~Keskenmenon jälkeen plussanneet!! Tammikuu~*~

Olen mäki yks tapaus.. mun oli pakko saada tehä vielä yksi testi, jotta mä näen että se viiva varmasti vahvistui. Menneisyys kummittelee..
Viimeks viiva vahvistui kunnolliseks vasta oletetun keskenmenon jälkeen, mikä osottautu siis KU:ksi.. no, jos kymmenellä eurolla saan helpottuneen ja stressittömän mielen niin miksipä ei,
se viiva oli nyt ihan vahva jo!vaikka nythän mun tavallaan olis ylipäätään kuulunu vasta testatakkin :LOL:
Uskaltaa olla jo paremmin mielin :)



dada & :heart: 4+5
 
Hei pitkästä aikaa! (Huimat pari pvää :D)

Oon laiska ni kopsailen kuulumiset toisesta pinosta..

Me oltii siis reissussa ja käytii kylpylässäki pariin otteesee ni mulle tuli iha olo, et kaikki kahtois kuin läski mie oon.. Mut kaiketi toi sit kummiski näkyy et se on raskausmaha.. Ainaki toivottavasti :D

Edelleen oon huolissani liikkeistä.. maanantaina onneks on ultra. Oisin päässy jo tänää, mut tultii reissusta vast vähä aika sit.. Toivottavasti mytyllä kaikki hyvin. Kyl se välil potkasee kunnollakin mut TOSI harvoin eikä liikkeitä kyl oikeen tuu sitä kymmentä tunnissa. Vaikka kuin neukkutäti sano sillo, et yksilöllistä, et jotkut vaavit voi liikkua vain 5krt/h.. Ni silti huolettaa. Ku aiemmin mu mielest se kyl liikku enempi. Ja siis tää ei meinaa sitä, et on vaa viikot niis lukemissa, ettei ois tilaa enää.. Koska tää liikkumattomuus/oudon vähäinen liikkuvuus on jatkunu jo varmaan pari vkoo ainakin..

Selkäkivut alkanu vaivata enemmänkin mut sehä on pientä onneks :)

Kahtelin kirjoitukset vain pikaisesti et oliko päivityksiä.. Muuta en ehtinyt, eli anteeksi omanapaisuuteni! :ashamed:

Ottaisko joku päivityksen kontolleen ens kuusta alkaen? Ku miulla alkaa työt ja muutenki vähä kehnonlaisesti täs pinos käyn..

SS & mytty 29+0 (POKSIS!!)
 
Huomenia!!

Dada eihän siinä mitään jos sillä mielerauuhan saat... taisin mäkin tehä kolme testiä. :D :D Mut mul oli keväällä sellanen kemiallinen raskaus nii pelotti et käyks samalla tavalla... mut ei käyny. :D

Nanniina onnea sykkeestä! :heart:

(.) Omaan napaan ei mitään ihmeellistä... ostoksille meen käväsemään... :D Jos vaik löytyis jotain kivaa vaaville.... tai äitille. :D :D

EM & Dodoliinuska 24+4 :heart:
 
Huomenta!

Taas yksi huonosti nukuttu yö takana..

Allusmamma, toivottavasti teillä poika jo alkaa olla parempi. Oksutauti on kyllä tauti pahimmasta päästä! :(

Päksäkälle tervetulotoivotukset minultakin! :flower: Onpas mukavaa, että ollaan saatu niin paljon uusia joukkoon!

Uunallahan on hieno vauvamassu. Onnittelut hienoista neuvolakuulumisista. Hienoja neuvolakuulumisia myös Herkkupepulla!

SuukkoSuulle, kuulostipa houkuttelevalle teidän kylpyläreissu. Tahtoisi edes uimahalliin, mutta ei enää uskalla.. Toivottavasti saat helpotuksen sieltä ultrasta tuohon liikepohdintaan. Itse aloin pohtimaan eilisen neuvolareissun jälkeen ihan samaa, kun neuvolantätsä pariinkin kertaan siitä mainitsi, että jos liikkeet vähenee, niin heti laskemaan. Tottahan se sitten uniin meni, kauheata painajaista näin että vauva kuoli massuun. :( Unessa kirjoitin jo tuonne kuumeilupuolellekin! :( :( Mutta hyvä että sinulla SS on tuo ultra edessä. Ja onhan ne vauvat yksilöllisiä tuossa aktiivisuudessaankin.

