~*~KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET TOUKOKUUSSA~*~

Hyvää huomenta ja hauskaa vappupäivää!!!

Ihana päivä näyttäisi olevan, tässä pakataan tavaroita ja lähdetään piknikille. Lapset kasas ämpärillisen vesiilmapalloja, mennään porukan kanssa, jossa nää oon ainoat lapset, mitäs luulette, lapsemme varmaan saavat suuren suosion kun haluavat kopitella vesi-ilmapalloja..? Mä toivon, että aikuisista ois vapaaehtoisia, toi ei oikein oo mun juttu.

No mutta, eilisen ultran perusteella mahssa ON vauva, jolla ON kädet ja jalat. Niitä oikein erikseen esitteli kun olin hieman skeptinen. Ilmeisesti mulla on todella massiivinen istukka tossa edessa, täti sano, että voi mennä vielä viikkoja ennenkun tunnen mitään. Eli sitä odotellessa. Oli mukava kätilö, kun oli kaiken katsonut ni pyysi sitten lapset sisään ja saivat kurkata. Sieltä se vilkutteli just sopivasti, lapset olivat kovin tyytyväisiä!!! Niin, sit se kätilö kans sano, että pitää olla varovainen masun kanssa ton istukan takia, että jos vähän kolahtaa ni pitää näytille, esim kolari tai jos suoraan mahalleen kaatuu. Eli siis vaikkei tuntuisi pahalta ni näytille pitää mennä. Mulla vaan vähän jotenki rupes naurattamaan toi suoraan mahalleen kaatuminen, meinasin siinä todetakin, että tosissaan, ihan jatkuvastihan mä tuolla mätkähtelen suoraan mahalleni. :LOL: . Eiks me kaikki? Joo, mutta pointti tuli selväksi. :)

Kuiskaten; toivon että vuodot ovat sinulla hyvälaatuisia!!!

Ja EM:n suhteen ihan täristään kaikki jo, että KOSKA!!??

Mutta Vapun jännitysnäytelmän meille toimittaa s-anttu, ONNEA matkaan. Sulla on ihan sama tilanne ku mulla aikoinaan, mutt kiva kun nettiaika ehkä aika kuluu siellä odotellessa. Kun mä väänsin ekaa, ja olin siellä salissa (ilman supistuksen esi-isääkään) kolme päivää, ei tosissaan ollut nettiä. Kaiken kukkuraksi se oli noin 2 pvää ennen vaaleja, ja vaikka salissa oli telkku ni joka s*tanan kanavalta pukkas vaaliväittelyjä jne. Ehdokkaat panelissa, ehdokkaat Hytösen vieraana, ehdokkaat siellä ja täällä ja poikittain. Muistan kyllä, että oli tappavan tylsää, ja vielä tipassa kiinni ja se synnytysänky ei ole mikään nukkumissänky..... Eli tsemppiä, ja toivotaan, että lähtee!!!! Ja pian!!!

Ei muuta ku vapunjatkoja kaikille!!!

 
täällä vuoto pysynyt niukkana, välillä näyttäisi, että on loppunut kokonaan,mutta nyt se on muuttunut vaaleamman ruskeeksi tuhruksi, edelleenkään ei mtn kipuja.

Kuiskaten 10+6 (ainakin toistaiseksi mukana)
 
Täällä vieläkin odotetaan supistuksia, yöllä jo alkoi, mutta nekin sitten hiipui... Huomenna käynnistys, jollei muuten ala. Tulehdusriski muuten liian kova, kun vedet mennyt.

Jännittävää... Viikkoja nyt 35+1. :heart:
 
woodoo ONNEA hienoista ultrauutisista! Mahtavaa! :heart: =)

jokohan s-anttu on saanut vauvansa? :) Jänskää!!!! :eek: :heart:

Kuiskaten ehkäpä se on vain jotain harmitonta vuotoa? :hug: Paljonhan sellaistakin täältä palstalta saa lukea. Tsemppiä sinne kovasti ja koita uskoa siihen että kaikki on hyvin. Ymmärrän kyllä että huolettaa. :hug:

(.) Yhessä kasassa vielä. :D onneks ne supparit laantui mitä se käännösyritys sai aikaan... mut mähän oon vuodellu sitä limatulppaa jo monta viikkoa, mut tänään aamulla sitä tuli oikein kunnolla!!! :eek: Toivottavasti ei tarkota sitä että kohta lähdetään sektioon... Mieluiten ottaisin sen silloin suunniteltuna päivänä... Noh, kattellaan. :) Ehkä tämä pysyy vielä hetken aikaa masussa.

