Kestovaippojen tekijöitä?

Tarttisin vähän apua.. ajatuksena olis tehä ite kestovaippoja vanhoista kankaista, mutta minkälaisia yhdistelmiä kankaista voi/kannattaa laittaa? Kankaina olis esim. fleece, frotee, college, trikoo, flanelli.. En ole oikein perillä eri vaippojen nimistä, mutta tarkotus olis tehdä sellaisia, joissa kuorivaippa on erikseen, muuten kaikki samassa paketissa.. Täytyykö pappua vasten tuleva kangas olla aina vaaleaa kangasta, vai voiko käyttää myös tummia kankaita?
Jos joku vaivautuu vastaamaan, olis kiva jos voisit laittaa yytä, en ehdi kovinkaan kauaa olla nyt koneella! :)
 
kestoilija
Hei! Minä olen ommellut paljon vaippoja. Siitä riittäisi tarinaa niin hirveästi, etten ehdi kirjoittamaan niitä tänne, mutta menepä kestovaippa.infoon ja lue sieltä. siellä on ohjeita, kaavoja, kuvia, keskusteluja, vertailuja yms yms. Kaiken tarpeellisen tiedon löydät kyllä sieltä!!

Itse olen ommellut sisävaipat tarrakiinnitteisiksi sisätäyttötaskuiksi, eli ulkopintana flanelli, trikoo tai puuvillavelour, sisäpintana bambua tai kuivaliinaneulos. Imuiksi taittoimuja hampusta, froteesta, bambusta, flanellista yms. myös harso käy. Nämä ovat nopeita ommella ja kuivuvat ja peseytyvät nopeasti. Kuorena käytän villahousuja.
 

Yhteistyössä