Dada, ei minullakaan niitä oireita ollut. Ainoa oli, että hampaidan pesu etoi. Ja etoo edelleen. Yöks. Ja niitä testejä kului täälläkin. Ehkä alle kymmeneen kuitenkin jäi :whistle:

Nanniinalle onnittelut sykkeestä!

Orchid siellä lähtövalmiina.. Vautsi. Joko kassi on pakattu? Jos sua ei kuulu, niin tiedetäänpähän, missä luuraat ;)

( . ) Neuvola oli eilen poksujen kunniaksi.. Eli rv40 pääsi alkamaan. Kääks! :eek:
RR 108/72
paino +100g/vko (positiivinen yllätys!)
sf 35 (laskenut sentin viikossa)
vettä normisti
tarjonta RT
:heart: 145-150
liikkeet ++
painoarvio käsikopelolla 3,6-3,7kg

Vauvan pää on ihan alhaalla, täti ei saanut enää liikkumaan ja tuumasi että taitaa olla kiinnittynyt. Ja siltä tuntuukin, liikkeet tuntuu hitaana möyryämisenä tuolla ihan alhaalla, välillä tuntuu että vauva on tulossa jo läpi :) Ja kun seisoo, niin pissattaa jatkuvasti.. Ei kiva. Yhtään kipeää supparia ei ole kyllä kuulunut, joten todennäköisesti paikat on kuitenkin tiiviisti kiinni ja vauva antaa vielä odottaa itseään.. :( Joka päivä olen reilun tunnin lenkin koiran kanssa talsinut, vaikka liitoskivut alkaa olla kivat :x Mutta ihanaa on ollut ulkoilla, kun on kunnon talvikelit!

Ei auta kuin odotella..
Nyt leivontahommiin, jos pyöräyttäisi juustosarvia ja marjapiirakkaa viikonlopun kunniaksi :)

Luminia ja tytsy rv 39+1
 
Luminia juu onhan ne :) Ja mulla mytty iha ku uhallaankin on ollu tosi hiljanen pari kolme vkoo, mut ny sit parina pvänä alkanu enempi liikkua.. Tai et niit liikelaskennan ylittäviä hetkiä on ollu parikin. Tosin ei liiku ku kahesti pvässä, mut silti ny alkanu liikkua ees sen verra. Noh, ultra on jo varattuna ni mikäs sinne on mennessä :) Eipähä sit tarvihe yhtää miettiä onko vai eikö ois kaikki hyvin :heart:
 
EM muutto valmis =) mukavan iso kaksio, 55 neliötä.. eikä tarvinnu itse kantaa kun muutama muovipussi kun appiukko ja aviomies (josta asun siis erillään) kantoivat huonekalut.. muutama pikkuinen vauvanvaate kaapissakin on viikattuna :heart: Ja vaunut tietenkin makuuhuoneessa kesää odottaa :LOL:

kleo ja potkuri 19+2
 
onnea suukkis poksuista! :wave: Tulehan sit kertomaan ultrakuulumiset huomenna. :)

kleo kuulostaa ihanalta! hienoa että asiat järjestyi hyvin. :hug:

Luminia jaksuja viimeisiin päiviin!!! toivottavasti ei mene enää kauaa. :)

(.) löytyihän sieltä kaupasta äitille kolme paitaa, hiuslakkaa, ripsiväriä, meikkivoidetta... :whistle: kylläpä taas rahaa meni. Mut noita nyt ei ostelekkaan kun kerran kolmessa kuukaudessa. :) Paidat oli kyl ihan ekstraa. :p sai vauvakin yhen tuttipullon. :D

EM ja Dodoliina 24+5 :heart:
 
vitsit miten ihanan energinen olo koko ajan, ei oo normaalia :LOL:
Kirppareita kohta kiertelemään, rakastan sitä tavaran määrää, varsinki jos hyvä kirppis että on hyvää tavaraa ja halvat hinnat.