Nyt tuntuu entistä enemmän että KAIKKI asiat on saatava valmiiksi ennen sektiopäivää! :D Tutit keitettävä, puutarhamullat ostettava, kämppä siivottava, vauvan sänky pedattava... :LOL:

Hauskaa päivää!

EM ja Dodoliina 38+4 :heart:
 
AAM
s-anttu onnea käynnistykseen :hug:
ja EM jos sitä limatulppaa tulee jo runsaamminkin ulos niin tuskin kestää käynnistykseen asti jos se sulla ei oo vielä ensi viikolla :whistle: mulla on sellainen "kutina" :D

Kuiskaten hyvä jos on laantunut vuoto.. :hug: koskas sulla oli se np ultra ? tai pääsetkö kuunteluttaa :heart: ääniä lähiaikoina ?

am & neiti a. 8 vrk
 
Heippa kaikille! Olen ollut hieman sivummalla nyt mutta olen lueskellut välillä teidän juttuja.
Oikein paljon onnea vauvansa hakeneille :flower: :heart:

Täällä on kaikki kunnossa ja kesää vaan odotellaan! =)
Tsemppiä kaikille odotukseen ja synnytyksiin.

Nanniina ja rv 25+risat
 
:attn: Vauvaantuneet tervetuloa tonne kerhoon!!! :attn: Salasanan saa multa tai muilta jo kerhonjäseniltä.

Täällä vielä piilotellaan mahaa,ens viikolla meinasin pamauttaa uutisen äitienpäivänä kaikkien tietosuuteen :) Pahoinvointia tai muutakaan ei oo,jos ei lasketa tajutonta mahan turpoomista iltasin

Hyvää kevättä kaikille!

Vimpula ja mini 14+5 ehket
 
Huomenet! Täällä tuntuisi vuoto laantuneen, ainakin toistaiseksi... 4 pvää sitä kesti, ja aika niukkana on ollut. Toiveikkaana tässä päivä kerrallaan , jos sinne np-ultraan tällä kertaa ehtisin...

Kuiskaten 11+0
 
heips moips!

Vappu sit oli ja meni. Ilmat oli aivan mahtavat, niinkuin on vieläkin B)

Eilen poksui viikotkin =) Nyt siis jo 14+1
Aamulla kuuntelin pallopäätä doplerilla ja siellä se tais potkunyrkkeillä, kun korviin kantautui ihan selvää muksimista (mitä en kuitenkaan tuntenut) sykkeen lisäksi :heart:

Lähdenpä tästä viettämään tyttöjeniltaa äireen polttareiden merkeissä :D

pinkkimieli ja pallopää 14+1 :heart:
 
Tulin kattomaan, josko s-anttu ois jo raportoimassa uudesta tulokkaasta. Elän niin tässä mukana, ekalla ku oli sama tilanne. Mulle silloin neljäntenä päivänä laitettiin tippa klo puoli kaks ja toi synty ysin jälkeen. Että mitenhän s-antulla etenee...

Ei kai tähän hätään muuta, kiva kun kuiskulla vuodot laantuneet!!!

 
Huomenta! Täällä herättiin hyvin nukutun yön jälkeen oikein hyvin... ei tietoakaan siitä kuvotuksesta, joka on ollut uskollinen seuralainen aamuisin herätessä... olisko se nyt tässä?
Vuotelut on nyt toistaiseksi loppu... Olo on liiankin hyvä ollakseen totta.

Jaksuja kaikille, joilla vuotoa... ei siinä auta kuin mennä päivä kerrallaan , ja toivoa parasta.

Kuiskaten 11+1
 
Heips!

Meikäläisen osalta eilinen tyttöjenilta päättyi lähes 3 tunnin istumiseen Hatanpään päivystys asemalla :(
Kesken illan huomasin jotain veristä paperissa kun kävin vessassa. Onneksi kaveri oli autolla liikenteesä ja tuli seurakseni odottelemaan. Odotellessani lääkärille pääsyä loppui kyseinen "vuoto" lähes kokonaan, mutta sain kuitenkin lähetteen TAYSin synnytys polille, kun tivasin, et haluan tietää lapseni olevan hengissä. Hatanpäällä ei kuulemma ole olemassa dopleria tai ultraa.
Synnärillä en onneksi joutunut odottelemaan kuin ehkä puolituntia, jonka aikana piti pissata purkkiin, mitattiin lämpö ja verenpaineet ja sitten pääsin ultraan. Siellä mein Pallopää :heart: heilutteli käsiään ja sydän sykki hyvin. Oli kasvanut 2viikossa niin paljon, ettei enää mahtunut alatie ultran kuvaan kokonaan =)
Sanoi se lääkäri / kätilö, et tällaiset on ihan normaaleja ja harmittomia (oli muuten sama lekuri joka totesi mun KM:n joulukuussa).
Lopulta pääsimme vielä jatkamaan hetkeksi polttareita, kunnes iski tajuton väsymys ja oli lähdettävä kotia nukkumaan.

