Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Eskimopuikko Meillä syy lähteä hoitoihin oli miehessä jolta on 10 vuotta sitten edellisen liiton aikaan piuhat katkastu. Mut kyllä miultakin on vikoja tullu esiin ajan mittaan, mm. PCOmaiset munasarjat jotka on nyt ruvennu ylireagoimaan stimulointiin. 3vuotias ICSI-tyttö saatiin, sen jälkeen oli yks kemiallinen ja viime jouluna varhainen km.

Näillä näkymin ens keväänä jatketaan hoitoja. Nyt ei rahkeet riitä... Vertaistuki on korvaamatonta :)
 
Heippahei! :) joo, en yhtään oo innoissani siitä "eteisaulan ilmoittautumispisteestä"! varsinkin kun olemme ukon kanssa pitäneet koko lapsettomuushoidon omana tietonamme ja sairaala täynnä tuttuja (kavereita, serkkuni ja mieheni sukulaisia töissä siellä, luojan kiitos mummoni ei ole enää töissä.. :D ). Oli mukavampaa kun se oli siellä syrjemmässä.. :)

meillä oli kanssa esa silloin ekalla käynnillä, sen jälkeen en ole nähnyt. Ulla on muuten ollut, mutta inssin teki joku vanhempi nainen.

Tuli mieleen te jotka olette punktiossa käyneet, onko kivuton toimenpide vai sairaan kivulias? Pelottaa jo nyt pirusti, voin kuvitellamitä se on sitten punktiopäivänä.. :)

Tsemppiä teille jauhopeukalo, toivottavasti miehesi tulee kuntoon!
 
Voi ei eskimopuikko! :cry: onko pahankinlaatuinen tapaus kyseessä, jos saan kysyä? :( voimia teille!

ja rauhoittavaa kuulla ettei oo ollut kivulias toimenpide, jossain tekstissä muualla joku oli todennut koskeneen aivan he******.. toisottavasti minäkin selviän kivuitta :) voisinpa vaan skipata tästä muutaman viikon.. tuntuu että päivät oikein matelemalla matelee.. o_O mut kyllä se tästä, kuten sanottu: päivä kerrallaan.
 
eskomopuikko: Kyllä tuo meijän koliitti lievältä kuulostaa syövän rinnalla!

love-: Mie en voi väittää ettei punktiot olisi koskeneet mut miun munasarjat ei ainakaan kipuile pistosten aikana, eikä punktion jälkeenkään muuta ku toimenpidepäivänä. Parilla edellisellä kerralla nestettäkin on muodostunut vatsaonteloon mut mie en tuntenu kipua. Miun kohdalla ainakin eka oli pahin mutta siedettavä! :)

Huomenna yritän soitella polille suunnitelmamuutoksista. Samalla pitäisi muistaa kysyä miten nuo biologiset lääkkeet vaikuttaa simppoihin...
 
Koliitti on haavainen paksusuoli, jossa on toki myös syövän riski olemassa. Miehelläni tämä on vielä niin ärhäkkää muotoa että nyt mennään viimeisillä lääkkeillä (4kk diagnoosista), viimestään 1kk päästä menee leikkausjonoon jos ei nämä ala toimia ja otetaan koko suoli pois. Vaihtoehtoina on joko avanne tai J-pussi.

Sillä näitä hoitoja lykätään että jos leikkaus tulee ei menisi päällekkäin...
 
Niin ja tänään puhuin hoitajan kanssa hän kertoi että jotkut biologiset lääkkeet voi tehdä vasta-aiheita jonka vuoksi suositteli hoitojen lykkäämistä kun kuitenkin meidän viimeisestä hoidosta on kyse... Näillä siis mennään ens vuoden puolelle
 
Jouduin muuten yhen ektra päivän pistämään ja siks ostamaan 300iu paketin puregonia, kiva.. entisissä riitti sit tarvittavaan määrään,olin sen verran yli.. jos sattuu tarvetta nii.. :whistle:;) avaamaton loota. Inhottaa turhaa maksaa mut ei uskaltanu jättää ostamattakaan. Laitoin hetki sit pregnylin, meni vähä säätämiseks.
 
Mie oon nii kateellinen noista alkiomääristä (n) meillä käy kato miehen simppojen ja viime kerroilla miun ylistimuloitumisen takia.

Meillä oli eilen hääpäivä. Samana syksynä hakeuduttiin hoitoihin, tosin ensikäynnille päästiin vasta keväällä.
 