Hei, onko ihan normaalia, ettei mun alamasua enää nippaile??


Hei, ainiin, *pokspoks* 5+0 :heart:
 
Heips! :wave:

Tulin Luminialle ja Orchidille toivottamaan oikein kivoja vikoja päiviä ja tsemppiä sit tosi toimiin! :heart:

Kaikille uusille onnea plussista! :flower:

(.) Täällä tissitakiaisen kans elellään aikamoista symbioosia. Ei saa laittaa "Tirriä" sitteriin tai joku muu ottaa syliin... alkaa heti kauhee huuto... :ashamed: Eli oon ollut tosi kiireinen...
Söpö tuo poju on, joten ei täs voi hänelle kiukutella. :heart: Rakkautta ja hoivaa pieni vaan haluaa. :heart:

NP ja "Tirri" 1kk+1pvä
 
AAM
Luminia sulla viedään viimoisia kans !! :D

täällä parannella hitaasti ja varmasti. pojalla jotai vatsataudin kaltaista lievää rippeä ja oksuilua havaittavissa (toivon ettei ole sitä enteron alkuvaihetta) mutta pois menossa x:)x i dearly hope so..

Orchid taitaa olla hommissa ko ei mtn ole kuulunut :whistle:

SS tsemppiä täältäkin neuvolaan huomenna..

EM joo alessa on kiva käydä *kuin myös löytöjä tehnyt*

NP:lla on siellä vaativa pikkumiäs :D mutta kyllä se siitä, ei sovi kato ruokaa liian kauas päästää sehän voi kadota ihan silmissä ;) :eek:

Dada ihanaa jos kivut on poissa ja nippailutkin vaihtelevasti mulla ainakin esiintyi.. :) :hug: mahdollisimman stressittömästi kun yrittää olla niin se ois parasta :) tiiä on vaikeaa :/

Päksäkkä ja Nanniina hyvänen aika lienenkö onnitellut edes :flower: :ashamed: :wave: ja onskut sykkeistä Nanniinalle vielä :D :hug:

AM & hippunen 28+6 hoomenna poks räts taas..
 
SusSoo
Onnittelut kaikille iloisia plussauutisia tai ultrauutisia saaneille :hug:

Luminialla alkaa olla jo jännät paikat. Samoin Orchidilla. Kyllä aika on menny tosi äkkiä. Se on pian tosiaan teidän vuoro saada nyytti kainaloon! =)

Kleopatralle toivottelen mukavia päiviä uudessa asunnossa :)

(.) Masu kasvaa vinhaa vauhtia. Tänään tuli eka arvailu, että olikos se mun la toukokuussa :D Hämmästyneitä katseita sain aikaan ilmoittamalla että ei kun vasta heinäkuussa. Edellisessä odotuksessa mun luultiin olevan viimeisilläni neljä kuukautta ennen laskettua aikaa, joten nämä mun paisuvaa vatsaa koskevat kysymykset on ihan normaaleja. Mä oon lyhyt, niin kai se sitten aina pullahtaa aikasessa vaiheessa näkyviin. Välillä olen tuntevinani liikkeitä, mutta en oikein ole varma.

Mukavaa sunnuntaita kaikille
Sussoo ja Suloinen 15+6 (ultran mukaan)
 
Kiitos tervetulotoivotuksista ja onnitteluista!

Tsemppiä ja jaksamista kaikille jotka sairastelevat tai perheessä sairastellaan.

Huomenna on np-ultra. Sitä odotan kauhulla ja innolla kun en siellä alkuraskauden ultrassakaan käynyt. Onneksi mies pääsee mukaan, koska muuten mua ei sinne varmaan sais. En varmaan pystyis niitä muutamaa kymmentä kilometriä ajamaan.

No nyt pitää jatkaa koulutehtävien parissa. Tulen huomenna kertomaan joko hyviä tai huonoja uutisia.

Päksäkkä 11+5
 
Päksäkälle tsemppiä ultraan! :wave:

SusSoo onnea ekoista hipasuista.... :D joo ja mun maha se vasta iso on!!! Hämmentävää.. napa pullahtaa ihan kohta ulos ja se on ruskee... hihih. :LOL:

Dada onnea ekoista poksuista! :) Siitä se lähtee!! :heart: ja niitä nippailuita tulee ja menee aina päivästä riippuen.

