*Keskenmenon jälkeen plussanneet talvella 2010-2011* (päivityspyynnöt yksityisviestillä)

Nyt tuli jotenkin sellainen fiilis, että pitää tänne ilmoittautua...

Tipahdin täältä kesäkuussa kun kaksoset menivät peräkkäin kesken, jos joku muistaa, niin heippa vaan. (Mullahan saldo on neljä keskenmenoa, joista ainakin kahdet kaksoset.) Tuplakeskenmeno oli kova paikka ja kahden Cytotec-session, kaavinnan, pitkän jälkivuodon, soutamisen ja huopaamisen ja muutamien menkkojen jälkeen päätin lopulta, että se siitä, tässä kierrossa asennetaan Mirena. Noh, sitä kiertoa on nyt jatkunut 21 viikkoa ja 5 päivää... Eli sunnuntaina saavutetaan se maaginen 22 viikon raja tässä raskaudessa. Meille sitten saattaa kuitenkin tulla vielä kolmas lapsi :)

Tämäkään raskaus ei ole menny ihan niin kuin Strömsössä, alkoi tämäkin kaksosraskautena ja toinen pieni kuoli mahaan ekan kolmanneksen aikana. Molemmat olisivat olleet kovasti tervetulleita ja suru oli ja on edelleen iso :( Mutta sitkeämpi tapaus kuitenkin möyrii nytkin mahassa eikä ultrissa ole mitään kummallista löytynyt.

LA on 19.6. ja synnärinä NKL, laitetaan virallista riviä sitten kun päivittäjä löytyy.

Palaan vielä kommentoimaan erikseen muiden juttuja, mutta nyt lopuksi isot onnittelut kaikille jo vauvan saaneille! Erityisesti Repalle kukkapuska hienosta suorituksesta :) Oma mies kielsi jo viime kerralla tiukasti synnyttämästä kotona, kun vielä 25 sekunnin supistusten välin kanssa kärvistelin kotona... :D
 
Panacea, tervetuloa :flower::hug: melkonen taival teillä kuljettuna, nyt paljon enkeleitä matkaan jotta loppuraskaus sujuisi ongelmitta! Mulla on laskettu 13.6, että lähekkäin mennään :)

Onnea taas vauvaantuneille! Täällä on juttu hiljennyt aika lailla nyt kun moni on vauvan syliin jo saanut! Millähän tänne saatais vilkkaampaa jutustelua aikaseks?

kitikat3 tervetuloa! Paljon vauvaliimaa matkaan :heart:

neiti81 onnea tuhannesti odotukseen :heart: jospa se NYT olis SE kerta kun kaikki menis upeesti!!

Olisko halukkaita päivittäjiä vieläkään..?

Omaa napaa sen verran, että nauvolassa oli kaikki hyvin, hb oli noussut ilman rautaakin 110-->119, eli en alota kyllä edes syömään pillereitä tai juomaan sitä karmeeta litkua mitä ostin :x vointi on muutenkin tosi hyvä, ei tunnu edelleenkään että olis edes raskaana--masu vaan kasvaa ja pikkuinen potkii jo aika lujaa, maha vaan tärisee välillä :D

Harhis ja Eemeli, 22+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea matkaan Neiti-81! :flower:

Samoin Panacea! Oletkin jo pitkällä :hug: :flower:

Minä olen valmis päivittäjäksi, mutta kuten sanottu, niin vasta np-ultran jälkeen... ellei joku muu halua pestiä... Tällä hetkellä ei tee mieli kirjoitella ei sitten yhtään, koska olen tällä viikolla ollut aivan varma, että taas on mennyt kesken :( Oireet loppuivat muutamaksi päiväksi niin sehän sitten mut täysin lannisti :( On ne oireet tullu takasinkin, mutta mun päässä pahoivointi on mieheltä tarttunut vatsatauti ja kaikkea muuta... eli mieli maassa ja pelot korkeella :( Mä en tällä hetkellä löydä mistään uskoa tän ihmeen syntymiseen terveenä...

