Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä-10 (päivityspyynnöt yksityisviestillä)

Kirjotin äsken,mutta onnistuin kadottamaan sen...Morjens vaan mämmikoura..:mad:

Siis juu asiaan,en ole kirjoitellut piiiitkään aikaan kun mä olen ollut ( ja olen kyllä edelleen ) melko epävarma kaikesta...Mutta raskaus on sujunut ihan suht hyvin,poikaa on meille lupailtu.Verenpaineen ja hb:n kanssa on ollut jonkin verran ongelmia ja nyt viimeisimpänä on ollut kovasti supistuksia jotka ovat hieman kypsentäneet paikkoja,oli pakko käydä tarkistuksessa kun tuntuu että ei kovin hyvästä voi tuollainen olla.. : / Ei ihan vielä tarvitsisi poikasen syntyä.

Tsemppiä Lumi Marjalle ja muillekin sitä tarvitseville! :hug:

Taffo ja Hyytikyppynen 28+1
 
Kiva kuulla Taffosta:wave: Toivottavasti supparit nyt loppuu ja vauva saa rauhassa kasvella...

Lumi-Marja,no joo,vois pikkanen jo pullahtaa... mulla sykkeet lähes aina tota luokkaa neuvolassa,mut ihan tasaseen hakkaa..eivät oo kummempia kommentoineet,mulla se johtuneekin jännityksestä.

Rokotteesta vielä senverran et oon kyllä erittäin herkästi manipuloitavissa:p et jos ne neuvolassa sitä rupee oikeen suositteleen niin kuka tietää vaikka sit ottasinkin,vaikka nyt siis tuntuu et voi olla ilmankin. Mulla ei oo koskaan 31 ikävuoteni aikana ollut influenssaa,enkä juur sairastu muutenkaan nuhakuumeisiin,edellisestäkin kerrasta on aikaa vaikka kuinka...tuntuu jotenkin turhalta. Mut eihän sitä tiiä koska iskee..
 
Niin joo ja maha on tänään ollut jo parempi... en oo moisesta flunssasta kuullutkaan...ei oo kyllä ollu mitään oiretta siihen suuntaan ja mahakin reistannut vaan iltasin/aamusin..no eihän sitäkään koskaan tiiä.
 
Moikka taas!

Lumimarjalla oli ainakin ollut hurjan kuuloiset seikkailut...onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin :wave:

Ja kaikille supistuksista karsineille iso :hug:

Oma rakenneultrakin oli ja kaikki oli ok. sukupuolta ei edes haluttu tietää ja sitä meille ei sanottukaan, mutta pääasiahan asiassa on se että vauva on terve. Itsellä on ollut nyt flunssaa ja olen loppuviikon sairaslomalla kun on niin sitkeä (kestänyt 2 viikkoa) ettei millään meinaa mennä pois...Nyt tämä on tätä odottamista tästä eteenpäin :p ja todella pitkältä tuntuvaa odotusta....

Miiak ja Onni 21+2
 
Minulla oli tänään neuvola enkä saanutkaan sitä rokotusta jota menin hakemaan kun eivät olleet vielä tulleet neuvolaan. Ja niin paljon kuin sitä jännitin... Nyt täytyy sitten mennä yleiseen rokotuspäivään maanantaina. Terkkari oli sitä mieltä että vauva olisi oikeinpäin. Kysyin vielä että ootko ihan 100 % varma ja tämä vastasi että on!!! Silti en ihan täysillä usko pelkkkään käsituntumaan. Mutta loistavaa jos niin on! Menen varmaan asian varmistamaan vielä yksityiselle ultraan viikon parin päästä koska se asia on jäytänyt minua rv 21 lähtien. Hemppa oli nyt 122 eli korkeampi kuin koko raskauden aikana että jee. Mutta silti pysyn tällä tuplarautakuurilla koska muuten arvot romahtaa. Mulle olis kuulunut viikon päähän lääkärineuvola mutta yllätys yllätys ens viikolla on jokin koulutus heillä ja muutenkin ajat kolmeksi viikoksi neuvolassa buukattu täyteen joten sain seuraavan ajan vasta kahden viikon päähän ja se on vähän kauempana saman kunnan neuvolassa josssa eri terkkari mutta sama neuvolalääkäri. Verenpaine oli jotain 74/104. Vauvan koko vähän keskikäyrän alapuolella eli veikkasi 3-3,5kg lasta tulevaksi.

