*Keskenmenon jälkeen plussanneet talvella 2010-2011* (päivityspyynnöt yksityisviestillä)

Oli pitkästä aikaan neuvola ja nyt 32+0 ja tässä kuulumisia

RR:109/62
Pisu:muuten ok, mutta prot yhdellä plussalla
Paino:58,1kg (lähtöpaino 51kg)
Hb:ei otettu
SF:vain 27cm ja tipahti hiukan keskikäyrältä alas, syy siinä, että vauva on jo syvissä lähtökuopissa, sikäli hassua kun esikoisesta oli tässä kohtaa jo ainakin 30cm.Huvittavinta se, että masu kuitenkin reippaasti isompi mitä esikoisesta, mutta kyllä se jo on tosi alhaalla :-D
Rt:rt
Liikkeet:++
Syke:+145

Seuraava käynti sitten 2 viikon päästä. Jäi kyllä kaivertamaan tuo sf-mittaus kun sen suoritti opiskelija.Jäi muutenkin kurja maku suuhun kun oma täti ei ollut edes samassa huoneessa ja jouduin "ventovieraan" kanssa käymään näitä läpi. Ei merkannut edes tuota mittatulosta mun omaan neuvolavihkoon tai piirtänyt mitään käyriä.Jotenkin jäi epäilyttämään koko tulos kun koko ajan ollaan menty täysin keskikäyrällä ja nyt notkahti hiukan...Lisäksi ei meinannut antaa mulle seuraavaa aikaa kuin vasta 36+0 joka on neuvolalääkäri ja siihen kyllä turhan pitkä aika kun kuitenkin loppusuoralla kohta mennään. Onneksi pidin pintani ja oma neuvolatäti tuli ja sanoi, että tietysti seuraava käynti jo 2 viikon päästä... : / Silloin kyllä vaadin, että hän saa luvan olla siinä samassa huoneessa edes mukana :|

Mitäs muuta, töitä jäljellä enää 2 päivää, sitten jään 2 viikon talvilomille ja sitten alkaa äippäloma :) Jännittää miten tulen jaksamaan kotona kun on aika vaativa esikoinen, mutta saan häntä välillä viedä leikkimään anopin luo serkkujen kanssa missä nytkin hoidossa. Ehtii sitten jossain välissä laittamaan vauvalle vaatteet valmiiksi :)

Toive81 ja Sintti 32+0
 
Pitkästä aikaa täällä.

Lumi-Marjalle onnittelut pienokaisesta :flower:

Toive81 ihanan pitkällä oot jo! Muistan et kuumeiltiin samassa pinossa pitkään ja nyt ollaan jo näinkin pitkälle päästy odottajissa.

Meillä on parisuhteessa ongelmia ja luultavimmin ero edessä. Oon jäänyt sairaslomalle töistä, koska stressi alkoi näkymään jo raskaudessa. Töihin en enää palaa, pidän lomat pois ennen äippälomaa. Lääkärineuvolaan aikaa vielä pari viikkoa.

Peppioliina rv 27+5
 
Eilen oli vaihteeksi ihan normi-neuvola. Tosin löydöksen (eli sf) perusteella olisi pistänyt eteenpäin, jos kasvu ei jo olisi seurannassa. Kymmenen viikkoa sitten kohtu oli roimasti yläkäyrän yläpuolella ja siitä eteenpäin käyrä on jatkanut tasaista kulkuaan kohti alakäyrää. Viimeksi oltiin sentään vielä keskikäyrän tuntumassa. Korkeus on 10 viikossa noussut vaivaiset 8 senttiä...

Lääkäri oli viime viikolla kirjoittanut ultralöydöksestä, että on vartaloltaan hoikka lapsi. Ei siis maallikon korvaan kuulosta kauhean huolestuttavalle, kun pää kerran kasvaa käyrillään, mutta en kyllä ihan kamalasti riemustakaan hihku. Sanalla sanoen huolestuttaa kyllä aika lujaa. Ensi viikolla taas kontrolloidaan kasvu. Mutta miksi meidän vauva ei kasva!?

Eli kyllä minäkin pelkään. Mitään en ole vielä vauvan eteen tehnyt. En vaan voi. Liikaa on vielä mörköjä.