Meillä oli kans hääpäivä eilen :D 10.9

Tänään oli siirto 8soluinen top siirrettiin ja 2 samanlaista pakkaseen. Huomiseen osaa rupuja kattovat vielä, mut roskii ne varmaa menee. Limakalvo oli 13 vai 14mm . Siirto meni hyvin. Luget käytössä 200mg x3 ja gonapeptylin määrän vielä maanantaina pistettäväksi. Saa nähä nyt,jännittää..
Meillä miehen siemen neste oli huono, sulatuksen jälk ei liikkuvia yhtää,pwsun jälkee oli löytyny. 100 000/ml oli kokonaismäärä siittiöitä. Ei varmaa hirveesti elossa mut kaikmi saatii onneks elävillä icsattua. 2mahista siia tän jälkee edes.
 
Toivottavsti eskimopuikko teillä onnistuu! Pidetään peukkuja! ja molemmille onnittelut hääpäivän johdosta! :)

Oon nyt sumutellut 3pv ja koska nenäsumutteesta kyse, mulla ärtyy nielu aivan tuhottomasti. En pysty edes flunssassa käyttämään mitään sumutteita ilman ettei nielu ärry. Joten kysymys kuuluu voiko särkylääkkeitä käyttää huoletta synarelan kanssa? ensiavussa eivät osanneet sanoa suurempia.. buranaa en muutenkaan voi käyttää, koska pahentuneen yskän takia olen nyt taas käyttänyt astmalääkkeitä (eivät osanneet astmalääkkeistäkään sanoa voiko käyttää vai ei). eli lähinnä käytän ibumaxia, panadolia ja tarvittaessa miranaxia.. olis ihan jees jos joku tietäis jotain :LOL:

Voimia teille vaikeisiin hetkiin ja rankkoihin aikoihin!
 
Love, oletko tietoinen että ibumax on rinnakkaisvalmiste buranasta? Ibuprofeenia molemmat. Mut panadolia ainaki uskaltaa käyttää ja epäsäännöllisesti varmasti buranaa.

Täällä pp 4.

Hei,kellää kokemusta gonapeptyl 0.1ml pistoksesta? Tänään pistän sen, auttaa kuulema kai kiinnittymisestä. Kiva vaan et paikallinen apteekki sössi eikä saaneet sitä täks päivää nii jouduttii ajaa 300km yhe ruiskun takia.
 
love- miekään en voinu käyttää synarelaa siks oon pyytäny piikin. Tsemppiä hoitoon!

eskimopuikko olipas ikävä apteekki-välikohtaus :( gonapeptylistä oon kuullu hyvää. On auttanu monia :)

On ollu hiukka outo olo kun ei hoidot alkanukkaan, keväällä sitten :)
 
Minäkin olen gonapeptylistä lukenut hyvää, ei kai kuitenkaan ole tieteellistä näyttöä.. minulle oli tarkoitus sitä viime keväänä viimiseen PAS:siin koittaa, mutta sitten ei alkio selvinnytkään sulatuksesta.. Ehkäpä huomenna alkavassa uudessa hoidossa, vaikkapa sen avulla päästäisi toivottuun lopputulokseen.. (yrittää kaivella positiivisuutta kehiin)
 
Eskimopuikko, olen tietoinen, mutta jostain syystä sitä kuulemma voi käyttää. En tiedä miksi.. :) ja minulla oli myös perjantaina pieni metsästys sumutteen kanssa kun ei omassa apteekissa ollutkaan.. onneksi sitten keskustan apteekista löytyi yksi laatikko.. mutta hetken kerkesin jo miettimään että mitäs sitten teen jos en sitä nyt saa. Oliko teillä millaisia oireita "stoppari"hoidon aikaan? ja tuliko miten äkkiä lääkityksen aloituksesta?

Tsemppiä kaikille! :love:
 
Toivottavsti teillä eskimopuikko tärppää! :) voin vaan kuvitella kuinka malttamaton itse olen kunhan piinapäivät alkaa... :whistle:

Mulle tuli heti seuraavana päivänä sumujen aloituksesta järkyttävä nuha! nyt alkaa tosin jo hieman helpottamaan. Ja välillä on niiiiin kuuma, ihmettelenkin voiko jo näin alkuvaiheessa lääkitystä alkaa.. mutta kyllä tämän kanssa pystyy olemaan. Tsemiä!
 
