~Keskenmenon jälkeen plussanneet!! Tammikuu~*~

Kiitokset vielä kerran kaikille tervetulotoivotuksista:) Ja kaikille muillekin ihanaa lauantai-iltapäivää!

Lymypiilo:Sen lugesteronin pitäisi ilmeisesti vaikuttaa jotenkin istukan kehitystä tukevasti ja olla oman hormonitoiminnan tukena. Se annostus 2 x 100mg /päivä on tosi pieni, joten se on lähinnä henkisenä tukena mulle:) Pyysin siis netistä lukemieni kokemusten perusteella yksityiseltä lääkäriltä reseptiä ja se sanoi, että ei osaa sanoa onko siitä hyötyä, muttei ainakaan haittaa...

mymmyryy: Ihanaa, kun sydänäänet sait kuuluviin:) En voi edes kuvitella miten ihanalta se voi tuntua - sitä siis odotellessa :heart:

Ristiinkulkija: Oletpas kokenut kovia :hug: Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin :heart: Lohduttavaa kuulla, näin monia km kokeneena, että teillä on kuitenkin jo 3 lasta eli toivoa on:)

SuukkoSuulle:Siirräpäs virtuaalisesti hiukan tuota tarmoas tännekin päin :ashamed: En siis kertakaikkiaan jaksaisi tehdä yhtikäs mitään!


MeaMimosa ja pienen pieni papunen 5+4
 
Kaa
Taustalta ajattelin käydä merkkaamassa pinon. Tänne päin ei kuulu mitään erityistä. Hankintoja ollaan tehty tasaiseen tahtiin, tänään kaappi täyttyi ammeesta, pikkuniistäjästä ja maidonkerääjistä. Olen yrittänyt ostaa kaikenlaista tarpeellista aivan pikkuhiljaa. Olo on normaalin hyvä. Ja raskausviikko 30 menossa. Mihin tämä aika oikein katoaa???
 
MeaMimosa tervetuloa :heart: , jos en oo muistanut vielä toivotella (kun ei muista :ashamed: )
Ristiinkulkija :heart: tervetuloa ja onnea.
(.) Kävin sitten päivystyksessä istumassa tunnin ja sain antibiootit ja vahvan särkylääkkeen mukaan. Että kyllä se tavan lääkärikin kirjoittaa reseptejä hampaan takia. No apu on aloitettu.
 

EM satuin osumaan tänne just kun kyselit kietaisupaidoista. Sitten tänään osui huuto.netissä silmään tämä kohde:
http://salattu.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=95009170

Jos linkki ei jostain syystä toimi niin kerrothan ja laitan uudestaan.
Tämänlaisiako tarkoitat? Myyjä mainitsee siinä merkinkin, jos se auttaisi sua löytämään valmistajan :)

Olenpa siis minäkin pehmennyt ostelemaan pikkuiselle juttuja, viimeinkin :heart:
Rakenneultrassa oli kaikki hyvin ja sukupuoltakin arvailtiin, mutta eivät uskaltaneet varmaksi sanoa. Unisex-linjaa mennään siis meillä :)
 
Mymmyryy, kuulostaapa hienolta että sait sydänäänet kuuluviin! Varmasti mieltä helpotti!

Toiveelle jaksuja lähettelen! Eihän sitä tosiaan tiedä, vaikka vauva ei pahemmin merkkejä antaisikaan etukäteen vaan yllättäisi vanhempansa. Minulla kävi edellisessä raskaudessa niin, että ihan yhtäkkiä lorahtivat lapsivedet ja siihen jäivät potut, mitä olin kuorimassa :D Ei ollut mitään merkkejä etukäteen. No, tulivatkin reippaasti etuajassa, tyypillistä kaksosille. Mutta voipi tosiaan mennä niinkin että ei ole supistuksia eikä mitään ja sitten sitä mennään. Mutta voin kuvitella, että odottavan aika on pitkä. Nyt jo on niin malttamaton mieli!

Päätin tänään, että viimeisen kuukauden nautin nyt niistä kolmesta S:sta :kieh: Toimiikohan se niin, että mies siivoaa ja minä korvaan sen suklaalla? :LOL: Muu voidaan sitten tehdä yhdessä :LOL: No jos ei auta niin onpahan ainakin mukava viimeinen raskauskuukausi.. :D

Flunssa jatkuu edelleen, mutta pakko oli päästä tänään raikkaaseen talvisäähän ulkoilemaan. Helpotti jotenkin oloa. Kivaa, että on pakkasta ja kunnon talvi.