Tänään rv 35!
 
Hehee, vikaa päivää töissä :wave: Mammaloma, here I come!

Hurja tarina Lumi-Marjalta ja ihanaa että tarinalla on onnellinen loppu. Voinko udella, kuinka selvisi ettei pienellä ollut kaikki hyvin?

Jääräpää, olin maanantaina koekaniinina kun kandit ylilääkärin ohjauksessa tekivät painoarvioultraa. Sain tuossa sen kuvan, että pätevä lääkäri kyllä tietää ihan käsipelillä vauvan tarjonnan. Ainakin mun tapauksessa lääkärit ottivat yksitellen kiinni vauvan päästä, eikä asiassa jäänyt mitään arvailujen varaan. Mutta olen minäkin tietysti kuullut näistä tapauksista, joissa tarjonta onkin käytännössä ollut jotain muuta kuin on diagnosoitu

Mulla todettiin tällä viikolla raskausdiabetes. Tuli kyllä aika puskista tämä - mun painoindeksi ennen raskautta oli 20 ja kiloja on raskauden aikana kertynyt vajaa 10... Viikko sitten neuvolan pissanäytteessä oli sokerit +++ ja sen myötä pääsin sokerirasitukseen jossa asia selvisi. Viikon kuluttua saan kotiin mittarin ja lisäohjeita joiden myötä selviää riittääkö ruokavalion muokkaaminen pitämään tilanteen kurissa. Tää on oikeesti aika hullua, kaikki radiin liittyvä ohjaus olettaa potilaan olevan ylipainoinen.

Nyt viimeisten töiden kimppuun, voikaahan hyvin :xmas:

SpanishDancer & Pikkuveli 34+3
 
Hurjaa,meidän helmikuisten pinossa on jo yksi vauva syntynyt...toivottavasti pikkuprinsessalta löytyy paljon sisua,pitkä taival on edessä ennenkuin voi huokaista. Toistaiseksi hänellä kaikki hyvin:heart:

Jääris,kiva että ipana päätti sitten kääntyä,kyl sen itekkin alkaa hahmottamaan sitten kun potkut tuntuu ihan eri osastoon:)

SD,mistäköhän se rd noin vaan sitten puhkeaa:O Mulla kans edessä rasitus (pakollinen kaikille yli 25v.) reilun viikon päästä,jahka saan sitten mentyä...

Miiak.onnea hienoista ultrauutisista:heart:

Tää vauveli on kanssa oleillu pää alespäin muutaman päivän ekoja kertoja niin et sen ainakaan tiedostan. Mut liekö parhaillaan taas vaihtanut asemiaan,kun potkut tuntus jälleen alhaalla...no kerkii kääntyileen vielä,mut kiva tietää et osaa olla "oikein"päin:D Potkut näkyy ja tuntuu kyl ihan erilailla:)
Olo on muuten ollut hyvä,mut pinna on esikoisen uhmasta johtuen ja siitä,et mies on jatkuvasti töissä,hiukan kireellä. Noh,nyt on pitkästä aikaa viikonloppuvapaa miehellä,et jos itekkin pääsis helpommalla:)

Repa ja säynävä 24+6
 
hei
täällä olis yks haalean plussan tänä aamuna saanut..LA nettilaskurien mukaan olis 10.7.2011
Nyt väin odottelen vahvistumista,olotila ainakin on sen mukainen että jotain siellä on :heart:
mahassa nippailee on vähä öklö olo ollut ja huipannut,koko viikon olen palellut ja tänään ollut ihan kuumissani.Esikoista odotan, toinen raskaus se meni kesken.
 
duracel, paljon onnea ja tarrasukkia pikkuiselle. Tervetuloa .)