Mutta toivottavasti kaikki hyvin ensi viikolla ultrassa, pitäkää peukkuja :) Ja sitten laitan vaikka uuden pinon pystyyn ja aletaan päivittelemään sitä? :)

Voikaa hyvin!
tömpsis ja supersikiö 10+2
 
No niin, lupauksen mukaisesti kommenttikierrokselle :)

Ekana vielä tervetulotoivotukset kitikat3:lle ja Neiti-81:lle!

Sandemarille vähän vastauksia kysymyksiin omalta osaltani. Mun saldo on keskenmeno, esikoinen, kaksoskeskenmeno, kuopus (joka on luultavasti myös toinen kaksosista), keskenmeno, kaksoskeskenmeno ja nyt nykyinen raskaus jossa myös toinen kaksosista tosiaan meni kesken. Pisimmillään plussaukseen on mennyt neljä kiertoa (kaavinnan jälkeen) ja lyhimmillään on alkanut heti keskenmenon jälkeisestä ovulaatiosta. Nykyraskaus alkoi kahden keskenmenon + kaavinnan jälkeen, olisko menny kaks kiertoa...? Mun siunaus ja kirous on se, että hedelmöittymisessä ei ole ongelmaa, mutta suurin osa raskauksista alkaa kaksosraskauksina (eli useammin irtoaa kaksi munasolua kuin yksi) ja lisäksi mulla on kohdun epämuodostuma, eli väliseinä kohtuontelossa. Kaikki raskaudet luomuraskauksia ja neljän vuoden sisään on nämä seitsemän olleet. Taukoja ei ole pidetty keskenmenojen eikä raskauksien jälkeen eikä niitä ole kyllä kukaan suositellutkaan muistaakseni. Mitään tarkempaa seurantaa ei mun kohdalla ole koskaan tehty vaikka pari lähetettäkin on joskus asian tiimoilta tehty, itse olen käynyt yksityisellä ultrissa tarpeen mukaan.

Tömpsis, tuo on niin tuttua... Jos se yhtään lohduttaa, niin mulla raskausoireiden häviäminen on aikaisemmissa raskauksissa ollut merkki keskenmenosta, mutta ei tässä raskaudessa! Hävisi nimittäin pahoinvointi joskus viikolla 9 ja kävin töiden lomassa gynen polilla ultrassa kun totesin itekseni, että "no niin, tämä on tuttua, kesken meni", mutta pieni olikin hengissä. Arvaa, oliko hienoa olla väärässä! :) Ja palasihan se oksetus sitten seuraavana päivänä...

Harhaanjohtaja, Kräuterblutsaftia kenties? :D

Nyt vilkutan ja poistun herkuttelemaan parasetamolilla, tajuton hedari ja lantion liitokset laulaa hoosiannaa... Ah, mitä onkaan vielä odotettavissa viimeisellä kolmanneksella :)

Panacea 21+6
 
Viimeksi muokattu:
kiitos tervetulotoivotuksista:flower:

Mua jännittää aika paljon että miten tämän raskauden kanssa käy..
Väkisinkin miettii, ja mies miettii myos. Ei uskalleta oikein iloita, vaikka iloitaankin....
Mies ainakin stressaa tosi paljon :/

oireita ei juurikaan ole, muuta kuin väsymys ja tissit särkee.
Päivä kerralaan...

T:Neiti81 +ihme 4+4
 
Tervetuloa Panacea!

(.) Lauantaina oli esikon synttärit ja olo oli sen mukainen: ennakoivia koko päivän 3-4 minuutin välein. Eilen niitä tuli noin kaksi tunnissa ja nyt tuntuu sama tahti jatkuvan. Maha on pudonnut entisestään. Kuinka alas tuo maha oikein voi mennä ennenkuin mahanahka repeää!? Muksuhan joutuu kohta tulemaan ulos ylämäkeen :D Eilen tuli pakattua jotain omaan sairaalakassiin ja kirjoiteltua esikoisenhoito-ohjeita. Voi vitsi, millaiset pakkaset piti sitten tähän väliin tehdä...