Onnittelut Niinuskalle hyvistä ultrakuulumisista!

Nyt sohvalle köllimään..
Luminia ja neitokainen rv36+1
 
Niinuska onnea ultrauutisista ja kiitos linkistä... paitoja peräänkuulutin, bodyja näyttäisi olevan ihan yleisestikin. Mutta olen saanut tuta jo äideiltä että ei toimi, älä hanki kietaisupaitoja. :LOL: No jos nyt muutaman ihan omaksi ilokseni jotta voin sitten itse todeta että toimiiko vai ei. Jostain syystä musta vauvalle pitää laittaa kietaisupaita... liekö peruja jostain kaukaisista nukkeleikeistä vuodelta miekka ja kypärä... :D :D ehkäs.

Ristiinkulkija tervetuloa!! Jokohan MeaMimosan toivotin... no, tervetuloa jos en vielä ole sitä sanonut! :)

Luminialle paranemisia!!

Mä ompelen. :D Eiks oo hienoo? Kävin ostamassa ihanaa kangasta ja ompelen itselleni/vauvalle imetystyynyn/madon. Teen siitä niin pitkän pötkylän että sen voi kiepauttaa pinnasänkyyn ja tehdä vauvalle pesän.... :) Siit tulee hieno!!! Voin laittaa kuvan sit kun se on valmis...

EM ja Dodoliina 21+4 :heart:
 
Uusi vuodet, uudet kujeet =) ja vanha vitsi :LOL:

SS ihana massu :heart:

EM Niitä paitoja ei varmaan tosiaan pahemmin markkinoilla pyöri, ei ne mitään hirveen käyttökelposia kyllä olekaan, mulla niitä tuolla kaapissa on vinopino kun on saanu vanhoja ja omista nukkeleikeistä jääny muutamia. En kyllä muista, että olisin niitä esikoisella kertaakaan pitäny... bodyt on huomattavasti parempia. :heart:

Luminialle jaksuja flunssan kanssa, samassa veneessä mennään ja rupee kyllä jo pikkuhiljaa hermot menemään :snotty: Viikoissakin melkein samoissa mennään, muutaman päivän jälkijunassa meikäläinen tulee :D
Kiva vauvamassu :heart:

toive Kyllä tiiän mitä ajattelet neuvolan tädistä, ite esikoista odottaessa piti ottaa rauhallisesti rv30 ettei vaaveli tule... kun LA tuli ja meni olin sensurikelpoista mieltä neuvolantädeistä ja -lääkäreistä :kieh: Mutta ajattele, enää vajaa 2 viikkoa kun Mini tulee kainaloos tuhisemaan :heart: JAKSUJA :hug: Ja tosiaan, kyllä ihme kyllä sitä masua ja vauvan potkuja tulee vielä ikävä =)


Mymmyryy Onnittelut sykkeestä :heart: , ja jaksuja hammaskivun kanssa :hug: ite kanssa kärsin hammassärystä mutta en voi kuvitellakaan meneväni tän mahan kanssa hammaslääkäriin kun ei makuuasennossa kärsi olla :ashamed: eikä siinä tuolissa oikein pysty kylellään maata :|

Uusille onnittelut ja tervetuloatoivotukset :heart:

niinuskalle onnittelut hyvistä rakenneultra kuulumistä :heart:

ON Flunssa vaivaa edelleen, ja nyt on jo esikoinenkin kipee. Pikkasen katkonaisia öitä kun joutuu esikoiselle käydä lääkettä ja juomista viemässä muutaman kerran yössä |O mutta näinhän sitä saa taas totutella katkonaisiin öihin.

On kyllä tosi ihanaa kun on paljon oikein kunnon talvinen keli, ite oon kanssa yrittäny käydä joka päivä vähän kävelemässä, mutta tuntuu ettei saa tarpeeks vaatetta päälle :p ts. ei löydy sopivia toppavaatteita :D

Masuasukki on todella aktiivinen edelleen, saa nähdä perjantain ultrassa mitä sanovat koosta ja tuosta alakerran tilanteesta, ei oo tarkistettu sitten rv32 ja supistuksia on ollu ihan kohtalaisesti ja parina iltana jo ihan kipeetäkin tehny, mutta ei kuitenkaan mitään oikeisiin supistuksiin verrattuna... saa nähdä kuinka kauan viihtyy yksiössään MAX6 viikkoo jäljellä :headwall:

Mitään vauvan tavaroita en oo vielä laittanu pinnasänkyä lukuunottamatta laittanu valmiiks, huomenna saan sen uuden pesukoneen ja sitten varmaan rupeen pyykkäämään vaatteita ja vaippoja. Tuollahan ne kaikki tavarat on siististi esikoisen jäljiltä kaapeissa, mutta en oo vaan saanu aikaseks niitä sieltä etittyä :ashamed:

Täytyy masukuva laittaa vielä jossain vaiheessa 35+0 vaikka kohtahan nuo viikot poksuu ja ollaan jo aikasta turvallisilla viikoilla :D

Orchid ja hikottelija 35+4 :heart:
 
Päivää...

Orchid:Joo olisi vaan täti ollut ennemmin hiljaa...Mutta eiköhän se tästä! Pääsenpä ainakin tarkistamaan taas tilanteen! =)

Mulla menee varmaan aika oma napaiseksi nämä loppu viikot, pahoittelen jo etukäteen :ashamed: Luen kyllä kaikkien kirjoitukset!!! Eilen tuli rippeitä limatulpasta! :attn: Koskaan ei ole sen näköistä tavaraa toosasta tullut, mutta ei siinä veriviiruja näkynyt ja tiedän ettei se tarkoita vielä yhtään mitään...Melkein illalla jo salaa innostuin kun alamasua vihloi, mutta yö meni taas ilman mitään tuntemuksia perus kylkivihlomisia lukuunottamatta. Tänään taas ollut ihan normi olo...Huoh. :whistle:

Tässä siis rv 40+0 kuva vaikka NIIIIN toivoin ettei multa enää kuvaa olisi tullut mutta toisin kävi. Tänään Minin arvioitu saapumispäivä, mutta yli mennään :/ Mitat on samat kuin viikko sitten eli vyötärö n. 97cm ja vaaka 61kg. Mini liikkuu, tosin aika ankeasti, mutta miehen kotikorvadoppleri kuulee tasaisen ja nopsan sykkeen niin eiköhän siellä ihan ok voida :D



Voikaa kaikki hyvin ja mulle saa kovasti puhkua kipeitä supistuksia tänne koska vain! :wave:

Toive81 ja Mini rv 40+0 :heart:
 
Heips kaikille!!!! :wave:
Nopeeta tulin katselee miten täällä Toiveella menee... Tsemppii sinne tosi paljon ja sikana supparituulia täältä puhaltelen. :whistle:
(.) Pikkuherran kans ollaan aika tiiviisti yhessä. Tissitakiainen se on. :heart: Hyvin menee kaikki, mitä nyt yöt tulee nukuttua huonosti, kun herra tykkää ruokailla just sillon. :headwall: Eli toiveissa on et rytmi saataisiin normaalimmaksi. :p
:hug: Kaikille sitä tarvitseville ja :heart: jokaiselle!

NP ja Tirri :xmas: 11 päivää vanha
 
Nimra
Hellurei!!

Mä pyytelen jo alkumetreillä anteeksi, kun mä en ole täällä käynyt, mutta meillä on ollut tässä niin kaikenlaista, että ei oikeasti ole vaan ehtinyt.., kun vilkaisemaan pinon ja teidän kuulumiset... nytkin on ihan nopa hetki ennen kuin tyttö on herätettävä syömään...

Ensinnä: Kovasti onnea uusille tulijoille :wave: Ei muuta kuin paaaaljon vauvalimaa mukaan ja tää on oikeasti hyvä paikka olla.. :heart: tänne on ihana kirjoitella ja jutella :D

Toive Kyllä se Mini sieltä vielä tulloo :heart: Mä myös kovasti puhisen ja puhkun sulle suppareita, että saatte hommaan vauhtia... saas nähdä onko vaikutusta :whistle:

mymmmyryy Onnea Onnea sykkeestä :heart: :heart: IHANAA! Kovasti nyt jaksuja sen hampaan kanssa.... tuollainen on ilkeää.