SD, tottahan toki voi kysyä ja kerronkin. Neuvolassa terkkari kuunteli ääniä ja syke oli 200 paikkeilla. Makailin hyväsen aikaa siinä petillä ja kuunneltiin uudelleen. Aina vain syke korkea ja nousi vain. Sain saman tien taksilapun kouraan ja synnytysvastaanottoon päivystykseen. Siellä sitten käyrille ja syke aina vain hurja ja liian tasainen. Lääkärille menin ja ultrassa näkyi, että napanuora oli jotenkin ihmeellisesti jumissa pään ja lonkkaluun kohdan välissä. Vauva painoi napanuoraa ja napavirtaus oli huono ja se sitten todennäköisesti nosti sen sykkeen. Varovasti mahan päältä painellen pikkuinen vaihtoi asentoa ja napanuora vapautui. Kaippa se oli taas jotenkin kiertyny vartalonki ympäri, kun kerran niin jumissa oli.

Tänään piti olla synnytystapa-arvio, mutta se olikin jo eilen. Vauva oli hiljaa koko päivän ja minähän siitä huolestuin tietysti ja lähdin näytille...taas kerran. Vähän hiljokseen oli käyrilläkin, mutta mulle tuotiin mehua ja pari pikkuleipää, niin johan alko hetkenpäästä olla taas elämää. Mä nähtäväsi unohdan syödä! Lääkäri oli aivan ihana ja kaikessa rauhassa teki tutkimuksen ja sai jutella kaikki mieltä askarruttavat asiat halki. Oli kerrassaan hyvä kokemus. Pienellä painoa arviolta 3,2kg ja alkas näyttää jo ihan valmiilta tähän maailmaan. Käynnistystä suunniteltiin tuonne rv 38, eli marraskuun puoleenväliin. Tässähän alkaa käydä päivät oikeesti jo vähiin, jippii!! Kaikkien ongelmien ja vaikeuksien jälkeen voi jo pakata sairaalakassin ja valmistautua synnytykseen. Vihdoinkin meille on tulossa ihan oikeesti se vauva kotiin asti. On tätä odotettukin jo monta vuotta.



Lumi-Marja ja neiti Nuppunen 35+4
 
Hei kaikille!

Oon ollu vähän taka-alalla kun oli niin epätodellinen olo koko raskaudesta. Torstaina kävin sitten yksityisellä ultrassa, ja kaikki oli kuin olikin hyvin :) yksi vaavi olis tulossa, tasainen syke löytyi, ja viikkoja oli torstaina 7+4, eli päivällä vaan heitti mun laskelmat! La olis 12.6.

Durasel :heart: tervetuloa! Ihanaa että näinkin nopeesti seurasit perässä! Toivotaan että moni muukin plussan sais tuolla kuumeilupuolella.

Hyvää viikendiä kaikille,

Harhis ja Hippiäinen 7+6
 
Tervetuloa durasel ja onnea! Onnea hyvistä ultrakuulumisista Harhaanjohtajalle! Jos itse olisin Lumi-Marja, kävisin varmaan päivittäin äippäpolilla, että varmasti vihdoin lapsi pääsisi kotiin saakka. Mutta minä olenkin neurootikko raskauksien suhteen ;)

Pieni on oikein päin. Olisi nyt vaan istuksinut, niin tuntisi nuo liikkeet paremmin. Hiukan on tuo istukka edessä ja kohtu väärään suuntaan kallellaan.