39+0
 
TILLUKAS: Tsemppiä viimeisiin viikkoihin (toivottavasti viimeiseen viikkoon)
Mulla kuopuksen synnytys käynnisty vkoilla 41+4 :D kun luovuin toivosta :D Oli sellasia juurikin tuollasia harvakseltaan mitättömiä suppareita, mutta kun oli niin K**** otsassa jo niin menin synnärille ja hups, olinkin 6 cm auki :D. Pari tuntia myöhemmin oli luomuna maailmaan ponnahtanu rääpäle sylissä :D.
Mulle kun pätkähti +30kg, olin kaukana hyvinvoivasta, kauniista odottajasta, olin kiukkunen kuin ampiainen ja äitiysvaatteet ei mahtunu päälle :D :p Mutta kuten sanottu, silloin kiroilin kun meni yliajalle, mutta nyt on kyl ihan sama vaikka menis 3 vkoa yli, kuhan tulee hengissä maailmaan.. :) Tietysti kun 40 joskus toivottavasti poksuu niin alkaa ne pisimmät 2 vkoa.

).(
Olo aika normi. Unia näen paljon, itseasiassa näin unta JOHANNA TUKIAISESTA jolle opetin ravinto- ja terveysoppia ja alkoholin vaaroista. ZIISUS... Mä en OIKEESTI ole mieleltäni täysin terve :D
Tissit särkee edelleen ja maha turvottaa. öisin myös mahaa "repii" Jännä, se oikeesti vaivaa juurikin vain öisin! Närästää, joten jotain aineenvaihdunnassa on tapahtunut. Ainakin suklaa ja kaali saavat nykyään mun hapot ihan villiksi.. ja viljat.

En ole neuvolaan soitellut, enkä tiedä oikein milloin soittaisin:ashamed:
Pitäskö käydä jossain alkuraskauden ultrassa.... ensin. Tosin, neuvolan kautta taatusti pääsisin kun km historiaa on sen verran.. Muttei sinnekään kai ennen vkoa 8 kannata mennä... Jos soittelis joskus JOS SILLOIN ON VIELÄ RASKAANA niin 8 vkon tienoilla että voisivatko vilkaista...
Silloin kai jotain näkyisikin. ihan turha kait sitä ennen on mihinkään ultriin edes kuvitella menevänsä..

Onkos kellään muuten tietoa SALITREENEISTÄ alkuraskaudessa?
onko jotain mitä ei sais tehdä..? tietty oman voinnin mukaan, ja täytyy mun personaltrainerille kertoa niin se varmaa paremmin osaa neuvoa, en vaan ole vielä kertonu kenellekkään:ashamed: enkä oikeen haluaisikaan ennen rv 12 mitään julkistaa...

T:Neiti+ihme 4+6
 
Voi jestas, mikä satujumppareissu! Onneksi ensi viikolla on hiihtoloma, kahden viikon päästä en vaan kertakaikkiaan usko olevani yksissä nahoissa. En meinannut mahtua ratin taa tai jos mahtui, en yltänyt polkimille. Ja risteävän liikenteen havainnointi, voisiko autoja valmistaa ilman a-palkkia? Tytön pukeminen, arvanette, mitä siitä seurasi... Yhtä kaikki, siitäkin reissusta selvittiin! Käsittämättömän paljon on maha muuttanut muotoaan viikossa, viikko sitten ajaminen oli vielä puoli-inhimillistä. Mies siis kuljettaa minua neuvolaan, kun matka on aika pitkä (35 km suuntaansa) ja mutkainen. Tänään mennään taas puntarille, josko olisi jo viimeinen kerta. Esikko tuli 39+6.
 
Onnea vauvaantuneille Repa, Tuittu-, Taffo82 ja SpanishDancer! Ihanaaa! Ja kovasti voimia koliikkivauvan kanssa jaksamiseen Taffolle! Ja SD:lle pienen sinnittelijän kanssa! Onneksi tulevaisuus on valoisa!

Ja tervetuloa uusille! Kyllä minäkin muistan sinut kitikat3! Toivotaan kovasti, että nyt olisi Neiti-81 jo aika onnistua! Kyllä!!