SS, ElinaMaria ja Frizzante: Ihanaisia massuja teillä :p Mulla ei tosiaan ollut noin kauniin tasaisen pyöreitä, kun on tuota omaakin täytettä vyötäröllä :ashamed:

niinuska: Onnittelut hyvistä uutisista ultrassa :saint: Mukava juttu :p

Luminia ja Orchid: Kovasti täältä tsemppiä ja jaksamista sen flunssan parissa. Se kyllä pitkityttyään meinaa vetää ihan veteläksi, pikaista paranemista ja massun kasvatusta :wave:

kietaisupaidoista: mä käytän niitä meidän Annilla aikas usein... ja pidän itse niistä :D ne on vielä mummon tekemiä papan vaatteista, joten ihanan sukurakkaat vaatteet ja olenpa niissä itsekin kasvanut... ;) Mä olen löytänyt kirppikseltä noita paitoja, mutta ei niitä tosiaan kait ihan kauheesti ole.. :snotty:

Kaa: Aika todellakin katoaa, kun viikot vaan vierii :whistle: Itsekin monasti ihmetellyt, että vasta sitä käytiin itsekin ekassa ultrassa, hermoiltiin sydänäänien kuunteluja, rakenneultraa ja nyt tyttö on jo 1 kk ja 2 päivää... :eek: :eek: joten aika LENTÄÄ täällä ainakin :LOL: :LOL:

Meillä on tosiaan ollut kyllä kokemuksia tässä vähän ajan sisään, mutta opettaapa sitten muiden lapsukaisten kohdalla, JOS niitä vielä ehtii saamaan ja kaikki menee loppuun asti hyvin...

Me ollaan tosiaan jouduttu ostamaan Annille 3 erilaista tuttipulloa, että nuo ilmavaivat helpottais (kun jotkut pullot tuottaa niitä aivab ÄLYSTI :headwall: ) ja vasta NYT ollaan siis löydetty sellainen mikä meidän nöppöselle käy :heart: ja massu onkin niiltä osin rauhoittunut B)

Me ollaan jo kerran käytetty Annia terppakeskuksessa :snotty: ja välillä tuntuu, että aina on jotain mitä pelkää ja taas mennään.... :whistle: No, nyt sitten Annilla vasta aloitettu (pullo episodin jälkeen ) uudelleen rela-tipat ja deetipat ja ainakin nyt tuntuu käyvän ihan ok :p

Tässä nyt olen puheskellut isännälle ja omalle äidille, että mun mielestä tuo tyttö ON kipeä... ja mulle vaan sanottu että ei alle 3 kuinen sairastu :| Joopa! Tuli sitten viimeyönä se todistettua, kun vietimme yön ensiavussa ja lastenosastolla (eristyshuoneessa )... Annilla on siis ollut jo pidempään limaista kakkaa ja välistä tosi flunssainen ja syönyt hiukka kehnosti.. ja limainen kakka kaikenlisäksi vielä "syövyttänyt" Annin pyllyn ja on todella ARKA...

Eilen sit mä herppasin ja suorastaan pelästyin ja sanoin isännälle, että NYT käytän näytillä ja ensiapuun. Siellä katsoi kaksi lääkäriä ja itse epäilimme siis ripulia :x Lääkäri epäili samaan ja yritti (klo 01:00 ) laittaa tytölle tippaa, että saadaan nesteytettyä :( mutta kuuden yrityksen jälkeen lääkäri luovutti ja otti meidät siis osastolla tarkkailuun, että tietää miten tyttö pärjää :heart: Kamalaan oli katsella, kun Anni huuti ja huuti...ja lääkäri vaan pisti neuloja jokaiseen kehon kohtaan :'( Tuntui niin avuttomalta!!! |O |O

Noh, yö meni hyvin ja aamusella otettiin Annista verikokeet ja ulostenäyte ja tulokset puhtaat :heart: :heart: EI ripulia :saint: HUH!! Sanoivat, että todennäköisesti tuo flunssa tekee tuon limaisen kakan ja antoivat keittosuolatippoja helpottamaan rään tulemista... ja syömistä :p Sanoivat, että jos tyttö syö hyvin ja pissaa ja kakkaa tulee ihan ok niin ei tarvitse hätäillä :D Ainoastaan silloin takas osastolla, jos pahenee paljon...tai flunssan loputtua limaisuus kakassa ei lopu.. Joten loppu hyvin - kaikki hyvin =)

Huomenna mennään Saarijärvelle Annin kanssa kahden ja tehdään tili minne menee sit (ainakin osa ) lapsilisistä ellei kokonaan niin säästöön ja samalla käydään mummolassa :D