Että tällainen viikonloppu mulla.
Mites muilla on mennyt?

pinkkimieli ja pallopää 14+2
 
Heippa,

Hui miten paljon täällä on tapahtunut kun on ennen vappua viimeksi käynyt!

Oli taas jakautuneita ja pikapuoleen jakautuvia:
Iltsulle tuhannesti onnea uudesta perheenjäsenestä! :flower: :heart: :flower:
S-antulla onkin jännät paikat jo, uutisia odotellessa! =)
ElinaMarialle tsemppiä sektioon! Harmi tuo perätila, mutta meneepä se näinkin. Mokoma meinaa pitää meitä hulluja jännityksessä :D

woodoo oli saanut hienoja ultrakuulumisia, onnea pienokaisesta, jolla on kädet ja jalat =) :flower: Kiva kun päästivät lapsetkin katsomaan.

Oxfordille oikein hyvää jatkoa ja ihanaa vauva-arkea! :wave:

Kuiskaten hienoa että vuoto on loppunut, varmasti säikäytti mutta onneksi näyttäisi olevan vaaratonta kuitenkin. :hug:
Pinkkimielikin oli säikähtänyt vuotoja, onneksi kaikki oli masussa hyvin :)

Leinikki hui tuota ruokamyrkytystä :hug: Toivottavasti teillä raha-asiatkin lutviutuu kohdilleen, on tämä sellaista aikaa nyt tuon talouden suhteen... Tsemppiä tiistaiseen ultraan!

Sini74 toivotaan että työkuviot ei kovin kurjiksi menisi. Tsemppiä kovasti sinne töihin, onneksi on loma tulossa pian :hug:

Mitäs muuta...ei pysty muistamaan.

Vappu meni meillä rauhallisissa merkeissä, vaikkakin verenpaine oli varmaan vaarallisen korkealla lätkämatsien aikaan... :kieh: Lätkähullu mikä lätkähullu.

Mä oottelen vaan tiistaita, silloin poksuisin jo viikolle 10, hui. Muiden viikko vaihtuu maanantaina, mutta mun viikko kyllä vaihtuu tiistaisin.

Silloin ois myö toinen käynti siellä neuvolapsykologilla, joka antoi mulle kotiläksyksi maalata, mutten ole saanut aikaiseksi... Mut eikös sekin lueta edistykseksi, jos oon kaivanut välineet esille ja odottelen inspiraatiota.
Hitto mä en ole maalannut mitään varmaan yli vuoteen...sitä ennen maalasin vähän väliä tai piirsin. Kaikki harrastukset on unohtuneet ja se on kyllä ihan totta että ne täytyy elvyttää...
Jospa sitä huomenna... :whistle:

Meritähti :heart: Pömppis 8+5
 
Iltsulle isot onnittelut!
huh huh S-anttu toivottavasti pieni on maailmassa ja voi hyvin.. samoin äiti
woodoo voi ku tääl itekki niin mielenkiinnolla oottelee, et näkis tuon kirpun :D

Kuiskaten :hug: mites jakselet? toivottavasti vuoto laantuu ja pääset pian ultraan.. nuo vuotelut on niin perseestä.. Pinkkimielikillekkin :hug: onneksi vain säikäytti ja pääsit heti kurkkaan, et kaikki on hyvin

:headwall: esikko tuli äsken mun tykö koneelle ja tohkeissaan mussutti.. kourasta löyty sit raaka peruna.. oli jotenki onnistunu särkemään eteisessä olevan siemenperuna pussin.. nyt tääl sit itketään sitä, ku äiti ei anna syödä raakaa perunaa :kieh: B)
Voisko joku hakea täältä tuon känkkäränkän pois?? alkaa jo tämä kyläily venähtää turhan pitkäksi, ni voisin tätimoonikan lähettää linkkurilla seuraavaan osoiteeseen.. halukkaita? :xmas:
Pitäs alkaa tuota päivällistä evästä lämmittään, et on valmiina, ku isäntä tulee navetasta.. mut ku laiskottas :saint:

känkkäränkän karkottaja/8+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dada:
hei mitä neuvolassa tehään tokalla kerralla? :)
mulla neukka keskiviikkona, jännäilen.
saako tätskyä pyytää kuuntelee sydänäänet?
viimeks ei edes kokeillut kuulusko jo.