Josko olisi jo tillukkaan aika jakautua.... Ja missäs Kätsy luuraa? :whistle:

Täälläpä ei kummempia, mitä nyt joka paikkaa kolottaa ja liikkuminen on jokseenkin tuskaisaa. Tuntuu että nivuset on ihan solmussa, sijoiltaan ja ainakin hemmetin kipeät. Lisäksi tuo issiastyyppinen kipu jaksaa vaan vaivata alaselässä ja pakaroissa repii vähän väliä. Ei oo helppoa ei. Mutta ei pidä valittaa. Ja koulussakin pitää jaksaa kökkiä. Mulla alkaa vielä neuvolaharjoittelu 7.3. ja kestää 5 viikkoa. JAIKS! Voi toivon niin, että selviäisin siitä ihan kunnialla. Sit voi jäädä äitiyslomalle ihan rauhassa.

Huomenna mennään 4D-ultraan, vaikkei sinne nyt niin oltu menossa, mutta päätin sitten eilen, että kyllä sinne pitää päästä. Esikoisestakin käytiin ja tuntuu, että nyt olis hyvä hetki taas varmistaa, että kaikki olis suurinpiirtein kunnossa. Viikkoja on jo tuohon ultraan nähden aika lailla, mutta kai siellä jotain näkyy. Äitipoli mulla on 24.3. Siellä kaiketi samalla käynnillä hoidetaan monta asiaa kun lähetteitä mulle oli laitettu ties mistä syistä: edellinen komplisoitunut raskaus, synnytystapa-arvio, esikoisen kellastuminen (????) ja sit vielä raskausdiabeteksen takia vissiin kokoarviota.

Mulle lyötiin taas rd-diagnoosi, mikä ei ollut ihme, esikoisestakin oli. Mulla on vaan paastoarvo koholla, mutta sehän riittää siihen. Vaikka kaikki aterian jälkeiset arvot ja rasituksen 2 jälkimmäistä arvoa oli ihan priimat. Insuliinihoito aloitettiin jo toissa viikolla ja yritetään saada se aamuarvo sillä kondikseen. Siihen kun ei ruokavaliokaan auta, ainoastaan yöllä syöminen voisi auttaa. No, onpahan hoidossa tuokin. Tuon rd:n takia ei raskautta päästetä ollenkaan yli la:n, se on helpotus!

Johan sitä tuli turistua taas monen viikon edestä.

Palailenpa huomenna kertoilemaan illalla ultrakuulumisia. Toivottavasti kaikki olis edelleen hyvin. Vauva kyllä liikkuu ihan hurjasti ja liikkeet näkyy reippaasti päälle päinkin, joten elossa siellä ainakin ollaan. Ja sehän tässä vaiheessa riittää mulle.

Yritetään pitää me muut tää ketju pystyssä kun moni siirtyy vauvapuolelle! Onneksi uusia tulee lisää, vaikkakin ikävillä taustoilla, mutta täällähän me ollaan toisiamme ja itseämme varten!

-Catalia ja HyaSintti 26+5
 
Ei täällä ole tositoimiin päästy - vielä :D Tänään näyttäis taas olevan supistelupäivä, nyt vajaan neljän tunnin ajan tullut vartin välein supistuksia, joista 2/3 "kivuliaita" ja loput ihan vaan kovettumisia. Lainausmerkeissä siksi, että eipä nuo nyt tavan kuukautiskipuja kovempia ole :) Toiveet kuitenkin korkealla, josko se tästä... Jos edes tällä viikolla! Aluksi ajattelin lähteä pitkälle lenkille vähän ottamaan vauhtia näihin suppareihin, mutta päädyin kuitenkin tähän sohva+läppäriyhdistelmään, kun vähän tuo flunssa vielä vaivaa. Ja kyllä se synnytys käynnistyy ilman riuhtomistakin, kun on käynnistyäkseen :) Lepääminen on nyt prioriteettilistan ykkösenä (ja sekös tälläiselle laiskamadolle sopii!)