Mä kyselin muuten tuosta vauvan kanssa liikkumisesta kaupoissa, kylissä kun mulle on hirvitelty, että miten mä liikun niin paljon niin meille sanottiin, että hyvä vain.. se kehittää vastustuskykyä ja onhan se äidillekin sitten sellainen "meno"hetki :LOL: Joten suositteli :saint:

Nyt on mentävä, mutta hurjasti kaikille jaksamista ja ihanaa uutta vuotta :wave:

Suvi ja Anni
 
Hei vaan! Ja kiitos runsaista synttärionnitteluista! :) Mä sain lahjaks lahjakortin kauneushoitolaan. Nyt en yhtään osaa päättää, mihin mä sen käytän. Tarvis vähän joka osa-alue hoitoa... Tarvii varmaan vaan arpoa joku. Kaikki olis niin kivaa, joku jalkahieronta tai hienot kynsikoristelut tai jotain... Ongelmia ne on nämäkin...

Saiks kukaan muu neuvolasta sellasta helistin dvd:tä esitteiden kanssa? Mä sain ja katottiin se tänään. Se oli niiiin pitkäveteinen. Katottiin kuitenkin urheesti loppun asti. Se kesti varmaan kaks tuntii... Pitää antaa se lahjaks jollekin joka tulee raskaaks, mutta ei oo saanu sitä dvd:tä. Varmaan ilahtuu... Kai siinä oli ihan asiaakin, mutta ei mulle uutta ja kaiken saa helpommin etsittyä esitteistä tai netistä kun tarvii.

Mymmyryy, hyvä kun sait sykkeen kuuluviin. Kummasti mieltä rauhoittaa. Mä tunnen liikkeitä tosi harvoin, varmaankin sen takia kun istukka on etuseinässä. Kuuntelen siks aika paljon sydänääniä. Olisin varmaan aika huolestunut ilman doppleria.

Toive, toivottavasti pääset pian tosi toimiin! =) Ei kai se siellä voi enää kovin kauaa olla...

Uusille tervetuloa (en muista oonko sanonut jo...) Ja mahdollisimman helppoa raskausaikaa!

Nullpoints hienoa, että kaikki menee hyvin. Kai ne yötkin sitten pikkuhiljaa.

Hankinnoista. Mä oon ostanut jo neljä vaatetta. Isompia hankintoja teen sitten joskus. Lastenhuone pitäis tapetoida, mutta taidan oottaa vähän aikaa vielä...

Nimralla on ollut rankka lääkärikäynti! Hyvä, että kaikki oli sitten kunnossa. Varmasti kamalaa katsoa, kun pieneen pistellään neuloilla... :(

Mä oon koittanut ulkoilla ahkerasti. Ärsyttävän kylmä vaan. Kaikki on mainiosti. Unet ja ajatukset välillä piinaa, mutta ens viikolla on psykologi, jospa se olis hyödyllinen. Sitten 15. päivä on rakenneultra, jota odotan innolla ja vähän pelollakin. Kai tää aika kuluu... Nyt on viikkoja 18+3. Välillä lasken väärin, kun en oo aina kärryillä viikonpäivistä.

Hyvää raskautta kaikille.

:heart:
 
SusSoo
Väsyneet sunnuntaikuulumiset täältä suuntaa!

Huomenna töihin... jaksan maksimissaan olla pari-kolme tuntia hereillä... Miten ihmeessä mä jaksan muka töissä? No, jos ihan ylivoimaiselta vaikuttaa niin ei sitä sitten töihin voi mennä. Onko joku teistä ollu alkuraskaudessa niin lopen väsynyt, että on ollut sairaslomalla? Jotenkin tuntuis tyhmältä hakea sairaslomaa sen vuoksi, että on väsynyt. Mutta ei musta kyllä mitään hyötyäkään ole kun nukahdan seisaalleni ja olen kuin perseeseen ammuttu karhu jos yritän sinnitellä hereillä. Nyt taas jaksan loppuillan kun otin kolmen tunnin päikkärit :D Ääh... tulipa nyt omaa napaa. Ei muuta kuin hyvät yöt taas kaikille

terkuin väsynyt (mutta onnellinen) Sussoo ja Suloinen 12+6 (tai jotain)
 
heipat

meillä ollut tosi kiva pv kaikista omista vaivoista huolimatta =) käytiin uimassa aamupäivästä kalajoella ja sitten käytiin syömässä. poika tykkäs kovasti. otti tulomatkalla torkut ja sitten meno jatku :D
ulkona käyty vaan sen verran että koirat saaneet liikuntaa.. pakkasta -22 :whistle:

Toive: No ajattele että ei se Mini reilua viikkoa kauempaa joka tapauksessa siellä varmaan asustele enää enne kun syntyy =) ja jos sulla limatulppaa tullut niin lähtöhän voi olla millon vaan.. ellet jo sitten ole mennyt ;) Välttämättä ei mitään hirveitä oireita tulekkaan ennen kun kovat supistukset alkaa. jaksuja ja tsemppiä :hug:
sinulla massu edelleen ihan yli söpö :)

Nimra: No teilläpäs ollut kurja hetki sairaalassa ku pikkuista pitänyt pistellä :|
muistan hyvin kun meillä alkoi sairaalassa ramppaminen pojan ollessa vajaa 2kk, kun iho alkoi oireilla.. ei ollut kiva ja sitten kun tavan tk:n lääkärit määräs mitä sattuu :headwall: kesti pitkään ennen kun neuvolassa ottivat meidät tosissaan ja laittoivat lastenpolille lähetteen.
ihan mielenkiinnosta kysyn että mikä pullo sopii Annille??? ihan jos tulevaisuudessa tarttee kokeilla ;)

NP:
toivotaan että rytmi siitä pikku hiljaa kääntyy vähän paremmaksi =)

EM: eihän sitä tiedä jos ei itse kokeile käytännössä niitä paitoja ;) itse en montakaan kertaa pojalla niitä käyttänyt. menee ehkä kun vauva ei vielä paljon liiku mutta kun alkaa enemmän liikkua niin tuntuu että paita nousee koko ajan.. tieten riippuu varmaan minkälaisia vaatteita käyttää niitten kans.

Kleopatra: söpö vauvamahan alku sulla =)

Itse tein eilen löydön kierrätyskeskukselta.. ammee ja jalat siihen.. hurjat 5e :D amme aika pieni mut katottiin että siihen saa myös normi kokoisen ammeen kun vauva kasvaa.. ja siihen ammeen päälle kääntyy hoitotaso joka myös tuli mukana.

omaa oloa sen verran että jalat aivan törky kipeät :'( jatkua kipu ja särky :( ei auta hierominen eikä että olis jalat ylöspäin.. hermot menee jatkuan kivun kans.

 
Heips vaan kaikille,
ja heti alkuun kertokaahan miten tästä järjissään selviää? Olen aivan paniikissa.

Plussa tuli testiin 31.12., keskeytynyt keskenmeno oli 08/07. Nyt kai 5+3.
Toivottavasti mahdun joukkoonne mukaan!

Kerttu
 
Kerttu :hug: Onnea ja tervetuloa. Ja ei tästä selviä kuin päivän kerrallaan aluksi... sitten se alkaa pikkuhiljaa helpottamaan se paniikki. :)

Tänään piti olla neuvola mutta peruuntui kun terkka on kipeänä... no tämän päivän käytänkin ompeluun! Sain anopilta ompelukoneen lainaan ja tein sillä jo tuollaisen viikonlopun aikana:



se on imetystyyny/mato. Sen pystyy kivasti kieputtamaan ja asettelemaan ympärille... voisin kuvitella että on ihan toimiva imetystyyny. Täytyy testata sit tositilanteessa.. :p

EM ja Dodoliina 21+6 :heart:
 
höh. munhan piti nimralle ja NP:lle kommentoida vielä että kivaa kun käytte kertomassa kuulumisia. Toivotaan NP että rytmi kääntyy oikeanlaiseksi vaikka eihän se pieni vielä ymmärrä päiävän ja yön eroa... mutta tsemppiä!! Nimra toivotaan että pieni paranee pian. :hug:
 
Helppiä kokeneemmat!

Yöllä alkoi supistelemaan kivuliaasti siinä yhden maissa ja tuli 5 minuutin välein kestoltaan 50 sekuntia aina klo 8 asti! Mutta sittenpä siitä harvenivat ja nyt tulee enää satunnaisesti. Vaaleanpunertavaa vuotoakin hiukan yöllä pyyhin ja suojaan tullut nyt vähän rusehtavaa. Arvatkaa onko hirmusti nukuttu? Kivut sellasta vähän kovempaa menkkamaista, mutta ihan hyvin niitä kesti. Meinasin koko ajan soittaa synnärille, että mitä tehdään kun meillä sinne matkaa reilu tunti, mutten soittanut. Nyt sitten ollaan miehen kanssa ihan ihmeissään, että loppuiko lupaavasti alkanut oireilu nyt tähän? Alamasua selvästi aristaa, mutta monen tunnin säännölliset haihtuivat tuhkana tuuleen...? Onko edes toivoa, että tämän vuorokauden aikana alkaisi oikein kunnolla tapahtumaan??? Mini liikkuu aktiivisesti.