POKSPOKS 19+0
Mittaa RR:n, painon ja kattoo pissan + kyselee muuten kuulumisia! Isolla todennäköisyydellä kuuntelee myös vauvan sydänäänet (ihan pyytämättä ) ja jos ei niin tee, ni aina sitä SAA pyytää!!
 
täällä pakkaillaan sairaalakassia valmiiks ja listataan puuttuvia tavaroita vauvalle ja itelle joita on mm. pulloharja, tuttipulloja pari (vaikka vesipulloiksi) tutteja, kylpyöljyä, liivinsuojia, siteitä, kosteusvoidetta, bepanthenia.. ja ehkä rintapumppu jos imetys ei onnistukkaan..

[/b]s-anttu onkohan saanu vauvan?!? :attn:

kleo ja tilliäinen 33+3
 
Huomenta!

onnea dadalle eilisistä poksuista! :flower: kyllä ne siellä jo kuuntelee sydänäänet ihan varmasti. :)

meritähti kiitos tsempeistä. Harmittaahan se tietenkin vähän ettei pääse kokemaan alatiesynnytystä mutta turha itkeä kaatunutta maitoa vai miten se menikään... eli koitan nähdä asian positiiviset puolet. :) Ainakin tiedän milloin lapsi viimeistään tulee maailmaan. :D

(.) Huh mikä yö taas! Lonkat ja lantio ihan tulessa koko ajan. Siks vähän väliä pitää kääntää kylkeä ja sehän sattuu taas tuonne liitoksiin. Häpyluu huutaa hoosiannaa joka kerta kun kääntyy!! Auh! |O |O |O No onneks on pian ohi tämä... no sit on sektiohaava jonka kanssa pitää elää. :/ Kivusta toiseen vaan.... :headwall: Noh, ehkä se siitä. :)

EM ja Dodoliina 38+5 :heart:
 
Hyvää toukokuun alkua kaikille!

Heinikselle eka kiitos uudesta kuukaudesta!

Kuiskaten ihanaa että vuoto loppui! :hug:

pinkkimieli varmaan säikäytti vuoto, onneksi kaikki oli hyvin! :hug:

EM kiva että suhtaudut positiivisesti sektioon! Oot oikeassa että turhahan sitä on surra. Sulla on varmaan kohta vauva sylissä! :heart:

s-anttu kuulumisia odotellaan!

woodoo kiva että vauvalla oli kaikki raajat paikallaan! =)

Itse olen tällä hetkellä sairaslomalla! Tein torstaina oikein suursiivouksen joka kostautui sitten perjantaina supistuksilla. No lauantaina aamulla oli töissä sellainen olo ettei vaan jaksa kun ahdisti niin paljon ja oksetti että kävin lääkärissä joka laittoi sairaslomalle torstaihin asti. Silloin mulla on neuvolalääkäri aika. Parempi näin! Mitään riskejä en nimittäin ala ottamaan. Vauvasta en ole huolissani koska se jaksaa potkia! Opinpahan tästä ainakin että otan sitten tästä lähtien vähän rauhallisemmin. =)

Päksäkkä 25+6
 
SusSoo
Täällä äitiyspolikäynti takana. Vauva oli 1,5 kiloinen ja kaikki kunnossa. Verenpainetta, turvotusta ja mun sydämen tykyttelyä käskivät seurailla. Polilla verenpaine oli korkea, jolle kyllä miehen kanssa naureskeltiin. Kotona mitatessa oli taas normaalit 102/64. Ärsyttävintä tässä olossa on tällä hetkellä tuo sydämen tahditon rytmittely... välillä sydän tuntuu jyskyttävän kurkussa ja sinne tulee väliin joku lisälyöntikin.
Uusi poliaika on juhannuksen jälkeen, jolloin vielä tuumaillaan tuota synnytystapaa. Tällä hetkellä vauva oli raivotarjonnassa, jee!

Sussoo ja Suloinen 29+3 :heart:
 

Yhteistyössä