Jännää on se, ettei synnytys jännitä, on tullut hämmentävän rauhallinen olo sen suhteen. Sujuu, miten on sujuakseen. Enemmän taitaa tulevia isovanhempia jännittää, enpä muista koska viimeksi olisi puhelin soinut näin tiheään :D Sekä omat että appivanhemmat soittelee joka päivä, ja kyselee "ihan vaan kuulumisia". Joopa joo, kyllä niitä yht'äkkiä on ruvennut mun päivän kulku kiinnostamaan ;) Mutta kiva, että pientä odotetaan jo noinkin innolla :)

Semmosia täältä :) Jos en olisi raskaana, olisin nyt synnytyssaliharjoittelussa. Vähän karvastelee, kun lukee naamakirjasta kavereiden statuspäivityksiä jännistä harjoittelutilanteista ja ensimmäisistä omakätisistä ulosautoista... Mutta mullapa on vielä jotain ihanampaa edessä :heart:

Kätsy ja Möyriäinen 39+1
 
Jepujee. Neuvolassa käväisin siis eilen. Painoa oli taas tullut hurjasti, mutta sama oli esikoisestakin, että viimeiset viikot sitä tuli ihan tajuttomasti. Sf on kiivennyt yläkäyrän yli, pää yläaukeamassa ja siis kiinnittymättä. Eipä se missään vaiheessa esikoisestakaan kiinnittynyt. Supparit alkavat muuttaa muotoaan lupaavaan suuntaan, jopa sairaalakassin päädyin jo pakkaamaan.

Seuraava neuvola-aika on ensi maanantaina, en aikonut mennä ;) Jos kuitenkin sinne vielä joudutaan ja sf on kasvanut entisestään (nyt 37cm ja jos kasvuvauhti pysyy, ensiviikolla mennään 40:n yli), pistetään lähete keskussairaalalle kokoarvioon. Naurattaa, kun jossain vaiheessa rampattiin kasvukontrollissa vauvan pienuuden vuoksi ja nyt mennään toisessa ääripäässä :D
 
Tänään aamun kunniaksi lorahti pöksyihin jotain punertavaa ja vetistä! Jee! Suppareita oli epäsäännöllisesti koko yön, nyt aamullakin muutama. Ottavat jo enemmän kipeää, mutta edelleen hävettäisi edes kivuksi sanoa. Saas nähdä, miten tilanne kehittyy :) Saattoihan tuo olla limatulppaakin, ihmettelin vain kun ei sitä limaa varsinaisesti ollut yhtään... Mutta katsellaan! Ellei lähtö nyt ihan näillä näppäimillä yllätä, niin palailen asiaan vielä.

Positiivisesti jännittynyt Kätsy ja Möyris 39+2
 
Huiiiii Kätsy huippua! Täällä jännätään sun puolesta!

Jaksuhalit tillukas! Ei voi enää mennä kovin kauaa!!

Mä jännäilen jo illan 4D-ultraa. Kummasti sitä vaan kehittää taas itselleen pelkoja siitä mitä siellä voikin ilmetä yhtäkkiä. Ja oikeastaan oli ihan luottavainen olo tasan siihen asti kun ultran varasin : / No joo. Vauva on ainakin elossa kun kovasti liikkuu. Se lienee tärkeintä kuitenkin.

-Catalia ja HyaSintti 26+6
 
Kätsy: jännää :D tsemppiä koitokseen!

Catalia: muakin alkoi jännittää nyt ihan hirveesti, kun 4D olis tossa parin viikon päästä!! Pitää nyt luottaa siihen että kaiki on hyvin, ja elää sit tilanteen mukaan jos jotain ilmenee. Stressaamalla kun asiat ei muutu kuin huonompaan suuntaan :)

Harhis ja Eemeli 23+2
 
Täällä ollaan, plääh! Puolen tunnin verran tihkutteli jotain kosteaa ja kerran tuli sormenpään kokoinen ruskea limaklöntti (ilmeisesti se on sitten limatulppaa), mutta nyt ei MITÄÄN! Puolen tunnin välein niitä semikipeitä supistuksia, mutta ei muuta. Mä olin jo niiiiiin lähdössä :D Soittelin tuosta hulahduksesta ja klöntistä synnärille, ohjeistivat (tietty) seurailemaan ja pyysivät että soittelen iltapäivästä ja kerron tilanteen uudemman kerran. Voihan se olla, että ottavat varmuuden vuoksi näytille (jos se nyt olikin vettä...) ja siellä sitten saisi sellaisen astetta ronskimman sisätutkimuksen tai muutoin vauhtia suppareihin :D