23+5
 
Repa:Hurjaa tosiaan, että yksi helmivauva on jo syntynyt!Toivottavasti siellä menee kaikki hyvin, ainakin hyvän kokoinen taisi olla ja voi hyvin :heart: Ja sulle kovasti voimia uhmailevan esikoisen kanssa. Mä jaan sun fiilikset niin kun itse olen just nyt samassa tilanteessa tempperamenttisen neidin kanssa, kuten ollaankin tuolla fb:ssa juteltu.Onneks näiden pitäisi olla vain ohimeneviä hetkiä, mutta ei se paljon lohduta kun tilanne on päällä. Ja nää raskaushormonit ei asiaa helpota yhtään vaan päinvastoin. Mullakin pinna lyhyt kuin kirppu tällä hetkellä ja hermot palaa nanosekunnissa. Onneksi miehellä taas lehmän hermot niin pistää mut aina hengittelemään muualle kun huomaa mun ilmeen kiristyvän :D

Lumi-marja:Oih, kohta siellä saa ihailla tuhisevaa nyyttiä. Voimia siis kohta vähiin käyviin masupäiviin ja loppurutistukseen :heart:

durasel:Onnea hurjasti plussasta! :)

Harhaanjohtaja:Hyvistä uutisista onkin kiva jatkaa odotusta, onnea! :)

Toive81 ja Sintti 27+3
 
Tervetuloa ja onnea uusille, olen lisännyt teitä listaan :flower: durasel vois laittaa vähän lisäinfoa, sitten kun alkuhässäkältä ehdit :) Hassua huomata, että alkaa tulla heinäkuulle saakka laskettuja aikoja. Ihan käsittämätöntä, että omaan laskettuun on enää 68 päivää..

Niin se vaan aika kuluu hurjaa kyytiä! Kolmekymppiä tuli viikoissakin täyteen eli

BM + Putti sanoi *poks* torstaina, nyt siis 30+2 (tuuletusta, tänne asti päästiin, jee!)
 
Durasel,voi itku:hug:koitahan jaksaa jos nyt tosiaan meni sitten kesken ja palaa pian....

Toive,Joo,samassa veneessä taidetaan olla...mahtaa olla sit fantsua pakkasilla kun pitää entistä enempi pukea|O Miä en kestä kattoo sitäkään kun mies maanittelee ja taistelee pojan kans tuntitolkulla,pitää sillonkin mennä ottaan ohjat käsiin ja tuskastua sitten kahta kauheemmin:D:xmas:
 
hei
YKSITYSKOHTAINEN KUVAUS.EI HERKILLE.
ELI VERTA TULI PARI KERTAA PYYHKIESSÄ KUN KÄVIN PISSALLA,SEN JÄLKEEN EI OLE PAPERIIN TULLUT PYYHKIESSÄ MITÄÄN.AINOASTAAN KUN OLEN PAPERIA TYÖNTÄNYT EMÄTTIMEEN ON TULLUT RUSEHTÄVÄÄ VERTA PAPERIIN.KUIVAHKOA..

AAMULLA OLI MYÖS KIPUILUA ALAVATSASSA SITÄ KESTI N.TUNNIN.HUOMENNA ON AIKA TYÖTERVEYS LÄÄKÄRILLE JA KYSYN JOS SUOSTUIS ANTAA LÄHETTEN VERIKOKEESEEN VAIKKA SE EI KUULUIS TYÖTERVEYTEEN.GYNE AIKA ON SIT SEN JÄLKEEN YKSITYISELLÄ..

IHME VÄSYMYS ISKI JA PÄÄNSÄRKY KUN VUOTO LOPPUI..
 
durasel: mulla tuli plussauksesta jokusen päivän kuluttua verensekaista vuotoa, ja silti onnellisesti edelleen odotellaan! Plussakin vahvistui hitaasti =) mä pidän peukkuja sulle! Tilanne varmaan ihan parin päivän sisään selkiytyy!
 
Huomenta :)

Minäkin haluaisin duraselia lohduttaa, että minullakin oli vuotoja tässä raskaudessa. Ja kipujakin. Tietysti tilanne voi olla mikä vain, mutta ei peli välttämättä ole menetetty jos vuotokin loppui ihan itsekseen! :hug: Alkuraskaus on siitä ärsyttävää, ettei mistään tiedä mitään, ja lähes mikä vaan voi tarkoittaa mitä vaan.