Onkohan tosiaan Orchid jo tositoimissa? :D ;)

NP taitaa Tirri olla äitin poika. :D :heart:

Tänään kävin ravintolassa syömässä... ah nam. Ja sain talvitakin! Nyt mahtuu masukin sisään. :D Jei!

EM ja Dodoliina 24+5 :heart:
 
:wave: Eihei, täällä mä vielä olen, mutta ollaan esikoisen synttäreitä juhlittu viikonloppuna niin ollu ihan kuitti |O

Tää tästä mihinkään etene... siivottu on lauantaina koko kämppä ja saunottu, tänään käyty pitkällä lenkillä ja kahtena päivänä pidetty pienimuotoiset synttärit esikoiselle, ja masuvauva vaan viihtyy yksiössään :p

Tänään jo iltapäivällä 15 minuuttia oli suppareiden väli, mutta siihen ne loppu ku menin makuulle. Jospa tässä illalla kokeilis naapurin ehdottamaa tupla S :whistle: eikun sauna lämpiimään ja ... :D

Tää taitaa vielä viihtyä sen 3 viikkoa mahassa :D :p

Palailen kun on enemmän virtaa...

Orchid ja pungertaja 38+4 :heart:
 
AAM
jahas Orkiksella ollut rankka viikendi.. en muistanutkaan että oli juhlat tiedossa.. varmasti olit maininnutkin :D *sorrryy*

). ) uh mulla (meillä ) kans tulossa 7.2. pojan kaksivuotispäivät ja juhlat la ensin vanhemmille ja suvulle ja sitte seuraavana päivänä kavereille.. :| :whistle: könkkösin kaikki samaan syssyyn on sit hoidettu ko kummipojalla on helmikuussa jloppupuolella 3 vee päivät sekä allun toisella kaverilla seur viikendinä kakkoset ni tulee bisibisiä sovitella noita..

Huomenna töihin lepäämään, ripuli mennyt kai (?) pojalla ohi kun mahasta ei mtn ole kuulunut, syönyt kyllä tosi köykäisesti ja vähän herkutellen tosin, pikku riepuliini :heart: , ukko on pojan kanssa kotona huomenna luulisin vielä ja minä pakerran langalla sitten..

Am & hippunen 28+6 :heart: jos nyt sitten hammispesulle ja punkkaan, revin ukon mukaan sohvalta nukkumasta sänkyyn :D lakkas toi siunattu kuorsaaminen :kieh: :attn:
 
Huomenia kaikille!

Tuli tuossa mieleen, teillä oli aiemmin juttua synnytysvalmennuksista jne. Meille kävi kivasti, oli kaks pariskuntaa valmennuksessa esikoista odottaessa, ja neukkutäti laitto valmennuksen JUST NIIDEN TOISTEN aikoihin sopivaksi. Meillä oli la kuukautta ennen heitä ja valmennus alkoi siis hiukka myöhään. No, ei se mitään. Minä jouduin osastolle kuukautta ennen la:ta, joten arvatkaa jäikö puolet käymättä. Sairaalassa harmittelin sukulaiselleni (joka oli sillä osastolla töissä ), että jäi sairaalaan tutustuminenkin välistä, kun tänne jouduin. No, hän ihana ihminen järjesti minulle oman kierroksen synnytysosastolla ja kätilö samalla kertoili juttuja, jotka jäi valmennuksesta puuttumaan (esim. hengitysharjoitukset, joita se kiva neukkutäti olisi mulle opettanut synnytyksen jälkeen ekalla neuvolakäynnillä... haloo...). Että on näissäkin näitä eroja ihan omiksi tarpeiksi.