Toive81 ja Mini 40+1 :heart:
 
oi! :heart: kohta se on menoa... toive mä sinuna soittaisin synnärille. Ehkä ne osaa valaista asiaa... noi supparit on saattanu kuitenkin avata kohdunsuuta.. siis näin neuvoo esikoistaan odottava! :LOL: :LOL: :p mulla ei siis oo oman käden tietoa asiasta...

IHH! Mua alko jännittämään sun puolesta!! :heart: :heart:
 
Kiitti kaikille rakenneonnitteluista!

EM No niinpäs muuten puhuitkin paidoista etkä bodyista :headwall: sori! Enhän mä huomannut et se oli body, katsoin vain et jee, naruja, ja muistin sut! :D Ompeluiloa!!

Hurja masu sulla Toive! Hieno! Sä oot kyllä pysynyt tosi hyvässä kunnossa loppuun saakka, ei ylimääräisiä kiloja näy yhtään! Mä en ole uskaltautunut vaalle enää moneen viikkoon :/ Oon kuitenkin ajatellut, et niin kauan kuin samat housut mahtuu jalkaan, niin tilanne ei voi olla kamalan paha. Toivottavasti pääset pian tositoimiin :heart:

Orchid minä myös etsin viikonloppuna uutta talvitakkia, mikä mahtuisi nyt ja mielellään vielä myös maaliskuussa. Onneksi sattui löytymään ja vieläpä alesta. Toppahousuihinkin ompelin etumukseen kunnon resorin ettei kiristä :p Ilman kunnon varusteita hautautuisin varmaan neljän seinän sisälle lopullisesti...
Mikä siinä muuten on, että yleisesti sanotaan olevan helpompaa odottaa talvella kuin kesällä? Mua ainakin risoo valtavasti tämä pukemisrumba ja moninkertaiset vaatteet. Olisi ihana jos olisi kesä ja voisi hengaa vain väljissä mekoissa :)

Nimralle jaksamista vaavelin flunssan kaa! Huojentavaa oli lukea et lääkärit ottivat huolesi vakavasti ja Anni tutkittiin. Onneksi selvisit pelkällä säikähdyksellä :heart:

Sussoo väsymys kuulostaa tutulta. Noilla viikoilla mun pahoinvointi alkoi helpottamaan, mut väsymys jäi. Parin viikon päästä tuosta helpotti. Onneksi päivätkin alkavat nyt pitenemään :)

Tervetuloa Kerttu :heart:

Nyt lounaalle :wave:
 
EM meneekö se oikeasti joskus ohi? :snotty: Siis tämä päivä kerrallaan ja hermoilu jne.? Kun mä en osaa tota lajia... :xmas:

Joo, elikkä TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS oon huolissani. Samperin samperi. Piti jo eilen soittaa synnärille, että mitäs nyt, kun tajusin, et papu ei ollu koko päivään oikeastaan liikkunu. Eikä siinä mitään (sinänsä se ei ole uutta, se on usein hiljaa, jos mä oon menossa), mutta se ei lähtenytkään liikkeelle, kun mä menin makuulle. :xmas: Kokeilin kahteen kertaan liikelaskentaa, mutta en saanu toivomaani tulosta... Hädin tuskin ne 10 liikettä tuntiin ja osa niistäkin semmoisia, et olikohan liikkeitä vai elohiiriä..

Synnäriltä käskivät sitten vielä kerran kokeilla ja sit sain ne vaaditut 10 ja vähän enemmän, tosin edelleen normaalia vaimeampina. Päätettiin sitten kuitenkin ukon kanssa, että ei lähdetä, kattotaan. Siitä hetken kuluttua papu jaksoikin hetken rullailla, mutta sitten taas hiljeni. Vähän elättelin toivoa, että lähtis yöllä rumbaamaan, mut yökin meni vähän laiskanpuoleisesti. Toinen jaksoi yhden kaks potkua silloin tällöin mun vessakäyntien yhteydessä ja that's it.

