Kestoilijat, ammoniakkinen pissavaippa?

Meillä on nyt kolmas herra kestoilla, ikää 1v 3kk. Käytössä muovitetusta kankaasta tehty ulkovaippa ja sisälle taiteltu harso. Muutaman kerran on käynyt niin, että pissavaippa tuoksuu erittäin voimakkaasti ammoniakille ja yhden kerran on vauvan pylly pahasti palanut siitä ammoniakista.
Aiempien vaippapyllyjen kanssa ei vastaavaa ongelmaa. Mikäköhän tuon aiheuttaa. Joka kerta hajua ei ole, vain joskus. Toki mitä kauemmin vaippa on, sen varmemmin se haisee, mutta joskus ihan lyhyenkin aikaa ollut vaippa tuoksuu jo voimakkaasti. Mistäköhän mahtaa johtua? Onko muilla kokemusta vastaavasta? Onkohan mulla huono/tehoton pesuaine. Hajusteetonta Omoa käytän, ja aika vähän koneelliseen.

Ajattelin, että pesen tästedes 95 asteessa joka kerta ja ylimääräisellä huuhtelulla ja etikkaesipesulla. Mutta jääköhän noihin siis jotain ammoniakinjäämiä, jotka innostuu uudestaan, kun vaippa kastuu taas...
 
"vieras"
Siis käytätkö nestemäistä omoa? Jauhemaisessa on zeoliittia eikä sitä suositella kestovaipoille, tukkii vaipan.

Mun logiikan mukaan jos haiseva vaippa on ollut päällä vaan vähän aikaa, niin silloin on kyse siiitä että haju on siinä vaipassa. Ammoniakkia jäänyt vaippaan --> lämmin pissa saa sen haihtumaan. Meillä auttanut toistaiseksi hyvin pesu korkeammassa lämpötilassa silloin tällöin (75 astetta).
 
"omppu"
Meillä käytetään ihan kertakäyttövaippoja, mutta saman huomasin eilenillalla meidän tytön vaippaa vaihtaessa pistävän ammoniakin hajun. Vaippa haisi mielestäni ihan kissanpissalle! Tytön istuessa potalla rupesin jo etsimään paikkaa mihin kissamme olisi voinut pissata kylpyhuoneessa. Tajusin sen kuitenkin tulevan vaipasta. Pyllypesun jälkeenkin lapsen takapuoli haisi karmealle! Olen juottanut tänään ja eilen illalla tyttöä mahdollisimman paljon, mutta silti vaipat haisevat omituiselta. Mistähän voisi olla kyse?? Lääkäriin olemme menossa joka tapauksessa huomenna toisen asian takia. Itse mietin esim virtsatulehdusta?? Mietin täällä että voinko odottaa huomiseen lääkäriin asti...
 
Kyllä poika juo runsain mitoin, ei voi olla siitä kysymys. Epäilen, että ammoniakki jää jotenkin vaippaan ja nousee siitä sitten helposti uudestaan. Pitää kokeilla vaihtaa tuota pesuainetta myös...
 

Yhteistyössä