28+3
 
Tillukas,inhottavaa että saa aina murehtia:(Jaksamista:hug:

Toive,oon huomannu et toi sf mitta liikahtaa käyrältä aina kun sen joku "vieras" mittaa... Mulla kans harjottelija sai keskikäyriltä ylös ja nyt lääkäri sai sitten taas keskikäyrälle viimeks. Ja sen ihan huomaskin miten eri mittaustapa kaikilla on.... ei kovin luotettava mittari,ellei sitä just suorita sama ihminen joka kerta. Mitäs teidän uhmaikänen?

Peppioliina:( No voi ikävä... toivottavasti kuitenkaan ei tarvís teidän eroon päätyä:hug:Jaksamista....

Täällä kaikki mainiosti...ens ti neuvola,toiveissa olis et paino ei edelliskerrasta olis juur noussu kun on päässy liikkumaan ihan toisella tapaa ja muistaakseni se esikoisestakin alko hidastuu pikkuhiljaa tässäkohdin...
Sokerimittari antaa kumman alhasia lukuja aina aika ajoin,en oikein jaksa uskoo että se pitäis ihan kutiaan;)

Repa ja säynävä 29+5
 
Peppioliina:Pitkällä menet sinäkin :)

Repa:Niin minäkin vähän meinasin, että mittaajasta myös kiinni.Ollut tähän asti oma neukkatäti ja kerran lääkäri ja hienosti mennyt keskikäyrällä. Ei mulla tietenkään opiskelijoita vastaan mitään ole, tartteehan niidenkin päästä harjoittelemaan, mutta olisin kyllä kaivannut oman siihen että olisi voinut (lähinnä mun mielenrauhan vuosi;) ) tarkistaa sen tuloksen...
Mitäs meidän pikkumimmi :D Uhma on hiukan hellittänyt, ollut jopa aurinkoinenkin välillä ja oikein sulkku. Tossa kun oli kipeä niin yllättävän hyväntuulinen jaksoi olla. Hoitoon kun meni taas maanantaina niin oli kyllä sen päivän kuin persuksiin ammuttu karhu, mutta eilen ihan iloinen :) Sais kyl luvan saada uhman ENNEN kun uusi syntyy, ettei tulis just sitten samaan syssyyn :/ Tosin isä jää kotiin 2 viikoksi niin saa sitten hälle kiukutella ;) Mites teillä?

Tillukas:Olisin minäkin huolissani, minkäs sille voi! Uskotaan ja luotetaan kuitenkin, että vauva voi hyvin ja kasvaa siellä masussa kuten kuuluukin. Onneksi tilannetta seurataan :hug:
 
Tänään oli neuvola ja kaikki arvot ok. oli kyl ihme ettei ollut pissassa sokereita kun join tuoremehua ja söin banaanin ennen kuin lähdin ja mulla siis rd. Laittoi lähetteen yliaikaiskontrolliin ja toivon et pääsen jo ens viikolla koska haluun siihen kovakouraiseen sisätutkimukseen jotta lähtis synnytys alkuuun. Oon niin malttamaton ja kärsimätön jo etten tiedä miten päin olisin. Ja mitään merkkejä synnytyksestä ei ole. Tuli mieleen kauhuajatus että mitä jos tämä menee jouluaattoon asti!!!?

Tänään maagiset rv 40!
 
Kuulumiset neuvolasta:

Paino: +580 g/vko
Turvotus: +
RR: 140/83
Pissa: -
Hb: 118
Sf: 28 cm
Tarjonta: rt
Sykkeet: 150+
Liikkeet: ++

Huomenna joudun kuitenkin labraan kun epäilevät raskaushepatoosia ( ? ) ja haluavat tarkistaa ne arvot.

Peppioliina tsemppiä parisuhdekiemuroihin.:hug:

Tillukas varmasti on kamala huoli vauvasta mutta toivotaan että kaikki on kuitenkin hienosti ja menee hyvin loppuun asti!:hug:

Repa käy vaihtamassa mittari jos esim kalibrointi tjs on pielessä...