Joten aamulla taas aamupalan jälkeen liikelaskenta päälle. Sain ne vaaditut 10 kyllä jo puoleen tuntiin, mutta paapu on päättäny pitää äitinsä ressissä. On meinaan vissiin jotenkin semmoisessa asennossa, että suurin osa liikkeistä on toooooosi vaimeita. Kyllä sieltä aina satunnaisesti pari terävämpääkin tulee (ja niistä koitin tuon 10) laskea, mut ei mitään pönkäämistä ja hyvin paljon lähes tunnottomia liikkeitä. :|

Mietin, että seurailen tämän päivän ja soitan taas illalla synnärille, jos ei muutu... vaikka tiedän, mitä ne sieltä sanoo: tuliko ne 10? Tuli. No ei sit mitään.

MUTTA KUN MUA HUOLESTUTTAA!! |O :snotty:

Ja joo, selkeästikin kaveri on taas jossain toisessa asennossa, sillä maha on paljon pehmeämpi kuin, mitä se on ollut tässä viime aikoina. Kyljellään kun vaihdan asentoa en tunne samalla tavalla, että vauva vaihtaa painopistettä mukana, liekö siis makoilee enemmän jossain tuolla selkärangan luona? Mulla on istukka etuseinämässä (tosin ylhäällä ), joten olen meinannu, et siks ne ei nyt taas tuntuis niin.. tai jotain. =)

Emmie tiiä, kun ei mikään nyt taas rauhota tämän tätin mieltä. Kuuntelin kyllä kotidopplerillakin (jo useampaankin kertaan :xmas: ) ja syke on (tosin sekin on jossain kauempana kuin ennen, saan sen kyllä hyvin kuuluviin, mutta hankalammin kuin aikaisemmin).

Anteeksi omanapaisuus, mutta voisko joku sanoa mulle, että tämä on taas normaalia ja menee ohi... :snotty: :ashamed:

Niin... eli siis miten tämä hermoilu lopetetaan?

T. Kärppä ja papuska 32+2
 
nimrallahan on ollut oikeen reissu Annin kanssa :hug: . On kivaa lukea kuulumisia, mihin se aika rientää?
Kärppä :hug: :hug: kyllä se siitä. Joskus on hiljaisempia kausia noissa liikkeissä. Jos kuitenkin kovasti huolestuttaa, niin kannattaa käydä näytillä...
Toiveella se on kohta menoa, oisko limatulppa irronnut (vaal.pun vuoto siis)? :heart: :heart:
kerttu mä en ainakaan oo järjissäni ollut enää pitkään aikaan :LOL: :saint: :headwall: . Onnea plussasta!
EM mä tykkäsin käyttää kietaisubodeja silloin ihan alkuaikoina meidän pikkusilla (joo, tosi pikkusilla nykyään :LOL: ). Ne oli hurjan käytännöllisiä. Ja voi kun sä oot ahkeroinnu :D .
SusSoolle jaksuja väsymykseen! :hug:
kleo :hug: :hug: jaksuja. Päivä kerrallaan mee eteenpäin :hug: . Ihana masu :D
NPn vauva-arjestakin on kiva kuulla! :heart: '
Ja mitäs vielä piti kommentoida, nyt ei muista :ashamed:

(.) Neuvolasta kotiuduttu. Hemppa laskenut kovin, että rauta täytyy aloittaa heti, kun yrtsi pakkaa tavarat ja lähtee litomaan meidän osoitteesta!
Paino on tippunut, no ei mikään ihme, kun oksentaa vähän väliä.
Pissa ok. RR korkeella, no arvatkaa jännitinkö puolet viime yöstä tätä lääkärissä käyntiä :headwall: .
Mutta muuten kaikki ok ja sykekin oli hurjan voimakas ja vahva 160x/min. Ja se kuulu samantien, kun doppleri kosketti mahaa. :heart: oon onnellinen.
Nyt käyn viikon välein neuvolassa, terkka haluaa treffata noiden km:jen takia. Ihan hyvä mun pään kannalta!
Kävin ostamassa kuopukselle uuden toppapuvun ja parit housut, kun olin niin iloinen. Rahaa meni, mutta menkööt. Shopping-terapiaa tähänkin vaivaan...
Ihanaa päivää kaikille!!! :wave:
 

Yhteistyössä