Kätsy ja Möyriäinen 24+0 POKS!
 
Durasel,Jos verta on kaikenkaikkiaan tullut vain vähäsen ja on jo loppumaanpäin,uskaltaisin olla toiveikas...gynekään ei välttämäti vielä nää tilannetta,mutta hyvä käydä kuitenkin. Työterveys käsittääkseni voi laittaa lähetteitä minne vaan,mut ne mitkä ei kuulu työnantajan määrittämien toimenpiteiden piiriin joutuu kustantamaan sitten itse:) Mutta siis kaikenkaikkiaan kuulostaa vielä varsin normaalilta alkuraskauden vuotelulta,kätsy on kyllä erittäin oikeessa siinä et mistään ei voi olla varma alkumetreillä...:)
 
durasel Tsemppiä sinne! Älä heitä vielä kaikkea toivoa:wave: en kerennyt vielä toivottaa tervetulleeksi, mutta taidan jättää sen siihen kun tilanne on kokonaan varmistunut. Tulehan gyneajan jälkeen kertomaan mitä sanottiin...

(.) kaksi viikkoa kestänyt flunssa äityi toissa yönä niin pahaksi että sai aikaan supistuksia (kesken unien herättivät) ja entistä kaameemman olon; nenä totaalitukossa, yskä repii keuhkot irti ja vauva ei jaksa liikkua. No julkinen puoli ei kättärille ota joten menin ja maksoin ihan omasta pussista mehiläisestä synnytyksiin erikoistuvan yleislääkäriajan. Poski ontelon tulehdushan siellä on ja nyt on antibioottikuuri ja kun oli synnytyksiin erikoistuva tutki lapsenkin tilan tarkkaan ja laittoi koko viikon sairaslomaa supistelujenkin vuoksi. Viime yönä heräilin sitten supistuksiin taas, joten vielä eo kuurit ole auttaneet stressitilaan, josta lääkäri arveli suppareiden johtuvan...toivottavasti ei ole sama kohtalo edessä kuin sillä helmikuisten synnyttäneellä...meidän vauva kun on vielä armottomasti liian pieni :heart:

miiak ja Onni 21+6
 
durasel tosiaan jospa siellä mahassa olisikin kaikki ihan hyvin ja kyse olisi vain viattomasta vuodosta. Toivotaan niin!:hug:

No nyt on kausi/sikarokotus otettu. Katsotaan mitä tästä seuraa.... Voin toimia koekaniinina niin selviää onko sillä huonoja vaikutuksia. Tuntuu ettei tuo rokote kauheen suosittu raskaana olevien keskuudessa ole. Sattui rokottajana olemaan tuttu äitiysneuvolatäti joka kuunteli samalla sydänäänet ja kokeili mahaa kun epäilin vauvan taas kääntyneen. nyt ei hänkään ihan varma ollut miten päin on mutta veikkasi että oikeinpäin.

Tänään rv 35+4
 
duracel, toivottavasti kaikki hyvin. Mulla oli ekat 20 viikkoa vuotoa järjettömän runsaasta tuhruun ja kaikkea mahdollista siltä väliltä.

BM onnittelut 30 rajapyykin ohituksesta JES! Viimenen kymppi :D

jääris, mulla olis tuo sama piikki odottamassa huomenna neuvolakäynnillä. Tuliko sulle se pistopaikka kipiäksi? Mulle siitä sikapiikistä vuos sitten käsi tuli todella kipeeks ja oli sitä pitkään.

Elikkäs huomenna taas neuvola ja 18.11 äitipolille aika. Sit aletaan katella sitä käynnistystä :) Vitsit, jos sitten ei kuitenkaan, niin mulla loppu järki ja jaksaminen tähän oloon : /

Lumi-Marja ja neiti Nuppunen 36+0 pokis
 

Yhteistyössä