Jääräpää: ihunaa,kohta saadaan mahtavia uutisia!Tsemppiä loppurutistukseen!:D

Taffo ja HyytiKyppynen 33+2
 
Toive,No mitäs meillä... kipeenä kanssa herra ollu niin sillonhan pinna on luonnollisesti lyhkäsempi,mut siihen nähden kuitenkin ok. Uloslähtö hiukan helpottanut,mut auta armias jos on ees vähän väsyksissä tai muita turhautumia,heti alkaa kitinä ja kiukku. No terävin särmä ehkä kuitenkin hioutunut:)

Jääris,ei se vältsist mee pissaan se sokeri,vaikka veriarvot olis taivaissa...kuulema:) Kyllä se kohta sieltä tupsahtaa:DJänskää...

Taffo,Mulla on tiistaina neuvola ja ajattelin sinne asti ensin odottaa,mut taidan jo huomen soittaa ja varottaa ongelmista mittarin kanssa jos vaikka sais mulle tiistaiks uuden tilalle. Olis vaan pitäny jo tänään soittaa,voi olla ettei saa mulle mittaria ja se välinejakelu on maailman huonoimpaan aikaan torstaisin....
 
Minäkin samalla asialla, kurkkimassa jääräpään kuulumisia...

Täällä tänään laskettuaika ja sen kunniaksi supistukset on laantuneet kivuttomiksi... Olen iltapäivällä menossa neuvolaan taas kandien koekaniiniksi kokoarvioultraan. Jännittää - minkähän kokoinen tyyppi tuolla kasvaa? Onkohan radi vaikuttanut kasvuun?

Ja vähänkö olen malttamaton... Mulla on jo kolmena yksittäisenä iltana / yönä ollut sen verran säännöllisiä ja napakoita supistuksia että olen ollut jo ihan varma synnytyksen käynnistymisestä (pe-la välisenä iltana/yönä 4 tuntia alle 10 minuutin välein). Mutta kaikkea kanssa. Esikoinen syntyi 40+3 ja olin jotenkin ajatellut että tämä tulisi muutaman päivän aikaisemmin.

Tulisi edes limatulppa niin voisin sanoa että jotain konkreettista on tapahtunut. Mutta ei, sen sijaan valkkariakaan ei ole näkynyt ainakaan viikkoon. Mitenhän pitkään poika antaa vielä odottaa itseään? Iltaisin masussa on niin kova meininki, että tuntuu kuin tyyppi yrittäisi itse väkisin, lihasvoimin punkea kalvot rikki...

Huoh, odottavan aika on pitkä!

SpanishDancer & Pikkuveli (40+0)
 
SD Esikoisesta ei mulla esiintynyt minkäänasteista limatulppaa. Ensin kolme tuntia epäsäännöllisiä ja sitten menikin jo vedet (39+6). Tästä limatulppa irtosi 22+1 ja sen jälkeen kaikenmaailman limailua lähes päivittäin...

Vajaa viikko enää 3-kymppiin. Huomenna tsekataan taas kasvua ja kohdunkaulaa. Ajattelin ihmetellä noita vetisiä hulahduksia taas. Josko onkin kalvoissa reikä ja vauvalla on tulehdus ja siksi kasvu on huonoa? Äidit on tosi hyviä maalaamaan mörköjä seinille ;)

29+1
 
Viimeksi muokattu:
Jääriksen uutisia ootellen:p

SD,sullakin lähtö hetkenä minä hyvänsä:heart:

Kävin neuvolassa.... Paineet ja hemppa ok,poika raivotarjonnassa (jee!)Pissassa sen sijaan proteiini plussalla,huomenna pitää viedä aamunäyte labraan.
Paino tippunu hiukan,se ei vältsaist hyvä homma vaikke se nyt paljoa oo ja onhan ulla yhteens'ä ihan kivasti jo tullu. Mut ei sen laskeakkaan tarvis.
Sf mitta hiukan tippuu,keskikäyrän alapuolella hiukan ja senttejä edelliskertaan on,mutta siis niukemmin on tullu lisää... on kyl ollu eri mittaajat tässä viimekertoina,.liekö syy siinäkin.
Sokerit tosi hyvät,jatkuu mittailu 3x viikossa. rv36 sit painoarvio KOKSissa,mut näillä näppäimillä ei ainakaan vaikuta isolta....
Joulun jälkeen seuraava nla. Sit jos olis tullu kilojakin taas:p