Kiitokset tsemppauksista, toivottavasti eivät menneet hukkaan ja vielä tositoimiin päästään ;)
 
Kuudesta lähtien säännöllisiä (4-12min välein) ja nyt jo kipeitä suppareita! Jeejee, nyt vähän laantuneet, mutta koitan tässä tepsutella ympäri kämppää ja hakea vähän vauhtia. Kyllä tää nyt tästä varmaan... Erittäin toiveikkaana ollaan :)

Kätsy ja Möyris

Edit klo 4.45// Me ruvetaan kohta tekemään lähtöä sairaalaan, toivottavasti on jotain edistystä tapahtunut... Viimeiset pari-kolme tuntia olen viettänyt suihkussa, joka kivasti vie pahimman terän supparilta. Mut AUTS! Kiva kuitenkin, että suppareiden välit on täysin kivuttomia. Jeejee :) Nyt pelottaa, että jos nää onkin vasta jotain vähän napakampia harjotussuppareita ja nauravat mut synnäriltä pihalle... :ashamed: Joo, ei kovin realistista, mut jos tämän tuntusillakaan suppareilla ei mitään saa tapahtumaan, niin mä en kyllä synnytä ollenkaan!
 
Viimeksi muokattu:
Kätsy Täällä ollaan niiiiiiin hengessä mukana! Toivottavasti olet jo päässyt tositoimiin, uskon niin. Jänskättää ihan sun puolesta.

Harhis oot ihan oikeassa siinä, ettei stressaamalla asiat ainakaan parane. Se on vaan niin kummallista miten se huoli voi kehkeytyä ihan hetkessä. Huoh!

Noh, eilen siis oltiin 4D:ssä. Kaikki oli oikein hienosti. Kovasti ihastutti vauvan pyöreät posket, joita lääkäri-Brunokin jaksoi ihastella. Heh, painoarvio oli 1160g. Olen tyytyväinen, että kilo ollaan ylitetty. Rakenneultran tyttölupaus sai jatkoa ja Brunon sanoin "satavarma tyttö". Näin kyllä itsekin taas ihan selvästi. Noh, en silti ihan 100% varmaksi tuota lupausta ota, mutta kai sitä voi melkein ainakin uskoa jo. Mulle pääasia tuossa ultrassa oli, että sydämen ja napanuoran virtaukset olivat hyvät ja napanuoran syke vastasi vauvan sykettä: istukka toimii hyvin. Ja että kaikki näytti normaalilta. Pakko kai tähänkin on sanoa, että silti ei voi tietää onko vauva täysin terve syntyessään, mutta ainakaan mitään suurempaa ongelmaa ei ole nyt näkynyt. Pessimisti ei pety :D vai miten se menikään. Kyllä mä jaksan kuitenkin uskoa, että kaikki on menee ihan hyvin.

Tänään oli eka lääkärineuvola. Kaikki sielläkin hyvin, tosin lääkäri mittasi sf:n 28cm. Sanoi mitanneensa vähän reilusti ja onhan tuo suhteellisen iso mitta. Esikoisesta sama mitta ollut 30+ viikolla. Hb oli noussut takaisin lähtölukemaan eli 114 -> 144. Rautaa olen syönyt, mutta en ihan joka päivä ole voinut sitä ottaa kun kovettaa niin törkeästi mahaa : / Näköjään riittää tämä säännöllisen epäsäännöllinenkin syönti. Hyvä niin.

Nyt sitten valmistautumaan kouluun taas. Ihanan aurinkoista pakkaspäivää kaikille!

