Keskustellaan hääpuvuista?

Mulla ei ollut perinteistä hääpukua. Ostin yhdestä pikkuputiikista sellaisen olkaimellisen pitkän suoran puvun, väri oli ruskea ja siinä oli sellaisia kiemuroita vähän tummemmalla ruskealla kuvioina. Ja alesta :D
Itse ompelin siihen roosan värisen pitkän huivin ja samasta kankaasta pussukan.

Pukujen vuokrat taitaa olla aika kalliita mutta niin on teettäminenkin.
Kyllä noissa hääpukuliikkeissä taitaa aika hyvät valikoimat olla kaikkia kokoja?
 
ompelija
mulla oli luonnonsilkistä tehty, hennon vaaleansininen, yksinkertaisen kaunis puku, eteen tein helmikirjailua, leveä helma vanteella nätisti nostettu. Ja itse tein oman pukuni, olen ammatiltani pukuompelija.
Suosittelen hääpuvun teettämistä, silloin ainakin saa omannäköisen puvun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ompelija:
mulla oli luonnonsilkistä tehty, hennon vaaleansininen, yksinkertaisen kaunis puku, eteen tein helmikirjailua, leveä helma vanteella nätisti nostettu. Ja itse tein oman pukuni, olen ammatiltani pukuompelija.
Suosittelen hääpuvun teettämistä, silloin ainakin saa omannäköisen puvun.
JA oikean kokoisen.
Vuokrapukuja ei aina saa niin istuviksi kun pitää korjailla tietyissä rajoissa.
Valmiiden pukujen muuntelu sopivaksi on toisinaan myös aika rajallista ja hankalaa.

 
ompelija
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja ompelija:
mulla oli luonnonsilkistä tehty, hennon vaaleansininen, yksinkertaisen kaunis puku, eteen tein helmikirjailua, leveä helma vanteella nätisti nostettu. Ja itse tein oman pukuni, olen ammatiltani pukuompelija.
Suosittelen hääpuvun teettämistä, silloin ainakin saa omannäköisen puvun.
JA oikean kokoisen.
Vuokrapukuja ei aina saa niin istuviksi kun pitää korjailla tietyissä rajoissa.
Valmiiden pukujen muuntelu sopivaksi on toisinaan myös aika rajallista ja hankalaa.

No juu, niitä ylisuuria pukuja on todella mielenkiintoista saada oikeisiin mittoihin.. niitä korjaillessa on kyllä muutama ärräpää tullut, ja taas toisinaan muutoksien teko onnistuu hyvin
 
:)

Minulla on vielä aikaa pukua etsiskellä ja miettiä.. ehkä kuitenkin saatan siihen teettämiseen päätyä, saa nähdä.. Aikaa siis on myös koettaa karistella näitä liikakiloja vatsalta..
Häät on suunnitelmissa kesällä 2010.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ompelija:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja ompelija:
mulla oli luonnonsilkistä tehty, hennon vaaleansininen, yksinkertaisen kaunis puku, eteen tein helmikirjailua, leveä helma vanteella nätisti nostettu. Ja itse tein oman pukuni, olen ammatiltani pukuompelija.
Suosittelen hääpuvun teettämistä, silloin ainakin saa omannäköisen puvun.
JA oikean kokoisen.
Vuokrapukuja ei aina saa niin istuviksi kun pitää korjailla tietyissä rajoissa.
Valmiiden pukujen muuntelu sopivaksi on toisinaan myös aika rajallista ja hankalaa.
Ja ne kirjailut.... toissakesänä korjasin siskon puvun kun oli 'varooksi' ostanut kokoa suuremman :headwall: ameriiiiikasta asti laivas puvun.
Purat niitä sitten ja kirjailet uudestaan :eek: niin mitättömän pieniä helmiä kaiken lisäksi.
No juu, niitä ylisuuria pukuja on todella mielenkiintoista saada oikeisiin mittoihin.. niitä korjaillessa on kyllä muutama ärräpää tullut, ja taas toisinaan muutoksien teko onnistuu hyvin
 
Tässä minun puku. Malli näkyy. Talvi häät, joten ohut pitkä huivi kirkossa hartioilla. Puvun edessä nouseva kaunis kuviointi, jota kuvassa ei tietenkään näe. Minusta yksinkertainen on kaunista.

Niin ja puku oli ostettu valmiina mutta ompelijalla tehty toooodella paljon muutoksia ja muokattu minun näköiseksi, joten toista ihan vastaavaa ei tule vastaan.
 
Minulla oli Sincerityn malli 3060.Ostin sen Porin juhlavasta v.2006.Olen isokoinen ja se löytyi heidän varastostaan suoraan.Pienennys ja muut ompelut tulivat samaan hintaan.Ostin myös tiaran,tyllialushameen ja kengät heiltä.
 
Mun kaveri on huippuompelija ja tekee mun puvun kesäkuun häihimme. Meille tulee 50-luvun rokki-teemahäät, joten mun ja miehen puvut tulee olemaan erikoiset. Mies sai tilattua pukunsa netistä.
Mulle tulee mustavalkoinen, polvipituinen mekko :heart:
 
Miulla oli mustasta raakasilkistä mekko, jonka helmaan oli käsin kirjailtu 2 isoa punaista kallaa. Mekon päällä oli tummanpunainen satiinikorsetti, mustilla kylkinyörityksillä. Päässä tiara, jossa punaisia ja kirkkaita helmiä.

Oli itsetehty, kaveri kirjoi kukat. Kaavoitin mekon itse omien mittojeni mukaan.
 

Yhteistyössä