Repa ja säynävä 30+3
 
Voi,kovasti odotellaan Jääräpään ja SD:n ihania uutisia!:heart:

Oma paksu napa:Tänään oli ultra ja painoarvio oli 2,5 kg eli ihan ok.Kaikki näytti muutenkin hyvältä,ainut että lääkäri sanoi että tyttö olisi tulossa ( meille siis poikaa luvattu ja 4D kuvissa selvä pippeli useammassa kuvassa ) lääkärii sitten katsoi 4D kuvia ja sanoi että peräpäässä :D hieman vähän lapsivettä joten heijastuu huonosti...Täällä sitä sitten odotellaan innolla että kumpi tulee..Kunhan vain olisi terve ja kaikki menisi hyvin on meidän toive!!:D Syntymäpainoksi arvioi 3,4-3,5 kg.Eipä nuo kuulemma kovin tarkkoja ole mutta oli kiva kuulla etä kaikki oli ainakin nyt hienosti! Tillukkaan sanoja lainaten: Äidit on hyviä maalaamaan mörköläisiä seinille.. :rolleyes:

Taffo ja HyytiKyppynen POKS 34!
 
Huoh, näyttää siltä että te saatte tsempata mua tällä vielä piiiitkää...

Eilisessä lääkärissä ultra oli säädetty niin, ettei suostunut antamaan kokoarviota täysiaikaisesta bebestä mutta erikoislääkärin mielestä vauva tuntui käteen n 3,8 kiloiselta... Mieli on vähän matalalla sen vuoksi, että kohdunkaulankanavaa oli jäljellä vielä 2 cm, kohdun suu oli jotain kiinteän ja pehmeän väliltä, mutta kiinni. Ei siis vielä mitään muita merkkejä lähestyvästä synnytyksestä kuin se, että poika on jo tosi alhaalla ja kiinnittynyt. Toi koko mua jännittää varsinkin kun tyyppi tietysti tästä vielä joka päivä kasvaa. Esikoinen oli syntyessään 3848g. Minä olen pienikokoinen ja esikoisen koko oli mulle ihan riittämiin... Tämän kaiken päälle mun vähäisetkin supistukset on nyt kadonneet jonnekin niin että nukuin viimeyön paremmin kuin viikkoihin.

SD & Pikkuveli (40+1)
 
Eiköhän me tytöt kohta saada kuulla uutisia :)

BM Vieläkö vauva pylleröi? Vai joko hän on hoksinut, kuinkapäin ollaan?

Ja jos ei kohta joku ilmoita ottavansa päivitysvastuuta, niin täältä nakki viuhahtaa!!! Kuten BM on monta kertaa sanonut, homma ei työmäärällä rasita tai ole edes vaikeaa. BM:n viikot alkaa olla sen verran hulppeat, että jonkun muun olisi aika astua remmiin. Rv 12-20 lie otollisin päivittämisen aloittajalle. Jos omat viikot ei olisi jo mitä ovat, en sekuntiakaan epäröisi siirtyä päivittäjäksi. Minusta ei BM:n jälkeen moneksi viikoksi apua olisi.

Eilen kävin taas vaihteeksi polilla. Ulkosuu edelleen sormelle auki, muutoin kiinteähkö eli kaikki hyvin sillä osastolla. Vauva oli kasvanut samalla käyrällä, jolla viimeksi oli. Eli hän ei vain ole mikään suuri. Seuraava kontrolli polilla vasta 34+0! Käsittämättömän pitkä aika, joka jopa tuo hiukan turvallisuuden tunnetta, kun ei koko ajan tarvi olla kontrolloitavana.

29+3
 
SD,hih,mua alkoi naurattamaan kun sanoit että olet nukkunut paremmin kuin pitkään aikaan,pikkusiskon suusta tulivat juuri nuo sanat edellisenä iltana kun vedet meni..Hälläkin oli kohdunsuu tiukasti kiinni ja kiinteä vaikka vauva oli jo laskeutunut mutta ei kiinnittynyt,kaikki paikat aukes sitten vasta laitoksella.Voi,toivotaan että pääset pian tositoimiin!:heart:

BM:n kuulumisia odotellan myös ja Jääräpää on varmasti vauvanhaku reissulla kun ei ole kuulunut mitään!Ihanaa!