-Catalia ja HyaSintti 27+0
 
Catalia:saitko käynnistä kelakorvauksen? Meillä aika Brunolle rv 25+1, ja googlettelun jälkeen totesin että ei taida saada korvausta kun rv 24 on ylitetty? No, Femedan vastaanotosta ainakin sanoi, että todennäköisesti korvauksen kuitenkin saa. Kiva kuulla tuoretta tietoa :D onnea tyttölupauksesta :)
 
Harhis Joo, kyllä se KELA-korvaus tuli käynnistä, vaikka olin varma, ettei sitä saa. Bruno ilmeisesti automaattisesti laittaa sen niin, että korvauksen saa. Eri asia on sitten mitä KELA asiasta on mieltä. Mä vaan veikkaan, että KELA muistaa mua vielä kirjeitse (ja laskulla)... :kieh:

Kiitos onnitteluista! Olen tosi iloinen tyttölupauksesta. Älkää ymmärtäkö väärin. Ei sillä, etteikö poika olisi ollut ihan tasan yhtä tervetullut tähän perheeseen. Mutta, siinä on sellainenkin pieni klikki, että vuosi sitten (rv21+0 synnytin) kuollut vauvamme oli poika ja on jotenkin helpompi suhtautua tyttöön. Kaikki on niin erilaista tässä odotuksessa. Kätilö totesi tämän ensimmäisenä rakenneultrassa, että voi olla, että on helpompaa tosiaan. Ja siltä se itsestäkin tuntuu. Vaikka olin kyllä rakenneultraan asti sitä mieltä, että poika siellä taas majailee. Esikoinenkin on poika. Noh, hauskaa on kyllä tyttöä nyt odotella saapuvaksi.

Kylläpä elämä jaksaa taas hymyillä (hetken aikaa :) ) Voi mä niin jänskään Kätsyn puolesta!
 
Jahas, Kätsy läks!

Ja täällä: ei mitään. Plääh. Ensin marraskuun alusta tammikuun loppuun olin "kotiarestissa", ettei muksu synny ennen aikojaan. Ja sitten olin jo niin iso, ettei autonrattiin ole asiaa. Ja vielä eka kk vauvan kanssa menee kotona pöpökaranteenissa (+ en tykkää liikkua ihmistenilmoilla ennen kastetta). Alkaa vaan hiukan ahdistamaan nuo seinät...
 
Catalia: eli paikan päällä ei tarvinnu maksaa kuin se 170e? Otitko dvd:n? Sulla on rankka kokemus takana, :hug:. Itsellä ei omakohtaista kokemusta vastaavasta ole, mutta voin hyvin uskoa, että tietyllä tapaa on ehkä helpottavaa odottaa nyt toista sukupuolta olevaa vauvaa.

tillukas kovasti jaksuja!! On varmasti raastavan tuskastuttavan ahdistavaa nuo viimehetket ennen vauvan syntymää!! Sit kotona kun vauva on, niin ajankulua ei varmaan edes huomaa, eikä "aresti" tunnukkaan pahalle ;) mä ainakin rakastin sitä pientä omaa maailmaa jonka sai vauvan kotiintultua rakentaa tänne :) tuntui että oltiin vaan me ja vauva :heart:
 
Onnea Catalia hyvistä ultrakuulumisista! :hug:

Ja Kätsylle tsemppiä sinne missä on ;)

Omat ultrakuulumiset:

Ultrassa KAIKKI hyvin! :heart: Pikkuinen vastasi viikkoja 11+4, eli on ottanu kasvupyrähdyksen :D Mutta LA ei muuteta. Np oli alle millin ja kaikki oli niin hyvin kuin vain voi olla! :heart: Ja suurena yllätyksenä sairaalaan oli tullut telkkari seinälle, mistä me pystyttiin katsomaan koko ajan mitä näkyy ja sitten yhtäkkiä se kätilö päräytti 4d-kuvan siihen ruutuun! :O Kuukauden verran niillä kuulemma on uudet laitteet ollu! Ihana yllätys! Ja voi, että miten hienoja kuvia saatiin! Sintti siellä heilutteli aivan järkyttävän pitkiä raajojaan - mun piti oikein kysyä, että onko se normaalia, että on noin pitkät jalat :D :D Mutta oli se kuulemma :D Ja sitten sillä oli hikkakin :D Mä oon ihan superhypermegahappy! :heart:

Kiitos kaikille tuesta!
Nyt ehkä uskallan laittaa päivittäjän viitan harteilleni ;) Laitanko uuden ketjun kokonaan?

Toivon teille kaikille - ja itselleni ;) - superonnellista odotusaikaa ja tuetaan toisiamme ja iloitaan yhdessä :) :flower:

tömpsis ja supersöpösikiö 11+0
 

Yhteistyössä