aikana on ihan normaalia, että mahan toiminnassa on ongelmia....Tämä on jatkunut rv 8 asti eli joka aamu maha ihan löysällä, joutuu useamman kerran käydä vessassa. Tämä aamuna mukana ihan järkky polte ylävatsassa eli varmaankin närästystä. Luulin aikaisemmin, että johtuu noista lääkkeistä, mutta tänä aamuna tajusin etten ole enää pitkään aikaan ottanut mitään lääkeittä. Ei ole ollut tälläistä vaivaa edellisessä 6:ssa raskaudessa. Eikä myöskään yöunien menettämistä mikä kanssa vaivaa tässä raskaudessa. Nukun niin levottomasti, että aamulla tuntuu et olisin valvonut koko yön. Olen oikeasti normaalielämässä maailman paras nukkuja. mutta en enää :(
 
Viimeksi muokattu:
Mahtuuko mukaan? Plussasin tänään digitestillä raskaana 1-2 vkoa, aiempien viikkojen testit negoja lukuunottamatta toissapäiväistä roskishaamua pregcheckillä. Eli mennään vähän vielä varovaisin mielin, sillä mahdollinen tärppi tapahtunut about kiertopäivillä 35 tj (normi kierto 33-35), ellei sitten tarkoita tuulimunaa taas tms. Ikää 38' taustalla yksi keskenmeno 5/11 ja pco, yksi lapsi meillä jo on. Mutta oletuksella että raskaana ollaan kunnes toisin todetaan. :)
 
malttamaton Täällä kans yks yöunensa menettänyt! Aiemmin olin kans hyvä nukahtamaan ja nukkumaan,mutta nykyään saattaa mennä 2-3 ennen kun uni tulee. Aamulla on sitten tosiaan sellanen olo kuin ois yön riekkunu! Osansa varmaan tekee että oon sairaslomalla niin unirytmi on jotenkin sekasin,ei tarvii hätäillä aamuherätyksistä. Tympeetä silti pyöriä sängyssä puolet yöstä.

Mahan toiminta on pysyny suht normaalina,ei ole pahempaa ummetusta ollu. ekalla kolmanneksella muistaakseni ummetti vähä,mutta luumuilla selvisin ja nyt ei ole ollu mitään. Närästys on tosin joka päivästä : /

Pikku vaatteiden pesu jatkuu,toinen koneellinen jo pyörii!

Kaktuspiikki ja tyyppi 27+1
 
).( ei ollutkaan eilisaamun kipu närästystä, kipu alkoi ylävatsasta mutta siirtyi alhaalle oikealle. Sairaalaan oli pakko mennä, kun kipu kävi niin kovaksi. Umpilisäkkeen tulehdushan se oli. Pikkaisen jännitti leikkaus vauvan puolesta, mutta ultralla varmistettiin hänen vointi ennen ja siellä oli niin vilkasta toimintaa, että oksat pois. Lääkärit kaikki vakuuttivat, että leikkaus on pakko tehdä ja avoleikkauksella. Illalla klo 22 sitten leikattiin, edelleen olen sairaalassa ja täytyy sanoa, että kipu tällä hetkellä jotain sanoinkuvaamatonta. Oikeasti olen aina ollut alatiesynnytyksen kannalla ja nyt entistä enemmän. Jos n 7 cm haava on noin kipeä, niin kuinka kipeä sektiohaava voi olla?! Saati sitten kun vauvaa pitäisi hoitaa. Ja siis en tarkoita nyt sektioita, jotka joudutaan lääketieteellisestä syystä tehdä, vaan mulla on useampi kaveri joka on valinnut sektion "helppouden" takia ja saanut sen.
 
malttamaton hui.... itsellä on ollut tänään kans ylävatsakipuja mutta ei ole äitynyt kipeäksi joten luulen sen olevan muita vatsavaivoja toivottavasti. Positiivista kuitenkin tietää että vauva selviää hyvin leikkauksestakin (sitä olen aina pohtinut)

(.) tosiaan ylävatsa kipuja on ollut, mutta olen ainakin luullut tuntevani masussa potkun siellä täällä päivän mittaan joten tuskin siihen liittyvää on vaan ihan ilmavaivoja vaan. No doplerilla tarkistetaan tänään jokatapauksessa.

Mä olen ollut viimeaikoina kiukkuinen kuin ampiainen ja hermostun tosi pienestä (tai sisäisesti hermostun vaikka ulkoisesti sitä en näytä)... mieskin ärsyttää... mä en oikein tiedä mikä tekisi mun onnelliseksi ja tyytyväiseksi.
 

Yhteistyössä