Tuosta päivitysvastuusta mä en osaa,olen siis TODELLA tumpelo muutenkin näiden koneiden kanssa ja mullakin viikkoja jo sen verran ettei paljoa apua olisi..Anteeksi.:ashamed:

Tillukas,mun mielestä aika pitkä väli tuolle kontrollille,vaikka kivaahan se ramppaaminen siellä ei ole..Onneksi kuitenkin kaikki hyvin nyt,ja viikkojakin rupeaa olemaan loistavasti! :D

Oma napa:Eilen oli pitkän aikaa sellainen olo että menkat alkaa,juili ikävästi alapäätä ja alavatsaa mutta ei supistellut,harvinaisen omituinen olotila.:confused:Mutta onneksi se meni ohi ja aamulla oli taas " normaali " olotila.Mistähän lie johtui sitten.Mulla ens viikolla taas neuvola ja seuraavalla viikolla viimeinen lääkärineuvola ja sitten onkin loput käynnit joka viikko,joten saa juosta siellä tästä eteenpäin koko ajan.:LOL:

Taffo ja HyytiKyppynen 34+2
 
Päivitysvastuu...Myönnetään ettei pesti liiemmin houkuttele,kun on myöskin niin käsi näiden koneiden kanssa,mut eipä olis järkeäkään,kun viikkoja minullakin kohta 31. Onkohan täällä aktiivisena ketään pienemmillä viikoilla? Tuntuu et ollaan kaikki suht pitkällä....

SD,Noh,käsikopelo on kuitennii aika isolla nkirjaimella noin arviointi,vauva voi olla pienempikin...ja kyllä se siitä lähtee kehittymään nopeastikin se kohdunsuuntilanne kun niikseen tulee....eli muutama jykevä suppari ja tilanne voi olla jo toinen. Malttia ,kyl se kohta tullooo.Niin ja sitä tsemppiä:D

Tillukkaalle sanon tännekkin puolelle samat sanat,eli hyvä kuin pieni kasvaa kuitenkin omalla käyrällään,eli suunta ylöspäin:)

Aamun pissanäyte oli puhdas,kun tänään soittelin tuloksia,mutta ketoaineita siel oli hiukan... terkka selitteli jotain yöllä hetkellisesti kohonneista sokereista mutta koska pissassa ei ollut sokeria ei kuitenkaan ole niitä???? Whaat? No siis,sinä aamuna ei ollu sokereissa häikkää,eikä illallakaan ja koska pissassa sitä ei ollut,on todennäkösempää että mulla oli ns.nälkäketoosi siinä päällä...luin aiheesta tuolta diabetespalvelusta. Eli liian vähän "polttoainetta" sillä ajalla... noh,jokatapauksessa,tilanne ei siis aiheuta mitään jatkotoimenpiteitä ja kaikki ok. Pitää ruveta skarppaamaan et syö tapeeks.

Repa ja säynävä 30+4
 
Heisun vaan kaikki, täällä ollaan taas, nipin napin hengissä :) No ei vaan, ei mulla mitään hätää ole, Putti vaan pistää olon aikas tiukille kovalla menolla.

Alkuviikosta oli viimeinen lääkärineuvola, eikä lääkärikään oikein osannut sanoa, kummin päin tuo muksu on.. Mulla on kyllä vahva käsitys, että vaihtelee perätilan ja poikkitilan välillä, ainakin eilen oli sen tyyppistä liikehdintää, että poikittain potkiskeli. Vaan kun saatais se pää nyt pyörähtään alassuin! Liikkeistä päätellen siis yritys on ainakin kova!

Lääkäri siis laittoi mulle lähetteen sinne synnytystapa-arvioon ja epäili, että jo ensi viikolla ottaisivat mut sinne, kun on tämä peris-epäily. No, ainakaan vielä ei ole kutsu luukusta kolahtanut, että tiukille vetää, jos se oikeesti menee viikolle 37+, koska täähän voi pukata täältä ulos jo ennen sitä. Ei mulla mitään harkkarisupistuksia kummempia ole tässä ollut, mutta eihän sitä koskaan tiiä.