Meilläkin ollaan kipeitä, jeejee... Esikko ollut perjantaista asti, eilen taas oksenteli. Kakkonen on kovassa kuumeessa, ja itselläkin tuntuu kurkussa olevan jotain ylimääräistä ja nenä vuotaa :snotty: Kivaa...... Varsinkin kun mies lähtee huomenna taas reissuhommiin |O Oon ollu koko viikonlopun niiiiin väsynyt muutenkin, ettei tässä tiedä nukkusko pystyyn vai ei, kun viime yökin meni miten sattuu. On se mukavaa kun on aamuvirkut lapset (kaks jo kohta tunnin hereillä...) niin ei lopu päiväst tunnit het alkuunsa :LOL: |O

Sori omanapaisuus, nyt ei jaksa muuta...

HP 19+4
 
Nanniinalle onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Luminialle jaksuja ison mahan kanssa, onneksi viimeisiä viedään jo :)

Päksäkällä oli tänään ultra, toivottavasti kaikki on hyvin masukilla. Muistan itse hyvin sen paniikin, vaikka varhaisultrassa oli käytykin aiemmin

Toivottavasti herkkupeppu ja lapset parantuu pian

Sitten seuraa omaa (*). Kävin perjantaina lääkärineuvolassa viikkoja silloin 24+4. Kohdunsuu oli pehmennyt hieman, mutta kaikki niiltä osin ihan ok.
turvotus +
paino +1000g/vko :whistle: (yhteensä alusta kerätty nyt 8 kg :eek: )
RR 136/85 (ihan normaali meikäläiselle)
pissa puhdas
Hb 119 (noususuunnassa taas, jee ! :D )
sf 21 cm
syke 145
liikkeet ++

Sitten se lääkärisetä kirjoitti sairasloman äippäloman alkuun asti. Ei töissä enää oiken pysty nostelemaan painavia, eikä sitä voi ihan aina välttääkään. Joten täällä käynnit saattaa hiljentyä hetkeksi, nyt on kyllä viimeistään saatava se netti hankittua kotiinkin... Hulluksihan sitä muuten tulee :whistle:

Torstaina hain vaunut serkulta ja heti ne piti kasata, siellä ne lastenhuoneessa nyt töröttää. Ovat pari vuotta vanhat emmaljungan yhdistelmät. Sitten piti käydä kangaskaupassa ja mukaan tarttui harsoa ja fleeceä pikkuruiseen pukuun. Eilen sitten ompelin harsot, tein pari lakanaa ja potkuhousut valmiiksi. Illalla neuloin vielä yhden töppösenkin. Esittelin sitä sitten miehelle ylpeänä kun se tuli töistä, niin se kysyi vaan että "mikä tuo on? Onko se munasuojat vai joku myssy?" Ei se nyt niin epämääräisen näköinen ollut mielestäni...Ukko nauroikin, että se pieni reppana hukkuu vaatteisiin ja tavaroihin jos tätä vauhtia sille kaikkea värkkään. Selitin kyllä, että mie olen vasta nyt aloittanut edes hommaamaan peikolle mitään, että tuskimpa vaan. Niitä pieniä on vaan niiiiin ihana väkertää ja nyt kun jään kotiin, niin mitäpä sitä muutakaan. :heart: Tällä viikolla käyn kyllä vielä hoitamassa työasioita sille mallille, että seuraavan on hyvä sitten jatkaa. Sain vietyä kelan paperitkin, lupailivat pakkausta parissa viikossa ja ä-raha päätöstä kk sisään. Saa nyt sitten nähdä miten käy.

Mukavaa päivää kaikille :heart:

-snowball ja peikkoliini 25+0 poks :)
 
Täällä ultrassa oli kaikki hyvin =) En vain tunne noit läheskää kaikkia liikkeitä mut hyvin se pieni siel möyrys. Painoarvio 1308g ja jos kasvu jatkuis samal käyräl ni ois tulossa noin 3300 grammanen pieni. Rt oli tarjonta eli kaikin puolin hyvin siel masus voidaan :heart:

SS & mytty 29+3
 
Snowball me mennään ihan samoissa lukemissa... sekä viikoissa että tuossa painonnousussa. :D Ihanaa että sait saikkua ja pääset nyt jo lomailemaan. :) Ei se hyvää tee nostella niitä painavia juttuja. Ja hommaa nyt se netti!!! :eek:

Suukkis hieno homma!! :hug: =) :heart: Sehän on siro ja pikkuinen tyyppi siellä sun masussa... Oliskohan tyttö? mä oon ihan varma että mulle tulee joku lähes nelikiloinen vauva... No kunhan ei hirveesti yli sen neljän. :whistle: No senhän näkee sit. :D

EM ja Dodoliina 24+6 :heart:
 
heips

Realmerkku: Toivottavasti hcg arvo noussut!! :hug: ekös sulla nuomenna ollut se kontrolli?