Voi ku minuu jännittää eskimopuikon puolesta. Miulla on tullu viime viikkoina taas etiäisiä ja tää etiäinen sanoo ett saatte vielä lapsen :D Tänään käytiin autoon uuden kesärenkaat ja etiäinen sano ett pitäisi soittaa onko niillä varastossa niitä mistä alkuviikosta kyselin. No eihän heillä ollu mut saatiin sit samaan rahaan paremmat renkaat :D

love- itsekkin ihmettelin miten ne sivuoireet voi nii nopeasti tulla. Piikin aikaan kun ei tullut mitään mainittavaa niin oinastelin jo koko piikin toimivuutta mutta olihan sekin kyllä kuitenkin toiminut :D

Mahassa on perhosia ja ja levottomuus nostaa päätään. Miehen saamat lääkkeet eivät ole tehonneet odotetulla tavalla ja avanneleikkaus on mitä todennäköisemmin edessä. Lääkärin soittoa vielä odotellaan ensi viikolle mutta tältä näyttää oireiden perusteella. Kova halu olisi aloittaa hoidot jo alkukeväästä (johon olisi veronpalautuksista tulossa hyvä summa :)) mutta miehen avanneleikkauksen ja biologisten lääkkeiden vaikutuksia hoitoihin varmistellaan ensi viikolla vielä hoitavalta lääkäriltä. Mutta viimestään huhtikuussa jatketaan :)
 
No en mä tiiä, viivaa tulee mut n.5min kohdilla välillä aiemmin mut ei oikee erottuvaa.. erottuu sit kuivana. Testinä apteekinoma. Oon itkeny ja käyny takapajulassa jo ja aatellu miks pitää olla niin idiootti et testata jo:devil: punktiosta 10vrk pp7 3päivän alkiolla. (Aattelisin pp8)

Toivon niin et sun etiäinen tietäs hyvää:)

Mua on ahistanu muutenki vähä kaikki, miehen sairaus ja laskut tuli klinikalta,laskin yht 4060e plus 7x 300km matkat ja sit ahdistus nousee jos ei tule tulosta ja on persaukinen suunilleen. Helkkari:cry:

Eikun hoitoihin kunha saatte miehen asioihin selvyyttä, millä mielin itse olette avanteesta?
 
Tällä hetkellä tuntuu ett se leikkaus voisi olla mahd.nopeasti. Avanne on kitenkin se vaihtoehto meillä, eikä j-pussia edes mietitä korkean komplikaatioriskin ja pitkän toipumisajan vuoksi. Nyt sairaus rasittaa koko perheen elämää kun mies ei jaksa muuta tehdä kun käydä töissä, saisi kyllä sairaslomaa jos haluaisi mutta haluaa olla töissä ennen kun leikkaavat (jos leikkaavat). Toisaalta en voi olla ajattelematta niitä komplikaatioita mitä voi seurata leikkauksesta, vaikkakin syövän pelko olisi koko ajan läsnä jos jättäävät suolen paikalleen... Ajatukset tällä hetkellä ovat siis todella ristiriitaiset.

Viiva näkyy ylimässä ainakin! (y)
 
Lupasin kertoilla lisää itsestä ekassa viestissä, joten tässä tietoja jos jotain kiinnostaa ;)
Ollaan vähän päällä kolmekymppisiä ja ehkäisy lopetetty kolme ja puolivuotta sitten. Lapsettomuus hoidot/tutkimukset aloitettu noin 2 vuotta sitten. Mitään syytä ei ole löytynyt, vähän lyhyehkö on luteaali vaihe/ovis vähän myöhäinen (minun mielestä) joskus tiputtelua ja hieman epäsäännöllinen kierto.. Mutta siis ekaks ovulaatio induktiot ja inssit jne. Vajaa vuosi sitten eka IVF pitkällä kaavalla tulos 8 joista 6 kypsää 5 hedelmöittyi, vika ei selvinnyt keväällä sulotuksesta. Kesän söin "varuilta" primolutia että kierto tasainen.
Mutta nyt siis toinen kiekka menossa lyhyenä, isommilla annoksilla nyt mennyt puregon 2x225 ja 3x200 + 1 orgalutra, toiveena vähän isompi saalis..
Mites eskimopuikon tilanne on kehittynyt???
Itse en harrasta testailua käytännössä enää ollenkaan, sen pakollisen minkä vaativan polille, kun vuoto tai tuhruttelu alkaa kuitenkin jo ennen virallista testipäivää lugejen läpi.. :(
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin..
 

Yhteistyössä