Oon aika kallella kypärin siitä, että pelkään synnytystapa-arvion tekijöiden ehdottavan sektiota, jollei tuo pieni nyt käänny oikein päin. Olen koko raskauden elätellyt toiveita alatiesynnytyksestä, ja vaikka tärkeintä on toki, että Putti saadaan meille ja maailmaan ehjänä, harmittaa jo valmiiksi jos sektioon mennään.

Antakaa anteeksi tämä hyvin omanapainen läyrytys, myöhemmin palaan lukemaan syvemmin teidän muiden olotiloja! Ja ilmeisesti tosiaan jääräpäältä saadaan seuraavaksi uutisia, jännää!!

Mukavaa viikonloppua murut,

BM ja Putti 36+1
 
terveisiä ultrasta: koko vastaa viikkoja (oikeastaan 8+1) ja :heart: sykki vahvasti! hymyilyttää, nyt voi jo alkaa hiukan valoisammin suhtautua tähän raskauteen! :) Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Anna&Urmas 8+0

lisäys: tähän meneessä en ole uskaltanut iloita tai toivoa parasta, en tosin ole paljoa pelännytkään - olen vaan yrittänyt olla ajattelematta maha-asukasta
 
Viimeksi muokattu:
Tulin ilmoittelemaan että 7.12 syntyi meille tyttö 3560g ja 50cm. Juuri kotiuduin sairaalasta. Väsyttää ja jännittää miten kolmen pienen lapsen kanssa arki lähtee rullaamaan. Toistaiseksi ollaan valvottu sairaalassa vauvan kanssa yöt eli vuorokausirytmi päälaellaan. Oli taas vauhtisynnytys kuten arvelinkin eikä isäntäkään kerinnyt synnytykseen mukaan. Änkesin nimittäin "väkisin "sairaalaan tiistaina synnytysvastaanoton päivystykseen aika olemattomin perustein mutta lääkäri sitten totesi että olin 3 cm auki ja sanoi että voin jäädä osastolle ja tottakai halusin jäädä. Sitten alkoi rytinällä synnytys ja taaskaan en kerinnyt puudutuksia saamaan. Todella kivulias ja raju aukeneminen ja vauvalla oli napanuora kaulan ympärillä ja lisäksi oli vielä sotkenut kätensäkin pahasti nuoraan joten napanuora piti leikat "liian aikaisin" eli siinä vaiheessa kun pää vasta oli ulkona. Onneksi kaikki kuitenkin meni hyvin loppujen lopuksi. Sairaalaan en olisi ajoissa kerinnyt jos olisin jäänyt kotiin odottelemaan synnytyksen alkua ja ambulanssissa en tiedä olisivatko osanneet tuon napanuorahomman.
 
Hurjan paljon ONNEA Jääräpäälle ja koko perheelle!:flower::heart::flower: Hui,onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin!Tsemppiä arkeen..:hug:

Anna,ihania ultra kuulumisia!:kiss:

BM,toivottavasti Putti pääsee pyörähtämään vielä kun kerran yritys on kova!Varmasti melkoinen molske masussa!:) Koettavatko kääntää Puttia vielä vai meneekö sitten suoraan sektioon?
Yhdellä tutulla oli se käännös aika ja odotteli omaa vuoroaan niin päättikin sitten tyyppi käännähtää siinä odotellessa..Reilu peli!

Taffo ja HyytiKyppynen 34+3
 
Jääräpäälle ja koko perheelle onnea,aika vauhdikasta menoa ja vaarallisia tilanteita,mut onneks kaikki nyt hyvin:heart:

Anna,ihania uutisia:heart:

BM,Toivomme et vauva nyt ymmärtäs kääntää ittensä oikein päin.... Vaikka säynävä oli viime neuvolassa rt,niin sellasta veivaamista pitää,et varmana hyörii vielä kuin karusellissa.

Tunsin säynävän hikan ekaa kertaa viime yönä :heart:Sillon pää oli varmuudella alespäin:)

Repa 30+6
 
JÄÄRÄPÄÄLLE onnittelut uudesta pienokaisesta! Onneksi kaikki meni hyvin, kyllä kannattaa kuunnella omaa kehoa ja olla itsepäinen välillä.

En saa mitään korostuksia tai hymiöitä näkyviin niin en viitsi enempää kommentoida.

Peppioliina rv 29+0 POKS!
 

Yhteistyössä