Nanniina:
Hyvä kun kaikki ok!

SS: Hyvä kun ultrassa kaikki oli hyvin ja pikkuinen liikkuu normaalisti.

Kleolle onnea uuteen kotiin! Tuuhhan sitten ultra kuulumiset kertoilee :)

Mites Päksäkän ultra meni??

Herkkupepun
porukalla pikaista paranemista!

Olin varma että Orchid on menny nyyttiä hakemaan viikonlopun aikana ;) mut veikkaus osu huti. No, ei olis enää pitkälti!

Samoin kun Luminialla taitaa vaan olla ajan kysymys millon lähtö tulee :D

omaan napaan ei kovinkaan kummia...
tuntuu että massu laskeutunut alemmas.. vauva ei tao enää kylkiluita niin pahasti.. liikkeet tuntuu aivan alhaalla ja lonkkiin ja lantioon koskee.. samoin myös alaselkä kipu alkanut viikonlopun aikana. muuten täällä mennään samaan malliin.

danjuska ja vilma 31+2
 
Suukko Suulle mulla on ollu samaa juttua koko raskauden (ilmeisesti). :D Siis, että en tunne kaikkia liikkeitä. En tosin huomannut sitä ennen kuin papu alkoi kasvaa ja liikkuminen sitä myötä käy erilaiseksi. Mut tosiaan ultrallakin todistettu, että tyttö möyryää, mut mä en välttämättä tunne. Onko sullakin istukka etuseinämässä? :)
 
Kärppis on juu etuseinämässä :) Aattelin pitkään, et jospa siitä vain johtuu mut sit alkoi huolestuttaa ku jossain vaihees tunsin kunnon potkujakin mut sit pariin vkoon en kunnollisia juuri ollenkaan. Mut onneks tosissaan johtui vaan siittä istukan sijainnista :) Napanuoran virtauksetkin se tarkasti ja olivat ok :heart:
 
Suukkis sama tarina täällä. Ja tuolla meidän helmimahojen pinkassa on aika monta muutakin. Mä vielä sinänsä otin ja pelästyin siitä alkuun (monetkin kerrat ...enkä vieläkään tykkää niistä hiljaisemmista kausista :snotty: ), kun en tosiaan alkuun ollut yhtään huomannut tuota vaimentavaa vaikutusta. Papu möyrysi pienemmillä viikoilla vähän turhankin hyvin. :xmas:

Mut just esim. edellinen viikko on ollut semmoinen, et lähes joka päivä oon laskenut liikkeitä. Kyllä se liikkuu, mut taas on ollut menossa vaimeampi jakso. Tosin tänään tuntuu siltä, et josko nyt taas alkais kunnon monotus.. B) Mulla on nuo napanuoran virtaukset tarkistettu kahteen kertaan (4d + äippäpoli joskus rv 32-33) ja ne on ok. Samalla ultrassa näkyi, kuinka papu potki, mut mä olin ihan hoomoilasena, että en mä mitään tuntenut.. B)

Tsemppiä. Se osaa olla hermoja raastavaa (ainakin minusta ja varsinkin näin loppua kohti, kun liikkeet muuttuu muutenkin). Mut ehkä helpottaa tietää, että sitä tosiaan on muillakin etuseinämäistukkaisilla. :D (p.s. mulla käy usein myös niin, että unohdun istumaan käsi mahan päälle. Se on osoittautunut hyväksi, koska käteen tunnen potkut ja möyryämisen, mutta maha ei välttämättä tunne mitään. Eli hiljaisina jaksoina kantsii tarkoituksella pitää kättä enemmän vatsalla. Se toimii hyvänä tuntoaistina, kun maha pettää. :D)
 

Yhteistyössä